<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
f2d | Adatlap | 22563 | 2010. augusztus 24. 18:11 | ![]() | |
Szabi77 | Adatlap | 22562 | 2010. augusztus 24. 17:58 | ![]() | |
f2d! Szerintem,nagyon szépen sikerült! Érdemes volt megküzdened a Condor makettjével! Szabi77 | |||||
f2d | Adatlap | 22561 | 2010. augusztus 24. 17:46 | ![]() | |
Sziasztok! Egy ide illő makett tőlem is. Igaz nem rég volt már egy másik topic-ban, de azóta kaptam az egyik ismerősömtől pár darab első ránézésre hasznavehetetlen talapzatot (12,8 x 34 cm), ami pont passzolt a Foxhound alá, valamint lefotóztam normális kék drapériával. Nem szoktam orosz gépeket építeni, így rutinom sincs bennük, a makett ezért csak simán dobozból épült, plusz két db Precíz Stúdió K-36D-t tettem bele. Ha nem is lett a legjobb makettem, de a legnagyobb.:-) | |||||
sanyi | Adatlap | 22560 | 2010. augusztus 24. 17:45 | ![]() | |
Perunak volt - amikor megkapták őket - hasonló két tónusú zöld, de nem kukacmintás hanem ilyen: | |||||
Makettezõ | Adatlap | 22559 | 2010. augusztus 24. 17:19 | ![]() | |
Szia SIG! Köszönöm elismerésed,több hónap munkája van e madárban. Ez a festésminta azért a valóságban is beválhatna ha alkalmaznának ilyesmit. Esőerdő feletti bevetésekkor biztosan hatásos lehet. Nem tudtok valami hasonlót csak ami igazi gépen már bevált? Üdv:Viktor | |||||
búza | Adatlap | 22558 | 2010. augusztus 24. 17:14 | ![]() | |
A Grippen minták közül megfesthetnének néhányat! | |||||
Levix | Adatlap | 22557 | 2010. augusztus 24. 12:24 | ![]() | |
Itt vannak a weblapomon a whatif anyagaim. Jó röhögést. plasticwings.hu/gsm.htm Van még pár rövidebb a Jetflyon. www.jetfly.hu/rovatok/repules/modell/makett/hirek/pappmakett_04.06.03/ Levix=Levi=Plasticwings.hu | |||||
Levix | Adatlap | 22556 | 2010. augusztus 24. 12:24 | ![]() | |
Itt vannak a weblapomon a whatif anyagaim. Jó röhögést. plasticwings.hu/gsm.htm Van még pár rövidebb a Jetflyon. www.jetfly.hu/rovatok/repules/modell/makett/hirek/pappmakett_04.06.03/ Levix=Levi=Plasticwings.hu | |||||
sanyi | Adatlap | 22555 | 2010. augusztus 24. 12:23 | ![]() | |
Ezt majd Levix barátunktól kell kérdezni, mert én sem találom/találtam... De mielőtt olvasod majd, kapaszkodj meg:) | |||||
Petee | Adatlap | 22554 | 2010. augusztus 24. 11:31 | ![]() | |
Szia Nyugger! Érdekes amiket írsz a Szu-25-ös beszerzési terveinkről :) Arról nincs infód,hogy miért pont Börgöndre akarták telepíteni őket?Hisz ott csak füves kifutópálya volt,és helikopter állóhelyek.Vagy felhúztak volna egy új repteret nekik? | |||||
SIG | Adatlap | 22553 | 2010. augusztus 24. 10:44 | ![]() | |
Szia Makettező ! Köszi a képeket, nagyon penge ez a festés, még akkor is, ha egy kicsit távol áll a valóságtól. A cikkben szereplő színek mind nagyon tetszenek, a szöveg pedig 10 pontos (legalább is az én beteg elmémnek :). A magyar anyahajósat hol találom Sanyi bááá ? Üdv... | |||||
sanyi | Adatlap | 22552 | 2010. augusztus 24. 10:21 | ![]() | |
Ezt a pihent agyat... Ez... Így korán reggel nagyon fárasztó!:) Kösz Levi, nagyon jót fog röhögni aki megnézi! Hasonló jó talán a magyar anyahajós cikk volt annak idején! | |||||
sanyi | Adatlap | 22551 | 2010. augusztus 24. 10:17 | ![]() | |
Két fajta Revell van: egy új és a régi Hobbycraft. Keress rá nyugodtan, nem egyforma a bontásuk. Ha csak nincs a kanadaiaknak is kettő, de ezt nem hiszem. Ez az új: www.modellversium.de/kit/artikel.php A régi függőlegesen bontotta a törzset - legalábbis egy Hobbycraft gép, amit láttam a neten. Nekem szimpatikusabb ez mint a Zvezda/Italeri, mert az aztán az anyázós makett - legalábbis ha valaki élethű gépet akar építeni belőle. | |||||
Levix | Adatlap | 22550 | 2010. augusztus 23. 21:53 | ![]() | |
Azért ezeket ne vegyétek komolyan, mert ezeket 100%-ban hülyeségként írtam. A rajzokat is én találtam ki, nincs semmi valóságalapja. :) www.plasticwings.hu/szu25wi/szu25wi.htm www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/humor/szuhumor_05.03.01./ | |||||
Makettezõ | Adatlap | 22549 | 2010. augusztus 23. 21:04 | ![]() | |
Sziasztok! Igen a revell készlete és Szovjet felségjelű. Nagyon jók az illeszkedések, kevés a sorja az alkatrészeken és viszonylag könnyű az összeépítése is. Tömítenem egyáltalán nem kellett , szerintem ez egy nagyon jó és részletes készlet, főleg a matricalapja. Üdv:Viktor | |||||
Daala | Adatlap | 22548 | 2010. augusztus 23. 20:35 | ![]() | |
Igen ez az, de egyértelműen a Hobbycraft új kiadása! | |||||
sanyi | Adatlap | 22547 | 2010. augusztus 23. 20:19 | ![]() | |
Ez a revell új készlete? Ha igen, akkor milyen? Írjál már légyszi pár sort róla! Köszi! | |||||
sulyid | Adatlap | 22546 | 2010. augusztus 23. 20:14 | ![]() | |
Ez itt milyen nemzetiségű is lenne? | |||||
Makettezõ | Adatlap | 22545 | 2010. augusztus 23. 20:06 | ![]() | |
Lacy | Adatlap | 22544 | 2010. augusztus 23. 19:47 | ![]() | |
De mégis, csak félrenéztem... | |||||
Lacy | Adatlap | 22543 | 2010. augusztus 23. 19:46 | ![]() | |
Hmm, elég sok az eltérés a két táblázat között. A cirill a törzs alatti H-29-est nem említi... Most mondja meg valaki, hogy csak prototípuson volt, vagy szérián is? | |||||
Joce | Adatlap | 22542 | 2010. augusztus 23. 19:39 | ![]() | |
Köszi szépen, ezzel már előrébb vagyok! | |||||
sanyi | Adatlap | 22541 | 2010. augusztus 23. 19:39 | ![]() | |
Na látod! A bőség zavarában!:) | |||||
sanyi | Adatlap | 22540 | 2010. augusztus 23. 19:37 | ![]() | |
Szia! Ez nem szentírás, de talán segít valamennyit... | |||||
Lacy | Adatlap | 22539 | 2010. augusztus 23. 19:37 | ![]() | |
Joce, az alap változatú gépekre állítólag még nem lehetett a törzs alá rakétát függeszteni, de az M változat prototípusáról van már fotó ilyen fegyverzettel. A konfig: | |||||
Joce | Adatlap | 22538 | 2010. augusztus 23. 19:16 | ![]() | |
Sziasztok! A Su-24m géekkel kapcsolaban lenne olyan kérdésem, hogy melyik pilonra mit lehet függeszteni. Ugyanis a Trumpi gépénél a törzs alá nem mutatja egyik rakétát sem csak bombákat, lehetséges hogy csak így lehet a fegyveretet variálni? Kösi előre is az infót Joce | |||||
Lacy | Adatlap | 22537 | 2010. augusztus 23. 18:31 | ![]() | |
SIG | Adatlap | 22536 | 2010. augusztus 23. 17:07 | ![]() | |
Szia Makettező ! Mint írtam minden érdekel a témában, úgyhogy megköszönném, ha feltennéd a képeket. Üdv... | |||||
Makettezõ | Adatlap | 22535 | 2010. augusztus 23. 16:28 | ![]() | |
Szia Sig! Igen, állítólag voltak ilyen tervek, de csak terv stádiumban maradtak.A jetfly-on van egy cikk róla festésmintákkal jól ellátva, a google- ba beírod , hogy Szu 25 és lesz a szu 25 a magyar légierőben? alcímmel. Valaki megírhatná hogyan tudok ide cikket bemásolni... Az én Szu 25-ösömet pontosan azzal a kamóval készítettem el. Egyszer már feltettem a nem túl jó minőségű képeket róla, de ha érdekel feltehetem neked ide. Üdv:Viktor | |||||
Lorco | Adatlap | 22534 | 2010. augusztus 22. 22:14 | ![]() | |
Sziasztok,LA-5 FN orosz vadász kabinjáról keresek részletfotókat, részletrajzokat, beazonosítható színekkel. Minden forrás érdekel!uxux@vipmail.huKöszi: Lorco | |||||
SIG | Adatlap | 22533 | 2010. augusztus 22. 19:43 | ![]() | |
Uraim ! Nagyon szépen köszönöm a rengeteg infót a Su-25-tel kapcsolatban, újra okosodtam itt egy kicsit. Nekem rengeteg újdonság volt a leírt dolgokból. Van valakinek esetleg képe a Monox által említett "magyar festésirajzról" ? Érdekes különben, hogy nekem is több angol nyelvű könyvem említi a 80-as évek végén a üzemeltető országok között Kishazánkat, de tudom jól, hogy sajna soha nem volt ilyen gépünk, ezért érdekelt a téma. Még egyszer örök hála :) | |||||
Pé-Bé | Adatlap | 22532 | 2010. augusztus 22. 17:34 | ![]() | |
Szia Lacy! Ez a Szu-25 téma annyira igaz, hogy még külön reporvosi kategóriát (1/b2)-is csináltak rá, mert az 1/b-s típuson repülőknek nem kellet alkalmassági a katapultálásra, szemben a szuhojon ez már követelmény. És 1988-ban egy fél szakasznyi halgatót ki is küldtek kiképzésre. Még érdekesebb az, hogy az 1986-ban kiképzésre kiutazott állomány létszámát duplájára duzzasztották, a kinti tanulóidőt pedig egy évvel megtoldották és csak kint tudták meg a hallgatók, hogy utolsó évben ők kapják meg a kiképzést a Mig-29-re (azaz már 1989-ben. De ahogy ezekből sem lett semmi, úgy ezek a fiatalok a hazaérkezéskor szaladtak bele a Gerecse néven elhíresült haderőreformba, így repülésre már alig maradtak, nemhogy 29-est repüljenek. Hogy páran közülük mégis repülték később a Mig-et az egy másik történet. | |||||
Pé-Bé | Adatlap | 22531 | 2010. augusztus 22. 17:32 | ![]() | |
Szia Lacy! Ez a Szu-25 téma annyira igaz, hogy még külön reporvosi kategóriát (1/b2)-is csináltak rá, mert az 1/b-s típuson repülőknek nem kellet alkalmassági a katapultálásra, szemben a szuhojon ez már követelmény. És 1988-ban egy fél szakasznyi halgatót ki is küldtek kiképzésre. Még érdekesebb az, hogy az 1986-ban kiképzésre kiutazott állomány létszámát duplájára duzzasztották, a kinti tanulóidőt pedig egy évvel megtoldották és csak kint tudták meg a hallgatók, hogy utolsó évben ők kapják meg a kiképzést a Mig-29-re (azaz már 1989-ben. De ahogy ezekből sem lett semmi, úgy ezek a fiatalok a hazaérkezéskor szaladtak bele a Gerecse néven elhíresült haderőreformba, így repülésre már alig maradtak, nemhogy 29-est repüljenek. Hogy páran közülük mégis repülték később a Mig-et az egy másik történet. | |||||
Lacy | Adatlap | 22530 | 2010. augusztus 22. 07:57 | ![]() | |
Szia Nyugger, érdekes infók! Tényleg volt olyan repülőgép-vezető és műszaki, aki Szu-25-ösre kapott kiképzést? Tudsz erről részletesebbet? (Egyébként a Mig-21R-t a Németek szintén nem vették/kapták meg. Két felderítő századukban Mig-21F-13-as, majd Mig-21M változatokkal repültek.) | |||||
Nyugger | Adatlap | 22529 | 2010. augusztus 21. 21:27 | ![]() | |
Lacy, 'Szóval szerintem színház volt csak, a Szu-25 beszerzés meglebegtetése.' Igen szinház volt, de több felvonással, a rgv. állomány egy része már ki is utazott átképésre, már felvonultak az építő alakulatok Börgönd repterére, már leszállították a bomba javadalmazást a Szu-25K típushoz a szovjetek... A Szu-22M3-as szd. megvásárlása is echte magyarosch megoldás volt. A MiG-21R rendszeresítésére a 70-es évek elején minden VSZ tagállamban sor került, csak nálunk nem. Igaz volt egy MN1929, MiG-15-s és L-29-s harcértékkel, 1975 után csak az L-29 Delfinnel. Katonai vezetőink egy jó 10 éves cikluson keresztül ezzel a félelmetes technikával kivánták megoldani egy hadsereg felderítésí igényét! Aztán amikor már tarthatatlan volt ez a nevetséges állapot akkor aztán jól bevásároltak az Szu-22M3-s verzióval. | |||||
Lacy | Adatlap | 22528 | 2010. augusztus 21. 17:10 | ![]() | |
Szia Monox, nem az vitatkozás, inkább beszélgetés kedvéért. Mennyire lehetett valóságalapja a magyar Szu-25-ös beszerzésnek, a nyolcvanas évek második felében? Szögezzük le, hogy mi mit akartunk az mindig másodlagos volt. Az volt amit az oroszok utasítottak! Alapvetően Magyarország a Németekkel együtt egy vesztes ország volt 1990-ig. (Mi 90 után is, de más okból) No meg ott volt 56 is. A hatvanas-hetvenes években egyik államnak sem adtak el az oroszok támadó repülő fegyverzetet, ellentétben a többi VSZ taggal. Ha szükség volt ilyen fegyverekre, akkor az oroszok telepítettek oda sajátot. Mindkét országnak csak légvédelmi erői voltak a hatvanas-hetvenes években. És ha akartunk volna, akkor sem kaptunk volna támadó repülő eszközöket. Míg az összes többi VSZ tag rendelkezett a légvédelem mellett önálló frontlégierővel is! A szovjet frontlégierő erőteljes fejlesztése után a németek engedélyt(utasítást) kaptak egy vadászbombázó ezred felállítására, de ez az egység egyedül maradt egészen a nyolcvanas évek közepéig. Nálunk pedig az első fecske a Szuhoj század a nyolcvanas évek elején, de semmi több. Tehát a hatvanas, hetvenes években esélytelen lett volna, hogy békeidőben az oroszok engedélyeztek volna számunkra támadó repülő eszközök beszerzését! Aztán jött a nyolcvanas évek, a katonai, és jóléti kiadások nőttek, pénz egyre kevesebb, az oroszok pedig egyre engedékenyebbek. Egyre több fegyverfajtát felajánlottak. Majd lassan oda jutottak, hogy nukleáris technika kivételével pénzért bármit (ami a kilencvenes években tetőzött, bár számunkra még akkor is voltak tabuk). Volt régen egy TopGun-ban egy cikk egy államtitkárral, aki azt állította, hogy voltak tárgyalások valóban a típusról (is). Kérdés mennyi valóság alapja volt annak, hogy mi bármit is beszereztünk volna a nyolcvanas évek második felében! Ekkor már nálunk is beindult a leszervezés. A szárazföldi erőknél hagyományos VSZ hadosztály/ezred struktúrát átszervezték hadtest/dandár struktúrára (magyarul a haderő 25-30%-át kivonták), a légvédelemnél meg az S-200-as és Almaz rendszerek beszerzése után a nyolcvanas években leálltak a beszerzések teljesen. A Mig-21PF-ek selejtezése után semmivel nem pótolták a típust. A VSZ-en belül egyedül mi nem rendszeresítettük a Mig-29-est sem. Max csak apróbb beszerzéseket (pl. 7 db Mi-17-es) vásároltunk. Tehát miután a Szu-25-ös exportra került és az oroszok pénzhiány következtében hajlandóak lettek volna eladni, esélytelen volt, hogy mi vásároljunk belőle. Szóval szerintem színház volt csak, a Szu-25 beszerzés meglebegtetése. | |||||
Monox | Adatlap | 22527 | 2010. augusztus 21. 15:28 | ![]() | |
Én úgy tudom letezett egy konkrét ajánlat volt Magyarország részére a Szovjeteknek egy századnyi gép megvásárlásáról, de ahogyan nem lett egy MiG-23 gépekkel felszerelt ezredünk sem, úgy ebből az üzletből is kihátráltunk, a népgazdaság rossz helyzetére hivatkozva. Annyira létező volt a dolog, hogy nyugaton sokáig tudni vélték, hogy a Légierő állományában már van két gép kiképzési célokra, és ezekről festésrajz is megjelent, természetesen magyar csillaggal. De aztán eloszlott a köd. | |||||
Lacy | Adatlap | 22526 | 2010. augusztus 21. 12:52 | ![]() | |
SIG, Freddy sziasztok! Sok oka lehetett, persze. Bár ha mi nem is, az oroszok telepíthették volna. De ha felülről VSZ szintről nézzük, hogy hova terveztek az oroszok, akkor az derül ki, hogy elsősorban a közvetlen NATO-VSZ határok mellé, illetve azok hátországi második vonalába kerültek a Szu-25-ös ezredek. A VSZ, a hidegháború alatt tíz Szu-25-ös ezredet állított hadrendbe. (Ebből nyolc szovjet, egy csehszlovák és egy bolgár.) -Kettő NDK-ban, és ezekhez két tartalék ezred a Belorusz SZSZK-ban. -Egy a NSZK-Csehszlovák határhoz, és ennek tartaléka a kárpáton túli katonai körzetben. -Egy a bolgár-NATO határ konfliktushoz, és annak tartaléka az Odesszai katonai körzetbe. -Egy a Kaukázuson túli Szovjet-Török(NATO) határkonfliktushoz. Ennek tartaléka nem volt, cserébe a szovjet távol-keletre Vlagyivosztok körzetbe települt egy ezred. Tehát nem biztos, hogy ez alapján felmerült-e ilyen alakulat Magyarországra telepítése. Legalábbis eleinte. | |||||
Freddy | Adatlap | 22525 | 2010. augusztus 21. 12:35 | ![]() | |
Gondolom nem kellett a Mi-24 és a Szu-22 mellé. De egyébként végtelen mennyiségű olyan harci eszköz van, ami nem került rendszeresítésre nálunk:) Nagy részének a rendszeresítése fel sem merült, mint lehetőség. | |||||
SIG | Adatlap | 22524 | 2010. augusztus 21. 12:16 | ![]() | |
Nagyon jó képek ! Vérzik a szívem, hogy a legnagyobb kedvencem (Szu-25) nem került rendszeresítésre nálunk :( Tud erről valaki valamit, hogy mi lehetett az ok ? | |||||
Lacy | Adatlap | 22523 | 2010. augusztus 21. 12:04 | ![]() | |
Lacy | Adatlap | 22522 | 2010. augusztus 21. 10:59 | ![]() | |
Lacy | Adatlap | 22521 | 2010. augusztus 20. 08:31 | ![]() | |
Sziasztok, szerbek küldöttség a kínai J-10-est nézegeti Kínában! www.isria.com/pages/17_August_2010_65.php Legalábbis a Kínaik próbálkoznak. | |||||
aRnold5 | Adatlap | 22520 | 2010. augusztus 16. 17:31 | ![]() | |
Na végre sikerült linket beszúrnom! | |||||
aRnold5 | Adatlap | 22519 | 2010. augusztus 16. 17:31 | ![]() | |
aRnold5 | Adatlap | 22518 | 2010. augusztus 16. 17:30 | ![]() | |
http://www.largescaleplanes.com/reviews/Aftermarket/Helicopters/Warhammer/Mi-24Cockpit/Mi-24.php | |||||
aRnold5 | Adatlap | 22517 | 2010. augusztus 16. 17:29 | ![]() | |
aRnold5 | Adatlap | 22516 | 2010. augusztus 16. 17:28 | ![]() | |
http://www.airliners.net/photo/Nigeria---Air/Mil-Mi-24V-35P/1706015/L/&sid=ddec5a4d3cd98942ea479bd3de16a950 | |||||
aRnold5 | Adatlap | 22515 | 2010. augusztus 16. 17:26 | ![]() | |
http://www.largescaleplanes.com/reviews/Aftermarket/Helicopters/Warhammer/Mi-24Cockpit/Mi-24.php | |||||
sanyi | Adatlap | 22514 | 2010. augusztus 16. 14:58 | ![]() | |
Vicces/érdekes az angol és orosz műszerek és feliratok egymás mellett:) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Emlékszel? Ez az a gép amit még együtt kezdtünk építeni egy "mini-magán" groupbuild-ben.:-)))