/ Fórumok /

Vörös szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülőgépek makettezésével foglalkozó, "orosz megszállás"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
notarius 22216 2009. december 30. 09:29
Válasz erre
Szerintem a szabvány amerikai színeket kell használnod.
zoli1989 22215 2009. december 29. 23:05
Válasz erre
Sziasztok!

Az érdekelne már régóta, hogy a szovjet légierő repülőgépein alkalmazott oldalszámok színei (piros, kék, fehér és sárga) mit jelentenek ?
Wrecker 22214 2009. december 29. 22:27
Válasz erre
PETI 22213 2009. december 29. 20:05
Válasz erre
migi 22212 2009. december 29. 19:50
Válasz erre
Csak .f.f képem van a forgótárról .
PETI 22211 2009. december 29. 18:55
Válasz erre
Sziasztok!

Egy használható, színes fotót keresek TU-160-as üres bombakamráiról. Esetleg valakinek nincsen ilyen képe? Amit találtam, az egyik sem tökéletes...
Muzzy 22209 2009. december 29. 16:30
Válasz erre
Migi!
Szerintem ez sima US Olive drab 41 és Neutral grey 43!
Gunzeből most nem emlékszem a színekre, bár tudom, Te úgy is inkább kevered, ezért itt megnézheted ipmsstockholm.org/colorcharts/stuff_eng_colorcharts_us.htmIPM
Muzzy
migi 22208 2009. december 28. 17:23
Válasz erre
Igen ez alapján lehetetlenség , akkor elirták .
köszi szépen a segitséged .

Neked is Kamovos köszi , szuper az a oldal .
Tibcsi 22207 2009. december 28. 16:58
Válasz erre
Az FS32151 az "Orange" csoportba tartozó szín lenne, ha létezne. Az első szám a fényességet mondja meg (1= fényes, 2=szatin, 3= matt), a második szám a színcsoportot. (0) Brown; (1) Red; (2) Orange; (3) Yellow; (4) Green; (5) Blue; (6) Grey; (7) Other; (8) Fluorescent
migi 22206 2009. december 28. 16:55
Válasz erre
Köszi szépen ,azt irták R 11 ? ez se tudom mi és FS 32151 , zöldnek biztos hogy zöld , lehet hogy a végén jó lesz az AMT 4 zöld
Tibcsi 22205 2009. december 28. 16:46
Válasz erre
Szia,

FS32151 nincs, de az FS34151 így néz ki: www.colorserver.net/showcolor.asp

Ezt ha jól tudom, cinkkromát zöldnek hívják, az amcsi gépek belső színe volt. Viszont ha az oroszok festették, orosz színekkel, akkor inkább a Humbrol 80 (Grass green) színét javaslom.
Kamovos 22204 2009. december 28. 16:42
Válasz erre
migi 22203 2009. december 28. 16:35
Válasz erre
Szia
Közben találtam egy szinkódot ,de a szint nem FS 32151 ,be tudná valaki azonositani .
Kamovos 22202 2009. december 28. 16:29
Válasz erre
Szia Migi!

A Középsöt XF-26-nak nézem!

Üdv: kamovos
migi 22201 2009. december 28. 16:23
Válasz erre
P40n01
P40n01
P40n01
P40n01
P-40 N
P-40 N

Sziasztok
Egy kis szokásos segitségre tanácsra lenne szükségem , a képeken látható gépet szeretném megépiteni , de nem tudom milyen szinű lehetet valamikor , ahány kép annyi árnyalat .
Tibcsi 22200 2009. december 28. 05:45
Válasz erre
Kösz Muzzy!

Végülis a két műszerfal tényleg majdnem egyforma, csak a jobb alsó "szakáll" különbözik.

Egy Eduard dual combo La-7-esem van (1/72-es), amiből két gépet lehet építeni és összesen négy(!) maratott műszerfalam van. Mindegyikhez kettő-kettő. Az összeállításin csak annyit írnak, hogy az egyik az "Early", a másik a "Late". De hogy melyik melyik, azt nem árulja el.

A két, vagy háromágyús dolog csak tipp volt, mert ez a másik, amit lehet választani a makett építése során. :)

Végülis marad két maratott és az Eduard által gyárilag festett műszerfalam, amit ezennel felajánlok bárkinek, aki La-7-est épít 72-ben és kellene neki műszerfal. :)

BÚÉK mindenkinek!

Tibcsi
SIG 22199 2009. december 28. 01:37
Válasz erre
Csak nekem újdonság, hogy Kvocsur sisakján a volt pápai Griff század matricája van !
Muzzy 22198 2009. december 27. 22:01
Válasz erre
Tibcsi!
A LA 5 etalon 44 -es (a La-7-es prototípusát) 3 ágyúsra tervezték.
Sok különbség nincs, a kabinban, a www.wunderwaffe.narod.ru/Magazine/AirWar/70/Draw/12.jpg.Lényeg, hogy a műszerfalnál a későbbi gépeken jelent meg az A jelű műhorizont. A Kbelyben lévő gépről kabinfotók www.wunderwaffe.narod.ru/Magazine/AirWar/70/Pictures/Color3.jpg
Ez alapján szerintem nem lehet egyértelműen a 3 vagy 2 ágyúshoz kötni a műszerfal kérdését.
Az antenna rádiócsatlakozósában és a motorzsalukban van még némi eltérés. Szerintem teljesen mindegy, hogy melyik műszerfalat rakod bele.
Muzzy
torpokoska 22197 2009. december 27. 18:42
Válasz erre
Csak komoly vevőknek :))) www.prideaircraft.com/flanker.htm
Elnézést a komolytalan reklámért.
Tibcsi 22196 2009. december 26. 06:20
Válasz erre
Sziasztok,

A La-7 esetében melyik a "korai" és melyik a "késői" verzió? Ugyanis kétféle műszerfalam van és nem tudom, melyiket építsem be. Én arra gondoltam, hogy a kétágyús a korai, a háromágyús a késői változat... de lehet, hogy tévedek.

Kösz: Tibcsi
migi 22195 2009. december 23. 16:38
Válasz erre
Kép 392
Kép 392
Kép 393
Kép 393
Kép 394
Kép 394
Kép 395
Kép 395
Kép 396
Kép 396
Kép 397
Kép 397

Sziasztok
Elkészült az az ICM Yak-7 V gépem , dobozból épitett kategória .
joozsyka 22194 2009. december 23. 12:45
Válasz erre
Kép 001
Kép 001
Kép 002
Kép 002
Kép 003
Kép 003
Kép 004
Kép 004
Kép 006
Kép 006
Kép 007
Kép 007
Kép 008
Kép 008
1
1

Üdvözlet az Uraknak!

Befejeztem... Ha így folytatom, teljesen begolyózok ettől a sok ratyi makettől. (Novo Tupoljev SB-2)
Szeretnék mégegyszer köszönetet mondani a sok segítségért: a képekért Hunyo-nak Muzzynak, Vadásznak, és Wreckernek; az ICM maradékokért pedig Igornak.

Kívánok mindenkinek békés és kellemes karácsonyi ünnepeket!
Sikerekben és makettekben gazdag boldog új évet!
lucky 22193 2009. december 23. 09:52
Válasz erre
Szia Papa!
Vmi ilyesmire gondoltam én is.
Hajtőművezés esetén evidens, de más esetben nem.
Itt konkrétan egy An-12- re szólt a kérdés.Gondolom az eljárások hasonlóak mint a nálunk is rendszerben van/volt (?) An-26 -nál..

Nem vkok repülőgépes csak messziről ugatom ezt a szakmát, azért kérdezek néha marhaságnak látszó dolgokat.
Saját szakmámban kapok én is számomra természetes dolgokról marhaságnak tűnő kérdéseket ( sajna többnyire egyes főnökeimtől...).
Miggyuri 22192 2009. december 23. 06:11
Válasz erre
Egy pillanatra feltűnik a filmen egy Dragonfly is. Ezeket is használták az észak- vietnámiak Kambodzsában, de jutott a Nagy Tes(z)tvérnek is.
Miggyuri
Lacy 22191 2009. december 22. 21:43
Válasz erre
Sziasztok,

egy igazi különlegesség:
www.youtube.com/watch
Zsákmányolt dél-vietnámi F-5-ös, orosz színekben tesztelés alatt!
mig23papa 22190 2009. december 22. 20:24
Válasz erre
lucky

Nem csak hmű indításhoz kell illetve érdemes levenni az orr illetve farokdugót, hanem pl. kúp illetve gsf működés ellenőrzéskor is.
mig23papa 22189 2009. december 22. 20:23
Válasz erre
juge75

Minek- minek, nem csak hmű indításhoz kell illetve érdemes levenni az orr illetve farokdugót, hanem pl. kúp illetve gsf működés ellenőrzéskor is.
Monox 22188 2009. december 22. 19:51
Válasz erre
Köszönöm.

Érdekes mindenesetre. Azt hittem, hogy a képen látott gépek egy része repül Angolában, de aztán rájöttem, hogy honnan hiányzik egy P betű... :))
Egyébként szerintem csak azért kerültek oda, mert Horvátország nem tudta hadrendebe állítani őket, mint azokat az ex-ukrán, még korábban pedig ex-szovjet MiG-21biszeket, amivel a mai napig is vidáman repülnek.

Egy kis nyelvi kiegészítést is tennék (és ez nem kukacoskodás!) de azt gondolom, hogy minden volt Szovjet tagköztársaság nagyon kevés gép kivételével a mai napig is exszovjet gépekkel repül.
Lacy 22187 2009. december 22. 17:00
Válasz erre
Sziasztok,

az Oroszok a kilencvenes évek első felében kivonták a Mig-23-as típust az aktív alakulatok állományából. A kilencvenes évek második felében már csak Honi Légvédelem egy kiképző és két gyakorló ezredénél repült a Mig-23P változat. Aztán 1998-ban megszűnt a Honi Légvédelem mint önálló haderőnem, így ezt a maradék három ezredet is felszámolták. Továbbiakban, csak tárolják a gépeket. Nagyobb mennyiségben két javítóüzem mellett.

Az ex szovjet gépeket legtovább Ukrajna tartotta hadrendben, 2000-ig repülték a Mig-23MLD-t. Csak érdekesség képen ezek egy része most Angolában repül!
juge75 22186 2009. december 22. 16:54
Válasz erre
Illetve van egy speciális dolog, például a Mig-21 lokátor, ennél mivel a beömlő közepén található, a védősapkát le kell venni.
juge75 22185 2009. december 22. 16:52
Válasz erre
Minek?
Hajtómű indítás nem történik.
Áram ellátásához szintén nem kell.
Kérdésedben a válasz is ott van.
Daala 22184 2009. december 22. 16:45
Válasz erre
Helikopterről tudok nyilatkozni.
Ha nem rep. előtti előkészítés van, akkor nem, ha csak hét eleji előzetes előkészítés, vagy hibajavítás utáni ellenőrzés, akkor sem. Kivétel minden hajtómű indítással járó ellenőrzés. Ez utóbbi pl. periódikus ellenőrzésekkor a szűrőcserék után.
De szerintem a vadászoknál is így van.
lucky 22183 2009. december 22. 14:13
Válasz erre
Sziasztok!
Még egy kérdés repülőgép előkészítés ügyben.
Földi rendszerpróba előtt a hajtóművek levegő beszívó és kifújó nyílásainak fedelét el szokták-e távolítani?
Nem a hajtómű próba előtt, hanem a többi rendszer próbája előtt.
momi 22182 2009. december 22. 13:44
Válasz erre
Szia Monox!

ÁÁÁ! Értem már! Megnéztem jobban a belinkelt képet!Háttér!
Meglepő! Utánanézek!

momi
borisz 22181 2009. december 22. 13:36
Válasz erre
momi 22180 2009. december 22. 12:34
Válasz erre
Szia monox!

Nagyon szép MiG-29 képet linkeltél be! Köszi!
A Mig-23-ast honnan vedted,hogy szolgálatban van?

momi
Monox 22179 2009. december 22. 11:19
Válasz erre
Szerintetek létezhet az, hogy az oroszoknál 2008-ban még csapatszolgálatban állt a Mig-23-as?

airforce.ru/photogallery/pichugin/mig-29/index.htm
lucky 22178 2009. december 19. 20:09
Válasz erre
Tehát előkészítéskor az első v utsó ( v mindkettő? ) , indításkor a második v harmadik v mindkettő van összekötve?
Rakodáskor elképzelhető a balról harmadik csatlakozása?
Azt írtad, h pl csörlő v daru működik róla.
A-3 22177 2009. december 19. 19:13
Válasz erre
Indításkor vagy a másodikon vagy a harmadikon biztosítják az energiát. Ez a fedélzeti személyzet óhaja szerint felcserélhető vagy pedig kérhetik, hogy az APA 1-es és 2-es kollektorkörét /mindkét gémen levő egyenáramú csatlakozót/ egyszerre csatlakoztassák, de az nem jelenti azt, hogy mindkettőből egyszerre kap tápfeszt. A többi csati a fedélzeti, 28V-tól eltérő energiaigényű, berendezések földi tesztelését illetve műszaki kiszolgálását szolgálja.
lucky 22176 2009. december 19. 18:33
Válasz erre
Szia A-3!
Akkor indításkor a balról második harmadik van összekötve az APA-val?
Esetleg a többi is?
lucky 22175 2009. december 19. 18:23
Válasz erre
Köszönöm mindenikek a gyors választ!
jól fog jönni a tervezett dióhoz...:)
Lacy 22174 2009. december 19. 17:31
Válasz erre
roga
roga
roga2
roga2

Szia Monox,

hát hogyne lenne ott repülőtér! :) Az Arktiszon túli független légvédelmi hadseregnek több bázisa volt a térségben. Az itteni (NovajaZemnlaja sziget) Rogacsevó repterén 1993-ig aktív elfogó vadász ezred települt, ami 1987-ben cserélte le a Jak-28P elfogókat Szu-27-esekre.

Szóval itt nagyon északon is volt élet, és nem is kicsi. Igaz a személyzetet gyakran cserélték.

De volt jóval északabbra is repterük, a US bombázók korai elfogására, de azokon nem települt békeidőben aktív vadászalakulat.
A-3 22173 2009. december 19. 17:20
Válasz erre
A két szélső kör alakú fedél alatt a 115V 400Hz-s földi csatlakozók találhatók, baloldalról a második-harmadik csatlakozó az indító rendszer egyenáramú földi aljzatai és a maradék ötödik egy hazánkban nem ismert rendszer ami 70V-os feszűltséggel táplálja meg a fedélzeti eszközök működtetését. Ezen az eszközök közzé tartozik a fedélzeti daru, a tehervonszoló csörlők rendszere valamint az esetlagesen beépített "keleti" gyártású klímaberendezés is. Az APA kocsik többsége is rendelkezett ezzel a képességgel hazánkban is annak ellenére, hogy a légierőnkben nem szolgált ilyen energiaszükségletű gép.
Daala 22172 2009. december 19. 14:38
Válasz erre
Szerintem az a dugója, csak belecsúszott.
lucky 22171 2009. december 19. 12:32
Válasz erre
scalemodels.ru/modules/photo/galerie/w_an12_p_20.jpg
Tudja-e vki melyik fedél mit takar?
ez a kérdés is AN-12 ügyben fut mint az előbbi.
lucky 22170 2009. december 19. 12:28
Válasz erre
scalemodels.ru/modules/photo/galerie/w_an12_p_05.jpg
Mi lenne az a vmi az APU fúvócsövében? ( ha az az APU..)
Monox 22169 2009. december 19. 09:21
Válasz erre
Vajon mit keres ez a Jak-25/28 a világ eme mindentől távoli részében ahol még repülőtér sincs a környéken se?

www.panoramio.com/photo/15867781
turpiurfi79 22168 2009. december 7. 20:47
Válasz erre
Laci.
Nem bánom,te többet kihoztál belőle,mint én csináltam volna.
Amúgy is évek óta ide-oda pakoltam csak...
Örülök,hogy nálad elkészült.
Gyuszi.
migi 22167 2009. december 7. 20:20
Válasz erre
Kép 387
Kép 387
Kép 388
Kép 388
Kép 390
Kép 390
Kép 391
Kép 391

Ez már a javitott verzió .
migi 22166 2009. december 7. 19:45
Válasz erre
Sziasztok
Akkor szép sorban :
Varjúbácsi : köszönöm sikerült letölteni .

Turpiurfi : Rá se ismersz mi ,kár volt eladnod , de már bánthatod .

Muzzy : Azért nincs rajta mert a kitben se volt hozzá , de pótolom . a lakkozás már megtörtént de nem az egész felületen hanem csak az oldalán a szárny bekötésnél hogy ne csillogjon be .Rakok majd új képeket fel róla .A vadász féle elmélet több pontján már túl vagyok , és sok igazság rejtőzik a szavak mögött.
üdv: migi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.