Tovább >>> |
opetrovics | Adatlap | 245710 | 2012. július 22. 09:54 | ||
ok,köszönöm.Most értem haza nyaralásból...felkapom a fonalakat...és kezdheted.hu... Előzmény: (245709) cenci2 2012. július 16. 16:54 | |||||
cenci2 | Adatlap | 245709 | 2012. július 16. 16:54 | ||
Szia Opetrovics! Beszéltem a Jetfly-al és megoldható egy felhívás a gyüjtéssel kapcsolatban ,ha már teljesen körvonalazódik a szervezés,gondolok itt akár a megszerzett gépek tárolása a pénz begyüjtéssel kapcsolatos pontos folyamat felvázolása stb. | |||||
Dani_MiG23 | Adatlap | 245708 | 2012. július 16. 09:13 | ||
Szia! Lehet, hogy ismered, az jutott eszembe érdemes lehet ezen az oldalon megfuttatni az ötletet a támogatás gyűjtésének könnyítéseképpen: kezdheted.hu/ Nagy előnye, hogy látszik, éppen hol tart a gyűjtés, kis összegekkel is be lehet szállni, sikertelen gyűjtés (ha nem gyűlik össze a meghatározott cél) esetén a rendszer mindent mindenkinek visszautal automatikusan, stb. Hasonlóan az amerikai kickstarter és hasonló oldalakhoz. | |||||
opetrovics | Adatlap | 245707 | 2012. július 16. 07:18 | ||
Szia Cenci2!Tényleg nem gondolom,hogy nagy anyagi ráfordítást jelentene,főleg,ha lennénk elegen...a JetFly-os segítséget megköszönném...ha Egy UM-et,egy Bis-t,és esetleg egy SU-t is meg tudnánk menteni,az nagy eredmény lenne...Köszönöm,a segítséget...A Mig-21.hu-nak már írtam,meglátjuk mit reagálnak... | |||||
cenci2 | Adatlap | 245706 | 2012. július 15. 21:05 | ||
Szia Opetrovics! Köszönöm a válaszod megkaptam a mail-t .Sajnos bármennyire szeretnék pár gépet megmenteni ennyi pénzem nem lesz soha hogy akár egyett is megmentsek ,de ha 1160 fő be tudna szállni 5000ft-al akkor én benne vagyok ,de még 10000ft-ot is adnék bele ha komoly a szándék .De ha fix 580 fő támogatná havonta 10000ft-al ezt a kezdeményezést akkor havonta tudnánk megmenteni egy SU-22-est vagy egy mig21-est . Nem nagy összeg ,de csak ennyi a max amit tudok erre szánni .Megérne egy komolyabb felhívást akár a Jetfly-on keresztül is abba talán tudok segíteni. | |||||
opetrovics | Adatlap | 245705 | 2012. július 15. 10:56 | ||
opetrovics | Adatlap | 245704 | 2012. július 15. 10:50 | ||
Szia, Küldtem egy Mail-t Neked a kérdésedre válaszolva.. Üdv: Olivér | |||||
cenci2 | Adatlap | 245703 | 2012. március 5. 14:07 | ||
Sziasztok ! Érdeklődnék hogy szerintetek Pápán a hadrendből kivont gépeket kik értékesíthetik ? Köszi. | |||||
A-3 | Adatlap | 245702 | 2012. január 30. 13:25 | ||
Kösz a segítséget! Mail ment. A-3. | |||||
Matiz | Adatlap | 245701 | 2012. január 30. 10:04 | ||
A-3! Angolkerék ügyben: vásárolnátok egyet? Segítek. trainmodeller kuk gmail pont com címre kérlek küldj egy levelet, ott tudjuk folytatni. | |||||
pilotka | Adatlap | 245700 | 2010. november 16. 19:13 | ||
Nyugger | Adatlap | 245699 | 2010. november 7. 19:19 | ||
Szevasz, Nem ismerem a pontos helyét, kép az internetről van. | |||||
antarktika | Adatlap | 245698 | 2010. november 7. 16:34 | ||
Én nem tudom, hogy erre gondoltam-e, de a volt tulaj elmondása alapján nem zárható ki. Sőt, nagyon úgy néz ki. | |||||
Takacslaszlo | Adatlap | 245697 | 2010. november 6. 20:44 | ||
Ez Gútán belül merre van? Nem rég jártam ott, és nem tűnt fel sajnos. | |||||
Nyugger | Adatlap | 245696 | 2010. november 6. 18:34 | ||
Takacslaszlo | Adatlap | 245695 | 2010. november 5. 16:56 | ||
A váci géppel kapcsolatban van esetleg valamilyen informácó, amin el lehetne indulni? | |||||
Monox | Adatlap | 245694 | 2010. november 5. 14:46 | ||
Ha magyar kohóba került akkor az jó eséllyel csak Dunaújvárosban lehetett... Sanszos is, életében kb. 20 km-re volt tőle. | |||||
Takacslaszlo | Adatlap | 245693 | 2010. november 4. 19:10 | ||
Mármint arról lenne nehéz konkrét információt szerezni, hogy melyik kohóba került a solti gép. | |||||
Takacslaszlo | Adatlap | 245692 | 2010. november 1. 18:13 | ||
A solti gép hol(nem)létéről ezek szerint nehéz lenne biztos informásiót szerezni. A vácival talán többre juthatunk. Erről esetleg tudtok valami közelebbit? | |||||
Monox | Adatlap | 245691 | 2010. november 1. 08:55 | ||
Vállalom a megkövezést érte, de mégis azt mondom, hogy nem ért igazán nagy veszteség minket, hogy a solti gépet beolvasztották. Azzal a sérüléssel amit elszenvedett a földre zuhanáskor, teljesen valószínűtlen, hogy helyrehozzák, akár ipari körülmények között is. (Nem egy repülőgépet kellett selejtezni a seregben szívócsatorna sérülés miatt, ami jóval kisebb fokú volt ennél, nyilvánvalóan nem érte meg a törzskeretekkel bíbelődni..) Amennyire láttam a szárny bekötési csomópontjai is elhajlottak és a nagyon sok lemez hiányzott a gépről, a kabinról és a kabintetőről nem is beszélve. Számos jobb állapotú gép ment a kokóba Alsónémetiből... Tetemes munka lett volna, helyreállításhoz sokkal jobb alapot is lehet találni. | |||||
antarktika | Adatlap | 245690 | 2010. november 1. 06:03 | ||
A volt tulaj elmondása szerint szétbontották a sérült gépet. Ez 100%, de arra nincs bizonyíték, hogy kohóban kötött volna ki, ő ennyit tud. Ám tegyük szívünkre a kezünk és hiába reménykedünk, hogy talán darabokban ugyan, de még létezik, mivel színesfémkereskedőknek titulált barbárok nem azért vesznek ilyen gépet, hogy megőrizzék az utókornak. A megmenekült gép pontos hollétéről nem tudott mit mondani, először az országot is rosszul mondta. Ám ha új információ merül fel ezzel kapcsolatban, vagy véletlenül személyesen összefutok és többet tudok vele beszélni, akkor talán több adathoz juthatunk. Sajnos egyelőre ennyi. | |||||
Takacslaszlo | Adatlap | 245689 | 2010. október 31. 20:34 | ||
Remélem, hogy valóban jó kezekben van a megmaradt gép. Esetleg kideríhtehő még, hogy pontosan hová került? A másikról ezek szerint végleg lemondhatunk? Már egészen biztosan kohósították, vagy lehet, hogy valahol várja a sorsát és még menthető? | |||||
antarktika | Adatlap | 245688 | 2010. október 30. 18:39 | ||
Amit ki tudtam venni abból amit elmondott, úgy a sérült orrú került színes kezekbe. A szlovák múzeum pontos helyét nem tudta megmondani, mert először Csehországot mondott, majd egy kis gondolkodást követően javított Szlovákiára. Ha jól értelmeztem a szavait, akkor egy magánmúzeumba került. | |||||
Monox | Adatlap | 245687 | 2010. október 30. 15:30 | ||
Melyik gép került Szlovákiába és azon belül hová, és melyig gép került a kohóba? És melyik kohóba? | |||||
antarktika | Adatlap | 245686 | 2010. október 30. 12:05 | ||
Sikerült elérnem és az egyik szemünk sírhat, míg a másik talán nevethet. Mindkét gépet eladta, az egyik nagyon jó kézbe került, teljes felújításon esett át és egy múzeumba van. Talán kis szépséghibája a dolognak, hogy Szlovákiában. Elmondása szerint szuper állapotba hozták a gépet, még egy pilótafigurát is ültettek bele G ruhában. A másik gépet egy magyar vette meg. Kicsit később érdeklődött a gép állapota után - mivel ígéretet tettek neki arra, hogy felújítják - és ekkor döbbenten tapasztalta, hogy tovább értékesítette színesfém feldolgozó színeseknek... A gépet szétdarabolták és kohóban kötött ki. | |||||
Takacslaszlo | Adatlap | 245685 | 2010. október 29. 17:15 | ||
Köszi! Várom a további fejleményeket. Remélem, jó híreket kapunk (magvan a gép vagy valóban múzeumban van)! | |||||
antarktika | Adatlap | 245684 | 2010. október 29. 06:50 | ||
A telefonszáma már megvan, hívtam is, de egyelőre nem veszi fel és vissza sem hív. | |||||
Takacslaszlo | Adatlap | 245683 | 2010. október 28. 22:07 | ||
Antarktika ígérte, hogy kideríti az (egykori) tulaj jelenlegi tel. zsámát, mert ismeri. Ezen el lehet mard indulni. A váci gép nehezebb ügy. | |||||
Monox | Adatlap | 245682 | 2010. október 28. 22:03 | ||
Kecelre biztosan nem került, mert Pintért már nem igazán érdeklik ezek a dolgok, amint az látszik a múzeum állapotán is. Ahogyan ez lenni szokott én örülnék, ha valaha is még egyszer hallanánk hírt felőle.. | |||||
Takacslaszlo | Adatlap | 245681 | 2010. október 28. 20:59 | ||
A képeket tudtam, hogy nem frissek, de a térképen is látszik, abban bíztam, hogy a műholdfelvétel friss és valóban ott van a gép. Arról, hogy hová került a solti gép, valaki pontosabbat tud? Esetleg Kecelre (onnan hiányzott az UTI verzió)? A váci gépről semmi hír? | |||||
Wrecker | Adatlap | 245680 | 2010. október 28. 20:53 | ||
Ha már Solt és Mig-15... www.panoramio.com/photo/9778980 www.panoramio.com/photo/18380338 Az első kép 2007 nyarán, a második pedig 2008 nyarán készült. A gépet 2009 nyarán szállították el szétbontás (és nem szétvágás !) után állítólag egy múzeumba. Ennyit tudtam meg a benzinkutas hölgytől annak idején (2009) | |||||
Monox | Adatlap | 245679 | 2010. október 28. 18:25 | ||
Solton 1995 nyaráig valóban kettő MiG-15-ös volt, mindkettő UTI volt. A karóba húzott gép egykori oldalszáma 202 volt. Sajnos az ezredforduló környékén egy vihar elintézte a gépet. A másikat a benzinkút másik oldalán akarták hasonló rendben felállítani, de nem került rá sor, mert annyira belógott volna az út fölé, hogy a kamionok nem fértek volna el alatta. Ezért egy ideig a másik mellett/alatt tárolódott, majd még abban az évben eltűnt. Ez lett a sorsa a másiknak is. Tavaly még körbefotóztam, de azóta már állítólag nincs meg a gép. | |||||
HUJBI | Adatlap | 245678 | 2010. október 28. 12:47 | ||
ha nem névtelen és nem kérte az adatainak a zárt kezelését, akkor el lehet verni szőlőkaróval. :))) | |||||
A-3 | Adatlap | 245677 | 2010. október 28. 11:06 | ||
Csak annyival szeretném megtoldani a mondandódat, hogy a varsányi telepen megkezdődtek a talajfeltöltési munkák és már egy szorgalmas büdös bunkó fel is jelentette a tulajt a földmunkák miatt. Valószínű azok közzűl való akak addi kereszben-kasban járkáltak a senkiföldjén és sérelmesnek vették a más tulajdonán történő átjárás megszünését. Sajnos ez Magyarország! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 245676 | 2010. október 28. 10:57 | ||
A 313/21F Szigethalmon van, az eredeti szám van rá felfestve, egyébként is "személyesen" ismerem, évekig foglalkoztunk vele a PG-Tanműhelyben (de a tulaj szerint tényleg Zamárdiból szerezte). Üdv R. | |||||
HUJBI | Adatlap | 245675 | 2010. október 28. 10:48 | ||
lehet, hogy már volt, előre is elnézést kérek. Szekszárd után áll egy az út szélén, az kié, mié? | |||||
Takacslaszlo | Adatlap | 245674 | 2010. október 28. 10:47 | ||
A 232-es hozzászólásomban arra is rákérdeztem, hogy a beszerzés alatt álló 2 db 23-as között van-e kétüléses, de utánanéztem és nem is lehet, mert a 4-ből kettő megsemmisült, a maradék kettő Kecelen és Szolnokon van. Kedves Rumcájsz_52! A 313-as f13-as az Avia-info szerint Zamárdiban van. Nem lehet, hogy itt a cseh, Alsónémediből megmentett gépről van szó? | |||||
antarktika | Adatlap | 245673 | 2010. október 28. 10:31 | ||
Én arra emlékszem, hogy Solton 2 db 15-ös volt. Egy UTI és egy "sima". Majd erre is rákérdezek, hogy hova tűnt a másik, mert azt már régóta nem láttam ott. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 245672 | 2010. október 28. 10:31 | ||
Szia, Takácslaszlo Két hete beszéltem a szigethalmi repülőgyűjtemény gazdájával. Az a terve, hogy az 51-es út mellett, Dunavarsánynál épít ki egy magán-múzeumot. A terület már megvan, a kiköltözést jövőre tervezi. Egyébként a 313-as MiG-21f-13 mellett ott áll a 046-os (volt sötétkék) 15 UTI is, egy MiG-17PF (Debrecenből), de van neki Mi-2 és Ka-26 helikoptere, PZL-101 Wilgája és -104-es Gawronja is - ezeket kissé helyre kell állítani - valamint beszerzés alatt jó állapotú MiG-21UM és MiG-23MF is. Sok sikert neki! Üdv R. | |||||
Takacslaszlo | Adatlap | 245671 | 2010. október 28. 10:08 | ||
Először is: nagyon örülök, hogy a tököli gép jó kezekben van. Az lenne a cél a többivel is, hogy biztosan megmaradjanak. Antarktika, nagyon köszönöm, ha ezt kideríted, első lépésnek nagyon jó. Remélem, hogy még valóban megvan a gép. A google earth tanúsága szerint ott van, de azon nem tudom, hogy mennyire frissek a kéek, csak az biztos, hogy 2010-es. Annak idején én is láttam az expressz.hu-n a gépet, ha jól emlékszem 1.200.000. ft-ot kért érte a tulaj, de most nincs meghírdetve. Ez nekem sok pénz, de ha összefogunk, és sokan teszünk lehetőségeinkhez mérten legalább egy kicsit anyagilag is az ügyért, akkor az olvasztótól talán meg tudunk menteni gépeket. Első lépésként - szerintem - találni kell alanyat, azaz gépet, amit meg akarunk menteni. Ez lehet a solti vagy a váci gép, csak ki kell deríteni, hogy megvannak-e, és hogy hol vannak most (köszi Antarktika!). A váci gépről valaki valami közelebbit, vagy valamilyen szálat, amin el lehet indulni, tud? Pénzgyűjtés céljára érdemes lenne egy alapítványt létrehozni, ez teljesen ingyenes, utánajártam. Így lehetne hivatalos keretet adni a kezdeményezésnek, és gyűjteni a pénzt. Elhelyezést végső esetben (valószínűleg) és is tudok intézni a gépnek, de én jobbnak látnám, ha egy múzeumban lenne, persze a kiállítható állapotba való hozás után. A ferihygyi kiállítás vezetője is írt talán éppen ebben a fórumban arról, hogy befogadnának gépeket. De ha nem ott, akkor máshol. Nekem az a lényeg, hogy megmaradjanak a gépek, mert 15-ösből egyre kevesebb van ma már. Ha jól számolom, csak Alsónémediben 15 15-ös pusztult el. Ne akkor kapjunk észbe majd, amikor már kanál, vasúti sín vagy bádoglemez lesz belőlük. Úgy látom, hogy sokan támogatnák ezt a kezdeményezést, szervezőmunkában és segítő kezekben nem lesz hiány, az anyagiakat pedig meg kell próbálni összegyűjteni. Ennyit megérdemelnek ezek a régi gépek. Kedves A-3! Megtudhatunk többet is arról, hogy mi készül Szigethalmon? Esetleg kiállítás? Sikerült hozzájutni a 3 MiG-21UM mellett két 23-ashoz is? Ezek egy és kétülésesek? Esetleg valamilyen (legalább repülést szerető emberek számára) nyilvános kiállítás készül? | |||||
antarktika | Adatlap | 245670 | 2010. október 28. 09:32 | ||
Ha adsz egy pár napot, akkor megpróbálom megszerezni, mert ismerem személyesen, csak a jelenlegi telefonszáma nincs meg. Kb. 10 évvel ezelőtt együtt terveztük, hogy lefestjük a gépet korhűen, csak utána a vihar kidöntötte állványostól és az orrrész teljesen összelapult. | |||||
Takacslaszlo | Adatlap | 245669 | 2010. október 28. 08:23 | ||
Sziasztok! Csak gyorsan beugrottam, sietnem kell, nem tudja valaki a solti gép (volt) tulajának az elérhetőségeit? | |||||
A-3 | Adatlap | 245668 | 2010. október 27. 23:49 | ||
Igen. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 245667 | 2010. október 27. 23:19 | ||
Ott található most a volt debreceni MiG-17PF is ugye ? | |||||
A-3 | Adatlap | 245666 | 2010. október 27. 23:15 | ||
Üdvözöllek Szakember! A 046-oshoz már megvásárolt a gazdi jónéhány tábla lemezt és az első kabinhoz is összejött a cucc majdnem teljesen. Viszont a szakos lemezmunkához kellene egy angolgörgő de jelenleg nem leledzik a piacon. Ha van valakinek valami ötlete szivesen veszem! Jelenleg a két 23-as és három 21-es "logisztikázása" valamint a telephely kialakítása van folyamatban. A gépek hazaérkezése után a meló időjárásfüggő de elsősorban konzerválás a feladat. | |||||
Monox | Adatlap | 245665 | 2010. október 27. 20:52 | ||
A tököli 046-os (kék színű, rettenetesen lepusztított) UTI MiG-15 is megvan, Tököltől nem messze magánkézben. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 245664 | 2010. október 27. 19:30 | ||
Sajnos a solti és a váci gép már nincs az eddigi helyén. Az előbbi valószínűleg olvasztóba került, az utóbbiról nincs hírem. | |||||
sulyid | Adatlap | 245663 | 2010. október 27. 17:18 | ||
Amúgy ha össze jönne a dolog akkor pénzel ugyan nem de plusz 2 kézzel szivesen segítek nektek. Persze azt is bele kell számítani hogy ne a világ végére vigyétek a gépet mivel én szolnoki vagyok. Szóval hozzátok szolnokra. Szerintem a helikopter bázis az szivesen segítene nektek. | |||||
lacipapa | Adatlap | 245662 | 2010. október 27. 16:44 | ||
Üdvözlet a MiGMentők-nek! Nagyon nemes gondolat amit kezdeményeztek!Van-e valami konkrét elgondolásotok, hogy gyakorlatilag hogy-milyen formában akarjátok ezt végigvinni?Nem tamáskodni akarok,ne értsétek félre.Én is nagyon szivesen adakoznék erre,szerény anyagiaim ellenére.A kérdések:hova menjen apénz?-ha magvan a mani hol lenne tárolva gép?...stb. Még egyszer én is szivesen beszállnék anyagilag!Szervezzétek ,mert ezek a gépek előbb-utóbb eltünnek!KÁR LENNE ÉRTÜK! JÓ MUNKÁT,LÁSSUK MIELŐBB A KONKRÉT MEGVALÓSITÁS LEHETŐSÉGEIT! Tisztelettel Hampuk László | |||||
sulyid | Adatlap | 245661 | 2010. október 27. 16:42 | ||
Nekem is az a bajom hogy szerintrem legalább 2-3 millát simán lehúznának az emberöl velük... sőt ha megtudják a céljukat akkor többet is lehúznának... |
Tovább >>> |