/ Fórumok /

MiGMentők

Tommyval összebesz<ünk. Van egy öreg/edő/ MiG-15bisz a fehérvári repüléstörténeti kiállítás udvarán. Rendbe kéne hozni. Ki tud segíteni, tanács, ötlet, szakmai segítség, kétkezi munka, szponzor... minden jöhet!!! Ha ez sikerül, elindulhatunk a MiG-regiszter nyomán.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.
1., 2., 3., 4., 5., 6.
opetrovics 245710 2012. július 22. 09:54
Válasz erre
ok,köszönöm.Most értem haza nyaralásból...felkapom a fonalakat...és kezdheted.hu...
cenci2 245709 2012. július 16. 16:54
Válasz erre
Szia Opetrovics! Beszéltem a Jetfly-al és megoldható egy felhívás a gyüjtéssel kapcsolatban ,ha már teljesen körvonalazódik a szervezés,gondolok itt akár a megszerzett gépek tárolása a pénz begyüjtéssel kapcsolatos pontos folyamat felvázolása stb.
Dani_MiG23 245708 2012. július 16. 09:13
Válasz erre
Szia!
Lehet, hogy ismered, az jutott eszembe érdemes lehet ezen az oldalon megfuttatni az ötletet a támogatás gyűjtésének könnyítéseképpen:
kezdheted.hu/
Nagy előnye, hogy látszik, éppen hol tart a gyűjtés, kis összegekkel is be lehet szállni, sikertelen gyűjtés (ha nem gyűlik össze a meghatározott cél) esetén a rendszer mindent mindenkinek visszautal automatikusan, stb. Hasonlóan az amerikai kickstarter és hasonló oldalakhoz.
opetrovics 245707 2012. július 16. 07:18
Válasz erre
Szia Cenci2!Tényleg nem gondolom,hogy nagy anyagi ráfordítást jelentene,főleg,ha lennénk elegen...a JetFly-os segítséget megköszönném...ha Egy UM-et,egy Bis-t,és esetleg egy SU-t is meg tudnánk menteni,az nagy eredmény lenne...Köszönöm,a segítséget...A Mig-21.hu-nak már írtam,meglátjuk mit reagálnak...
cenci2 245706 2012. július 15. 21:05
Válasz erre
Szia Opetrovics! Köszönöm a válaszod megkaptam a mail-t .Sajnos bármennyire szeretnék pár gépet megmenteni ennyi pénzem nem lesz soha hogy akár egyett is megmentsek ,de ha 1160 fő be tudna szállni 5000ft-al akkor én benne vagyok ,de még 10000ft-ot is adnék bele ha komoly a szándék .De ha fix 580 fő támogatná havonta 10000ft-al ezt a kezdeményezést akkor havonta tudnánk megmenteni egy SU-22-est vagy egy mig21-est . Nem nagy összeg ,de csak ennyi a max amit tudok erre szánni .Megérne egy komolyabb felhívást akár a Jetfly-on keresztül is abba talán tudok segíteni.
opetrovics 245705 2012. július 15. 10:56
Válasz erre
55
55

Sziasztok,

Aki lát benne fantáziát esetleg,az keressen az opetrovics@globonet.hu-n...
opetrovics 245704 2012. július 15. 10:50
Válasz erre
Szia,

Küldtem egy Mail-t Neked a kérdésedre válaszolva..

Üdv:

Olivér
cenci2 245703 2012. március 5. 14:07
Válasz erre
Sziasztok !
Érdeklődnék hogy szerintetek Pápán a hadrendből kivont gépeket kik értékesíthetik ?
Köszi.
A-3 245702 2012. január 30. 13:25
Válasz erre
Kösz a segítséget!
Mail ment.
A-3.
Matiz 245701 2012. január 30. 10:04
Válasz erre
A-3!

Angolkerék ügyben: vásárolnátok egyet? Segítek.
trainmodeller kuk gmail pont com címre kérlek küldj egy levelet, ott tudjuk folytatni.
pilotka 245700 2010. november 16. 19:13
Válasz erre
Nyugger 245699 2010. november 7. 19:19
Válasz erre
Szevasz,
Nem ismerem a pontos helyét, kép az internetről van.
antarktika 245698 2010. november 7. 16:34
Válasz erre
Én nem tudom, hogy erre gondoltam-e, de a volt tulaj elmondása alapján nem zárható ki. Sőt, nagyon úgy néz ki.
Takacslaszlo 245697 2010. november 6. 20:44
Válasz erre
Ez Gútán belül merre van? Nem rég jártam ott, és nem tűnt fel sajnos.
Nyugger 245696 2010. november 6. 18:34
Válasz erre
UTI-MiG-15 Kolárove 2010
UTI-MiG-15 Kolárove 2010

Antarktika!

Erre gondoltál ?
Takacslaszlo 245695 2010. november 5. 16:56
Válasz erre
A váci géppel kapcsolatban van esetleg valamilyen informácó, amin el lehetne indulni?
Monox 245694 2010. november 5. 14:46
Válasz erre
Ha magyar kohóba került akkor az jó eséllyel csak Dunaújvárosban lehetett... Sanszos is, életében kb. 20 km-re volt tőle.
Takacslaszlo 245693 2010. november 4. 19:10
Válasz erre
Mármint arról lenne nehéz konkrét információt szerezni, hogy melyik kohóba került a solti gép.
Takacslaszlo 245692 2010. november 1. 18:13
Válasz erre
A solti gép hol(nem)létéről ezek szerint nehéz lenne biztos informásiót szerezni. A vácival talán többre juthatunk. Erről esetleg tudtok valami közelebbit?
Monox 245691 2010. november 1. 08:55
Válasz erre
Vállalom a megkövezést érte, de mégis azt mondom, hogy nem ért igazán nagy veszteség minket, hogy a solti gépet beolvasztották. Azzal a sérüléssel amit elszenvedett a földre zuhanáskor, teljesen valószínűtlen, hogy helyrehozzák, akár ipari körülmények között is. (Nem egy repülőgépet kellett selejtezni a seregben szívócsatorna sérülés miatt, ami jóval kisebb fokú volt ennél, nyilvánvalóan nem érte meg a törzskeretekkel bíbelődni..) Amennyire láttam a szárny bekötési csomópontjai is elhajlottak és a nagyon sok lemez hiányzott a gépről, a kabinról és a kabintetőről nem is beszélve. Számos jobb állapotú gép ment a kokóba Alsónémetiből...
Tetemes munka lett volna, helyreállításhoz sokkal jobb alapot is lehet találni.
antarktika 245690 2010. november 1. 06:03
Válasz erre
A volt tulaj elmondása szerint szétbontották a sérült gépet. Ez 100%, de arra nincs bizonyíték, hogy kohóban kötött volna ki, ő ennyit tud. Ám tegyük szívünkre a kezünk és hiába reménykedünk, hogy talán darabokban ugyan, de még létezik, mivel színesfémkereskedőknek titulált barbárok nem azért vesznek ilyen gépet, hogy megőrizzék az utókornak.

A megmenekült gép pontos hollétéről nem tudott mit mondani, először az országot is rosszul mondta. Ám ha új információ merül fel ezzel kapcsolatban, vagy véletlenül személyesen összefutok és többet tudok vele beszélni, akkor talán több adathoz juthatunk.

Sajnos egyelőre ennyi. 
Takacslaszlo 245689 2010. október 31. 20:34
Válasz erre
Remélem, hogy valóban jó kezekben van a megmaradt gép. Esetleg kideríhtehő még, hogy pontosan hová került?
A másikról ezek szerint végleg lemondhatunk? Már egészen biztosan kohósították, vagy lehet, hogy valahol várja a sorsát és még menthető?
antarktika 245688 2010. október 30. 18:39
Válasz erre
Amit ki tudtam venni abból amit elmondott, úgy a sérült orrú került színes kezekbe.
A szlovák múzeum pontos helyét nem tudta megmondani, mert először Csehországot mondott, majd egy kis gondolkodást követően javított Szlovákiára. Ha jól értelmeztem a szavait, akkor egy magánmúzeumba került.
Monox 245687 2010. október 30. 15:30
Válasz erre
Melyik gép került Szlovákiába és azon belül hová, és melyig gép került a kohóba? És melyik kohóba?
antarktika 245686 2010. október 30. 12:05
Válasz erre
Sikerült elérnem és az egyik szemünk sírhat, míg a másik talán nevethet.

Mindkét gépet eladta, az egyik nagyon jó kézbe került, teljes felújításon esett át és egy múzeumba van. Talán kis szépséghibája a dolognak, hogy Szlovákiában. Elmondása szerint szuper állapotba hozták a gépet, még egy pilótafigurát is ültettek bele G ruhában.

A másik gépet egy magyar vette meg. Kicsit később érdeklődött a gép állapota után - mivel ígéretet tettek neki arra, hogy felújítják - és ekkor döbbenten tapasztalta, hogy tovább értékesítette színesfém feldolgozó színeseknek... A gépet szétdarabolták és kohóban kötött ki.
Takacslaszlo 245685 2010. október 29. 17:15
Válasz erre
Köszi! Várom a további fejleményeket. Remélem, jó híreket kapunk (magvan a gép vagy valóban múzeumban van)!
antarktika 245684 2010. október 29. 06:50
Válasz erre
A telefonszáma már megvan, hívtam is, de egyelőre nem veszi fel és vissza sem hív. 
Takacslaszlo 245683 2010. október 28. 22:07
Válasz erre
Antarktika ígérte, hogy kideríti az (egykori) tulaj jelenlegi tel. zsámát, mert ismeri. Ezen el lehet mard indulni. A váci gép nehezebb ügy.
Monox 245682 2010. október 28. 22:03
Válasz erre
Kecelre biztosan nem került, mert Pintért már nem igazán érdeklik ezek a dolgok, amint az látszik a múzeum állapotán is. Ahogyan ez lenni szokott én örülnék, ha valaha is még egyszer hallanánk hírt felőle..
Takacslaszlo 245681 2010. október 28. 20:59
Válasz erre
A képeket tudtam, hogy nem frissek, de a térképen is látszik, abban bíztam, hogy a műholdfelvétel friss és valóban ott van a gép. Arról, hogy hová került a solti gép, valaki pontosabbat tud? Esetleg Kecelre (onnan hiányzott az UTI verzió)? A váci gépről semmi hír?
Wrecker 245680 2010. október 28. 20:53
Válasz erre
Ha már Solt és Mig-15...

www.panoramio.com/photo/9778980 www.panoramio.com/photo/18380338

Az első kép 2007 nyarán, a második pedig 2008 nyarán készült.
A gépet 2009 nyarán szállították el szétbontás (és nem szétvágás !) után állítólag egy múzeumba.
Ennyit tudtam meg a benzinkutas hölgytől annak idején (2009)
Monox 245679 2010. október 28. 18:25
Válasz erre
Solton 1995 nyaráig valóban kettő MiG-15-ös volt, mindkettő UTI volt. A karóba húzott gép egykori oldalszáma 202 volt. Sajnos az ezredforduló környékén egy vihar elintézte a gépet. A másikat a benzinkút másik oldalán akarták hasonló rendben felállítani, de nem került rá sor, mert annyira belógott volna az út fölé, hogy a kamionok nem fértek volna el alatta. Ezért egy ideig a másik mellett/alatt tárolódott, majd még abban az évben eltűnt. Ez lett a sorsa a másiknak is. Tavaly még körbefotóztam, de azóta már állítólag nincs meg a gép.
HUJBI 245678 2010. október 28. 12:47
Válasz erre
ha nem névtelen és nem kérte az adatainak a zárt kezelését, akkor el lehet verni szőlőkaróval. :)))
A-3 245677 2010. október 28. 11:06
Válasz erre
Csak annyival szeretném megtoldani a mondandódat, hogy a varsányi telepen megkezdődtek a talajfeltöltési munkák és már egy szorgalmas büdös bunkó fel is jelentette a tulajt a földmunkák miatt. Valószínű azok közzűl való akak addi kereszben-kasban járkáltak a senkiföldjén és sérelmesnek vették a más tulajdonán történő átjárás megszünését. Sajnos ez Magyarország!
Rumcájsz_52 245676 2010. október 28. 10:57
Válasz erre
A 313/21F Szigethalmon van, az eredeti szám van rá felfestve, egyébként is "személyesen" ismerem, évekig foglalkoztunk vele a PG-Tanműhelyben (de a tulaj szerint tényleg Zamárdiból szerezte).
Üdv R.
HUJBI 245675 2010. október 28. 10:48
Válasz erre
lehet, hogy már volt, előre is elnézést kérek.

Szekszárd után áll egy az út szélén, az kié, mié?
Takacslaszlo 245674 2010. október 28. 10:47
Válasz erre
A 232-es hozzászólásomban arra is rákérdeztem, hogy a beszerzés alatt álló 2 db 23-as között van-e kétüléses, de utánanéztem és nem is lehet, mert a 4-ből kettő megsemmisült, a maradék kettő Kecelen és Szolnokon van.

Kedves Rumcájsz_52! A 313-as f13-as az Avia-info szerint Zamárdiban van. Nem lehet, hogy itt a cseh, Alsónémediből megmentett gépről van szó?
antarktika 245673 2010. október 28. 10:31
Válasz erre
Én arra emlékszem, hogy Solton 2 db 15-ös volt. Egy UTI és egy "sima". Majd erre is rákérdezek, hogy hova tűnt a másik, mert azt már régóta nem láttam ott.
Rumcájsz_52 245672 2010. október 28. 10:31
Válasz erre
Szia, Takácslaszlo
Két hete beszéltem a szigethalmi repülőgyűjtemény gazdájával. Az a terve, hogy az 51-es út mellett, Dunavarsánynál épít ki egy magán-múzeumot. A terület már megvan, a kiköltözést jövőre tervezi. Egyébként a 313-as MiG-21f-13 mellett ott áll a 046-os (volt sötétkék) 15 UTI is, egy MiG-17PF (Debrecenből), de van neki Mi-2 és Ka-26 helikoptere, PZL-101 Wilgája és -104-es Gawronja is - ezeket kissé helyre kell állítani - valamint beszerzés alatt jó állapotú MiG-21UM és MiG-23MF is. Sok sikert neki!
Üdv R.
Takacslaszlo 245671 2010. október 28. 10:08
Válasz erre
Először is: nagyon örülök, hogy a tököli gép jó kezekben van. Az lenne a cél a többivel is, hogy biztosan megmaradjanak.

Antarktika, nagyon köszönöm, ha ezt kideríted, első lépésnek nagyon jó. Remélem, hogy még valóban megvan a gép. A google earth tanúsága szerint ott van, de azon nem tudom, hogy mennyire frissek a kéek, csak az biztos, hogy 2010-es. Annak idején én is láttam az expressz.hu-n a gépet, ha jól emlékszem 1.200.000. ft-ot kért érte a tulaj, de most nincs meghírdetve. Ez nekem sok pénz, de ha összefogunk, és sokan teszünk lehetőségeinkhez mérten legalább egy kicsit anyagilag is az ügyért, akkor az olvasztótól talán meg tudunk menteni gépeket.

Első lépésként - szerintem - találni kell alanyat, azaz gépet, amit meg akarunk menteni. Ez lehet a solti vagy a váci gép, csak ki kell deríteni, hogy megvannak-e, és hogy hol vannak most (köszi Antarktika!).
A váci gépről valaki valami közelebbit, vagy valamilyen szálat, amin el lehet indulni, tud?

Pénzgyűjtés céljára érdemes lenne egy alapítványt létrehozni, ez teljesen ingyenes, utánajártam. Így lehetne hivatalos keretet adni a kezdeményezésnek, és gyűjteni a pénzt. Elhelyezést végső esetben (valószínűleg) és is tudok intézni a gépnek, de én jobbnak látnám, ha egy múzeumban lenne, persze a kiállítható állapotba való hozás után. A ferihygyi kiállítás vezetője is írt talán éppen ebben a fórumban arról, hogy befogadnának gépeket. De ha nem ott, akkor máshol. Nekem az a lényeg, hogy megmaradjanak a gépek, mert 15-ösből egyre kevesebb van ma már. Ha jól számolom, csak Alsónémediben 15 15-ös pusztult el. Ne akkor kapjunk észbe majd, amikor már kanál, vasúti sín vagy bádoglemez lesz belőlük. Úgy látom, hogy sokan támogatnák ezt a kezdeményezést, szervezőmunkában és segítő kezekben nem lesz hiány, az anyagiakat pedig meg kell próbálni összegyűjteni. Ennyit megérdemelnek ezek a régi gépek.

Kedves A-3! Megtudhatunk többet is arról, hogy mi készül Szigethalmon? Esetleg kiállítás? Sikerült hozzájutni a 3 MiG-21UM mellett két 23-ashoz is? Ezek egy és kétülésesek? Esetleg valamilyen (legalább repülést szerető emberek számára) nyilvános kiállítás készül?
antarktika 245670 2010. október 28. 09:32
Válasz erre
Ha adsz egy pár napot, akkor megpróbálom megszerezni, mert ismerem személyesen, csak a jelenlegi telefonszáma nincs meg. Kb. 10 évvel ezelőtt együtt terveztük, hogy lefestjük a gépet korhűen, csak utána a vihar kidöntötte állványostól és az orrrész teljesen összelapult.
Takacslaszlo 245669 2010. október 28. 08:23
Válasz erre
Sziasztok!

Csak gyorsan beugrottam, sietnem kell, nem tudja valaki a solti gép (volt) tulajának az elérhetőségeit?
A-3 245668 2010. október 27. 23:49
Válasz erre
Igen.
zoli1989 245667 2010. október 27. 23:19
Válasz erre
Ott található most a volt debreceni MiG-17PF is ugye ?
A-3 245666 2010. október 27. 23:15
Válasz erre
Üdvözöllek Szakember! A 046-oshoz már megvásárolt a gazdi jónéhány tábla lemezt és az első kabinhoz is összejött a cucc majdnem teljesen. Viszont a szakos lemezmunkához kellene egy angolgörgő de jelenleg nem leledzik a piacon. Ha van valakinek valami ötlete szivesen veszem! Jelenleg a két 23-as és három 21-es "logisztikázása" valamint a telephely kialakítása van folyamatban. A gépek hazaérkezése után a meló időjárásfüggő de elsősorban konzerválás a feladat.
Monox 245665 2010. október 27. 20:52
Válasz erre
A tököli 046-os (kék színű, rettenetesen lepusztított) UTI MiG-15 is megvan, Tököltől nem messze magánkézben.
Horvath_Balazs 245664 2010. október 27. 19:30
Válasz erre
Sajnos a solti és a váci gép már nincs az eddigi helyén. Az előbbi valószínűleg olvasztóba került, az utóbbiról nincs hírem.
sulyid 245663 2010. október 27. 17:18
Válasz erre
Amúgy ha össze jönne a dolog akkor pénzel ugyan nem de plusz 2 kézzel szivesen segítek nektek. Persze azt is bele kell számítani hogy ne a világ végére vigyétek a gépet mivel én szolnoki vagyok. Szóval hozzátok szolnokra. Szerintem a helikopter bázis az szivesen segítene nektek.
lacipapa 245662 2010. október 27. 16:44
Válasz erre
Üdvözlet a MiGMentők-nek!
Nagyon nemes gondolat amit kezdeményeztek!Van-e valami konkrét elgondolásotok, hogy gyakorlatilag hogy-milyen formában akarjátok ezt végigvinni?Nem tamáskodni akarok,ne értsétek félre.Én is nagyon szivesen adakoznék erre,szerény anyagiaim ellenére.A kérdések:hova menjen apénz?-ha magvan a mani hol lenne tárolva gép?...stb.
Még egyszer én is szivesen beszállnék anyagilag!Szervezzétek ,mert ezek a gépek előbb-utóbb eltünnek!KÁR LENNE ÉRTÜK!
JÓ MUNKÁT,LÁSSUK MIELŐBB A KONKRÉT MEGVALÓSITÁS LEHETŐSÉGEIT!
Tisztelettel Hampuk László
sulyid 245661 2010. október 27. 16:42
Válasz erre
Nekem is az a bajom hogy szerintrem legalább 2-3 millát simán lehúznának az emberöl velük... sőt ha megtudják a céljukat akkor többet is lehúznának...
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.
1., 2., 3., 4., 5., 6.