<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
piratvitorla | Adatlap | 22997 | 2011. augusztus 18. 21:11 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 22996 | 2011. augusztus 18. 20:10 | ![]() | |
Levix! Viszont mindenhez van színes fénykép rajta, onnan már lehet kavargatni a színeket! Meg jól lehet tájékozódni, hogy miben mi van, vagy hogy hogy kellene kinéznie. Pl veszel egy 1950-es 60-as évekbeli gépet, amihez nehezen jutsz kiegészítőhöz, és kíváncsi vagy, ugyan milyenre kellene faragni a wc-ülőkét benne. így talán használható, ha kódokkal nem is. De természetesen a festékkódokkal kapcsolatban ismét igazad van! | |||||
Levix | Adatlap | 22995 | 2011. augusztus 18. 16:50 | ![]() | |
Ez nagyjából fölösleges oldal. Szinte minden oroszra ugyanazokat a biztosan nem stimmelő FS kódokat adja. Adok az oldalra egy kettest. Tízből. Legalábbis az orosz részére. | |||||
sulyid | Adatlap | 22994 | 2011. augusztus 17. 20:29 | ![]() | |
Valakinek van képe a vietnámi háború után komcsik által használt ch-47-esekről? | |||||
p-51 | Adatlap | 22993 | 2011. augusztus 17. 19:12 | ![]() | |
Ez nagyon fog tetszeni, most találtam. www.seatejectcolor.com/seat/sedili/aeronautiche/profii/russia/index.htm | |||||
miles | Adatlap | 22992 | 2011. augusztus 14. 14:28 | ![]() | |
Kazah L-39-esekről valaki tud valamit? | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22991 | 2011. augusztus 13. 20:42 | ![]() | |
Na akkor mégiscsak jól gondoltam, hogy "magyaros" a neve :) | |||||
Lacy | Adatlap | 22990 | 2011. augusztus 13. 20:39 | ![]() | |
Sziasztok, Miroslav Gyűrösi úr nagyon segítőkész és korrekt volt! Innen is köszönöm neki a hozzájárulását a cikkhez. A állampolgárságáról, vagy nemzetiségéről csak ő tud nyilatkozni. Annyi biztos lehet publikus, hogy vele magyarul beszélgettem. :) | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22989 | 2011. augusztus 13. 20:34 | ![]() | |
Igen-igen, közben én is keresgéltem :) Ha szlovák akkor végülis nem meglepő ez a név. | |||||
vlevi | Adatlap | 22988 | 2011. augusztus 13. 20:11 | ![]() | |
Rákerestem gyorsan a guglival. Mintha szlovák lenne. legiero.blog.hu/2009/07/03/nighthawk_killer_zsambekon | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22987 | 2011. augusztus 13. 19:47 | ![]() | |
Szia Lacy! Még valami eszembejutott. Egyik ismerősömmel beszéltük, hogy a cikknél is írva van, hogy fotós: Miroslav Gyűrösi. Neki vannak magyar "szálai" is ? Mert a Gyűrösi név olyan magyarosan hangzik, főleg a hosszú Ű-vel. www.ausairpower.net/CV-MG-2008.html | |||||
miles | Adatlap | 22986 | 2011. augusztus 13. 19:18 | ![]() | |
Kösz Laci! Azért lehet, hogy otthon van még néhány jobban megkímélt gép és olyan, ami kisebb javítás után újra repülhet. Érdekesnek tartom, hogy ha elméletileg lehet, akkor mért nem használják a 29-eseken is a jobb változatot. Nekem nagyon tetszenek a kazah gépek festései így lehet hamarosan az egyik makettem is viselni fogja a módosított vörös csillagot. Csak a kopro MiG-31-esét ismerem, amibe van kazah matrica. | |||||
Lacy | Adatlap | 22985 | 2011. augusztus 13. 13:36 | ![]() | |
Szia Miles, a kazah Szu-27-eseken alkalmazzák a megnövelt hatótávolságú R-27-es változatot. Az aktív gépek mennyiségére, az elmúlt évek során ukrán, belorusz, orosz ipari javításra küldött gépek számából lehet következtetni. Szu-27-esből tizenkettő, MiG-29-esből tizenöt, MiG-31-esből húsz, Mig-27M tizenkettő, Mig-23UB kettő, Szu-25 tizenkettő. Az aktív Szu-24-esek száma nem ismert. Hadrend szerint egy-egy század, plusz két század Mig-31-es. Az ismertebb források: -AirForces Monthly MAY 2010 -MirAviacia 2006/2 -CombatAircraft Monthly JAN 2011 -Illetve orosz-kazah források, a közép-ázsiai repülőterek és rajtuk települt egységek történetéről a hatvanas évektől, napjainkig. | |||||
p-51 | Adatlap | 22984 | 2011. augusztus 13. 12:21 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 22983 | 2011. augusztus 13. 12:13 | ![]() | |
The Kazakh air force is composed mostly of Soviet-era planes, including 41 MiG-29s, 44 MiG-31s, 37 Su-24s and 60 Su-27s. A small naval force is also maintained on the Caspian Sea. | |||||
miles | Adatlap | 22982 | 2011. augusztus 13. 10:06 | ![]() | |
Szia! Kérdeznék párat. Csak a Szu-27-esek vagy MiG-29-esek is használják az R-27ER-t? MiG-31-ből, MiG-27-ből, Szu-24-ből , Mi-24-ből kb. mennyi aktív gép van?(A többi benne volt a cikkekben,ha jól emlékszem.) | |||||
Lacy | Adatlap | 22981 | 2011. augusztus 13. 09:00 | ![]() | |
Örülök, hogy tetszett nektek! Volt benne szó a Mig-31-esről a júliusi számban, ami nagyrészt a légvédelemről szólt. Csak sajnos a MiG-31-esről és az Sz-300-asról készült fotók az augusztusi második számba kerültek. | |||||
miles | Adatlap | 22980 | 2011. augusztus 12. 21:16 | ![]() | |
Csak sajna nem volt benne szó a MiG-31-ről, de a amúgy nekem is tetszett. Gratulálok hozzá! | |||||
miles | Adatlap | 22979 | 2011. augusztus 12. 21:15 | ![]() | |
Csak sajna nem volt benne szó a MiG-31-ről, de a amúgy nekem is tetszett. Gratulálok hozzá! | |||||
zoli1989 | Adatlap | 22977 | 2011. augusztus 12. 15:46 | ![]() | |
Ja, te írtad a kazahsztános cikket ? Nagyon érdekes volt olvasni! Tetszett! :) | |||||
sanyi | Adatlap | 22976 | 2011. augusztus 12. 15:06 | ![]() | |
Ezt a képet is berakhattad volna a cikkbe, potyogtak volna az állak:) Nagyon frankó lett a második rész is! | |||||
Lacy | Adatlap | 22975 | 2011. augusztus 12. 07:47 | ![]() | |
Neo954 | Adatlap | 22974 | 2011. augusztus 11. 18:56 | ![]() | |
Igaz! Erről megfeledkeztem. :) | |||||
p-51 | Adatlap | 22973 | 2011. augusztus 11. 18:37 | ![]() | |
Egyébként nekem tetszett a számításod, érdekes ebből a szemszögből is vizsgálni. És a szín igenis számít. Kérdezd csak meg Levix kollegát a Kamuflázsból.:) Üdv: p-51 | |||||
Neo954 | Adatlap | 22972 | 2011. augusztus 11. 18:33 | ![]() | |
Azért írtam, hogy számomra. :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 22971 | 2011. augusztus 11. 18:25 | ![]() | |
A jobban manőverezhető számomra azt jelenti, hogy könnyebben vezethető, nem pedig azt, hogy kisebb a fordulóköre. Bocs a közbeszólásért, de ez csak számodra jelenti azt. :) A "jobban manőverezhető", a "jobb manőverezőképességű" szinonimája. Legalábbis én így tudom. Ha meg tévedtem, kérem a szamárfület. :)) | |||||
Neo954 | Adatlap | 22970 | 2011. augusztus 11. 18:13 | ![]() | |
SIG! Köszi az infót! :) Azért is mondtam, hogy valami fel van téve a gépre. :) p-51! Értettem Tanár úr! Odafigyelek! :) Viszont ki kell javítsalak: Kell számolni! Az egész repülés a számok miatt működik, nem pedig a forma, szín, nemzetiség, egyéb miatt. A jobban manőverezhető számomra azt jelenti, hogy könnyebben vezethető, nem pedig azt, hogy kisebb a fordulóköre. Sajna nem találtam adatokat, hogy összehasonlíthassuk a két gép fordulókörét. Üdv.:Neo | |||||
p-51 | Adatlap | 22969 | 2011. augusztus 11. 14:35 | ![]() | |
Nem azt mondta, hogy könnyebben, hanem hogy jobban. Figyelj oda. Nem kell számolgatni semmit. Ismétlem: jobban. | |||||
p-51 | Adatlap | 22968 | 2011. augusztus 11. 14:33 | ![]() | |
Ha kisebbet fordult, nyert. Kész. | |||||
SIG | Adatlap | 22967 | 2011. augusztus 11. 12:01 | ![]() | |
Halihó ! Csak egy kis segítség, nem okoskodás ! A fém kereten egy fékernyőkonténere található, amit a kísérleti gépeikre rendszeresen feltesznek, csak ritkán találni róluk képeket. Ha emlékszünk anno a Top Gun-ban látható első Raptor fotókon is volt ilyen, szép piros színben :) Azt a célt szolgálja, hogy ha a kísérleti gép irányíthatatlan manőverbe, dugóhúzóba esik, akkor bontják az ernyőt és az kiszedi a gépet a zűrös helyzetből. Azért köszi a 16-os Cobra vidit, mert még nem láttam :) Üdv... | |||||
Neo954 | Adatlap | 22966 | 2011. augusztus 11. 10:45 | ![]() | |
Meg is oldották, van egy videó kísérleti 16osról kobra manővert csinálnak vele a kiömlő mögé-fölé van rárakva valami ilyen fém kereten. :) www.youtube.com/watch | |||||
sulyid | Adatlap | 22965 | 2011. augusztus 11. 10:42 | ![]() | |
Ez igaz, de elméleti szinten megoldató lenne a 16-os esetében is. | |||||
Neo954 | Adatlap | 22964 | 2011. augusztus 11. 10:37 | ![]() | |
Azért mert a 27-esben meg a 16osban nincs tolóerővektor irányítás. | |||||
sulyid | Adatlap | 22963 | 2011. augusztus 11. 10:35 | ![]() | |
Hol mondtam én, hogy valaha is letudja majd győzni az RUAF az amikat? Én csupán megjegyeztem, hogy a 35S már képes felvenni a versenyt az ami 4.gen gépekkel... | |||||
sulyid | Adatlap | 22962 | 2011. augusztus 11. 10:34 | ![]() | |
Már miért lenne más kategória? Egyenesági leszármazott... | |||||
Neo954 | Adatlap | 22961 | 2011. augusztus 11. 10:28 | ![]() | |
Szia! Értem már. :) Ez tiszta fizika a Su-27 21m hosszú, az F-16 15m , ha a kabinban ülsz a Su-27nél a gép súlypontjától (fordulópontjától) 6-7méter (vagy több) a Falconnál 3-5méter lehet. Tehát ha felhúzod a gép orrát a 27-esnél előbb, és-vagy nagyobb G erő jelentkezik, mivel nagyobb az erőkar. Gondolom ezért nyilatkozott úgy a pilóta, hogy könnyeben manőverezhető, mert (azonos)fordulóban nem hatott rá akkora erő mint a 27-esben. Ez persze nem azt jelenti, hogy az F-16 képességei jobbak. :) Sulyid! A 35-ös teljesen más tészta. Üdv.:Neo | |||||
p-51 | Adatlap | 22960 | 2011. augusztus 11. 10:14 | ![]() | |
Szériagyártású gépek vannak a légierőkben. Az, hogy jövőre, vagy 3 év múlva lesz az oroszoknak 50 darab su-35s, nem oszt nem szoroz, mikor Block 50/52-ből kb 700 van az USAF-nak, és emellett még eagle-k, raptorok. Meg néha exportálnak is. Szóval az ilyen típusú vélemények, hogy su-35s, azonos kategóriában vannak azzal, hogy mi lett volna, ha az ukrán pilóta megkapja Luke skywalker X-wingjét fighter-ét. Nincs mi lett volna ha. Csak a valóságot elfogadni képtelen emberek megnyilvánulása. | |||||
p-51 | Adatlap | 22959 | 2011. augusztus 11. 10:14 | ![]() | |
Szériagyártású gépek vannak a légierőkben. Az, hogy jövőre, vagy 3 év múlva lesz az oroszoknak 50 darab su-35s, nem oszt nem szoroz, mikor Block 50/52-ből kb 700 van az USAF-nak, és emellett még eagle-k, raptorok. Meg néha exportálnak is. Szóval az ilyen típusú vélemények, hogy su-35s, azonos kategóriában vannak azzal, hogy mi lett volna, ha az ukrán pilóta megkapja Luke skywalker X-wingjét fighter-ét. Nincs mi lett volna ha. Csak a valóságot elfogadni képtelen emberek megnyilvánulása. | |||||
sulyid | Adatlap | 22958 | 2011. augusztus 11. 10:08 | ![]() | |
Azért már kicsit már lett volna az eredménye, ha esetleg egy Su-35S ellen próbálkozott volna. :) | |||||
p-51 | Adatlap | 22956 | 2011. augusztus 11. 10:00 | ![]() | |
Azt gondoltam, ebben a topikban egy Su-27 pilóta azon kijelentése, hogy: ...kétségtelen, hogy az F-16-os jobban manőverezhető. kiakadást fog okozni. Szóval nem azon van a hangsúly, hogy neki úgy tűnt gyengébb, ezt eddig sem vitatta senki. Csak mivel az orosz elektronika kontra apg radarok/AIM-120 kombinációban az USA-é a fölény, eddig mindenki meg volt győződve arról, hogy a Mig-29 és a Su-27 ha egyszer odaérne látóhatáron belülre az USAF-hoz, akkor aztán megmutatná. Itt nálunk Magyarországon is mindenki meg volt győződve róla, hogy a MiG-29 világverő közelharcban. Szóval szerintem a kételyeknek vége. Persze ezek után is lesz pár ember, aki szerint közelharcban jobbak az oroszok, de én inkább ennek az ukrán alezredesnek hiszek. Mindkettőt vezette, szóval azonos képességű pilóták esetén... | |||||
Neo954 | Adatlap | 22955 | 2011. augusztus 11. 08:50 | ![]() | |
Szia! Miért akadnánk ki? :) Valószínűleg jobban érezhető az erő (2 x 122.6 kN 16tonnára) a Su-27-esben mint az (1 x 127 kN 8,5 tonnára) a Falconban. Nem azt mondta, hogy szar, csak gondolom nem ehhez szokott a fickó. Ez kb olyan mintha beülnél egy 7-es BMW után egy Lotus Elise-be. Üdv.:Neo | |||||
p-51 | Adatlap | 22954 | 2011. augusztus 11. 08:42 | ![]() | |
Ezek után még megjegyezném, hogy az alabamai gépek, mint a képeken látható piros vezérsíkos 87-379 is, block 30-asok, még csak nem is a block 50/52-esek a legújabb, erősebb hajtóművekkel. | |||||
p-51 | Adatlap | 22953 | 2011. augusztus 11. 08:25 | ![]() | |
Na most aztán kiakadtok, Jetfly-on nyilatkozik egy ukrán pilóta: Szerintem a lényeg az utolsó mondat. A Szu-27-es landolása után újabb páros következett, most azonban egy ukrán pilóta, Dmytro Fisher alezredes ülhetett be egy F-16-os hátsó ülésébe. A leszállást követően ő is nyilatkozott: „Életre szóló élmény volt a Falconnal repülni, de nekem úgy tűnt, hogy az amerikai gép kicsit gyengébb, mint az ukrán Szu-27, az viszont kétségtelen, hogy az F-16-os jobban manőverezhető.” www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/hirek/ukran_nagyvasak_gyakorlatoznak_amerikai_es_lengyel_f-16-osokkal/ | |||||
miles | Adatlap | 22952 | 2011. augusztus 10. 18:58 | ![]() | |
Köszi! | |||||
vandork | Adatlap | 22951 | 2011. augusztus 10. 18:14 | ![]() | |
attól függ, mikor:) folyamatosan cserélték a szerepeket, s a konténeren belül is voltak eltérések, hogy melyik ekipázs éppen milyen feladatra repült. Használtak Tangazs, Spil-2M, stb. konténereket. üdv: Vándor K. | |||||
miles | Adatlap | 22950 | 2011. augusztus 10. 16:18 | ![]() | |
Tudod, hogy a 06-os MR-en milyen konténer vilt a gép hasa alatt. | |||||
vandork | Adatlap | 22949 | 2011. augusztus 10. 16:13 | ![]() | |
Szu-24MR: Légierő társbérletben I-II.- kötet teli van ilyen fotókkal (s nem csak azokkal, amiket pápai barátaink és V. Feri csináltak a kivonáskor és előtte), ill. a Berekfürdőn található "A szovjet reptér titkai" c. kiállításon darabok is vannak: pl. Szu-24 orrfutóakna-ajtó, stb. Ha már háttérmunka:) | |||||
Laller | Adatlap | 22948 | 2011. augusztus 1. 21:02 | ![]() | |
Az lett volna csúnya, ha beakad a horog és lerántja a gépet... A kampó vége tényleg csak pár centire van a fedélzettől. Újjászületett a pilóta és a gép is! Viszont nem semmit a manőver, ami a gép kiváló rep képességeit mutatja! | |||||
p-51 | Adatlap | 22947 | 2011. augusztus 1. 20:29 | ![]() | |
miles | Adatlap | 22946 | 2011. augusztus 1. 18:05 | ![]() | |
Ez csak a szerencsén múlott, hogy nem lell baleset. www.youtube.com/watch Meglett az első rész is. www.youtube.com/watch |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Hány olyan típus van amihez senki se gyárt ülést vagy nem elérhető...
Ilyenkor az ilyen anyag jól jön.
Én is számtalanszor jártam így. Például Jak-38-ba is máshonnan alakítottam át kabint és ülést, mert nem volt más...
Zoli