<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
muzzy | Adatlap | 22513 | 2010. augusztus 16. 13:15 | ![]() | |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 22512 | 2010. augusztus 16. 12:25 | ![]() | |
Gyanítom, hogy egyszerű a magyarázat, és írott/nyomtatott formában létezik. Pénzpapírra van nyomtatva, jó nagy a címlet és Dollár a neve. Ukrajnában szeretik azt is, meg sokan a nyugati barátokat is (sokan meg nem), mindig csak az a kérdés, ki van éppen döntési pozícióban. Üdv R. | |||||
Monox | Adatlap | 22511 | 2010. augusztus 16. 12:13 | ![]() | |
Egyébként meglepően jó állapotban van a gép... Vajon hogy sikerült ellopni a Légierőből? | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 22510 | 2010. augusztus 16. 11:27 | ![]() | |
Igazad van Tibcsi, nem túl élethű, hanem EREDETI! :-) üdv R. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 22509 | 2010. augusztus 16. 11:23 | ![]() | |
Szia Monox Semmilyen felségjelzése nincs, csak N131SU polgári lajstromjelzése. Egy Pride ... nevű USA magáncég (?) vette Ukrajnától még 2009-ben, az év decemberében már meg is repültették az USA-ban. Gondolom, azóta is használják valamire, mert nem lehetett olcsó mulatság (esetleg némi bérköltség fejében USAF-pilótákat tréningeznek rajta - és ellene!). Üdv R. | |||||
Lacy | Adatlap | 22508 | 2010. augusztus 16. 11:13 | ![]() | |
Szia Monox, ez az USA-ba nemrég exportált két ex. ukrán polgári UB egyike. | |||||
Monox | Adatlap | 22507 | 2010. augusztus 16. 10:44 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 22506 | 2010. augusztus 16. 09:46 | ![]() | |
Ennek a Jak-nak nem túl élethű a panelezése és a koszolása. :) | |||||
miles | Adatlap | 22504 | 2010. augusztus 15. 22:53 | ![]() | |
Miggyuri | Adatlap | 22503 | 2010. augusztus 15. 07:50 | ![]() | |
Jól látod a dolgot. Oroszországban a krasznojarszki körzetben történt a dolog. A cikkben pilótahibáról beszélnek. | |||||
PETI | Adatlap | 22502 | 2010. augusztus 14. 22:31 | ![]() | |
Lacy | Adatlap | 22501 | 2010. augusztus 9. 10:00 | ![]() | |
Sziasztok, a belorusz baranovicsi javító üzem két kazah Szu-27-est korszerűsített. Többek között Litening-III konténerek hordozására tették alkalmassá a típust! Fegyverzet kibővült a H-25ML, H-29L rakétákkal és KAB-1500L-F bombákkal. A gépeket tavaly decemberben adták át. Ez már előre vetíti az átlag harminc éves Mig-27M-ek kivonását. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 22500 | 2010. augusztus 4. 10:37 | ![]() | |
Itt van az új 1/32-es IL-2 dobozbontása, és értékelése: www.largescaleplanes.com/reviews/Kits/WW2/HobbyBoss/il-2/il-2.php | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22499 | 2010. augusztus 3. 22:52 | ![]() | |
Lezuhant egy An-24-es Oroszországban. (ha esetleg más országban, akkor ezer sorry, de egy mukkot sem tudok oroszul) www.lifenews.ru/news/33304 | |||||
Monox | Adatlap | 22498 | 2010. augusztus 3. 09:16 | ![]() | |
Valóban emlékfilmnek tűnik, a bevágott, talán utolsó rádióban elhangzott szavak és a feltüntetett dátum miatt. Részemről döbbenetes a dolog, hiszen a képek alapján egy betonra szállt és ott melléfutott általam nem felismerhető oldalszámú gép látható, ami bár megégett és sok apró részlete hiányzik, de szerkezetileg ép és egész. Az lehetne gondolni, hogy egy ilyen eset talán nem követel emberéletet. Aztán eloszlik a kétségem amikor a gép mellett 3 méterrel pofával lefelé ott fekszik a kilőtt katapultülés, közvetlenül mellette az első fülketető... Hogy kerülhetett a kettő egymás mellé...? Csak nem egyik akadályozta a másikat? Nem gondolnám én sem, hogy gagyi, inkább azt, hogy az adott típusra nincs fellelhető katapultálási filmanyag, ezért került bele az, ami benne van. Mondjuk ez megint felveti a kérdést, hogy ha katapultáltak, akkor...? Mindenki másképp csinálja, de ez sem rossz ettől még, ezért is ajánlottam figyelmetekbe. Olyan dolgok vannak benne, amit enélkül talán sosem látnánk/hallanánk. Zoli1989! Szerintem a 1509-es hozzászólás egy elgépelés miatt lett a tiéd, én inkább úgy vélem, eggyel lejjebb nekem volt irányítva. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22497 | 2010. augusztus 2. 20:44 | ![]() | |
Szia Sanyi! És ezt most mért írod így nekem ? A végén nem egy összetört MiG-31-es van ? És nem talán a 33-as oldalszámú ? Mivel makettes oldalon vagyunk, gondoltam belinkelem a matricát is, mivel ismertem hogy van ilyen. Amúgy nagyon jól láttam én magam is, hogy egy összevágás a film. Már bánom hogy hozzászóltam... | |||||
sanyi | Adatlap | 22496 | 2010. augusztus 2. 13:55 | ![]() | |
Szia! Maximalista vagyok, tehát vagy rwayó amit csinálok, vagy nem fogok hozzá... Sok emlékvideó van és szerintem inkább azt kellett volna hogy amikor a leszállás felé közelít a gép, akkor töksötétre vált a kép, nem pedig egy másik, teljesen más eseményt odabiggyeszt. Szerintem nem nyerő dolog hogy mutatja a haláluk pillanatát - elvégre vannak családtagok, akik nem biztos hogy szeretnék látni.Inkább fényképekből összeállítana egy filmet és annyi. Az Általad említett emlékvideót megnéztem és szerintem sokkal jobb lett volna egy ilyesmit csinálniuk. Egyébként szép dolog hogy emlékeznek a 31-es személyzetére, csak én máshogy csináltam volna... | |||||
SIG | Adatlap | 22495 | 2010. augusztus 2. 13:12 | ![]() | |
Minden tiszteletem a Tiéd, de miből gondolod, hogy ez másnak nem tűnt fel ! Neked tényleg nem áll össze a kép ? Valakik, akik talán ismerhették a pilótákat, az emlékükre összeállítottak egy ilyen kisfilmet. Gondolom rettenetesen szégyenlik magukat, hogy nem álltak ott a pálya szélén, kamerával a kézben és nem tudták rögzíteni a katasztrófát... De ha ennyire szakértője vagy a témának, nyilván tudod, hogy ez az esetek 99 százalékában nincs így, tehát egy baleset rekonstruálásánál elég nehéz eredeti felvételeket használni. Ha ennyire éleslátású vagy, akkor talán az is feltűnt, hogy az egyik kabintető ott van a gép mellett pár méterre. Ez valószínűleg azt jelentheti, hogy legalább az egyik pilóta nem katapultált, hanem talán bent égett a gépben. Ezért nem biztos, hogy a gagyizásod itt helyén való... É sajnos a magyar pilótáknak is van egy hasonló filmjük, bár inkább ne lenne (R.I.P. Katovics Balázs és Mizsei Mihály). Akkor az is gagyi ? | |||||
sanyi | Adatlap | 22494 | 2010. augusztus 2. 12:32 | ![]() | |
Hát ezt jól megnéztétek... Egy F-14-est zúznak össze a filmen, csak belevágták azt a jelenetet. Volt a Discovery Végzetes másodpercek című sorozatában ez a jelenet. Valószínűleg fent van jutúbon is, de lusta vagyok megkeresni. Nézzétek meg: a leszállásirányító kamerájának + a torony kamera felvétele + egy teszt katapultálás... GAGYI! | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22493 | 2010. augusztus 2. 11:30 | ![]() | |
Ill. inkább összetört gép. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22492 | 2010. augusztus 2. 11:30 | ![]() | |
Hát valami lezuhanás. A lezuhant gép oldalszáma 33 lehet ? Ha igen, akkor ebből a matricából elkészíthető. www.aircraftresourcecenter.com/Rev3/2701-2800/rev2732-Authentic7220-Sushon/00.shtm | |||||
Monox | Adatlap | 22491 | 2010. augusztus 2. 09:39 | ![]() | |
Bár sejtem, de annyira jó lenne tudni, hogy mi is történik ebben a filmecskében... Rosszat sejtek :( www.youtube.com/watch | |||||
Lacy | Adatlap | 22490 | 2010. augusztus 1. 09:51 | ![]() | |
zoli1989 | Adatlap | 22489 | 2010. július 11. 13:45 | ![]() | |
Még egy kis Fencer www.youtube.com/watch | |||||
PETI | Adatlap | 22488 | 2010. július 11. 06:44 | ![]() | |
Á, mindegyiken ott voltam személyesen... :) | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22487 | 2010. július 11. 00:33 | ![]() | |
www.youtube.com/watch
Ez nemtudom volt-e már az infón. Ha volt akkor sorry. Egy kis MiG-25 belülről. Az a templom 1:53-nál marha magasra nőtt, vagy a 25-ös jött olyan alacsonyra? :-))) Egy kis Tu-22 www.youtube.com/watch www.youtube.com/watch Ez 6 részes, ez az első része: www.youtube.com/watch Remélem van köztük újdonság :) | |||||
sztriki | Adatlap | 22486 | 2010. július 6. 12:26 | ![]() | |
huh, köszönöm, ez nagy segítség! | |||||
rod666 | Adatlap | 22485 | 2010. július 6. 11:37 | ![]() | |
Az egyes indítócsövek belső átmérője. | |||||
sztriki | Adatlap | 22484 | 2010. július 5. 23:56 | ![]() | |
köszi! a 80 mm vajon mit jelent? kalibert, vagy a belső vetőcső átmérőjét? | |||||
Sennás | Adatlap | 22483 | 2010. július 5. 20:39 | ![]() | |
Szia sztriki!Nem a legjobb képek de most gyorsan ezeket találtam.De még keresek. Üdv Sennás! | |||||
sztriki | Adatlap | 22482 | 2010. július 5. 14:47 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 22481 | 2010. június 30. 09:58 | ![]() | |
Ne sajnáld, szerintem ez nem hajhúzás. A képek meg jók. Egyébként sem hiszem, hogy valakit is közülünk elkedvtelenítene a repülőnaptól. De erről is lehet beszélgetni, meg kell is. Üdv: p-51 | |||||
p-51 | Adatlap | 22480 | 2010. június 30. 09:53 | ![]() | |
Ez volt a betonsúrolás. | |||||
p-51 | Adatlap | 22479 | 2010. június 30. 09:52 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 22478 | 2010. június 30. 09:30 | ![]() | |
P-51! Mi volt ez a Szlovák betonsúrolás? | |||||
Monox | Adatlap | 22477 | 2010. június 30. 09:30 | ![]() | |
P-51! Mi volt ez a Szlovák betonsúrolás? | |||||
SIG | Adatlap | 22476 | 2010. június 30. 01:19 | ![]() | |
Tudomásom szerint Lvov-ban is volt egy kis program megnyírbálás és ez igaz Fairfordban a két Mig-29-re vagy anno a Su-30MK beton karcolására is. Minden esetben az uccsó pillanatban szóltak, hogy kapjanak ki "X" percet, a begyakorolt programból. Erről beszéltek már többen is, hogy nyugaton ha lemaradás volt, azt általában a keleti pilóták repülésében hozták vissza. | |||||
Monox | Adatlap | 22475 | 2010. június 30. 00:11 | ![]() | |
Érdekes a Lvovi eset. Mégis kizárolag a pilótákat itélték el, pontosan 3 hónappal ezelőtt. Az egyik 7 a másik 14 évet kapott, pedig... Jó. Végülis ők zuhantak az emberek közé.. Kicsit sajnálom már, hogy feltettem a két képet, nem akartam, hogy hajhúzás legyen belőle. Tegyem hát hozzá, hogy mindkét gépet kijavították és a mai napig repülnek. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22474 | 2010. június 29. 23:44 | ![]() | |
zoli1989 | Adatlap | 22473 | 2010. június 29. 23:35 | ![]() | |
Én ukránokra változatlanul fenntartom hogy nekik nem mindenáron ez a mentalitásuk. A lvovi eset megtörtént. Tény, nemszabad elfelejteni. Ott azt a manővert valóban elrontották a pilóták. Túl alacsonyan kezdték a manőversort. Mint példáimban említettem, járt már így más is, nemcsak keletiek... Viszont hozzájárult az is az esethez, hogy a nézőket túl közel engedték a bemutató tengelyéhez. (mit nekünk óvintézkedések...) Valamint olyan információkat is olvastam, hogy a Szu-27 pilótája a hazai bázisán gyakorolta be a bemutatót (nyilván),de szerették volna elérni hogy legalább egyszer a lvovi repülőtéren is repülhessenek egy gyakorlást. Erre az ukrán légierő engedélyt nem adott. A kitérő manővernél a becsapódás előtt a pilóta reflexből indult el arra amerre... ...sajnos a nézők felé. Ha netán egyszer repülhetett volna a reptéren, nem így következett volna be ez a katasztrófa. Nekem 2 évvel ezután a szörnyű baleset után a pozsonyi SIAD-on sokminden eszembejutott, csak az nem. Elvoltam foglalva azzal, hogy láthatok hamarosan egy Szu-27-est repülni. (Olyan mintha most lett volna ahogy lábujjhegyen állva megpillantottam a két függőleges vezérsíkot, pedig már 6 éve :D ) | |||||
T.Csaba | Adatlap | 22472 | 2010. június 29. 23:13 | ![]() | |
Sziasztok! Nem akarok beledumálni,csak a véleményemet írnám le a "keleti" repeseményekről. Szerintem az okok nagyrészt a mentalitásban keresendők.A műszaki problémáknál (persze itt biztos belejátszik a pénz hiány is) és a pilóta hibáknál is. Ahogy zoli1989 írta a beloruszokról: "mi majd megmutatjuk".Ahogy sok helyen lehet olvasni ugyanez igaz az oroszokra,ukránokra is. "Kemény férfiak vagyunk,nem árt a Vodka,csak erőt ad ; a G-ruha felesleges,puhány cucc ; ez a manőver a föld felett még belefér-ettől leszek kemény stb." Én úgy gondolom,hogy sajnos még sok időnek kell eltelnie addig,míg keletről kikopik ez a túl laza hozzáállás,ahol magasról pottyantanak sokszor a legminimálisabb repbiztonságra is. Bocs,ha valakit megsértettem! Csaba | |||||
SIG | Adatlap | 22471 | 2010. június 29. 21:57 | ![]() | |
A pozsonyi "amatőr hibára" pedig ne tegyétek le a nagyesküt, mert arról hallani érdekes információkat is, úgyhogy ott akármi lehetett... Túl sok volt a "véletlen"... | |||||
lucky | Adatlap | 22470 | 2010. június 29. 21:51 | ![]() | |
én ott leszek ne reménykedj..:) | |||||
p-51 | Adatlap | 22469 | 2010. június 29. 21:42 | ![]() | |
Szóval lehet, hogy nem pont rögtön erre kéne gondolni, de ha azt a két szót meghallom, hogy su-27 meg repülőnap, akkor erre gondolok. | |||||
p-51 | Adatlap | 22468 | 2010. június 29. 21:41 | ![]() | |
Na ha már így belemerültünk, azért nézzük meg közelebbről azt az ukrán videót. www.youtube.com/watch Ha sokakat elriasztok, több helyem lesz Kecskeméten. p-51 | |||||
Makettezõ | Adatlap | 22467 | 2010. június 29. 19:03 | ![]() | |
Szia! Igen, gondoltam,hogy így érted.. Baleset sajnos minden ország légierejénél előfordulhat.. Üdv:Viktor | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22466 | 2010. június 29. 18:54 | ![]() | |
A legutóbbi (2009) Szu-27 kötelék balesete ütközés miatt volt, 1999 Párizs pilótahiba, 1990 Salgareda pilótahiba, 1993 Fairford ütközés. Erre értettem hogy hagyjuk. Ezen tényleg nincs mit tárgyalgatni szerintem. Ezzel nem az adott pilóták képességeit néztem le. Tudom jól, hogy képzett pilótákról van szó (legalábbis akik ezen bemutató repülésekhez jutnak), viszont arra azért kíváncsi lennék hogy egy átlag (hangsúlyozom átlag) orosz pilóta képzettsége jelenleg, 2010-ben mennyire magas. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22465 | 2010. június 29. 18:45 | ![]() | |
Úgy értem hogy hagyjuk, mert ott tényleg túl sok volt, és nagyrésze pilótahiba. | |||||
Makettezõ | Adatlap | 22464 | 2010. június 29. 18:43 | ![]() | |
Szia Zoli 1989! Az oroszt azt miért hagyjuk? Talán nem a világ élvonalába tartozó pilótákról van szó?A Világ egyik legjobban képzett pilótáiról beszélsz!Ezt azért gondold át mégegyszer kérlek.. Üdv:Viktor | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22463 | 2010. június 29. 18:23 | ![]() | |
Szia! Szerintem nem pont rögtön erre kéne gondolni. Az ukránok (ők jönnek ugye) speciel rengeteg szép bemutatót tartottak. Egyet nekem is sikerült már látni :) Egy volt ezalól kivétel... Ez azért valljuk be bármelyik bemutató csapatnál benne lehet a pakliban (lásd pl. Thunderbids szóló F-16-osa vagy angol Hawk, csak hogy a közelmúltból említsek). Belorusz az őssz-vissz egyszer repült, tudjuk mi lett a vége, azt is nagyjából hogy miért... (Majd mi aztán megmutatjuk!... ) Oroszt azt meg hagyjuk :) (mondjuk a vietnami eset az speciel rossz időjárási körülmények miatt volt, hegynek repültek ha jól tudom) A betonsúrolás az meg egy elég amatőr hiba :) Bár már Malév gépnek is sikerült. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
A motor körül levehető panelek vannak, míg hátul "sima" lemezelés.
Az utobbinál több esetben ráadásul átlapolással oldották meg a dolgot. A motorburkolatnak meg levehetőnek kell lennie, ezt sokszor kell nyitni, zárni, biztosítani kell a csereszabatosságot, ezért itt több rést hagynak.
Egyébként ez szerintem háború utáni építésből lett kétszemélyessé átalakítva. A háború alatt, ha jól emlékszem a Jak-ok törzse vászonborítású volt, csak a nagyon késői gépek törzse készült fémborítással.
Az a baj a múzeumi gépekkel, hogy restauráláskor sok minden kicserélnek rajtuk, és nem az eredeti állapotban újítják fel - többnyire.
Muzzy