<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
sanyi | Adatlap | 22727 | 2010. november 23. 15:18 | ![]() | |
sztriki | Adatlap | 22726 | 2010. november 23. 15:01 | ![]() | |
Mi-24 hozzászólásként én annyit tudnék hozzáfűzni, hogy kimondottan az afganisztáni harcok miatt fejlesztették ki a P változatot, mivel rengeteg olyan célpont volt, ahová rakétát nem érte volna meg kilőni, a D/V gépágyúja pedig elégtelen volt. | |||||
Kamovos | Adatlap | 22725 | 2010. november 23. 13:44 | ![]() | |
Szia sulyid No még egyszer ugorj neki, de most figyelmesebben olvassad mit írt! Üdv: kamovos | |||||
sulyid | Adatlap | 22724 | 2010. november 23. 13:22 | ![]() | |
Remélem hogy nem fogok itt miattam vitatkozni :S Amúgy én a D/V/P szériára gondoltam. Én nem hiszem hogy egy D-nek a páncélüvegét azt átvitte volna 1 szimpla kis vadászpuska. | |||||
Lacy | Adatlap | 22723 | 2010. november 23. 06:55 | ![]() | |
Sziasztok, hogy egy kis jelen is legyen, a jelenlegi NATO elképzelések szerint, a Mi-24-eseket az pár éven belül kivonják az afgán erők kötelékéből. Miután a pár ukrán, orosz és az nemrég leszállított cseh példányok kirepülik az idejüket. A tervek csak Mi-17-esekkel számolnak. Csak Mi-17 verziókat vásárolnak. Hogy miért? Azt nem tudom, de az összes a témával foglalkozó igényesebb forrás ezt állítja. Olyan források, amik mellette felsorolják az összes jelenleg hadrendben álló afgán helikopter származását, gyári számát és jelenlegi állapotát. Az persze, már egy más kérdés, hogy mit hoz a NATO terveknek a jövő Afganisztánban, de ez nem ennek a fórumnak a témája. | |||||
ambasa | Adatlap | 22722 | 2010. november 22. 22:17 | ![]() | |
Üdv Kamovos! Ja annyira szarok voltak, hogy a mudzsahed "ördögszekérnek" hívta. Valóban én is hallottam az esetről, amikor puskával egy szerencsés lövéssel lelőtték a pilótát a plexin keresztül, de ez nem volt általános, több pusztult el pl RPG találat következtében. Kifejezetten jól beváltak és alaprendeltetésükön felüli feladatokat is elláttak, miközben folyamatosan növelték a védettségüket és a tűzerejüket. Mellesleg a Mi-24 páncélzata az őt ért lövedékek 2/3-át megfogta DSK lövedék egyszer sem ütötte át a páncélüveget (pedig elég gyakori volt az azt érő találat, de volt eset, amikor a pilóta alatti páncélt ugyan átüttötte de az ülésben megállt. PL 1985-ben a Mi-24 veszteségek okai között kiemelt helyen szerepel 45% DSK, és 25% ZPU. Ajánlott olvasmány, a mendemondák helyett ahol a veszteségek és azok okai is megtalálhatóak: www.airwar.ru/history/locwar/afgan/mi24/mi24.html www.skywar.ru/afghanistanen.html en.wikipedia.org/wiki/List_of_Soviet_aircraft_losses_in_Afghanistan Mellesleg melyik az a Mi-24-es változat, amely nem volt vezethető az operátor fülkéből? U-t, D-t, V-t szereltem az A-is láttam közelről, de arra konkrétan nem emlékszem ezért idézem a az általános leírásának 2.9 Flight Contols fejezetének első mondatait: The helicopter is equipped with the dual controls. The control sticks and pedals are aviable at the pilot's and operator stations. The operator's station is equipped with a simplified control system comrising the cyclic control stick and collectiv-pitch control lever as well as the directional control pedals. TG | |||||
Kamovos | Adatlap | 22719 | 2010. november 22. 20:38 | ![]() | |
Szia sulyid! Hát akkor még nem volt über fasza! Elbeszélések alapján én úgy tudom, hogy elég sebezhetőek voltak az akkori változatok! Rendszerint távcsöves vadászpuskával lövöldözték ki a helikoptervezetőket, és az operátoroknak akkor még nem volt kormányuk, kiugrani meg nem lehetett a kis magaság miatt. Tehát ezt úgy kell elképzelni, hogy a Mi-24-eseket, a hegyek között repülnek kis magasságban, hegyek belsejében lévő barlangokból előbújva oldalirányból nyugodtan tudtak lőni, majd visszabújtak a barlangba! Ezen tapasztalatok alapján javították a hiányosságokat az Oroszok. Ezután jöttek a távcsöves vadászpuska helyett a Strelák! Nekem így mondták el az eseteket! Üdv: kamovos | |||||
sulyid | Adatlap | 22718 | 2010. november 22. 20:23 | ![]() | |
Hy! Arra az időszakra gondolok amikor még csak az orosz-afgán csapatok harcoltak. | |||||
Kamovos | Adatlap | 22717 | 2010. november 22. 20:08 | ![]() | |
Szia sulyid Mikori időszakra gondolsz? Amikor még csak az Oroszok gyepálták őket, vagy a mostani időszakra? Üdv:kamovos | |||||
sulyid | Adatlap | 22716 | 2010. november 22. 19:40 | ![]() | |
A mi 24-es az mennyire teljesített jól Afganisztánban? Mi volt a véleménye róla a pilótáknak? Mennyire felelt meg arra a környékre? | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 22715 | 2010. november 16. 18:26 | ![]() | |
Szia! Beszéljük meg magánban: mirazsmarci@freemail.hu | |||||
Levix | Adatlap | 22714 | 2010. november 16. 09:25 | ![]() | |
sulyid | Adatlap | 22713 | 2010. november 15. 13:08 | ![]() | |
Szia marci! Érdekel ne és megkérdezném hogy mennyibe lenne a megvétele. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 22712 | 2010. november 11. 07:03 | ![]() | |
"PAG-14 soviet airfield concrete plates" Szovjet repülőtéri betonlapok. Ha jól értem... :) | |||||
Miggyuri | Adatlap | 22711 | 2010. november 11. 05:59 | ![]() | |
Nem nagyon tudok angolul, de ez szovjet mintájú repülőtér elemek csomagja, ha igaz. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 22710 | 2010. november 10. 20:43 | ![]() | |
Szia sulyid! nekem van egy Varsói Szerződés szerelők figurakészletem ( CMK), ha érdekel (3 db figura) a keleti blokk gépei mellé. | |||||
fishpot | Adatlap | 22709 | 2010. november 10. 18:09 | ![]() | |
Lalas | Adatlap | 22708 | 2010. október 29. 15:38 | ![]() | |
Hello! Tudnátok erről vmi bővebb infót adni. Mi ez? És mire használták? cgi.ebay.com/PAG-14-soviet-airfield-plates-1-72-Armory-ACA7213a-/370383094400 | |||||
Lorco | Adatlap | 22707 | 2010. október 24. 12:54 | ![]() | |
Te egy igazi ÚR vagy, szerencsére a Makettinfón nem ritkaság az ilyesmi... | |||||
sulyid | Adatlap | 22706 | 2010. október 24. 12:10 | ![]() | |
Azt amelyiket a minap adták ki? | |||||
vlevi | Adatlap | 22705 | 2010. október 24. 12:09 | ![]() | |
Miért várnál karácsonyig? Én tudom nélkülözni a Zvezda 24-esemet. :) | |||||
sulyid | Adatlap | 22704 | 2010. október 23. 21:11 | ![]() | |
Időközben dolgozgattam a mi 24-essel... kicsit csalódtam... A makett minőségére való tekintettel úgy döntöttem hogy majd karácsonyra kérek 1 (uj) zvezda mi-24-est és felhasználom hozzá a revell super decalj-át... a revell meg akassza fel magát... | |||||
Lacy | Adatlap | 22703 | 2010. október 23. 15:35 | ![]() | |
Értem, ritka típus. Nagyobb mennyiségű fotó VSZ korabeliek vannak, nagyrészt fekete-fehér. Z-5-ös kínai, albán, vietnami, kóreai szinte mind ugyanúgy néz ki egyen zöldben. Algériai csak múzeumi van, azok meg nem sokat érnek, hiszen egy múzeumi gépet bármire átkenhetnek. Ritkán van közük az üzemeltetett gépek festéséhez. De hátha lesz valakinek. | |||||
sanyi | Adatlap | 22702 | 2010. október 23. 15:13 | ![]() | |
Szia Lacy! Köszi az információt! Ezek a képek nekem is megvannak és ahogy gondoltad, a piros kokárdás felségjellel szeretném/szerettem volna elkészíteni. Akkor építek belőle valami mást. Az a baj hogy az érdekesebb afrikai Hound-okról semmit nem találni, pedig repültek több országban is - Angola, Algéria, Bissau-Guinea, Burkina Faso stb. Rajz alapján pedig nem festek, mert ugye van/volt magyar Szu-25 is... | |||||
sulyid | Adatlap | 22701 | 2010. október 23. 15:11 | ![]() | |
Körül belül milyen módosítások kellenek ahhoz hogy a nato-s figuk elmenjenek szovjetnek is? | |||||
Lacy | Adatlap | 22700 | 2010. október 23. 14:57 | ![]() | |
Szia, Sanyi! Ha jól értem afgán Mi-4-esek keresel? A képeken a 247 és a 254-es röplapokat szór az 1968-as katonai parádén. Gondolom a hetvenes évek végén, nyolcvanas elején használt felségjelzéssel keresnéd. Ilyet elég nehéz találni, mert a Mi-4-est üzemeltető 373. ezred 1980-ban selejtezte a maradék négy Mi-4-es helikopterét. | |||||
sanyi | Adatlap | 22699 | 2010. október 23. 14:15 | ![]() | |
Szia Laac! Köszi szépen! Valamiért azonban nem akarja elkezdeni, de sebaj, kísérletezek vele:) | |||||
sanyi | Adatlap | 22698 | 2010. október 23. 14:14 | ![]() | |
Szia Ambasa! Köszi linkeket, az egyiken találtam egy afgán gépet és ezt keresem, erről lenne jó egy fotó... Sajnos nem találtam eddig, csak egy olyan afgánt, ami másik típusú felségjelet visel. | |||||
ambasa | Adatlap | 22697 | 2010. október 23. 13:27 | ![]() | |
Gondolom, az airliners.ne-tet már nézted. www.airliners.net/search/indexsearch.main Ez nem teljesen az, de talán ezekben is érdemes keresgélned: www.bharat-rakshak.com/MONITOR/ISSUE6-3/sachin.html www.militaryfactory.com/aircraft/detail.asp www.aviastar.org/helicopters_eng/mi-4.php www.mi-helicopter.ru/rus/index.php TG | |||||
Laac | Adatlap | 22696 | 2010. október 23. 13:20 | ![]() | |
SZia ! military-machine.blogspot.com/2010/10/shotgun-one-armed-forces-of-indonesia.html Egzotikus ország Indonézia Mi-24 | |||||
Sempi | Adatlap | 22695 | 2010. október 23. 13:05 | ![]() | |
itt vannak humbrolban, de nem találtam meg a pontos megfelelőjüket átváltó-táblázatokban:S | |||||
ambasa | Adatlap | 22694 | 2010. október 23. 13:05 | ![]() | |
Talán ebben van, ami önmagában, vagy kis átalakítással használható lehet, a gond, hogy nálunk, nem igazán kapható, de nem lehetetlen beszerezni, én is itthon vettem. www.plasticsoldierreview.com/Review.aspx Illetve, talán ebből is lehet átalakítani: www.plasticsoldierreview.com/Review.aspx A Mi-24 színeit Humbrol kódban ezen a rajzon megadják: wp.scn.ru/en/ww3/v/41/1/2/5 Nem vagyok makettező, hogy ezek jók vagy rosszak annak eldöntését olyanra bíznám, aki jobban ért hozzá. TG | |||||
sanyi | Adatlap | 22693 | 2010. október 23. 12:43 | ![]() | |
Sziasztok! Egzotikus, kis országok Mi-4-eseiről keresek fotót. Nem rajzot, mert azt én is tudok csinálni... Főleg afrikai és ázsiai érdekelne. Üdv Sanyi | |||||
sulyid | Adatlap | 22692 | 2010. október 23. 11:42 | ![]() | |
sulyid | Adatlap | 22691 | 2010. október 23. 11:31 | ![]() | |
Ti se halmoztok el válaszokkal pedig én már nagyon-nagyon várom őket:) | |||||
sulyid | Adatlap | 22690 | 2010. október 23. 08:48 | ![]() | |
Köszike:) Ha már itt vagyunk nem tudsz 1 olyan 1/72-es figura készletet melyet simán od lehet rakni 1 mi 24-es mellé mint szerelőket? | |||||
pilotka | Adatlap | 22689 | 2010. október 23. 08:29 | ![]() | |
dioevil | Adatlap | 22688 | 2010. október 23. 05:52 | ![]() | |
a következő címen egy csomó mi-24 festésminta van racc.com.sapo.pt/MilIlYak/ | |||||
ambasa | Adatlap | 22687 | 2010. október 23. 00:15 | ![]() | |
Szerintem az európai hadszíntéren a szürke-zöld variációt használták leginkább, a mi gépeink eredeti festése is ilyen volt, de az NDK-s és a lengyel is eredetileg. Amúgy ez a festés az egyik legjobb álcázófestés volt szerintem. A szovjetek általában néhány festési mintát használtak, de a hadszíntérre jellemző színekkel. Jó példa erre a cseh MiG-21-ek amelynek festési mintája az afrikai minta, csak ők a homokszín helyett barnát használtak. Természetesen kerültek Európába is sárga-barna gépek, mint ahogy Afganisztánba is szürke-zöld (bár ez annyira univerzális volt, hogy majdnem mindenhol megállta a helyét). itt négy oldalon keresztül válogathatsz: wp.scn.ru/en/ww3/v/41/1/0 TG | |||||
sulyid | Adatlap | 22686 | 2010. október 22. 21:51 | ![]() | |
A képen látható minta van a maketthez is. Amúgy a kitben mi 24 D van. Arra lennék kiváncsi hogy ez a festét megfelele 1 füves területen ácsorgó gépnek mely körül éppen a szerelők ügyködnek? | |||||
Lacy | Adatlap | 22685 | 2010. október 22. 21:37 | ![]() | |
Festési utasításról nincs kép cikkben. Ha a doboztető fogott meg, akkor a mellékelt kép hasonlóan barnás festésű gépről készült. Igaz nem V, hanem P. A makett elnevezése kicsit tudathasadásos. Azt hiszem Italeriben nekem is megvan. | |||||
sulyid | Adatlap | 22684 | 2010. október 22. 21:16 | ![]() | |
Itt is van fent cikk róla... Lori írta és az a címe hogy " Mil Mi-24D/E Hind " | |||||
Lacy | Adatlap | 22683 | 2010. október 22. 21:13 | ![]() | |
tegyél fel róla egy linket | |||||
sulyid | Adatlap | 22682 | 2010. október 22. 21:10 | ![]() | |
Tehát a revell afganisztáni mi 24-ese az simán elmegy közép európában állomásozó gépnek is? | |||||
Lacy | Adatlap | 22681 | 2010. október 22. 21:08 | ![]() | |
Ennyire nem bonyolították túl az volt szovjetunióban. A festés attól függött, hogy az adott gép mikor jött ki a gyárból, VAGY mikor és hol esett át olyan javításon ami után újrafestették. | |||||
sulyid | Adatlap | 22680 | 2010. október 22. 19:51 | ![]() | |
Még 1 kérdés : a szovjet mi 24-eseknek más volt-e a festése abban az esetben ha afganisztánban vagy pl magyarországon állomásozott? | |||||
sulyid | Adatlap | 22679 | 2010. október 22. 18:40 | ![]() | |
1 kérdés : Valamelyik makett gyártó nem adott-e ki modern szovjet helikopter karbantartókat vagy esetleg NDK-sakat? | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22678 | 2010. október 20. 19:46 | ![]() | |
model master 2135 USSR Interior Blue/Green festéket használtam a kabinhoz. | |||||
f2d | Adatlap | 22677 | 2010. október 20. 18:20 | ![]() | |
Látom alaposan kipótolgatod a makettet. Milyen színt használtál a kabinhoz? A hétvégén én is tovább birkózok a 9.17-essel. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22676 | 2010. október 19. 22:24 | ![]() | |
Néhány kép a MiG-25-ről, bár azóta már jóval előrehaladottabb állapotban van, mivel ez a két akna már lefestve a helyén, orr rész már össze van ragasztva, egyedül a jobb oldali főfutóakna nincs még kész. A SA-2-est csak felraktam ha már képet töltök fel :)) Amúgy az sem áll még így, csak a kép erejére raktam össze. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Jók azok az oldalak, de nincs rajtuk a 84-ben Kabulnál lelőtt An-22, amin 240 atona halt meg... Ezt több helyen is lehet olvasni, nem hinném hogy a mudzsahedinek találták ki.