/ Fórumok /

Vörös szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülőgépek makettezésével foglalkozó, "orosz megszállás"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
Tibcsi 23027 2011. október 3. 18:17
Válasz erre
Muzzy 23026 2011. október 3. 15:14
Válasz erre
Tibcsi!
Ha esetleg még mindíg érdekel az IL-2-es téma, esetleg ezt nézd meg.
scalemodels.ru/modules/forum/viewtopic_t_954_start_220.html
Muzzy
Regal 23025 2011. október 3. 07:54
Válasz erre
Szia Planes,

te szerencsés ember! Megtaperolhattál egy Su-27-est...:-)
Sajnos én még nem láttam élőben, de igyekeztem utánajárni, több embertől megkérdezni a kopoltyúk működését. Van, aki azt mondja, hogy a nagy állásszögű repülésnél alapból kinyílik a homlok ellenállás miatt (akkor telibe nyomja a levegő a lamellákat). A neten is úgy tűnt, hogy a nagy állásszögű repülésnél vannak nyitva, de köszönök és szivesen veszek minden véleményt.
Üdvözlettel,
Gábor
sanyi 23024 2011. október 2. 12:29
Válasz erre
Úúúú!
Köszi szépen, a többit majd privátban!
Lacy 23023 2011. október 2. 09:15
Válasz erre
Chechen airplanes on Grozny-Severny (Kalinovskaya) after a Russian attack in 1994.
Chechen airplanes on Grozny-Severny (Kalinovskaya) after a Russian attack in 1994.
Mi-8, apparently captured by Russians.
Mi-8, apparently captured by Russians.
L-29, Khankala, 1994.
L-29, Khankala, 1994.

Sanyi fórumtársnak (vagy akit még érdekel), Csecsenföldről
Altengernagy 23022 2011. szeptember 22. 21:43
Válasz erre
Ahoz képest hogy a valutájuk a béka alatt van, és szakad a hiperinfláció, elég érdekes hogy erre van pénz... 9000 rubel = 1 USD.

Amugy ha forintban fejezném ki, egy buszjegy 18Ft, a vonat (luxus hálókocsi, klíma, melegkaja) 9000Ft, 1Kg kenyér (jó minőségű) 80Ft. Még így inflációsan is...

Ja.. Benzin 92 oktános (169Ft)
p-51 23021 2011. szeptember 21. 20:43
Válasz erre
pilotka 23020 2011. szeptember 21. 16:52
Válasz erre
Lorco 23019 2011. szeptember 21. 09:41
Válasz erre
A makettek közt van egy leírás itt a makettinfón, épp tegnap olvastam.

üdv

Lorco
pilotka 23018 2011. szeptember 21. 09:24
Válasz erre
Skacok!
Van vkinek élményes beszámolója az A-Model Jak-9P 1/72-beni építéséről?...
Szpaszíba!
muzzy 23017 2011. szeptember 18. 20:28
Válasz erre
Tibcsi!
Én inkább óvnálak Pilótka által belinkelt első két linktől, ez Erik Pilawsky gyűjteménye, amely orosz (de a hyperlinken is) lapokon sok kritikát kapott.
Ha mindenáron angol nyelvű érdekel, akkor Massimo Tessitori honlapját mig3.sovietwarplanes.com/colors/1941-43/1941-43.html javaslom, vagy ha oroszul is értesz, akkor a scalemodel.ru lapot.
Muzzy
pilotka 23016 2011. szeptember 18. 10:04
Válasz erre
pilotka 23015 2011. szeptember 18. 09:59
Válasz erre
tibcsi!
van itt még érdekesség:

www.fortunecity.com/meltingpot/portland/971/Inbox/g-j/il-2m-i.htm

ahány front, és évjárat, annyi variáns. Óriási téma
Tibcsi 23014 2011. szeptember 18. 09:58
Válasz erre
Planes 23013 2011. szeptember 18. 09:52
Válasz erre
Kedves Regal és Búza Úr. Engedjétek meg,hogy beleszóljak ,nem vitatkozni akarok,de: Amikor én valamikor körbetapogattam egy Szu-27-est, úgy láttam hogy ez a redőnysor hátrafelé átlapolt,tehát nem befelé engedi a kiegyenlítő levegőt,hanem az áramlást hátrafelé kifelé engedi.Akkor úgy láttam,hogy befelé nem nyílik. A vákum kiegyenlítésről a beömlő oldalán lévő keskeny bordasor szolgál. Üdv.! Eses Sándor
pilotka 23012 2011. szeptember 18. 09:37
Válasz erre
Vik30 23011 2011. szeptember 18. 08:18
Válasz erre
0
0
421px-Yak-38_05
421px-Yak-38_05
221009_Jak-39_01
221009_Jak-39_01
221009_Jak-39_02
221009_Jak-39_02
1251550681_jak-38-2
1251550681_jak-38-2
jakovlev_jak_38_010
jakovlev_jak_38_010
1297117
1297117

Szia még egy két fotó neked!
Tibcsi 23010 2011. szeptember 18. 07:03
Válasz erre
Sziasztok,

IL-2 festésben kőne infó. :) Az Eduard szerint zöld-barna, ill. zöld-szürke-barna kamóval repültek. Lehetséges ez? Nem zöld-fekete festésük volt nekik is, mint a többi repcsinek?

Kösz: Tibcsi
sanyi 23009 2011. szeptember 17. 14:43
Válasz erre
Sziasztok!
A FAB-9000 orosz bombáról keresek méretarányos rajzot, vagy olyan rajzot, amin rajta vannak a méretek.
Ha valaki az Armory készletét akarja belinkelni kérem ne fáradjon, köszönöm a segítő szándékot, de azzal nem mennék sokra - vagy az rossz, vagy az igazi:)
Előre is köszi!
Üdv
Sanyi
Regal 23008 2011. szeptember 6. 07:22
Válasz erre
Szia Főnök:-)

Köszönöm a segítséget, és hogy utánanéztél, én is valahogy így gondoltam, úgyhogy határeset lesz, hogy levett gázzal nyitva lehetnek-e az alsó lamellák, de a sugárhajtómű tehetetlensége miatt lehet olyan pillanat, amikor a pilóta lekapja a gázt és a szívóhatás csökkenése csak 4-5 sec után érkezik. Gondolom szeles időben ők is kis gázzal szállnak le, nem levett tolóerővel.
Üdvözlettel,
Gábor
Levix 23007 2011. szeptember 5. 21:24
Válasz erre
búza 23006 2011. szeptember 5. 20:40
Válasz erre
Szia Gabi!

Szerintem mindig, amikor a csatornában levő nyomás kisebb, mint a külső. Gurulás, felszállás, nagy állásszögű repülés. Leszállásnál talán nem, mert ott folytott üzemmódon működik a motor, de lehet, hogy akkor is. Az Airliners.net dob egy csomó képet, de én sem lettem sokkal okosabb tőle. Ha versenyre kell a makett ott majd megmondják akik minden nap találkoztak ezzel a géppel és jelenséggel!:-)))

Üdv:Búza
Taylor 23005 2011. szeptember 5. 18:36
Válasz erre
Sziasztok!

Meg szeretném kérdezni, hogy vajon mi lehet 1991-ben kivonult Su-24MR-ekkel? Repülnek még vajon? Esetleg, ha van valakinek képe is róla érdekelne.

Üdv:Taylor
Regal 23004 2011. szeptember 4. 07:51
Válasz erre
Sziasztok,

nem tudja valaki, hogy a Su-27-esen az alsó, beömlőkön lévő kopoltyú lemezek mikor nyílnak ki? Gondolom kis sebességnél, de a földön gurulásnál, leszállás után is nyitva lehet?
Előre is köszönöm a segítséget.
Üdvözlettel,
Regal
miles 23003 2011. augusztus 19. 20:46
Válasz erre
Altengernagy 23002 2011. augusztus 19. 11:40
Válasz erre
ááá a wingspalette... mindent megnéztem csak ezt nem... :D
Neo954 23001 2011. augusztus 19. 11:30
Válasz erre
Altengernagy 23000 2011. augusztus 19. 11:17
Válasz erre
Apropó yak-38... Létezik valami info arról hogy pl a csíkos mediterrán festés mennyire volt "létező" és mikor hol használták? Az Amodel készlete, a régebbi 3 festést tartalmazott, az új már csak egyet, a szürkét. Egy a közös, csak a régi kék festésű gépekről meg néhány agyon fakult roncsról vannak képek :(
A csíkosra pl azt írja, 1980 Földközi tenger, Moszkva cirkáló (?) de melyik, a helikopterhordozó vagy a rakétáscirkáló? Sehol sincs nyoma.

Kabin... mennyire látszik? Nekem sok kedvem nincs belsőrészt építeni...
Neo954 22999 2011. augusztus 19. 11:13
Válasz erre
154_2
154_2
31_1
31_1
31_1_b1
31_1_b1

Szia!

Ezt találtam.

Üdv.:Neo
miles 22998 2011. augusztus 19. 11:05
Válasz erre
Van valakinek festési rajza bolgár Szu-25-ösrő?
piratvitorla 22997 2011. augusztus 18. 21:11
Válasz erre
Sziasztok
Hány olyan típus van amihez senki se gyárt ülést vagy nem elérhető...
Ilyenkor az ilyen anyag jól jön.
Én is számtalanszor jártam így. Például Jak-38-ba is máshonnan alakítottam át kabint és ülést, mert nem volt más...
Zoli
p-51 22996 2011. augusztus 18. 20:10
Válasz erre
Levix!
Viszont mindenhez van színes fénykép rajta, onnan már lehet kavargatni a színeket! Meg jól lehet tájékozódni, hogy miben mi van, vagy hogy hogy kellene kinéznie. Pl veszel egy 1950-es 60-as évekbeli gépet, amihez nehezen jutsz kiegészítőhöz, és kíváncsi vagy, ugyan milyenre kellene faragni a wc-ülőkét benne. így talán használható, ha kódokkal nem is. De természetesen a festékkódokkal kapcsolatban ismét igazad van!
Levix 22995 2011. augusztus 18. 16:50
Válasz erre
Ez nagyjából fölösleges oldal. Szinte minden oroszra ugyanazokat a biztosan nem stimmelő FS kódokat adja. Adok az oldalra egy kettest. Tízből. Legalábbis az orosz részére.
sulyid 22994 2011. augusztus 17. 20:29
Válasz erre
Valakinek van képe a vietnámi háború után komcsik által használt ch-47-esekről?
p-51 22993 2011. augusztus 17. 19:12
Válasz erre
miles 22992 2011. augusztus 14. 14:28
Válasz erre
Kazah L-39-esekről valaki tud valamit?
zoli1989 22991 2011. augusztus 13. 20:42
Válasz erre
Na akkor mégiscsak jól gondoltam, hogy "magyaros" a neve :)
Lacy 22990 2011. augusztus 13. 20:39
Válasz erre
Sziasztok,
Miroslav Gyűrösi úr nagyon segítőkész és korrekt volt! Innen is köszönöm neki a hozzájárulását a cikkhez. A állampolgárságáról, vagy nemzetiségéről csak ő tud nyilatkozni. Annyi biztos lehet publikus, hogy vele magyarul beszélgettem. :)
zoli1989 22989 2011. augusztus 13. 20:34
Válasz erre
Igen-igen, közben én is keresgéltem :) Ha szlovák akkor végülis nem meglepő ez a név.
vlevi 22988 2011. augusztus 13. 20:11
Válasz erre
zoli1989 22987 2011. augusztus 13. 19:47
Válasz erre
Szia Lacy!

Még valami eszembejutott. Egyik ismerősömmel beszéltük, hogy a cikknél is írva van, hogy fotós: Miroslav Gyűrösi. Neki vannak magyar "szálai" is ? Mert a Gyűrösi név olyan magyarosan hangzik, főleg a hosszú Ű-vel.
www.ausairpower.net/CV-MG-2008.html
miles 22986 2011. augusztus 13. 19:18
Válasz erre
Kösz Laci!
Azért lehet, hogy otthon van még néhány jobban megkímélt gép és olyan, ami kisebb javítás után újra repülhet. Érdekesnek tartom, hogy ha elméletileg lehet, akkor mért nem használják a 29-eseken is a jobb változatot. Nekem nagyon tetszenek a kazah gépek festései így lehet hamarosan az egyik makettem is viselni fogja a módosított vörös csillagot. Csak a kopro MiG-31-esét ismerem, amibe van kazah matrica.
Lacy 22985 2011. augusztus 13. 13:36
Válasz erre
Szia Miles,
a kazah Szu-27-eseken alkalmazzák a megnövelt hatótávolságú R-27-es változatot.

Az aktív gépek mennyiségére, az elmúlt évek során ukrán, belorusz, orosz ipari javításra küldött gépek számából lehet következtetni. Szu-27-esből tizenkettő, MiG-29-esből tizenöt, MiG-31-esből húsz, Mig-27M tizenkettő, Mig-23UB kettő, Szu-25 tizenkettő. Az aktív Szu-24-esek száma nem ismert. Hadrend szerint egy-egy század, plusz két század Mig-31-es.

Az ismertebb források:
-AirForces Monthly MAY 2010
-MirAviacia 2006/2
-CombatAircraft Monthly JAN 2011
-Illetve orosz-kazah források, a közép-ázsiai repülőterek és rajtuk települt egységek történetéről a hatvanas évektől, napjainkig.
p-51 22984 2011. augusztus 13. 12:21
Válasz erre
Új kép
Új kép

r-27er mig-29
p-51 22983 2011. augusztus 13. 12:13
Válasz erre
The Kazakh air force is composed mostly of Soviet-era planes, including 41 MiG-29s, 44 MiG-31s, 37 Su-24s and 60 Su-27s. A small naval force is also maintained on the Caspian Sea.
miles 22982 2011. augusztus 13. 10:06
Válasz erre
Szia!
Kérdeznék párat.
Csak a Szu-27-esek vagy MiG-29-esek is használják az R-27ER-t?
MiG-31-ből, MiG-27-ből, Szu-24-ből , Mi-24-ből kb. mennyi aktív gép van?(A többi benne volt a cikkekben,ha jól emlékszem.)
Lacy 22981 2011. augusztus 13. 09:00
Válasz erre
Örülök, hogy tetszett nektek! Volt benne szó a Mig-31-esről a júliusi számban, ami nagyrészt a légvédelemről szólt. Csak sajnos a MiG-31-esről és az Sz-300-asról készült fotók az augusztusi második számba kerültek.
miles 22980 2011. augusztus 12. 21:16
Válasz erre
Csak sajna nem volt benne szó a MiG-31-ről, de a amúgy nekem is tetszett.
Gratulálok hozzá!
miles 22979 2011. augusztus 12. 21:15
Válasz erre
Csak sajna nem volt benne szó a MiG-31-ről, de a amúgy nekem is tetszett.
Gratulálok hozzá!
zoli1989 22977 2011. augusztus 12. 15:46
Válasz erre
Ja, te írtad a kazahsztános cikket ? Nagyon érdekes volt olvasni! Tetszett! :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.