<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Regal | Adatlap | 23099 | 2011. november 23. 14:53 | ![]() | |
miles_Christi | Adatlap | 23098 | 2011. november 21. 19:27 | ![]() | |
Nem semmi képek. | |||||
sanyi | Adatlap | 23097 | 2011. november 21. 14:59 | ![]() | |
Szia Elmo! Tényleg, észre sem vettem, bár nem is nagyon nézegettem ezt részét:) Örülök hogy tetszenek! | |||||
elmo | Adatlap | 23096 | 2011. november 20. 22:36 | ![]() | |
Szia Sanyi! a 62.kepen kozepen egy "89-elotti cimeres" magyar zaszlo van. :) Nagyon zsir kepek. | |||||
sanyi | Adatlap | 23095 | 2011. november 20. 10:02 | ![]() | |
pilotka | Adatlap | 23094 | 2011. november 11. 19:57 | ![]() | |
jó bizony! | |||||
p-51 | Adatlap | 23093 | 2011. november 11. 19:40 | ![]() | |
A Karib-tenger vizei felett jó álca ez. szétvágtam két képet, mert nem tudom, honnan szedtem őket, de jól látszik rajta a Florida környéki tenger, szóval a kubai l-39 álcája jó. | |||||
pilotka | Adatlap | 23092 | 2011. november 11. 17:45 | ![]() | |
Levix | Adatlap | 23091 | 2011. november 11. 17:25 | ![]() | |
A Lindenhill már matricát is ad hozzá. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 23090 | 2011. november 11. 17:16 | ![]() | |
Hűha, ez tényleg azannyátos! :) | |||||
pilotka | Adatlap | 23089 | 2011. november 11. 17:11 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 23088 | 2011. november 11. 17:10 | ![]() | |
404. That’s an error. The requested URL /-b3maoanxx5e/tawqsbz0-ti/aaaidg/lumoi6parc4/s1600/azerbaiyan%2Bsu-22m3%2B83%2Bnieve%2Bcopia.jpg was not found on this server. That’s all we know. | |||||
pilotka | Adatlap | 23087 | 2011. november 11. 17:08 | ![]() | |
pilotka | Adatlap | 23086 | 2011. november 11. 17:03 | ![]() | |
Visi | Adatlap | 23085 | 2011. november 11. 11:50 | ![]() | |
:) Köszönöm mindenkinek a magyarázatokat! | |||||
muzzy | Adatlap | 23084 | 2011. november 11. 10:12 | ![]() | |
Bocsi tárcsa, elsütés, billentyű | |||||
muzzy | Adatlap | 23083 | 2011. november 11. 10:11 | ![]() | |
Gyakorlatilag egy bütykös tárccsa (csillagmotoros gépeknél) vagy bütykös tengely (soros motoroknál) szabályozta a fegyver elütését. Amikor a légcsavartollal egy vonalba esett a fegyver csöve, a bütyök nem engedte az elsütő billentyú elmozdulását. Ez a mechanikus mód volt az elterjedt változat Muzzy | |||||
Tibcsi | Adatlap | 23082 | 2011. november 11. 10:08 | ![]() | |
Nem. Szinkronizált géppuskának (ill. gépágyúnak) hívják az ilyent, és a tényleges elsütést a légcsavartengelyre szerelt szerkezet végzi. A pilóta a tűzgombbal csak a lövési szándékát jelzi. :) | |||||
Visi | Adatlap | 23081 | 2011. november 11. 10:04 | ![]() | |
Köszönöm, ez tényleg érdekes és érthető is, akkor gondolom a fegyver működött szakaszosan. De minden fordulatszámon így működött (?), vagyis valszeg igen, ha a propeller szabályozta. Olyankor sem találta el a propellert egy golyó sem amikor a gép fel-le azaz összevissza mozgott pl légicsatában? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 23080 | 2011. november 11. 08:51 | ![]() | |
Én is így tudom. :) | |||||
p-51 | Adatlap | 23079 | 2011. november 11. 08:24 | ![]() | |
Igen, elég meglepő dolgot kérdeztél, általában a repülősök szokták tudni, meg a haditechnika iránt érdeklődők nagy része is. De nem kérdeztél hülyeséget, pusztán gondolkodtál, és az jó. Egy bizonyos Fokker nevű holland származású mérnök még az első világháború alatt fejlesztette ki az ún. szinkronizált géppuskát, ami akkor lő, amikor nincs előtte légcsavartoll, vagyis nem lövik át a saját propellerüket. Ha jól tudom (de lehet, hogy itt már tévedek) mechanikai megoldást talált rá. Azóta minden (azaz a legtöbb) légcsavaros vadászgépet így terveztek, ezzel a megoldással fegyverzik fel. Üdv: p-51 | |||||
Visi | Adatlap | 23078 | 2011. november 11. 08:18 | ![]() | |
Köszi a választ Rumcájsz! Lehet hülyeséget kérdezek, de mentségemre legyen mondva nem vagyok repülős, hogy ezek a gépágyúk nem lőtték le a propellert így? Amúgy megtaláltam a két kis lukat, majd kifúrom. Tegyek bele szerinted valamit hogy látszódjon a cső, vagy azok nem lógtak ki? | |||||
p-51 | Adatlap | 23077 | 2011. november 10. 17:31 | ![]() | |
englishrussia.com/2011/05/12/spectacular-show-of-strizhi-aerobatic-team/ képek sztrizs russzkije vityázi | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 23076 | 2011. november 10. 17:14 | ![]() | |
Szia Visi Géppuska nem volt,helyette két 20 mm-es gépágyú volt a La-5 fegyverzete. A csőtorkolati nyílások a légcsavar mögött az orr-rész felső részén, a levegő-bevezető csatorna két oldalán vannak, ezekkel egyvonalban kétoldalt a kabintető előtt a két hosszúkás dudor alatt van az ágyúk zár-szerkezete. Üdv R. | |||||
Visi | Adatlap | 23075 | 2011. november 10. 15:16 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 23074 | 2011. november 6. 15:03 | ![]() | |
Lassan mindegyikből lesz egy repülőképes példány. :) | |||||
harold | Adatlap | 23073 | 2011. november 6. 11:30 | ![]() | |
Szia! Szóval AERO magazin 77. oldalon írják tévesen Yak-27r helyett hogy Yak-28. A fotó az újságban! | |||||
vandork | Adatlap | 23072 | 2011. november 6. 09:37 | ![]() | |
Persze, hogy tudom:) Samhorba kerültek a gépek, a pilóták vonaton jöttek vissza (Ukrajnába), ahol nagy részüket leszerelték, illetve más ezredekhez irányították. Vándor K. www.soviet-airforce.com - A szovjet repülőtér titkai | |||||
Kamovos | Adatlap | 23071 | 2011. november 5. 21:56 | ![]() | |
Szia harold! Hát én most meg vagyok keveredve, mint középparaszt 56-ban! Akkor most javaslom, hogy azt beszéljük meg elősször, hogy melyik képről, melyik hozzászólásról beszélünk! :) Én az általam belinkelt, és a 2053, 2064, 2083, és Weizi kolléga, 2065 számú hszé-ben lévőre mondtam, hogy Yak-25M. Te melyikre mondtad, hogy Yak-28? Üdv: kamovos | |||||
harold | Adatlap | 23070 | 2011. november 5. 20:15 | ![]() | |
harold | Adatlap | 23069 | 2011. november 5. 19:57 | ![]() | |
Ok! De ott is 28-nak írják, pedig szerintem is 25. | |||||
Kamovos | Adatlap | 23068 | 2011. november 4. 21:00 | ![]() | |
harold | Adatlap | 23067 | 2011. november 4. 20:39 | ![]() | |
Aeromagazin 77-ik oldal /term. mostani szám/ akkor most JAK-28? | |||||
hajómester | Adatlap | 23065 | 2011. november 4. 19:50 | ![]() | |
-pályára- ez így írandó, "ly"-al. | |||||
Kamovos | Adatlap | 23064 | 2011. november 4. 19:44 | ![]() | |
Szia fishpot! Szerintem ezek nem besorolva vannak. Ezek a gépek csak kiszolgálási zónában álnak, és innénd vontatják, vagy gurulnak a pájára. Üdv: kamovos | |||||
fishpot | Adatlap | 23063 | 2011. november 4. 18:13 | ![]() | |
Miggyuri | Adatlap | 23062 | 2011. november 3. 05:34 | ![]() | |
www.youtube.com/watch Ez aztán vörös szárny! Felújítottak az oroszok egy IL-2-t. | |||||
pilotka | Adatlap | 23061 | 2011. október 29. 20:39 | ![]() | |
Gondolom az, mert szerintem nem a Friszkói járathoz állnak sorba, bár ezeknél semmi nem lehetetlen. Remek shot szerintem! Roppant látványos. | |||||
miles | Adatlap | 23060 | 2011. október 29. 13:57 | ![]() | |
Nem semmi kép, ez egy nyílt nap? | |||||
pilotka | Adatlap | 23059 | 2011. október 29. 09:17 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 23058 | 2011. október 27. 22:38 | ![]() | |
Apropó Mi-6. Ebbe a fotóba most botlottam bele a fortepan.hu-n. | |||||
Taylor | Adatlap | 23057 | 2011. október 27. 13:55 | ![]() | |
Szia! És azt nem tudod hogy mi lett a sorsuk a Kivonult Su-24MR-el? Repülnek még azok a gépek valahol? Annyit tudok hogy közvetlen Azerbajdzsánba repültek. Taylor | |||||
vandork | Adatlap | 23056 | 2011. október 26. 20:34 | ![]() | |
Hali! Monyinóban ebben az évben nyílt nap volt aug 21-e, mi volt kunmadarasi pilóta barátainkkal kint saslikoztunk a reptéren:) és beültünk a V-12-be, Mi-6-ba, Mi-26-ba, Tu-124-be, stb. Már megszüntették az őrzést kb. 2 hónapja... Vándor Karesz www.soviet-airforce.com (A szovjet repülőtér titkai) | |||||
Newman | Adatlap | 23055 | 2011. október 25. 23:41 | ![]() | |
Nahát, micsoda ismerős képek..:) Monino azért nagyobb falat, ráadásul arra jobban rá kell szervezni, az nem egy délutános hely. Ha jól tudom, akkor oda nem lehet "csak úgy" besétálni, ugyanis egy zárt katonai területen van a múzeum. Persze lehet, hogy rosszul tudom. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 23053 | 2011. október 25. 22:34 | ![]() | |
Hű az izgi túra lehetett. Gondolom Monino-t sem hagytátok ki ? :) | |||||
Weizi | Adatlap | 23052 | 2011. október 25. 22:21 | ![]() | |
Lala,és Newman kollégákkal együtt,de a fő csapásirány a MAKS2011 volt. Egyébként Hodinka már tényleg inkább temető,mint kiállítás!Hihetetlenül lepusztították a vasakat.Pedig rengeteg érdekesebbnél-érdekesebb madárka álldogál ott egymás hegyén,hátán:( | |||||
zoli1989 | Adatlap | 23051 | 2011. október 25. 22:05 | ![]() | |
Hú te is jártál ott! Sajna az a múzeum már inkább roncstemető, ahogy olvastam a cikkekből :( | |||||
Weizi | Adatlap | 23050 | 2011. október 25. 22:03 | ![]() | |
Szia! Bizony ritka madárkák vannak ott!Tessék pár részletfotó a szóban forgó csodáról!:) Sajnos nem csináltam róla olyan sokat.:( | |||||
Kamovos | Adatlap | 23049 | 2011. október 25. 21:02 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 23048 | 2011. október 25. 20:59 | ![]() | |
Sziasztok! Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget! Sikerült ugyan arról a gépről találnom szemből is képet. Így már én is felismere. www.google.hu/imgres Érdemes ezen az oldalon szétnézni mert nagyon sok technikája van ennek a múzeumnak. Kár, hogy ennyire le strapáltak. :( www.google.hu/search Üdv: kamovos |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Nem tudja valaki véletlenül, hogy az il.76 és az il-78 kivülről miben különbözik?
A Trumpeter 1/144-esei miben különböznek egymástól, plusz keretet kapott az il-78-as?
Előre is köszönöm a segítséget,
üdvözlettel,
Regal