<<< Vissza | Tovább >>> |
Blackarmy | Adatlap | 245559 | 2008. november 14. 09:00 | ||
PETI | Adatlap | 245558 | 2008. november 14. 08:45 | ||
Tényleg viccnek gondolom, a mai vezetés mellett. A nagy, összevont múzeumnak nem nagyon örülnék, mivel van egy hagyományos struktúra, amit szerintem így kell megőrizni! Értsd: majdan a gyerekemnek a Pecsában szeretném megmutatni az ottani szerintem nagyszerű kiállítást, ha pedig a legendás szolnoki gépeket akarom látni, oda szeretnék mindig visszamenni. Nem kéne megbontani őket, mert már így is fel van higítva rendesen némelyik rész... Tisztelettel várom a véleményedet! | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 245557 | 2008. november 14. 08:32 | ||
Tibor! Mielőtt a Hadtörténetis anyag lekerült Kecelre, volt módom eljutni Horváth Ödönnel a - ha jól emlékszem - Tatai úti telepre, ahol ezt a MÚZEUMI cuccot tárolták, őrizték. Katasztrófális állapotok uralkodtak, a Kettenkrad tele vízzel, a páncélüvegek összezúzva, a lemezfelületek csákánnyal átlyuggatva, stb.. . Amikor megkérdeztük az okról a "múzeológus" kisérőnket, egy vállrándítás volt a válasz, és az hogy: "unatkozik az őrszemélyzet" ! No comment. | |||||
Tibor | Adatlap | 245556 | 2008. november 14. 08:10 | ||
Kedves András! Teljesen igazad van. Csak tudod fáj a szívem, hogy ezt sem láthatom anélkül, hogy ezer kilométereket utaznék. És mégiscsak van magyar vonatkozása, ha más nem, hogy a Balcsiban végezte. Üdv.: Tibor | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 245555 | 2008. november 14. 08:02 | ||
Tibor! Nagyon sok német haditechnikai múzeumot végigjártam, Berlintől Sinzheimig, és az a véleményem, hogy - látva a kiállítások színvonalát - nagyon jó helyen lesz. | |||||
Tibor | Adatlap | 245554 | 2008. november 14. 07:57 | ||
Fiúk! Kösz valamennyi eddigi reagálást, remélem folytatjuk. Varjubácsi! Ott biztos jó kezekben lesz? Szerintem a koronát is vissza kéne adni az amcsiknak, mert a parlamentbe csak úgy nem lehet beesni, ha netántán meg akarod nézni. Hátha ők kiállítanák olyan helyen, ahol bárki minden külön macera nélkül megnézheti. Balázs! Erről nem tudtam, de tetszik a dolog. Hát igen, arra nem is merek gondolni, hogy lenne egy Pintér típusú vállalkozó, aki fantáziát látna egy ilyen ügyben. Egyébként én arra gondoltam, hogy a szolnoki gyűjteményt egyesíteni a PECSA-ban levő gyűjteménnyel, no meg a magángyűjtők anyagaival és egy egységes múzeumot létrehozni valahol. Ehhez persze hangárok, kiállító termek kellenének. Bár pl. Kbely esetében a relikviák is a gépek között a hangárokban vannak elhelyezve. De egyszerűsítsük a dolgot. Ha a szolnoki kiállítási területet kicsit beljebb vinnék egy-két hangárba, (persze oda a civilek bejárását is biztosítva), vagy a jelenlegi területet bővítenék befelé, hozzá csapva pl. a tantermi épületet, ami most közvetlen a kerítés mellett van (kiállítási termeknek kialakítva a tantermeket) és építve egy félig fedett, könnyűszerkezetes épületet (ez a Szolnoki Repülőmúzeum web lapja szerint tervbe van véve), ahol legalább a féltetebb, sérülékenyebb gépeket el lehetne helyezni (PO-2, JAK-18, JAK-12 stb.) No álmodozzunk még? Peti! Nem vicc. Lásd Kecelt. Mit gondolsz a Pintér a HM bólintása nélkül hozzájutott volna azokhoz a kincsekhez? Kérdezd meg Hollósi Nándor nyá. altbgy-t, vagy a KRÜ akkori parancsnokát Egri Karcsit. No folytassuk! Üdv.: Tibor | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 245553 | 2008. november 14. 07:24 | ||
Néhány éve egy hozzáértő ismerősöm fejében megfogalmazódott a gondolat, hogy Szentkirályon össze lehetne hozni egy múzeumot (katonai és polgári repülés, plusz ejtőernyőzés témában). Nagyjából feltérképeztük, milyen gépeket tudnánk szerezni "baráti áron", és -miután a reptér körüli jogi és pénzügyi hercehurcák lezajlottak- a terület tulajdonosai is támogatták az elképzelésünket, legalábbis verbálisan. Aztán a dolog sajnos itt megrekedt... | |||||
PETI | Adatlap | 245552 | 2008. november 14. 07:01 | ||
Jó reggelt mindenkinek! Tibor! Minisztérium? Ez csak vicc volt, ugye? :( | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 245551 | 2008. november 14. 07:00 | ||
Tibor! Tudtommal a Ju 88 a lehető legjobb kezekben van, ugyanis a németek finanszírozták a kiemelést, restaurálást, és már talán úton is van egy német múzeum felé. | |||||
Tibor | Adatlap | 245550 | 2008. november 14. 06:37 | ||
Jó reggelt Miggyuri! Sajnos nagy igazságot fogalmaztál meg. Ezeket a topikokat bizton nem olvassák, no meg személyes politikai, anyagi hasznuk sem lenne belőle, így valószínüleg marad egy lelkes, fájó szívű csapat, aki néha agyalog egyet. Tibor | |||||
Tibor | Adatlap | 245549 | 2008. november 14. 06:32 | ||
Bocs! De eszembe jutott még valami. Szolnok a maga nemében remek, minden tiszteletem Nagy Andrisnak és csapatának és az őket támogató helikopter ezrednek. A baj csak az, hogy: - a gépek a szabad téren állnak, így az elvégzett kisebb nagyobb felújítások szélmalom harcnak tűnnek. - a jelenlegi kiállítási terület egyre inkább szűknek tűnik, pedig még jónéhány típus hiányzik. (Pl.: Mig-29A, Mig-29UB, SU-22UM, Jak-52 stb, stb.) - a "műanyag hangár" nem igazán megoldás, kevés a hely, nyáron a hőség szinte elviselhetetlen. (Bár egyes hírek szerint a volt Jurassic park helyén épül majd valami) - a kisebb tárgyi emlékek gyakorlatilag a mezei látogató részére elérhetetlenek. - Ősztől tavaszig nem látogatható. Ahogy olvastam valahol a Közlekedési Múzeum Pecsaban lévő repüléstörténeti kiállításának áthelyezésén is gondolkoznak. Teljesen hülye gondolat: nem foghatna össze a két intézmény (Hadtört. és a Közl. Múzeum), meg mondjuk két -három minisztérium és hozhatna létre egy egységes repüléstörténeti múzeumot? Tudom, hogy hülye vagyok! Tibor | |||||
Miggyuri | Adatlap | 245548 | 2008. november 14. 06:29 | ||
Tibor! Szerintem a kérdéseid nem hülyék, hanem fájdalmasan élők. A repülős relikviák gyűjtésében is úgy vagyunk, mint az emberek megítélésében. Azaz temetni szépen tudunk. Előtte, utána semmi. Jó volna megnyugtató váalszt kapni rájuk, de tartok tőle, hogy akiket igazán illetne, azok nem fognak eljutni akár csak a kérdések elolvasásáig sem. Miggyuri | |||||
Tibor | Adatlap | 245547 | 2008. november 14. 05:59 | ||
Jó reggelt Dudus! Egyetértek veled és van néhány "hülye" gondolatom, amivel talán sikerül egy kis vitát provokálnom. 1.) Miért van az, hogy repülős emlékek tömkelege tűnik el nálunk, a Hadtörténeti Intézet és Múzeum miért nem figyel oda, vagy nem ez lenne többek között a dolguk? 2.) Miért nem lehet pl. Szolnokon, vagy valamelyik elhagyott repülőtér hangárjaiban és területén létrehozni a Magyar (Katonai?) Repülés Múzeumát. (Halkan mondom: Szentkirályszabadját nemrég ürítették ki. Ha ott polgári reptér lesz, még akkor is bőven lenne hely. Biztos, hogy jónéhány "kényszer" nyugdíjas hajózó és műszaki némi szerény díjazás ellenében szívesen vállalna ott tevékenységet. (Egyébként mindig fáj a szívem, ha Prága Kbelyre, Krakkóra, Kassára stb. gondolok) 3.) Hol vannak a különböző roncskutatók által összegyűjtött repülő "maradványok", relikviák? (Csak néhány magyar web lapot kell megnézni és az ember csak csodálkozik, miért nem hozzáférhetőek ezek a repülés történet kedvelőinek.) 4.) Hol vannak pl. a Balatonból kiemelt JU-88 maradványai? 5.) Ki foglalkozik a még élő, de már nagyon idős volt hajózók, műszakiak birtokában lévő ismeretek, relikviák összegyűjtésével, megőrzésével? Folytathatnám a sort, de nem teszem. Remélem sikerül ebből valami hasznos beszélgetést kialakítani és netántán az arra illetékesek is felébrednek egyszer. Éppen elég minden tűnt már el. Üdv. mindenkinek aki szereti a magyar repülést. Tibor | |||||
dudus | Adatlap | 245546 | 2008. november 13. 21:54 | ||
Taszáron nemcsak a Mig-19-essel kapcsolatos relikviákat próbáltuk megőrízni,hanem a repülőtér őskorától kezdve a bezárásáig gyüjtöttek össze lelkes emberek sokszor személyes tárgyakat :ruha,kitüntetés,okmányok egyéb dokumentumokat,melyek tükrözik azt a korszakot,hogy volt egyszer egy Taszár.Nagyon szinvonalas áladó kiállítás volt,aztán helyhiányra hivatkozva kipakolták valahová a muzeumot.Rengeteg tárgy,ami megfogható arégi reptéren kiásott Me.darab,meg a Kendermagos katapult ülése,meg sokolyan dolog van amit érdemes lenne megmenteni nekünk akik szeretjük az Eget. | |||||
Xabit | Adatlap | 245545 | 2008. január 3. 13:23 | ||
Miggyuri Elnézésedet kérem, amiért csak most írok. Szóval az egyik tulaj bizonyos Janka Edvárd, akit megtalálhatsz az iwiw-en is. A másik srác nevére nem biztos, hogy jól emlékszek, de ha minden igaz, Nagy Róbert. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 245544 | 2007. december 22. 06:55 | ||
aha, nekem is onnan, megvmi tvműsorből lehet ismerős a dolog | |||||
harold | Adatlap | 245543 | 2007. december 21. 22:57 | ||
Igen! Egyébként én az AERO magazinban olvastam róla hogy debrecenben van, ahol két fiatalember szépítgeti. Majd megkeresem hogy melyik számban írtak róla, hátha találok több infót! | |||||
Miggyuri | Adatlap | 245542 | 2007. december 21. 20:10 | ||
harold! ez vol beszorítva egypár fa közé? | |||||
harold | Adatlap | 245541 | 2007. december 21. 19:36 | ||
Egyébként a gép MIG-17PF és Nyíregyházán volt kíállítva a vadasparkba, szóval gondolhatjátok hogy nézett ki. Sajnáltam mikor elvitték, de szépen rendbehozták grat. hozzá! | |||||
Miggyuri | Adatlap | 245540 | 2007. december 21. 16:09 | ||
Xabit | Adatlap | 245539 | 2007. december 21. 12:20 | ||
Sikerült kiderítenem a tulajdonosokat. Érdekel valakit? | |||||
Xabit | Adatlap | 245538 | 2007. december 18. 15:24 | ||
Nem is gondoltam, hogy ekkora érdeklődést kivált a hozzászólásom. :) Ma reggel is a reptér melletti úton jöttem munkába, de nem láttam a gépet. Az a fránya köd. :) Amúgy hallottam olyat, hogy a lebontandó hangárok közül hármat meghagynak skanzennek, s oda kerülne a 17-es is, de nem hiszem, hogy ez valós hír volna. | |||||
Stefan | Adatlap | 245537 | 2007. december 18. 14:50 | ||
De tényleg mekkora lenne már, ha simán restaurálva lenne mindkét hadsereg és újra lehetne játszani a légicsatákat :D | |||||
zsury | Adatlap | 245536 | 2007. december 18. 14:18 | ||
Talán meg kellene mutatni Gold timer-es társaságnak. Mig-15, Mig-17...etc. Lepipálhatnák a RedBullos fickókat. :) Zsury. | |||||
Kalóz | Adatlap | 245534 | 2007. december 17. 19:34 | ||
A nyár végén itt az oldalon én is írtam erről a gépről, hoyg a debreceni reptéren van egy MiG-17 Pf, csak amikor arrafelé jártam, nem volt nálam fényképészeti eszköz, azóta meg nem voltam arrafelé. A gép külsőre elég jó állapotban van, közelebbről enm tudtam megnézni, gondolom, ahhoz valami ismeretség kellene, hogy bejuthassak a reptér belső területére. Egyébként amennyire kivettem, mintha a radarburkolata nem zöld színű lenne rajta, így valószínűsíthető, hogy nemrég átfesthették, azért néz ki annyira újszerűnek. Kalóz | |||||
Miggyuri | Adatlap | 245533 | 2007. december 17. 18:32 | ||
Nagy öröm. Végre valami biztató. Vajon kié? Miggyuri | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 245532 | 2007. december 17. 16:25 | ||
Egész pontosan MiG-17PF, a korabeli MN Légierő első lokátoros elfogóvadász-tipusa, külsőleg ugy tünik, egész jó állapotban' | |||||
Xabit | Adatlap | 245531 | 2007. december 17. 13:40 | ||
Xabit | Adatlap | 245530 | 2007. december 17. 12:59 | ||
Sziasztok! Úgy hallottam, hogy a debreceni reptéren van egy Mig-15-ös. A mellette elhaladó útról lehet is látni egy fémszínű, jellegzetes svancú gépet, amit én is 15-ösnek látok. Sőt, van olyan emberke (aki nem kifejezetten repülősért rajongó), aki szerint hallotta működés közben a hajtóművét! Ez utóbbiban ugyan nem hiszek, de nem tudtok valamit erről a gépről? | |||||
Miggyuri | Adatlap | 245529 | 2007. szeptember 25. 20:05 | ||
Mit segíthetek? Miggyuri | |||||
Tommy | Adatlap | 245528 | 2007. szeptember 24. 23:44 | ||
Sziasztok! Biztos emlékeztek még rám. Én vagyok az a "Tommy", akivel Miggyuri "összebeszélt" a Migmentés kapcsán. Elég régen jártam itt, de megtudtam valamit, ami szerintem érdekel titeket. Az egész elkezdődött a Mig-15-össel, aztán folytatódott egy lehetséges haditechnikai kiállítással a börgöndi reptér egyik kis zugában. a probléma csak az, hogy rajtunk kívül ez senkit se érdekel. Legalábbis azokat nem, akik érdemben tudnának segíteni. Csak szóbeli ígérgetések vannak a mai napig. És a szó ugyebár elszáll, és senki nem emlékszik rá, legfőképpen az, aki ígérgetett. Úgyhogy úgy néz ki süllyedünk, mint a titanic. (csak hogy stílusos legyek) Ja, arra biztos emlékeztek, hogy az Albatros Repülőegyesület átvette ennek az egésznek a szervezését. Na, szóval nekik ígérgetnek mindenfélét. Már ők is ott tartanak, hogy feladják az egészet, legalábbis részben. De a remény hal meg utoljára... Egyenlőre ennyi információval tudok szolgálni, remélem titeket még érdekel a téma. Üdv Tommy | |||||
Miggyuri | Adatlap | 245527 | 2006. augusztus 9. 07:23 | ||
Ilyen jó képeket még, még még... ennyi nem elég! :) Miggyuri | |||||
Bundesign | Adatlap | 245526 | 2006. augusztus 8. 19:21 | ||
a világ leg ormotlanabb sugaras gépe a 15 uti, de épp ezért az egyik kedvencem :) | |||||
Miggyuri | Adatlap | 245525 | 2006. augusztus 8. 18:54 | ||
Kalóz | Adatlap | 245524 | 2006. augusztus 7. 07:38 | ||
A 031-es egy UTI, ha jól látom? | |||||
Tophatters | Adatlap | 245522 | 2006. augusztus 6. 21:55 | ||
Íme néhány kép a MiG-15-ről. www.flightlevel.hu/showphoto.php www.flightlevel.hu/bigimg.php www.flightlevel.hu/showphoto.php | |||||
Miggyuri | Adatlap | 245521 | 2006. augusztus 5. 14:44 | ||
Köszi! Ha így állítják helyre, ahogy a képen a 035-ös látszik örülni fogok! Végre valami szép!! Életem első makettje is MiG-15 volt, de akkor még repültek itthon az igaziak is. :) Miggyuri | |||||
Fodi | Adatlap | 245520 | 2006. augusztus 5. 11:01 | ||
Bundesign | Adatlap | 245519 | 2006. augusztus 5. 10:33 | ||
a közemberek 90% ának mindegy hogy hajtómű vagy motor, sót szerintem egy átlag magyar embernek(amiből ebbe a kis országban saja nagyon sok él) elég lett volna azt mondani, szereztek egy régi ezüstszínű repcsit, és majd kipofozzák...és a 10millió emberből az is csak párunkat érdekelte volna, sajna. ehez képest elég jól elmondták a dolgokat. | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 245518 | 2006. augusztus 5. 09:56 | ||
hát volt szegény fagott-ban motor, meg "az Old tájmer" egyesület, szal hozták a szokásos bulvár színvonalat valamit tudtak, valamit gondoltak, de meglepő módon volt benne valós dolog is, szal lehet, hogy egyszer még nézhető lesz az ő csatornájuk is... | |||||
Miggyuri | Adatlap | 245517 | 2006. augusztus 5. 08:05 | ||
A Miggyuri kereszteapja Miggyuri. M! Ja? Sajna(?) nem néztem az RTL híradóját. Mit hoztak megint össze a szakértők? Miggyuri | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 245516 | 2006. augusztus 4. 20:46 | ||
ha meglesz miggyuri keresztapja, kezdeni kellene valamit a budaörsi unokatesójával is, nem? | |||||
Tomcat | Adatlap | 245515 | 2006. augusztus 4. 20:37 | ||
Én nem láttam a híradót, de anyukám mondta, hogy mennyire meghatódott volt a pilóta, látszott rajta, hogy a meghatódottságtól majdnem sírni kezdett. És meg is értem. Istenem, de szép érzés lehetett öreg korában újra a fülkéjében ülni az egykori neves vasmadárnak. Én pedig együtt érzek vele... | |||||
Bendeguz | Adatlap | 245514 | 2006. augusztus 4. 19:55 | ||
Nekem leginkább az egykori pilótának a meghatódott arckifejezése tetszett, tényleg olyan volt, mint mikor az ember egy régi szerelmével újra találkozik | |||||
Bundesign | Adatlap | 245513 | 2006. augusztus 4. 19:04 | ||
azám! :) jó volt a régi felvétela gépekről remélem a focusba még előjön a téma | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 245511 | 2006. augusztus 4. 19:03 | ||
húú, az RTL híradóban jól megaszondták a MiG-15öst:) búlvárszemét... | |||||
Miggyuri | Adatlap | 245510 | 2006. augusztus 4. 18:12 | ||
Ja most átmentél valami nem kívánatosba? Gratu! Részvétem! Miggyuri | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 245509 | 2006. augusztus 4. 16:13 | ||
jóvanna migyguri, de attól még érted, hogy mi van leírva, nem?? | |||||
Miggyuri | Adatlap | 245508 | 2006. augusztus 4. 13:38 | ||
Akkor ez még nem volt divat. Viszont nem nagyon látták értelmét a múltidézésnek, pedig... Ja a fejesek nem ly! :) Miggyuri | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 245507 | 2006. augusztus 4. 10:27 | ||
szerintem egyszerűen attól retegtek, hogy valami terror dologhoz fogják használni a gépet! Lehet, hogy begyülladt a vezetőség hogy esetleg a maffiának, vagy valamien drogos szervezetnek akarnak ily módon támogatni, és ezek a rendkívül tehetséges, és inteligens felyesek meg akarták akadáhyozni, hogy aféle magánhadsereg alakuljon ki az országban. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
mint múzeumi dolgozónak, van egy minimális rálátásom a magyar múzeumügyre. Mint tudjátok a múzeumok többségét ma már a kultúrtárca tartja fent. Ebből kivétel a Hadtörténeti, illetve a Vízügyi Múzeum meg néhány szakmúzeum. A HM-ben van ugyan pénz, amit elpazarolnak reprezentatív célokra (gondolok itt ajándéktárgyak stb.), de ezek apró összegek egy újabb múzeum létrehozásához. Egy olyan múzeum éves fenntartási költsége, mint amilyen egy komplex repüléstörténeti múzeum lenne kb. 200-300 Millió Forint lenne. Emelett meg is kellene előbb építeni. Jelenleg folyik az Országos Műszaki Múzeum és a Közlekedési Múzeum integrációja, ami úgy tűnik elbukott. A két intézményt nem sikerült egyesíteni, csak nem nagyon akarják kimondani. Tavaly ősszel még úgy tűnt menni fog, akkor az erről tartott konferencián felmerült, hogy majd egyszer építenek egy Science Múzeumot, amibe mindent összevonnak. De erre 20 éven belül nem lesz mód. Tehát a teljes műszaki kincset sem sikerül megfelelően kezelni. Gondokkal küzd a Vasúttörténeti Park is, s nem élnének meg ha nem állnak saját vállalkozói lábon, nem szolgáltatnának. (A vasutasok köre legalább akkora mint a katonai.) Az OMM-nek egy vasa sincs. A MÜPA olyan sokba került, hogy folyamatosan törleszteni kell, s ezért nem marad plusz összeg. Újabb nagy múzeum nyitására Magyarországon, az elkövetkező évtizedben nincs lehetőség. Legfeljebb akkor, ha egy pilóta kerül hatalomra és személyi kultuszt kíván kiépíteni.
Marad a magántőke és egy olyan fenntartási mód, mely egyben önfinanszírozó, vagyis szolgáltat, pl. reptet stb.
Sajnos én csak ezt tudom hozzátenni...
Balázs