/ Fórumok /

Vörös szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülőgépek makettezésével foglalkozó, "orosz megszállás"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
lucky 22779 2011. január 12. 20:00
Válasz erre
Volga jobb lett volna, de így se rossz.:)
Vik30 22778 2011. január 12. 19:58
Válasz erre
Dani 22777 2011. január 12. 12:00
Válasz erre
pan.bg/retrospotters&p=1
Egy aranybánya, bolgár légierős képek, főként a '60-as, '70-es évekből.
zoli1989 22776 2011. január 5. 18:21
Válasz erre
PAK-FA_2001_1
PAK-FA_2001_1

jó kis pak-fa kép :)
Daala 22775 2010. december 27. 15:02
Válasz erre
Bocsi, másik topikba szántam...
Daala 22774 2010. december 27. 14:59
Válasz erre
Mig-Trabi
Mig-Trabi

Várj, megtaláltam a másik képemet is, íme...
sanyi 22773 2010. december 27. 13:16
Válasz erre
Hali!
Nem épp "vörösszárny" de más helyet nem találtam. Ez a ritkaság, ami eddig legenda volt: angolai Szu-24!
picasaweb.google.com/nuno.o.rodrigues/Catumbela
Sajnos nem a legmakettezőbarátabb felbontás, de az látszik hogy nem MiG-23...
f2d 22772 2010. december 27. 09:23
Válasz erre
Azért az is látszik a képen, hogy kitől kapták.:-)
zoli1989 22771 2010. december 26. 11:11
Válasz erre
Ukrain2006_30
Ukrain2006_30

Erről a rajzról jut eszembe mit találtam tegnap.
(nemtudom titeket meglep-e, engem meglepett)
Keleti szomszédunkban, Ukrajnában is található egy T-10-es prototípus. A probléma csak az, hogy talán az egyik legmesszibb pontban Luganszk-ban...

(Kár hogy nem a Kijev-Zhulyany múzeumban van, oda egyszer szeretnék eljutni :) )
f2d 22770 2010. december 26. 10:55
Válasz erre
Flanker típus térkép_1
Flanker típus térkép_1
Flanker típus térkép_2
Flanker típus térkép_2

Flanker típustérkép a könnyebb eligazodáshoz. (2007-es Yefim Gordon féle)
f2d 22769 2010. december 26. 10:50
Válasz erre
Az FN/MF jelőlések csak marketing célokat szolgáltak, nem hivatalos típus megnevezések. Ezekkel az volt a gyártó (NAPO Su) célja, hogy hangsúlyozza a repülőgép felhasználhatóságát és az által ellátandó feladatköröket.
Az első nemzetközi kiállításoán (Le Bourget 1995) kapta az FN jelölést (Figfhter Navy). Elméletileg navy feladatkörre specifikált gép, Sea Dragon repülés elektronka, MAD, Kh-41 Moskit rakéta, stb. A rossz nyelvek szerint semmi különleges nem volt a gépben.
Az 1999-es MAKS-on, pedig az MF feladatkörre utaló rövidítést. MF = Mnogofunktsionalniy (közelítőleg a nyugati terminológia szerint Multi-roll/Multi-purpose Fighter).
zoli1989 22768 2010. december 26. 10:28
Válasz erre
su33kub-1
su33kub-1
su33kub-5
su33kub-5

Érdekes verzió a Szu-33KUB is. Tudtommal nincs köze a 32/34 szériához, de hasonló a kabin elrendezése.
WGS 22767 2010. december 26. 01:34
Válasz erre
Na akkor járjunk utána a Szu-34-es elnevezés fejlődéstörténetének. Először is Isten megteremté az alap Szu-27-est, azaz a Flankert (A Flanker egy NATO-kód, nem jelent mást, mint oldalbástya.) Ebből természetes folyamatként növekedett ki, azaz következett a Szu-27-es kétüléses változata. A kétüléses egyik alfajából, amit a későbbiekben UB-nak neveztek, fejlődött ki az egymás melletti üléses vadászváltozat, a Szu-27IB. Ez a gép hasonlóan mutat szemből, mint a Szu-24-es. A Szu-27IB típusnévből az IB azt jelenti: Istrebitel Bombardirovshchik (magyarul: vadászbombázó) A Szu-32FN: a nyugati métely szerint: Figfhter Navy(FN), azaz haditengerészeti vadász. Idővel a repülőgép elnevezése Szu-34-esé változott. Most éppen hogy hívják?
att2 22766 2010. december 26. 00:44
Válasz erre
És egy link, ahol többet meg tudhat az ember erről a nagyszerű gépről!
http://www.ausairpower.net/APA-Fullback.html
att2 22765 2010. december 26. 00:38
Válasz erre
Elvileg van/volt különbség a Su-32 és 34 között. Legalábbis mintha úgy láttam volna... A futóműben biztos volt, mert eleinte egy kerekes főfutók voltak, valamint a kiömlők között lévő "fullánk" a 32-esen (talán) rövidebb volt. Aztán lehet keverem a prototipusokat a széria gépekkel. Előre is bocs akkor.
zoli1989 22764 2010. december 26. 00:05
Válasz erre
Szia f2d!

Hát, egen. Az olyan :D
Akkoriban még azért nem konyítottam így a dolgokhoz. Lekentem kékre azt csókolom :))

Csak azért van festékszóróval festve a két Flanker, mert több évet álltak félkészen, és közben lett festékszóróm, egy 0.5-ös düznijű :), nagy felületekhez azóta is használom. A Szu-34-es amúgy "hibrid", mert az alja még ecsettel van:)
WGS 22763 2010. december 25. 23:54
Válasz erre
Profinak tűnsz f2d, de akkor leszel király, ha el tudod mondani az átmeneti (Szu-32FN) történetben mit jelent az "FN"? Én tom.
WGS 22762 2010. december 25. 23:44
Válasz erre
Szia Zoli1989! Az én Szu-34-esem sokkal szarabb, le a kalappal előtted. A Szu-34-esről jutott eszembe , hogy az oroszok imádnak számozni. A Szu-34 kétüléses nagyvas először mi volt? Szu-27IB, majd Szu-32FN, ezt követően lett belőle Szu-34. Ki tudja mit találnak még ki neki? Más név, több rubel. Egyébként meg ember legyen a talpán, amelyik a sok, egymást követő számozást követni tudja. Csak arról jutott eszembe, hogy a Szu-47, ami nem biztos, hogy ez lesz, S-37-esként indult. De miért nem T-37-es lett, ugyanis a Szuhoj vadászok protói T-vel kezdődtek sokáig. Most ez a szépség meg S lett. Tud erről valaki valamit?
f2d 22761 2010. december 25. 23:31
Válasz erre
Szépek.
Az utoló két képen úgy látszik mintha az 53 számú gépnek a fülkében lévő műszereket takaró lemez színe nem fekete lenne.
f2d 22760 2010. december 25. 23:18
Válasz erre
A korához képest meglepően pontos makett, de a függőleges vezérsíkjai a Su-27UB-ról valók, ami nagy. A Su-34-eshez az egy üléses Flanker kisebb vezérsíkjait alkalmazták, igaz az első prototípuson a nagyobb volt (T10B-1, kék 42-es számozású gép), de ez sokmindenben külömbözik a későbbi Su-32/34-es gépektől, így egyszerűbb a két vezérsíkot cserélni rajta.
A régi Airfix passzolt hozzá, de sajnos ez a makett már rég eltünt a picról, szerintem az új ICM 27-esé jó hozzá, ez amúgyis nagyon pontos makett.
Ja, nekem is ez az egyik kedvenc gépem.:-)
zoli1989 22759 2010. december 25. 22:43
Válasz erre
_IGP0870
_IGP0870
_IGP0874
_IGP0874
_IGP0877
_IGP0877
_IGP0882
_IGP0882

Na néhány kép. Ha már vörös szárnyak, akkor rakok fel a Szu-30-ról és a Szu-47-ről is.

Ezek mind elég rég készültek (a 47-es még festve sincs, csak a fehér részek), de nekem tetszenek :)
zoli1989 22758 2010. december 25. 22:20
Válasz erre
WGS!

Lehet félreértetted.
A Szu-33-ast annó néztem, de végülis a 34-est vettem meg. Így utólag örülök is :)

Azóta is volt hogy nézegettem a 33-as kitet. (Nem ismertem eddig, és dobozbontást sem találtam róla) De ezek után amiket leírtatok, úgy döntöttem hogy azt inkább nem veszem :)
(lehet hogy valóban félreérthetően írtam, sorry!)

A 34-es kit-el semmi bajom sem volt :) Adatlapomon van is egy kép, de mindjárt készítek róla néhányat.
WGS 22757 2010. december 25. 22:12
Válasz erre
Zoli1989! De azért elkészült? Az enyém is. Milyen lett a a Szu-34-esed? Nekem is van, még az őskorból (Italeri az enyém is, másnak sincs.)
WGS 22756 2010. december 25. 21:47
Válasz erre
Akkor bocsi, kevertem az alanyt az állítmánnyal.
zoli1989 22755 2010. december 25. 21:35
Válasz erre
Semmi, csak leírtam hogy végül azt vettem annó a Szu-33 helyett (mindkettővel szemeztem).
sulyid 22754 2010. december 25. 21:33
Válasz erre
Itt is szeretnék kérni a kollégáktól 1 1/48-as panelezési rajzot MIG-23MF-hez mivel szeretném megkezdeni a karcolást minél hamarabb. Előre is köszi!
WGS 22753 2010. december 25. 21:33
Válasz erre
zoli1989 22752 2010. december 25. 21:27
Válasz erre
Tényleg szép Flanker. Jó ötlet szerintem hogy inkább a kísérleti verziót készítetted el. Gratula!

Annó a "Tescos hőskorban" én is szemeztem sokat ezzel a kittel :) De aztán egy Italeri Szu-34-est vettem annó, illetve a SIAD 2004-en egy Zvezda Szu-30-ast.
Így a leírások után azért megváltozott a véleményem, "most inkább nem kell"-re :).
kuolema 22751 2010. december 25. 17:46
Válasz erre
Szia WGS!
Na igen, ez tényleg egy elég részletes tájékoztatás volt, köszönöm szépen! Az más kérdés, hogy olvasás közben eléggé kiábrándultam a készletből. Eddig sem voltam tőle nagyon elájulva (pozitív panelvonalak, elnagyolt kabin), de most fényt derítettél olyan alapvető hibákra, amik nekem fel sem tűntek. Örülök, hogy ezeket az infókat azelőtt tudtam meg, hogy nekiálltam volna, igyekszem majd az összes hibát kijavítani. Ha egyszer majd lesz annyi időm és energiám, hogy belevágok az építésbe, valószínűleg nem kísérleti repülőt építek majd, még ha ez sok munkámba fog is kerülni. Engem mindig is a Szuhojok agilitása nyűgözött le, amit a >kitéríthető< kacsaszárny eredményez (újabbaknál már a vektorálható kiömlő is rásegít a dologra), ezért ragaszkodom ennyire a későbbi verziókhoz. A Te géped jól sikerült, én is valami hasonló festést szánok az enyémnek. Szóval még egyszer köszi az infót, sokat segítettél :)
Üdv.:Kuolema
Lacy 22750 2010. december 25. 10:39
Válasz erre
WGS,
gratulálok, igényes munka!
WGS 22749 2010. december 25. 10:15
Válasz erre
T-10-24
T-10-24
Italeri
Italeri

Szia Kuolema!
Nekem volt már dolgom ezzel a készlettel. Ez egy hibrid, ugyanis messze nem a széria Szu-33-ast tartalmazza. A legközelebb a Szu-33-as egyik előfutárához, a T-10-24 jelű géphez áll. Ezzel végezték az első kísérleteket a kacsa szárnyakkal, és a sírámpás indításokkal. 1982-ben kezdték meg a szélcsatorna-kísérleteket a kis felületű, mozgatható kacsa szárnyakkal felszerelt változat makettjével. A T-10-24 (vagy Szu-27PGO) első és mindmáig egyetlen példánya 1985 májusában repült először. A kacsaszárny javította a fel- és leszálló tulajdonságokat, a kereszttengely körüli instabilitást, valamint kompenzálta a vízszintes vezérsík hatékonyságának csökkenését nagy állásszögű repülésnél. Ezt a gépet használták a Szuhoj tervezőiroda által kidolgozott és a repülőgép-hordozó orrára építendő "síugrósánc" szárazföldi kísérleteinél is, a "Nikita" kiképző-gyakorló komplexumban. (A hajófedélzeti üzemeléshez a tapasztalatszerzést már az egyik első T-10-essel, konkrétan a T-10-25-össel elkezdték, amelynek törzsvégébe fékhorgot szereltek a drótköteles fékezésű leszálláshoz.) Az Italeri Sea Flankerje a T-10-24-eshez hasonlít a legjobban, mert a kis első szárnyakat eleinte csak hozzárögzítették a törzshöz. A széria Szu-33-asoknál ugyanis már átalakították a szárnyak belépőélét, és kisebbre, mozgathatóra készítették a kacsa szárnyakat. A makett szárnyai és vízszintes vezérsíkjai nem felhajthatóak, még panelvonal sem jelzi a felhajtás helyeit. Egyébként a T-10-24 szárnyai sem voltak felhajthatóak. A makett dobozában kétkerekes orrfutókat találhatunk: ez olyan, mint a Szu-33-asé, ám a T-10-24 még egykerekes volt. Ezért egy huszáros csellel a kétkerekes orrfutót kicseréltem a Nakotne Szu-35-öséhez kapott egykerekesre, így mindkét makett jól járt. Mivel a T-10-24-est egy korai Szu-27-esből alakították ki, így el kellett készítenem a függőlegesen található rezgés-gátló súlyokat, valamint a hátranyúló fullánkot is megfelelően át kellett faragnom. Mivel folttérképet nem találtam a gépről, így festése saját kútfőből történt. Így került a vitrinembe a Szu-33 helyett egy kísérleti T-10-24.
Takker83 22748 2010. december 25. 08:49
Válasz erre
Sziasztok, szerintem a régi UB típusokat építik át.
üdv Takker. 
sulyid 22747 2010. december 24. 22:56
Válasz erre
Most olvastam hogy ujra elkezdik gyártani a Su25-ös egyik verzióját az oroszok. Itt van a link :
www.honvedelem.hu/cikk/23531/a-szu-25ubm-teljesitette-a-teszteket
Monox 22746 2010. december 24. 22:49
Válasz erre
Ismereteim szerint az utolsó Szu-25-ösök gyártását a Szovjetúnió széthullásakor leállították. A gyártósor Grúziában maradt, néhány részegység más függetlenné vált tagországból származott. Így a legfiatalabb gépek is nagykorúak már.

Véleményem róla: Nagyon frankó gép volt!
sulyid 22745 2010. december 24. 13:35
Válasz erre
Valaki mondana nekem konkrét véleményt a szu 25-ösről? A tipus még gyártásban van-e?

ui : BOLDOG KARÁCSONYT ÖLVTÁRSAK:D
comG 22744 2010. december 7. 08:59
Válasz erre
Rote Plätze - Russische Militärflugplätze in Deutschland
Rote Plätze - Russische Militärflugplätze in Deutschland

Üdv!
Keresem ezt a könyvet:
Rote Plätze - Russische Militärflugplätze in Deutschland 1945-1994
Digitálisan is jó lenne.
Kuolema 22743 2010. december 5. 19:23
Válasz erre
Hát, ez nem túl bíztató... :) Esetleg még azt leírnátok, hogy kötülbelül milyen áron lehet ehhez hozzájutni és hol? Az Aires oldalán nem találtam árakat, a tatabányai makettboltban meg azt sem tudták, mi az az Aires...
Tibcsi 22742 2010. december 5. 18:25
Válasz erre
Szia,

Lehet, hogy nem nagy segítség, de a Pavla Italeri 27-eshez való kabinbelsője jobban passzol a Revell/Hasegawa-féle Flankerbe, mint az Italeribe...
Kuolema 22741 2010. december 5. 18:19
Válasz erre
Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy az Aires által a Hasengwa 1:72-es Szu-27 B-hez gyártott pilótafülke feljavító mennyire kompatibilis az Italeri Szu-27 D-hez? (Ez a tengerészeti, kacsaszárnyas verzió, a csapatoknál Szu-33 néven fut.) Ha esetleg valakinek volt már dolga ezzel a kittel, kíváncsi lennék a buktatóira, amikre oda kell figyelni építés közben.
A segítséget előre is köszönöm!
Üdv.: Kuolema
sztriki 22740 2010. december 3. 12:31
Válasz erre
erről beszéltem, hogy azért kellett a 30 mm-es gépágyút, ezáltal a P változatot kitalálni, mert a 12,7-es nem volt elegendő könnyebb célpontok ellen.
Kamovos 22739 2010. december 3. 11:57
Válasz erre
Szia vlevi!

Elnézést a kötekedésért!

Én 1974-ben kezdtem a képrögzítést Ljubityel 2 9X9 tüköraknással, és pont azért váltottam át a Diázásra, mert lényegesen olcsóbban lehetett képet kihozni belőle, mint a normál színes negatívból.

Tehát itt csak hívás nyersanyag és költség volt, nem volt pozitívképek készítés költsége!

A különbség, hogy a diát falra kellet vetíteni!

Ezt két módon lehetett elkövetni!

Simán befűzted a mesefilmes vetítődbe, és akkor karcolódott!
Ez volt az olcsóbb megoldás.

Vagy!

Felkockáztad, és keretbe helyezted, no ez költségesebb volt.
Én ez utóbit alkalmaztam, mert így az üveg védte a diát!

Szmena nagyon hálás gépvolt kirándulásokra!
Közeli részlet fotókra, nem annyira volt jó, de lehetett erre is használni! (Szerintem)

Nekem Zenit E fényképezőm volt, van teleobjektívekkel kétszerezővel és közgyűrűkkel.
Nagyon jó gép!

De a digitális világ kiszorította!

Szuper 8-as filmeket is készítettem, no ezek voltak az igazán drága dolgok!

Nekem megvan a Pusztavacsi ék alakú tömegoszlatás is, locsoló autóval, és vérző orrú rendőrrel.
Ha egyszer, lesz időm bedigitalizálom azt is.

Tehát maga a diázás nem volt olyan költséges mint a fényképes.
De a kiegészítők megvásárlása nem volt olcsó, viszont hosszútávon behozta az árát! (Szerintem)

Üdv: kamovos
PETI 22738 2010. december 3. 10:29
Válasz erre
Manapság viszont már elérhető a nyersanyag és a tükrös váz is, csupán akarat kérdése. Ehhez képest kihalófélben van, pedig ahogy írtátok, nagyon komoly minőség érhető el vele. Üdv
Monox 22737 2010. december 3. 08:27
Válasz erre
Egy Szu-24-es elmúlása Iránban.

indavideo.hu/video/SU-24_lezuhanasa_Iranban
vlevi 22735 2010. november 29. 18:17
Válasz erre
Igen, nagyon drága volt a nyersanyag, emelett nincs értelme egy szmenába befűzni, tükrös gépe pedig keveseknek volt. Mert exponálni nagyon pontosan kellett. Ja, és előhívni sem hívták elő bárhol.
Pimpa 22734 2010. november 28. 17:07
Válasz erre
1667
1667

A diara fotozas soem volt az egyszeru amator fotos szokasa es ha jol emlekszem draga is volt a nyersanyag. Ezeken a kepeken latszik, hogy nagyon komoly minoseget lehetett veluk elerni. Magyar gepekrol nem sok ilyen szep foto van azokbol az idokbol, kar hogy nincs fent nagyobb felbontasban. Nincs idom vegignezni az egesz topikot, ha talaltok meg magyarorszagi fotokat rakjatok be. Ez 1994, Papa.
pilotka 22733 2010. november 28. 13:54
Válasz erre
pilotka 22732 2010. november 28. 13:49
Válasz erre
vaul.ru/samol/yk-28.htm

igazi szép képek az alig ismert tipusról, vannak benne madarasi fotók is
migi 22731 2010. november 27. 21:35
Válasz erre
Nagyon szép kép anyag

forum.scramble.nl/viewtopic.php
doky3 22730 2010. november 24. 21:03
Válasz erre
Pici pontosítás: a D/V- nek 12,7mm-es 4 csövű géppuskája van az orr alatt egy toronyban, a P-nek egy 30 mm-es kétcsövű gépágyúja a törzs jobb oldalán a kabinok alatt-mellett.
ambasa 22729 2010. november 23. 17:41
Válasz erre
Üdv!

könnyen lehet, pl a legtöbb hely (beleértve ex-szovjet forrásokat is) egybehangzóan 333 helikopter elvesztéséről írnak, ugyan akkor a lista nem tartalmaz ennyit. Úgyhogy lehet, hogy más területen sem teljes, de esetleges hibás adatot sem zárnák ki.

TG
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.