<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
ChevyG | Adatlap | 249953 | 2007. június 4. 07:59 | ||
korzaar | Adatlap | 249952 | 2007. június 3. 21:26 | ||
sorry a képminöségért de telefonnnal lettt csinálva:(())) | |||||
korzaar | Adatlap | 249951 | 2007. június 3. 21:24 | ||
SSgt.Chris | Adatlap | 249950 | 2007. június 3. 18:42 | ||
gábor76 | Adatlap | 249949 | 2007. június 3. 17:34 | ||
sib | Adatlap | 249948 | 2007. június 3. 17:25 | ||
és ide vajon befolyt? :D még néhány ooops itt: www.4wheeloffroad.com/whoops/131_0704_april_2007_military_whoops/photo_01.html és itt: www.4wheeloffroad.com/features/131_0705_army_4x4_stories/photo_01.html | |||||
Macal | Adatlap | 249947 | 2007. június 3. 14:00 | ||
Bomb | Adatlap | 249946 | 2007. június 1. 22:13 | ||
Cébés | Adatlap | 249945 | 2007. június 1. 21:58 | ||
halaci | Adatlap | 249944 | 2007. június 1. 10:44 | ||
A németek fordítva gondolkodtak. A DUKW is csak egy mezei "Deuce and a half" csónaktesttel. | |||||
f2d | Adatlap | 249943 | 2007. június 1. 08:28 | ||
Ezolyan mint egy mezei motorcsónak lánctalpakkal. | |||||
Csaba307 | Adatlap | 249942 | 2007. május 31. 22:48 | ||
Macal | Adatlap | 249941 | 2007. május 30. 08:46 | ||
www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/worldnews.html FEhér tigris aki szeret a víz alámerülni és játszani...érdemes a méreteket figyelni...Videó is van:) | |||||
Sonka_papa | Adatlap | 249940 | 2007. május 29. 14:54 | ||
Én is kinnt voltam, nagyon jó volt. CSináltam képet Róla, ha gondoljátok berakhatom. És tényleg extra csöndes egy gép :) | |||||
Muzzy | Adatlap | 249939 | 2007. május 29. 12:42 | ||
Zebi | Adatlap | 249938 | 2007. május 28. 22:00 | ||
Minek lépcső, van ezeken a vackokon csúszda is, azt jobban élveznék az utasok :-) | |||||
Cébés | Adatlap | 249937 | 2007. május 28. 21:56 | ||
Ezért is nem tudtam volna Szolnokra menni. Úgy volt hogy nem megyek Szentkirályra,de aztán az utolsó pillanatban mégis lementünk.Le kellett vinni kamionnal egy lépcsőt amin kiszálhattak az utasok. Jó volt látni a bázist de egyben szomorú is. Az elhagyatott,romos épületek,a betört ablaku kibelezett torony és a kétméteres gaz mindenütt.Tovább nem is ragozom. Hamarosan tényleg megyek Kecsóra. Végezetül még egy kép. üdv:Cébés | |||||
Robidoki | Adatlap | 249936 | 2007. május 28. 15:41 | ||
KÖSZÖNÖM! Nekem is van meglepetésem a számodra,megvan a műszerd! Egyébként nagyon szép a háttér! A Bakony! És amit csak kevesen tudtunk,a szennyvíztisztító, pont a gép mögött úgy 200m-re. Lassan tényleg találkoznunk kell! | |||||
Cébés | Adatlap | 249935 | 2007. május 28. 15:21 | ||
Sonka_papa | Adatlap | 249934 | 2007. május 28. 09:53 | ||
Jujjj ez nagyon nagy ! :D | |||||
sainz | Adatlap | 249933 | 2007. május 27. 02:03 | ||
Macal | Adatlap | 249932 | 2007. május 26. 10:54 | ||
sib | Adatlap | 249930 | 2007. május 25. 23:12 | ||
a rokkant orosz markoló hazavánszorog :D www.autoblog.it/post/8418/come-risparmiare-benzina | |||||
korzaar | Adatlap | 249928 | 2007. május 25. 21:08 | ||
nekem megvan videon is , saját felvétel:)) | |||||
sainz | Adatlap | 249927 | 2007. május 25. 20:51 | ||
Robidoki | Adatlap | 249926 | 2007. május 25. 20:29 | ||
Az egyik helikopter személyzete voltam. Az egy nagyon jó parti volt.Mai napig örömmel gondolok az ilyen bandázásokra. | |||||
Sonka_papa | Adatlap | 249924 | 2007. május 25. 19:47 | ||
Nem is olyan régen szabadin volt a sárkányok napja és barátnak van egy sárkánya. Kimentünk megnézni mi lesz ott, hátha nem csak sárkányok lesznek. Hát ki is jött egy mi-24-es tett egy-két kört és leszállt. Nos elég távolról kelett néznünk a leszállást. Aztán a nap vége felé kezdtek összepakolászni, leelenörízni újra mindent. Jött a felszállás :) Mindenki odament olyan közel, hogy azért ne csapja szét az embert :) Hááát elég kemény volt amikor fűcsomók repkedtek az ember arcába :D | |||||
xcraft | Adatlap | 249919 | 2007. május 23. 22:05 | ||
Kopp-kopp. Ez a Mi-24 Fan club? :) Valamikor, nagyon régen, a szentendrei katonai akadémián, volt egyszer egy makettkiállítás. Az udvaron pedig eredeti Mi-24, Mi-8, Black Hawk volt kiállítva. Van ott egy beton mellvéd, volt szerencsém e mellől, mintegy 15-20 méterről végignézni a helikopterek távozását. Az amcsi hawk szépen, csendben felszállt, nem hagyott bennem nyomot. Ezután indították a Hind hajtóműveit. -Itt lesz valami- ez volt az első benyomásom. Azután felszállt. Soha nem fogom elfelejteni, maga a nyers erődemonstráció volt. Egyszerűen nem lehetett megmaradni a közelében, azóta a kedvenc helikopterem. Tudom, hogy ez itt Off, de most téma, képem nincs róla, de érdekes volt, az biztos. | |||||
Mekett | Adatlap | 249918 | 2007. május 23. 21:05 | ||
Mi-24-esen tudtommal a szárnyak és a véglapok is aszimmetrikusan vannak kialakítva, aminek az az (egyik) célja, hogy a forgószárny által keltett szél hatását kompenzálja a nem irányított rakéták kilövésénél. A légcsavarok forgatónyomatéka igen sok problémát okozott annak idején, és nem csak repülés közben, ahol megfelelően aerodinamikai elemekkel kiküszöbölhető a jelenség, hanem felszállás közben, és ez volt a vszélyesebb. A légcsavarok ilyenkor teljes forulaton járnak, és a sebesség elenyésző. Annak idején a TB-3 volt az egyik első típus, ahol tapasztalták a problémát (legalábbis az oroszok), de a szűkfutójú Me-109 is hírhedt volt a kitörési hajlamáról. Néhány éve éppen ez okozta az utolsó repképes példány vesztét. | |||||
Robidoki | Adatlap | 249917 | 2007. május 23. 20:55 | ||
Minden motorral,légcsavarral ellátott repülőszerkezetnél szükség van a precesszió csökkentésére.Pl a légcsavartengely,szárnyak,és irányfelületek pár fokos szögeltéréssel való beépítésére. | |||||
Zebi | Adatlap | 249914 | 2007. május 23. 19:29 | ||
Ez a kétoldali asszimetria már sokkal régebben megjelent, 2.vh-s gépeken is megtalálható. | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 249913 | 2007. május 23. 18:44 | ||
Robidoki | Adatlap | 249912 | 2007. május 23. 18:18 | ||
Jól olvastad,hiszen rendelkezik függesztőberendezéssel(ferma)-val.Nagyon sokáig nem volt felszerelve rájuk. Egyébként az Apacsisták nagyon kíváncsiak még mindíg a mi SZENT TEHENÜNK iránt.Kb annyira mint mi az övék iránt.Személy szerint ,és lehet hogy elfogultságból beszélek RÓLA nagy szeretettel,nekem kenyéradó tipusom volt.Nem mondható róla hogy korszerű,de számtalan elmés,műszakilag agyafúrt megoldással rendelkezik. | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 249911 | 2007. május 23. 18:01 | ||
Azt olvastam, hogy a magyar Mi24esekkel vittek már bambi buckettet, meg UAZ-t is Na, az apacs tud ilyet???:) | |||||
Cébés | Adatlap | 249910 | 2007. május 23. 17:20 | ||
Szia Momi! Örülök! Én nem sokat tudtam arról a bizonyos Herkiről,csak annyit hogy CIA-gép. De inkább be is fejezem mert szeretnék még fotózni. :) Bár ha annyira titkos gép lenne,akkor őrizték volna és kirakják a megállni tilos táblát,ahogy a Canada Air Force A310-es nél szokták. Cébés | |||||
xcraft | Adatlap | 249909 | 2007. május 23. 16:55 | ||
Robidoki | Adatlap | 249908 | 2007. május 23. 16:18 | ||
A 24-es törzsét ha alaposabban megnézitek,(a földön álva látszik leginkább)reülési irány szerint jobbra dől.Sőt a svancon a leg feltűnőbb ez a jelenség.(aerodinamikai elcsavarás) | |||||
ChevyG | Adatlap | 249907 | 2007. május 23. 15:15 | ||
Momi | Adatlap | 249906 | 2007. május 23. 15:08 | ||
Szia Cébés! Azért mi is tudunk.Adatok a gépedről: N2189M-N2731G is widely alleged to be a CIA-operated aircraft. Under its previous registration of N2189M it achieved notoriety for being allegedly involved in extraordinary rendition. It was re-registered in December, 2006 under a new tail number, N2731G.[1] Registration number: N2731G Serial number: 4582 Manufacturer: Lockheed Model: 382G-44K-30 Registered owner: JJS&D LLC, previously Rapid Air Trans, Inc. Operator: Tepper Aviation, Inc. Previous reg numbers:: N2189M További jó fotózást amíg lehet. Momi | |||||
Muzzy | Adatlap | 249905 | 2007. május 23. 14:43 | ||
A farokrotor a főreduktor erre kialakított kihajtásán keresztül kapja a meghajtást, tehát ha leáll a hmű, elvileg autorotálásban tovább forog a forgoszárny, de csak akkor, ha az önforgás fenntartáshoz szükséges beállítást kapja meg, ugyanis ha nagy állászögön hagyják a lapátokat, a felhajtóerővel arányos légellenállás megfogja a lapátot. Ezért van az, hogy mind Mi-8/17 és Mi- 24-esnél hmű leálláskor azonnal le kell vinni a ságot (közös állászög), és ha jól emlékszem 80 % körül kell tartani a forgószárny forgását, majd különböző trükkökkel be kell állítani az egyenletes sebességet. Közvetlenül földetérés előtt a függőleges sebesség elkoptatására megint növelni kell a ságot, gyakorlatilag bele kell rántani, ekkor megnő felhajtóerő és a légellenállása a forgószárnynak, így a függőleges sebessége a gépnek jelentősen (elviselhető mértékre) lecsökken. Akkor van gond, ha a pilóta túl korán, vagy túl későn tép bele a ságba. Ha túl korán, átseik a forgószárny, ha túl későn, nem keletkezik elég felhajtóerő, mindkét esetben kellemetlen túlterhelésnek teszi ki a gerincét a pillóta. Még egy apró megjegyzés, elvileg a 24-es kialakítása lehetővé teszi, hogy farokrotoll nélkül is tudjon egyenesen repülni. Muzzy | |||||
Macal | Adatlap | 249902 | 2007. május 22. 23:09 | ||
:D:D:D Ott a pont!:P | |||||
Solo | Adatlap | 249901 | 2007. május 22. 22:31 | ||
Nem írtál butaságot. :) Macal linkje meg egy viccoldal. :) | |||||
xcraft | Adatlap | 249900 | 2007. május 22. 22:18 | ||
Ez nem fordulhat elő. Ha a hajtóművek leállnak, a rotor akkor is továbbforog = autorotáció. Ez nem azt jelenti, hogy tud repülni, hanem azt, hogy nem leesik, mint a tégla, hanem van esélyed épségben megúszni. Ha butaságot írtam, javítsa ki, aki már látott élőben helikoptert:) | |||||
Macal | Adatlap | 249899 | 2007. május 22. 22:10 | ||
www.c00lstuff.com/643/Russian_helicopter_flies_without_turning_its_main_rotor/ Érdekes videk, a szöveg szerint a Mi24es képes repülni a főrotor forgása nélkül... | |||||
Robidoki | Adatlap | 249897 | 2007. május 22. 19:42 | ||
Annyit mondhatok csak,hogy itt dolgozom számos jólképzett,és sokat látott sorstársammal egyetemben. Cébés: itt vannak a valakik Szolnokon. Ma átjőtt a Magyar Légierő egy tiszteletkörre,két 24-es,két AUGUSZTA,és négy 17-es. Szombaton lessz valami,de a program még nem lebeszélt. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 249896 | 2007. május 22. 18:53 | ||
Cébés | Adatlap | 249895 | 2007. május 22. 18:49 | ||
Hú Doki! Szóval ő az akiről meséltél. Jól néz ki Valószínű hogy rossz a rövidtávu memóriám,most,vagy jövőhét csütörtök? Szolnok Gabesz | |||||
Robidoki | Adatlap | 249894 | 2007. május 22. 18:37 | ||
Segítségként fűzöm hozzá,hogy a 24-es forgószárny a 210-et fordul percenként,a MI -8 asé 192-őt 100%-on.Tegyük fel hogy 95-97%-on tornáztatták a 24-est.A további számolgatást rátok hagyom,számolgattam ezt már eleget. Az előttem szóló profi gondolatmenete példaértékű. Robi | |||||
Bluedanube | Adatlap | 249893 | 2007. május 22. 18:12 | ||
a profi kamerát arra értettem, amelyiknek be lehet állítani, hány képkockát készítsen másodpercenként. | |||||
Bluedanube | Adatlap | 249892 | 2007. május 22. 18:10 | ||
Stroboszkóp hatásnak hívják a jelenséget, ami itt a videó kapcsán felkeltette az érdeklődést. Tegyük fel, hogy a videókamera 24 filmkockát vesz fel másodpercenként (mint a mozifilm) tehát 24 Hz a képrögzítés frekvenciája. Ha a helikopter rotorlapátjai szintén 24 kört tesznek másodpercenként (vagy ennek egyész számú többszörösét pl. 2,3,4...20x), akkor a kamera mindig ugyan abban a pozícióban fényképezi le a lapátokat, tehát állókép keletkezik. Ráadásul lehet nem is kell profi kamera hozzá, mert öt ágú a 24-es rotorja, tehát nem csak egy teljes fordulat után helyezkednek el újra ugyan abban a helyzetben, hanem 360°/5=60°-onként, így nagyobb valószínűséggel adódhat egy frekvencia (vagy az egész számú többszöröse), ami pont megegyezik a kamera frekvenciájával. Régen például forgó szerszámokkal dolgozó üzemben tilos volt fénycsöveket használni, mert az 50Hz-es frekivel villogott és ha netán pl a fúrótokmány másodpercenkénti fordulata is 50 vagy netán 10000 volt (50*200=10000...a 200 egész szám!), akkor az állónak tűnt és mindenki elképzelheti, milyen meglepetés érhetné azt, aki mégis megfogja. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
download.honvedelem.hu/foto/38_p.jpg