/ Fórumok /

Vörös szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülőgépek makettezésével foglalkozó, "orosz megszállás"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
piratvitorla 22997 2011. augusztus 18. 21:11
Válasz erre
Sziasztok
Hány olyan típus van amihez senki se gyárt ülést vagy nem elérhető...
Ilyenkor az ilyen anyag jól jön.
Én is számtalanszor jártam így. Például Jak-38-ba is máshonnan alakítottam át kabint és ülést, mert nem volt más...
Zoli
p-51 22996 2011. augusztus 18. 20:10
Válasz erre
Levix!
Viszont mindenhez van színes fénykép rajta, onnan már lehet kavargatni a színeket! Meg jól lehet tájékozódni, hogy miben mi van, vagy hogy hogy kellene kinéznie. Pl veszel egy 1950-es 60-as évekbeli gépet, amihez nehezen jutsz kiegészítőhöz, és kíváncsi vagy, ugyan milyenre kellene faragni a wc-ülőkét benne. így talán használható, ha kódokkal nem is. De természetesen a festékkódokkal kapcsolatban ismét igazad van!
Levix 22995 2011. augusztus 18. 16:50
Válasz erre
Ez nagyjából fölösleges oldal. Szinte minden oroszra ugyanazokat a biztosan nem stimmelő FS kódokat adja. Adok az oldalra egy kettest. Tízből. Legalábbis az orosz részére.
sulyid 22994 2011. augusztus 17. 20:29
Válasz erre
Valakinek van képe a vietnámi háború után komcsik által használt ch-47-esekről?
p-51 22993 2011. augusztus 17. 19:12
Válasz erre
miles 22992 2011. augusztus 14. 14:28
Válasz erre
Kazah L-39-esekről valaki tud valamit?
zoli1989 22991 2011. augusztus 13. 20:42
Válasz erre
Na akkor mégiscsak jól gondoltam, hogy "magyaros" a neve :)
Lacy 22990 2011. augusztus 13. 20:39
Válasz erre
Sziasztok,
Miroslav Gyűrösi úr nagyon segítőkész és korrekt volt! Innen is köszönöm neki a hozzájárulását a cikkhez. A állampolgárságáról, vagy nemzetiségéről csak ő tud nyilatkozni. Annyi biztos lehet publikus, hogy vele magyarul beszélgettem. :)
zoli1989 22989 2011. augusztus 13. 20:34
Válasz erre
Igen-igen, közben én is keresgéltem :) Ha szlovák akkor végülis nem meglepő ez a név.
vlevi 22988 2011. augusztus 13. 20:11
Válasz erre
zoli1989 22987 2011. augusztus 13. 19:47
Válasz erre
Szia Lacy!

Még valami eszembejutott. Egyik ismerősömmel beszéltük, hogy a cikknél is írva van, hogy fotós: Miroslav Gyűrösi. Neki vannak magyar "szálai" is ? Mert a Gyűrösi név olyan magyarosan hangzik, főleg a hosszú Ű-vel.
www.ausairpower.net/CV-MG-2008.html
miles 22986 2011. augusztus 13. 19:18
Válasz erre
Kösz Laci!
Azért lehet, hogy otthon van még néhány jobban megkímélt gép és olyan, ami kisebb javítás után újra repülhet. Érdekesnek tartom, hogy ha elméletileg lehet, akkor mért nem használják a 29-eseken is a jobb változatot. Nekem nagyon tetszenek a kazah gépek festései így lehet hamarosan az egyik makettem is viselni fogja a módosított vörös csillagot. Csak a kopro MiG-31-esét ismerem, amibe van kazah matrica.
Lacy 22985 2011. augusztus 13. 13:36
Válasz erre
Szia Miles,
a kazah Szu-27-eseken alkalmazzák a megnövelt hatótávolságú R-27-es változatot.

Az aktív gépek mennyiségére, az elmúlt évek során ukrán, belorusz, orosz ipari javításra küldött gépek számából lehet következtetni. Szu-27-esből tizenkettő, MiG-29-esből tizenöt, MiG-31-esből húsz, Mig-27M tizenkettő, Mig-23UB kettő, Szu-25 tizenkettő. Az aktív Szu-24-esek száma nem ismert. Hadrend szerint egy-egy század, plusz két század Mig-31-es.

Az ismertebb források:
-AirForces Monthly MAY 2010
-MirAviacia 2006/2
-CombatAircraft Monthly JAN 2011
-Illetve orosz-kazah források, a közép-ázsiai repülőterek és rajtuk települt egységek történetéről a hatvanas évektől, napjainkig.
p-51 22984 2011. augusztus 13. 12:21
Válasz erre
Új kép
Új kép

r-27er mig-29
p-51 22983 2011. augusztus 13. 12:13
Válasz erre
The Kazakh air force is composed mostly of Soviet-era planes, including 41 MiG-29s, 44 MiG-31s, 37 Su-24s and 60 Su-27s. A small naval force is also maintained on the Caspian Sea.
miles 22982 2011. augusztus 13. 10:06
Válasz erre
Szia!
Kérdeznék párat.
Csak a Szu-27-esek vagy MiG-29-esek is használják az R-27ER-t?
MiG-31-ből, MiG-27-ből, Szu-24-ből , Mi-24-ből kb. mennyi aktív gép van?(A többi benne volt a cikkekben,ha jól emlékszem.)
Lacy 22981 2011. augusztus 13. 09:00
Válasz erre
Örülök, hogy tetszett nektek! Volt benne szó a Mig-31-esről a júliusi számban, ami nagyrészt a légvédelemről szólt. Csak sajnos a MiG-31-esről és az Sz-300-asról készült fotók az augusztusi második számba kerültek.
miles 22980 2011. augusztus 12. 21:16
Válasz erre
Csak sajna nem volt benne szó a MiG-31-ről, de a amúgy nekem is tetszett.
Gratulálok hozzá!
miles 22979 2011. augusztus 12. 21:15
Válasz erre
Csak sajna nem volt benne szó a MiG-31-ről, de a amúgy nekem is tetszett.
Gratulálok hozzá!
zoli1989 22977 2011. augusztus 12. 15:46
Válasz erre
Ja, te írtad a kazahsztános cikket ? Nagyon érdekes volt olvasni! Tetszett! :)
sanyi 22976 2011. augusztus 12. 15:06
Válasz erre
Ezt a képet is berakhattad volna a cikkbe, potyogtak volna az állak:) Nagyon frankó lett a második rész is!
Lacy 22975 2011. augusztus 12. 07:47
Válasz erre
C03
C03

Akár, vörös szárnyként is nézhetjük :)
Neo954 22974 2011. augusztus 11. 18:56
Válasz erre
p-51 22973 2011. augusztus 11. 18:37
Válasz erre
Egyébként nekem tetszett a számításod, érdekes ebből a szemszögből is vizsgálni.
És a szín igenis számít. Kérdezd csak meg Levix kollegát a Kamuflázsból.:)

Üdv:
p-51
Neo954 22972 2011. augusztus 11. 18:33
Válasz erre
Azért írtam, hogy számomra. :)
Tibcsi 22971 2011. augusztus 11. 18:25
Válasz erre
A jobban manőverezhető számomra azt jelenti, hogy könnyebben vezethető, nem pedig azt, hogy kisebb a fordulóköre.

Bocs a közbeszólásért, de ez csak számodra jelenti azt. :) A "jobban manőverezhető", a "jobb manőverezőképességű" szinonimája. Legalábbis én így tudom. Ha meg tévedtem, kérem a szamárfület. :))
Neo954 22970 2011. augusztus 11. 18:13
Válasz erre
SIG!
Köszi az infót! :) Azért is mondtam, hogy valami fel van téve a gépre. :)

p-51!
Értettem Tanár úr! Odafigyelek! :)
Viszont ki kell javítsalak: Kell számolni! Az egész repülés a számok miatt működik, nem pedig a forma, szín, nemzetiség, egyéb miatt.

A jobban manőverezhető számomra azt jelenti, hogy könnyebben vezethető, nem pedig azt, hogy kisebb a fordulóköre.

Sajna nem találtam adatokat, hogy összehasonlíthassuk a két gép fordulókörét.

Üdv.:Neo
p-51 22969 2011. augusztus 11. 14:35
Válasz erre
Nem azt mondta, hogy könnyebben, hanem hogy jobban. Figyelj oda. Nem kell számolgatni semmit.
Ismétlem: jobban.
p-51 22968 2011. augusztus 11. 14:33
Válasz erre
Ha kisebbet fordult, nyert. Kész.
SIG 22967 2011. augusztus 11. 12:01
Válasz erre
Halihó ! Csak egy kis segítség, nem okoskodás ! A fém kereten egy fékernyőkonténere található, amit a kísérleti gépeikre rendszeresen feltesznek, csak ritkán találni róluk képeket. Ha emlékszünk anno a Top Gun-ban látható első Raptor fotókon is volt ilyen, szép piros színben :) Azt a célt szolgálja, hogy ha a kísérleti gép irányíthatatlan manőverbe, dugóhúzóba esik, akkor bontják az ernyőt és az kiszedi a gépet a zűrös helyzetből. Azért köszi a 16-os Cobra vidit, mert még nem láttam :) Üdv...   
Neo954 22966 2011. augusztus 11. 10:45
Válasz erre
Meg is oldották, van egy videó kísérleti 16osról kobra manővert csinálnak vele a kiömlő mögé-fölé van rárakva valami ilyen fém kereten. :)

www.youtube.com/watch
sulyid 22965 2011. augusztus 11. 10:42
Válasz erre
Ez igaz, de elméleti szinten megoldató lenne a 16-os esetében is.
Neo954 22964 2011. augusztus 11. 10:37
Válasz erre
Azért mert a 27-esben meg a 16osban nincs tolóerővektor irányítás.
sulyid 22963 2011. augusztus 11. 10:35
Válasz erre
Hol mondtam én, hogy valaha is letudja majd győzni az RUAF az amikat? Én csupán megjegyeztem, hogy a 35S már képes felvenni a versenyt az ami 4.gen gépekkel...
sulyid 22962 2011. augusztus 11. 10:34
Válasz erre
Már miért lenne más kategória? Egyenesági leszármazott... 
Neo954 22961 2011. augusztus 11. 10:28
Válasz erre
Szia!

Értem már. :)
Ez tiszta fizika a Su-27 21m hosszú, az F-16 15m , ha a kabinban ülsz a Su-27nél a gép súlypontjától (fordulópontjától) 6-7méter (vagy több) a Falconnál 3-5méter lehet.

Tehát ha felhúzod a gép orrát a 27-esnél előbb, és-vagy nagyobb G erő jelentkezik, mivel nagyobb az erőkar.

Gondolom ezért nyilatkozott úgy a pilóta, hogy könnyeben manőverezhető, mert (azonos)fordulóban nem hatott rá akkora erő mint a 27-esben.

Ez persze nem azt jelenti, hogy az F-16 képességei jobbak. :)

Sulyid! A 35-ös teljesen más tészta.

Üdv.:Neo
p-51 22960 2011. augusztus 11. 10:14
Válasz erre
Szériagyártású gépek vannak a légierőkben.
Az, hogy jövőre, vagy 3 év múlva lesz az oroszoknak 50 darab su-35s, nem oszt nem szoroz, mikor Block 50/52-ből kb 700 van az USAF-nak, és emellett még eagle-k, raptorok.
Meg néha exportálnak is.
Szóval az ilyen típusú vélemények, hogy su-35s, azonos kategóriában vannak azzal, hogy mi lett volna, ha az ukrán pilóta megkapja Luke skywalker X-wingjét fighter-ét.
Nincs mi lett volna ha. Csak a valóságot elfogadni képtelen emberek megnyilvánulása.
p-51 22959 2011. augusztus 11. 10:14
Válasz erre
Szériagyártású gépek vannak a légierőkben.
Az, hogy jövőre, vagy 3 év múlva lesz az oroszoknak 50 darab su-35s, nem oszt nem szoroz, mikor Block 50/52-ből kb 700 van az USAF-nak, és emellett még eagle-k, raptorok.
Meg néha exportálnak is.
Szóval az ilyen típusú vélemények, hogy su-35s, azonos kategóriában vannak azzal, hogy mi lett volna, ha az ukrán pilóta megkapja Luke skywalker X-wingjét fighter-ét.
Nincs mi lett volna ha. Csak a valóságot elfogadni képtelen emberek megnyilvánulása.
sulyid 22958 2011. augusztus 11. 10:08
Válasz erre
Azért már kicsit már lett volna az eredménye, ha esetleg egy Su-35S ellen próbálkozott volna. :)
p-51 22956 2011. augusztus 11. 10:00
Válasz erre
Azt gondoltam, ebben a topikban egy Su-27 pilóta azon kijelentése, hogy:

...kétségtelen, hogy az F-16-os jobban manőverezhető.


kiakadást fog okozni.

Szóval nem azon van a hangsúly, hogy neki úgy tűnt gyengébb, ezt eddig sem vitatta senki.
Csak mivel az orosz elektronika kontra apg radarok/AIM-120 kombinációban az USA-é a fölény, eddig mindenki meg volt győződve arról, hogy a Mig-29 és a Su-27 ha egyszer odaérne látóhatáron belülre az USAF-hoz, akkor aztán megmutatná. Itt nálunk Magyarországon is mindenki meg volt győződve róla, hogy a MiG-29 világverő közelharcban.
Szóval szerintem a kételyeknek vége.
Persze ezek után is lesz pár ember, aki szerint közelharcban jobbak az oroszok, de én inkább ennek az ukrán alezredesnek hiszek. Mindkettőt vezette, szóval azonos képességű pilóták esetén...
Neo954 22955 2011. augusztus 11. 08:50
Válasz erre
Szia!

Miért akadnánk ki? :)

Valószínűleg jobban érezhető az erő (2 x 122.6 kN 16tonnára) a Su-27-esben mint az (1 x 127 kN 8,5 tonnára) a Falconban.

Nem azt mondta, hogy szar, csak gondolom nem ehhez szokott a fickó.

Ez kb olyan mintha beülnél egy 7-es BMW után egy Lotus Elise-be.

Üdv.:Neo
p-51 22954 2011. augusztus 11. 08:42
Válasz erre
Ezek után még megjegyezném, hogy az alabamai gépek, mint a képeken látható piros vezérsíkos 87-379 is, block 30-asok, még csak nem is a block 50/52-esek a legújabb, erősebb hajtóművekkel.
p-51 22953 2011. augusztus 11. 08:25
Válasz erre
Na most aztán kiakadtok, Jetfly-on nyilatkozik egy ukrán pilóta:
Szerintem a lényeg az utolsó mondat.

A Szu-27-es landolása után újabb páros következett, most azonban egy ukrán pilóta, Dmytro Fisher alezredes ülhetett be egy F-16-os hátsó ülésébe. A leszállást követően ő is nyilatkozott: „Életre szóló élmény volt a Falconnal repülni, de nekem úgy tűnt, hogy az amerikai gép kicsit gyengébb, mint az ukrán Szu-27, az viszont kétségtelen, hogy az F-16-os jobban manőverezhető.”

www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/hirek/ukran_nagyvasak_gyakorlatoznak_amerikai_es_lengyel_f-16-osokkal/
miles 22952 2011. augusztus 10. 18:58
Válasz erre
Köszi!
vandork 22951 2011. augusztus 10. 18:14
Válasz erre
attól függ, mikor:) folyamatosan cserélték a szerepeket, s a konténeren belül is voltak eltérések, hogy melyik ekipázs éppen milyen feladatra repült. Használtak Tangazs, Spil-2M, stb. konténereket.

üdv:
Vándor K.
miles 22950 2011. augusztus 10. 16:18
Válasz erre
Tudod, hogy a 06-os MR-en milyen konténer vilt a gép hasa alatt.
vandork 22949 2011. augusztus 10. 16:13
Válasz erre
Szu-24MR: Légierő társbérletben I-II.- kötet teli van ilyen fotókkal (s nem csak azokkal, amiket pápai barátaink és V. Feri csináltak a kivonáskor és előtte), ill. a Berekfürdőn található "A szovjet reptér titkai" c. kiállításon darabok is vannak: pl. Szu-24 orrfutóakna-ajtó, stb.
Ha már háttérmunka:)
Laller 22948 2011. augusztus 1. 21:02
Válasz erre
Az lett volna csúnya, ha beakad a horog és lerántja a gépet... A kampó vége tényleg csak pár centire van a fedélzettől.
Újjászületett a pilóta és a gép is! Viszont nem semmit a manőver, ami a gép kiváló rep képességeit mutatja!
p-51 22947 2011. augusztus 1. 20:29
Válasz erre
miles 22946 2011. augusztus 1. 18:05
Válasz erre
Ez csak a szerencsén múlott, hogy nem lell baleset.
www.youtube.com/watch Meglett az első rész is.
www.youtube.com/watch
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.