/ Fórumok /

dioráma elkészítése

Én terepaszt< építek(HO-s vasúti), és annál a terepkialakításhoz várnék anyagot, ill. megvitathatnánk az egyes ötleteket bármelj méretarányban.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363.
vlevi 233447 2009. június 18. 09:57
Válasz erre
Villamossínt pedig talán szélesebb sztrirol lapból csinálnék. Mivel a villamossín be van süllyesztve az útba, a pontos profilja nem lényeges, csak a szélessége. Ha mégis nagyon belátni oldalról, akkor esetleg egy egyszerű T alakot érdemes csinálni, azaz sztirol csíkot keresztben ragasztani egy álló sztirol csíkra.
vlevi 233446 2009. június 18. 09:54
Válasz erre
"1:3-5ös méretarányban macskakövet"
Szerintem csináljál.

Én 72-ben csináltam, kartonpapírt felvagdaltam a megfelelő méretre, és vastagon felkent tapétaragasztós alapra ragasztottam. Szerintem így a legjobb, mert a bekarcolgatással túlságosan egyenletes lesz. Vagy macerás a karcolgatás. De ha egyesével rakod le, akkor lesz benne annyi pontatlanság, amenyyi kell.

Egyébként pedig pl. a Miniart-nak van jópár olyan diorámája, amihez van macskaköves utcarészlet.
firemanus105 233445 2009. június 18. 09:44
Válasz erre
Sziasztok!
Csak egy gyors kérdésem lenne felétek! Hogyan kell csinálni vagy esetleg hol lehetne kapni tűzcsapot 1:24-es méretarányban!
Illetve lehet-e diorámáról valahol szakkönyvet vásárolni?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Üdv Firemanus
lacikaa 233444 2009. június 18. 09:44
Válasz erre
Még egy dolog!

Villamos sín (1:35-ben) is kellene nekem, vagy ha valaki tudna jó leírást...

Köszönöm!
lacikaa 233443 2009. június 18. 09:43
Válasz erre
Sziasztok!

Szeretnék diorámámhoz 1:3-5ös méretarányban macskakövet. Hol tudok venni ilyet? Korábban itt fölvettem a kapcslatot valakivel, aki csinál ilyeneket de sajnos nincs meg már az elérhetősége.

Köszönöm!

Üdv!
tyimosenko 233442 2009. június 17. 23:36
Válasz erre
Üdv.

Na, mégiscsak kiegyenesítetted a sínt, mióta fent volt itt ez a diorámád. Alulra teszel valamit majd? Mert így ott tátong az a nagy üres tér.
Siki 233441 2009. június 17. 22:41
Válasz erre
Köszönöm Z63!
Sajnos nem járok Budapesten sűrűn, de erre felé is sok a macskaköves út. Gyárak, üzemek pedig nincsenek, illetve amiröl én tudok azok aszfaltozottak és nem macskakövesek, ebből gondoltam, hogy nem raktak üzemek közelébe macskakövet. DE okosabb lettem ma is. Köszönöm mégegyszer
siki
Z63 233440 2009. június 17. 21:58
Válasz erre
Szia Siki!
Régen nem volt aszfaltburkolat az úttesteken. A földes, vagy homokos utakat először bitumennel átitatott fakockákkal burkolták, mert ezen nem zörögtek annyira a szekerek, egyéb kocsik. Ezt váltotta fel a kőkockás burkolat. Az aszfaltot kb. az 1880-as évek második felétől kezdték alkalmazni, de csak a járdán. Az utakon -természetesen ipari üzemek útjain is - a kockakövet használták. Ezt, mint Palkó is írta, több régi üzem területén megfigyelheted, a mai napig is. Nagy divat volt még a kisebb, szögletes kövekből íves pászmákban lerakott " macskakő " is. Ez újabban megint divatba jött, de pl. a XIV. ker. Nagy Lajos király útján találhatsz a régiből az Egressy út és Mogyoródi út között. Ezenkívül a 30-as években jónéhány utat ipari kerámiából készült kövezettel láttak el. Ez volt a keramit.Jellegzetes sárga színben pompázott és bár nagyon kopásálló volt, még száraz időben is iszonyúan csúszott, de vizesen, mint a jég. Jelenleg a csepeli papírgyár területén található belőle, de a múlt héten a XIX. kerületi Ady Endre útra nyíló egyik kis utcácskában is láttam még, az orvosi rendelőintézet közelében. Ez kb.21X11 cm-es téglatestekből állt és 45 fokban, átlósan rakták le.
Remélem, hasznosítható az info!
Üdv,Z63
Siki 233439 2009. június 17. 21:47
Válasz erre
Palkó!
Éppen ezért fűztem hozzá, hogy nem vagyok jártas e téren:) Mostmár tudom, hogy a Csepel Műveknél az van:). Köszi az infót, én is tanultam.
Siki
Palkó 233438 2009. június 17. 21:27
Válasz erre
"Nem vagyok jártas a témában, de szerintem gyárak környékén nem nagyon raktak macskakövet. Ha tévedek elnézést."

A Csepel Művek utcáinak egy részén a mai napig ott a macskakő.
Kopasz 233437 2009. június 17. 19:35
Válasz erre
Ha korodat jól saccolom meg , akkor nagyon ügyes vagy ! Én majd akkor mondanák véleményt ha kész vagy !
Szia !
sdkfz 233436 2009. június 17. 19:31
Válasz erre
üdv
ez a nagymacska melyik gyártótól való?
Siki 233435 2009. június 17. 18:08
Válasz erre
Ádám911!
Az ötlet NEKEM tetszik... de ha csak 1 tank lesz rajta, akkor szerintem túlméretezted. Ami még feltűnt:
- macskakő. Nem vagyok jártas a témában, de szerintem gyárak környékén nem nagyon raktak macskakövet. Ha tévedek elnézést.
- épületek. lehet látni, hogy csak ráraktad a házromokat, valahogy szerintem dolgozdd bele öket, mert igy nagyon látni, hogy csak oda van téve.
- szép a macskakő és a sérült vakolat.
Kezdő vagyok én is, de ezek szurtak szemet. De kitartás és sok gyakorlás, én is ezet teszem:)
A nagyok majd mondanak jobb véleményt.
Siki
Ádám911 233434 2009. június 17. 16:55
Válasz erre
CIMG3358
CIMG3358
CIMG3359
CIMG3359
CIMG3360
CIMG3360
CIMG3361
CIMG3361
CIMG3362
CIMG3362

bocs a képek lemaradtak
Ádám911 233433 2009. június 17. 16:48
Válasz erre
Hellósztok!

Gondoltam ha már így leült a topic akkor megmutatom min dolgozok eddig. A környezet egy iparterületet akarna ábrázolni:) Még közel sincsen kész. Várom a véleményeteket.

Üdv: Ádám
Ram 233432 2009. június 16. 08:26
Válasz erre
Szia,
attól függ, milyen erdő :) egyébként viccet félretéve, lombos-avaros altalajt legegyszerűbb szerintem valódi száraz levelek aprításával (kávédaráló?) érhetsz el, néhány kósza aljnövénnyel, egy-két bokorrá alakított gyökér, meg némi műfű... még nem csináltam ilyet, de így kezdenék neki...
grifx 233431 2009. június 15. 20:17
Válasz erre
Sziasztok
Erdeitalajt miből tudok készíteni 1:35-be?
Pistii 233430 2009. június 15. 15:15
Válasz erre
Csak gratulálni akarok a könyvhöz, ma jött meg!
Nagyon Király! :D
Már én is nyitottszemell játok :)
Bocs az OFf-ért
Nowotny 233429 2009. június 12. 21:03
Válasz erre
Elősször is szerezz be hozzá egy jó könyvet.:D:D
borisz 233428 2009. június 12. 20:53
Válasz erre
Cimbi, jól elkerekedett a szemem.
Ebben a topikban végig arról van szó, de a baloldali menüsorban is van ez-az.
Egyékbként dióhéjban:
Elképzelés, megtervezés, alap, majd a felépítmény elkészítése.:)
arpi2 233427 2009. június 12. 20:34
Válasz erre
Hello
valaki megmondaná nekem hogy hogy kell diorámát készíteni?
kösz!
tankos_srac 233426 2009. június 12. 19:13
Válasz erre
Naggyon kiváló lett, csak gratulálni tudok hozzá!

Üdv:ts
Pistii 233425 2009. június 12. 18:43
Válasz erre
Elöre is köszi Halaci!
halaci 233424 2009. június 12. 11:02
Válasz erre
Pistii: Ezt csak a magasságos Posta tudja megmondani, minden esetre én ma feladtam.

Raybrig: tényleg nagyon látványos lett és külön gratula a nagyon jó fényképekért!
borisz 233423 2009. június 12. 08:46
Válasz erre
Hihetetlen jó lett!
Versenyre vele:D
Raybrig_89 233422 2009. június 11. 22:34
Válasz erre
hegyiember 233421 2009. június 11. 22:29
Válasz erre
Ray!
Nagyon ügyesen megcsináltad!Emlékszem amikor belevágtál nagyon izgultál!Megérte,mert szép munka!Egy kis változatosság a diorámás topikban mindig jól jön!
Remélem lesz folytatás!

Üdv:hegyiember
Raybrig_89 233420 2009. június 11. 22:14
Válasz erre
Köszi mindenkinek:)
Satyak: csináltam keréknyomot,de sajnos nem nagyon látszik,főleg így a képeken..
Ha nem felejtem el akkor majd csinálok egy távolabbi képet is,és berakom
Satyak 233419 2009. június 11. 22:12
Válasz erre
szerintem némi keréknyom szerűt lehetne rá csinálni, És egy távolabbi képet. De amúgy nagyon jó

Grat
Lacus78 233418 2009. június 11. 21:39
Válasz erre
Raybirg.
Gratula, fantasztikusan szép lett!

Pistii.
Halaci kezeli a megrendeléseket, sajnos nem tudok nyilatkozni.Ha gépnél és net közelben lesz, biztosan fog írni.

Üdv.
Tommy 233417 2009. június 11. 21:38
Válasz erre
A photoshop sok mindenre képes..:))) De ez nem makett,ugye?:))) Gratula, tökéletes!
Raybrig_89 233416 2009. június 11. 21:36
Válasz erre
DSC02456
DSC02456
DSC02486
DSC02486
DSC02460
DSC02460

Sziasztok!

Jópár hónappal ezelőtt itt kértem tanácsokat dioráma építés ügyében,és kaptam is,amiért nagyon hálás vagyok azoknak akik segítettek! Gondoltam megosztom veletek az elkészült diorámát,már a kész autóval egyetemben

További képek: s98.photobucket.com/albums/l263/leffeg/Peugeot%20206%20WRC/Finished/
Pistii 233415 2009. június 11. 18:20
Válasz erre
Sziasztok!
Lacus! megrendeltem a könyvet átutalással, ha most küldtem el a pénzt, akkor hétfőn megjön?
bocs az OFF-ért srácok!
Mty 233414 2009. június 11. 18:07
Válasz erre
Szia!Én 1 hónapja csináltam ilyet,és a következő a The Endő:
egy ecsettel 2-3 szor ákaned rétegenként.(Várd + hogy száradjon meg!)
Ákos 233413 2009. június 11. 08:11
Válasz erre
Joe 233412 2009. június 10. 16:12
Válasz erre
Vallejo still water-t lehet gipszre rakni?
Muszklimester 233411 2009. június 10. 15:02
Válasz erre
Hello, kicsit olyan mintha a Holdon zuhant volna le az F-4.
Ákos 233410 2009. június 10. 14:44
Válasz erre
Majdnem igaz, de csak 20 órán keresztül van világos nyáron:)
lucky 233409 2009. június 10. 13:28
Válasz erre
OK!
Csak furcsának tűnt.
Azon a vidéken akkor van nyár ha 24 órán át süt a nap...
Joe 233408 2009. június 10. 13:23
Válasz erre
f4
f4
f42
f42
f43
f43

Szevasztok! A véleményeteket szeretném kérni, hogy rakjak-e még valamit erre a kis diora? Meg mit finomítsak. Ez egy F-4 phantom 1/144-es makettje, tehát nem nagy az egyész alap se. Köszi.
Siki 233407 2009. június 9. 20:05
Válasz erre
Sziasztok!
Megérkezett a könyv, minden elismerésem hozzá, nagyon szép darab. Merem a többiek nevében is mondani, hogy várjuk a folytatást. Gratula mégegyszer.
Siki
Ákos 233406 2009. június 8. 20:05
Válasz erre
A fotón is tiszták az Ural kerekei.
Egyébként nyáron volt a kiemelés. A nyár a sarkkörön túl viszonylagos: plusz 2-5 fok, kevés csapadékkal.
Siki 233405 2009. június 7. 19:41
Válasz erre
Sziasztok!
Köszönöm a kritikákat, a ház még csak 40-50%-os, még tervezek hozzá utcarészletet, a hibákat orvosolni fogom.
Halaci köszönöm az infót, jómagam is úgy számoltam, hogy hétfőn, esetleg kedden megérkezik.
Mégegyszer köszönöm a kritikákat, ebből tanul az ember.
Siki
halaci 233404 2009. június 7. 19:38
Válasz erre
Már postán van a könyv, a jövő hét elején szerintem ott kell legyen.
Nadam84 233403 2009. június 7. 19:35
Válasz erre
Szia Siki!

Egész jól néz ki, de néhány észrevétel:
A téglákat kötésbe rakjad! Ez főleg a fal jobb alsó részén van elrontva. Semmi sincs veszve minden másodiknak vágd le a felét.
Középen a téglának nem kellene ilyen kuszának lennie! Vagy essen ki teljesen vagy maradjon a helyén de ez így nem jó. A habarcs vagy elengedi vagy fogja.
A bal oldali ablak kerete egy kicsit ívelt. Csinálj egy repedést a közepére mintha megroggyant volna.
És az utolsó amit észrevettem hogy az ajtó paneljeit durvára vágtad. Szikével igazíts utána.

Különben a kivitelezés nagyon szép, jók a színek. Jaj még valami: a felső ablakkeret alját csináld még meg.

További jó munkát!

Üdv: Nadam
Lacus78 233402 2009. június 7. 19:28
Válasz erre
Szia Siki.
Nos, úgy látom, a te kezedbe igazán illeni fog a könyv;). Gratulálok, nagyon sok fantázia van a munkádban. Egy kicsit próbáld magad a pontosságra szoktatni és hajrá!
Üdv.
streiker 233401 2009. június 7. 19:20
Válasz erre
jól néz ki csak a téglák lehetnének egyforma nagyságúak!
Siki 233400 2009. június 7. 18:57
Válasz erre
haus
haus

Sziasztok!
Múlt héten rendeltem meg Lacus könyvét, remélem még kapok belőle:). Ameddig nem jön meg a könyv, összeütök egy házrom szerűséget. Építő jellegű kritikákat fogadok, és kérek is, mert sokat szeretnék fejlődni. Köszi
Siki
lucky 233399 2009. június 7. 17:32
Válasz erre
Ákos!
Csak, h belekössek vmibe..
Sár nem volt a területen? Az Ural gumijai nekem nagyon tiszták...Ha viszont fagyik akkor meg miért nincs jég?
Amúgy: bár én is itt állnék.
kocka 233398 2009. június 7. 15:15
Válasz erre
Halihó!

Nem tudtam hova írjam, de most itt megkérdezem,amit akarok:)
A War pigmenteket hogyan kell használni?
Tudom, hogy az wargammersen fent van valami róla, de hátha tudtok valami okosat mondani még hozzá. Előre is köszönöm.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363.