/ Fórumok /

Vörös szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülőgépek makettezésével foglalkozó, "orosz megszállás"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
Lacy 22543 2010. augusztus 23. 19:46
Válasz erre
Hmm, elég sok az eltérés a két táblázat között.
A cirill a törzs alatti H-29-est nem említi...

Most mondja meg valaki, hogy csak prototípuson volt, vagy szérián is?
Joce 22542 2010. augusztus 23. 19:39
Válasz erre
Köszi szépen, ezzel már előrébb vagyok!
sanyi 22541 2010. augusztus 23. 19:39
Válasz erre
Na látod! A bőség zavarában!:)
sanyi 22540 2010. augusztus 23. 19:37
Válasz erre
su24m-2
su24m-2

Szia!
Ez nem szentírás, de talán segít valamennyit...
Lacy 22539 2010. augusztus 23. 19:37
Válasz erre
Su-24weapons
Su-24weapons

Joce,

az alap változatú gépekre állítólag még nem lehetett a törzs alá rakétát függeszteni, de az M változat prototípusáról van már fotó ilyen fegyverzettel.

A konfig:
Joce 22538 2010. augusztus 23. 19:16
Válasz erre
Sziasztok!

A Su-24m géekkel kapcsolaban lenne olyan kérdésem, hogy melyik pilonra mit lehet függeszteni. Ugyanis a Trumpi gépénél a törzs alá nem mutatja egyik rakétát sem csak bombákat, lehetséges hogy csak így lehet a fegyveretet variálni?

Kösi előre is az infót
Joce
Lacy 22537 2010. augusztus 23. 18:31
Válasz erre
Pé-Bé!

Érdekes infók! Köszönjük.
SIG 22536 2010. augusztus 23. 17:07
Válasz erre
Szia Makettező !

Mint írtam minden érdekel a témában, úgyhogy megköszönném, ha feltennéd a képeket.

Üdv...
Makettezõ 22535 2010. augusztus 23. 16:28
Válasz erre
Szia Sig!

Igen, állítólag voltak ilyen tervek, de csak terv stádiumban maradtak.A jetfly-on van egy cikk róla festésmintákkal jól ellátva, a google- ba beírod , hogy Szu 25 és lesz a szu 25 a magyar légierőben? alcímmel. Valaki megírhatná hogyan tudok ide cikket bemásolni... Az én Szu 25-ösömet pontosan azzal a kamóval készítettem el. Egyszer már feltettem a nem túl jó minőségű képeket róla, de ha érdekel feltehetem neked ide.

Üdv:Viktor
Lorco 22534 2010. augusztus 22. 22:14
Válasz erre
Sziasztok,LA-5 FN orosz vadász kabinjáról keresek részletfotókat, részletrajzokat, beazonosítható színekkel. Minden forrás érdekel!uxux@vipmail.huKöszi: Lorco
SIG 22533 2010. augusztus 22. 19:43
Válasz erre
Uraim ! Nagyon szépen köszönöm a rengeteg infót a Su-25-tel kapcsolatban, újra okosodtam itt egy kicsit. Nekem rengeteg újdonság volt a leírt dolgokból. Van valakinek esetleg képe a Monox által említett "magyar festésirajzról" ? Érdekes különben, hogy nekem is több angol nyelvű könyvem említi a 80-as évek végén a üzemeltető országok között Kishazánkat, de tudom jól, hogy sajna soha nem volt ilyen gépünk, ezért érdekelt a téma. Még egyszer örök hála :)
Pé-Bé 22532 2010. augusztus 22. 17:34
Válasz erre
Szia Lacy!
Ez a Szu-25 téma annyira igaz, hogy még külön reporvosi kategóriát (1/b2)-is csináltak rá, mert az 1/b-s típuson repülőknek nem kellet alkalmassági a katapultálásra, szemben a szuhojon ez már követelmény. És 1988-ban egy fél szakasznyi halgatót ki is küldtek kiképzésre.
Még érdekesebb az, hogy az 1986-ban kiképzésre kiutazott állomány létszámát duplájára duzzasztották, a kinti tanulóidőt pedig egy évvel megtoldották és csak kint tudták meg a hallgatók, hogy utolsó évben ők kapják meg a kiképzést a Mig-29-re (azaz már 1989-ben.
De ahogy ezekből sem lett semmi, úgy ezek a fiatalok a hazaérkezéskor szaladtak bele a Gerecse néven elhíresült haderőreformba, így repülésre már alig maradtak, nemhogy 29-est repüljenek. Hogy páran közülük mégis repülték később a Mig-et az egy másik történet.
Pé-Bé 22531 2010. augusztus 22. 17:32
Válasz erre
Szia Lacy!
Ez a Szu-25 téma annyira igaz, hogy még külön reporvosi kategóriát (1/b2)-is csináltak rá, mert az 1/b-s típuson repülőknek nem kellet alkalmassági a katapultálásra, szemben a szuhojon ez már követelmény. És 1988-ban egy fél szakasznyi halgatót ki is küldtek kiképzésre.
Még érdekesebb az, hogy az 1986-ban kiképzésre kiutazott állomány létszámát duplájára duzzasztották, a kinti tanulóidőt pedig egy évvel megtoldották és csak kint tudták meg a hallgatók, hogy utolsó évben ők kapják meg a kiképzést a Mig-29-re (azaz már 1989-ben.
De ahogy ezekből sem lett semmi, úgy ezek a fiatalok a hazaérkezéskor szaladtak bele a Gerecse néven elhíresült haderőreformba, így repülésre már alig maradtak, nemhogy 29-est repüljenek. Hogy páran közülük mégis repülték később a Mig-et az egy másik történet.
Lacy 22530 2010. augusztus 22. 07:57
Válasz erre
Szia Nyugger,

érdekes infók! Tényleg volt olyan repülőgép-vezető és műszaki, aki Szu-25-ösre kapott kiképzést? Tudsz erről részletesebbet?

(Egyébként a Mig-21R-t a Németek szintén nem vették/kapták meg. Két felderítő századukban Mig-21F-13-as, majd Mig-21M változatokkal repültek.)
Nyugger 22529 2010. augusztus 21. 21:27
Válasz erre
Lacy,
'Szóval szerintem színház volt csak, a Szu-25 beszerzés meglebegtetése.'
Igen szinház volt, de több felvonással, a rgv. állomány egy része már ki is utazott átképésre, már felvonultak az építő alakulatok Börgönd repterére, már leszállították a bomba javadalmazást a Szu-25K típushoz a szovjetek... A Szu-22M3-as szd. megvásárlása is echte magyarosch megoldás volt. A MiG-21R rendszeresítésére a 70-es évek elején minden VSZ tagállamban sor került, csak nálunk nem. Igaz volt egy MN1929, MiG-15-s és L-29-s harcértékkel, 1975 után csak az L-29 Delfinnel. Katonai vezetőink egy jó 10 éves cikluson keresztül ezzel a félelmetes technikával kivánták megoldani egy hadsereg felderítésí igényét! Aztán amikor már tarthatatlan volt ez a nevetséges állapot akkor aztán jól bevásároltak az Szu-22M3-s verzióval.
Lacy 22528 2010. augusztus 21. 17:10
Válasz erre
Szia Monox, nem az vitatkozás, inkább beszélgetés kedvéért.

Mennyire lehetett valóságalapja a magyar Szu-25-ös beszerzésnek, a nyolcvanas évek második felében?

Szögezzük le, hogy mi mit akartunk az mindig másodlagos volt. Az volt amit az oroszok utasítottak!

Alapvetően Magyarország a Németekkel együtt egy vesztes ország volt 1990-ig. (Mi 90 után is, de más okból) No meg ott volt 56 is. A hatvanas-hetvenes években egyik államnak sem adtak el az oroszok támadó repülő fegyverzetet, ellentétben a többi VSZ taggal. Ha szükség volt ilyen fegyverekre, akkor az oroszok telepítettek oda sajátot.

Mindkét országnak csak légvédelmi erői voltak a hatvanas-hetvenes években. És ha akartunk volna, akkor sem kaptunk volna támadó repülő eszközöket. Míg az összes többi VSZ tag rendelkezett a légvédelem mellett önálló frontlégierővel is!

A szovjet frontlégierő erőteljes fejlesztése után a németek engedélyt(utasítást) kaptak egy vadászbombázó ezred felállítására, de ez az egység egyedül maradt egészen a nyolcvanas évek közepéig.

Nálunk pedig az első fecske a Szuhoj század a nyolcvanas évek elején, de semmi több.

Tehát a hatvanas, hetvenes években esélytelen lett volna, hogy békeidőben az oroszok engedélyeztek volna számunkra támadó repülő eszközök beszerzését!

Aztán jött a nyolcvanas évek, a katonai, és jóléti kiadások nőttek, pénz egyre kevesebb, az oroszok pedig egyre engedékenyebbek. Egyre több fegyverfajtát felajánlottak. Majd lassan oda jutottak, hogy nukleáris technika kivételével pénzért bármit (ami a kilencvenes években tetőzött, bár számunkra még akkor is voltak tabuk).

Volt régen egy TopGun-ban egy cikk egy államtitkárral, aki azt állította, hogy voltak tárgyalások valóban a típusról (is). Kérdés mennyi valóság alapja volt annak, hogy mi bármit is beszereztünk volna a nyolcvanas évek második felében!

Ekkor már nálunk is beindult a leszervezés. A szárazföldi erőknél hagyományos VSZ hadosztály/ezred struktúrát átszervezték hadtest/dandár struktúrára (magyarul a haderő 25-30%-át kivonták), a légvédelemnél meg az S-200-as és Almaz rendszerek beszerzése után a nyolcvanas években leálltak a beszerzések teljesen. A Mig-21PF-ek selejtezése után semmivel nem pótolták a típust. A VSZ-en belül egyedül mi nem rendszeresítettük a Mig-29-est sem. Max csak apróbb beszerzéseket (pl. 7 db Mi-17-es) vásároltunk.

Tehát miután a Szu-25-ös exportra került és az oroszok pénzhiány következtében hajlandóak lettek volna eladni, esélytelen volt, hogy mi vásároljunk belőle.

Szóval szerintem színház volt csak, a Szu-25 beszerzés meglebegtetése.
Monox 22527 2010. augusztus 21. 15:28
Válasz erre
Én úgy tudom letezett egy konkrét ajánlat volt Magyarország részére a Szovjeteknek egy századnyi gép megvásárlásáról, de ahogyan nem lett egy MiG-23 gépekkel felszerelt ezredünk sem, úgy ebből az üzletből is kihátráltunk, a népgazdaság rossz helyzetére hivatkozva. Annyira létező volt a dolog, hogy nyugaton sokáig tudni vélték, hogy a Légierő állományában már van két gép kiképzési célokra, és ezekről festésrajz is megjelent, természetesen magyar csillaggal. De aztán eloszlott a köd.
Lacy 22526 2010. augusztus 21. 12:52
Válasz erre
SIG, Freddy sziasztok!
Sok oka lehetett, persze. Bár ha mi nem is, az oroszok telepíthették volna.

De ha felülről VSZ szintről nézzük, hogy hova terveztek az oroszok, akkor az derül ki, hogy elsősorban a közvetlen NATO-VSZ határok mellé, illetve azok hátországi második vonalába kerültek a Szu-25-ös ezredek. A VSZ, a hidegháború alatt tíz Szu-25-ös ezredet állított hadrendbe. (Ebből nyolc szovjet, egy csehszlovák és egy bolgár.)

-Kettő NDK-ban, és ezekhez két tartalék ezred a Belorusz SZSZK-ban.
-Egy a NSZK-Csehszlovák határhoz, és ennek tartaléka a kárpáton túli katonai körzetben.
-Egy a bolgár-NATO határ konfliktushoz, és annak tartaléka az Odesszai katonai körzetbe.
-Egy a Kaukázuson túli Szovjet-Török(NATO) határkonfliktushoz. Ennek tartaléka nem volt, cserébe a szovjet távol-keletre Vlagyivosztok körzetbe települt egy ezred.

Tehát nem biztos, hogy ez alapján felmerült-e ilyen alakulat Magyarországra telepítése. Legalábbis eleinte.
Freddy 22525 2010. augusztus 21. 12:35
Válasz erre
Gondolom nem kellett a Mi-24 és a Szu-22 mellé.
De egyébként végtelen mennyiségű olyan harci eszköz van, ami nem került rendszeresítésre nálunk:) Nagy részének a rendszeresítése fel sem merült, mint lehetőség.
SIG 22524 2010. augusztus 21. 12:16
Válasz erre
Nagyon jó képek ! Vérzik a szívem, hogy a legnagyobb kedvencem (Szu-25) nem került rendszeresítésre nálunk :( Tud erről valaki valamit, hogy mi lehetett az ok ?
Lacy 22523 2010. augusztus 21. 12:04
Válasz erre
b2
b2
b11
b11
b12
b12
b13
b13
b14
b14
b15
b15

Némi bolgár vörös szárny:
Lacy 22522 2010. augusztus 21. 10:59
Válasz erre
v1
v1

Ugyan csak egyharmad vörös, de jól nézz ki:
Lacy 22521 2010. augusztus 20. 08:31
Válasz erre
Sziasztok,
szerbek küldöttség a kínai J-10-est nézegeti Kínában!
www.isria.com/pages/17_August_2010_65.php
Legalábbis a Kínaik próbálkoznak.
aRnold5 22520 2010. augusztus 16. 17:31
Válasz erre
Na végre sikerült linket beszúrnom!
aRnold5 22519 2010. augusztus 16. 17:31
Válasz erre
aRnold5 22518 2010. augusztus 16. 17:30
Válasz erre
http://www.largescaleplanes.com/reviews/Aftermarket/Helicopters/Warhammer/Mi-24Cockpit/Mi-24.php
aRnold5 22517 2010. augusztus 16. 17:29
Válasz erre
aRnold5 22516 2010. augusztus 16. 17:28
Válasz erre
http://www.airliners.net/photo/Nigeria---Air/Mil-Mi-24V-35P/1706015/L/&sid=ddec5a4d3cd98942ea479bd3de16a950
aRnold5 22515 2010. augusztus 16. 17:26
Válasz erre
http://www.largescaleplanes.com/reviews/Aftermarket/Helicopters/Warhammer/Mi-24Cockpit/Mi-24.php
sanyi 22514 2010. augusztus 16. 14:58
Válasz erre
Vicces/érdekes az angol és orosz műszerek és feliratok egymás mellett:)
muzzy 22513 2010. augusztus 16. 13:15
Válasz erre
miles!
A motor körül levehető panelek vannak, míg hátul "sima" lemezelés.
Az utobbinál több esetben ráadásul átlapolással oldották meg a dolgot. A motorburkolatnak meg levehetőnek kell lennie, ezt sokszor kell nyitni, zárni, biztosítani kell a csereszabatosságot, ezért itt több rést hagynak.
Egyébként ez szerintem háború utáni építésből lett kétszemélyessé átalakítva. A háború alatt, ha jól emlékszem a Jak-ok törzse vászonborítású volt, csak a nagyon késői gépek törzse készült fémborítással.
Az a baj a múzeumi gépekkel, hogy restauráláskor sok minden kicserélnek rajtuk, és nem az eredeti állapotban újítják fel - többnyire.
Muzzy
Rumcájsz_52 22512 2010. augusztus 16. 12:25
Válasz erre
Gyanítom, hogy egyszerű a magyarázat, és írott/nyomtatott formában létezik. Pénzpapírra van nyomtatva, jó nagy a címlet és Dollár a neve. Ukrajnában szeretik azt is, meg sokan a nyugati barátokat is (sokan meg nem), mindig csak az a kérdés, ki van éppen döntési pozícióban.
Üdv R.
Monox 22511 2010. augusztus 16. 12:13
Válasz erre
Egyébként meglepően jó állapotban van a gép... Vajon hogy sikerült ellopni a Légierőből?
Rumcájsz_52 22510 2010. augusztus 16. 11:27
Válasz erre
Igazad van Tibcsi, nem túl élethű, hanem EREDETI! :-)
üdv R.
Rumcájsz_52 22509 2010. augusztus 16. 11:23
Válasz erre
Szia Monox
Semmilyen felségjelzése nincs, csak N131SU polgári lajstromjelzése. Egy Pride ... nevű USA magáncég (?) vette Ukrajnától még 2009-ben, az év decemberében már meg is repültették az USA-ban. Gondolom, azóta is használják valamire, mert nem lehetett olcsó mulatság (esetleg némi bérköltség fejében USAF-pilótákat tréningeznek rajta - és ellene!).
Üdv R.
Lacy 22508 2010. augusztus 16. 11:13
Válasz erre
Szia Monox,

ez az USA-ba nemrég exportált két ex. ukrán polgári UB egyike.
Monox 22507 2010. augusztus 16. 10:44
Válasz erre
Tisztelettel kérdezem: Ennek a Szuhojnak milyen felségjelzése van?

www.youtube.com/watch
Tibcsi 22506 2010. augusztus 16. 09:46
Válasz erre
Ennek a Jak-nak nem túl élethű a panelezése és a koszolása. :)
miles 22504 2010. augusztus 15. 22:53
Válasz erre
P1080217
P1080217
P1080208
P1080208
P1080196
P1080196
P1080179
P1080179
P1080191
P1080191
P1080189
P1080189
P1080221
P1080221
P1080179
P1080179

Némi vörös gépmadár...

Meglepődtem a "panelvonalak" aránytalanságain. A törzs első részén, a motortakarók közé az ember ujja szinte beférne, a többi részen viszont alig látszanak. Modellnél ezt a zsűri észreveszi?
Miggyuri 22503 2010. augusztus 15. 07:50
Válasz erre
Jól látod a dolgot. Oroszországban a krasznojarszki körzetben történt a dolog. A cikkben pilótahibáról beszélnek.
PETI 22502 2010. augusztus 14. 22:31
Válasz erre
1
1

Sziasztok!

Erről a gépről keresek háromnézeti fotókat. Valakinek van valami anyaga a gépről?

Előre is köszi!
Lacy 22501 2010. augusztus 9. 10:00
Válasz erre
kaz_l
kaz_l

Sziasztok,

a belorusz baranovicsi javító üzem két kazah Szu-27-est korszerűsített. Többek között Litening-III konténerek hordozására tették alkalmassá a típust! Fegyverzet kibővült a H-25ML, H-29L rakétákkal és KAB-1500L-F bombákkal.

A gépeket tavaly decemberben adták át. Ez már előre vetíti az átlag harminc éves Mig-27M-ek kivonását.
Varjúbácsi 22500 2010. augusztus 4. 10:37
Válasz erre
Itt van az új 1/32-es IL-2 dobozbontása, és értékelése:
www.largescaleplanes.com/reviews/Kits/WW2/HobbyBoss/il-2/il-2.php
zoli1989 22499 2010. augusztus 3. 22:52
Válasz erre
Lezuhant egy An-24-es Oroszországban. (ha esetleg más országban, akkor ezer sorry, de egy mukkot sem tudok oroszul)
www.lifenews.ru/news/33304
Monox 22498 2010. augusztus 3. 09:16
Válasz erre
Valóban emlékfilmnek tűnik, a bevágott, talán utolsó rádióban elhangzott szavak és a feltüntetett dátum miatt. Részemről döbbenetes a dolog, hiszen a képek alapján egy betonra szállt és ott melléfutott általam nem felismerhető oldalszámú gép látható, ami bár megégett és sok apró részlete hiányzik, de szerkezetileg ép és egész. Az lehetne gondolni, hogy egy ilyen eset talán nem követel emberéletet. Aztán eloszlik a kétségem amikor a gép mellett 3 méterrel pofával lefelé ott fekszik a kilőtt katapultülés, közvetlenül mellette az első fülketető... Hogy kerülhetett a kettő egymás mellé...? Csak nem egyik akadályozta a másikat?

Nem gondolnám én sem, hogy gagyi, inkább azt, hogy az adott típusra nincs fellelhető katapultálási filmanyag, ezért került bele az, ami benne van. Mondjuk ez megint felveti a kérdést, hogy ha katapultáltak, akkor...?

Mindenki másképp csinálja, de ez sem rossz ettől még, ezért is ajánlottam figyelmetekbe. Olyan dolgok vannak benne, amit enélkül talán sosem látnánk/hallanánk.

Zoli1989! Szerintem a 1509-es hozzászólás egy elgépelés miatt lett a tiéd, én inkább úgy vélem, eggyel lejjebb nekem volt irányítva.
zoli1989 22497 2010. augusztus 2. 20:44
Válasz erre
Szia Sanyi!

És ezt most mért írod így nekem ? A végén nem egy összetört MiG-31-es van ? És nem talán a 33-as oldalszámú ? Mivel makettes oldalon vagyunk, gondoltam belinkelem a matricát is, mivel ismertem hogy van ilyen.
Amúgy nagyon jól láttam én magam is, hogy egy összevágás a film. Már bánom hogy hozzászóltam...
sanyi 22496 2010. augusztus 2. 13:55
Válasz erre
Szia!
Maximalista vagyok, tehát vagy rwayó amit csinálok, vagy nem fogok hozzá... Sok emlékvideó van és szerintem inkább azt kellett volna hogy amikor a leszállás felé közelít a gép, akkor töksötétre vált a kép, nem pedig egy másik, teljesen más eseményt odabiggyeszt. Szerintem nem nyerő dolog hogy mutatja a haláluk pillanatát - elvégre vannak családtagok, akik nem biztos hogy szeretnék látni.Inkább fényképekből összeállítana egy filmet és annyi. Az Általad említett emlékvideót megnéztem és szerintem sokkal jobb lett volna egy ilyesmit csinálniuk. Egyébként szép dolog hogy emlékeznek a 31-es személyzetére, csak én máshogy csináltam volna...
SIG 22495 2010. augusztus 2. 13:12
Válasz erre
Minden tiszteletem a Tiéd, de miből gondolod, hogy ez másnak nem tűnt fel ! Neked tényleg nem áll össze a kép ? Valakik, akik talán ismerhették a pilótákat, az emlékükre összeállítottak egy ilyen kisfilmet. Gondolom rettenetesen szégyenlik magukat, hogy nem álltak ott a pálya szélén, kamerával a kézben és nem tudták rögzíteni a katasztrófát... De ha ennyire szakértője vagy a témának, nyilván tudod, hogy ez az esetek 99 százalékában nincs így, tehát egy baleset rekonstruálásánál elég nehéz eredeti felvételeket használni. Ha ennyire éleslátású vagy, akkor talán az is feltűnt, hogy az egyik kabintető ott van a gép mellett pár méterre. Ez valószínűleg azt jelentheti, hogy legalább az egyik pilóta nem katapultált, hanem talán bent égett a gépben. Ezért nem biztos, hogy a gagyizásod itt helyén való... É sajnos a magyar pilótáknak is van egy hasonló filmjük, bár inkább ne lenne (R.I.P. Katovics Balázs és Mizsei Mihály). Akkor az is gagyi ?
sanyi 22494 2010. augusztus 2. 12:32
Válasz erre
Hát ezt jól megnéztétek... Egy F-14-est zúznak össze a filmen, csak belevágták azt a jelenetet. Volt a Discovery Végzetes másodpercek című sorozatában ez a jelenet. Valószínűleg fent van jutúbon is, de lusta vagyok megkeresni. Nézzétek meg: a leszállásirányító kamerájának + a torony kamera felvétele + egy teszt katapultálás... GAGYI!
zoli1989 22493 2010. augusztus 2. 11:30
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.