<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Fodi | Adatlap | 248888 | 2006. május 28. 15:08 | ![]() | |
zsury | Adatlap | 248887 | 2006. május 28. 14:38 | ![]() | |
Fodi! Ezzel a géppel tesztelték a belphegor hajtóművét? Tudja valaki, hová tünt a szolnoki múzeumból a belphegor? | |||||
Fodi | Adatlap | 248886 | 2006. május 28. 14:13 | ![]() | |
An-2 "Special Edition" :))) www.suchoj.com/andere/An-2/images/Lala-1_12.jpg www.suchoj.com/andere/An-2/images/Lala-1_25.jpg www.suchoj.com/andere/An-2/images/Lala-1_43.jpg www.suchoj.com/andere/An-2/riss/Lala-1_04.jpg "Arguably the most drastic variant of all was the Polish "Lala-1" testbed for the turbofan-powered PZL M-15 agricultural plane. An An-2 was modified by chopping off most of the fuselage aft of the wing; installing an extended tailwheel under the end of the fuselage; fitting a tube frame with a twin-fin tail to the end of the aircraft; and putting the turbofan in the end of the fuselage, with an oversized intake on the right side." | |||||
Fodi | Adatlap | 248885 | 2006. május 28. 14:09 | ![]() | |
Ez volt az első Kánya, az R-18a. A lengyelországi Zar melletti repülőtéren vitorlázórepülő verseny volt a negyvenes évek végén. A magyarok a Kányát itt mutatták be (meglepően nagy sikerrel) a külföldieknek. Egy terepről történt felszállás után lecsúszott a fordulóból és összetört. Ha jól tudom, akkor az eset után már nem repült többet. | |||||
Mekett | Adatlap | 248884 | 2006. május 28. 13:31 | ![]() | |
Fodi | Adatlap | 248883 | 2006. május 28. 12:52 | ![]() | |
HA-RUA Rubik R-18 Kánya összetörve. kajetan.mastela.com/glidezar/_admin/_data/galeria/big/241145072228.jpg Érdekes, hogy a képet egy lengyel honlapon találtam... | |||||
Mekett | Adatlap | 248882 | 2006. május 27. 19:05 | ![]() | |
Szvsz semmihez. Repül tovább. | |||||
Kalóz | Adatlap | 248881 | 2006. május 27. 18:13 | ![]() | |
Levi! Igazad van, hogy nem volt opcionális (azaz üzemszerűen előidézhető) a szárnyak ilyetén felemás helyzete, viszont tudott ilyen állásban is repülni, azaz nem zuhant le. Vagyis a szárnyállító mechanizmus hibája nem feltétlen vezetett katasztrófához. Vajon a MiG-23-as esetében mi lehetett a helyzet ilyen esetben? | |||||
Archy | Adatlap | 248880 | 2006. május 25. 18:08 | ![]() | |
A déli részen a többi közé még bepakoltak pár sor tomcatet ide-oda. Van legaláb mégegyszer enyi. Állítólag még B-29-esük is van jónéhány, de én nem találtam. Viszont rengeteg F-111-es van, ha ezeket visszahoznák, meg a phantomokat, akkor szerintem nem nagyon volna ellenség :-) Nem mint ha most olyan sokan lennének :-) Egyet adhatnának. Jól mutatna egy Phantom a kocsibejárón :-) Áron | |||||
gluer | Adatlap | 248879 | 2006. május 25. 18:06 | ![]() | |
ennél sokkal több Tomcat van még két másik helyen is van nagyobb adag belőlük a telepen | |||||
Skyline_SG | Adatlap | 248878 | 2006. május 25. 16:41 | ![]() | |
| |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 248877 | 2006. május 25. 16:28 | ![]() | |
Így se rossz ! :D:D:D:D | |||||
Skyline_SG | Adatlap | 248876 | 2006. május 25. 16:17 | ![]() | |
Én a maps.google.com-on néztem meg! Íme: maps.google.com/maps Satellitre váltsatok,és a csúszkával zoomoljatok! | |||||
gluer | Adatlap | 248875 | 2006. május 25. 15:24 | ![]() | |
érdemes a google earthben megnézni. | |||||
Zoli | Adatlap | 248874 | 2006. május 24. 22:28 | ![]() | |
És a kényes részeket le is takarják, gondolom a por miatt is. z | |||||
Skyline_SG | Adatlap | 248873 | 2006. május 24. 22:25 | ![]() | |
Van egy "pár" gép! :O | |||||
Keri | Adatlap | 248872 | 2006. május 24. 21:43 | ![]() | |
Hali! A lekonzervált gépeket itt Davis Monthan-ban tárolják.Gyakorlatilag 0 %-os a páratartalom,ergo nem rozsdásodnak a gépek. www.dm.af.mil/ www.dm.af.mil/amarc/gallery.html | |||||
KossuthLajos | Adatlap | 248871 | 2006. május 24. 21:29 | ![]() | |
| |||||
KossuthLajos | Adatlap | 248870 | 2006. május 24. 21:09 | ![]() | |
Hát igen, a "Temető" nem teljesen fedi a valóságot. Gondolom ez a hadsereg egy olyan telepe, ahol a lekonzervált gépeket tárolják. | |||||
KossuthLajos | Adatlap | 248869 | 2006. május 24. 21:07 | ![]() | |
Én egyszer egy olyan képet láttam, hogy egy Intruder állt a hangárban bevetés után, egy emberke pdig benne állt a szárnyában. Magyarul akkora lyuk volt a szárnyon, hogy az ember átfért rajta simán. Ha valakinek megvan ez a kép, tegye már közkincsé. | |||||
Joce | Adatlap | 248868 | 2006. május 24. 20:56 | ![]() | |
A festését elnézve valami teszt lehet a csálé szárny... | |||||
Mekett | Adatlap | 248867 | 2006. május 24. 19:54 | ![]() | |
A régi TG-cikkben is volt egy ilyen kép róla, ott a berepülés során előidézett szándékos esetről volt szó, ha jól emlékszem. | |||||
Levi | Adatlap | 248866 | 2006. május 24. 15:52 | ![]() | |
Az asszimetrikus szárnyállás hiba volt az F-14 esetén, nem lehetőség! | |||||
Kalóz | Adatlap | 248865 | 2006. május 23. 20:29 | ![]() | |
A hír igaz! A Tomcat valóban tudott aszimetrikus szárnyállással repülni, ráadásul elég sok sérülést kibírt. Mint az F15 és az F18-asok is. | |||||
Skyline_SG | Adatlap | 248864 | 2006. május 23. 17:32 | ![]() | |
Üdv Elsősorban a Tomcat rajongóknak lesz érdekes,de a többieknek is érdekes lehet,ha nem szeretik a Tomcatet!:) free.srv.hu/i/a/iaro/kep/157982~0.jpg Ez nem tudom mennyire igaz,ill. lehetséges! Ahonnan szereztem a képet,ott azt írták,hogy sikeresen letudott szállni a géppel! free.srv.hu/i/a/iaro/kep/F-14A_nh-205_VF-213damage.jpg free.srv.hu/i/a/iaro/kep/FENTRIS_F-14A_VF-101.jpg "Temető" free.srv.hu/i/a/iaro/kep/1046352.jpg free.srv.hu/i/a/iaro/kep/1046353.jpg free.srv.hu/i/a/iaro/kep/1046354.jpg free.srv.hu/i/a/iaro/kep/1046355.jpg free.srv.hu/i/a/iaro/kep/1046356.jpg Karácsonyi festések!:) free.srv.hu/i/a/iaro/kep/f14-photo-vf211-23l.jpg free.srv.hu/i/a/iaro/kep/tomcatjolly2.jpg 1-2 szétszerelt darab free.srv.hu/i/a/iaro/kep/162924.jpg free.srv.hu/i/a/iaro/kep/Farewell_Tomcat.jpg free.srv.hu/i/a/iaro/kep/F-14A_159424a_VX-4.JPG És egy leszállás a végére free.srv.hu/i/a/iaro/kep/tomcatvf2veryhardlandingsma.jpg | |||||
Kalóz | Adatlap | 248863 | 2006. május 23. 15:35 | ![]() | |
Mér? a pinkeknek nem lehet T-34-esük??? Azok is csak emberek ... | |||||
Zümi | Adatlap | 248862 | 2006. május 23. 15:09 | ![]() | |
számomra egy érdekes látvány. 3 ágú légcsavarok a Ju-52-esen!! | |||||
zsury | Adatlap | 248861 | 2006. május 23. 13:41 | ![]() | |
Akkor nem véletlenül mondta a fiam, hogy olyan szar az ize mostanában a kólának... | |||||
Cébés | Adatlap | 248860 | 2006. május 23. 12:41 | ![]() | |
| |||||
flamman | Adatlap | 248859 | 2006. május 23. 11:09 | ![]() | |
| |||||
zsury | Adatlap | 248858 | 2006. május 23. 10:39 | ![]() | |
Támogatom az ötletet! | |||||
Bendeguz | Adatlap | 248857 | 2006. május 23. 10:29 | ![]() | |
a rózsaszin kamó miatt nem, de a graffitik-ért falhoz tudnám állítani őket aztán egy sor graffitis, egysor...tűz | |||||
zsury | Adatlap | 248856 | 2006. május 23. 10:14 | ![]() | |
| |||||
Zümi | Adatlap | 248855 | 2006. május 22. 17:26 | ![]() | |
| |||||
ati27 | Adatlap | 248854 | 2006. május 16. 22:44 | ![]() | |
Kísértet járja be európát.. A kaméleon kísértete!:D | |||||
MrChef | Adatlap | 248853 | 2006. május 16. 13:50 | ![]() | |
De ronda lett volna ez a gép. | |||||
Zoli | Adatlap | 248852 | 2006. május 15. 20:41 | ![]() | |
A kép eredetinek tűnt, bár azt nem lehetett megállapítani, hogy makett vagy működő gép volt rajta. A korabeli újságról készült kép is hitelesnek tűnt, bár a gép formája eleve kétséget ébresztett bennem. z | |||||
Akos | Adatlap | 248851 | 2006. május 15. 19:22 | ![]() | |
Punka Görgy tréfája az egész, de sokan bevették. A lelövés dátuma 1945 április 1. A fotókat meg a makettről csinálták... Nekem már készül egy XNI-02B:) www.tar.hu/zsoltmilitary/kameleon.htm | |||||
Kalóz | Adatlap | 248850 | 2006. május 15. 19:18 | ![]() | |
A fabulison balaton (Kerek Gábor, aki nem ismerné) foglalkozott a témával, ill. a magyar kísérleti repülőgépekkel. Talán ő többet tud erről. | |||||
Zoli | Adatlap | 248849 | 2006. május 15. 18:01 | ![]() | |
Nemrég láttam egy külföldi oldalon, egy cikk két oldaláról is volt kép (olvashatóan, magyarul). Asszem a gép fényképe is ott volt. Ha jól emlékszem, egy amerikai pilóta lőtte le, de azonosítani nem tudta... z | |||||
Bombraider | Adatlap | 248848 | 2006. május 15. 17:33 | ![]() | |
migfun! :) Fabulison van egy ilyen topic! Bár az elején még a kaméleonról volt szó,de utánna már másra terelődtek a gondolatok... üdv:bomb | |||||
migfun | Adatlap | 248847 | 2006. május 15. 17:29 | ![]() | |
Valaki látta már máshol is? A szöveg szerint magyar gyártmány a II.VH végéről...www.geocities.com/unicraftmodels/on/kameleon/kameleon.htm | |||||
Emerick | Adatlap | 248846 | 2006. május 15. 15:39 | ![]() | |
Hi emberek! Sajna kép nincs róla; csúnya vége se lett, de azért élőben érdekes lehetett: Apu Fehérváron volt katona '78-'79-ben, őrmesterként egy rádiós ZIL parancsnoka volt. Terepgyakorlataik több esetben is voltak, ilyenkor mindig a betonlapos M7-esen döngettek a helyszínre. A konvolyban egyedi játékuk volt a sofőröknek: a menetoszlop közepén, ami csak ZIlekből állt (méreteket nem kell szerintem magyarázni); 30m-es térközök, max sebesség (ca 90km/h); kéziszivató be; ajtó kinyit majd kiabálás a többieknek a lépcsőről perceken keresztül. Durva látvány lehetett a civil autósoknak (is). A tisztek meg nem foglalkoztak vele. (igaz valamilyen csoda folytán baleset sem történt)Jó volt az a bizonyos szocialista hadsereg, nem igaz? Ma inkább látni cifradolgokat az utakon, mint akkor! Emerick | |||||
Cébés | Adatlap | 248845 | 2006. május 12. 12:19 | ![]() | |
| |||||
flamman | Adatlap | 248844 | 2006. május 12. 11:56 | ![]() | |
| |||||
flamman | Adatlap | 248843 | 2006. május 12. 11:00 | ![]() | |
| |||||
Mekett | Adatlap | 248842 | 2006. május 11. 20:00 | ![]() | |
Én is nagyon várom a képeket és a további fejleményeket! Csak arra vigyázz, hogy ne árulj el olyan konkrétumokat, aminek alapján az összes kincsvadász másnap a kertben ásna :) | |||||
Mekett | Adatlap | 248841 | 2006. május 11. 19:54 | ![]() | |
Ez valóban megtörtént, legalábbis én is olvastam azt a TG-cikket. Gyakorlaton ütközött egy másik géppel, akkor vesztette el az egyik szárny nagy részét. Csak az a kép elég hihetetlen számomra, amelyiken épp száll le. Hasonló ütközés történt már F-18-cal, bár az csak az orr-részét vesztette el a fülke elől, vagy az egyszeri Szu-27-tel, aminek egy ijesztgetett felderítőgép légcsavarja ledarálta az egyik (mindkét?) függőleges és az egyik vízszintes vezérsíkját. Mindkettő épségben visszatért állítólag. | |||||
Lompi | Adatlap | 248840 | 2006. május 11. 19:36 | ![]() | |
Nagyon jó! Az esemény után, lefokozták a tanulót mert felülbírálta az oktatóját, vagyis parancsmegtagadás miatt, aztán előléptették a gép megmentéséért. Lompi | |||||
Farkaskoma | Adatlap | 248839 | 2006. május 11. 17:40 | ![]() | |
Bocsesz de az alsók nem editált képek. Az az f15 tényleg úgy jött vissza bevetésről. Ebből azt hiszem látszik a konstrukció életképessége... Volt is erről cikk valemelyik Top-Gunban ha jól emlékszen. A ráadás: a gép javítható volt, és repült tovább. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
A Belphegort valóban elvitték a múzeumból, ha jól tudom, akkor szolnoki sportrepülőtérre került. Elég "magyaros" módon, egy nagy állvány tetejére rakták az egyetlen magyarországi Belphegort (!), mondván, hogy így messziről látható. Már akkor is többen azt mondták, hogy jobb helye lenne a múzeumban, mert ha az állványról leesik, akkor biztosan a roncstelepre kerül ócskavasként. Elég ha pár éven keresztül elhanyagolják az állványzatot és jön nagyobb szélvihar... Jobb ha nem is gondolunk erre...
www.airliners.net/open.file/0680285/L/