<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
lucky | Adatlap | 22779 | 2011. január 12. 20:00 | ![]() | |
Volga jobb lett volna, de így se rossz.:) Előzmény: (22774) Daala 2010. december 27. 14:59 | |||||
Vik30 | Adatlap | 22778 | 2011. január 12. 19:58 | ![]() | |
Dani | Adatlap | 22777 | 2011. január 12. 12:00 | ![]() | |
pan.bg/retrospotters&p=1 Egy aranybánya, bolgár légierős képek, főként a '60-as, '70-es évekből. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22776 | 2011. január 5. 18:21 | ![]() | |
Daala | Adatlap | 22775 | 2010. december 27. 15:02 | ![]() | |
Bocsi, másik topikba szántam... | |||||
Daala | Adatlap | 22774 | 2010. december 27. 14:59 | ![]() | |
sanyi | Adatlap | 22773 | 2010. december 27. 13:16 | ![]() | |
Hali! Nem épp "vörösszárny" de más helyet nem találtam. Ez a ritkaság, ami eddig legenda volt: angolai Szu-24! picasaweb.google.com/nuno.o.rodrigues/Catumbela Sajnos nem a legmakettezőbarátabb felbontás, de az látszik hogy nem MiG-23... | |||||
f2d | Adatlap | 22772 | 2010. december 27. 09:23 | ![]() | |
Azért az is látszik a képen, hogy kitől kapták.:-) | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22771 | 2010. december 26. 11:11 | ![]() | |
Erről a rajzról jut eszembe mit találtam tegnap. (nemtudom titeket meglep-e, engem meglepett) Keleti szomszédunkban, Ukrajnában is található egy T-10-es prototípus. A probléma csak az, hogy talán az egyik legmesszibb pontban Luganszk-ban... (Kár hogy nem a Kijev-Zhulyany múzeumban van, oda egyszer szeretnék eljutni :) ) | |||||
f2d | Adatlap | 22770 | 2010. december 26. 10:55 | ![]() | |
f2d | Adatlap | 22769 | 2010. december 26. 10:50 | ![]() | |
Az FN/MF jelőlések csak marketing célokat szolgáltak, nem hivatalos típus megnevezések. Ezekkel az volt a gyártó (NAPO Su) célja, hogy hangsúlyozza a repülőgép felhasználhatóságát és az által ellátandó feladatköröket. Az első nemzetközi kiállításoán (Le Bourget 1995) kapta az FN jelölést (Figfhter Navy). Elméletileg navy feladatkörre specifikált gép, Sea Dragon repülés elektronka, MAD, Kh-41 Moskit rakéta, stb. A rossz nyelvek szerint semmi különleges nem volt a gépben. Az 1999-es MAKS-on, pedig az MF feladatkörre utaló rövidítést. MF = Mnogofunktsionalniy (közelítőleg a nyugati terminológia szerint Multi-roll/Multi-purpose Fighter). | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22768 | 2010. december 26. 10:28 | ![]() | |
WGS | Adatlap | 22767 | 2010. december 26. 01:34 | ![]() | |
Na akkor járjunk utána a Szu-34-es elnevezés fejlődéstörténetének. Először is Isten megteremté az alap Szu-27-est, azaz a Flankert (A Flanker egy NATO-kód, nem jelent mást, mint oldalbástya.) Ebből természetes folyamatként növekedett ki, azaz következett a Szu-27-es kétüléses változata. A kétüléses egyik alfajából, amit a későbbiekben UB-nak neveztek, fejlődött ki az egymás melletti üléses vadászváltozat, a Szu-27IB. Ez a gép hasonlóan mutat szemből, mint a Szu-24-es. A Szu-27IB típusnévből az IB azt jelenti: Istrebitel Bombardirovshchik (magyarul: vadászbombázó) A Szu-32FN: a nyugati métely szerint: Figfhter Navy(FN), azaz haditengerészeti vadász. Idővel a repülőgép elnevezése Szu-34-esé változott. Most éppen hogy hívják? | |||||
att2 | Adatlap | 22766 | 2010. december 26. 00:44 | ![]() | |
És egy link, ahol többet meg tudhat az ember erről a nagyszerű gépről! http://www.ausairpower.net/APA-Fullback.html | |||||
att2 | Adatlap | 22765 | 2010. december 26. 00:38 | ![]() | |
Elvileg van/volt különbség a Su-32 és 34 között. Legalábbis mintha úgy láttam volna... A futóműben biztos volt, mert eleinte egy kerekes főfutók voltak, valamint a kiömlők között lévő "fullánk" a 32-esen (talán) rövidebb volt. Aztán lehet keverem a prototipusokat a széria gépekkel. Előre is bocs akkor. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22764 | 2010. december 26. 00:05 | ![]() | |
Szia f2d! Hát, egen. Az olyan :D Akkoriban még azért nem konyítottam így a dolgokhoz. Lekentem kékre azt csókolom :)) Csak azért van festékszóróval festve a két Flanker, mert több évet álltak félkészen, és közben lett festékszóróm, egy 0.5-ös düznijű :), nagy felületekhez azóta is használom. A Szu-34-es amúgy "hibrid", mert az alja még ecsettel van:) | |||||
WGS | Adatlap | 22763 | 2010. december 25. 23:54 | ![]() | |
Profinak tűnsz f2d, de akkor leszel király, ha el tudod mondani az átmeneti (Szu-32FN) történetben mit jelent az "FN"? Én tom. | |||||
WGS | Adatlap | 22762 | 2010. december 25. 23:44 | ![]() | |
Szia Zoli1989! Az én Szu-34-esem sokkal szarabb, le a kalappal előtted. A Szu-34-esről jutott eszembe , hogy az oroszok imádnak számozni. A Szu-34 kétüléses nagyvas először mi volt? Szu-27IB, majd Szu-32FN, ezt követően lett belőle Szu-34. Ki tudja mit találnak még ki neki? Más név, több rubel. Egyébként meg ember legyen a talpán, amelyik a sok, egymást követő számozást követni tudja. Csak arról jutott eszembe, hogy a Szu-47, ami nem biztos, hogy ez lesz, S-37-esként indult. De miért nem T-37-es lett, ugyanis a Szuhoj vadászok protói T-vel kezdődtek sokáig. Most ez a szépség meg S lett. Tud erről valaki valamit? | |||||
f2d | Adatlap | 22761 | 2010. december 25. 23:31 | ![]() | |
Szépek. Az utoló két képen úgy látszik mintha az 53 számú gépnek a fülkében lévő műszereket takaró lemez színe nem fekete lenne. | |||||
f2d | Adatlap | 22760 | 2010. december 25. 23:18 | ![]() | |
A korához képest meglepően pontos makett, de a függőleges vezérsíkjai a Su-27UB-ról valók, ami nagy. A Su-34-eshez az egy üléses Flanker kisebb vezérsíkjait alkalmazták, igaz az első prototípuson a nagyobb volt (T10B-1, kék 42-es számozású gép), de ez sokmindenben külömbözik a későbbi Su-32/34-es gépektől, így egyszerűbb a két vezérsíkot cserélni rajta. A régi Airfix passzolt hozzá, de sajnos ez a makett már rég eltünt a picról, szerintem az új ICM 27-esé jó hozzá, ez amúgyis nagyon pontos makett. Ja, nekem is ez az egyik kedvenc gépem.:-) | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22759 | 2010. december 25. 22:43 | ![]() | |
Na néhány kép. Ha már vörös szárnyak, akkor rakok fel a Szu-30-ról és a Szu-47-ről is. Ezek mind elég rég készültek (a 47-es még festve sincs, csak a fehér részek), de nekem tetszenek :) | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22758 | 2010. december 25. 22:20 | ![]() | |
WGS! Lehet félreértetted. A Szu-33-ast annó néztem, de végülis a 34-est vettem meg. Így utólag örülök is :) Azóta is volt hogy nézegettem a 33-as kitet. (Nem ismertem eddig, és dobozbontást sem találtam róla) De ezek után amiket leírtatok, úgy döntöttem hogy azt inkább nem veszem :) (lehet hogy valóban félreérthetően írtam, sorry!) A 34-es kit-el semmi bajom sem volt :) Adatlapomon van is egy kép, de mindjárt készítek róla néhányat. | |||||
WGS | Adatlap | 22757 | 2010. december 25. 22:12 | ![]() | |
Zoli1989! De azért elkészült? Az enyém is. Milyen lett a a Szu-34-esed? Nekem is van, még az őskorból (Italeri az enyém is, másnak sincs.) | |||||
WGS | Adatlap | 22756 | 2010. december 25. 21:47 | ![]() | |
Akkor bocsi, kevertem az alanyt az állítmánnyal. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22755 | 2010. december 25. 21:35 | ![]() | |
Semmi, csak leírtam hogy végül azt vettem annó a Szu-33 helyett (mindkettővel szemeztem). | |||||
sulyid | Adatlap | 22754 | 2010. december 25. 21:33 | ![]() | |
Itt is szeretnék kérni a kollégáktól 1 1/48-as panelezési rajzot MIG-23MF-hez mivel szeretném megkezdeni a karcolást minél hamarabb. Előre is köszi! | |||||
WGS | Adatlap | 22753 | 2010. december 25. 21:33 | ![]() | |
Mi a gond a Szu-34-essel? | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22752 | 2010. december 25. 21:27 | ![]() | |
Tényleg szép Flanker. Jó ötlet szerintem hogy inkább a kísérleti verziót készítetted el. Gratula! Annó a "Tescos hőskorban" én is szemeztem sokat ezzel a kittel :) De aztán egy Italeri Szu-34-est vettem annó, illetve a SIAD 2004-en egy Zvezda Szu-30-ast. Így a leírások után azért megváltozott a véleményem, "most inkább nem kell"-re :). | |||||
kuolema | Adatlap | 22751 | 2010. december 25. 17:46 | ![]() | |
Szia WGS! Na igen, ez tényleg egy elég részletes tájékoztatás volt, köszönöm szépen! Az más kérdés, hogy olvasás közben eléggé kiábrándultam a készletből. Eddig sem voltam tőle nagyon elájulva (pozitív panelvonalak, elnagyolt kabin), de most fényt derítettél olyan alapvető hibákra, amik nekem fel sem tűntek. Örülök, hogy ezeket az infókat azelőtt tudtam meg, hogy nekiálltam volna, igyekszem majd az összes hibát kijavítani. Ha egyszer majd lesz annyi időm és energiám, hogy belevágok az építésbe, valószínűleg nem kísérleti repülőt építek majd, még ha ez sok munkámba fog is kerülni. Engem mindig is a Szuhojok agilitása nyűgözött le, amit a >kitéríthető< kacsaszárny eredményez (újabbaknál már a vektorálható kiömlő is rásegít a dologra), ezért ragaszkodom ennyire a későbbi verziókhoz. A Te géped jól sikerült, én is valami hasonló festést szánok az enyémnek. Szóval még egyszer köszi az infót, sokat segítettél :) Üdv.:Kuolema | |||||
Lacy | Adatlap | 22750 | 2010. december 25. 10:39 | ![]() | |
WGS | Adatlap | 22749 | 2010. december 25. 10:15 | ![]() | |
Szia Kuolema! Nekem volt már dolgom ezzel a készlettel. Ez egy hibrid, ugyanis messze nem a széria Szu-33-ast tartalmazza. A legközelebb a Szu-33-as egyik előfutárához, a T-10-24 jelű géphez áll. Ezzel végezték az első kísérleteket a kacsa szárnyakkal, és a sírámpás indításokkal. 1982-ben kezdték meg a szélcsatorna-kísérleteket a kis felületű, mozgatható kacsa szárnyakkal felszerelt változat makettjével. A T-10-24 (vagy Szu-27PGO) első és mindmáig egyetlen példánya 1985 májusában repült először. A kacsaszárny javította a fel- és leszálló tulajdonságokat, a kereszttengely körüli instabilitást, valamint kompenzálta a vízszintes vezérsík hatékonyságának csökkenését nagy állásszögű repülésnél. Ezt a gépet használták a Szuhoj tervezőiroda által kidolgozott és a repülőgép-hordozó orrára építendő "síugrósánc" szárazföldi kísérleteinél is, a "Nikita" kiképző-gyakorló komplexumban. (A hajófedélzeti üzemeléshez a tapasztalatszerzést már az egyik első T-10-essel, konkrétan a T-10-25-össel elkezdték, amelynek törzsvégébe fékhorgot szereltek a drótköteles fékezésű leszálláshoz.) Az Italeri Sea Flankerje a T-10-24-eshez hasonlít a legjobban, mert a kis első szárnyakat eleinte csak hozzárögzítették a törzshöz. A széria Szu-33-asoknál ugyanis már átalakították a szárnyak belépőélét, és kisebbre, mozgathatóra készítették a kacsa szárnyakat. A makett szárnyai és vízszintes vezérsíkjai nem felhajthatóak, még panelvonal sem jelzi a felhajtás helyeit. Egyébként a T-10-24 szárnyai sem voltak felhajthatóak. A makett dobozában kétkerekes orrfutókat találhatunk: ez olyan, mint a Szu-33-asé, ám a T-10-24 még egykerekes volt. Ezért egy huszáros csellel a kétkerekes orrfutót kicseréltem a Nakotne Szu-35-öséhez kapott egykerekesre, így mindkét makett jól járt. Mivel a T-10-24-est egy korai Szu-27-esből alakították ki, így el kellett készítenem a függőlegesen található rezgés-gátló súlyokat, valamint a hátranyúló fullánkot is megfelelően át kellett faragnom. Mivel folttérképet nem találtam a gépről, így festése saját kútfőből történt. Így került a vitrinembe a Szu-33 helyett egy kísérleti T-10-24. | |||||
Takker83 | Adatlap | 22748 | 2010. december 25. 08:49 | ![]() | |
Sziasztok, szerintem a régi UB típusokat építik át. üdv Takker. | |||||
sulyid | Adatlap | 22747 | 2010. december 24. 22:56 | ![]() | |
Most olvastam hogy ujra elkezdik gyártani a Su25-ös egyik verzióját az oroszok. Itt van a link : www.honvedelem.hu/cikk/23531/a-szu-25ubm-teljesitette-a-teszteket | |||||
Monox | Adatlap | 22746 | 2010. december 24. 22:49 | ![]() | |
Ismereteim szerint az utolsó Szu-25-ösök gyártását a Szovjetúnió széthullásakor leállították. A gyártósor Grúziában maradt, néhány részegység más függetlenné vált tagországból származott. Így a legfiatalabb gépek is nagykorúak már. Véleményem róla: Nagyon frankó gép volt! | |||||
sulyid | Adatlap | 22745 | 2010. december 24. 13:35 | ![]() | |
Valaki mondana nekem konkrét véleményt a szu 25-ösről? A tipus még gyártásban van-e? ui : BOLDOG KARÁCSONYT ÖLVTÁRSAK:D | |||||
comG | Adatlap | 22744 | 2010. december 7. 08:59 | ![]() | |
Kuolema | Adatlap | 22743 | 2010. december 5. 19:23 | ![]() | |
Hát, ez nem túl bíztató... :) Esetleg még azt leírnátok, hogy kötülbelül milyen áron lehet ehhez hozzájutni és hol? Az Aires oldalán nem találtam árakat, a tatabányai makettboltban meg azt sem tudták, mi az az Aires... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 22742 | 2010. december 5. 18:25 | ![]() | |
Szia, Lehet, hogy nem nagy segítség, de a Pavla Italeri 27-eshez való kabinbelsője jobban passzol a Revell/Hasegawa-féle Flankerbe, mint az Italeribe... | |||||
Kuolema | Adatlap | 22741 | 2010. december 5. 18:19 | ![]() | |
Sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem, hogy az Aires által a Hasengwa 1:72-es Szu-27 B-hez gyártott pilótafülke feljavító mennyire kompatibilis az Italeri Szu-27 D-hez? (Ez a tengerészeti, kacsaszárnyas verzió, a csapatoknál Szu-33 néven fut.) Ha esetleg valakinek volt már dolga ezzel a kittel, kíváncsi lennék a buktatóira, amikre oda kell figyelni építés közben. A segítséget előre is köszönöm! Üdv.: Kuolema | |||||
sztriki | Adatlap | 22740 | 2010. december 3. 12:31 | ![]() | |
erről beszéltem, hogy azért kellett a 30 mm-es gépágyút, ezáltal a P változatot kitalálni, mert a 12,7-es nem volt elegendő könnyebb célpontok ellen. | |||||
Kamovos | Adatlap | 22739 | 2010. december 3. 11:57 | ![]() | |
Szia vlevi! Elnézést a kötekedésért! Én 1974-ben kezdtem a képrögzítést Ljubityel 2 9X9 tüköraknással, és pont azért váltottam át a Diázásra, mert lényegesen olcsóbban lehetett képet kihozni belőle, mint a normál színes negatívból. Tehát itt csak hívás nyersanyag és költség volt, nem volt pozitívképek készítés költsége! A különbség, hogy a diát falra kellet vetíteni! Ezt két módon lehetett elkövetni! Simán befűzted a mesefilmes vetítődbe, és akkor karcolódott! Ez volt az olcsóbb megoldás. Vagy! Felkockáztad, és keretbe helyezted, no ez költségesebb volt. Én ez utóbit alkalmaztam, mert így az üveg védte a diát! Szmena nagyon hálás gépvolt kirándulásokra! Közeli részlet fotókra, nem annyira volt jó, de lehetett erre is használni! (Szerintem) Nekem Zenit E fényképezőm volt, van teleobjektívekkel kétszerezővel és közgyűrűkkel. Nagyon jó gép! De a digitális világ kiszorította! Szuper 8-as filmeket is készítettem, no ezek voltak az igazán drága dolgok! Nekem megvan a Pusztavacsi ék alakú tömegoszlatás is, locsoló autóval, és vérző orrú rendőrrel. Ha egyszer, lesz időm bedigitalizálom azt is. Tehát maga a diázás nem volt olyan költséges mint a fényképes. De a kiegészítők megvásárlása nem volt olcsó, viszont hosszútávon behozta az árát! (Szerintem) Üdv: kamovos | |||||
PETI | Adatlap | 22738 | 2010. december 3. 10:29 | ![]() | |
Manapság viszont már elérhető a nyersanyag és a tükrös váz is, csupán akarat kérdése. Ehhez képest kihalófélben van, pedig ahogy írtátok, nagyon komoly minőség érhető el vele. Üdv | |||||
Monox | Adatlap | 22737 | 2010. december 3. 08:27 | ![]() | |
vlevi | Adatlap | 22735 | 2010. november 29. 18:17 | ![]() | |
Igen, nagyon drága volt a nyersanyag, emelett nincs értelme egy szmenába befűzni, tükrös gépe pedig keveseknek volt. Mert exponálni nagyon pontosan kellett. Ja, és előhívni sem hívták elő bárhol. | |||||
Pimpa | Adatlap | 22734 | 2010. november 28. 17:07 | ![]() | |
A diara fotozas soem volt az egyszeru amator fotos szokasa es ha jol emlekszem draga is volt a nyersanyag. Ezeken a kepeken latszik, hogy nagyon komoly minoseget lehetett veluk elerni. Magyar gepekrol nem sok ilyen szep foto van azokbol az idokbol, kar hogy nincs fent nagyobb felbontasban. Nincs idom vegignezni az egesz topikot, ha talaltok meg magyarorszagi fotokat rakjatok be. Ez 1994, Papa. | |||||
pilotka | Adatlap | 22733 | 2010. november 28. 13:54 | ![]() | |
pilotka | Adatlap | 22732 | 2010. november 28. 13:49 | ![]() | |
migi | Adatlap | 22731 | 2010. november 27. 21:35 | ![]() | |
doky3 | Adatlap | 22730 | 2010. november 24. 21:03 | ![]() | |
Pici pontosítás: a D/V- nek 12,7mm-es 4 csövű géppuskája van az orr alatt egy toronyban, a P-nek egy 30 mm-es kétcsövű gépágyúja a törzs jobb oldalán a kabinok alatt-mellett. | |||||
ambasa | Adatlap | 22729 | 2010. november 23. 17:41 | ![]() | |
Üdv! könnyen lehet, pl a legtöbb hely (beleértve ex-szovjet forrásokat is) egybehangzóan 333 helikopter elvesztéséről írnak, ugyan akkor a lista nem tartalmaz ennyit. Úgyhogy lehet, hogy más területen sem teljes, de esetleges hibás adatot sem zárnák ki. TG |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |