<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Miggyuri | Adatlap | 249896 | 2007. május 22. 18:53 | ||
Cébés | Adatlap | 249895 | 2007. május 22. 18:49 | ||
Hú Doki! Szóval ő az akiről meséltél. Jól néz ki Valószínű hogy rossz a rövidtávu memóriám,most,vagy jövőhét csütörtök? Szolnok Gabesz | |||||
Robidoki | Adatlap | 249894 | 2007. május 22. 18:37 | ||
Segítségként fűzöm hozzá,hogy a 24-es forgószárny a 210-et fordul percenként,a MI -8 asé 192-őt 100%-on.Tegyük fel hogy 95-97%-on tornáztatták a 24-est.A további számolgatást rátok hagyom,számolgattam ezt már eleget. Az előttem szóló profi gondolatmenete példaértékű. Robi | |||||
Bluedanube | Adatlap | 249893 | 2007. május 22. 18:12 | ||
a profi kamerát arra értettem, amelyiknek be lehet állítani, hány képkockát készítsen másodpercenként. | |||||
Bluedanube | Adatlap | 249892 | 2007. május 22. 18:10 | ||
Stroboszkóp hatásnak hívják a jelenséget, ami itt a videó kapcsán felkeltette az érdeklődést. Tegyük fel, hogy a videókamera 24 filmkockát vesz fel másodpercenként (mint a mozifilm) tehát 24 Hz a képrögzítés frekvenciája. Ha a helikopter rotorlapátjai szintén 24 kört tesznek másodpercenként (vagy ennek egyész számú többszörösét pl. 2,3,4...20x), akkor a kamera mindig ugyan abban a pozícióban fényképezi le a lapátokat, tehát állókép keletkezik. Ráadásul lehet nem is kell profi kamera hozzá, mert öt ágú a 24-es rotorja, tehát nem csak egy teljes fordulat után helyezkednek el újra ugyan abban a helyzetben, hanem 360°/5=60°-onként, így nagyobb valószínűséggel adódhat egy frekvencia (vagy az egész számú többszöröse), ami pont megegyezik a kamera frekvenciájával. Régen például forgó szerszámokkal dolgozó üzemben tilos volt fénycsöveket használni, mert az 50Hz-es frekivel villogott és ha netán pl a fúrótokmány másodpercenkénti fordulata is 50 vagy netán 10000 volt (50*200=10000...a 200 egész szám!), akkor az állónak tűnt és mindenki elképzelheti, milyen meglepetés érhetné azt, aki mégis megfogja. | |||||
Robidoki | Adatlap | 249891 | 2007. május 22. 17:06 | ||
hooligan | Adatlap | 249890 | 2007. május 21. 22:45 | ||
ha igazi lenne, olyan sikoltozás lenne a közönségben, mert ilyet még senki sem látott! | |||||
Cébés | Adatlap | 249889 | 2007. május 21. 22:38 | ||
korzaar | Adatlap | 249886 | 2007. május 21. 20:27 | ||
sfor küldetésben:!!! | |||||
korzaar | Adatlap | 249885 | 2007. május 21. 20:26 | ||
Robidoki | Adatlap | 249884 | 2007. május 21. 19:27 | ||
Solo-nak igaza van,sőt halacinak is. A képváltási frekvencia egész számú többszöröse,vagy hányasódosa,de az sem kizárt,hogy pont annyi,mint a forgószárny fordulata X a lapátok számával. Solo,lehet hogy te emlékszel is egy bizonyos HELMUT-CHEDVIG berendezésre,amellyel az egykúponfutást szerették volna hasonló módszer segítségével modellezni MI-8 17 és 24 esen.Mi berepesek dolgoztunk is ezzel,és szép álló lapátokat tudott produkálni. Robi | |||||
Solo | Adatlap | 249883 | 2007. május 21. 19:14 | ||
Ne hülyüljetek már. :) A helikopter nem tud repülni álló lapátokkal. :)) Mindenképp valami trükkfelvétel. talán csak azokata képkockákat látjuk ahol a lapát mindíg ugyanott van. Ehhez valami nagysebeségű kamera kellett. Vagy valami más trükk, de a lapátok forogtak azon a gépen :) Ez tuti. :) | |||||
halaci | Adatlap | 249882 | 2007. május 21. 18:12 | ||
Tuti, hogy a kamera képsebességével variáltak, látsik, hogy a farokrotor is egészen "lassan" forog (tudomásom szerint az a főrotor nélkül nem megy), a főrotor szárnyai pedig nem hajlanak lefelé, mint álló helyzetben, hanem a rotoragyhoz képest felfelé állnak, mint repülésnél. Nem trükk, csak nagyon profi felvétel, gyakorlatilag a régi lovaskocsis álló kerék effektus, helikopterre átültetve. | |||||
Obi | Adatlap | 249881 | 2007. május 21. 17:33 | ||
Zalaegerszegen ma volt a Honvédelem Napja. Lőverseny volt, éssikeresen hazahoztam a harmadik helyért járó serleget! Ez volt az első versenyem, és nem is gyakoroltam rá. Csak érdekességként irtam.:) | |||||
Sz.Szabi | Adatlap | 249880 | 2007. május 21. 16:40 | ||
Stefan | Adatlap | 249879 | 2007. május 21. 16:21 | ||
Egyébként lehet, hogy mégis az első megoldás lesz a jó, méghozzá a mintavételi frekvencia, csak azzal játszottak-variáltak addíg, míg mindíg azt a képet kapták, amit akartak. Mindenesetre szép munka, de az is lehet, hogy csak véletlenül lett ilyen, mert csak azokat az eseteket rakták fel, amikor állónak látszik, hiszen eléggé hirtelen van vége a videónak szerintem. De csak nyomom az okostojásost ;DDD | |||||
Archy | Adatlap | 249875 | 2007. május 21. 15:48 | ||
szárnycsonk akkor termel ha megy előre, de mitől megy előre? Olyasmi lehet, mint amit zebi mond, ha nem is pontosan az. A másik lehetőség, hogy egy iszonyat profi video trükk, de ez sok idő és macera lenne a felhős háttér miatt például. Viszont a rotor mozog, szal az még tovább nehezíti a trükk elkészítését. Szerintem nem trükk, de nem értek hozzá, csak tipp. Az biztos, hogy nagyon jól néz ki :-) | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 249874 | 2007. május 21. 15:34 | ||
...és van ennek egy másik része is szinte végig ugyanúgy áll a forgószárny. Azt olvastam, hogy a szárnysconkok termelnek nekifelhajtóerőt. Tényleg? mennyit? | |||||
sib | Adatlap | 249873 | 2007. május 21. 14:56 | ||
zakatolni zakatol, meg sípol a hajtómű is... fantasztikus felvétel az biztos! | |||||
Solo | Adatlap | 249872 | 2007. május 21. 14:55 | ||
látványos az biztos. :) A vicc szerint a pilóták biztos izzadtak közben rendesen. :) | |||||
Stefan | Adatlap | 249871 | 2007. május 21. 14:54 | ||
Hát ezaz... Én még arra gondoltam, hogy nemes egyszerűséggel beleraktak egy hajtóművet :) Aztán lehet, hogy csak szimplán "etethető" vagyok és tényleg valami kameratrükk, de akármi is a megoldás, szerintem nagyon látványos felvétel. | |||||
Solo | Adatlap | 249870 | 2007. május 21. 14:48 | ||
Ezzel az a baj, hogy a forgószárny sebessége ilyen manővereknél nem állandó. Sok videón látható, hogy néha olyan mintha állna a forgószárny, de nem ilyen sokáig és ilyen szép szabályosan. Valami trükk is van a dologban. | |||||
Zebi | Adatlap | 249869 | 2007. május 21. 14:23 | ||
Először arra gondoltam, hogy szerkesztőben retusálták. De azt hiszem, inkább a forgószárny sebessége pontosan többszöröse a kamera mintavételi frekvenciájának. | |||||
Solo | Adatlap | 249868 | 2007. május 21. 14:19 | ||
mondom forgószárny :) | |||||
Solo | Adatlap | 249867 | 2007. május 21. 14:18 | ||
A rogószárny csak forogva szárny. :) Ügyes kis videó trükk. | |||||
Stefan | Adatlap | 249864 | 2007. május 21. 14:12 | ||
A forgó szárny is szárny... | |||||
Csaba307 | Adatlap | 249863 | 2007. május 21. 13:51 | ||
Ezt?hogy csinálja?? | |||||
tray | Adatlap | 249862 | 2007. május 21. 13:09 | ||
nem kép, de érdekes :) www.youtube.com/watch | |||||
Miggyuri | Adatlap | 249861 | 2007. május 21. 06:13 | ||
Jesszus! Fülelőszerkezetek a radar előtti időkből. Dejó! Miggyuri | |||||
sainz | Adatlap | 249860 | 2007. május 21. 01:24 | ||
Rumcájsz | Adatlap | 249859 | 2007. május 20. 22:41 | ||
Felségjelzés a katonai gépeken van, ez egy polgári Herky, a civil gépeknek lajstrom-jelzésük van ezen is ott szerepel az N273IG, és az N-el kezdődő lajstrom az USA civil gépeinek jelzése,mint ahogy a magyar MiG-eken régen nemzetiszinü csillag, ma meg ék van felfestve, a MALÉV gépek, meg a polgári kisgépeink jelzése viszont HA-val kezdődik. | |||||
Atesz | Adatlap | 249858 | 2007. május 20. 22:30 | ||
Szia! Bocs a lúzer kérdésért (tök hülye vagyok hozzá), de ez így szabályos? Egy szám ráfestve és semmi több? Felségjelzés, ilyesmi? Hümm? Atesz | |||||
Cébés | Adatlap | 249855 | 2007. május 20. 19:54 | ||
Cébés | Adatlap | 249854 | 2007. május 20. 19:40 | ||
sainz | Adatlap | 249853 | 2007. május 20. 18:34 | ||
t.foto.radikal.ru/0705/66/384ebaa10c18.jpg
t.foto.radikal.ru/0705/54/17dda426976a.jpg A PVO MiG-17 pilotája készitette a fotókat(1970, 1962). Vajon nálunk léteztek hasonló fotók, amiket a készültségi gépek pilótái csináltak ? Ha igen, most hol lehetnek ? | |||||
sib | Adatlap | 249852 | 2007. május 19. 19:34 | ||
makett-süti dobálás modell-katapulttal igazi rovarokra (remélem jól írtam :P) nagyon jóóó :) viacomit.free.fr/index.php/2007/05/16/millimetres-matter/ | |||||
Sonka_papa | Adatlap | 249851 | 2007. május 18. 13:38 | ||
Akkor és most :) | |||||
Wakama | Adatlap | 249850 | 2007. május 17. 18:19 | ||
Wakama | Adatlap | 249849 | 2007. május 17. 18:16 | ||
Wakama | Adatlap | 249848 | 2007. május 17. 18:16 | ||
reptéri dioráma ötlet :-))) | |||||
Bendeguz | Adatlap | 249847 | 2007. május 16. 13:36 | ||
huhúúú hasonló érdekes képeim nekem is vannak az "Érdekes Újság" című lapból, majd berénybe lehet leviszem őket | |||||
Archy | Adatlap | 249846 | 2007. május 16. 13:28 | ||
Propellerfanatic | Adatlap | 249845 | 2007. május 16. 08:54 | ||
gábor76 | Adatlap | 249844 | 2007. május 15. 15:07 | ||
Zsury. Van még képed Su-22 ről?Egyik nagy kedvencem. | |||||
zsury | Adatlap | 249843 | 2007. május 13. 12:12 | ||
zsury | Adatlap | 249842 | 2007. május 13. 12:10 | ||
sainz | Adatlap | 249841 | 2007. május 13. 11:42 | ||
Zsolt75 | Adatlap | 249840 | 2007. május 12. 13:35 | ||
Hali ! A szöveg lemaradt. Mentőnap a Trungstram pályán.Sajna a végére sikerült odaérnem, így csak mobillal kaptam le. Üdv Zsolt75 | |||||
Zsolt75 | Adatlap | 249839 | 2007. május 12. 13:34 | ||
MrChef | Adatlap | 249838 | 2007. május 11. 00:16 | ||
Az Index.hu -n volt róla cikk. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Hol van ez a gyönyörűség?
Miggyuri