/ Fórumok /

Vörös szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülőgépek makettezésével foglalkozó, "orosz megszállás"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
muzzy 22513 2010. augusztus 16. 13:15
Válasz erre
miles!
A motor körül levehető panelek vannak, míg hátul "sima" lemezelés.
Az utobbinál több esetben ráadásul átlapolással oldották meg a dolgot. A motorburkolatnak meg levehetőnek kell lennie, ezt sokszor kell nyitni, zárni, biztosítani kell a csereszabatosságot, ezért itt több rést hagynak.
Egyébként ez szerintem háború utáni építésből lett kétszemélyessé átalakítva. A háború alatt, ha jól emlékszem a Jak-ok törzse vászonborítású volt, csak a nagyon késői gépek törzse készült fémborítással.
Az a baj a múzeumi gépekkel, hogy restauráláskor sok minden kicserélnek rajtuk, és nem az eredeti állapotban újítják fel - többnyire.
Muzzy
Rumcájsz_52 22512 2010. augusztus 16. 12:25
Válasz erre
Gyanítom, hogy egyszerű a magyarázat, és írott/nyomtatott formában létezik. Pénzpapírra van nyomtatva, jó nagy a címlet és Dollár a neve. Ukrajnában szeretik azt is, meg sokan a nyugati barátokat is (sokan meg nem), mindig csak az a kérdés, ki van éppen döntési pozícióban.
Üdv R.
Monox 22511 2010. augusztus 16. 12:13
Válasz erre
Egyébként meglepően jó állapotban van a gép... Vajon hogy sikerült ellopni a Légierőből?
Rumcájsz_52 22510 2010. augusztus 16. 11:27
Válasz erre
Igazad van Tibcsi, nem túl élethű, hanem EREDETI! :-)
üdv R.
Rumcájsz_52 22509 2010. augusztus 16. 11:23
Válasz erre
Szia Monox
Semmilyen felségjelzése nincs, csak N131SU polgári lajstromjelzése. Egy Pride ... nevű USA magáncég (?) vette Ukrajnától még 2009-ben, az év decemberében már meg is repültették az USA-ban. Gondolom, azóta is használják valamire, mert nem lehetett olcsó mulatság (esetleg némi bérköltség fejében USAF-pilótákat tréningeznek rajta - és ellene!).
Üdv R.
Lacy 22508 2010. augusztus 16. 11:13
Válasz erre
Szia Monox,

ez az USA-ba nemrég exportált két ex. ukrán polgári UB egyike.
Monox 22507 2010. augusztus 16. 10:44
Válasz erre
Tisztelettel kérdezem: Ennek a Szuhojnak milyen felségjelzése van?

www.youtube.com/watch
Tibcsi 22506 2010. augusztus 16. 09:46
Válasz erre
Ennek a Jak-nak nem túl élethű a panelezése és a koszolása. :)
miles 22504 2010. augusztus 15. 22:53
Válasz erre
P1080217
P1080217
P1080208
P1080208
P1080196
P1080196
P1080179
P1080179
P1080191
P1080191
P1080189
P1080189
P1080221
P1080221
P1080179
P1080179

Némi vörös gépmadár...

Meglepődtem a "panelvonalak" aránytalanságain. A törzs első részén, a motortakarók közé az ember ujja szinte beférne, a többi részen viszont alig látszanak. Modellnél ezt a zsűri észreveszi?
Miggyuri 22503 2010. augusztus 15. 07:50
Válasz erre
Jól látod a dolgot. Oroszországban a krasznojarszki körzetben történt a dolog. A cikkben pilótahibáról beszélnek.
PETI 22502 2010. augusztus 14. 22:31
Válasz erre
1
1

Sziasztok!

Erről a gépről keresek háromnézeti fotókat. Valakinek van valami anyaga a gépről?

Előre is köszi!
Lacy 22501 2010. augusztus 9. 10:00
Válasz erre
kaz_l
kaz_l

Sziasztok,

a belorusz baranovicsi javító üzem két kazah Szu-27-est korszerűsített. Többek között Litening-III konténerek hordozására tették alkalmassá a típust! Fegyverzet kibővült a H-25ML, H-29L rakétákkal és KAB-1500L-F bombákkal.

A gépeket tavaly decemberben adták át. Ez már előre vetíti az átlag harminc éves Mig-27M-ek kivonását.
Varjúbácsi 22500 2010. augusztus 4. 10:37
Válasz erre
Itt van az új 1/32-es IL-2 dobozbontása, és értékelése:
www.largescaleplanes.com/reviews/Kits/WW2/HobbyBoss/il-2/il-2.php
zoli1989 22499 2010. augusztus 3. 22:52
Válasz erre
Lezuhant egy An-24-es Oroszországban. (ha esetleg más országban, akkor ezer sorry, de egy mukkot sem tudok oroszul)
www.lifenews.ru/news/33304
Monox 22498 2010. augusztus 3. 09:16
Válasz erre
Valóban emlékfilmnek tűnik, a bevágott, talán utolsó rádióban elhangzott szavak és a feltüntetett dátum miatt. Részemről döbbenetes a dolog, hiszen a képek alapján egy betonra szállt és ott melléfutott általam nem felismerhető oldalszámú gép látható, ami bár megégett és sok apró részlete hiányzik, de szerkezetileg ép és egész. Az lehetne gondolni, hogy egy ilyen eset talán nem követel emberéletet. Aztán eloszlik a kétségem amikor a gép mellett 3 méterrel pofával lefelé ott fekszik a kilőtt katapultülés, közvetlenül mellette az első fülketető... Hogy kerülhetett a kettő egymás mellé...? Csak nem egyik akadályozta a másikat?

Nem gondolnám én sem, hogy gagyi, inkább azt, hogy az adott típusra nincs fellelhető katapultálási filmanyag, ezért került bele az, ami benne van. Mondjuk ez megint felveti a kérdést, hogy ha katapultáltak, akkor...?

Mindenki másképp csinálja, de ez sem rossz ettől még, ezért is ajánlottam figyelmetekbe. Olyan dolgok vannak benne, amit enélkül talán sosem látnánk/hallanánk.

Zoli1989! Szerintem a 1509-es hozzászólás egy elgépelés miatt lett a tiéd, én inkább úgy vélem, eggyel lejjebb nekem volt irányítva.
zoli1989 22497 2010. augusztus 2. 20:44
Válasz erre
Szia Sanyi!

És ezt most mért írod így nekem ? A végén nem egy összetört MiG-31-es van ? És nem talán a 33-as oldalszámú ? Mivel makettes oldalon vagyunk, gondoltam belinkelem a matricát is, mivel ismertem hogy van ilyen.
Amúgy nagyon jól láttam én magam is, hogy egy összevágás a film. Már bánom hogy hozzászóltam...
sanyi 22496 2010. augusztus 2. 13:55
Válasz erre
Szia!
Maximalista vagyok, tehát vagy rwayó amit csinálok, vagy nem fogok hozzá... Sok emlékvideó van és szerintem inkább azt kellett volna hogy amikor a leszállás felé közelít a gép, akkor töksötétre vált a kép, nem pedig egy másik, teljesen más eseményt odabiggyeszt. Szerintem nem nyerő dolog hogy mutatja a haláluk pillanatát - elvégre vannak családtagok, akik nem biztos hogy szeretnék látni.Inkább fényképekből összeállítana egy filmet és annyi. Az Általad említett emlékvideót megnéztem és szerintem sokkal jobb lett volna egy ilyesmit csinálniuk. Egyébként szép dolog hogy emlékeznek a 31-es személyzetére, csak én máshogy csináltam volna...
SIG 22495 2010. augusztus 2. 13:12
Válasz erre
Minden tiszteletem a Tiéd, de miből gondolod, hogy ez másnak nem tűnt fel ! Neked tényleg nem áll össze a kép ? Valakik, akik talán ismerhették a pilótákat, az emlékükre összeállítottak egy ilyen kisfilmet. Gondolom rettenetesen szégyenlik magukat, hogy nem álltak ott a pálya szélén, kamerával a kézben és nem tudták rögzíteni a katasztrófát... De ha ennyire szakértője vagy a témának, nyilván tudod, hogy ez az esetek 99 százalékában nincs így, tehát egy baleset rekonstruálásánál elég nehéz eredeti felvételeket használni. Ha ennyire éleslátású vagy, akkor talán az is feltűnt, hogy az egyik kabintető ott van a gép mellett pár méterre. Ez valószínűleg azt jelentheti, hogy legalább az egyik pilóta nem katapultált, hanem talán bent égett a gépben. Ezért nem biztos, hogy a gagyizásod itt helyén való... É sajnos a magyar pilótáknak is van egy hasonló filmjük, bár inkább ne lenne (R.I.P. Katovics Balázs és Mizsei Mihály). Akkor az is gagyi ?
sanyi 22494 2010. augusztus 2. 12:32
Válasz erre
Hát ezt jól megnéztétek... Egy F-14-est zúznak össze a filmen, csak belevágták azt a jelenetet. Volt a Discovery Végzetes másodpercek című sorozatában ez a jelenet. Valószínűleg fent van jutúbon is, de lusta vagyok megkeresni. Nézzétek meg: a leszállásirányító kamerájának + a torony kamera felvétele + egy teszt katapultálás... GAGYI!
zoli1989 22493 2010. augusztus 2. 11:30
Válasz erre
zoli1989 22492 2010. augusztus 2. 11:30
Válasz erre
Hát valami lezuhanás.

A lezuhant gép oldalszáma 33 lehet ? Ha igen, akkor ebből a matricából elkészíthető.
www.aircraftresourcecenter.com/Rev3/2701-2800/rev2732-Authentic7220-Sushon/00.shtm
Monox 22491 2010. augusztus 2. 09:39
Válasz erre
Bár sejtem, de annyira jó lenne tudni, hogy mi is történik ebben a filmecskében...
Rosszat sejtek :(

www.youtube.com/watch
Lacy 22490 2010. augusztus 1. 09:51
Válasz erre
_el 27_72972_427f1b239b5a652
_el 27_72972_427f1b239b5a652

Sziasztok,

J-10-esek előnytelen szemszögből:
zoli1989 22489 2010. július 11. 13:45
Válasz erre
Még egy kis Fencer
www.youtube.com/watch
PETI 22488 2010. július 11. 06:44
Válasz erre
Á, mindegyiken ott voltam személyesen... :)
zoli1989 22487 2010. július 11. 00:33
Válasz erre
www.youtube.com/watch
Ez nemtudom volt-e már az infón. Ha volt akkor sorry.
Egy kis MiG-25 belülről. Az a templom 1:53-nál marha magasra nőtt, vagy a 25-ös jött olyan alacsonyra? :-)))

Egy kis Tu-22

www.youtube.com/watch
www.youtube.com/watch
Ez 6 részes, ez az első része:
www.youtube.com/watch

Remélem van köztük újdonság :)
sztriki 22486 2010. július 6. 12:26
Válasz erre
huh, köszönöm, ez nagy segítség!
rod666 22485 2010. július 6. 11:37
Válasz erre
Az egyes indítócsövek belső átmérője.
sztriki 22484 2010. július 5. 23:56
Válasz erre
köszi! a 80 mm vajon mit jelent? kalibert, vagy a belső vetőcső átmérőjét?
Sennás 22483 2010. július 5. 20:39
Válasz erre
4__Publication_-_Mi-24
4__Publication_-_Mi-24
4__Publication_-_Mi-24.p
4__Publication_-_Mi-24.p

Szia sztriki!Nem a legjobb képek de most gyorsan ezeket találtam.De még keresek.

Üdv Sennás!
sztriki 22482 2010. július 5. 14:47
Válasz erre
mi24pn01by4
mi24pn01by4

üdv! tudna valaki pontos méreteket adni a B8V20 rakétablokkról, amit a Mi-24V/P változatokra szerelnek? úgy néz ki, hogy meg kell építenem, a blokk hossza, meg átmérője érdekelne, ha a vetőcsövek átmérője is megvan, az pedig tömörgyönyör lenne. köszi!
p-51 22481 2010. június 30. 09:58
Válasz erre
Ne sajnáld, szerintem ez nem hajhúzás. A képek meg jók.
Egyébként sem hiszem, hogy valakit is közülünk elkedvtelenítene a repülőnaptól.
De erről is lehet beszélgetni, meg kell is.
Üdv:
p-51
p-51 22480 2010. június 30. 09:53
Válasz erre
Ez volt a betonsúrolás.
p-51 22479 2010. június 30. 09:52
Válasz erre
Monox 22478 2010. június 30. 09:30
Válasz erre
P-51!

Mi volt ez a Szlovák betonsúrolás?
Monox 22477 2010. június 30. 09:30
Válasz erre
P-51!

Mi volt ez a Szlovák betonsúrolás?
SIG 22476 2010. június 30. 01:19
Válasz erre
Tudomásom szerint Lvov-ban is volt egy kis program megnyírbálás és ez igaz Fairfordban a két Mig-29-re vagy anno a Su-30MK beton karcolására is. Minden esetben az uccsó pillanatban szóltak, hogy kapjanak ki "X" percet, a begyakorolt programból. Erről beszéltek már többen is, hogy nyugaton ha lemaradás volt, azt általában a keleti pilóták repülésében hozták vissza.
Monox 22475 2010. június 30. 00:11
Válasz erre
Érdekes a Lvovi eset. Mégis kizárolag a pilótákat itélték el, pontosan 3 hónappal ezelőtt. Az egyik 7 a másik 14 évet kapott, pedig...
Jó.
Végülis ők zuhantak az emberek közé..

Kicsit sajnálom már, hogy feltettem a két képet, nem akartam, hogy hajhúzás legyen belőle. Tegyem hát hozzá, hogy mindkét gépet kijavították és a mai napig repülnek.
zoli1989 22474 2010. június 29. 23:44
Válasz erre
_IGP4510
_IGP4510

Részemről ennyi a téma.
zoli1989 22473 2010. június 29. 23:35
Válasz erre
Én ukránokra változatlanul fenntartom hogy nekik nem mindenáron ez a mentalitásuk.
A lvovi eset megtörtént. Tény, nemszabad elfelejteni. Ott azt a manővert valóban elrontották a pilóták. Túl alacsonyan kezdték a manőversort. Mint példáimban említettem, járt már így más is, nemcsak keletiek...

Viszont hozzájárult az is az esethez, hogy a nézőket túl közel engedték a bemutató tengelyéhez. (mit nekünk óvintézkedések...) Valamint olyan információkat is olvastam, hogy a Szu-27 pilótája a hazai bázisán gyakorolta be a bemutatót (nyilván),de szerették volna elérni hogy legalább egyszer a lvovi repülőtéren is repülhessenek egy gyakorlást. Erre az ukrán légierő engedélyt nem adott. A kitérő manővernél a becsapódás előtt a pilóta reflexből indult el arra amerre... ...sajnos a nézők felé. Ha netán egyszer repülhetett volna a reptéren, nem így következett volna be ez a katasztrófa.

Nekem 2 évvel ezután a szörnyű baleset után a pozsonyi SIAD-on sokminden eszembejutott, csak az nem. Elvoltam foglalva azzal, hogy láthatok hamarosan egy Szu-27-est repülni. (Olyan mintha most lett volna ahogy lábujjhegyen állva megpillantottam a két függőleges vezérsíkot, pedig már 6 éve :D )
T.Csaba 22472 2010. június 29. 23:13
Válasz erre
Sziasztok!
Nem akarok beledumálni,csak a véleményemet írnám le a "keleti" repeseményekről.
Szerintem az okok nagyrészt a mentalitásban keresendők.A műszaki problémáknál (persze itt biztos belejátszik a pénz hiány is) és a pilóta hibáknál is.
Ahogy zoli1989 írta a beloruszokról: "mi majd megmutatjuk".Ahogy sok helyen lehet olvasni ugyanez igaz az oroszokra,ukránokra is. "Kemény férfiak vagyunk,nem árt a Vodka,csak erőt ad ; a G-ruha felesleges,puhány cucc ; ez a manőver a föld felett még belefér-ettől leszek kemény stb."
Én úgy gondolom,hogy sajnos még sok időnek kell eltelnie addig,míg keletről kikopik ez a túl laza hozzáállás,ahol magasról pottyantanak sokszor a legminimálisabb repbiztonságra is.

Bocs,ha valakit megsértettem!

Csaba
SIG 22471 2010. június 29. 21:57
Válasz erre
A pozsonyi "amatőr hibára" pedig ne tegyétek le a nagyesküt, mert arról hallani érdekes információkat is, úgyhogy ott akármi lehetett... Túl sok volt a "véletlen"...
lucky 22470 2010. június 29. 21:51
Válasz erre
én ott leszek ne reménykedj..:)
p-51 22469 2010. június 29. 21:42
Válasz erre
Szóval lehet, hogy nem pont rögtön erre kéne gondolni, de ha azt a két szót meghallom, hogy su-27 meg repülőnap, akkor erre gondolok.
p-51 22468 2010. június 29. 21:41
Válasz erre
Na ha már így belemerültünk, azért nézzük meg közelebbről azt az ukrán videót.

www.youtube.com/watch

Ha sokakat elriasztok, több helyem lesz Kecskeméten.

p-51
Makettezõ 22467 2010. június 29. 19:03
Válasz erre
Szia!

Igen, gondoltam,hogy így érted.. Baleset sajnos minden ország légierejénél előfordulhat..

Üdv:Viktor
zoli1989 22466 2010. június 29. 18:54
Válasz erre
A legutóbbi (2009) Szu-27 kötelék balesete ütközés miatt volt, 1999 Párizs pilótahiba, 1990 Salgareda pilótahiba, 1993 Fairford ütközés. Erre értettem hogy hagyjuk. Ezen tényleg nincs mit tárgyalgatni szerintem.
Ezzel nem az adott pilóták képességeit néztem le. Tudom jól, hogy képzett pilótákról van szó (legalábbis akik ezen bemutató repülésekhez jutnak), viszont arra azért kíváncsi lennék hogy egy átlag (hangsúlyozom átlag) orosz pilóta képzettsége jelenleg, 2010-ben mennyire magas.
zoli1989 22465 2010. június 29. 18:45
Válasz erre
Úgy értem hogy hagyjuk, mert ott tényleg túl sok volt, és nagyrésze pilótahiba.
Makettezõ 22464 2010. június 29. 18:43
Válasz erre
Szia Zoli 1989!

Az oroszt azt miért hagyjuk? Talán nem a világ élvonalába tartozó pilótákról van szó?A Világ egyik legjobban képzett pilótáiról beszélsz!Ezt azért gondold át mégegyszer kérlek..

Üdv:Viktor
zoli1989 22463 2010. június 29. 18:23
Válasz erre
Szia!

Szerintem nem pont rögtön erre kéne gondolni.
Az ukránok (ők jönnek ugye) speciel rengeteg szép bemutatót tartottak. Egyet nekem is sikerült már látni :)
Egy volt ezalól kivétel... Ez azért valljuk be bármelyik bemutató csapatnál benne lehet a pakliban (lásd pl. Thunderbids szóló F-16-osa vagy angol Hawk, csak hogy a közelmúltból említsek).

Belorusz az őssz-vissz egyszer repült, tudjuk mi lett a vége, azt is nagyjából hogy miért... (Majd mi aztán megmutatjuk!... )
Oroszt azt meg hagyjuk :) (mondjuk a vietnami eset az speciel rossz időjárási körülmények miatt volt, hegynek repültek ha jól tudom)

A betonsúrolás az meg egy elég amatőr hiba :) Bár már Malév gépnek is sikerült.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.