/ Fórumok /

dioráma elkészítése

Én terepaszt< építek(HO-s vasúti), és annál a terepkialakításhoz várnék anyagot, ill. megvitathatnánk az egyes ötleteket bármelj méretarányban.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363.
Ufi 233813 2009. szeptember 17. 20:09
Válasz erre
Helló vincus80!
Van e olyan szerencsém, hogy tláltál e?
Üdv.
pistike 233812 2009. szeptember 17. 14:57
Válasz erre
Ha jól tudom, Németországban (és talán Ausztriában is) törvény tiltja a horogkereszt bármiféle megjelenítését. (Egyszer már nagyon rossz hatással volt rájuk...) Ez alól nagyon kevés kivétel van, pl. a filmipar, meg talán néhány képzőművészeti ág.
Szóval, ha a cucc Németországon keresztül érkezik, biztosan kifilctollazzák a matricákon a svasztikákat, az SS-rúnákat, sőt az ismertebb SS alakulatok jeleit is. Sajna(?), ez van.

(A Hasegawa repülős matricalapjain - legalábbis azon a kevésen, amit láttam - a horogkereszteket elkülönítve, úgy helyezik el, hogy a többi jel összebarmolása nélkül, egyetlen egyenes nyisszantással eltávolíthatók legyenek.)
vincus80 233811 2009. szeptember 17. 12:50
Válasz erre
Szia!

Megnézem, talán van...

Ha jól tudom nem a Tamiya-ék húzzák ki alkoholos filccel a keresztet, hanem itt Európában, amikor beérkezik, akkor nyitogatják a dobozt, és festik le a matricát...de a végeredmény szempontjából ez mindegy :)

Üdv
Ufi 233810 2009. szeptember 17. 11:58
Válasz erre
Helló!
Megint én nyavajgok.Ezek a bolond Tamíyások kiretusálták az DAK. matricákat.
Kérném azt a makettező kollegát, hogy akinek van 2-3 db. 1:35-ös pálmafás h.keresztes
fölös matricája, és meg is válna tőle, üzenjen.

Előre is köszönöm.
Ufi 233809 2009. szeptember 15. 13:50
Válasz erre
Sziasztok!
Mindenkinek nagyon köszönöm a hasznos tanácsokat, így biztos sikwrülni fog.Különben egy afrikai Kübelwagenhez kellett.
Mégegyszer mindenkinek köszönöm! Ufi.
vincus80 233808 2009. szeptember 14. 21:14
Válasz erre
Ufi,

valamilyen harci szekéren lenne? A tájhoz, évszakhoz, környezethez igazodva megfelelő színű koszt/port szárazecseteléssel/pisztollyal ködölve festékkel elkészíthető. Vagy pigmentpor, pasztellkrétapor is jó, ablaktőrlők kimaszkolva...

Üdv
V
lucky 233807 2009. szeptember 14. 20:27
Válasz erre
Egy festékszín, pl Tamiya XF-57.Olyan sárgás színe van. De a módszer akár tulipirossal is müxi.
hondarider 233806 2009. szeptember 14. 20:23
Válasz erre
Ufi,

A kerdesedben van a valasz: MATTitani--->mattlakk...
Elotte Tamiya szalaggal kitakarod az ablaktorlok helyet
Ufi 233805 2009. szeptember 14. 20:20
Válasz erre
lucky!
Nagyon szépen köszönöm a válaszod.LLehet, hogy én vagyok a hülye, de már csak azt áruld el, hogy mi a fene az a buff?
Szia!
lucky 233804 2009. szeptember 14. 18:45
Válasz erre
ködöld be buff-fal.Az ablaktörlők sávját pedig töröld le
Ufi 233803 2009. szeptember 14. 18:36
Válasz erre
Uraim!
Ti milyen eljárással szoktátok mattítani a gépkocsik "üvegét" vagyis a műanyagot?
Milyen vegyszerrel kenjem be, hogy ne menjen végleg tönkre?
Köszönöm.
halaci 233802 2009. szeptember 9. 07:40
Válasz erre
Ufi 233801 2009. szeptember 7. 07:56
Válasz erre
halaci! Köszönöm a választ.Még az lenne a kérdésem, hogy az Sd.Kfz.251/1 Ausf.B lehetett e Afrikába? Valahogy szeretnék összehozni egy Afrikai "diot".

Köszönöm!
halaci 233800 2009. szeptember 6. 23:02
Válasz erre
Mivel a H 1943 márciusában jött ki, a szövetségesek pedig akkor már Tuniszban álltak, kétlem. A kasserine-i offenzíva kudarca után páncélos utánpótlást már nem nagyon kapott a DAK.
Gotha 233799 2009. szeptember 6. 11:20
Válasz erre
szia

a törzse ha jól emlékszem tujaágból van, ez hasonlít a pálmatörzs felépítésére. a levelek pedig különböző csirketollakból. Ugyebár van fedőtoll, pihetoll nemtudommár milyen toll, de ez inkább a vékonyabb kisebb szárnytollból van, amelyik egyenesen áll és nem görbül ide-oda ha kézbe fogod.
Na ezt szakszerűen leírtam, bioszból biztos most buktattak volna meg.
szóval úgy csináltam ahogy itt olvastam, zölddel befestettem, de nem szálirányba, hanem szemben vele, így kis pamacsokká állt össze, aztán a pamacsokat már szálirányban húztam. egyszerű egyébként, a másodiknál már menni fog.
Ufi 233798 2009. szeptember 6. 10:38
Válasz erre
Urak!
A panzer IV Ausf.H harcolt e Afrikában?

Köszi. Ufi
raffay007 233797 2009. szeptember 6. 09:54
Válasz erre
Gotha sztem nagyon jó lett!Én is próbálkoztam pálmákkal a,a Tied viszont jobb lett!Hogyan csináltad(mielőtt még kitörte a vihar:))
Gotha 233796 2009. szeptember 6. 08:16
Válasz erre
P6270014
P6270014
P6270015
P6270015
P6270016
P6270016
P6270019
P6270019
P6270017
P6270017

köszi az eddigi ötleteket, segítségeket, a projekt a következőképp módosult:
-több réteg homok került fel
-roncsdarabok
-a pálmákat kitörte(m) a vihar vagy csak kirohadtak
-keréknyomok
-figurák
-a szárnyról eltűnt a jelzés
-géppuska korom
-hínárok
-antenna
-a rotorok jobban elcsavarodtak
nagyjából így áll most
Tibor 233795 2009. szeptember 5. 04:41
Válasz erre
Szia!
Annyit hagy pontosítsak, hogy ez (is) eredetileg Frog makett volt, aztán a '80-as évek elején az oroszok megvették a Frog-ot és kilószámra lehetett bagóért kapni a játékboltokban a nagyobb szovjet városokban.
Üdv.: Tibor
Gotha 233794 2009. szeptember 4. 21:42
Válasz erre
309621
309621

hozzáteszem ez egy übergagyi makett volt, szovjet, Triálos dobozban. Csupa sorja és még a típus sem volt feltüntetve rajta.
Gotha 233793 2009. szeptember 4. 20:15
Válasz erre
igen, valószínű hogy még benne van szegény.
mico 233792 2009. szeptember 4. 20:11
Válasz erre
Hello Gotha!

Tényleg csak észrevétel(nem kukacoskodás), de legközelebb használható is lehet.
Amikor megnéztem a képeket, az első kérdés amit feltettem magamnak: miért van zárva a kabintető?
A pilóta miután lelőtték visszazárta?, mert ha lenőnének én biztos nem azzal foglakoznék, hogy bezárjam az amúgy is szétlőtt tetőt.
Ha pedig meghalt, akkor benne kéne, hogy legyen a fülkébe.

üdv.
Gotha 233791 2009. szeptember 4. 13:17
Válasz erre
köszi megfontolom az ötleteidet. a pálmához nem feltétlen ragaszkodok, csak ki szerettem volna próbálni. a hínárra már gondoltam, megvalósítás alatt van! köszi
Visi 233790 2009. szeptember 4. 12:39
Válasz erre
Szia! Tegyél egy nagyobb lavórba vagy gyerekfürdőkádba fél vödör homokot, rá egy repülőt ami esetleg nem a kedvenced önts bele vizet és próbáld lötybölni a vizet a kezeddel... majdnem ugyanolyan nyonmokat fogsz látni, mint a valóságban.. én a pálmafát tartom túl közelinek, vagy ha a víz éri, akkor a gyökerei is kilátszanak, bár a pálmának fejletlen a gyökere!
A víz a homokba olyan gerinceket képez...de az uszadékok tetszenek... bár azokis a víztől távolabbi oldalon halmozódnak fel. ja, és hínárt is húzhatsz rá, szálasat, leveleset is.. pár hónap alatt sodródik a partra hínár is. lehet inkább az kellene mint pálmafa...
Gotha 233789 2009. szeptember 4. 12:36
Válasz erre
igen kösz, ennyire talán nem vagyok zizi, épp csak olyan képet nem láttam mint viselkedik a körbemosott tárgy a tengerparton, hogy teszi le a partra csapó hullám a hordalékot és mennyit... stb. de majd kitalálom.
Gotha 233788 2009. szeptember 4. 12:34
Válasz erre
igen köszi ez közben nekem is feltűnt. bár találtam képet így elhelyezve is.
sys 233787 2009. szeptember 4. 12:31
Válasz erre
Szia Gotha!
A felségjelzést vedd le a jobb szárny felső részéről, az amerikai "szokás" szerint 'bal szárny felül - jobb szárny alul'
Üdv
Ram 233786 2009. szeptember 4. 11:44
Válasz erre
... Gotha, nem akarok a szokásosnál kukacosabbnak tűnni, de én se jártam még orosz nyírfaligetekben (pedig most valami ilyesmi alapot szeretnék majd építeni a pz2-eshez), ellenben kb 2,8 perc alatt összeszedtem több tucat képet orosz nyírfaligetekről, minden évszakban, több féle nyírfával... szóval tengerpartra utazás helyett az olcsóbb változat: G-O-O-G-L-E :) vagy BING.com...
:)
Gotha 233785 2009. szeptember 4. 11:40
Válasz erre
köszi az ötleteket. úgy képzeltem, hogy néhány hónapja van a parton, a zuhanás nyomait a dagály már elmosta. de egy kis csíkot még tudok bevésni. finom szitált homok az egész alap, ez pálma fa ragasztóra van szórva. még mindenképpen szórom, csak a dagály és a hullámzás nem tudom milyen nyomokat hagy. (hiába, nem voltam még tengerparton.)
a rotoron még tudok csavargatni, épp tegnap láttam egy ilyen képet mennyire meggyűrődött.
Tibchi 233784 2009. szeptember 4. 11:25
Válasz erre
Szia!

Nem olvastam vissza, hogy frissen, avagy régebben lezuhant gépről van-e szó.
És csak kérdés (hangsúlyozom nem értek hozzá), de ha lezuhan 1 gép, akkor nem kellene annak valami nyomának lenni a gép mögött?
üdv:
T
Gébics 233783 2009. szeptember 4. 11:23
Válasz erre
p-47-crash-at-nasw
p-47-crash-at-nasw
Normandy58
Normandy58

Szia!

Szépen alakul, tetszik az ötlet, de itt van néhány kiegészíteni való:

-hiányzik a repülőgép nyoma a homokban, most úgy néz ki, mintha függőlegesen esett volna le (még akkor is, ha nem friss a becsapódás),
-kosz, por, homok a gépen,
-a letört szárny darabjait tedd mellé, esetleg kicsit több roncsdarabot,
-a géppuskák koromnyomait készítsd el a gépre, most sterilnek tűnnek,
-a gépről hiányzik az antenna, ha nem s teszed fel, legalább készítsd el úgy, mintha letört/leszakadt volna,
-egy ilyen zuhanásnál a légcsavar sokkal jobban meghajlik, bár ezen már nem nagyon lehet javítani,
-készítsd el a jeep nyomát a homokban,
-a dioráma felületét szórd le valamilyen finom szemcseméretű anyaggal, mert így nem nagyon kelti egy homokos tengerpart látványát.

Segítségnek itt van két kép. További jó munkát! :)

Gábor
Gotha 233782 2009. szeptember 4. 10:48
Válasz erre
p-47
p-47
P6250007
P6250007
P6250008
P6250008
P6250009
P6250009

készült egy kicsivel jobb kép. hogy tudok még javítani rajta? A pálmák csak félkészek egyelőre. inkább ötleteket várok.
lucky 233781 2009. szeptember 2. 14:26
Válasz erre
Szia!
1:1-ben mondom a többit számold ki magad
6*12*36 cm. A régebben kézzel gyártott téglánál 4-5*12*36 cm.
matetamas13 233780 2009. szeptember 2. 14:11
Válasz erre
Hali!
Meg tudná valaki mondani 1:35-ben a téglák méreteit?
Előre is kössz!

Máté
Gotha 233779 2009. szeptember 1. 20:41
Válasz erre
20090901
20090901
20090901(001)
20090901(001)

kb ilyen most. a jeep egyelőre csak terv.
Gotha 233778 2009. szeptember 1. 20:36
Válasz erre
úgy képzeltem illetve találtam két képet, hogy meggörbült rotorral behúzott futóval hasra szállt a homokpadon. viszont közel a tenger, dagálykor uszadékkal lepi be a környéket. két pálma is készülőben. A gép egyik szárnyvége letörött, egyenes töréssel, de ez már félig a homokban van nem nagyon látszik. a kabint szilánkosra készítettem.
a motor kigyulladt és bekormozta és olajozta az egész elejét.

nagyjából ennyi. ha tudok készítek egy rögtönzött fotót telefonnal
Muzzy 233777 2009. szeptember 1. 15:55
Válasz erre
Gotha!
Roncsvadászuk (erekjegyűjtők) mindíg voltak, tehát ennek megfelelően egy gép eléggé lerabolt is lehet.
Arr figyelj, hogy álló/járó motorral, vagy kinti/benti futóval szállt le, mert ezek eléggé meghatározzák a kiindulási sérüleéseket.
Nem értem, a vízben, vagy a víz melletti részen képzeled el a madarat, mert az árrészen a föveny síma marad.
Muzzy
Gotha 233776 2009. szeptember 1. 08:28
Válasz erre
kis segítséget kérnék.
Egy tengerpartra hasra szállt P-47 et építettem,
kérdésem lenne a szakemberekhez, hogy mire ügyeljek? /rozsda van-nincs vagy ha van akkor hol
2. pedig, hogy a parton a homokpadok hogy néznek ki a gép körül, mert nagyon sok oldalt megnéztem de ilyen képet nem láttam.
úgy készítettem el hogy uszadékok borítják a gép környékét. Ez csak egy pár éves roncs, tehát 1946-48 körüli időt írunk.

ebben kérek tanácsokat. köszi
proo0 233775 2009. augusztus 31. 20:09
Válasz erre
oké kösz mindenkinek,később lesznek képek is
matetamas13 233774 2009. augusztus 31. 15:51
Válasz erre
IMG_1345
IMG_1345
IMG_1344
IMG_1344

Igen!A tapétaragasztó és szódabikarbóna keverékével nagyon szépen lehet a havat imitálni.A keréknyomokat pedig kis száradás után (mikor már nem ragad az anyag) akkor lehet belenyomni.
Itt van pár kép is nekem hogy sikerült:
Ádám911 233773 2009. augusztus 30. 18:04
Válasz erre
Hígítsd fel vízzel ugyanúgy fog ragadni. Ha sima havas felületet akarsz akkor míg kevered adj hozzá egy kis szódabikarbónát míg "krém" állagú lesz. Vidd majd fel a kívánt felületre és szórj rá megint egy kicsi szódabikarbónát. Ha pedig jeges felületet is szeretnél akkor azt úgy tudod elérni hogy rendesen felhígítod és összekevered a szódabikarbónával úgy hogy az oldódjon fel benne. Majd ismét a kívánt felületre viszed.
proo0 233772 2009. augusztus 30. 17:01
Válasz erre
azt tudom,de nem rontom el a minőségét a vízzel?
GRIFX 233771 2009. augusztus 30. 16:58
Válasz erre
vízzel lehet higítani :) a faragasztót
proo0 233770 2009. augusztus 30. 16:54
Válasz erre
a tapétaragasztót is kipróbálom és köszi az ötleteket mindenkinek
proo0 233769 2009. augusztus 30. 16:52
Válasz erre
a faragasztót próbáltam,de az túl sűrű szerintem
Ádám911 233768 2009. augusztus 30. 11:23
Válasz erre
su-152
su-152

Vagy akár faragasztó és szódabikarbóna.
atis76 233767 2009. augusztus 30. 10:47
Válasz erre
Üdv
Tapétaragasztó és szódabikarbóna.
Atis
proo0 233766 2009. augusztus 30. 10:11
Válasz erre
értem és köszi
Bubu 233765 2009. augusztus 30. 10:05
Válasz erre
A párducon is a suli ragacs van , nem bántja a műanyagot meg a festést!Igen csak simán bekened és rászitálod , ha vastagabb havat szeretnél akkor a ragasztót is vastagabban kened vagy több rétegben!
Üdv:Bubu
proo0 233764 2009. augusztus 30. 10:01
Válasz erre
köszönöm a segítséget,a párducon is ezt a nebuló ragasztót használtad?Csak simán bekented ezzel a ragasztóval a felületet,szitával jobb rászórni?Ahol vastagabb hóréteget akarok ott több rétegben kell felvinni?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363.