/ Fórumok /

Vörös szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülőgépek makettezésével foglalkozó, "orosz megszállás"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
pilotka 22165 2009. december 7. 14:30
Válasz erre
Varjúbácsi 22164 2009. december 7. 08:14
Válasz erre
Migi!
Összeállítási rajz az Eduard oldalon van mindkét verzióról, remélem átmegy a link.
www.eduard.cz/products/card.php
Muzzy 22163 2009. december 6. 23:40
Válasz erre
Migi!
A jobb oldalról a kabin előtt és a motorburkolat között hiányzik a Venturi cső! az a kis érdekes ívű pici csövecske, amelyik először szűkül, majd bővül.
Muzzy
turpiurfi79 22162 2009. december 6. 20:21
Válasz erre
Szia Laci!
Csak most látom,kész a Rata:-)
Nagyon jó lett,gratulálok!
Gyuszi
Muzzy 22161 2009. december 6. 20:11
Válasz erre
Migi!
Vadász féle fejlődési fokozatok: :) Elnézést, ha kopi rájtot sértettem volna! :)

"Ahogy "bölcsűl" az ember, annál inkább elhagyja ezeket az "én akkor is" alürőket.
Igazából ez egy fejlődési folyamat.
Első lépés: technokol+tempera
Második lépés: normálissan összerakot repülő (ez nagyon rövid időszak)
Harmadik lépés: megmutatom a világnak! Ezt néhányunk soha nem nővi ki, esetleg gyerekvállalásal gyógyítható.
Negyedik lépés: Úristen mennyi makett összegyült, épitsünk meg néhányat simán dobozból. Ez a legszebb időszak.
Ötödik lépés: Húú b.meg nem látok rendesen, vegyünk egy-két 1/24-est.
Hatodik lépés: Nézzétek milyen aranyossan játszik vele a kis unokám.
Hetedik lépés: Mi a francot kezdjünk ezzel a sok vacakkal amit a papi hagyott itt? Vidd le a kukába."

Muzzy
Muzzy 22160 2009. december 6. 20:03
Válasz erre
Szia Migi!
Én a fényességét nem bántanám, mert annak ellenére, hogy matt festékek voltak, frissen félfényesek voltak.
A másik meg hogy sok esetben polírozták a gépeket a sebesség növelése miatt, tehát azt én nem bántanám.
A Vadász a makettorgon fejtette ki a különböző fázisokat, de most nem találom.
Muzzy
migi 22159 2009. december 6. 19:35
Válasz erre
Szia
Teljesen dobozból készült , egyedül a futóbehúzó kötél lett pótolva , és más készletből van a matrica ,a szinek valóságban kissé mások az oldala se ilyen fehéres , olyan mintha becsillogna a lakk , lehet hogy kicsit mattabbra veszem a festést .Az oldalkormánynál igazad van , a többi javitást egyenlőre hagyom majd egy eduardon .A Vadász féle állapotot nem ismerem , fejtsd ki bővebben légyszi . Ha arra gondolsz hogy több gép van elkezdve akkor igaz az állapot, nálam is van folyamatban jelenleg 3-4 db .
üdv: migi
Muzzy 22158 2009. december 6. 19:13
Válasz erre
Migi!
Kezdesz sorozatban gyártani! Vagy elérted a Vadász féle állapot 5. fázisát? :)
Dobozból építetted? Ha igen, akkor annak elég jónak tűnik, bár a haskék egy kicsit képernyőn keresztül túl szürkéskék nekem.
Szóval, ha fel akarnád javítani akkor az alábbi területekre figyelj oda:
Ha jól látom, ez egy késői I-16-os, mert már ott van a jobboldali ajtó is. Viszont nem látom, a sítalpak orrának befogadására szolgáló bemélyedést.
Szintén nem látom a pilótakabintető alatt a fogódzkodókat és a műszerfal megvilágításra szolgáló két üvegezett kör alakú nyílást.
A futóaknában a futó helyzetének ellenőrzésére szolgáló nyílások sincsenek kivágva.
Esetleg az oldalkormánynál a matricát bevághatnád, mert ugye az oldalkormány mozgása miatt nem egybefüggő felület van.

De mindettől függetlenül nekem tetszik! Csak így tovább!

Muzzy
migi 22157 2009. december 6. 16:15
Válasz erre
Kép 381
Kép 381
Kép 383
Kép 383
Kép 384
Kép 384
Kép 385
Kép 385

A héten megint elkészült egy kit ,a Hobby Craft 1/48 as Polikarpov I-16 gépe .
fishpot 22156 2009. december 3. 18:15
Válasz erre
cf24ecd0eba3
cf24ecd0eba3

Ez is hó?
lucky 22154 2009. december 3. 14:32
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek!
Daala!
Csak azt tudtam, h reptéren, gépek mellett ténykedsz.Azt, h pontosan mit nem tudtam.
Még egyszer kösz mindenkinek!
Daala 22153 2009. december 2. 22:44
Válasz erre
Amúgy gépvontatásra is használunk APA-kocsit, ha nincs sima vontató, vagy besz@rt a kistraktorunk.
Daala 22152 2009. december 2. 22:43
Válasz erre
Gondolom transzformátor is van benne, mivel a minyónál 115V-ot és 208 voltot (Mi-17) is szoktunk használni.
Daala 22151 2009. december 2. 22:42
Válasz erre
Ha valamit kihagytam, kérdezzetek egy villanyos kollégát!
Daala 22150 2009. december 2. 22:40
Válasz erre
Hát úgy nagy vonalakban asszem 2db PR-600-as generátor (28,2V), 1 pár 12-ASzA-145 akksi, 1db GT40 vagy GT60 háromfázisú generátor (208V/400Hz). Az előző adatokért nem vállalok felelősséget, fegyveres vagyok és nem EMO-s! A fülkében egy kapcsolótábla a különböző feszkókhoz, két kihajtható gém az oldalán a vezetékekhez szabványos csatlakozókkal.
Muzzy 22149 2009. december 2. 17:54
Válasz erre
lucky 22148 2009. december 2. 09:42
Válasz erre
Szia Daala!
Köszi!
Egyébként mi is van egy APA egységen? ( ha már a szakmában vagy)
Daala 22147 2009. november 30. 21:32
Válasz erre
Gondolom ugyanaz az APA-5-ös, mint nálunk...C-141-esre is láttam már magyar APÁ-t csatlakoztatva.
A cseheknél is volt An-12-es, lehet, hogy náluk Tátrák voltak?
lucky 22146 2009. november 30. 19:12
Válasz erre
Urak!
Elsősorban repülős emberkéket kérdeznék, onnan is a kiszolgáló részről.
An-12-höz milyen APA egység volt/van használatban?
Levix 22145 2009. november 30. 15:34
Válasz erre
www.mr1-kossuth.hu/m3u/00455b65_3631781.m3u
Riport a Karcsival a könyvéről a Disputában. Kb. a 21. perc után.
PETI 22144 2009. november 28. 21:44
Válasz erre
Hali pilotka! Ez de jó, amit linkeltél!

Az oroszok restaurálnak egy Mi-1-est és repképes lesz!

www.flankers-site.co.uk/mos2009_day05.html
pilotka 22143 2009. november 28. 21:11
Válasz erre
4044415.livejournal.com/54478.html

1 kis helikopter nosztagia
vandork 22142 2009. november 13. 09:34
Válasz erre
Ha már vörös szárnyak:
Légierő társbérletben c. könyvem megjelent, 760, sohasem publikált fotóval. Makettezőknek igazi csemege!
Fotókat, infókat a keletiblokk.com főoldalon legörgetve láthattok.
Megvásárolni lehet minden könyvesboltban, illetve a Keleti Blokknál.
www.honvedelem.hu/cikk/0/16971/vandor_karoly_konyvbemutato_hmhim_vasarnap.html üdv
V. Karesz
Lacy 22141 2009. november 12. 16:51
Válasz erre
roncs
roncs

Az oroszok, a volt szovjet tagköztársaságok, illetve a Közép-Európa is tele van leállított, repterek sarkában rozsdásodó Mig-29-esekkel, és senkinek sem kellenek... Vagy ha kellene, akkor nem tudja megfizetni.

Nem hinném, hogy visszavennék a gépeinket, mert százával van nekik is. Valószínűleg valaki marhaságot mondott ami azóta is terjed.
Monox 22140 2009. november 12. 13:51
Válasz erre
Megnéztem őket köszi!

Egy kérdés azért felmerült bennem a már lefutott MiG-MAPO-val kapcsolatban.
Szó volt arról, hogy az oroszok visszaveszik a levetett MiG-29-eseinket. Én úgy tudtam, hogy a gyártóhoz szállítják vissza, ahol későbbi gépek alapjait fogja képezni. De ha már 15 éve nem gyártott semmit (vagyis pont a mi szériánkat utolsó előttinek) akkor mit akartak vele? V. csak ipari javítás után lepasszolni saját csapatoknak, lévén azt valószínű, hogy a 9-12-es verzió ma már nem piacképes eladni aligha lehetne bárkinek is..
Lacy 22139 2009. november 11. 23:26
Válasz erre
m1
m1
m2
m2
m3
m3
m4
m4
m5
m5
m6
m6
m7
m7
m8
m8

És a Moszkvában gyártás alatt lévő indiai Mig-29-esek. De ez a minimál egyedi széria bőven elfér az ürességtől tátongó csarnokban, ahol a korábbi bő 15 évben egyetlen új Mig-29-es sem készült.
Lacy 22138 2009. november 11. 22:15
Válasz erre
iapo
iapo

IAPO Irkutszk, a kiállított gépeken kívül mindössze hat Szu-30-as látható.
Lacy 22137 2009. november 11. 22:12
Válasz erre
Napo
Napo

NAPO Novoszibirszk:

teljesen kihalt.
Lacy 22136 2009. november 11. 21:50
Válasz erre
kom1
kom1
kom2
kom2

Ez a KnAAPO gyári reptere:

Az első képen nagy mennyiségű Szu-27-es látható, de ezek nem a gyár tulajdonában vannak, hanem az itt települő 23. Vadászrepülő ezred technikája.

A gyár épületei között csak pár teszt gép látható, lásd második kép.
Lacy 22135 2009. november 11. 18:51
Válasz erre
Szia Monox!

Van ugye a távol-keleti Amúr menti Komszomolszk ami kb. itt van: 50°36.3'N 137°04.9'E Itt gyártották Su-7, Szu-17, Su-27 együléses gépeit. Majd ők fejlesztették Kínának a Szu-30MKK-t, így kétülésest is gyártanak, pl jelenleg a Vietnámi Szu-30MK2V-et. Meg persze sok minden mást, pl az új szuholy utasszállítót. A koordináta csak kb. a város körül több reptér is van.
Vagy:
www.maplandia.com/russia/khabarovskiy-kray/komsomolskiy-rayon/komsomol-sk-na-amure/
Aztán van Novosibirsk ahol sok minden más mellett a Szu-15-ösöket, Szu-24-eseket és a kétüléses Szu-27-eseket gyártották. Most az India számára tervezett Szu-30MKI-n és álváltozatain (is) ügyködnek. Ez kb.: 55°01'N 082°39'E, itt van a Szibéria közepén. A koordinátára itt is vonatkozik, hogy a város körül több reptér található.
Vagy:
www.maplandia.com/kazakhstan/airports/novosibirsk-tolm-airport/

Egyébként a elmúlt két évtizedben az honi erőknek nem leszállított Szuhoj gépeket eladták Kínának, Indiának, Vietnámnak, Etiópiának, illetve felélték teszt és bemutatógépnek. (Csak a Szu-27-es gépcsaládnak több mint 100 prototípusa és a gyárban maradt elő széria gépe készült.)

A Mig MAPO-val (már nem létezik) az a poén, hogy a kilencvenes évek eleje óta nem gyártott egyetlen Mig-29-est sem újonnan, leszámítva a jelenleg Indiának szállítottakat. Közben csak a raktár készletett élték fel 17 évek keresztül, lásd az algériai botrányt. Nem tudom mi van az udvaron de nem sok minden maradhatott. Év elején amikor Putyin a Moszkvai gyárba látogatott, sok fotó került fel a netre villákba állított szárnyak és törzs részletekről, de nem konkrét gépekről.
Monox 22134 2009. november 11. 18:03
Válasz erre
Tudna nekem egy pontos koordinátát mondani nekem valaki arrol, hogy Oroszországban hol találhatóak a Szuhoj és a MiG-eket készítő üzemek, ahol állítólag az udvaron állnak a megrendelt gépek...? Ránéznék a Google Earth-ön.
sys 22132 2009. november 9. 20:37
Válasz erre
Szia!
'43 július 10. "Ennek az esetnek az érdekessége, hogy a finn pilóták szovjet P-38-asokkal keveredtek harcba. Az amerikai kormány a Lend Lease keretében jelentős mennyiségű Lightning-ot nem szállított a Szovjetuniónak. Valószínűleg néhány darabot kaptak kipróbálásra, illetve az ún. 'ingabombázások' idején a Szu-beli repülőtereket igénybe vevő amerikai vadászegységek sérült, vagy egyéb okból ottmaradt gépeit hozták rendbe és vetették be az Északi Fronton." (Bernád-Mujzer-Hangya: Horrido - Légicsaták a Keleti Fronton)
migi 22131 2009. november 9. 20:08
Válasz erre
Sziasztok
Lenne egy kérdésem a Lend Lease szerződés keretében kapott Szu.P38 Lightning gépeket ?
üdv: migi
Lacy 22129 2009. november 6. 20:48
Válasz erre
1257497270_11716
1257497270_11716
1257497270_48716
1257497270_48716
1257497270_54014
1257497270_54014
1257497270_57818
1257497270_57818
1257497270_82988
1257497270_82988
1257497270_92007
1257497270_92007
1257497270_95842
1257497270_95842
1257497486_63888
1257497486_63888

Sziasztok, mint érdekesség, hiszen keveset tudunk róla, hogy mi minden változik arrafelé. A Kínai Népi Felszabadító Hadsereg Légierejének 2. Vadászrepülő hadosztálya alá jelenleg három vadászrepülő ezred tartozik. Ezek J-10A, J-11(Su-27SK) és Su-30MKK típusokkal vannak felszerelve.

A fotókon a pilóták próbálnak TopGun-osak lenni. :)
Muzzy 22128 2009. október 28. 15:28
Válasz erre
Igen, én 2005-ben voltam Rigában, és igen csak mély benyomást tett rám. Nekem még a Mi-24A okozott elérézékenyülést (a teknősbéka orrú 3 személyes változattal)
Ehhez fogható még a Kijevi Zsuljányi tanreptér, ott is csodák vannak.
Muzzy
Miggyuri 22127 2009. október 28. 14:31
Válasz erre
Lacy 22126 2009. október 28. 09:43
Válasz erre
Ja igen és a Tupoljev is a Rizsszkojei suli földi oktató gép állományából származik.
Lacy 22125 2009. október 28. 09:37
Válasz erre
Sziasztok,

a rigai múzeum gépállománya között van néhány igazi kuriózum. Egy része a szovjet időkben a térségben állomásozó 15. légi hadsereg állományából kerültek át a gépek, némi a reptér sarkában ácsorgás után. Ilyen például a három Míg-21SMT, amit a Lielvarde repterén a 899. vadászbombázó ezred repült 1989-ig. A Su-7-eseket a Szurkjuli vadászbombázó alkalmazta nyolcvanas évek közepéig. A Jak-28R-t pedig a Jekabpilszi Onálló felderítő ezred első százada repülte, amíg át nem ültek Su-24MR-re. Az L-29-esek Szhauljai reptéren repültek a DOSAF kötelékében a nyolcvanas években.

A gépállomány nagyobbik része pedig a Daugavpilsz és a Rizsszkoje Katonai Repülő Műszaki főiskola földi oktató gép állományából származik.

A Tupoljev igazin különlegesség. :)
PETI 22124 2009. október 28. 08:39
Válasz erre
aviamuseum.org/EN/ A fotógalériában légi felvételek is vannak a múzeumról! Üdv
PETI 22123 2009. október 27. 21:59
Válasz erre
PETI 22122 2009. október 27. 21:59
Válasz erre
A 23UB nekem is tetszik, de a terepmintával meg még jobban tetszett... Akkor most mi a jobb? Nem beszélve arról, hogy a szolnoki AN-2-esről is úgy hámlik a festék, nem sokat bírt. Nem tudom ezeket mért nem veszi észre sok ember. :(
mirazsmarci 22121 2009. október 27. 21:58
Válasz erre
Üdv!
Milyenre festették a 11-est? Még nem láttam.
zoli1989 22120 2009. október 27. 21:57
Válasz erre
Ja, és akkor nem is említettük a repnapra rendberakott MiG-21-eseket, MiG-23-ast és Szu-22-est..
A Zlin amelyik tavaly és 2007-ben is a repnapon volt, az pl. már repül is azóta, méghozzá eredeti légierős színekben.
zoli1989 22119 2009. október 27. 21:54
Válasz erre
Hát szerintem azért a szolnoki Mi-4 azért az nem ez a rosszul sikerült festés kategória... Elég szépre sikerült. De ugyanígy át lett festve a szolnoki MiG-23UB is. vagy az 5721-es 21bisz. Vagy a Mi-8T ami az első festését kapta vissza. De pl. az An-24-est is felújították, és így sokkal szebb mint kopottan.
PETI 22118 2009. október 27. 21:53
Válasz erre
JAK-11
JAK-11
JAK-11
JAK-11

Szeva Sanyi!
Egy véleményen vagyunk, bár lássuk be, elvétve van jó példa is: ha jól emlékszem 604-es oldalszámmal állítottak "hadrendbe" szorgos és HOZZÁÉRTŐ kezek egy régebben MG-s, még régebben katonai Kamovot. Ja és ráadásul 604-es volt valóban. De a 2007-ben Kecskeméten, a repnapon kiállított JAK-11-es is jobban néz ki, mint régebben. Ez a gép amúgy a keceli Pintér Művek tulajdonában van.
Üdv
sanyi 22117 2009. október 27. 21:29
Válasz erre
Szeva Komám!
Nagy divat lett hogy átpingálnak mindent... Sajnos itthon nem csak a 11-es Flogger járt így. Említhetném még a Drakent és a Mi-4-et is. Nagyra tartom a múzeumok dolgozóit és a kollekciókat, de jobb lenne eredeti állapotban látni a gépmadarakat - mégha nem is magyar az a festés. Kíváncsi vagyok hogy hányan fognak most anyázni... Nem fikázok senkit, távol áll tőlem, de szerintem felesleges egy gépnek olyan festést adni, amilyet soha nem viselt, illetve nem is passzol magához a tipushoz.
Egyébként nem jártam Rigában:) Jó lenne, mert érdekes hely a Baltikum, ha megyek, megkeresem és csinálok képeket!
Üdv
Sanyi
PETI 22116 2009. október 27. 19:11
Válasz erre
Sziasztok!
Közületek valaki járt már a Rigában lévő repülőgép múzeumban? Rengeteg a szovjet gép és azt olvasom az Aeroban, hogy festegetik át őket. Nem tudom, hogy mire kell gondolni, de azt hiszem, hogy nem tesznek jót a gépekkel. Az eredeti állapot, még ha szakadt is a gép, jobb referencia, mint az "átkenegetéses" gépek. (lásd: "11" MiG-23MF)
Tehát járt már ott valaki, vagy nektek is fehér folt.
Sennás 22115 2009. október 26. 21:27
Válasz erre
Tibcsi 22114 2009. október 26. 19:44
Válasz erre
Sennás 22113 2009. október 26. 19:43
Válasz erre
Tisztelet Uraim!Keresek olyan jól imformált makettezőst aki tudna segiteni Mig1 Mig3 repcsik{sugárhajtás elötti} gépek tipuskönyvek, leirások 1:72 metszet rajzok esetleg ha tud valaki letölthető mélcímeket Köszönettel SENNÁS
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.