<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
zoli1989 | Adatlap | 22759 | 2010. december 25. 22:43 | ||
zoli1989 | Adatlap | 22758 | 2010. december 25. 22:20 | ||
WGS! Lehet félreértetted. A Szu-33-ast annó néztem, de végülis a 34-est vettem meg. Így utólag örülök is :) Azóta is volt hogy nézegettem a 33-as kitet. (Nem ismertem eddig, és dobozbontást sem találtam róla) De ezek után amiket leírtatok, úgy döntöttem hogy azt inkább nem veszem :) (lehet hogy valóban félreérthetően írtam, sorry!) A 34-es kit-el semmi bajom sem volt :) Adatlapomon van is egy kép, de mindjárt készítek róla néhányat. | |||||
WGS | Adatlap | 22757 | 2010. december 25. 22:12 | ||
Zoli1989! De azért elkészült? Az enyém is. Milyen lett a a Szu-34-esed? Nekem is van, még az őskorból (Italeri az enyém is, másnak sincs.) | |||||
WGS | Adatlap | 22756 | 2010. december 25. 21:47 | ||
Akkor bocsi, kevertem az alanyt az állítmánnyal. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22755 | 2010. december 25. 21:35 | ||
Semmi, csak leírtam hogy végül azt vettem annó a Szu-33 helyett (mindkettővel szemeztem). | |||||
sulyid | Adatlap | 22754 | 2010. december 25. 21:33 | ||
Itt is szeretnék kérni a kollégáktól 1 1/48-as panelezési rajzot MIG-23MF-hez mivel szeretném megkezdeni a karcolást minél hamarabb. Előre is köszi! | |||||
WGS | Adatlap | 22753 | 2010. december 25. 21:33 | ||
Mi a gond a Szu-34-essel? | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22752 | 2010. december 25. 21:27 | ||
Tényleg szép Flanker. Jó ötlet szerintem hogy inkább a kísérleti verziót készítetted el. Gratula! Annó a "Tescos hőskorban" én is szemeztem sokat ezzel a kittel :) De aztán egy Italeri Szu-34-est vettem annó, illetve a SIAD 2004-en egy Zvezda Szu-30-ast. Így a leírások után azért megváltozott a véleményem, "most inkább nem kell"-re :). | |||||
kuolema | Adatlap | 22751 | 2010. december 25. 17:46 | ||
Szia WGS! Na igen, ez tényleg egy elég részletes tájékoztatás volt, köszönöm szépen! Az más kérdés, hogy olvasás közben eléggé kiábrándultam a készletből. Eddig sem voltam tőle nagyon elájulva (pozitív panelvonalak, elnagyolt kabin), de most fényt derítettél olyan alapvető hibákra, amik nekem fel sem tűntek. Örülök, hogy ezeket az infókat azelőtt tudtam meg, hogy nekiálltam volna, igyekszem majd az összes hibát kijavítani. Ha egyszer majd lesz annyi időm és energiám, hogy belevágok az építésbe, valószínűleg nem kísérleti repülőt építek majd, még ha ez sok munkámba fog is kerülni. Engem mindig is a Szuhojok agilitása nyűgözött le, amit a >kitéríthető< kacsaszárny eredményez (újabbaknál már a vektorálható kiömlő is rásegít a dologra), ezért ragaszkodom ennyire a későbbi verziókhoz. A Te géped jól sikerült, én is valami hasonló festést szánok az enyémnek. Szóval még egyszer köszi az infót, sokat segítettél :) Üdv.:Kuolema | |||||
Lacy | Adatlap | 22750 | 2010. december 25. 10:39 | ||
WGS | Adatlap | 22749 | 2010. december 25. 10:15 | ||
Szia Kuolema! Nekem volt már dolgom ezzel a készlettel. Ez egy hibrid, ugyanis messze nem a széria Szu-33-ast tartalmazza. A legközelebb a Szu-33-as egyik előfutárához, a T-10-24 jelű géphez áll. Ezzel végezték az első kísérleteket a kacsa szárnyakkal, és a sírámpás indításokkal. 1982-ben kezdték meg a szélcsatorna-kísérleteket a kis felületű, mozgatható kacsa szárnyakkal felszerelt változat makettjével. A T-10-24 (vagy Szu-27PGO) első és mindmáig egyetlen példánya 1985 májusában repült először. A kacsaszárny javította a fel- és leszálló tulajdonságokat, a kereszttengely körüli instabilitást, valamint kompenzálta a vízszintes vezérsík hatékonyságának csökkenését nagy állásszögű repülésnél. Ezt a gépet használták a Szuhoj tervezőiroda által kidolgozott és a repülőgép-hordozó orrára építendő "síugrósánc" szárazföldi kísérleteinél is, a "Nikita" kiképző-gyakorló komplexumban. (A hajófedélzeti üzemeléshez a tapasztalatszerzést már az egyik első T-10-essel, konkrétan a T-10-25-össel elkezdték, amelynek törzsvégébe fékhorgot szereltek a drótköteles fékezésű leszálláshoz.) Az Italeri Sea Flankerje a T-10-24-eshez hasonlít a legjobban, mert a kis első szárnyakat eleinte csak hozzárögzítették a törzshöz. A széria Szu-33-asoknál ugyanis már átalakították a szárnyak belépőélét, és kisebbre, mozgathatóra készítették a kacsa szárnyakat. A makett szárnyai és vízszintes vezérsíkjai nem felhajthatóak, még panelvonal sem jelzi a felhajtás helyeit. Egyébként a T-10-24 szárnyai sem voltak felhajthatóak. A makett dobozában kétkerekes orrfutókat találhatunk: ez olyan, mint a Szu-33-asé, ám a T-10-24 még egykerekes volt. Ezért egy huszáros csellel a kétkerekes orrfutót kicseréltem a Nakotne Szu-35-öséhez kapott egykerekesre, így mindkét makett jól járt. Mivel a T-10-24-est egy korai Szu-27-esből alakították ki, így el kellett készítenem a függőlegesen található rezgés-gátló súlyokat, valamint a hátranyúló fullánkot is megfelelően át kellett faragnom. Mivel folttérképet nem találtam a gépről, így festése saját kútfőből történt. Így került a vitrinembe a Szu-33 helyett egy kísérleti T-10-24. | |||||
Takker83 | Adatlap | 22748 | 2010. december 25. 08:49 | ||
Sziasztok, szerintem a régi UB típusokat építik át. üdv Takker. | |||||
sulyid | Adatlap | 22747 | 2010. december 24. 22:56 | ||
Most olvastam hogy ujra elkezdik gyártani a Su25-ös egyik verzióját az oroszok. Itt van a link : www.honvedelem.hu/cikk/23531/a-szu-25ubm-teljesitette-a-teszteket | |||||
Monox | Adatlap | 22746 | 2010. december 24. 22:49 | ||
Ismereteim szerint az utolsó Szu-25-ösök gyártását a Szovjetúnió széthullásakor leállították. A gyártósor Grúziában maradt, néhány részegység más függetlenné vált tagországból származott. Így a legfiatalabb gépek is nagykorúak már. Véleményem róla: Nagyon frankó gép volt! | |||||
sulyid | Adatlap | 22745 | 2010. december 24. 13:35 | ||
Valaki mondana nekem konkrét véleményt a szu 25-ösről? A tipus még gyártásban van-e? ui : BOLDOG KARÁCSONYT ÖLVTÁRSAK:D | |||||
comG | Adatlap | 22744 | 2010. december 7. 08:59 | ||
Kuolema | Adatlap | 22743 | 2010. december 5. 19:23 | ||
Hát, ez nem túl bíztató... :) Esetleg még azt leírnátok, hogy kötülbelül milyen áron lehet ehhez hozzájutni és hol? Az Aires oldalán nem találtam árakat, a tatabányai makettboltban meg azt sem tudták, mi az az Aires... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 22742 | 2010. december 5. 18:25 | ||
Szia, Lehet, hogy nem nagy segítség, de a Pavla Italeri 27-eshez való kabinbelsője jobban passzol a Revell/Hasegawa-féle Flankerbe, mint az Italeribe... | |||||
Kuolema | Adatlap | 22741 | 2010. december 5. 18:19 | ||
Sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem, hogy az Aires által a Hasengwa 1:72-es Szu-27 B-hez gyártott pilótafülke feljavító mennyire kompatibilis az Italeri Szu-27 D-hez? (Ez a tengerészeti, kacsaszárnyas verzió, a csapatoknál Szu-33 néven fut.) Ha esetleg valakinek volt már dolga ezzel a kittel, kíváncsi lennék a buktatóira, amikre oda kell figyelni építés közben. A segítséget előre is köszönöm! Üdv.: Kuolema | |||||
sztriki | Adatlap | 22740 | 2010. december 3. 12:31 | ||
erről beszéltem, hogy azért kellett a 30 mm-es gépágyút, ezáltal a P változatot kitalálni, mert a 12,7-es nem volt elegendő könnyebb célpontok ellen. | |||||
Kamovos | Adatlap | 22739 | 2010. december 3. 11:57 | ||
Szia vlevi! Elnézést a kötekedésért! Én 1974-ben kezdtem a képrögzítést Ljubityel 2 9X9 tüköraknással, és pont azért váltottam át a Diázásra, mert lényegesen olcsóbban lehetett képet kihozni belőle, mint a normál színes negatívból. Tehát itt csak hívás nyersanyag és költség volt, nem volt pozitívképek készítés költsége! A különbség, hogy a diát falra kellet vetíteni! Ezt két módon lehetett elkövetni! Simán befűzted a mesefilmes vetítődbe, és akkor karcolódott! Ez volt az olcsóbb megoldás. Vagy! Felkockáztad, és keretbe helyezted, no ez költségesebb volt. Én ez utóbit alkalmaztam, mert így az üveg védte a diát! Szmena nagyon hálás gépvolt kirándulásokra! Közeli részlet fotókra, nem annyira volt jó, de lehetett erre is használni! (Szerintem) Nekem Zenit E fényképezőm volt, van teleobjektívekkel kétszerezővel és közgyűrűkkel. Nagyon jó gép! De a digitális világ kiszorította! Szuper 8-as filmeket is készítettem, no ezek voltak az igazán drága dolgok! Nekem megvan a Pusztavacsi ék alakú tömegoszlatás is, locsoló autóval, és vérző orrú rendőrrel. Ha egyszer, lesz időm bedigitalizálom azt is. Tehát maga a diázás nem volt olyan költséges mint a fényképes. De a kiegészítők megvásárlása nem volt olcsó, viszont hosszútávon behozta az árát! (Szerintem) Üdv: kamovos | |||||
PETI | Adatlap | 22738 | 2010. december 3. 10:29 | ||
Manapság viszont már elérhető a nyersanyag és a tükrös váz is, csupán akarat kérdése. Ehhez képest kihalófélben van, pedig ahogy írtátok, nagyon komoly minőség érhető el vele. Üdv | |||||
Monox | Adatlap | 22737 | 2010. december 3. 08:27 | ||
vlevi | Adatlap | 22735 | 2010. november 29. 18:17 | ||
Igen, nagyon drága volt a nyersanyag, emelett nincs értelme egy szmenába befűzni, tükrös gépe pedig keveseknek volt. Mert exponálni nagyon pontosan kellett. Ja, és előhívni sem hívták elő bárhol. | |||||
Pimpa | Adatlap | 22734 | 2010. november 28. 17:07 | ||
A diara fotozas soem volt az egyszeru amator fotos szokasa es ha jol emlekszem draga is volt a nyersanyag. Ezeken a kepeken latszik, hogy nagyon komoly minoseget lehetett veluk elerni. Magyar gepekrol nem sok ilyen szep foto van azokbol az idokbol, kar hogy nincs fent nagyobb felbontasban. Nincs idom vegignezni az egesz topikot, ha talaltok meg magyarorszagi fotokat rakjatok be. Ez 1994, Papa. | |||||
pilotka | Adatlap | 22733 | 2010. november 28. 13:54 | ||
pilotka | Adatlap | 22732 | 2010. november 28. 13:49 | ||
migi | Adatlap | 22731 | 2010. november 27. 21:35 | ||
doky3 | Adatlap | 22730 | 2010. november 24. 21:03 | ||
Pici pontosítás: a D/V- nek 12,7mm-es 4 csövű géppuskája van az orr alatt egy toronyban, a P-nek egy 30 mm-es kétcsövű gépágyúja a törzs jobb oldalán a kabinok alatt-mellett. | |||||
ambasa | Adatlap | 22729 | 2010. november 23. 17:41 | ||
Üdv! könnyen lehet, pl a legtöbb hely (beleértve ex-szovjet forrásokat is) egybehangzóan 333 helikopter elvesztéséről írnak, ugyan akkor a lista nem tartalmaz ennyit. Úgyhogy lehet, hogy más területen sem teljes, de esetleges hibás adatot sem zárnák ki. TG | |||||
sanyi | Adatlap | 22727 | 2010. november 23. 15:18 | ||
Szia! Jók azok az oldalak, de nincs rajtuk a 84-ben Kabulnál lelőtt An-22, amin 240 atona halt meg... Ezt több helyen is lehet olvasni, nem hinném hogy a mudzsahedinek találták ki. | |||||
sztriki | Adatlap | 22726 | 2010. november 23. 15:01 | ||
Mi-24 hozzászólásként én annyit tudnék hozzáfűzni, hogy kimondottan az afganisztáni harcok miatt fejlesztették ki a P változatot, mivel rengeteg olyan célpont volt, ahová rakétát nem érte volna meg kilőni, a D/V gépágyúja pedig elégtelen volt. | |||||
Kamovos | Adatlap | 22725 | 2010. november 23. 13:44 | ||
Szia sulyid No még egyszer ugorj neki, de most figyelmesebben olvassad mit írt! Üdv: kamovos | |||||
sulyid | Adatlap | 22724 | 2010. november 23. 13:22 | ||
Remélem hogy nem fogok itt miattam vitatkozni :S Amúgy én a D/V/P szériára gondoltam. Én nem hiszem hogy egy D-nek a páncélüvegét azt átvitte volna 1 szimpla kis vadászpuska. | |||||
Lacy | Adatlap | 22723 | 2010. november 23. 06:55 | ||
Sziasztok, hogy egy kis jelen is legyen, a jelenlegi NATO elképzelések szerint, a Mi-24-eseket az pár éven belül kivonják az afgán erők kötelékéből. Miután a pár ukrán, orosz és az nemrég leszállított cseh példányok kirepülik az idejüket. A tervek csak Mi-17-esekkel számolnak. Csak Mi-17 verziókat vásárolnak. Hogy miért? Azt nem tudom, de az összes a témával foglalkozó igényesebb forrás ezt állítja. Olyan források, amik mellette felsorolják az összes jelenleg hadrendben álló afgán helikopter származását, gyári számát és jelenlegi állapotát. Az persze, már egy más kérdés, hogy mit hoz a NATO terveknek a jövő Afganisztánban, de ez nem ennek a fórumnak a témája. | |||||
ambasa | Adatlap | 22722 | 2010. november 22. 22:17 | ||
Üdv Kamovos! Ja annyira szarok voltak, hogy a mudzsahed "ördögszekérnek" hívta. Valóban én is hallottam az esetről, amikor puskával egy szerencsés lövéssel lelőtték a pilótát a plexin keresztül, de ez nem volt általános, több pusztult el pl RPG találat következtében. Kifejezetten jól beváltak és alaprendeltetésükön felüli feladatokat is elláttak, miközben folyamatosan növelték a védettségüket és a tűzerejüket. Mellesleg a Mi-24 páncélzata az őt ért lövedékek 2/3-át megfogta DSK lövedék egyszer sem ütötte át a páncélüveget (pedig elég gyakori volt az azt érő találat, de volt eset, amikor a pilóta alatti páncélt ugyan átüttötte de az ülésben megállt. PL 1985-ben a Mi-24 veszteségek okai között kiemelt helyen szerepel 45% DSK, és 25% ZPU. Ajánlott olvasmány, a mendemondák helyett ahol a veszteségek és azok okai is megtalálhatóak: www.airwar.ru/history/locwar/afgan/mi24/mi24.html www.skywar.ru/afghanistanen.html en.wikipedia.org/wiki/List_of_Soviet_aircraft_losses_in_Afghanistan Mellesleg melyik az a Mi-24-es változat, amely nem volt vezethető az operátor fülkéből? U-t, D-t, V-t szereltem az A-is láttam közelről, de arra konkrétan nem emlékszem ezért idézem a az általános leírásának 2.9 Flight Contols fejezetének első mondatait: The helicopter is equipped with the dual controls. The control sticks and pedals are aviable at the pilot's and operator stations. The operator's station is equipped with a simplified control system comrising the cyclic control stick and collectiv-pitch control lever as well as the directional control pedals. TG | |||||
Kamovos | Adatlap | 22719 | 2010. november 22. 20:38 | ||
Szia sulyid! Hát akkor még nem volt über fasza! Elbeszélések alapján én úgy tudom, hogy elég sebezhetőek voltak az akkori változatok! Rendszerint távcsöves vadászpuskával lövöldözték ki a helikoptervezetőket, és az operátoroknak akkor még nem volt kormányuk, kiugrani meg nem lehetett a kis magaság miatt. Tehát ezt úgy kell elképzelni, hogy a Mi-24-eseket, a hegyek között repülnek kis magasságban, hegyek belsejében lévő barlangokból előbújva oldalirányból nyugodtan tudtak lőni, majd visszabújtak a barlangba! Ezen tapasztalatok alapján javították a hiányosságokat az Oroszok. Ezután jöttek a távcsöves vadászpuska helyett a Strelák! Nekem így mondták el az eseteket! Üdv: kamovos | |||||
sulyid | Adatlap | 22718 | 2010. november 22. 20:23 | ||
Hy! Arra az időszakra gondolok amikor még csak az orosz-afgán csapatok harcoltak. | |||||
Kamovos | Adatlap | 22717 | 2010. november 22. 20:08 | ||
Szia sulyid Mikori időszakra gondolsz? Amikor még csak az Oroszok gyepálták őket, vagy a mostani időszakra? Üdv:kamovos | |||||
sulyid | Adatlap | 22716 | 2010. november 22. 19:40 | ||
A mi 24-es az mennyire teljesített jól Afganisztánban? Mi volt a véleménye róla a pilótáknak? Mennyire felelt meg arra a környékre? | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 22715 | 2010. november 16. 18:26 | ||
Szia! Beszéljük meg magánban: mirazsmarci@freemail.hu | |||||
Levix | Adatlap | 22714 | 2010. november 16. 09:25 | ||
sulyid | Adatlap | 22713 | 2010. november 15. 13:08 | ||
Szia marci! Érdekel ne és megkérdezném hogy mennyibe lenne a megvétele. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 22712 | 2010. november 11. 07:03 | ||
"PAG-14 soviet airfield concrete plates" Szovjet repülőtéri betonlapok. Ha jól értem... :) | |||||
Miggyuri | Adatlap | 22711 | 2010. november 11. 05:59 | ||
Nem nagyon tudok angolul, de ez szovjet mintájú repülőtér elemek csomagja, ha igaz. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 22710 | 2010. november 10. 20:43 | ||
Szia sulyid! nekem van egy Varsói Szerződés szerelők figurakészletem ( CMK), ha érdekel (3 db figura) a keleti blokk gépei mellé. | |||||
fishpot | Adatlap | 22709 | 2010. november 10. 18:09 | ||
Lalas | Adatlap | 22708 | 2010. október 29. 15:38 | ||
Hello! Tudnátok erről vmi bővebb infót adni. Mi ez? És mire használták? cgi.ebay.com/PAG-14-soviet-airfield-plates-1-72-Armory-ACA7213a-/370383094400 | |||||
Lorco | Adatlap | 22707 | 2010. október 24. 12:54 | ||
Te egy igazi ÚR vagy, szerencsére a Makettinfón nem ritkaság az ilyesmi... | |||||
sulyid | Adatlap | 22706 | 2010. október 24. 12:10 | ||
Azt amelyiket a minap adták ki? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Na néhány kép. Ha már vörös szárnyak, akkor rakok fel a Szu-30-ról és a Szu-47-ről is.
Ezek mind elég rég készültek (a 47-es még festve sincs, csak a fehér részek), de nekem tetszenek :)