/ Fórumok /

dioráma elkészítése

Én terepaszt< építek(HO-s vasúti), és annál a terepkialakításhoz várnék anyagot, ill. megvitathatnánk az egyes ötleteket bármelj méretarányban.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363.
McFrost 240487 2012. február 7. 14:34
Válasz erre
Magam is így gondolom Ent uram! :)

Csak az a MIG lámpa zavart össze teljesen!

Ma esztergáltam 2 ilyen porcelán utánzatot műanyagból, így ilyesmi lesz mint a képeden.

Ugye itt majd előjön a másik problem, mégpedig az, hogy ugye a vezeték 2 és több oszlopot kötött össze, de nekem csak egy lesz, így mi van a vezetékekkel? Lógjanak, mint ami leszakadt? Az olyan klisés! :D
Én megcsinálok egyenesre és amíg megáll ott le fogom vágni...
glitter 240485 2012. február 7. 09:29
Válasz erre
Szia. 72-esre gondoltam, de ez egy jó ötlet, ki fogom majd próbálni! Üdv.
BaTTka1 240484 2012. február 7. 08:49
Válasz erre
Fa 1120
Fa 1120

A villanyoszlopokat többnyire azért állították, hogy azon vigyék a kábeleket. Ha megnézed ezen is van több vezeték, ebből egy a közvilágítás vezérléséhez. Arról van lekötve a lámpa. Ez ugyan egy nem túl régi kép, de feltételezem hogy ez annak idején sem volt máshogy. Legfeljebb a szerelvények változtak azóta.
A kábelek földbe bújtatása a mai kor divatja, régen inkább akkor alkalmazhatták, ha valamiért a levegőben cikázó vezeték halmaz nem fért bele a koncepcióba. De egy faluban biztosan nem ásták be a drága kábelt a földbe, mikor ennél lényegesen olcsóbb megoldás is volt.
denkmeyer 240483 2012. február 7. 07:39
Válasz erre
Glitter!

Milyen lépétékű repülőgépeket tervezel feltenni? 1/144-eseket, vagy 1/72-eseket?
A kisebb lépték talán azt a hatást keltené, hogy messzebb vannak...

denkm
McFrost 240482 2012. február 6. 21:18
Válasz erre
Helló!
Lenne egy utolsó kérdésem a villanyoszlopról! :)

Az áram ellátást az izzóig hogyan oldották meg? Csináljak a tetejére ilyen áramszedőt? Vagy a földből jöjjön fel egy kábel?
glitter 240481 2012. február 6. 19:39
Válasz erre
Köszi gabes! Szerintem nyugodtan tedd fel,vannak itt olyan járművek, amikhez képest szívem szerint én sem raknék fel semmit...:)))
glitter 240480 2012. február 6. 19:18
Válasz erre
glitter 240479 2012. február 6. 19:17
Válasz erre
1
1
4
4
5
5
6
6

Szia, köszi szépen! Az észrevételed teljesen jogos, én is sokat gondolkoztam ezen a problémán, egyfelől valóban az egyes képen mellékelt követési távolság lenne az ésszerű, másrészt bizonyos kényszerhelyzetekben - több úton áramló járművek torlódása - talán előfordulhatott ilyen pillanatnyi szituáció és ez a festmények, amiket Józsa Béla barátom küldött, aki igazi Normandia-szakértő,a szövetséges légierő brutálisan ki is használt...az én verziómban a járművek biztonsága érdekében éppen egy alacsonyan kísérő német vadászrajon ügyködök, ami persze ismerve a 44-es helyzetet, inkább csak fantázia-megoldás,üdv.
tyimosenko 240478 2012. február 6. 18:51
Válasz erre
Üdv. glitter,

Szépen alakul a dioráma, nagyon hangulatosak a részletek. Jó lenne néhány nagytotál a teljes műről.
Csak egy észrevétel, ha megengeded. A mozgó német harckocsiegységek biztonsági okokból nem tartottak ilyen kis távolságot a harckocsik között, nem haladtak ennyire "libasorban". Ha koncepció volt a sok jármű kisebb területen, akkor elnézést. Persze adja magát az ötlet egyből, egy alacsonytámadó P-47 géppár mondjuk. :)
gabes 240477 2012. február 6. 18:48
Válasz erre
Hát ez is félelmetes, gratulálok!
Én még csak felnövekvőben vagyok hozzátok de már sokat tanultam tőletek, még gyakorlok kicsit (sokat) és akkor már rá is merem majd tenni egy diómra Battka1 fáit! :)
glitter 240476 2012. február 6. 18:44
Válasz erre
Köszönöm szépen drága komám!...:))) Az a helyzet, hogy hiú dög vagyok és errefelé nagyon vérprofi dolgokat raknak fel a kollégák, ezért inkább még dolgoznék egy csomót az egészen és egyenlőre részletekben adagolnék...:)))
McFrost 240475 2012. február 6. 18:34
Válasz erre
Még mindig eszméletlen ez Glitter tesó! :)
Nem csinálsz egy teli képet?
glitter 240474 2012. február 6. 18:21
Válasz erre
sövény 2
sövény 2
sövény 3
sövény 3
sövény
sövény

Csatlakozom az előttem szólóhoz,nagyon szépek! Éppen én is Battka1-sövényeket rakok fel és szerintem nagyon megdobják az összképet! Előtte az utat fakorlátok övezték és ha ránéztem, folyton a Dallas nyitóképsorai jutottak eszembe...:)))
gabes 240473 2012. február 6. 17:52
Válasz erre
Szia!
Az s2,s3 az enyém? :)
Már készül hozzá a vas!
Gyönyörűek!
zalan99 240472 2012. február 6. 17:06
Válasz erre
Szia,BaTTka1!Az almákat próbáld meg piros hungarocelgolyókból!Amúgy nagyon jó!

Üdv:Zalán
BaTTka1 240471 2012. február 5. 20:43
Válasz erre
Akkor nyári:-)) Velem lehet alkudni...
McFrost 240470 2012. február 5. 20:30
Válasz erre
Zsír! :)

Akkor ez valamiféle többszínű barna.
TAMÁS78 240469 2012. február 5. 20:29
Válasz erre
Akkor hol vannak a szép fehér virágok? :))
BaTTka1 240468 2012. február 5. 20:28
Válasz erre
Köszönöm! Ez egy tavaszi almafa. Még nem érett meg:-))
BaTTka1 240467 2012. február 5. 20:27
Válasz erre
Rendben!
Hogyan küldöm el? Beleteszem egy nagy dobozba, a többit meg majd meglátod:-))
BaTTka1 240466 2012. február 5. 20:25
Válasz erre
Fa 1092
Fa 1092
Fa 1093
Fa 1093

Itt van két kép. Saját kezűleg fotóztam, innen tudom hogy a vízmérték 120 cm hosszú:-) Csak ha a magassága is érdekelne.
TAMÁS78 240465 2012. február 5. 20:19
Válasz erre
Szia, BaTTka!

Olvastam az íméled, de akkor azonnal nem tudtam válaszolni, most meg az istennek nem lehet megnyitni azt a b..i frímélt. Szóval: áll az üzlet, és baromi elégedett vagyok!

(Csak zárójelben: ezt hogy tudod eljuttatni hozzám épségben?)
McFrost 240464 2012. február 5. 20:00
Válasz erre
Szeretnék még vissza térni erre az oszlop témára: milyen színűek voltak? Régen kátránnyal kenték le az időállóság miatt, napjainkban, ahogy nézem, valamilyen gombaölő és védő, zöldes pácot használnak.
gforce9 240463 2012. február 5. 19:59
Válasz erre
Jójó... de hol az alma róla? Megetted, mi?

Bazijó lett! :)

Üdv: g
McFrost 240462 2012. február 5. 19:59
Válasz erre
BaTTka1 240461 2012. február 5. 19:54
Válasz erre
3.1
3.1
3.2
3.2
r.1
r.1
r.2
r.2
s.2
s.2
s.3
s.3

Elkészült az almafa:-))
Meg mellékesen még néhány másik is.
kiscuki 240460 2012. február 5. 17:14
Válasz erre
Sziasztok!

Abban szeretném a segítségeteket kérni,hogy meg szeretném csinálni a hollókői templomot,és valaki tudna-e valami méreteket róla.Nem találok sehol méretezést.
Előre is köszönöm!
McFrost 240459 2012. február 5. 16:12
Válasz erre
Köszi a tanácsokat, simán leástam. Láttam egy képet, ahol az oszlop a szegélyben van, én is oda tettem.

Igen Tamás, Belorusszia, 1944.
TAMÁS78 240458 2012. február 5. 09:11
Válasz erre
Jól rémlik, hogy Kelet-Európát ábrázolja a diorámád? Talán Belorusszia? Kissé közhelyes, de attól függetlenül szerintem igaz, hogy minél keletebbre haladunk Európában, annál később értek (érnek?) oda a technika vívmányai. Én simán leásnám a helyedben és nem tennék rá semmiféle kapcsolót.

A 40-es évek Kelet-Európájában szerény ismereteim szerint még tetvetlenítő állomások működtek és a hazánkat zabráló szovjet katonák egy-egy villany- vagy gázrezsó láttán azt hitték, valami grófi lakásba tévedtek. Nem hiszem, hogy a villanypóznák esetében betonnal flancoltak volna.
torzi 240457 2012. február 4. 22:27
Válasz erre
szerintem ásd le nyugodtan :) ha közvilágítást csinálsz , ott nem tudom elképzelni hogy oszlopon kapcsolóval oldották volna meg. szerintem ezt akkor is központilag oldották meg. viszont ha valami telephelyen, udvaron, stb áll egy magányos lámpaoszlop, ott elképzelhető rajta a kapcsoló. bár nem túl életszerű szerintem.
McFrost 240456 2012. február 4. 21:00
Válasz erre
Sziasztok!

Most akkor ássam le mezeien? Nem tudom...

A MIG gyártású villany oszlopon van a lábán egy villanykapcsoló? Így működött régen?
kiscuki 240455 2012. február 4. 11:28
Válasz erre
Sziasztok!

Abban szeretném a segítségeteket kérni,hogy meg szeretném csinálni a hollókői templomot,és valaki tudna-e valami méreteket róla.Nem találok sehol méretezést.
Előre is köszönöm!
torzi 240454 2012. február 4. 10:52
Válasz erre
TAMÁS78 240453 2012. február 4. 10:39
Válasz erre
012_fekete_feher_clip_image002_0093
012_fekete_feher_clip_image002_0093

A képaláírás szerint az első villanyoszlop felállítása Ladánybenén, 1949-ben. Gondolom, a '40-es évek elején-közepén is hasonlóan folyt sokfelé.
torzi 240452 2012. február 4. 06:59
Válasz erre
én 3 féle rögzítési módot láttam az oszlopokra:
-simán leásva, ilyenkor valami kátrányos gezmettel kenték le a földbe kerülő részt
- támasztékkal, ebből volt olyan hogy két rövidebb fa támmal kétoldalról támasztották meg, de volt olyan is hogy egy hosszú támasztékkal 
- beton tömb, ami olyan 1-1,5 m állt ki a földből és nagy átmenő csavarokkal rögzítették hozzá az oszlopot, 2-3 helyen

a támasztékost megoldás volt a ritkább, kb úgy használták mint a kerítések oszlopainál, több simán lerakott oszlop után raktak le egy olyat ami meg volt támasztva. ja, amiket én nézegettem, főleg vidéken, lakott területen kívül voltak :)
McFrost 240451 2012. február 3. 21:23
Válasz erre
Szerintetek ezek a villanyoszlopok hogyan voltak rögzítve régen? Egyszerűen leásták a földbe? Vagy egy beton oszlopot ástak le és arra kötötték?
glitter 240450 2012. február 3. 17:55
Válasz erre
romsitsa 240449 2012. február 3. 17:49
Válasz erre
Szervusz,

a tornyok Putlosban álltak kiképzés céljából. Más helyszínről nincs adat és nem harci feladatot láttak el.

Üdv

ad
tank 240448 2012. február 3. 15:45
Válasz erre
hello.ja ott van a kép alján.csak annyit McFrost hogy Gyönyörű lett gratula!
McFrost 240447 2012. február 3. 15:14
Válasz erre
German42 240446 2012. február 3. 15:13
Válasz erre
Sziasztok!
Köszönöm Mindenkinek a segítséget!
Még egy kérdés:
Melyik hadszíntéren fordultak ezek a tornyok elő?
Köszönöm!
G42
McFrost 240445 2012. február 3. 15:02
Válasz erre
IMG_20120203_113514
IMG_20120203_113514
IMG_20120203_113533
IMG_20120203_113533

Sziasztok!

Elkezdtem egy világító póznát, koppintás természetesen :) Tervezem a beépítését.

Szamuráj! Jó ötlet, jöhet még!

Tank! Hungiból van.
tank 240444 2012. február 3. 13:13
Válasz erre
tank 240443 2012. február 3. 13:03
Válasz erre
Italia 2 tigers
Italia 2 tigers

bocsi German42 ez kicsit hosszú lett itt a kép
Keri 240442 2012. február 3. 13:03
Válasz erre
tank 240441 2012. február 3. 12:59
Válasz erre
http://www.google.hu/imgres?q=tiger1+turets+in+the+bunker&hl=hu&client=firefox-a&rls=org.mozilla:hu:official&biw=1011&bih=621&tbm=isch&tbnid=Schma_EbciqtkM:&imgrefurl=http://www.network54.com/Forum/47207/thread/1270171328/Tiger%2Bturret%2Bused%2Bas%2Bpillbox-&docid=F71yEL-S2dsC5M&imgurl=http://forum.valka.cz/attachments/796/1222961130_Gunner_trainees_practicing_with_turrets_mounted_on_concrete_bases..jpg&w=479&h=222&ei=3ssrT46tNdDXsga5p-n_DA&zoom=1
German42 240440 2012. február 3. 11:04
Válasz erre
Sziasztok!
Egy kép ügyében kérnék segítséget tőletek!
Valahol nem régen az interneten találtam egy olyan képet hogy egy hosszú falban tigris I-es tornyok voltak elhelyezve.
De ezt a képet akárhogyan is keresem nem tudom újra megtalálni.
Aki tudna segíteni megköszönném!
Köszönettel: German42
Szamuráj 240439 2012. február 3. 09:41
Válasz erre
SDC11893
SDC11893
SDC11894
SDC11894
SDC11895
SDC11895
SDC11896
SDC11896
SDC11897
SDC11897
SDC11899
SDC11899
SDC11900
SDC11900
SDC11901
SDC11901

Sziasztok!

Készül a dioráma. Egy páncélzattal megerősített underground loader, magára hagyva az alagútfúrás építésterületén. Méretaránya 1/48-as, teljesen saját építés. Lesz mellette még egy kisebb munkagép is, meg egy mad max-es kocsi, amiből fickók fognak kiszállni, tanulmányozva a munkagépeket.

Tanárúr
tank 240438 2012. február 3. 07:23
Válasz erre
szia mcfrost!nekem tetszik!szerintem a kaputa nem csapódhat fel annyi sár,tekintve hogy macskaköves az út meg ott van a járda szélessége is ami azárt tartja a távot.szerintem ez így faja.egy kérdés:a macskakövet hogy készíted?mert én depronból meg lábazati hungiból vagdosom ki.
McFrost 240437 2012. február 2. 19:03
Válasz erre
Nem hinném, hogy 1944-ben 200 km/h-val közlekedtek és odáig felcsapták a sarat :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363.