<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
notarius | Adatlap | 22216 | 2009. december 30. 09:29 | ||
Szerintem a szabvány amerikai színeket kell használnod. Előzmény: (22201) migi 2009. december 28. 16:23 | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22215 | 2009. december 29. 23:05 | ||
Sziasztok! Az érdekelne már régóta, hogy a szovjet légierő repülőgépein alkalmazott oldalszámok színei (piros, kék, fehér és sárga) mit jelentenek ? | |||||
Wrecker | Adatlap | 22214 | 2009. december 29. 22:27 | ||
PETI | Adatlap | 22213 | 2009. december 29. 20:05 | ||
Átlüldenéd migi? | |||||
migi | Adatlap | 22212 | 2009. december 29. 19:50 | ||
Csak .f.f képem van a forgótárról . | |||||
PETI | Adatlap | 22211 | 2009. december 29. 18:55 | ||
Sziasztok! Egy használható, színes fotót keresek TU-160-as üres bombakamráiról. Esetleg valakinek nincsen ilyen képe? Amit találtam, az egyik sem tökéletes... | |||||
Muzzy | Adatlap | 22209 | 2009. december 29. 16:30 | ||
Migi! Szerintem ez sima US Olive drab 41 és Neutral grey 43! Gunzeből most nem emlékszem a színekre, bár tudom, Te úgy is inkább kevered, ezért itt megnézheted ipmsstockholm.org/colorcharts/stuff_eng_colorcharts_us.htmIPM Muzzy | |||||
migi | Adatlap | 22208 | 2009. december 28. 17:23 | ||
Igen ez alapján lehetetlenség , akkor elirták . köszi szépen a segitséged . Neked is Kamovos köszi , szuper az a oldal . | |||||
Tibcsi | Adatlap | 22207 | 2009. december 28. 16:58 | ||
Az FS32151 az "Orange" csoportba tartozó szín lenne, ha létezne. Az első szám a fényességet mondja meg (1= fényes, 2=szatin, 3= matt), a második szám a színcsoportot. (0) Brown; (1) Red; (2) Orange; (3) Yellow; (4) Green; (5) Blue; (6) Grey; (7) Other; (8) Fluorescent | |||||
migi | Adatlap | 22206 | 2009. december 28. 16:55 | ||
Köszi szépen ,azt irták R 11 ? ez se tudom mi és FS 32151 , zöldnek biztos hogy zöld , lehet hogy a végén jó lesz az AMT 4 zöld | |||||
Tibcsi | Adatlap | 22205 | 2009. december 28. 16:46 | ||
Szia, FS32151 nincs, de az FS34151 így néz ki: www.colorserver.net/showcolor.asp Ezt ha jól tudom, cinkkromát zöldnek hívják, az amcsi gépek belső színe volt. Viszont ha az oroszok festették, orosz színekkel, akkor inkább a Humbrol 80 (Grass green) színét javaslom. | |||||
Kamovos | Adatlap | 22204 | 2009. december 28. 16:42 | ||
migi | Adatlap | 22203 | 2009. december 28. 16:35 | ||
Szia Közben találtam egy szinkódot ,de a szint nem FS 32151 ,be tudná valaki azonositani . | |||||
Kamovos | Adatlap | 22202 | 2009. december 28. 16:29 | ||
migi | Adatlap | 22201 | 2009. december 28. 16:23 | ||
Tibcsi | Adatlap | 22200 | 2009. december 28. 05:45 | ||
Kösz Muzzy! Végülis a két műszerfal tényleg majdnem egyforma, csak a jobb alsó "szakáll" különbözik. Egy Eduard dual combo La-7-esem van (1/72-es), amiből két gépet lehet építeni és összesen négy(!) maratott műszerfalam van. Mindegyikhez kettő-kettő. Az összeállításin csak annyit írnak, hogy az egyik az "Early", a másik a "Late". De hogy melyik melyik, azt nem árulja el. A két, vagy háromágyús dolog csak tipp volt, mert ez a másik, amit lehet választani a makett építése során. :) Végülis marad két maratott és az Eduard által gyárilag festett műszerfalam, amit ezennel felajánlok bárkinek, aki La-7-est épít 72-ben és kellene neki műszerfal. :) BÚÉK mindenkinek! Tibcsi | |||||
SIG | Adatlap | 22199 | 2009. december 28. 01:37 | ||
Csak nekem újdonság, hogy Kvocsur sisakján a volt pápai Griff század matricája van ! | |||||
Muzzy | Adatlap | 22198 | 2009. december 27. 22:01 | ||
Tibcsi! A LA 5 etalon 44 -es (a La-7-es prototípusát) 3 ágyúsra tervezték. Sok különbség nincs, a kabinban, a www.wunderwaffe.narod.ru/Magazine/AirWar/70/Draw/12.jpg.Lényeg, hogy a műszerfalnál a későbbi gépeken jelent meg az A jelű műhorizont. A Kbelyben lévő gépről kabinfotók www.wunderwaffe.narod.ru/Magazine/AirWar/70/Pictures/Color3.jpg Ez alapján szerintem nem lehet egyértelműen a 3 vagy 2 ágyúshoz kötni a műszerfal kérdését. Az antenna rádiócsatlakozósában és a motorzsalukban van még némi eltérés. Szerintem teljesen mindegy, hogy melyik műszerfalat rakod bele. Muzzy | |||||
torpokoska | Adatlap | 22197 | 2009. december 27. 18:42 | ||
Csak komoly vevőknek :))) www.prideaircraft.com/flanker.htm Elnézést a komolytalan reklámért. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 22196 | 2009. december 26. 06:20 | ||
Sziasztok, A La-7 esetében melyik a "korai" és melyik a "késői" verzió? Ugyanis kétféle műszerfalam van és nem tudom, melyiket építsem be. Én arra gondoltam, hogy a kétágyús a korai, a háromágyús a késői változat... de lehet, hogy tévedek. Kösz: Tibcsi | |||||
migi | Adatlap | 22195 | 2009. december 23. 16:38 | ||
joozsyka | Adatlap | 22194 | 2009. december 23. 12:45 | ||
Üdvözlet az Uraknak! Befejeztem... Ha így folytatom, teljesen begolyózok ettől a sok ratyi makettől. (Novo Tupoljev SB-2) Szeretnék mégegyszer köszönetet mondani a sok segítségért: a képekért Hunyo-nak Muzzynak, Vadásznak, és Wreckernek; az ICM maradékokért pedig Igornak. Kívánok mindenkinek békés és kellemes karácsonyi ünnepeket! Sikerekben és makettekben gazdag boldog új évet! | |||||
lucky | Adatlap | 22193 | 2009. december 23. 09:52 | ||
Szia Papa! Vmi ilyesmire gondoltam én is. Hajtőművezés esetén evidens, de más esetben nem. Itt konkrétan egy An-12- re szólt a kérdés.Gondolom az eljárások hasonlóak mint a nálunk is rendszerben van/volt (?) An-26 -nál.. Nem vkok repülőgépes csak messziről ugatom ezt a szakmát, azért kérdezek néha marhaságnak látszó dolgokat. Saját szakmámban kapok én is számomra természetes dolgokról marhaságnak tűnő kérdéseket ( sajna többnyire egyes főnökeimtől...). | |||||
Miggyuri | Adatlap | 22192 | 2009. december 23. 06:11 | ||
Egy pillanatra feltűnik a filmen egy Dragonfly is. Ezeket is használták az észak- vietnámiak Kambodzsában, de jutott a Nagy Tes(z)tvérnek is. Miggyuri | |||||
Lacy | Adatlap | 22191 | 2009. december 22. 21:43 | ||
Sziasztok, egy igazi különlegesség: www.youtube.com/watch Zsákmányolt dél-vietnámi F-5-ös, orosz színekben tesztelés alatt! | |||||
mig23papa | Adatlap | 22190 | 2009. december 22. 20:24 | ||
lucky Nem csak hmű indításhoz kell illetve érdemes levenni az orr illetve farokdugót, hanem pl. kúp illetve gsf működés ellenőrzéskor is. | |||||
mig23papa | Adatlap | 22189 | 2009. december 22. 20:23 | ||
juge75 Minek- minek, nem csak hmű indításhoz kell illetve érdemes levenni az orr illetve farokdugót, hanem pl. kúp illetve gsf működés ellenőrzéskor is. | |||||
Monox | Adatlap | 22188 | 2009. december 22. 19:51 | ||
Köszönöm. Érdekes mindenesetre. Azt hittem, hogy a képen látott gépek egy része repül Angolában, de aztán rájöttem, hogy honnan hiányzik egy P betű... :)) Egyébként szerintem csak azért kerültek oda, mert Horvátország nem tudta hadrendebe állítani őket, mint azokat az ex-ukrán, még korábban pedig ex-szovjet MiG-21biszeket, amivel a mai napig is vidáman repülnek. Egy kis nyelvi kiegészítést is tennék (és ez nem kukacoskodás!) de azt gondolom, hogy minden volt Szovjet tagköztársaság nagyon kevés gép kivételével a mai napig is exszovjet gépekkel repül. | |||||
Lacy | Adatlap | 22187 | 2009. december 22. 17:00 | ||
Sziasztok, az Oroszok a kilencvenes évek első felében kivonták a Mig-23-as típust az aktív alakulatok állományából. A kilencvenes évek második felében már csak Honi Légvédelem egy kiképző és két gyakorló ezredénél repült a Mig-23P változat. Aztán 1998-ban megszűnt a Honi Légvédelem mint önálló haderőnem, így ezt a maradék három ezredet is felszámolták. Továbbiakban, csak tárolják a gépeket. Nagyobb mennyiségben két javítóüzem mellett. Az ex szovjet gépeket legtovább Ukrajna tartotta hadrendben, 2000-ig repülték a Mig-23MLD-t. Csak érdekesség képen ezek egy része most Angolában repül! | |||||
juge75 | Adatlap | 22186 | 2009. december 22. 16:54 | ||
Illetve van egy speciális dolog, például a Mig-21 lokátor, ennél mivel a beömlő közepén található, a védősapkát le kell venni. | |||||
juge75 | Adatlap | 22185 | 2009. december 22. 16:52 | ||
Minek? Hajtómű indítás nem történik. Áram ellátásához szintén nem kell. Kérdésedben a válasz is ott van. | |||||
Daala | Adatlap | 22184 | 2009. december 22. 16:45 | ||
Helikopterről tudok nyilatkozni. Ha nem rep. előtti előkészítés van, akkor nem, ha csak hét eleji előzetes előkészítés, vagy hibajavítás utáni ellenőrzés, akkor sem. Kivétel minden hajtómű indítással járó ellenőrzés. Ez utóbbi pl. periódikus ellenőrzésekkor a szűrőcserék után. De szerintem a vadászoknál is így van. | |||||
lucky | Adatlap | 22183 | 2009. december 22. 14:13 | ||
Sziasztok! Még egy kérdés repülőgép előkészítés ügyben. Földi rendszerpróba előtt a hajtóművek levegő beszívó és kifújó nyílásainak fedelét el szokták-e távolítani? Nem a hajtómű próba előtt, hanem a többi rendszer próbája előtt. | |||||
momi | Adatlap | 22182 | 2009. december 22. 13:44 | ||
Szia Monox! ÁÁÁ! Értem már! Megnéztem jobban a belinkelt képet!Háttér! Meglepő! Utánanézek! momi | |||||
borisz | Adatlap | 22181 | 2009. december 22. 13:36 | ||
Esetleg elírta? | |||||
momi | Adatlap | 22180 | 2009. december 22. 12:34 | ||
Szia monox! Nagyon szép MiG-29 képet linkeltél be! Köszi! A Mig-23-ast honnan vedted,hogy szolgálatban van? momi | |||||
Monox | Adatlap | 22179 | 2009. december 22. 11:19 | ||
Szerintetek létezhet az, hogy az oroszoknál 2008-ban még csapatszolgálatban állt a Mig-23-as? airforce.ru/photogallery/pichugin/mig-29/index.htm | |||||
lucky | Adatlap | 22178 | 2009. december 19. 20:09 | ||
Tehát előkészítéskor az első v utsó ( v mindkettő? ) , indításkor a második v harmadik v mindkettő van összekötve? Rakodáskor elképzelhető a balról harmadik csatlakozása? Azt írtad, h pl csörlő v daru működik róla. | |||||
A-3 | Adatlap | 22177 | 2009. december 19. 19:13 | ||
Indításkor vagy a másodikon vagy a harmadikon biztosítják az energiát. Ez a fedélzeti személyzet óhaja szerint felcserélhető vagy pedig kérhetik, hogy az APA 1-es és 2-es kollektorkörét /mindkét gémen levő egyenáramú csatlakozót/ egyszerre csatlakoztassák, de az nem jelenti azt, hogy mindkettőből egyszerre kap tápfeszt. A többi csati a fedélzeti, 28V-tól eltérő energiaigényű, berendezések földi tesztelését illetve műszaki kiszolgálását szolgálja. | |||||
lucky | Adatlap | 22176 | 2009. december 19. 18:33 | ||
Szia A-3! Akkor indításkor a balról második harmadik van összekötve az APA-val? Esetleg a többi is? | |||||
lucky | Adatlap | 22175 | 2009. december 19. 18:23 | ||
Köszönöm mindenikek a gyors választ! jól fog jönni a tervezett dióhoz...:) | |||||
Lacy | Adatlap | 22174 | 2009. december 19. 17:31 | ||
Szia Monox, hát hogyne lenne ott repülőtér! :) Az Arktiszon túli független légvédelmi hadseregnek több bázisa volt a térségben. Az itteni (NovajaZemnlaja sziget) Rogacsevó repterén 1993-ig aktív elfogó vadász ezred települt, ami 1987-ben cserélte le a Jak-28P elfogókat Szu-27-esekre. Szóval itt nagyon északon is volt élet, és nem is kicsi. Igaz a személyzetet gyakran cserélték. De volt jóval északabbra is repterük, a US bombázók korai elfogására, de azokon nem települt békeidőben aktív vadászalakulat. | |||||
A-3 | Adatlap | 22173 | 2009. december 19. 17:20 | ||
A két szélső kör alakú fedél alatt a 115V 400Hz-s földi csatlakozók találhatók, baloldalról a második-harmadik csatlakozó az indító rendszer egyenáramú földi aljzatai és a maradék ötödik egy hazánkban nem ismert rendszer ami 70V-os feszűltséggel táplálja meg a fedélzeti eszközök működtetését. Ezen az eszközök közzé tartozik a fedélzeti daru, a tehervonszoló csörlők rendszere valamint az esetlagesen beépített "keleti" gyártású klímaberendezés is. Az APA kocsik többsége is rendelkezett ezzel a képességgel hazánkban is annak ellenére, hogy a légierőnkben nem szolgált ilyen energiaszükségletű gép. | |||||
Daala | Adatlap | 22172 | 2009. december 19. 14:38 | ||
Szerintem az a dugója, csak belecsúszott. | |||||
lucky | Adatlap | 22171 | 2009. december 19. 12:32 | ||
scalemodels.ru/modules/photo/galerie/w_an12_p_20.jpg Tudja-e vki melyik fedél mit takar? ez a kérdés is AN-12 ügyben fut mint az előbbi. | |||||
lucky | Adatlap | 22170 | 2009. december 19. 12:28 | ||
scalemodels.ru/modules/photo/galerie/w_an12_p_05.jpg Mi lenne az a vmi az APU fúvócsövében? ( ha az az APU..) | |||||
Monox | Adatlap | 22169 | 2009. december 19. 09:21 | ||
Vajon mit keres ez a Jak-25/28 a világ eme mindentől távoli részében ahol még repülőtér sincs a környéken se? www.panoramio.com/photo/15867781 | |||||
turpiurfi79 | Adatlap | 22168 | 2009. december 7. 20:47 | ||
Laci. Nem bánom,te többet kihoztál belőle,mint én csináltam volna. Amúgy is évek óta ide-oda pakoltam csak... Örülök,hogy nálad elkészült. Gyuszi. | |||||
migi | Adatlap | 22167 | 2009. december 7. 20:20 | ||
migi | Adatlap | 22166 | 2009. december 7. 19:45 | ||
Sziasztok Akkor szép sorban : Varjúbácsi : köszönöm sikerült letölteni . Turpiurfi : Rá se ismersz mi ,kár volt eladnod , de már bánthatod . Muzzy : Azért nincs rajta mert a kitben se volt hozzá , de pótolom . a lakkozás már megtörtént de nem az egész felületen hanem csak az oldalán a szárny bekötésnél hogy ne csillogjon be .Rakok majd új képeket fel róla .A vadász féle elmélet több pontján már túl vagyok , és sok igazság rejtőzik a szavak mögött. üdv: migi |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |