/ Fórumok /

dioráma elkészítése

Én terepaszt< építek(HO-s vasúti), és annál a terepkialakításhoz várnék anyagot, ill. megvitathatnánk az egyes ötleteket bármelj méretarányban.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363.
halaci 232779 2009. április 1. 21:15
Válasz erre
Persze, küldj egy mailt, hogy tudjam, hogy ki vagy és módosítjuk a rendelést! (Nem vagy regisztrálva, így a nick alapján nem tudlak beazonosítani.)
Tomek 232778 2009. április 1. 21:05
Válasz erre
Hali!
Most néztem a harvard kiadó oldalát és láttam hogy betettek egy móvári átvét lehetöséget! Én már megrendeltem postán ! Lehet ezen változtatni?
halaci 232777 2009. április 1. 20:52
Válasz erre
A Sherman, a Crusader és a Pz.IV. az Italeritől vinil lánctalpas, a Marder majdnem biztos, hogy darabos (legalább is a Gepárdhoz, ami azonos alváz azt adnak). A Tamiya mind vinil.
Babek 232776 2009. április 1. 20:03
Válasz erre
Hello megint én !

Ezeknek gumi vagy műanyag, 2 részes vagy többféle darabból álló lánctalpa van:

Italeri:-Tiger p elefant
-M4a1 sherman
-sd.kfz. 171 Panther ausf a
-Pz.kpfw ausf E tiger (1)
-sd. kfz. 139 panzerjager Marder 3
-Pz.Kpfw IV ausf.f1/f2
-crusader III aa mk. III
-sd. kfz. 173 jagdpanther
Tamiya:-panzerkampwagen IV. ausf.d
-t 34/76
-sd kfz 251/1 hanomag

NAGYON fontos lenne hogy megtudjam ezeket az adatokat úgyhogy léccci válaszoljatok.

Ja és nem tudj valaki hogy az italeri honlapján hol lehet megnézni hogy melyik dobozban mi van.
Mert a products-ban csak a dobozon lévő képet mutatják.

Mégegyszer kössz
-sd. kfz. 173 jagdpanther
kovács_bt 232775 2009. április 1. 19:40
Válasz erre
Szerintem az is jó ha valaki neked megvákummintázza aztán othon kiöntöd..
bigmonty0 232774 2009. április 1. 18:33
Válasz erre
aham na majd megpróbálok beszerezni bár lacusnak mintha már láttam volna hordót hungarocellből ezért is kérdeztem hátha valaki tudna képe adni.
gábor76 232773 2009. április 1. 14:54
Válasz erre
A művirágosok is használják,abba szúrják a növénykéket.
vereri05d 232772 2009. április 1. 14:48
Válasz erre
elég szutyis morzsás anyag. nekem nem tetszik olyan mint a hungarocell csak finomabb szemcsékkel.
üdv Erich
bigmonty0 232771 2009. április 1. 14:12
Válasz erre
lehet h én vagyoik műveletlen de mi az az oázis?(nem a sivatagira gondolok:D)
Geriqe94 232770 2009. április 1. 13:20
Válasz erre
Üdv szerintem hordót a legegyszerűbb megvenni:D
Próbáld meg elkészíteni oázisból
bigmonty0 232769 2009. április 1. 13:15
Válasz erre
Üdv mindenkienk!
Nemtudjátok, hogy hordót hogyan és miből lehet készíteni esetleg képeket tudnátok feltenni?
Valamint még mindig kellene nekem az, hogy láncot hogyan lehet készíteni.
Geriqe94 232768 2009. március 31. 22:46
Válasz erre
Nagyon szép
én is próbáltam fát készíteni, csak viharvert akácfa lett belőle:S
Geriqe94 232767 2009. március 31. 22:43
Válasz erre
Üdv nekem nagyon tetszik szerintem a hummer nem nagy baj:D
(ha magadnak készíted, de ha versenyre csinálod,akkor már baj:S)
Muzzy 232766 2009. március 31. 22:19
Válasz erre
Borisz!
Nem kötözködni akarok, de csíkok párhuzamosak is a törzzsel?
A késői hurric szárnyborítása már fémből volt (aluminíum ötvözetből) és az nem így rozsdásodik (az főleg mattul, illetve szürkés árnyalatot vesz fel - friss korrózió, bár az aluminiumnál inkább a kristályközi korrózió okoz gondot.) Esetleg a festék lekopását imitálhatod, de ezeken a gépeken nem nagyon volt a harcjárműveken megszokott rozsda (egy repülőgép átlag életkora 3 hét volt, ettől függetlenül több olyan esetről tudunk, hogy egy repülőgép akár két évet is a frontot töltött.)
A hüvelykivetőt matt feketével, az olajradiátorhoz a Gunze olajszínjét javaslom. Ha már itt tartunk a kipufogók kormozódását is meg lehetne ejteni, itt a szín függött attól, milyen oktánszámú benzint használtak, illetve a keverési aránytól, a magas oktánszámú, illetve a főleg hosszú távú gépek esetében, illetve a szegény keverék miatt inkább szürke volt.
Muzzy
borisz 232765 2009. március 31. 22:01
Válasz erre
Szeva!
Szerintem is létrára kéne cserélni!
Az őrtornyot pedig egyszerűsíteném, szerintem nem kell rá az az erkély.
Az HMMWV tetszik, terep rendben.
borisz 232764 2009. március 31. 21:52
Válasz erre
Szia!
Dehogy sértődetM.
A csíkokat előbb mértem, szimmetrikusak.
A sárga folt rozsda, akárcsak a szárnyon, a fehér csíkokon.
Az olajradiátort (hűtő?) és a hüvelykivetőt mivel koszoljam? Feketével?
Olyat lehet, hogy az olajradiátor viszonylag új, és ezért nem dzsuvás?
WadEmber 232763 2009. március 31. 21:46
Válasz erre
Igen a feljáró az nekem se jött be igy utólag.
Arra gondoltam hogy létrára cserélném.
Muzzy 232762 2009. március 31. 21:36
Válasz erre
Borisz!
Szándékosan ilyen ferde a jobb szárnyon a fehér csík?
A futó kitámasztóknál a sárga folt mit akar imitálni?
A hüvelykivetőt kicsit koszolhattad volna, ugyan ez igaz az olajradiátorra.
Bocsi, röviden tőmondatokban, de semmi esetre sem bántó szándékkal!
Üdv
Muzzy
Gotha 232761 2009. március 31. 21:31
Válasz erre
szia nekem tetszik, bár az a feljáró nem igazán őrtoronyhoz való! Egyébként ügyes vagy, jó lesz ez!
WadEmber 232760 2009. március 31. 20:50
Válasz erre
Kép018
Kép018
Kép020
Kép020
DSC02030
DSC02030
DSC02035
DSC02035
DSC02033
DSC02033

Sziasztok.
Először is emelem a kalapomat a dioráma készítők elött. Amijen munkákat lát itt az ember, attól lehidal.
Miután az autóimat meg a mocikat rontom folyamatosan vettem a bátorságot, és neki láttam első diommnak:-)))
Nemtudom ki emléxik még rám a téma a francia légió.
Kicsit összeborzolódtam, mert eléggé összekuszáltam a dolgokat már a legelején kiderült hogy a francia légióba nincs hummer :-)))
Első orbitális hibának nem is rossz.
Szóval azt használtam fel, ami volt itthon.

A terepet készítettem el hétvégén és hozzá egy őrtornyot és erről szeretném a véleményeteket kérni.
Még nem 100as a dolog de szeretném, ha mondanátok valami rolla.
A terepet purhabbol készítettem. Száradás után megfaragtam késsel-bicskával, megadtam neki a formáját.
Ezekután ugynézet ki mint egy nagy szelet pannonia sajt lukacsos volt.
Gondoltam előveszek egy kis gipszet és ecsettel bekentem az egész felületet. Ez már hasonlított a formához, amit szerettemvolna.
A gipsz száradása után. Lementem ásni egy kicsit. Haza hoztam egy kis földet meg homokot.
A földből vízzel sarat készítettem és belekevertem kicsi homokot.
Ezzel megint átkenegettem (vakolgattam) a terepet. Száradás után tök szép talaj lett.
Dobok egy pár képet.
Szeretném, ha kritizálnátok egy kicsit.
borisz 232759 2009. március 31. 20:31
Válasz erre
dasboat 232758 2009. március 31. 19:30
Válasz erre
Sziasztok!Szeretnék építeni egy 2.világháborús magyarországi diorámát is itt is a 40-es évekbeni vidéki házakról tanyákról falukról és az ott történő csapatmozgásokról vagy összecsapás előtti utáni állapotokról keresek képeket illetve referencia anyagot ha valaki tudna ebben is segíteni előre is köszönöm!Üdv!
Ákos 232757 2009. március 31. 18:55
Válasz erre
Lacus78 232756 2009. március 31. 18:19
Válasz erre
ih262-7
ih262-7

Borisz! Nézd csak, ez hátha ihletet ad. Én nem vagyok oda a repülőgépekért, de ez az egyik kedvenc diorámám, sajnos nem tudom, ki készítette.

Vujit.
Elvileg nyári fa lesz, sok-sok zöld levéllel. Drót vázra építettem, a drótra faragasztós géz, erre agyag ment, ahol vastag a fa. A legkülső borítás tapétaragasztós rötyi papír, ebbe lehet frissen nyomkodni a mintákat. Fekete vízfestékkel festettem, ill. fújtam az ágakat, mert azok letörnének. Aztán szárazecseteltem, poroltam paszellk. porral, de ezek még csak kísérletezgetések.
vereri05d 232755 2009. március 31. 17:28
Válasz erre
Egyik se, sima standart lánctalp készlet, vannak benne hússzú, rövidebb, kicsi és sok szem az első és utolsó görgőkhöz.
üdv Erich
halaci 232754 2009. március 31. 17:14
Válasz erre
Igen, olyan Szabadság-hidasra gondoltam :-)). A két hátsót döntsd a gép felé és előre egy kicsit, miközben valami vékony damillal vagy inkább cérnával a hátsó és oldalsó falhoz kikötöd őket, a két elsőt pedig csak kifelé. A hátsók azért lehetnek kikötve, mert ha a vízszintes vezérsík befér közéjük, akkor lehettek fixen rögzítettek, az elsőket viszont el kellett tudni emelni, hogy a gép kigurulhasson.
Babek 232753 2009. március 31. 17:13
Válasz erre
Hello bocsi valaki meg tudná mondani nekem hogy az italeri 1:35-ös Panther ausf a. (zimmerit)-nek mien lánctalpa van szemenkénti vagy gumi.
vujit 232752 2009. március 31. 17:02
Válasz erre
Szia Lacus78!

Nagyon király lesz a fa! Milyen évszakhoz csinálod?
Egy pár kérdés! : Azokat látom, hogy a kisebb ágakat a gyökeres módszerrel csináltad, de mi a törzsnek az alapja és hogyan imitáltad a kérget és utána hogyan kezelted (festék,púder)?

Üdv.: vujit
borisz 232751 2009. március 31. 17:02
Válasz erre
Köszi!
Túlzással élve, kb mintha a szabadság híd lenne?
Csak simán tegyek be pár "gerendát", vagy kéne rájuk 3-3 támasztó láb is?
lucky 232750 2009. március 31. 17:02
Válasz erre
Lacus78!
Ne csalj!:) Mondtuk már ne 1:1-ben dolgozz!
halaci 232749 2009. március 31. 16:53
Válasz erre
Nekem egy apróság tűnt fel (kivitelezéshez nem szoktam szólni): ekkora fesztávon szerintem nem lehet így kifeszíteni álcahálót, gyakorlatilag semmilyen hálót. A valóságban a közepe bőven rálógna a Hurri tetejére. Szerintem rakjál be két-két támaszt a géppuskáktól jobbra és balra a háló elejére és a szárny mögé is, kb. az állás mélységének a feléhez. Az lenne a jó, ha fel is nyomnák a hálót, hogy köztük belógjon egy kicsit.
borisz 232748 2009. március 31. 16:52
Válasz erre
Azt ki is felejtette, hogy a trópusokon van. Ott van ilyen vörösföld nevű dolog. Eddig csak képről láttam, mert esőerdőben m,ég nem jártam, de eléggé salak szerű.
halaci 232747 2009. március 31. 16:47
Válasz erre
Ha vársz még három hetet, az új könyvben Lacus olyan leírást ad, hogy elmehetsz tetőfedőnek :-)).
sulyid 232746 2009. március 31. 16:44
Válasz erre
Hello borisz:)
Szerintem jó lesz de a föld az kicsit túl bordó lett(magyarul a színe nem megfelelő)(SZERINTEM)de amúgy jó lesz.
Siki 232745 2009. március 31. 16:26
Válasz erre
ÜDv emberek!
SEgítséget szeretnék kérni. Tetöt illetve cserepeket szeretnék csinálni, de nem tudom hogy hogyan is álljak hozzá a tetőszerkezethez. Tudna valaki képet mellékelni, esetleg leirni? A kettö kombinácio még jobb lenne. Elöre is köszönöm
Siki
borisz 232744 2009. március 31. 16:23
Válasz erre
P1000686
P1000686
P1000688
P1000688
P1000689
P1000689
P1000691
P1000691
P1000692
P1000692
P1000693
P1000693
P1000694
P1000694
P1000695
P1000695
P1000696
P1000696
P1000697
P1000697
P1000698
P1000698
P1000699
P1000699

Jónapot emberek!
Kritika, vélemény kéne!
Hétvégén megmérettetném Tokajban.
A két sárga láda még festetlen
Lacus78 232743 2009. március 31. 15:59
Válasz erre
fa
fa
fa1
fa1

Sziasztok.
Gyötröm magam, hogyan is kéne fát csinálni, ami mutat is valahogy. Eddig így néz ki, nem tudom, milyen lesz a végeredmény. Ez az első próbálkozásom, ahol az egész fa mesterséges, kivéve a gallyakat...
dasboat 232742 2009. március 30. 18:59
Válasz erre
Köszönöm az eddigi referenciákat nagyon jók:-)
Z63 232741 2009. március 30. 18:49
Válasz erre
Ori!
Persze, megtalálsz! zooli63@citromail.hu
Üdv,Z63
halaci 232740 2009. március 30. 18:44
Válasz erre
Várj csak, neked ez kell, csak a nehéz megtalálnom a saját referenciáim között:

www.6juin1944.com/album/thennow/index.php
halaci 232739 2009. március 30. 18:40
Válasz erre
Van egy After the Battle című könyvsorozat, azon belül egy Panzers in Normandie - Then and Now kötet. Nézd meg a Farposst-on, régebben fent volt.

A kiadó oldalát itt találod:
www.afterthebattle.com/imagetest.htm
Gotha 232738 2009. március 30. 18:35
Válasz erre
köszi megcsináltam. Megcsináltuk! :DDD
halaci 232737 2009. március 30. 18:21
Válasz erre
Ha regisztrált vagy, akkor "Makettjeim, cikkeim" menüpont alatt jobb szélen Új segédlet. A szöveget be tudod kopizni, de a képeket sajnos azt hiszem újra fel kell töltögetned :-((.
dasboat 232736 2009. március 30. 18:18
Válasz erre
Sziasztok!Egy 1944-es normandiai vagy franciaországi diorámát szeretnék készíteni és ehhez keresnék a francia vidékről képeket falusi házakról tanyákról végül is olyan fotókat keresek ami akkor és most is áll még,hogy az élethűség szempontjából minél jobban el tudjam készíteni az épületeket, esetleg ha valaki tudna olyan oldalt vagy könyvet ami ilyesmikkel foglalkozik és be linkelné nagyon megköszönném.
Üdv:Dasboat
Gotha 232735 2009. március 30. 17:48
Válasz erre
azt sajnos nem tudom hol találom, vagy hogy lehet áttenni.
borisz 232734 2009. március 30. 17:08
Válasz erre
Úgy van, segédletek közé!
Nagyon jó ötlet így összeszedni:)
halaci 232733 2009. március 30. 14:53
Válasz erre
Hűha, köszi a képekkel felturbózott leírást! Szerintem a képekkel együtt fel kellene raknod a Segédletek közé, mert itt két nap múlva már senki sem fogja megtalálni, pedig hasznos.
Gotha 232732 2009. március 30. 12:56
Válasz erre
1 kép ut romai
1 kép ut romai
2 kép makadám
2 kép makadám
3 kép macskakő
3 kép macskakő
4 kép kiskocka kötés
4 kép kiskocka kötés
5 kép kiskocka szerkezete
5 kép kiskocka szerkezete
6 kép kockako blokk szamos
6 kép kockako blokk szamos
7 kép nagykocka ives
7 kép nagykocka ives
8 kép 45 fok
8 kép 45 fok
9 kép ut nagykocka 90 kötés
9 kép ut nagykocka 90 kötés
10 kép bazalt sakktabla
10 kép bazalt sakktabla
11 kép kiskocka járda
11 kép kiskocka járda
12 kép  nagykocka es kicsi
12 kép nagykocka es kicsi
13 kép vegyes
13 kép vegyes

Készítettem egy rögtönzött úttant, nyugodtan ki lehet egészíteni.
A római útépítést ( 1 kép ) a merész vonalvezetés és az alapos kivitel jellemezte. Az utak évezredes fennmaradásukat a mély alapozásnak köszönhetik. Az alapozás legalább 1 méter mély, de legalább a fagyhatárig ért le. A terméskő alap (statumen) 30 cm vastagságú lapos kővekbőll álló réteg volt. Erre jött az ökölnyi kövekből készült ruderato, ami 25 cm vastagságú. Felette kisebb kavicsokból álló nucleus (25 cm) helyezkedett el. Valamennyi réteget mészhabarcsba tették. A legfelső réteg homokos kavics vagy ritkán terméskő. (20 cm) A kötőanyagul haszált mész (calx) után nevezték el a franciák a kövezett utat (via calciata) chaussée-nak (sosszé). Az építkezéshez mindig a helyben található anyagokat használták fel. Pédául a Savárián átvezető utat sághegyi bazaltkővel burkolták.

Makadám, (2 kép) hengerelt zúzottkő útburkolat. Nevét Mac Adam, (*1756, +1836) skót mérnöktől kapta. "Makadám.-útburkolatot jól tömörített földalapra helyezik, kőszén-szerkezettel; az élükkel felfelé rakott nagy alapköveket zúzottkövekkel kiékelik, erre zúzalékot hengerelnek; hengerlés közben vízzel locsolják, hogy egyrészt a szemcsék közötti súrlódást csökkentsék, másrészt az iszapolást, (kötést) bemossák a szemcsék közötti üregekbe. Hézagmentes felület nyerése céljából aszfaltos, (bitumenes) felületi kezelésű v. cementtel töltik ki.

A macskakő (3 kép) utak, terek kövezésére használt, szögletesre faragott, domború felületű, általában bazalt. A második világháborúig elterjedt szabadtéri burkolási módszer volt a macskakövek szoros, adott mintázatú lerakása. (4 kép) Az (5 kép) en kiskockakő burkolat látható, melynek mintázata úgynevezett "kétsoros átkötés". Ennek egy blokkját a (6 kép)en látjuk. Mind az említettek, mind a hullámvonalban (koszinusz görbére emlékeztető körív illesztések) mintázata a kiskockakő szabálytalan mérete és alakja miatt ésszerű kőfektetési mód: a különböző méretű kövek így csaknem maradéktalanul felhasználhatóak. A nagykockát is szokás volt ívesen lerakni. ( 7 kép)

Míg a kiskő és kiskockakő szabálytalansága miatt (méretük 10-12 cm-es él a látható felületen) erre a módszerre szükség volt, addig a "bányanedves" állapotban pontosabban hasított és megmunkált nagykockakő burkolatot (18 cm x 18 cm) egyenes vonalban, általában az úttengellyel 45 fokos szöget (8 kép) bezárva fektették az ágyazatba. Ekkor viszont szükség volt a széleken püspöksüveg kőre, kötőszögkőre, esetleg háromszögkőre, valamint kötőkőre (27 cm x 18 cm) az úttengelyben is. Volt hogy a padkára 90 fokban fektették a köveket, de kötésben (mint a téglafalat szokás) (9 kép) .(A kövek kötésben rakása mindig kevésbé bomló felületet jelent, mint a hálós, sakktáblaszerű fektetés (10 kép)

A (11, 12, 13 kép)eken vegyes burkolatok és kapcsolódásuk látható.

Én ennyit tudtam laikusként összeszedni.
halaci 232731 2009. március 30. 10:42
Válasz erre
Szeretnék kérni mindenkit, hogy ha a hétvégén nem kapott visszaigazolást a dioráma könyv megrendeléséről, akkor jelezze a diorama(kukac)harvar-d.hu mailen, mert ebben az esetben valamilyen számomra eddig ismeretlen ok miatt nem kaptuk meg a rendelést!
vlevi 232730 2009. március 30. 10:28
Válasz erre
10434842
10434842
10434853
10434853

Én a macskakőhöz (72-ben) felszabdaltam egy csomó kartonpapírt, és tapétaragasztóval bekent felületre egyesével raktam fel. Eltartott egy ideig, de nekem teccik a végeredmény. Másodszor viszont nem biztos, hogy hozzákezdenék :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363.