/ Fórumok /

Vörös szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülőgépek makettezésével foglalkozó, "orosz megszállás"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
torpokoska 22197 2009. december 27. 18:42
Válasz erre
Csak komoly vevőknek :))) www.prideaircraft.com/flanker.htm
Elnézést a komolytalan reklámért.
Tibcsi 22196 2009. december 26. 06:20
Válasz erre
Sziasztok,

A La-7 esetében melyik a "korai" és melyik a "késői" verzió? Ugyanis kétféle műszerfalam van és nem tudom, melyiket építsem be. Én arra gondoltam, hogy a kétágyús a korai, a háromágyús a késői változat... de lehet, hogy tévedek.

Kösz: Tibcsi
migi 22195 2009. december 23. 16:38
Válasz erre
Kép 392
Kép 392
Kép 393
Kép 393
Kép 394
Kép 394
Kép 395
Kép 395
Kép 396
Kép 396
Kép 397
Kép 397

Sziasztok
Elkészült az az ICM Yak-7 V gépem , dobozból épitett kategória .
joozsyka 22194 2009. december 23. 12:45
Válasz erre
Kép 001
Kép 001
Kép 002
Kép 002
Kép 003
Kép 003
Kép 004
Kép 004
Kép 006
Kép 006
Kép 007
Kép 007
Kép 008
Kép 008
1
1

Üdvözlet az Uraknak!

Befejeztem... Ha így folytatom, teljesen begolyózok ettől a sok ratyi makettől. (Novo Tupoljev SB-2)
Szeretnék mégegyszer köszönetet mondani a sok segítségért: a képekért Hunyo-nak Muzzynak, Vadásznak, és Wreckernek; az ICM maradékokért pedig Igornak.

Kívánok mindenkinek békés és kellemes karácsonyi ünnepeket!
Sikerekben és makettekben gazdag boldog új évet!
lucky 22193 2009. december 23. 09:52
Válasz erre
Szia Papa!
Vmi ilyesmire gondoltam én is.
Hajtőművezés esetén evidens, de más esetben nem.
Itt konkrétan egy An-12- re szólt a kérdés.Gondolom az eljárások hasonlóak mint a nálunk is rendszerben van/volt (?) An-26 -nál..

Nem vkok repülőgépes csak messziről ugatom ezt a szakmát, azért kérdezek néha marhaságnak látszó dolgokat.
Saját szakmámban kapok én is számomra természetes dolgokról marhaságnak tűnő kérdéseket ( sajna többnyire egyes főnökeimtől...).
Miggyuri 22192 2009. december 23. 06:11
Válasz erre
Egy pillanatra feltűnik a filmen egy Dragonfly is. Ezeket is használták az észak- vietnámiak Kambodzsában, de jutott a Nagy Tes(z)tvérnek is.
Miggyuri
Lacy 22191 2009. december 22. 21:43
Válasz erre
Sziasztok,

egy igazi különlegesség:
www.youtube.com/watch
Zsákmányolt dél-vietnámi F-5-ös, orosz színekben tesztelés alatt!
mig23papa 22190 2009. december 22. 20:24
Válasz erre
lucky

Nem csak hmű indításhoz kell illetve érdemes levenni az orr illetve farokdugót, hanem pl. kúp illetve gsf működés ellenőrzéskor is.
mig23papa 22189 2009. december 22. 20:23
Válasz erre
juge75

Minek- minek, nem csak hmű indításhoz kell illetve érdemes levenni az orr illetve farokdugót, hanem pl. kúp illetve gsf működés ellenőrzéskor is.
Monox 22188 2009. december 22. 19:51
Válasz erre
Köszönöm.

Érdekes mindenesetre. Azt hittem, hogy a képen látott gépek egy része repül Angolában, de aztán rájöttem, hogy honnan hiányzik egy P betű... :))
Egyébként szerintem csak azért kerültek oda, mert Horvátország nem tudta hadrendebe állítani őket, mint azokat az ex-ukrán, még korábban pedig ex-szovjet MiG-21biszeket, amivel a mai napig is vidáman repülnek.

Egy kis nyelvi kiegészítést is tennék (és ez nem kukacoskodás!) de azt gondolom, hogy minden volt Szovjet tagköztársaság nagyon kevés gép kivételével a mai napig is exszovjet gépekkel repül.
Lacy 22187 2009. december 22. 17:00
Válasz erre
Sziasztok,

az Oroszok a kilencvenes évek első felében kivonták a Mig-23-as típust az aktív alakulatok állományából. A kilencvenes évek második felében már csak Honi Légvédelem egy kiképző és két gyakorló ezredénél repült a Mig-23P változat. Aztán 1998-ban megszűnt a Honi Légvédelem mint önálló haderőnem, így ezt a maradék három ezredet is felszámolták. Továbbiakban, csak tárolják a gépeket. Nagyobb mennyiségben két javítóüzem mellett.

Az ex szovjet gépeket legtovább Ukrajna tartotta hadrendben, 2000-ig repülték a Mig-23MLD-t. Csak érdekesség képen ezek egy része most Angolában repül!
juge75 22186 2009. december 22. 16:54
Válasz erre
Illetve van egy speciális dolog, például a Mig-21 lokátor, ennél mivel a beömlő közepén található, a védősapkát le kell venni.
juge75 22185 2009. december 22. 16:52
Válasz erre
Minek?
Hajtómű indítás nem történik.
Áram ellátásához szintén nem kell.
Kérdésedben a válasz is ott van.
Daala 22184 2009. december 22. 16:45
Válasz erre
Helikopterről tudok nyilatkozni.
Ha nem rep. előtti előkészítés van, akkor nem, ha csak hét eleji előzetes előkészítés, vagy hibajavítás utáni ellenőrzés, akkor sem. Kivétel minden hajtómű indítással járó ellenőrzés. Ez utóbbi pl. periódikus ellenőrzésekkor a szűrőcserék után.
De szerintem a vadászoknál is így van.
lucky 22183 2009. december 22. 14:13
Válasz erre
Sziasztok!
Még egy kérdés repülőgép előkészítés ügyben.
Földi rendszerpróba előtt a hajtóművek levegő beszívó és kifújó nyílásainak fedelét el szokták-e távolítani?
Nem a hajtómű próba előtt, hanem a többi rendszer próbája előtt.
momi 22182 2009. december 22. 13:44
Válasz erre
Szia Monox!

ÁÁÁ! Értem már! Megnéztem jobban a belinkelt képet!Háttér!
Meglepő! Utánanézek!

momi
borisz 22181 2009. december 22. 13:36
Válasz erre
momi 22180 2009. december 22. 12:34
Válasz erre
Szia monox!

Nagyon szép MiG-29 képet linkeltél be! Köszi!
A Mig-23-ast honnan vedted,hogy szolgálatban van?

momi
Monox 22179 2009. december 22. 11:19
Válasz erre
Szerintetek létezhet az, hogy az oroszoknál 2008-ban még csapatszolgálatban állt a Mig-23-as?

airforce.ru/photogallery/pichugin/mig-29/index.htm
lucky 22178 2009. december 19. 20:09
Válasz erre
Tehát előkészítéskor az első v utsó ( v mindkettő? ) , indításkor a második v harmadik v mindkettő van összekötve?
Rakodáskor elképzelhető a balról harmadik csatlakozása?
Azt írtad, h pl csörlő v daru működik róla.
A-3 22177 2009. december 19. 19:13
Válasz erre
Indításkor vagy a másodikon vagy a harmadikon biztosítják az energiát. Ez a fedélzeti személyzet óhaja szerint felcserélhető vagy pedig kérhetik, hogy az APA 1-es és 2-es kollektorkörét /mindkét gémen levő egyenáramú csatlakozót/ egyszerre csatlakoztassák, de az nem jelenti azt, hogy mindkettőből egyszerre kap tápfeszt. A többi csati a fedélzeti, 28V-tól eltérő energiaigényű, berendezések földi tesztelését illetve műszaki kiszolgálását szolgálja.
lucky 22176 2009. december 19. 18:33
Válasz erre
Szia A-3!
Akkor indításkor a balról második harmadik van összekötve az APA-val?
Esetleg a többi is?
lucky 22175 2009. december 19. 18:23
Válasz erre
Köszönöm mindenikek a gyors választ!
jól fog jönni a tervezett dióhoz...:)
Lacy 22174 2009. december 19. 17:31
Válasz erre
roga
roga
roga2
roga2

Szia Monox,

hát hogyne lenne ott repülőtér! :) Az Arktiszon túli független légvédelmi hadseregnek több bázisa volt a térségben. Az itteni (NovajaZemnlaja sziget) Rogacsevó repterén 1993-ig aktív elfogó vadász ezred települt, ami 1987-ben cserélte le a Jak-28P elfogókat Szu-27-esekre.

Szóval itt nagyon északon is volt élet, és nem is kicsi. Igaz a személyzetet gyakran cserélték.

De volt jóval északabbra is repterük, a US bombázók korai elfogására, de azokon nem települt békeidőben aktív vadászalakulat.
A-3 22173 2009. december 19. 17:20
Válasz erre
A két szélső kör alakú fedél alatt a 115V 400Hz-s földi csatlakozók találhatók, baloldalról a második-harmadik csatlakozó az indító rendszer egyenáramú földi aljzatai és a maradék ötödik egy hazánkban nem ismert rendszer ami 70V-os feszűltséggel táplálja meg a fedélzeti eszközök működtetését. Ezen az eszközök közzé tartozik a fedélzeti daru, a tehervonszoló csörlők rendszere valamint az esetlagesen beépített "keleti" gyártású klímaberendezés is. Az APA kocsik többsége is rendelkezett ezzel a képességgel hazánkban is annak ellenére, hogy a légierőnkben nem szolgált ilyen energiaszükségletű gép.
Daala 22172 2009. december 19. 14:38
Válasz erre
Szerintem az a dugója, csak belecsúszott.
lucky 22171 2009. december 19. 12:32
Válasz erre
scalemodels.ru/modules/photo/galerie/w_an12_p_20.jpg
Tudja-e vki melyik fedél mit takar?
ez a kérdés is AN-12 ügyben fut mint az előbbi.
lucky 22170 2009. december 19. 12:28
Válasz erre
scalemodels.ru/modules/photo/galerie/w_an12_p_05.jpg
Mi lenne az a vmi az APU fúvócsövében? ( ha az az APU..)
Monox 22169 2009. december 19. 09:21
Válasz erre
Vajon mit keres ez a Jak-25/28 a világ eme mindentől távoli részében ahol még repülőtér sincs a környéken se?

www.panoramio.com/photo/15867781
turpiurfi79 22168 2009. december 7. 20:47
Válasz erre
Laci.
Nem bánom,te többet kihoztál belőle,mint én csináltam volna.
Amúgy is évek óta ide-oda pakoltam csak...
Örülök,hogy nálad elkészült.
Gyuszi.
migi 22167 2009. december 7. 20:20
Válasz erre
Kép 387
Kép 387
Kép 388
Kép 388
Kép 390
Kép 390
Kép 391
Kép 391

Ez már a javitott verzió .
migi 22166 2009. december 7. 19:45
Válasz erre
Sziasztok
Akkor szép sorban :
Varjúbácsi : köszönöm sikerült letölteni .

Turpiurfi : Rá se ismersz mi ,kár volt eladnod , de már bánthatod .

Muzzy : Azért nincs rajta mert a kitben se volt hozzá , de pótolom . a lakkozás már megtörtént de nem az egész felületen hanem csak az oldalán a szárny bekötésnél hogy ne csillogjon be .Rakok majd új képeket fel róla .A vadász féle elmélet több pontján már túl vagyok , és sok igazság rejtőzik a szavak mögött.
üdv: migi
pilotka 22165 2009. december 7. 14:30
Válasz erre
Varjúbácsi 22164 2009. december 7. 08:14
Válasz erre
Migi!
Összeállítási rajz az Eduard oldalon van mindkét verzióról, remélem átmegy a link.
www.eduard.cz/products/card.php
Muzzy 22163 2009. december 6. 23:40
Válasz erre
Migi!
A jobb oldalról a kabin előtt és a motorburkolat között hiányzik a Venturi cső! az a kis érdekes ívű pici csövecske, amelyik először szűkül, majd bővül.
Muzzy
turpiurfi79 22162 2009. december 6. 20:21
Válasz erre
Szia Laci!
Csak most látom,kész a Rata:-)
Nagyon jó lett,gratulálok!
Gyuszi
Muzzy 22161 2009. december 6. 20:11
Válasz erre
Migi!
Vadász féle fejlődési fokozatok: :) Elnézést, ha kopi rájtot sértettem volna! :)

"Ahogy "bölcsűl" az ember, annál inkább elhagyja ezeket az "én akkor is" alürőket.
Igazából ez egy fejlődési folyamat.
Első lépés: technokol+tempera
Második lépés: normálissan összerakot repülő (ez nagyon rövid időszak)
Harmadik lépés: megmutatom a világnak! Ezt néhányunk soha nem nővi ki, esetleg gyerekvállalásal gyógyítható.
Negyedik lépés: Úristen mennyi makett összegyült, épitsünk meg néhányat simán dobozból. Ez a legszebb időszak.
Ötödik lépés: Húú b.meg nem látok rendesen, vegyünk egy-két 1/24-est.
Hatodik lépés: Nézzétek milyen aranyossan játszik vele a kis unokám.
Hetedik lépés: Mi a francot kezdjünk ezzel a sok vacakkal amit a papi hagyott itt? Vidd le a kukába."

Muzzy
Muzzy 22160 2009. december 6. 20:03
Válasz erre
Szia Migi!
Én a fényességét nem bántanám, mert annak ellenére, hogy matt festékek voltak, frissen félfényesek voltak.
A másik meg hogy sok esetben polírozták a gépeket a sebesség növelése miatt, tehát azt én nem bántanám.
A Vadász a makettorgon fejtette ki a különböző fázisokat, de most nem találom.
Muzzy
migi 22159 2009. december 6. 19:35
Válasz erre
Szia
Teljesen dobozból készült , egyedül a futóbehúzó kötél lett pótolva , és más készletből van a matrica ,a szinek valóságban kissé mások az oldala se ilyen fehéres , olyan mintha becsillogna a lakk , lehet hogy kicsit mattabbra veszem a festést .Az oldalkormánynál igazad van , a többi javitást egyenlőre hagyom majd egy eduardon .A Vadász féle állapotot nem ismerem , fejtsd ki bővebben légyszi . Ha arra gondolsz hogy több gép van elkezdve akkor igaz az állapot, nálam is van folyamatban jelenleg 3-4 db .
üdv: migi
Muzzy 22158 2009. december 6. 19:13
Válasz erre
Migi!
Kezdesz sorozatban gyártani! Vagy elérted a Vadász féle állapot 5. fázisát? :)
Dobozból építetted? Ha igen, akkor annak elég jónak tűnik, bár a haskék egy kicsit képernyőn keresztül túl szürkéskék nekem.
Szóval, ha fel akarnád javítani akkor az alábbi területekre figyelj oda:
Ha jól látom, ez egy késői I-16-os, mert már ott van a jobboldali ajtó is. Viszont nem látom, a sítalpak orrának befogadására szolgáló bemélyedést.
Szintén nem látom a pilótakabintető alatt a fogódzkodókat és a műszerfal megvilágításra szolgáló két üvegezett kör alakú nyílást.
A futóaknában a futó helyzetének ellenőrzésére szolgáló nyílások sincsenek kivágva.
Esetleg az oldalkormánynál a matricát bevághatnád, mert ugye az oldalkormány mozgása miatt nem egybefüggő felület van.

De mindettől függetlenül nekem tetszik! Csak így tovább!

Muzzy
migi 22157 2009. december 6. 16:15
Válasz erre
Kép 381
Kép 381
Kép 383
Kép 383
Kép 384
Kép 384
Kép 385
Kép 385

A héten megint elkészült egy kit ,a Hobby Craft 1/48 as Polikarpov I-16 gépe .
fishpot 22156 2009. december 3. 18:15
Válasz erre
cf24ecd0eba3
cf24ecd0eba3

Ez is hó?
lucky 22154 2009. december 3. 14:32
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek!
Daala!
Csak azt tudtam, h reptéren, gépek mellett ténykedsz.Azt, h pontosan mit nem tudtam.
Még egyszer kösz mindenkinek!
Daala 22153 2009. december 2. 22:44
Válasz erre
Amúgy gépvontatásra is használunk APA-kocsit, ha nincs sima vontató, vagy besz@rt a kistraktorunk.
Daala 22152 2009. december 2. 22:43
Válasz erre
Gondolom transzformátor is van benne, mivel a minyónál 115V-ot és 208 voltot (Mi-17) is szoktunk használni.
Daala 22151 2009. december 2. 22:42
Válasz erre
Ha valamit kihagytam, kérdezzetek egy villanyos kollégát!
Daala 22150 2009. december 2. 22:40
Válasz erre
Hát úgy nagy vonalakban asszem 2db PR-600-as generátor (28,2V), 1 pár 12-ASzA-145 akksi, 1db GT40 vagy GT60 háromfázisú generátor (208V/400Hz). Az előző adatokért nem vállalok felelősséget, fegyveres vagyok és nem EMO-s! A fülkében egy kapcsolótábla a különböző feszkókhoz, két kihajtható gém az oldalán a vezetékekhez szabványos csatlakozókkal.
Muzzy 22149 2009. december 2. 17:54
Válasz erre
lucky 22148 2009. december 2. 09:42
Válasz erre
Szia Daala!
Köszi!
Egyébként mi is van egy APA egységen? ( ha már a szakmában vagy)
Daala 22147 2009. november 30. 21:32
Válasz erre
Gondolom ugyanaz az APA-5-ös, mint nálunk...C-141-esre is láttam már magyar APÁ-t csatlakoztatva.
A cseheknél is volt An-12-es, lehet, hogy náluk Tátrák voltak?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.