<<< Vissza | Tovább >>> |
Neo954 | Adatlap | 245660 | 2010. október 27. 16:37 | ![]() | |
sulyid | Adatlap | 245659 | 2010. október 27. 16:35 | ![]() | |
1 kérdés: egyáltalán mennyibe kerülnek ezek a repcsik? | |||||
Takacslaszlo | Adatlap | 245658 | 2010. október 27. 16:06 | ![]() | |
Kedves MiGMentők! Van valakinek információja (tulajdonjog, megvan-e még...) az alábbiakkal kapcsolatban: Vác - piros MiG-15 Tököl - a rossz állapotú MiG-15UTI Solt - szintén MiG-15 UTI Mivel ezek a gépek elég rossz állapotúak, arra gondoltam, hogy ha sokan összefognánk, talán megvásárolhatnánk őket (de legalább egyet) azért, hogy nehogy végül kohóban végezzék. Hosszú idő alatt talán fel is lehetne újítani őket, persze nem repülőképes állapotúra. Jó lenne ha megmaradnának. Mentsük, ami még menthető! | |||||
KormosP | Adatlap | 245656 | 2009. augusztus 2. 17:44 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 245655 | 2009. július 2. 22:06 | ![]() | |
Köszönöm, élek a lehetőséggel de ez a hétvége a családé, majd telefonon bejelentkezek. | |||||
A-3 | Adatlap | 245654 | 2009. július 2. 19:02 | ![]() | |
Szivesen látlak a hétvégén és így lehetőséged adódik "Friss, megbízható hír"-t tényként közölni a téma iránt érdeklődőkkel! A-3. | |||||
Nyugger | Adatlap | 245653 | 2009. július 2. 09:13 | ![]() | |
Friss, megbízható hír az UTI-MiG-15-ről ? | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 245652 | 2009. március 12. 21:28 | ![]() | |
Sajnos a tervezettekkel ellentétben húzós lett a hetem így kések az igért képekkel. Janiék folyamatosan azon vannka, minél elöbb repképes legyen! | |||||
zoli1989 | Adatlap | 245651 | 2009. március 12. 20:59 | ![]() | |
Szia! Hogy állt akkor a gép? Lassan repülőképes lesz? Üdv: Zoli | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 245650 | 2009. március 8. 15:16 | ![]() | |
Ma délelött Kulik "A-3" Janinak köszönhetően, Mekettel látogatást tettünk a Tököli reptéren élőben is megtekinteni a MIG15 HA-UTI építését. Készítettünk jónéhány fotót, ezeket hamarosan közzé tesszük. Köszönjük Jani! Üdv:Elektro | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 245649 | 2009. február 24. 21:30 | ![]() | |
Z.Pisti | Adatlap | 245648 | 2009. február 24. 10:40 | ![]() | |
Melyik oldalon lehet megnézni a frissítést? Z.pisti | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 245647 | 2009. február 24. 09:20 | ![]() | |
Most neztem a frissitest. Nagyon szepek, csillog villog minden darab. Koszi! | |||||
A-3 | Adatlap | 245646 | 2009. február 23. 17:39 | ![]() | |
Az általam említett 107 óra a hajtómű javításközi ciklusidejének a maradéka. Mivel végrehajtottuk az ipari nagyjavítás minden fázisát, ezért teljes 250 órás ciklusidővel indúlunk a javítás után. Egyébként a MIG-15-ös sorozat hazai üzemeltetésének második szakaszában már 400 óra javításközi ciklusidővel számoltak amit a hajtóművek eseménymentes üzemelésével támasztottak alá. Kecskemétről kaptunk jónéhány hajtóművet melyek közzűl 6-7 darabot javíthatónak minősítettünk az előzetes felmérések alapján de ez a jövő zenéje. | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 245645 | 2009. február 23. 09:20 | ![]() | |
107 ora uzemido a hajtomu ossz elettartamabol van hatra, vagy a kovetkezo nagyjavitasig ennyi van benne? Jo 10 evvel ezelott Kecskemeten lattam rengeteg VK-1 hajtomuvet a szabad eg alatt mindenfele vedelem nelkul egymas hegyen hatan voltak tarolva. Ezeket sikerult megszerezni? Ha igen jok ezek meg valamire, vagy volt azert meg koztuk konzervalt allapotban uzemidotartalekkal egy ket darab? | |||||
A-3 | Adatlap | 245644 | 2009. február 22. 14:04 | ![]() | |
A madárka saját hajtóművében még volt 107 óra üzemidő, de a gumialkatrészek naptárija már lejárt ezért szétkelett bontani a "pacit" de csakis a szokásos procedúrát hajtottuk végre./Gumialkatrészek cseréje, repedésvizsgálatok, dinamikus kiegyensúlyozások, üza szivattyúknál szálítóképességmérés, stb-stb./ Egyszóval: amit láttál az a sajátja és javítá után azt fogja visszakapni. | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 245643 | 2009. február 22. 11:52 | ![]() | |
Koszi szepen! Ezek szerint minden sinen van, ez jo hir. A hajtomuvel hogy alltok? Kepeken lattam, hogy volt egy jopar regi hajtomu a hangarban, illetve vannak fotok a weboldalon ahogy megy a munka egy gyunyoru allapotban levo darabon. A regiekbol lett osszerakva egy, vagy a repulo eredeti hajtomuve lett rendbehozva? | |||||
A-3 | Adatlap | 245642 | 2009. február 22. 11:32 | ![]() | |
Elnézést az esetleges késedelmes képfelrakásért de az összeszerelés megint egy nem egészen látványos szakaszába érkezett. Jelenleg a törzs első részében folynak a munkák, csőrendszerek behelyezése és a kabinkábel teljes javítása történik párhuzamosan a gép saját elektromosan teljeskörű rajzának számítógépen történő elkészítésével. Ennek ellenére észrevételedre megigérte a frissítést végző kollega, aki egyben az egyik különleges szerelőnk, hogy holnap ha leadja a szolgálatot kecsón felrak néhány képet a szombati álapotnak megfelelően. | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 245641 | 2009. február 21. 22:38 | ![]() | |
Nem nagyon frissitik mostanaban a Tokolon felujitas alatt levo 15UTI-rol a kepeket. Van itt valaki aki kozel van a tuzhoz es tudja, hogy allnak a dolgok a gep korul, hogy halad a melo stb? | |||||
dudus | Adatlap | 245640 | 2009. február 18. 08:31 | ![]() | |
DrHeintz Tamás K-vár FIDESZ-es országgyűlési képviselő volt jelen a CSilla által tartott megbeszélésen 2009.febr.7-én taszáron. | |||||
mig23papa | Adatlap | 245639 | 2009. február 15. 19:22 | ![]() | |
dudus melyik volt az az egy szem országgyűlési képviselő? | |||||
dudus | Adatlap | 245638 | 2009. február 7. 20:50 | ![]() | |
Ma17órakor Csilla beszámolt Holló tábornok úrral találkozásáról a laktanyában maradt immáron emlékmű Mig-ek sorsárólMARADNAK A megbeszélésen jelen volt egypár szimpatizáns egy országgyűlési képviselő ,aveterán repülők országos képviselője Knol Gyula,nagyon szivhez szólóbeszédet mondott. Hiányolom, hogy a taszári Veterán Repülők Szövetsége részéről senki sem képviseltette magát. A taszári MIG-15, MIG-l9-es emlékművek sorsa melletti kiállásuknak természetesnek kellene lenni. Ugy látszik a szövetség tevékenysége kimerül a pörkölt főzésekben és az eszem-iszom találkozásokban. | |||||
mig23papa | Adatlap | 245637 | 2009. február 7. 20:40 | ![]() | |
Nyugger Csak látnám ahogy a vigyor a Gömbös, meg a haverjai képére képére fagy :-))) Csak egy politikusról halljak, aki a Csillus érdemeiből tőkét akar magának kovácsolni, a családfájának annyi. | |||||
Nyugger | Adatlap | 245636 | 2009. február 7. 18:12 | ![]() | |
mig23papa Hamarosan ott fognak tülekedni majd a hős politikusok is, hogy lám-lám milyen sokat tettünk az ügyért ! Megyei és helyi. | |||||
mig23papa | Adatlap | 245635 | 2009. február 7. 17:59 | ![]() | |
Nyugger Beszéltem Csillával, úgy látja akkor lesz biztos a dolog amikor megjelenik az erről szóló parancs, de szerinte ez már csak idő kérdése, amúgy valóban a Gömbös szarakodott Taszáron, remélem nem jött össze neki a dolog. Külünben amit a Csilla véghezvitt, véghezvihettük volna akár mi is, nem is tudom mire vártunk eddig. :-)) | |||||
Miggyuri | Adatlap | 245634 | 2009. február 6. 18:19 | ![]() | |
Örülök, hogy ilyen hírt is olvashatok! Miggyuri | |||||
Nyugger | Adatlap | 245633 | 2009. február 6. 10:56 | ![]() | |
Igen nagy köszönet Simon Csillának aki egymaga többet intézett az elmúlt napokban mint a helyi illetékesek az elmúlt 2 évben. A lényeg most jön: 'Ezúton jó lenne megbeszélni azt is, hogy a jövőben hogyan tovább.' idézet a taszári nem hivatalos honlapból. | |||||
dudus | Adatlap | 245632 | 2009. február 5. 20:11 | ![]() | |
Kedves MIG-mentő Barátaim! Taszáron lakik egy kedves kislány Csilla a Nemzetvédelmi Egyetem harmadéves hallgatója vadászpilóta jelölt.A taszári gépek védelmezője.Megkereste személyesen Holló tábornok urat.Vele folytatott megbeszéléséröl a gépek sorsát illetően szombaton 17 órakor Kíván beszámolni Taszáron a "főtéren"az érdeklődőknek. Taszáron még a civil lakósság körében is nagy felháborodást keltett ,hogy elakarják vinni a gépeket,azokat mindenki ott szeretné tudni ahová állították, azoknak akik ott éltek, jártak, keltek, repültek és a haza védelmére való felkészülés során életüket veszítették.Hátrahagyva szeretteiket, gyerekeket, idős szülőket.Azok emlékére állítattak és bebetonoztattak, örök időkre ott kell maradniuk és azt soha senki semmilyen cirkuszba elnem szállíthatja. Örömmel közlöm veletek,hogy most kaptam a hírt,,hogy taszárról egyetlen egy gépet sem fognak elszállítani. | |||||
Nyugger | Adatlap | 245631 | 2009. február 3. 20:06 | ![]() | |
mig23papa! Mindenkinek van infója a dologról, nekem is, bár ez teljesen más mint pl. Tiéd. Lesz itt élőlánc meg minden. Meglátjuk. | |||||
mig23papa | Adatlap | 245630 | 2009. február 3. 19:53 | ![]() | |
Nyugger legutóbbi infóm szerint a taszári gépekre a Gömbös foga fáj | |||||
Tibcsi | Adatlap | 245629 | 2009. február 1. 10:12 | ![]() | |
Ja, megvan... a vendégkönyvben volt. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 245628 | 2009. február 1. 10:05 | ![]() | |
Nézegettem, nézegettem, de nem találtam. Tíz perc után feladtam. Hol van pontosan? | |||||
dudus | Adatlap | 245627 | 2009. február 1. 09:38 | ![]() | |
Üdv-mindenkinek! Kérlek benneteket,hogy Taszár nemhivatalos honlapján/Taszar.g-portal.hu/olvassátok elWieland András 01.30-án kelt levelét,valamint Tarlósi irásának első részét. | |||||
Nyugger | Adatlap | 245626 | 2009. január 20. 21:45 | ![]() | |
mig23papa ! Stop-stop! A taszári 4 gép, melyek jelenleg a volt laktanyában vannak a HIM Hadtörténeti Intézet és Múzeum tulajdona, Pápán az RP objektumba átvitt gépek mind az 59 db magántulajdon. Ezek nem a Gömbös 'hatáskörébe' tartoznak. | |||||
mig23papa | Adatlap | 245625 | 2009. január 20. 20:55 | ![]() | |
Nyugger Már az övé, nem hinném, hogy a két szép szemünkért nekünk adná. Más (elég vad)tervei vannak vele, tudomásom szerint, de még nem publikus az infó. Már hívtam az egyik embert a csapatból, nem vette fel a telcsit, kimennék, de előbb meg akarom beszélni vele, hogy szóljon a verőembereinek, hogy nem akarom ellopni a gépeket, nem azért "ólálkodom arra. Rajta vagyok az ügyön, és remélem szorul a hurok a tettesek nyakán. Azt is mostanában akarom megtámadni aki a még Taszáron lévő gépeket akarja lenyúlni. Nem a Gömbös az véletlenül? | |||||
Nyugger | Adatlap | 245624 | 2009. január 20. 09:07 | ![]() | |
mig23papa! A virtuális ukrán fémkereskedő nem illetékes e témában. Laci kilátogattál már az RP objektumba? Te mégis csak közelebb laksz. | |||||
mig23papa | Adatlap | 245623 | 2009. január 20. 08:45 | ![]() | |
Nyugger ezért kérdeztem , hogy meggondolta magát az ukrán fémkereskedő? "Egy Szu-22UM3K baleset során 'hunyt' el, a maradék 2 db magántulajdonban van, de Magyarországon és nem külföldön. Még van remény arra, hogy a Szolnokra is kerüljön, de erről majd később, ha lesz végleges publikus infó. " | |||||
Nyugger | Adatlap | 245622 | 2009. január 19. 20:55 | ![]() | |
Kedves A-3! Ámen, így legyen. A többit majd meglátjuk ! | |||||
A-3 | Adatlap | 245621 | 2009. január 19. 18:27 | ![]() | |
Üdv Nyugger! A jószándékú aggódást soha nem tekintettük vészmadárkodásnak. A mi gépünk aktív korában volt oktató vadászgép, jelenlegi formájában egy veterán repülő amire teljesen más szabályzás vonatkozik mint ifjú korában. Így kaphatta meg a HA-UTI polgári lajstromot. Repülési paramétereiben semmiben sem külömbözik némely B.Jet-től amikkel jelenleg is hívatásszerűen repülnek a pilótának kiszemelt srácok. Természetesen a berepülésre jelenleg is aktív, tipusismerettel rendelkező pilótát illendő meghívni mégha az kűlföldi vagy tengerentúli is. Egyébként a rendelkezésünkre álló berepülési utasítások közzül a legszigorúbb a tengerentúli, majd két európai következik a sorban. Müszaki szempontból a gépet a PLH szakemberei minősítik ezért nem előírás az, hogy ezt a gépet csak katonai reptérről lehet berepűlni és azt sem írhatja elő, hogy szükség esetén ne vihessük ki /természetesen csakis indokolatlan akadályoztatás esetén/ kűlföldi reptérre a berep feladatok végrehajtása időtartamára. Bízva az illetékesek rugalmasságában remélhetőleg erre nem kerűl sor. Egyben biztos lehetsz: a HA-UTI megfelelő műszaki minősítés után repűlni fog! | |||||
Nyugger | Adatlap | 245620 | 2009. január 19. 14:23 | ![]() | |
Kedves A-3! Végtelenül örülök, hogy megoldódnak azon dolgok melyeken 'vészmadárkodtam'. Alapvetően az a baj, hogy láttam sok vadászrepülőgép berepülést anno, de itt nem látom azon feltételrendszer meglétét mely szerintem minimálisan szükséges lenne. De legyünk optimisták, kérlek Téged is, hogy informáljatok majd minket ha jelentős esemény volt, pl. hajtómű próba, guruló próba stb. Ne előre, utólag. | |||||
A-3 | Adatlap | 245619 | 2009. január 18. 23:05 | ![]() | |
T. Nyugger! Írásodból árad az "optimizmus". Szerencsére már az általad feltett kérdéseken túl vagyunk, vagyis többverziós /hazai, európai, tengerentúli/ megoldásokat dolgoztunk ki és már több területen született pozitív eredmény a géppel kapcsolatban. | |||||
mig23papa | Adatlap | 245618 | 2009. január 9. 17:15 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 245617 | 2009. január 9. 12:26 | ![]() | |
Tenni kellene valamit. Az egykori 24-ből már csak kettő PF-ünk van. Mindenképpen meg kell akadályozni, hogy az egyik a bontóban végezze... Viszont ha honvédésgi tulajdonban van (azaz szabadon ellopható) akkor érzésem szerint sokat nem tehetünk... De talán van megoldás. | |||||
PETI | Adatlap | 245616 | 2009. január 8. 20:21 | ![]() | |
Sok sikert a demo-hoz, bár én a Bólyai lebontásakor rájöttem, hogy itt, nálunk mindent meg lehet csinálni. Csak az lesz a különbség, hogy Ti megpróbáljátok, azokat meg nem jellemezném, akik nem voltak képesek kidugni a képüket a Bólyaihoz! Persze az is egy érdekes kérdés, hogy kihez, mikor, milyen információ jut, vagy nem jut el. Éljen a média! Sajnos Taszárra nem tudok elmenni élőláncot csinálni, mert messze élek. ÜDV | |||||
Nyugger | Adatlap | 245615 | 2009. január 8. 19:18 | ![]() | |
MIG23Papa! Az 505-s PF van kiáll1tva. | |||||
dudus | Adatlap | 245614 | 2009. január 8. 17:11 | ![]() | |
Szia mig23papa!Én így fejből most nemtudom neked megmondani,de,ha ataszár honlapjára teszed fel kérdésed bizonyára megtudod. taszar.g-portal.hu Űdv.dudus | |||||
mig23papa | Adatlap | 245613 | 2009. január 8. 16:52 | ![]() | |
dudus | Adatlap | 245612 | 2009. január 8. 10:45 | ![]() | |
Szia Nyugger! Miután mégegyszer elolvastam a polgármester írását módosítom az általambeírtakat.Eszerint van még egy PF is a laktanyában és egyenlőre csak a 19-est,meg a 74-est akarják elszállítani. Üdv.dudus. | |||||
dudus | Adatlap | 245611 | 2009. január 8. 10:22 | ![]() | |
Kedves Nyugger! Csak az általam említett 3 gép maradt a többit elvitték.A bebetonozás azt jelenti,hogy fix elmozdídhatatlan talpazaton állnak.Gyakorlatilag csak a sárkány rész van meg.Emlékműnek lettek odaállítva,amikor a tipust kivontá a hadrendből.Minden év november első hétvégéjén összejövünk Taszáron a gépek szárnya alatt emlékezni a fiatalok,meg hallgatni a régi sztorikat. A laktanya,ahol a gépek állnak az önkormányzat tulajdona.A polgármestenek tervei vannak.Elépzelése szerint a gépek maradnának a helyükön míndenki számára megtekínthetők lennének. A HM állítólag azért akarja elszállítani őket,mert honvédségi tulajdonban vannak. Üdv.Hajdu Tibor. Nézd meg a taszar.g-portal.hu wlapot. | |||||
Nyugger | Adatlap | 245610 | 2009. január 7. 22:42 | ![]() | |
Kedves Dudus ! Én speciel úgy ismerem a történetet, hogy a HIM /Hadtörténeti Intézet és Múzeum/ valamikor megállapodott a polgármesterrel arról, hogy a helyiek biztosítanak a laktanyán kivül egy megfelelő és őrzött területet a gépeknek. Nos, ebből nem lett semmi. Egy pár kérdés: kinek a tulajdonában vannak a gépek, ott van még a 76-os vagy csak kimaradt a felsorolásból, mit értesz a bebetonozás alatt? Milyen segitséget vársz el tölünk, miben tudunk Nektek segiteni. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Többe mint gondolnád :)
Ez az egyik dolog, a másik pedig, hogy ez a dolog amit Laci írt ebben az országban nem nagyon működne sajnos...
Viszont ha esetleg mégis összejönne akkor támogatom a felvetést.
Üdv.:Neo