/ Fórumok /

Vörös szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülőgépek makettezésével foglalkozó, "orosz megszállás"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
kamovos 22810 2011. január 27. 08:50
Válasz erre
Szia erwyn!

Találtam neked valamit!

Talán segít az építésben
www.google.hu/imgres
www.google.hu/imgres

www.google.hu/imgres

Üdv: kamovos
Vadász 22809 2011. január 27. 07:02
Válasz erre
Gondolom sürgősen szeretnéd megépíteni.

Az IL-2 m3 változathoz inkább vedd meg a Zvezda vagy Toko makettjét.

Igazából a Dakoplast a legpontosabb csak kissé nehéz beszerezni és pontatlanabb az illeszkedése.

Ha ráér akkor várd meg amíg az Academy kiadja a kétüléses változatot.

Jó lenne látni a kiválasztott festést, mert az IL-2m3 és a sima IL-2m változatot nehéz megkülönböztetni, és a festést is sokszor rosszul adják meg.
Vik30 22808 2011. január 26. 22:04
Válasz erre
Nehéz átalkítani 1/72 italeri mig 29est mig 29k ra?
SIG 22807 2011. január 26. 21:47
Válasz erre
beolvasás0002
beolvasás0002
beolvasás0003
beolvasás0003
beolvasás0003
beolvasás0003
beolvasás0005
beolvasás0005

Szia ! Azért talán ezek egy kicsit tudnak segíteni. Itt úgy tűnik, hogy a szárny a korainál egyezik és az Il-10-es környékén változik. Bocs, ha közben hülyeséget beszéltem, nem vagyok szakértője a típusnak, de nem a Dörmögő Dömötörből szkenneltem :) Üdv...
erwyn 22806 2011. január 26. 20:50
Válasz erre
Sziasztok Tibcsi és Otto!
Köszönöm a segítséget! Ez a szárnyeltérés jelentős. Nekem csak az M3 felel meg mivel konkrét gépről van szó. Még egyszer köszönöm!
Otto 22805 2011. január 26. 20:18
Válasz erre
gwp-il-2-pic04-wing
gwp-il-2-pic04-wing

erwyn!

Szerintem a törzs alakra ua., DE a szárny teljesen más az m3-nál. Viszont il-2m -et tudsz csinálni az academyből.

üdv
Tibcsi 22804 2011. január 26. 19:42
Válasz erre
Szia,

Mivel a lengyel ZTS ugyanarra a törzsre adja a kétféle deklit, gyanítom, hogy az új kabinhoz csak hozzá kell igazítani a törzset, ha szükséges és ennyi. :)
erwyn 22803 2011. január 26. 19:25
Válasz erre
Sziasztok! A véleményeteket szeretném kikérni Il-2-es témában és csak reménykedem, hogy nem követek el szentségtörést kérdésemmel. Egy Il-2 M3 változatú kétüléses gépet szeretnék összerakni, de ehhez az Academi együlésesét szeretném alapul venni, mivel ez gyönyörű. Vagyis a kabintetőn kívül a törzs geometriája mennyiben más a két gép között, ésszerű határok között lehetséges-e az átalakítás, vagy akkora a különbség, hogy mást kell alapul venni? Köszönöm!
zoli1989 22802 2011. január 22. 12:23
Válasz erre
Na ez sem rossz kis gyűjtemény!
sovietwarplanes.com/board/index.php
f2d 22801 2011. január 21. 12:40
Válasz erre
Multkor valaki kérdezte, hogy milyen a Kopro digikamós matrica.
Szerintem jól mutat.

www.modellversium.de/galerie/8-flugzeuge-modern/8718-mig-29as-fulcrum-airfix.html
Zizi 22800 2011. január 20. 11:57
Válasz erre
Rendben van a MiG-9, eredeti a festés:-)
Sok sikert az építéshez. Én még egy régi vakuból építettem meg, szürke fetéssel is jól néz ki.
Freddy 22799 2011. január 20. 11:45
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat! Komolyabban feljavítani nem akarom, csak egy szép és látványos gépet szeretnék a polcomra.
Dani 22798 2011. január 19. 16:33
Válasz erre
Egy galéria a MiG-9-esről, Kínából.
picasaweb.google.com/andrei.serohh/ChinaSMIG9 Ezt a zöld színt szerintetek a múzeumi példány kapta csak, vagy szolgálatban álló példány is viselte? (Szeretném az A-model gépét megépíteni, azért kérdem, és inkább színeset építenék, mint szürkét)
Miggyuri 22797 2011. január 19. 11:47
Válasz erre
A Bílek gyártja a kiképző változatot is. Eszméletlen ronda a saját fejlesztésű (nem Italeri)kiképző orr-rész, de másnál nincs. A hajtóműgondolákkal tényleg meg kell küzdeni.
Takker83 22796 2011. január 19. 09:24
Válasz erre
Szia Freddy!

Szerintem a Trumpeter egész jó! Szép a kidolgozása, az illeszkedések is jók. Alakhűség... hát ott lehet, hogy a Bilek/Italeri kicsit jobb. A Bilek/Italeri régi darab, rengeteg munkád lesz vele, főleg a hajtómű gondoláival. 
Igazán akkor fogod megtudni ha megveszed mindkét gépet :D
Caprice 22794 2011. január 18. 23:17
Válasz erre
Sziasztok. A budaörsi reptéren volt egy másik Li-2 is. Mi lett vele?
f2d 22793 2011. január 17. 12:28
Válasz erre
Az inkább a HobbyBoss-ra jellemző. Amiket én láttam Trumpikat azok szép arányos makettek voltak, azaz egy laikus számára feltűnő hiba nem volt rajtuk.
Freddy 22792 2011. január 17. 12:05
Válasz erre
I/72-es Il-28-asból melyik a jobb, a régi Bilek, vagy a Trumpeter? Elsősorban méret-és alakhűség szempontjából kérdezem, Trumpeterről sok oylan kritikát olvastam, hogy részletes, de méret- és/vagy alakhibás maketteket csinálnak.
sanyi 22791 2011. január 14. 16:37
Válasz erre
Szia Momi!
Ugye hogy ott bujkál?:) Köszi a jelölést, nagyítást és képeket Lacynak és Levixnek! Az a baj hogy nincs normális kép róla/róluk. Ugyanez van a Szu-27-el, amit állítólag intenzíven használtak az UNITA ellen földi fegyverzettel. Jó lenne pár kép, mert valahol úton egy Flanker és van hozzá matricám.
Üdv
Sanyi
Dani 22790 2011. január 14. 10:26
Válasz erre
Örülök, ha tetszik.:) Rájöttem, hogy meg kell tanulnom a cirill ábécét minimum, ill. alapfokon oroszul előbb-utóbb.:)
momi 22789 2011. január 13. 13:01
Válasz erre
Sziasztok!

Aztaaa! Hiába no, öregszem,nekem ehhez már kevés a monitor felbontása!
Köszönöm.

Momi
harold 22788 2011. január 13. 12:01
Válasz erre
Levix 22787 2011. január 13. 11:11
Válasz erre
Resize of angola
Resize of angola

Harold erre gondolt :), gondolom.
Levix 22786 2011. január 13. 11:05
Válasz erre
szu
szu

Azt hittem, hogy az egy fa, de most én is felnagyítottam és mellé tettem egy Szu-24-es rajzot. Az tényleg egy 24-es.
Levix 22785 2011. január 13. 09:52
Válasz erre
Upsz ehhez nagyító kell :). Hiába akinek jó a szeme!
harold 22784 2011. január 13. 09:50
Válasz erre
Google maps! Catumbela airport :-)
Lacy 22783 2011. január 13. 09:44
Válasz erre
angola
angola
angola2
angola2

Hogyne lenne...
Levix 22782 2011. január 13. 08:59
Válasz erre
Volt ott több Szuhoj is nem csak egy, de 24-es tényleg nincs.
momi 22781 2011. január 13. 08:52
Válasz erre
Szia Sanyi!

Végignéztem a képeket,hol láttál Te Szu-24-et?
Egy árva Szu-22M-t láttam leponyvázva összesen.
Még egyszer kérdezem melyik képen volt szerinetd a Szu-24?

momi
PETI 22780 2011. január 12. 20:20
Válasz erre
lucky 22779 2011. január 12. 20:00
Válasz erre
Volga jobb lett volna, de így se rossz.:)
Vik30 22778 2011. január 12. 19:58
Válasz erre
Dani 22777 2011. január 12. 12:00
Válasz erre
pan.bg/retrospotters&p=1
Egy aranybánya, bolgár légierős képek, főként a '60-as, '70-es évekből.
zoli1989 22776 2011. január 5. 18:21
Válasz erre
PAK-FA_2001_1
PAK-FA_2001_1

jó kis pak-fa kép :)
Daala 22775 2010. december 27. 15:02
Válasz erre
Bocsi, másik topikba szántam...
Daala 22774 2010. december 27. 14:59
Válasz erre
Mig-Trabi
Mig-Trabi

Várj, megtaláltam a másik képemet is, íme...
sanyi 22773 2010. december 27. 13:16
Válasz erre
Hali!
Nem épp "vörösszárny" de más helyet nem találtam. Ez a ritkaság, ami eddig legenda volt: angolai Szu-24!
picasaweb.google.com/nuno.o.rodrigues/Catumbela
Sajnos nem a legmakettezőbarátabb felbontás, de az látszik hogy nem MiG-23...
f2d 22772 2010. december 27. 09:23
Válasz erre
Azért az is látszik a képen, hogy kitől kapták.:-)
zoli1989 22771 2010. december 26. 11:11
Válasz erre
Ukrain2006_30
Ukrain2006_30

Erről a rajzról jut eszembe mit találtam tegnap.
(nemtudom titeket meglep-e, engem meglepett)
Keleti szomszédunkban, Ukrajnában is található egy T-10-es prototípus. A probléma csak az, hogy talán az egyik legmesszibb pontban Luganszk-ban...

(Kár hogy nem a Kijev-Zhulyany múzeumban van, oda egyszer szeretnék eljutni :) )
f2d 22770 2010. december 26. 10:55
Válasz erre
Flanker típus térkép_1
Flanker típus térkép_1
Flanker típus térkép_2
Flanker típus térkép_2

Flanker típustérkép a könnyebb eligazodáshoz. (2007-es Yefim Gordon féle)
f2d 22769 2010. december 26. 10:50
Válasz erre
Az FN/MF jelőlések csak marketing célokat szolgáltak, nem hivatalos típus megnevezések. Ezekkel az volt a gyártó (NAPO Su) célja, hogy hangsúlyozza a repülőgép felhasználhatóságát és az által ellátandó feladatköröket.
Az első nemzetközi kiállításoán (Le Bourget 1995) kapta az FN jelölést (Figfhter Navy). Elméletileg navy feladatkörre specifikált gép, Sea Dragon repülés elektronka, MAD, Kh-41 Moskit rakéta, stb. A rossz nyelvek szerint semmi különleges nem volt a gépben.
Az 1999-es MAKS-on, pedig az MF feladatkörre utaló rövidítést. MF = Mnogofunktsionalniy (közelítőleg a nyugati terminológia szerint Multi-roll/Multi-purpose Fighter).
zoli1989 22768 2010. december 26. 10:28
Válasz erre
su33kub-1
su33kub-1
su33kub-5
su33kub-5

Érdekes verzió a Szu-33KUB is. Tudtommal nincs köze a 32/34 szériához, de hasonló a kabin elrendezése.
WGS 22767 2010. december 26. 01:34
Válasz erre
Na akkor járjunk utána a Szu-34-es elnevezés fejlődéstörténetének. Először is Isten megteremté az alap Szu-27-est, azaz a Flankert (A Flanker egy NATO-kód, nem jelent mást, mint oldalbástya.) Ebből természetes folyamatként növekedett ki, azaz következett a Szu-27-es kétüléses változata. A kétüléses egyik alfajából, amit a későbbiekben UB-nak neveztek, fejlődött ki az egymás melletti üléses vadászváltozat, a Szu-27IB. Ez a gép hasonlóan mutat szemből, mint a Szu-24-es. A Szu-27IB típusnévből az IB azt jelenti: Istrebitel Bombardirovshchik (magyarul: vadászbombázó) A Szu-32FN: a nyugati métely szerint: Figfhter Navy(FN), azaz haditengerészeti vadász. Idővel a repülőgép elnevezése Szu-34-esé változott. Most éppen hogy hívják?
att2 22766 2010. december 26. 00:44
Válasz erre
És egy link, ahol többet meg tudhat az ember erről a nagyszerű gépről!
http://www.ausairpower.net/APA-Fullback.html
att2 22765 2010. december 26. 00:38
Válasz erre
Elvileg van/volt különbség a Su-32 és 34 között. Legalábbis mintha úgy láttam volna... A futóműben biztos volt, mert eleinte egy kerekes főfutók voltak, valamint a kiömlők között lévő "fullánk" a 32-esen (talán) rövidebb volt. Aztán lehet keverem a prototipusokat a széria gépekkel. Előre is bocs akkor.
zoli1989 22764 2010. december 26. 00:05
Válasz erre
Szia f2d!

Hát, egen. Az olyan :D
Akkoriban még azért nem konyítottam így a dolgokhoz. Lekentem kékre azt csókolom :))

Csak azért van festékszóróval festve a két Flanker, mert több évet álltak félkészen, és közben lett festékszóróm, egy 0.5-ös düznijű :), nagy felületekhez azóta is használom. A Szu-34-es amúgy "hibrid", mert az alja még ecsettel van:)
WGS 22763 2010. december 25. 23:54
Válasz erre
Profinak tűnsz f2d, de akkor leszel király, ha el tudod mondani az átmeneti (Szu-32FN) történetben mit jelent az "FN"? Én tom.
WGS 22762 2010. december 25. 23:44
Válasz erre
Szia Zoli1989! Az én Szu-34-esem sokkal szarabb, le a kalappal előtted. A Szu-34-esről jutott eszembe , hogy az oroszok imádnak számozni. A Szu-34 kétüléses nagyvas először mi volt? Szu-27IB, majd Szu-32FN, ezt követően lett belőle Szu-34. Ki tudja mit találnak még ki neki? Más név, több rubel. Egyébként meg ember legyen a talpán, amelyik a sok, egymást követő számozást követni tudja. Csak arról jutott eszembe, hogy a Szu-47, ami nem biztos, hogy ez lesz, S-37-esként indult. De miért nem T-37-es lett, ugyanis a Szuhoj vadászok protói T-vel kezdődtek sokáig. Most ez a szépség meg S lett. Tud erről valaki valamit?
f2d 22761 2010. december 25. 23:31
Válasz erre
Szépek.
Az utoló két képen úgy látszik mintha az 53 számú gépnek a fülkében lévő műszereket takaró lemez színe nem fekete lenne.
f2d 22760 2010. december 25. 23:18
Válasz erre
A korához képest meglepően pontos makett, de a függőleges vezérsíkjai a Su-27UB-ról valók, ami nagy. A Su-34-eshez az egy üléses Flanker kisebb vezérsíkjait alkalmazták, igaz az első prototípuson a nagyobb volt (T10B-1, kék 42-es számozású gép), de ez sokmindenben külömbözik a későbbi Su-32/34-es gépektől, így egyszerűbb a két vezérsíkot cserélni rajta.
A régi Airfix passzolt hozzá, de sajnos ez a makett már rég eltünt a picról, szerintem az új ICM 27-esé jó hozzá, ez amúgyis nagyon pontos makett.
Ja, nekem is ez az egyik kedvenc gépem.:-)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.