<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
lacipapa | Adatlap | 223849 | 2012. január 30. 15:27 | ||
Farkas469 | Adatlap | 223848 | 2012. január 30. 15:13 | ||
Biztos, hogy gyárilag nem volt olyan! | |||||
p-51 | Adatlap | 223847 | 2012. január 30. 14:15 | ||
Szia! Ha arra gondolsz, amit az Italeri is szokott mellékelni a készleteihez 5-ösével kis műanyag dobozkákban, akkor van vele ecsetes tapasztalatom 1/72 méretben, nagyjából F-15 méretű gépen. Egészen konkrétan én egy YF-22A-t festettem vele, meg egy F-16C-t, a felső sötétszürke színt(h125). (nem a wingspalette-ről szedtem a mintát:)) Tavaly volt, és emlékezetem szerint egy kicsit kellett hígítani - én vízzel hígítottam, és eszetlen sok ideig kellett kevergetni, mire szép lett, bár közel sem csomósodik úgy, mint az olajok. Nagyon szép felületet adott. Nekem. Azt,hogy megéri-e az árát, nem tudom, mert én úgy vettem egy raptort, meg egy ch-53-at, hogy benne volt a készletben, és eléggé akciósan, tehát biztos nem areális árat fizettem érte. Kecskeméten az egyiket, meg itt a makettinfon a másikat. A ch-53-ból használtam a 1025-öt, meg a fehéreket elhasználtam már futóműaknákhoz, de én a fehér festéket minden formájában útálom(a hosszú ú a fokozás jele itt), akár makett, akár bolti, akár akril, akár olaj, akár fújós. Mindig szívok vele, de már belenyugodtam. Elég sok gépem van becsukott futómű-aknaajtóval. Üdv és jó festést kívánok: p-51 | |||||
sanyi | Adatlap | 223846 | 2012. január 30. 13:55 | ||
Köszi! Szoktad hígítani és ha igen mivel és milyen arányban? | |||||
punyam97 | Adatlap | 223845 | 2012. január 30. 13:42 | ||
Nekem van tapasztalatom vele bár én tankokat és egyéb harckocsikat festek velük nekem tetszik a végeredmény!nem tudom hogy néz ki a repülőkön ! | |||||
sanyi | Adatlap | 223844 | 2012. január 30. 13:34 | ||
Sziasztok! A Humbrol 12ml-es vízbázisú festékeivel van valakinek tapasztalata? Ha van, kérem ossza meg velem, megérik-e az árukat, illetve nagy felületeket - pl. 72-es F-15 - lehet-e velük festeni. Ja és ecsettel dolgozok - ha valaki épít műhelyt nekem, akkor veszek kompit:) Köszi és üdv! Sanyi | |||||
lacipapa | Adatlap | 223843 | 2012. január 30. 13:26 | ||
Szia! Ez pont jó lesz,köszönöm szépen. Volna még egy kérdésem,volt olyan széria amelyiknek 2db ablaktörlő motorja volt? Valahol láttam valami hasonlót,de nem lehetett tisztán kivenni,egy v.kettő? M.whils-ből csinálok egy gépet 1:35,,de nincs hozzá se ponyva,se sátorvas.Valami afgán modifikáció. Köszi még egyszer,üdv,Laci | |||||
Farkas469 | Adatlap | 223842 | 2012. január 30. 12:48 | ||
Helló! Sátorvasnak két fajtája van vastag és vékony. Eza késöbbi vastag.(1985). Üdv. | |||||
Sanjurjo | Adatlap | 223841 | 2012. január 30. 12:39 | ||
Sziasztok! Keresem azokat a makettezőket, akik a Matchbox/revell 1/72 es Heinkel 70-eséből, spanyol, vagy német postagépet építettek, így a magyar motorburkolat, motor, és légcsavar alkatrészük megmaradt. Egy kettő, de akkár, három ilyen maradék alkatrészt, szívesen megvennék, a légcsavar kevésbé fontos, de a motor burkolat, és a motor alkatrészei igen. Komplett makett nem érdekel, mert az már nekem is van, csak ezek az alkatrészek kellenének, de ha meg tudunk egyezni, lehet, hogy azt is vennék. Budapesten személyesen is át tudnám venni, ha nem itt akkor megegyezünk. Sziasztok! Itt jelentkezhetek: isiasz@freemail.hu | |||||
lacipapa | Adatlap | 223840 | 2012. január 30. 10:23 | ||
Üdvözlet mindenkinek! Segítséget kérnék UAZ-469 (PK.-i)sátorvas szerkezetéről,hogy néz ki ponyva nélkül. Nem találtam a gugli barátunknál olyat amin jól látszik,minden oldalról. Köszi,Laci Elérh.az adatlapon. | |||||
tank | Adatlap | 223839 | 2012. január 30. 09:51 | ||
Farkas469 | Adatlap | 223838 | 2012. január 29. 19:32 | ||
Sziasztok! Szokott valaki kijárni személyesen Ukrajnába? Fontos lenne, mert kellene egy speciális 2 komponensű autó festék nekem. Aki tud segítsen! farkas469@gmail.com | |||||
tank | Adatlap | 223837 | 2012. január 29. 17:28 | ||
Kamovos | Adatlap | 223836 | 2012. január 29. 15:34 | ||
Szia Varjúbácsi! Nagyon szépen köszönöm a segítségedet! Üdv: kamovos | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 223835 | 2012. január 29. 15:16 | ||
Szia! Rajzot sajnos nemigazán tudok prezentálni, csak a neten fellelhetőim vannak. A makett saját mérések alapján készült.( Anno még volt Bolyai telephely, utána a Petőfi laktanya, majd végül a Katasztrófavédelem budafoki telephelye volt a forrás.) Meg készült hozzá kb. 1000 db fotó. A makettről itt vannak képek:good-times.webshots.com/album/577464867Zfioty | |||||
Kamovos | Adatlap | 223834 | 2012. január 29. 15:08 | ||
Szia Varjú Bácsi! Nézegettem a Jászberényben készült 2010-es IV.MOK kupás képeket! Látom ám, hogy iszonyatosan gyűröd magad egy PTSZ-en! Tudnál nekem a készülés folyamatairól küldeni képeket? Ha van hozzá rajzos az is érdekelne. Előre is köszönöm. Üdv: kamovos | |||||
atu71 | Adatlap | 223833 | 2012. január 29. 12:52 | ||
Sziasztok! Keresek 1:35 Jagdpantherhez parancsnoki antennat,tudtok ajanlani tipust es katalogus szamot? Elore is koszonom. | |||||
Kamovos | Adatlap | 223832 | 2012. január 29. 12:26 | ||
No kedves Barátaim! Látom, itt sürgős hiánypótlásra van szükség a Hűtőgép kompresszor működése, üzembe helyezése, és üzemeltetése terén! Először is nézzük, hogy miből áll a hűtőgép kompresszor! Van a külső borítás, ami gáz, és olaj tartály is egyben! De ez nem alkalmas festékszóró kompresszorként történő alkalmazásnál légtartálynak! A ház belsejében 3 rugós felfüggesztéssel helyezkedik el a villanymotor, mely excenteres hajtással egy, egy dugattyús kompresszort üzemeltet. Ennek a kompresszornak a nyomó oldala, csővel, közvetlenül a ház falához van csatlakoztatva, ez az egyik külső csonk! A kompresszor szívó oldala a tartályon belül szabadon van, így tudja keringetni a gázt. Vagyis! Ha, festékszóró kompresszorként alkalmazzuk, akkor nem közvetlenül (!) a házon elhelyezett 2 másik csövön, szívja a levegőt, hanem a kompresszor házból! De most ez kit érdekel, és miért? Ez csak akkor érdekes, ha a nyomó oldalra nem teszünk egy cserélhető üzemanyagszűrőt. Na most mi van? Hát az van drága barátaim, hogy ez a kompresszor egy hűtőgépben már leélte élete jó részét! Ahol szabályozott időközönként 3-5 perceket üzemelt, általában. Most meg ráteszem a lábam a csengő kapcsolóra (ezzel kapcsolom, ki-be) és akár 10-15 percig vagy tovább is taposom! Ezalatt, a benne lévő olaj, hűtés hiányában, elkezd melegedni, gőzölögni, amit beletol a festékszóró pisztolyomba. Ezért kell az üzemanyagszűrő. Térjünk vissza a házra! Tehát van rajta 3 csőcsonk! Amiből az egyik a nyomó csövünk, amire már remélem, mindenki feltette a cserélhető üzemanyagszűrőt. A másik 2 csőcsonk a ház falára van hegesztve. Ezek belül nem vezetnek sehová, nincsenek hozzá kötve semmihez, lógnak bele a belső térbe. Ezen a két csövön keresztül tudja szívni a levegőt a kompresszor. Épp ezért mindkét csőcsonkot szabaddá átjárhatóvá kell tenni. A szívó oldalnak mindig nagyobb átmérőjűnek kell lenni, mint a nyomó oldalnak! Ez a tétel mindenre vonatkozik akár levegő, akár hidraulika rendszerről beszélünk! Amikor egy ilyen hűtőgép kompresszort festékszóró kompresszorként alkalmazzuk. Akkor előtte újra üzembe kell helyezni. Ehhez lekel vágni az össze csonkot, hogy mindegyiket át tudja járni a levegő. A csonkokat akkorára vágjuk, hogy azokra még biztonságosan lehessen csövet tenni. A házban lévő használt olajat, öntsük ki egy edénybe, és cseréljük frissre. Olajfeltöltés: Töltsünk hosszú nyakú üvegbe, annyi műszerolajat, amennyit a tartályból ki öntöttünk, + fél decit. A Két szívó csőre húzzunk akkora gumicsövet, amit bele tudunk dugni az üveg aljáig! Indítsuk el a kompresszort! A kompresszor ki szívja az üvegből az olajat, mely közvetlenül a tartályba kerül, és nem a kompresszorba! Az alkatrészek kenése! A villanymotor és a kompresszor kenését úgy kapja, hogy a villanymotor tengelye egy cső, ebben a csőben egy spirál van elhelyezve. A tengely vége beleér az olajba, és így forgásközben felviszi az olajat. A tengely végén az olaj kifolyik, és így, úgynevezett szóró olajozással keni a forgó alkatrészeket. A fentieket az általam üzemeltetett, Magyar, és Orosz gyártású kompresszorokból készített metszetek, és üzemeltetésük közben szerzet tapasztalatok alapján, állítom. Nem vagyok hűtőgépszerelő ezért nem tértem ki olyanra, hogy a hűtőben hol melegszik, és hol hűl le a gáz, Ami egyébként makettezés szempontjából tökmindegy. :D Hát azt hiszem dióhéjban egy szuszra, ennyit tudtam mondani. Ha van kérdés arra szívesen válaszolok. Üdv: kamovos | |||||
Z63 | Adatlap | 223831 | 2012. január 28. 16:52 | ||
Hello! A hűtőkör egy zárt rendszer, onnan tényleg nem tud elfolyni az olaj, mert visszaforog a kompiba. Az a baj, hogy miután már kiheréljük, elkezdi kidolgozni az olajat, ami többé nem kerül vissza a motorba. Amikor az ember levágja a kompresszort, a kifújó hajtógáz is sok olajat kidolgoz. Más kérdés, hogy volt olyan motorom, ami így, eleve roncsként, utántöltés nélkül 7 évig dolgozott. De sohasem aggódtam, mert mindig volt a pincében 1-2 tartalék, meg a haveroknak is jutott. tank! Igazad van.A lezárt csonkra nem gondoltam, mert úgy véltem, hogy a rendszernek gázzal való feltöltésére kell. Amit meg profi airbrush kompinak árultak húsz éve 70 ezerért, azon eleve gumidugós betöltőcsonk, meg átlátszó üvegablak volt az olajszint ellenőrzésére. Üdv,Z63 | |||||
tank | Adatlap | 223830 | 2012. január 25. 22:24 | ||
hali!úgy tudom hogy általában 3 csonk van a hűtő komprikon és ezek közül amelyik gyárilag le van zárva az a tuti."óvatosan"le kell vágni a végét majd fecskendővel működés közben beadagolni a kompresszor olajat.ezután végy egy bicikli szelepsapkát(gumiból)és azzal lecsukhatod.én így csináltam meg mind a két komprimat kb 1 éve és még jók | |||||
erwyn | Adatlap | 223829 | 2012. január 25. 21:36 | ||
Köszönöm szépen mindenkinek a hozzászólását a kérdésemhez, igyekszem a megfelelő lépést megtenni, mivel még hosszú ideig szeretném működtetni a szerkezetet. Még egyszer köszönöm! Sziasztok! | |||||
ChevyG | Adatlap | 223828 | 2012. január 25. 18:51 | ||
kamionra kellene, szóval nem színkód szerint kellene. (pl fekete, v.kék, s.kék, fehér, piros, stb) A5méret körül Régen BarackDr árult de sajnos már nem foglalkozik vele:( | |||||
juge75 | Adatlap | 223827 | 2012. január 25. 18:49 | ||
Konkrétan melyik egy színre gondoltál? :-) | |||||
ChevyG | Adatlap | 223826 | 2012. január 25. 18:08 | ||
Sziasztok! Egyszínű matricalapokat keresek! Aki tud kérem segítsen! üdv! | |||||
Kucsek | Adatlap | 223825 | 2012. január 25. 15:45 | ||
Értem. Köszönöm. | |||||
gaborka | Adatlap | 223824 | 2012. január 25. 15:27 | ||
Az oldószeres makettragasztóval létrehozott kötést már nem tudod csak mechanikai úton bontani (értsd óvatosan szétpattintod vagy szétvágod), ugyanis maga a "ragasztó" már elpárolgott belőle. c[ ] | |||||
HUJBI | Adatlap | 223823 | 2012. január 25. 14:26 | ||
a ragasztó maga is old. | |||||
Kucsek | Adatlap | 223822 | 2012. január 25. 14:08 | ||
Sziasztok Lehet hülye kérdés lesz de oldja valami ezeket a modell ragasztókat? Mondjuk ha szeretnék valamit szétszedni hogyan tudnám megoldani ugyanis rosszul ragasztottál össze. Üdv | |||||
Lorco | Adatlap | 223821 | 2012. január 25. 07:55 | ||
20 évvel ezelőtt dolgoztam hűtőgép kompresszorokat gyártó üzemben, a MEO-ban. Többek között az olajtöltést, átütésvizsgálatot is végeztem. A betöltött olaj elméletileg a kompresszor élettartamára elegendő kell, hogy legyen, bár a gyakorlatban néha nem ez mutatkozik... | |||||
Z63 | Adatlap | 223820 | 2012. január 24. 22:11 | ||
Szia! Régen én sem töltöttem utána, pedig sokat kifújt. Ha nincs külön töltőcsonk, elvileg azon a csövön lehet, amelyiken fújja a levegőt. Ha lomtalanításkor beszerzel egy-két kompit, ami működik, akkor évekre megoldottad a gondodat.Általában ötből három működött. Üdv,Z63 | |||||
usatika | Adatlap | 223819 | 2012. január 24. 20:31 | ||
Sziasztok! M48 illetve M60 tipuscsalád motorteréről keresek fotókat...google,primeportal gyakorlatilag kivesézve de ezen kevés a használható.. üdv usatika | |||||
Meriferi | Adatlap | 223818 | 2012. január 24. 20:12 | ||
Szia! Szerintem több mint 12 évig használtam az első hűtőgép kompresszoromat és soha nem töltöttem utána olajjal. Üdv Meriferi | |||||
erwyn | Adatlap | 223817 | 2012. január 24. 19:42 | ||
Sziasztok! Mondjátok el legyetek szívesek, hogyan tudom az olajat után tölteni a hűtőgép kompresszoromba. Elég régóta használom, biztos vagyok benne már időszerű lenne pótolni. Köszi! | |||||
Tibor | Adatlap | 223816 | 2012. január 24. 08:10 | ||
Fiúk! Segítsetek! Keresek fotókat, vagy rajzot a MiG-23UB szélvédő alatti, célzókészülék előtti részletekről. Kábelezés, egységek) Akinek van valami segítsen! Előre is kösz. | |||||
Topi | Adatlap | 223815 | 2012. január 24. 07:59 | ||
Hali! Keresek Harrier Gr 3-ról szakirodalmat. Akár nyomtatott, vagy digitális formában. Üdv: Topi | |||||
sys | Adatlap | 223814 | 2012. január 23. 21:52 | ||
Köszönöm! Épp csak a szemem nem szúrta ki.:))) | |||||
Keri | Adatlap | 223813 | 2012. január 23. 21:48 | ||
Keri | Adatlap | 223812 | 2012. január 23. 21:42 | ||
sys | Adatlap | 223811 | 2012. január 23. 21:35 | ||
Elnézést: térbli = térbeli | |||||
sys | Adatlap | 223810 | 2012. január 23. 21:34 | ||
Sziasztok! Keresem az Airfix 03082 készletének (NA F-86 Sabre) festési és matricázási útmutatóját. Ha valaki tudna adni egy linket a letöltéséhez, esetleg be tudná szkennelni a saját példányát és elektronikus úton elküldeni, hálás lennnék érte. (Egyenlőre egy virtuális sörre tudnám meghívni, vagy megkaphatná a nagy térbli piros pontot.:) Telhetetleneknek mindkettő jár.:D) A kompenzációt megbeszélhetjük magánban. A segítséget előre is köszönöm! Üdv | |||||
specnaz78 | Adatlap | 223809 | 2012. január 23. 18:17 | ||
Sziasztok! Azt a makettező társat keresném, aki annak idején tőlem vett 1/72 méret arányú Preiser, Esci, és egyéb figurákat. Kérném tőle, hogy vegye már fel a kapcsolatot velem. Előre is köszönöm. Üdv:specnaz78 cz_norbert@citromail.hu | |||||
qiez | Adatlap | 223808 | 2012. január 22. 08:49 | ||
juge, köszi! "cserélhető hüvelyes befogó pofa" ha agyon ütnek se tudtam volna megmondani, hogy ez a neve..:) | |||||
torzi | Adatlap | 223807 | 2012. január 22. 07:13 | ||
a pillanatragasztó gőze okozhat ilyet, ahogy juge is mondta. elméletileg a modellragasztótól nem lehet ilyen baj. de ha biztosra akarsz menni, akkor beragaszthatod festékkel is, ha zárt helyzetben rakod fel a kabintetőt. | |||||
juge75 | Adatlap | 223806 | 2012. január 22. 06:01 | ||
Pillanat ragasztóval ragasztottad? Mert a cianoakrilát csinál ilyet. | |||||
juge75 | Adatlap | 223805 | 2012. január 22. 05:59 | ||
Így van, cserélhető hüvelyes befogó pofa, de érdemes kicserélned erre: www.forrasztastechnologia.hu/spd/28941/28941_Tokmany_Proxxon | |||||
bero89 | Adatlap | 223804 | 2012. január 21. 22:38 | ||
Sziasztok! Tud nekem valaki segiteni abba hogy a kabintetö alatt miért keletkeznek apró fehér kis pöttyök? És ezt hogy lehetne orvosolni? Köszönöm! | |||||
HUJBI | Adatlap | 223803 | 2012. január 21. 21:22 | ||
akár körbe is vághatod, amit fel akarsz kasírozni és maszkolószalaggal rögzítheted. | |||||
qiez | Adatlap | 223802 | 2012. január 21. 20:54 | ||
pintair | Adatlap | 223801 | 2012. január 21. 20:37 | ||
TOKMÁNY a neve! http://www.conrad.hu/ -n talán találsz... vagy a PROXXON katalógusban: www.proxxon.com/eng/ | |||||
Tibcsi | Adatlap | 223800 | 2012. január 21. 20:04 | ||
Előkészítesz egy golyóstollat (lehetőleg olyant, ami már nem fog) és kivágod, amit fel akarsz tenni. A hordozópapírral felfelé ráhelyezed a makettre és átsatírozod a golyóstollal. Ha ügyes voltál, akkor az ábra a maketten marad és a hordozó papírt le tudod szedni. Ha elszakad az ábra, semmi gond, a maradékot mellé illesztve tudod folytatni a műveletet. VIGYÁZAT! Elsőre jó helyre kell tenni, mert utólag nincs semmyilyen igazítási lehetőség! Ha van olyan ábra a matricádon, amit nem fogsz felhasználni, akkor előtte azzal gyakorlatozz valami gyakorló maketten. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Laci