/ Fórumok /

Vörös szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülőgépek makettezésével foglalkozó, "orosz megszállás"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
p-51 23079 2011. november 11. 08:24
Válasz erre
Igen, elég meglepő dolgot kérdeztél, általában a repülősök szokták tudni, meg a haditechnika iránt érdeklődők nagy része is. De nem kérdeztél hülyeséget, pusztán gondolkodtál, és az jó.
Egy bizonyos Fokker nevű holland származású mérnök még az első világháború alatt fejlesztette ki az ún. szinkronizált géppuskát, ami akkor lő, amikor nincs előtte légcsavartoll, vagyis nem lövik át a saját propellerüket. Ha jól tudom (de lehet, hogy itt már tévedek) mechanikai megoldást talált rá.
Azóta minden (azaz a legtöbb) légcsavaros vadászgépet így terveztek, ezzel a megoldással fegyverzik fel.
Üdv:
p-51
Visi 23078 2011. november 11. 08:18
Válasz erre
Köszi a választ Rumcájsz! Lehet hülyeséget kérdezek, de mentségemre legyen mondva nem vagyok repülős, hogy ezek a gépágyúk nem lőtték le a propellert így?
Amúgy megtaláltam a két kis lukat, majd kifúrom. Tegyek bele szerinted valamit hogy látszódjon a cső, vagy azok nem lógtak ki?
p-51 23077 2011. november 10. 17:31
Válasz erre
Rumcájsz_52 23076 2011. november 10. 17:14
Válasz erre
Szia Visi
Géppuska nem volt,helyette két 20 mm-es gépágyú volt a La-5 fegyverzete. A csőtorkolati nyílások a légcsavar mögött az orr-rész felső részén, a levegő-bevezető csatorna két oldalán vannak, ezekkel egyvonalban kétoldalt a kabintető előtt a két hosszúkás dudor alatt van az ágyúk zár-szerkezete.
Üdv R.
Visi 23075 2011. november 10. 15:16
Válasz erre
LA5
LA5

Sziasztok!

Kérdésem lenne hogy a La-5 gépeken volt géppuska? Amennyiben igen, az hol volt?

Köszönöm!
Üdv
Tibcsi 23074 2011. november 6. 15:03
Válasz erre
Lassan mindegyikből lesz egy repülőképes példány. :)
harold 23073 2011. november 6. 11:30
Válasz erre
Szia!

Szóval AERO magazin 77. oldalon írják tévesen Yak-27r helyett hogy Yak-28. A fotó az újságban!
vandork 23072 2011. november 6. 09:37
Válasz erre
Persze, hogy tudom:) Samhorba kerültek a gépek, a pilóták vonaton jöttek vissza (Ukrajnába), ahol nagy részüket leszerelték, illetve más ezredekhez irányították.
Vándor K.
www.soviet-airforce.com - A szovjet repülőtér titkai
Kamovos 23071 2011. november 5. 21:56
Válasz erre
Szia harold!

Hát én most meg vagyok keveredve, mint középparaszt 56-ban!

Akkor most javaslom, hogy azt beszéljük meg elősször, hogy melyik képről, melyik hozzászólásról beszélünk! :)
Én az általam belinkelt, és a 2053, 2064, 2083, és Weizi kolléga, 2065 számú hszé-ben lévőre mondtam, hogy Yak-25M.
Te melyikre mondtad, hogy Yak-28?

Üdv: kamovos
harold 23070 2011. november 5. 20:15
Válasz erre
DSC_1250
DSC_1250
DSC_1245
DSC_1245

Na jóóó. Jobban utánanéztem fűrészfogas. Szóval Yak-27r
harold 23069 2011. november 5. 19:57
Válasz erre
Ok! De ott is 28-nak írják, pedig szerintem is 25.
Kamovos 23068 2011. november 4. 21:00
Válasz erre
Yak-25M
Yak-25M

Szia harold!

YAK-25M.

Üdv: kamovos
harold 23067 2011. november 4. 20:39
Válasz erre
Aeromagazin 77-ik oldal /term. mostani szám/ akkor most JAK-28?
hajómester 23065 2011. november 4. 19:50
Válasz erre
-pályára- ez így írandó, "ly"-al.
Kamovos 23064 2011. november 4. 19:44
Válasz erre
Szia fishpot!

Szerintem ezek nem besorolva vannak.
Ezek a gépek csak kiszolgálási zónában álnak, és innénd vontatják, vagy gurulnak a pájára.

Üdv: kamovos
fishpot 23063 2011. november 4. 18:13
Válasz erre
763.iap komszomolszkij-2
763.iap komszomolszkij-2

Jak-28 /763.iap Komszomolszkij-2 Jugorszk/ Érdekes a gépek besorolása.
Miggyuri 23062 2011. november 3. 05:34
Válasz erre
www.youtube.com/watch
Ez aztán vörös szárny! Felújítottak az oroszok egy IL-2-t.
pilotka 23061 2011. október 29. 20:39
Válasz erre
Gondolom az, mert szerintem nem a Friszkói járathoz állnak sorba, bár ezeknél semmi nem lehetetlen. Remek shot szerintem! Roppant látványos.
miles 23060 2011. október 29. 13:57
Válasz erre
Nem semmi kép, ez egy nyílt nap?
pilotka 23059 2011. október 29. 09:17
Válasz erre
UCRANIA BELBEK SEVASTOPOL 62 GVIAP 70 ANIV 24-09-2011
UCRANIA BELBEK SEVASTOPOL 62 GVIAP 70 ANIV 24-09-2011

Nem vörösek, de kékek
Tibcsi 23058 2011. október 27. 22:38
Válasz erre
fortepan_20529_800
fortepan_20529_800

Apropó Mi-6. Ebbe a fotóba most botlottam bele a fortepan.hu-n.
Taylor 23057 2011. október 27. 13:55
Válasz erre
Szia!

És azt nem tudod hogy mi lett a sorsuk a Kivonult Su-24MR-el? Repülnek még azok a gépek valahol? Annyit tudok hogy közvetlen Azerbajdzsánba repültek.

Taylor
vandork 23056 2011. október 26. 20:34
Válasz erre
Hali!
Monyinóban ebben az évben nyílt nap volt aug 21-e, mi volt kunmadarasi pilóta barátainkkal kint saslikoztunk a reptéren:) és beültünk a V-12-be, Mi-6-ba, Mi-26-ba, Tu-124-be, stb. Már megszüntették az őrzést kb. 2 hónapja...
Vándor Karesz
www.soviet-airforce.com (A szovjet repülőtér titkai)
Newman 23055 2011. október 25. 23:41
Válasz erre
Nahát, micsoda ismerős képek..:)
Monino azért nagyobb falat, ráadásul arra jobban rá kell szervezni, az nem egy délutános hely. Ha jól tudom, akkor oda nem lehet "csak úgy" besétálni, ugyanis egy zárt katonai területen van a múzeum. Persze lehet, hogy rosszul tudom.
zoli1989 23053 2011. október 25. 22:34
Válasz erre
Hű az izgi túra lehetett. Gondolom Monino-t sem hagytátok ki ? :)
Weizi 23052 2011. október 25. 22:21
Válasz erre
Lala,és Newman kollégákkal együtt,de a fő csapásirány a MAKS2011 volt.
Egyébként Hodinka már tényleg inkább temető,mint kiállítás!Hihetetlenül lepusztították a vasakat.Pedig rengeteg érdekesebbnél-érdekesebb madárka álldogál ott egymás hegyén,hátán:(
zoli1989 23051 2011. október 25. 22:05
Válasz erre
Hú te is jártál ott! Sajna az a múzeum már inkább roncstemető, ahogy olvastam a cikkekből :(
Weizi 23050 2011. október 25. 22:03
Válasz erre
DSCN9145
DSCN9145
DSCN9132
DSCN9132
DSCN9135
DSCN9135
DSCN9136
DSCN9136
DSCN9137
DSCN9137
DSCN9138
DSCN9138
DSCN9139
DSCN9139
DSCN9140
DSCN9140
DSCN9141
DSCN9141

Szia!

Bizony ritka madárkák vannak ott!Tessék pár részletfotó a szóban forgó csodáról!:)
Sajnos nem csináltam róla olyan sokat.:(
Kamovos 23049 2011. október 25. 21:02
Válasz erre
YAK-25
YAK-25

A képet meg nem vitte át! :(
Kamovos 23048 2011. október 25. 20:59
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget!
Sikerült ugyan arról a gépről találnom szemből is képet.
Így már én is felismere.

www.google.hu/imgres
Érdemes ezen az oldalon szétnézni mert nagyon sok technikája van ennek a múzeumnak.
Kár, hogy ennyire le strapáltak. :(

www.google.hu/search

Üdv: kamovos
SIG 23047 2011. október 25. 20:25
Válasz erre
Én kérek elnézést, hogy hülyeségeket írtam :S Nekem a hajtómű kiömlője volt gyanús, de nem tudtam utána nézni az otthoni irodalomban. Üdv...
Lala 23046 2011. október 25. 20:04
Válasz erre
YAK-25M
YAK-25M

Sziasztok!
Így van!YAK-25M!Pont idén augusztusban jártunk ezen a helyen..:-)
Üdv!
Lacy 23045 2011. október 25. 19:54
Válasz erre
Sziasztok,

jól mondja Rumcájsz, Jak-25M a típus. Mind a szárny, mind a hajtóműgondola erről árulkodik hátulnézetből. Vagy esetleg, annak valamilyen prototípusra átépített változata:
www.flickr.com/photos/8531201@N04/2719913047
Rumcájsz_52 23044 2011. október 25. 19:36
Válasz erre
Szia Kamovos
A Jak-28 vállszárnyas konstrukció, a fotón lévő gép meg középszárnyas, így Jak-25/26/27 tipusváltozatok jöhetnek szóba. Az egyértelmű azonosításhoz látni kellene a gép orrát (gömb alakú vagy hegyes, esetleg üvegezett-e), és hogy milyen hosszú a kabintető, egy vagy kétszemélyes kialakítású?
Üdv R.
zoli1989 23043 2011. október 25. 11:29
Válasz erre
Hát igen, a baloldali az egy IL-28. :) De a jobb az Jak.
SIG 23042 2011. október 25. 10:43
Válasz erre
Szia ! Teljesen igazad van, ha a bal oldali repülőgépről beszélsz, de én akárhogyan nézem, Kamovos kollégát a "jobb" oldali gép típusa érdekelte, ami kísértetiesen hasonlít azt általad felrakott képre :) Üdv... 
zsury 23041 2011. október 25. 10:36
Válasz erre
il28-1
il28-1
yak28l-1
yak28l-1

Ők lennének...
zsury 23040 2011. október 25. 10:31
Válasz erre
Szerintem inkább IL-28.  A Jak-28 nyilazott szárnyú, és nem volt faroklövész.
SIG 23039 2011. október 25. 10:22
Válasz erre
Szia ! Véleményem szerint, ha a típusára gondolsz, akkor az Jak-28 lenne. Üdv...
Kamovos 23038 2011. október 25. 10:08
Válasz erre
planecemeterykhodynka-31
planecemeterykhodynka-31

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy mi a neve a jobboldali reptechnikának?

Köszi.

Üdv: kamovos
Mauro 23037 2011. október 25. 10:00
Válasz erre
sanyi 23036 2011. október 17. 08:09
Válasz erre
Lacy 23035 2011. október 9. 19:46
Válasz erre
Szia Mirazsmarci, értem köszönöm. Hasonló, néhány bevethető gépről írtak az ottani gyakorlatokról szóló cikkekben is. A 101-es képen nagyon tettszik a Szuhoj festésének mintája, jó kép.
mirazsmarci 23034 2011. október 9. 14:21
Válasz erre
Monox 23033 2011. október 8. 13:17
Válasz erre
Bezmertől egy falura... Melyik faluban?
mirazsmarci 23032 2011. október 8. 07:27
Válasz erre
Szia,
hogy mennyi üzemgépes gép lehet azt nem lehetett pontosan felmérni, mert a gépek jó része nem megközelíthető helyen volt. Két gép volt kiállítva, amelyek jó állapotúak voltak, de a személyzet egyik tagja mondta , hogy nem üzemképesek és nagyjavítani kéne őket. A zónába ki volt húzva 5 gép, ebből 3 repült is, szóval 5 db biztos repülőképes.
A góglin található képen a többi gép a betonfedezékek környékén volt tárolva, de a valóságban már nincsenek ott. A reptér nyugatabbra eső részén a fás-dombos rész mögött felfedeztünk több vezérsíkot, és a repülés után is oda vontatták a gépeket, tehát még valószínűleg van ott pár üzemképes közöttük.
Bezmertől egy faluval arrébb egy "fészerben" találtunk 3 kivont Szu-25-öst.
Lacy 23031 2011. október 7. 10:07
Válasz erre
Szia mirazsmarci, kösz hogy megosztottad. Ezek szerint van még jobb állapotban lévő Szu-25-ösük. Szétnézve a reptéren, kb. mennyi üzemképesnek gépük lehet?
Monox 23030 2011. október 7. 03:26
Válasz erre
Szép képek! Egyben örülök, hogy ismét sikerült lemaradnom valamiről...
mirazsmarci 23029 2011. október 6. 23:19
Válasz erre
Bulgária 008
Bulgária 008
Bulgária 025
Bulgária 025
Bulgária 033
Bulgária 033
Bulgária 035
Bulgária 035
Bulgária 041
Bulgária 041
Bulgária 045
Bulgária 045
Bulgária 080
Bulgária 080
Bulgária 086
Bulgária 086
Bulgária 089
Bulgária 089
Bulgária 099
Bulgária 099
Bulgária 101
Bulgária 101
Bulgária 103
Bulgária 103
Bulgária 329
Bulgária 329
Bulgária 126
Bulgária 126
Bulgária 140
Bulgária 140
Bulgária 150
Bulgária 150
Bulgária 161
Bulgária 161
Bulgária 185
Bulgária 185
Bulgária 198
Bulgária 198
Bulgária 205
Bulgária 205
Bulgária 217
Bulgária 217
Bulgária 219
Bulgária 219
Bulgária 288
Bulgária 288
Bulgária 296
Bulgária 296
Bulgária 298
Bulgária 298
Bulgária 306
Bulgária 306
Bulgária 313
Bulgária 313
Bulgária 316
Bulgária 316
Bulgária 327
Bulgária 327

Üdv!
Íme néhány kép a Bulgáriában köztereken kiállított, tárolt gépekről, és a tegnapi bezmeri nyílt napról.
Muzzy 23028 2011. október 4. 10:54
Válasz erre
Tibcsi!
Akkor még egy két apróság
scalemodels.ru/modules/forum/viewtopic_t_7288.html Ez kifejezetten az általános kérdéseket tárgyaló fórum, de a fórumon több cikk is van IL-2-ról, pl. van 1/48 AM építésről is, csak végig kell lapozni.
Érdemes a group Build-ot fórumot (Sztroim Vmésztye)is végignézni.
A korábbi linknél egyes oldalak a 1940-ben alkalmazott KISÉRLETI festéseket tartalmazzák, ezeket neh használták, csak kisérletekhez, utána átfestették a gépekket. (A LAG-3-ról is van infó, hogy 28 gépet ezzel a kisérleti festéssel átfestettek, de a gépátadás előtt visszafestették hagyományosra.)
Egyébként a scalemodels.ru-nél működik a google fordító, bár az ilyen fordításért nem vállalnék felelősséget.
Muzzy
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.