<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Monox | Adatlap | 21949 | 2009. július 5. 08:50 | ||
A kínai EFA-k kínai Tu-16-ossal... nem semmi :))) | |||||
Lacy | Adatlap | 21948 | 2009. július 5. 08:31 | ||
rizmajer | Adatlap | 21947 | 2009. május 5. 18:19 | ||
Szia Momi! Rizmajer József vagyok, aki a szombati börzén dadogtam valamit egy könyvről. Pontosítás: Fehérvári Zoltán Caelus kikötője című könyv, ami a Ferihegy I. terminál átalakításáról íródott. Ami érdekel 1960- 1970-es években készült belső, külső fényképek. rizibacsi@freemail.hu Fórumtól elnézést! | |||||
Momi | Adatlap | 21946 | 2009. május 5. 07:59 | ||
Szia Monox! Kiskunlcházi repülőtérre engedéllyel be lehet menni. Például rendszeresen rendeznek autós gyorsulási versenyt. Tököli reptér az már más tészta. A két repülőtér nem ugyanaz. momi | |||||
Hickory | Adatlap | 21945 | 2009. május 4. 09:19 | ||
Kész lettem a MiG-3-mal. A Trumpeter korai verziója,1/48-as.Ha valaki építésére adja a fejét,csak ajánlani tudom,szép és részletes kit,de megvannak a buktatói is,amikre nem árt vigyázni,főleg az illeszkedés kapcsán... Képek és építési leírás itt: www.attilaproductions.com/forum/viewtopic.php | |||||
Muzzy | Adatlap | 21944 | 2009. május 2. 19:59 | ||
Monox! Szerintem a Tököli nem nyílvános fel és leszállóhelyre Tököl felől be lehet menni, csak meg kell mondani, hogy hova mész, mert több cég bérel ott hangárokat. A régi, szállító század felöli részről nem tudok nyilatkozni, a régi PG helyén meg építkezés folyik. :(:(:(:(:(:( De ha jól tudom, a MIG-15-öst is ott újítják fel, keresd az illetékeseket korábbi fórum szerint a HA-UTI honlapon, ha jól emlékszem) Muzzy | |||||
Monox | Adatlap | 21943 | 2009. május 2. 11:51 | ||
Bár egyszer már esett szó róla, mégis megkérdezem, hogy szerintetek a Kiskunlacházi ill. a Tököli repülőtérre v. legalább egy részére szerintetek szabadon be lehet menni? A kerítés mint olyan létezik még egyáltalán? | |||||
Levix | Adatlap | 21942 | 2009. május 2. 10:58 | ||
Hát ha a táblán a betűk nem 50 centisek ez egy fémmakett a méretéből ítélve, szerintem. | |||||
migi | Adatlap | 21941 | 2009. május 2. 10:16 | ||
Levix | Adatlap | 21940 | 2009. április 29. 20:23 | ||
Köszi. Ezt találtam és is mint egyetlen fotót. | |||||
Lacy | Adatlap | 21939 | 2009. április 29. 18:47 | ||
Helló, Iraki Szu-24MK: A Szovjetunió 1989 és 1990 között szállította le a Szu-24MK gépeket Iraknak. Aztán 1991 elején áttelepültek Iránba egy kivételével. Így sok fotó nincs róluk. Nekem is csak ez az egy, de ez is alulról fotózva a két gép 1990-ben. Valószínűleg a rajzok is erről készültek, találgatva. Illetve van pár fekete fehérben is :) | |||||
Levix | Adatlap | 21938 | 2009. április 29. 16:24 | ||
Én még mindig megnézném a fényképeket, nem rajzokat, fényképeket. Rakjatok már föl! | |||||
Wrecker | Adatlap | 21937 | 2009. április 28. 21:42 | ||
Levix | Adatlap | 21936 | 2009. április 28. 17:42 | ||
Rakjatok már föl képet iraki Su-24-ről. Én eddig csak az Iránba átszököttet láttam, de azon már iráni felségjel van. | |||||
Wrecker | Adatlap | 21935 | 2009. április 28. 16:35 | ||
Nekem van iraki festésmintám Szu-24-esre FS színkódokkal együtt. Ha sikerűl, akkor ma este felteszem. | |||||
Sdave | Adatlap | 21934 | 2009. április 27. 15:56 | ||
Netes fotóim vannak, de azok alapján tök ugyanolyan az orosz ill. az iraqi kamó. Majd, ha megjönnek a festékek, akkor kipróbálgatom. A hasán lévő világoskéket a Lifecolor RLM65-je jobban közelíti, mint a Gunze H-67je, így valszeg ide mégsem Gunze-t használok majd fel. Meg szerintem az orrkúpra javasolt "duck egg" árnyalat helyett is talán szerencsésebb a H-85 "Sail color" | |||||
Levix | Adatlap | 21933 | 2009. április 27. 09:51 | ||
Van egyébként fotód az iraki Szu-24-ről? Ha olyan mint az orosz az a kombináció amit leírtál nem rossz. Én kifesteném egy kartonra és száradás után megnézném. Aztán ízlés szerint világosíthatsz, vagy sárgíthatsz, zöldíthetsz rajta. | |||||
Hickory | Adatlap | 21932 | 2009. április 26. 22:08 | ||
Köszönöm a válaszokat! Tényleg ez tűnik legkézenfekvőbbnek,már ami a csíkozást illeti.PS-sel bohóckodtam kicsit,a belépőtől a kilépőig tartó csíkozás "jobban néz ki".Azt hiszem ezen kivételes esetben kényes esztétikai ízlésem is szerepet játszhat a döntésben:D | |||||
hofi | Adatlap | 21931 | 2009. április 26. 20:11 | ||
Szia Hickory! Én biztosan elvetném az egyszínű zöldet; ha már így összefújkálták az egész géptörzset, biztosan nem hagyták ki a szárnyat, ami a legnagyobb fentről látható felület. Szerintem a fekete foltos sem túl valószínű. Nyilván eredetileg egyszínű (AII) zöld volt felül a gép, azt próbálták megtörni a fekete fújt csíkokkal. Szóval, ahogy Muzzy is mondta, fújhatsz nyugodtan fekete csíkokat, ízlés szerint hosszába' vagy keresztben. | |||||
Muzzy | Adatlap | 21930 | 2009. április 26. 16:23 | ||
Hickory! Szerintem készítsd el az AT szabvány (ahogy tetszik) mert ha eddig nem került elő több fotó, nem hiszem, hogy még fogsz találni, főleg felülnézetit. Én vékony csíkokat fújnék fel a szárnyakra is feketéből. (41-ben alapozás után két réteg zöldre fújtak egy réteg feketét, ezért a a fekete változhatott, egészen a sötétzöldes árnyalatig. Pokriskin visszaemlékezésében is szerepel, hogy visszavonulás során kényszerleszállt egy másik egység közelében, és ott talált egy "zebra" csíkosra festett gépet, amellyet kihoztak a bekerekítésből, és a Kaukázus előterében lévő harcokban is használták. Muzzy | |||||
Hickory | Adatlap | 21929 | 2009. április 26. 09:25 | ||
Sziasztok! Az AP MiG-3 GB-jén én Baikov hadnagy csíkos gépét építem,róla van szó: mig3.sovietwarplanes.com/mig3/baikov.html A gépről ha jól tudom ez az egyetlen ismert fotó,a sorsa is ismeretlen.Mint látható eléggé egyedi festést visel,valószínűleg végig az egész törzsön,és szárnyakon,vezérsíkokon is.A szárnyakon nagy eséllyel folytatódnak a csíkok,a képen a belépőélnél látható az eltérő tónusú folt,ami felfestett mintát jelenthet. Mivel kicsi a valószínűsége,hogy újabb fotó kerül elő éppen ezért vagyok kíváncsi véleményekre a szárnykamót illetően. Szerintem ezek a variációk lehetségesek: -sima zöld a felület; -a csíkozás folytatódik a szárnytőtől a szárnyvégig; -másfajta csíkozás a belépőéltől a kilépőélig; -esetleg foltos; Érdekelne a véleményetek! | |||||
Tibcsi | Adatlap | 21928 | 2009. április 24. 14:18 | ||
Sdave | Adatlap | 21927 | 2009. április 24. 12:58 | ||
Szóval szerintetek ezek a színek mennyire használhatóak fel : H310 - Brown H406 - Chocolate Brown H67 - Light Blue A H310-el vannak kétségeim, de a konverterek szerint ez felel meg a Humbrol 119-nek ... Mindenképpen Gunze-t szeretnék használni. De lehet, hogy ki kell keverni ? | |||||
vlevi | Adatlap | 21926 | 2009. április 24. 12:48 | ||
Ugyanarról a Humbrol 65-ről beszélünk, ami a magyar terepmintás modern gépek alsó festése? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 21925 | 2009. április 24. 12:00 | ||
:) Én még RLM 65 helyett is azt használom. Annyira azért hasonlít... :) | |||||
Levix | Adatlap | 21924 | 2009. április 24. 11:52 | ||
Tibcsi, inkább elméletileg :), de orosz gépre tökéletes! | |||||
Tibcsi | Adatlap | 21923 | 2009. április 24. 11:39 | ||
A Humbrol 65 gyakorlatilag ugyanaz, mint az RLM 65. | |||||
Sdave | Adatlap | 21922 | 2009. április 24. 11:36 | ||
Sdave | Adatlap | 21921 | 2009. április 24. 11:14 | ||
Igaz, iraki, csak félreolvastam, amit először írtál. A világoskéket mennyire közelíti az RLM 65-ös kék (Gunze H-65) ? Dávid | |||||
Levix | Adatlap | 21920 | 2009. április 23. 22:52 | ||
A Revellben iraki matrica van, nem iráni. Ha Humbrolod van az új színek kb. H98 és H119. Ezt világosíthatod, hogy ha használt a gép. A kékre jó a 65 világosítva ízlés szerint. | |||||
vlevi | Adatlap | 21919 | 2009. április 23. 19:34 | ||
Nemcsodálom. A Revell erősen arra koncentrál, hogy a saját festékeiből adjon meg hellyel-közel hasonlító színeket. Német harcjárműnél is elég érdekes a homoksárga-téglavörös-zöld kombináció az okkersárga-barna-olivzöld helyett. Ezt még tetézi az, hogy nemsok használható színük van. | |||||
Sdave | Adatlap | 21918 | 2009. április 23. 16:45 | ||
Igen, Revell készletből. De az ott megadott színek nekem valahogy nem stimmelnek... :) | |||||
Levix | Adatlap | 21917 | 2009. április 22. 21:22 | ||
Csak sacc/kb. lehet megmondani. Ízlés szerint :). Iránit csinálsz? | |||||
Sdave | Adatlap | 21916 | 2009. április 22. 19:23 | ||
Sziasztok! Su-24 M homok-okker-világoskék mintázatának szeretném megtudni a pontos színkódjait (esetleg Gunze festékkódban). A segítséget előre is köszönöm! üdv. Sdave | |||||
harold | Adatlap | 21913 | 2009. április 14. 20:53 | ||
migi | Adatlap | 21912 | 2009. április 10. 11:44 | ||
Vadász | Adatlap | 21911 | 2009. április 6. 19:50 | ||
Mr baracus | Adatlap | 21910 | 2009. április 6. 16:27 | ||
Szia! Köszi az infót. ez egy nekem egy standard brit festésnek tűnik. Az is ugye? | |||||
Vadász | Adatlap | 21909 | 2009. április 1. 21:36 | ||
mrbaracus | Adatlap | 21908 | 2009. április 1. 16:48 | ||
Sziasztok! spitfire Mk. V-höz keresek orosz festési leírást. Ha valaki tudna segíteni... Előre is köszi mrbaracus@citromail.hu | |||||
hofi | Adatlap | 21907 | 2009. március 28. 20:36 | ||
Akkor már értem. Szerintem sem csinálták pont a csűrőktől kifelé külön darabból a szárnyat, és találtam egy elég jó rajzot: | |||||
Muzzy | Adatlap | 21906 | 2009. március 28. 10:08 | ||
Szia Hofi! Ha a has alattira gondolsz, nem mert a 10-től látták el féklappal. (ez a keresztengellyel (kilépőéllel) párhuzamos) Vagy te a belépő és kilépő él összekötö vonalra gondolsz? avvs.hobbyvista.com/Modeling/Polikarpov/I-16/Kit_Comparison/wing1.jpg rajzon a bal oldalról az első hossztengellyel párhuzamos vonal? Na ez az, amit a fényképeken nem láttam. Muzzy | |||||
hofi | Adatlap | 21905 | 2009. március 27. 20:55 | ||
Muzzy! Én 1:72-ben építkezem, így az alany vsz. az ICM lesz. Ott viszont szerintem az a csapda vár rám, hogy 24-es törzs lesz a tizennyolcas dobozban is... De ez végül is csak a rádióelőkészítés és a jobb oldali ajtó tömítését jelenti, ami nem nagy ügy. Viszont az összehasonlító oldal szerint, amit belinkeltél, épp a 10-estől kezdődően van egy panelvonal a törzsön, ami gyakorlatilag összeköti a kilépőéleket. Ezt akarod tömíteni? Hofi | |||||
muzzy | Adatlap | 21904 | 2009. március 27. 00:16 | ||
Hofi! Nagyon szívesen! Viszont én az Eduard 1/48-asát építem, és a fényképek és a műszaki leírás alapján arra a következtetésre jutottam, hogy a centroplánon gyakorlatilag nem volt panelosztás, Az Edu szárny-törzs csatlakozási vonalat szerintem tömíteni kell, csak a motorburkolat volt ami ráért a szárnyra. A hossztartóval párhuzamosan futó panel kérdéses, de szerintem ez sem látszik. ( a falemez borítást tömítették és vászonnal vonták be. A 18-asnak már volt sítalp részére kialakított része, ha jól emlékszem, ezt tömíteni kell! Muzzy | |||||
hofi | Adatlap | 21903 | 2009. március 26. 22:35 | ||
Ahogy a táblázatot nézem (amit belinkeltél), még leginkább a 18-as jöhet szóba, mert a szárny és a törzs ennél egyezik a 10-esével, míg a 6-osnál más. A motorburkolatot persze faragni kell, de hát az mindegyiknél más volt szinte, és persze kell majd valami korai légcsavarkúpot szerezni. Szóval, köszi nagyon! | |||||
hofi | Adatlap | 21902 | 2009. március 26. 22:25 | ||
A legtöbb Rata-könyv nekem is megvan. Épp ez volt minden gondok okozója, mert a Vojna v vozduhe 2. kötetében van egy mongol(!) tyip 10-es, és az nekem köll! A rajzok alapján (nota bene: a szöveg sem okoz gondot) el is tudom dönteni, melyiken mit kell átfaragni, csak gondoltam, hátha valaki már járt előttem ezen az úton. | |||||
muzzy | Adatlap | 21901 | 2009. március 26. 22:21 | ||
Hofi! Még nem próbáltam, nem tudom megmondani, azonban kiindulásnak ajánlom a következő oldalt, ebből magad eldöntheted, melyik a számodra egyszerűbb!vvs.hobbyvista.com/Modeling/Polikarpov/I-16/Kit_Comparison/index.php Továbbá a wunderwaffe.narod.ru oldalon is találsz referencia könyveket, igaz, oroszul, de a rajzok érthetőek. Muzzy | |||||
hofi | Adatlap | 21900 | 2009. március 26. 15:20 | ||
Kedves kollegák! Legnagyobb bánatomra úgy tűnik, hogy tyip 10-es Ratát lehetetlen szerezni 1:72-ben. Szerintetek 6-osból vagy 18-asból nagyobb meló átépíteni? | |||||
Tommy | Adatlap | 21899 | 2009. március 13. 16:15 | ||
Hali! Nem gondolkoztam ezen. De most hogy mondod nincs kizárva:) Agyalok rajta | |||||
Tibor | Adatlap | 21898 | 2009. március 13. 04:12 | ||
Tommy! Köszi. Úgy gondolom, hogy a magyar Il-10-ek autentikus festéséhez alapvető dolgokat tettél közzé. Összeállt a kép. Nincs kedved ezeket egy rövid írásban összefoglalni és feltenni a makettek rovatba, hogy együtt legyen és megmaradjon? Üdv.: Tibor, 'ja és hálás köszönet Lajos bácsinak is. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |