/ Fórumok /

Vörös szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülőgépek makettezésével foglalkozó, "orosz megszállás"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
lucky 22146 2009. november 30. 19:12
Válasz erre
Urak!
Elsősorban repülős emberkéket kérdeznék, onnan is a kiszolgáló részről.
An-12-höz milyen APA egység volt/van használatban?
Levix 22145 2009. november 30. 15:34
Válasz erre
www.mr1-kossuth.hu/m3u/00455b65_3631781.m3u
Riport a Karcsival a könyvéről a Disputában. Kb. a 21. perc után.
PETI 22144 2009. november 28. 21:44
Válasz erre
Hali pilotka! Ez de jó, amit linkeltél!

Az oroszok restaurálnak egy Mi-1-est és repképes lesz!

www.flankers-site.co.uk/mos2009_day05.html
pilotka 22143 2009. november 28. 21:11
Válasz erre
4044415.livejournal.com/54478.html

1 kis helikopter nosztagia
vandork 22142 2009. november 13. 09:34
Válasz erre
Ha már vörös szárnyak:
Légierő társbérletben c. könyvem megjelent, 760, sohasem publikált fotóval. Makettezőknek igazi csemege!
Fotókat, infókat a keletiblokk.com főoldalon legörgetve láthattok.
Megvásárolni lehet minden könyvesboltban, illetve a Keleti Blokknál.
www.honvedelem.hu/cikk/0/16971/vandor_karoly_konyvbemutato_hmhim_vasarnap.html üdv
V. Karesz
Lacy 22141 2009. november 12. 16:51
Válasz erre
roncs
roncs

Az oroszok, a volt szovjet tagköztársaságok, illetve a Közép-Európa is tele van leállított, repterek sarkában rozsdásodó Mig-29-esekkel, és senkinek sem kellenek... Vagy ha kellene, akkor nem tudja megfizetni.

Nem hinném, hogy visszavennék a gépeinket, mert százával van nekik is. Valószínűleg valaki marhaságot mondott ami azóta is terjed.
Monox 22140 2009. november 12. 13:51
Válasz erre
Megnéztem őket köszi!

Egy kérdés azért felmerült bennem a már lefutott MiG-MAPO-val kapcsolatban.
Szó volt arról, hogy az oroszok visszaveszik a levetett MiG-29-eseinket. Én úgy tudtam, hogy a gyártóhoz szállítják vissza, ahol későbbi gépek alapjait fogja képezni. De ha már 15 éve nem gyártott semmit (vagyis pont a mi szériánkat utolsó előttinek) akkor mit akartak vele? V. csak ipari javítás után lepasszolni saját csapatoknak, lévén azt valószínű, hogy a 9-12-es verzió ma már nem piacképes eladni aligha lehetne bárkinek is..
Lacy 22139 2009. november 11. 23:26
Válasz erre
m1
m1
m2
m2
m3
m3
m4
m4
m5
m5
m6
m6
m7
m7
m8
m8

És a Moszkvában gyártás alatt lévő indiai Mig-29-esek. De ez a minimál egyedi széria bőven elfér az ürességtől tátongó csarnokban, ahol a korábbi bő 15 évben egyetlen új Mig-29-es sem készült.
Lacy 22138 2009. november 11. 22:15
Válasz erre
iapo
iapo

IAPO Irkutszk, a kiállított gépeken kívül mindössze hat Szu-30-as látható.
Lacy 22137 2009. november 11. 22:12
Válasz erre
Napo
Napo

NAPO Novoszibirszk:

teljesen kihalt.
Lacy 22136 2009. november 11. 21:50
Válasz erre
kom1
kom1
kom2
kom2

Ez a KnAAPO gyári reptere:

Az első képen nagy mennyiségű Szu-27-es látható, de ezek nem a gyár tulajdonában vannak, hanem az itt települő 23. Vadászrepülő ezred technikája.

A gyár épületei között csak pár teszt gép látható, lásd második kép.
Lacy 22135 2009. november 11. 18:51
Válasz erre
Szia Monox!

Van ugye a távol-keleti Amúr menti Komszomolszk ami kb. itt van: 50°36.3'N 137°04.9'E Itt gyártották Su-7, Szu-17, Su-27 együléses gépeit. Majd ők fejlesztették Kínának a Szu-30MKK-t, így kétülésest is gyártanak, pl jelenleg a Vietnámi Szu-30MK2V-et. Meg persze sok minden mást, pl az új szuholy utasszállítót. A koordináta csak kb. a város körül több reptér is van.
Vagy:
www.maplandia.com/russia/khabarovskiy-kray/komsomolskiy-rayon/komsomol-sk-na-amure/
Aztán van Novosibirsk ahol sok minden más mellett a Szu-15-ösöket, Szu-24-eseket és a kétüléses Szu-27-eseket gyártották. Most az India számára tervezett Szu-30MKI-n és álváltozatain (is) ügyködnek. Ez kb.: 55°01'N 082°39'E, itt van a Szibéria közepén. A koordinátára itt is vonatkozik, hogy a város körül több reptér található.
Vagy:
www.maplandia.com/kazakhstan/airports/novosibirsk-tolm-airport/

Egyébként a elmúlt két évtizedben az honi erőknek nem leszállított Szuhoj gépeket eladták Kínának, Indiának, Vietnámnak, Etiópiának, illetve felélték teszt és bemutatógépnek. (Csak a Szu-27-es gépcsaládnak több mint 100 prototípusa és a gyárban maradt elő széria gépe készült.)

A Mig MAPO-val (már nem létezik) az a poén, hogy a kilencvenes évek eleje óta nem gyártott egyetlen Mig-29-est sem újonnan, leszámítva a jelenleg Indiának szállítottakat. Közben csak a raktár készletett élték fel 17 évek keresztül, lásd az algériai botrányt. Nem tudom mi van az udvaron de nem sok minden maradhatott. Év elején amikor Putyin a Moszkvai gyárba látogatott, sok fotó került fel a netre villákba állított szárnyak és törzs részletekről, de nem konkrét gépekről.
Monox 22134 2009. november 11. 18:03
Válasz erre
Tudna nekem egy pontos koordinátát mondani nekem valaki arrol, hogy Oroszországban hol találhatóak a Szuhoj és a MiG-eket készítő üzemek, ahol állítólag az udvaron állnak a megrendelt gépek...? Ránéznék a Google Earth-ön.
sys 22132 2009. november 9. 20:37
Válasz erre
Szia!
'43 július 10. "Ennek az esetnek az érdekessége, hogy a finn pilóták szovjet P-38-asokkal keveredtek harcba. Az amerikai kormány a Lend Lease keretében jelentős mennyiségű Lightning-ot nem szállított a Szovjetuniónak. Valószínűleg néhány darabot kaptak kipróbálásra, illetve az ún. 'ingabombázások' idején a Szu-beli repülőtereket igénybe vevő amerikai vadászegységek sérült, vagy egyéb okból ottmaradt gépeit hozták rendbe és vetették be az Északi Fronton." (Bernád-Mujzer-Hangya: Horrido - Légicsaták a Keleti Fronton)
migi 22131 2009. november 9. 20:08
Válasz erre
Sziasztok
Lenne egy kérdésem a Lend Lease szerződés keretében kapott Szu.P38 Lightning gépeket ?
üdv: migi
Lacy 22129 2009. november 6. 20:48
Válasz erre
1257497270_11716
1257497270_11716
1257497270_48716
1257497270_48716
1257497270_54014
1257497270_54014
1257497270_57818
1257497270_57818
1257497270_82988
1257497270_82988
1257497270_92007
1257497270_92007
1257497270_95842
1257497270_95842
1257497486_63888
1257497486_63888

Sziasztok, mint érdekesség, hiszen keveset tudunk róla, hogy mi minden változik arrafelé. A Kínai Népi Felszabadító Hadsereg Légierejének 2. Vadászrepülő hadosztálya alá jelenleg három vadászrepülő ezred tartozik. Ezek J-10A, J-11(Su-27SK) és Su-30MKK típusokkal vannak felszerelve.

A fotókon a pilóták próbálnak TopGun-osak lenni. :)
Muzzy 22128 2009. október 28. 15:28
Válasz erre
Igen, én 2005-ben voltam Rigában, és igen csak mély benyomást tett rám. Nekem még a Mi-24A okozott elérézékenyülést (a teknősbéka orrú 3 személyes változattal)
Ehhez fogható még a Kijevi Zsuljányi tanreptér, ott is csodák vannak.
Muzzy
Miggyuri 22127 2009. október 28. 14:31
Válasz erre
Lacy 22126 2009. október 28. 09:43
Válasz erre
Ja igen és a Tupoljev is a Rizsszkojei suli földi oktató gép állományából származik.
Lacy 22125 2009. október 28. 09:37
Válasz erre
Sziasztok,

a rigai múzeum gépállománya között van néhány igazi kuriózum. Egy része a szovjet időkben a térségben állomásozó 15. légi hadsereg állományából kerültek át a gépek, némi a reptér sarkában ácsorgás után. Ilyen például a három Míg-21SMT, amit a Lielvarde repterén a 899. vadászbombázó ezred repült 1989-ig. A Su-7-eseket a Szurkjuli vadászbombázó alkalmazta nyolcvanas évek közepéig. A Jak-28R-t pedig a Jekabpilszi Onálló felderítő ezred első százada repülte, amíg át nem ültek Su-24MR-re. Az L-29-esek Szhauljai reptéren repültek a DOSAF kötelékében a nyolcvanas években.

A gépállomány nagyobbik része pedig a Daugavpilsz és a Rizsszkoje Katonai Repülő Műszaki főiskola földi oktató gép állományából származik.

A Tupoljev igazin különlegesség. :)
PETI 22124 2009. október 28. 08:39
Válasz erre
aviamuseum.org/EN/ A fotógalériában légi felvételek is vannak a múzeumról! Üdv
PETI 22123 2009. október 27. 21:59
Válasz erre
PETI 22122 2009. október 27. 21:59
Válasz erre
A 23UB nekem is tetszik, de a terepmintával meg még jobban tetszett... Akkor most mi a jobb? Nem beszélve arról, hogy a szolnoki AN-2-esről is úgy hámlik a festék, nem sokat bírt. Nem tudom ezeket mért nem veszi észre sok ember. :(
mirazsmarci 22121 2009. október 27. 21:58
Válasz erre
Üdv!
Milyenre festették a 11-est? Még nem láttam.
zoli1989 22120 2009. október 27. 21:57
Válasz erre
Ja, és akkor nem is említettük a repnapra rendberakott MiG-21-eseket, MiG-23-ast és Szu-22-est..
A Zlin amelyik tavaly és 2007-ben is a repnapon volt, az pl. már repül is azóta, méghozzá eredeti légierős színekben.
zoli1989 22119 2009. október 27. 21:54
Válasz erre
Hát szerintem azért a szolnoki Mi-4 azért az nem ez a rosszul sikerült festés kategória... Elég szépre sikerült. De ugyanígy át lett festve a szolnoki MiG-23UB is. vagy az 5721-es 21bisz. Vagy a Mi-8T ami az első festését kapta vissza. De pl. az An-24-est is felújították, és így sokkal szebb mint kopottan.
PETI 22118 2009. október 27. 21:53
Válasz erre
JAK-11
JAK-11
JAK-11
JAK-11

Szeva Sanyi!
Egy véleményen vagyunk, bár lássuk be, elvétve van jó példa is: ha jól emlékszem 604-es oldalszámmal állítottak "hadrendbe" szorgos és HOZZÁÉRTŐ kezek egy régebben MG-s, még régebben katonai Kamovot. Ja és ráadásul 604-es volt valóban. De a 2007-ben Kecskeméten, a repnapon kiállított JAK-11-es is jobban néz ki, mint régebben. Ez a gép amúgy a keceli Pintér Művek tulajdonában van.
Üdv
sanyi 22117 2009. október 27. 21:29
Válasz erre
Szeva Komám!
Nagy divat lett hogy átpingálnak mindent... Sajnos itthon nem csak a 11-es Flogger járt így. Említhetném még a Drakent és a Mi-4-et is. Nagyra tartom a múzeumok dolgozóit és a kollekciókat, de jobb lenne eredeti állapotban látni a gépmadarakat - mégha nem is magyar az a festés. Kíváncsi vagyok hogy hányan fognak most anyázni... Nem fikázok senkit, távol áll tőlem, de szerintem felesleges egy gépnek olyan festést adni, amilyet soha nem viselt, illetve nem is passzol magához a tipushoz.
Egyébként nem jártam Rigában:) Jó lenne, mert érdekes hely a Baltikum, ha megyek, megkeresem és csinálok képeket!
Üdv
Sanyi
PETI 22116 2009. október 27. 19:11
Válasz erre
Sziasztok!
Közületek valaki járt már a Rigában lévő repülőgép múzeumban? Rengeteg a szovjet gép és azt olvasom az Aeroban, hogy festegetik át őket. Nem tudom, hogy mire kell gondolni, de azt hiszem, hogy nem tesznek jót a gépekkel. Az eredeti állapot, még ha szakadt is a gép, jobb referencia, mint az "átkenegetéses" gépek. (lásd: "11" MiG-23MF)
Tehát járt már ott valaki, vagy nektek is fehér folt.
Sennás 22115 2009. október 26. 21:27
Válasz erre
Tibcsi 22114 2009. október 26. 19:44
Válasz erre
Sennás 22113 2009. október 26. 19:43
Válasz erre
Tisztelet Uraim!Keresek olyan jól imformált makettezőst aki tudna segiteni Mig1 Mig3 repcsik{sugárhajtás elötti} gépek tipuskönyvek, leirások 1:72 metszet rajzok esetleg ha tud valaki letölthető mélcímeket Köszönettel SENNÁS
migi 22112 2009. október 23. 14:29
Válasz erre
Sziasztok
Kersnék WWII szovjet gépek üléséről képet ,a bekötő hevederek érdekelnének , ha esetleg lenne valakinek .
üdv: migi
migi3@freemail.hu
Muzzy 22111 2009. október 20. 09:44
Válasz erre
Sziaszok!
Korábban volt szó a szovjet gépek festéséről, illetve az AKAN festékekről A csatolt linken megtalálgható az akan termékajánlata.

helennet.ru/iso/akan/catalog_001.pdf
Ha nem jön be, akkor itt lehet próbálkozni Á leírás szerint moszkvai idő szerint időszakban lehet csak hozzáférni
scalemodels.ru/modules/mydownloads/singlefile_lid_65.html

Muzzy
PETI 22110 2009. október 18. 21:59
Válasz erre
kh20_3
kh20_3
x20
x20

Üdv! Bolyain vettem egy Amodel H-20M rakétát. Nincs valakinek jó háttéranyaga erről a témáról? Nem nagyon találok róla semmit...
migi 22109 2009. október 14. 18:34
Válasz erre
Jó kis dióráma téma lehetne
Lacy 22108 2009. október 14. 07:22
Válasz erre
hoppá1
hoppá1
hoppá2
hoppá2

Hoppá...

Korszerűsített Szu27SM balesete az orosz távol-keleten.
Petee 22107 2009. október 12. 20:52
Válasz erre
Lehet,hogy nem tesztelésre építették,hanem vidámparknak :)
Lacy 22106 2009. október 12. 19:37
Válasz erre
migi 22105 2009. október 12. 19:31
Válasz erre
Kép 306
Kép 306
mig27k-1
mig27k-1

Sziasztok
András
Mikor irtam hogy mi lesz a következő ,akkor már szinte kész volt , nálam mindig 3-4 dolog van elkezdve .
Lacy
A gépet egy rajz alapján csináltam , képet evvel a fegyverzettel nem találtam , a festést egy szabvány 27 es mintázat . Hogy irjál e róla , igenis hogy irjál mert minket érdekel a téma és nem azért rakjuk fel a gépeink képeit hogy dicsekedjünk vele,hanem azért hogy ki beszéljük az aktuális témakört.
Lacy 22104 2009. október 12. 18:50
Válasz erre
ch01
ch01
ch02
ch02
ch03
ch03
ch04
ch04

Sziasztok,
a kínaiak építettek egy épület-repülőgép hordozó hajót tesztelésre.

Döbbenet...
borisz 22103 2009. október 12. 13:17
Válasz erre
Lacy 22102 2009. október 12. 13:10
Válasz erre
borisz 22101 2009. október 12. 12:54
Válasz erre
Szia!
Mit adtak el a NAVYnek?
A gépeket, vagy a rakétákat?
notarius 22100 2009. október 12. 07:39
Válasz erre
Amikor azt írtad, hogy a 27-es lesz a következő, nem gondoltam, hogy másnap már kész is. :)))
Lacy 22099 2009. október 12. 07:08
Válasz erre
Szia Migi,
jó sűrű lett a gép ezzel a két hatalmas rakétával. Ilyenkor mindig kérdés, hogy írjak-e róla, hiszen a makettezés élménye számít. De a Míg-27-esekkel felszerelt ezredek ezt a fegyvert már nem alkalmazták. Igaz papíron hadrendben állt a fegyver, de az alakulatokhoz nem jutott el, mire kivonták a Míg-27-es típust. A kis mennyiségből amit legyártottak, néhány jutott tesztelő alakulatokhoz, a maradékot meg eladták a US NAVY-nak, ahol abszolút realisztikus célanyagként használták. A gyártás a kilencvenes évek vége felé indult be előbb az indiai, majd a kínai rendelések hatására.

De a lényeg, hogy élvezze aki a makettet készíti. Nagyon tetszik a folttérkép rajta!

Aljáról van fotó? Írtak egységet hozzá?
migi 22098 2009. október 11. 14:01
Válasz erre
Kép 300
Kép 300
Kép 302
Kép 302
Kép 305
Kép 305

Akkor itt lennének a képek , Zvezda 1/72 Mig-27 K
migi 22097 2009. október 11. 13:16
Válasz erre
Köszi a képeket , Festés elött kellet volna érdeklődnöm , de most már ez van .
Lacy 22096 2009. október 11. 13:07
Válasz erre
vyuga
vyuga
vyuga2
vyuga2

Ok, bár a vezérsíkok és a rakéta test hátulja olyan ezüstös szürkék. Bár 1:72-ben jó lesz. Mig-27K esetében törzs alatti jobb felfüggesztőre kell még hozzá egy adatátviteli konténer. Spec tartóval.
migi 22095 2009. október 11. 12:41
Válasz erre
Köszi Lacy ,én feketére festettem ,sötét szürke orral , délután rakok fel képet a kész gépről ,1/72 Zvezda Mig-27 K
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.