/ Fórumok /

Érdekes képek és videók

Esténként mikor nem makettezem, a neten kutatok érdekes, repülös, és harcjármüves képek után. Kedvencem az airliners.net repülös képhalom. Ezt a webold< látogatom leggyakrabban képek után nyomozva. Úgy gondolom mások is tudnak jó linkeket, így hát osszuk ezt meg egymás között!!!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270.
ChevyG 249953 2007. június 4. 07:59
Válasz erre
dió téme, de háttérnek se utolsó!

download.honvedelem.hu/foto/38_p.jpg
korzaar 249952 2007. június 3. 21:26
Válasz erre
sorry a képminöségért de telefonnnal lettt csinálva:(()))
korzaar 249951 2007. június 3. 21:24
Válasz erre
Kép011
Kép011
Kép012
Kép012
Kép013
Kép013
Kép014
Kép014
Kép015
Kép015
Kép016
Kép016
Kép017
Kép017
Kép018
Kép018

Hello!!! Ezeket ma csináltam a budai rakpartrol: elöl két vontatohajo, középen a hid elem uszályon, hátul két tolohajo. iszonyat hangggal nyomattták felfelé:))
SSgt.Chris 249950 2007. június 3. 18:42
Válasz erre
Convoy Crash
Convoy Crash

Amikor a követési távolság nincs betartva...okulásképp mindenkinek... :-)))
gábor76 249949 2007. június 3. 17:34
Válasz erre
1214Oct13201
1214Oct13201
89177776qeWEIY_ph
89177776qeWEIY_ph
m12
m12
m13
m13

Ezekbe biztosan befolyt.
sib 249948 2007. június 3. 17:25
Válasz erre
Macal 249947 2007. június 3. 14:00
Válasz erre
tank
tank

Sárdagasztás M1el...
Vajon befolyt a víz?:-p
Bomb 249946 2007. június 1. 22:13
Válasz erre
Szia!
Ezekért nagyon irigyellek:)

üdv:bomb
Cébés 249945 2007. június 1. 21:58
Válasz erre
viggen
viggen
Szolnok beton
Szolnok beton
Kecsó MIG-29 géppár
Kecsó MIG-29 géppár
Kecsó MIG-29 start
Kecsó MIG-29 start
Kecsó AN-26 landing
Kecsó AN-26 landing
Kecsó bevezető fénysor
Kecsó bevezető fénysor

Tegnap kirándultunk egy kicsit :))

Szeva Doki!

Este tízig voltunk a leszállósávban,utána már nem akartalak zavarni.
Jövőhéten megyek megint,előtte egyeztetünk.

üdv:Gabesz
halaci 249944 2007. június 1. 10:44
Válasz erre
A németek fordítva gondolkodtak. A DUKW is csak egy mezei "Deuce and a half" csónaktesttel.
f2d 249943 2007. június 1. 08:28
Válasz erre
Ezolyan mint egy mezei motorcsónak lánctalpakkal.
Csaba307 249942 2007. május 31. 22:48
Válasz erre
Land-Wasser-Schlepper LWS 300
Land-Wasser-Schlepper LWS 300
Land-Wasser-Schlepper LWS 300
Land-Wasser-Schlepper LWS 300
Land-Wasser-Schlepper LWS 300
Land-Wasser-Schlepper LWS 300

Land-Wasser-Schlepper a német "DUKW".
Nem lett olyan nyerő,mint a Duck.
Macal 249941 2007. május 30. 08:46
Válasz erre
www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/worldnews.html

FEhér tigris aki szeret a víz alámerülni és játszani...érdemes a méreteket figyelni...Videó is van:)
Sonka_papa 249940 2007. május 29. 14:54
Válasz erre
Én is kinnt voltam, nagyon jó volt.
CSináltam képet Róla, ha gondoljátok berakhatom.
És tényleg extra csöndes egy gép :)
Muzzy 249939 2007. május 29. 12:42
Válasz erre
Zebi! Jó jó, de hogy mennek vissza?
Muzzy
Zebi 249938 2007. május 28. 22:00
Válasz erre
Minek lépcső, van ezeken a vackokon csúszda is, azt jobban élveznék az utasok :-)
Cébés 249937 2007. május 28. 21:56
Válasz erre
Szenkirályszabadja
Szenkirályszabadja

Ezért is nem tudtam volna Szolnokra menni.
Úgy volt hogy nem megyek Szentkirályra,de aztán az utolsó pillanatban mégis lementünk.Le kellett vinni kamionnal egy lépcsőt amin kiszálhattak az utasok.
Jó volt látni a bázist de egyben szomorú is.
Az elhagyatott,romos épületek,a betört ablaku kibelezett torony és a kétméteres gaz mindenütt.Tovább nem is ragozom.
Hamarosan tényleg megyek Kecsóra.
Végezetül még egy kép.

üdv:Cébés
Robidoki 249936 2007. május 28. 15:41
Válasz erre
KÖSZÖNÖM!
Nekem is van meglepetésem a számodra,megvan a műszerd!

Egyébként nagyon szép a háttér! A Bakony! És amit csak kevesen tudtunk,a szennyvíztisztító, pont a gép mögött úgy 200m-re.

Lassan tényleg találkoznunk kell!
Cébés 249935 2007. május 28. 15:21
Válasz erre
Szentkirályszabadja repülőnap 2007.05.26 157
Szentkirályszabadja repülőnap 2007.05.26 157

Sziasztok!

A képet elsősorban Robidokinak ajánlom!

A gépünk az egykori bázisotok pályaküszöbén,Szenkirályszabadján!

üdv:Cébés
Sonka_papa 249934 2007. május 28. 09:53
Válasz erre
sainz 249933 2007. május 27. 02:03
Válasz erre
25-2
25-2

Ugy tünik, nekik érdekes...
Macal 249932 2007. május 26. 10:54
Válasz erre
buzpateni
buzpateni
ciko
ciko
ekler
ekler
kahve
kahve
karpuz
karpuz
kek
kek
kek2
kek2
kivi
kivi
krema
krema

Asszem ezek a képek teljes mértékben kimerítik a topik nevének fogalmát:)
sib 249930 2007. május 25. 23:12
Válasz erre
a rokkant orosz markoló hazavánszorog :D
www.autoblog.it/post/8418/come-risparmiare-benzina
korzaar 249928 2007. május 25. 21:08
Válasz erre
nekem megvan videon is , saját felvétel:))
sainz 249927 2007. május 25. 20:51
Válasz erre
Robidoki 249926 2007. május 25. 20:29
Válasz erre
Az egyik helikopter személyzete voltam.
Az egy nagyon jó parti volt.Mai napig örömmel gondolok az ilyen bandázásokra.
Sonka_papa 249924 2007. május 25. 19:47
Válasz erre
Nem is olyan régen szabadin volt a sárkányok napja és barátnak van egy sárkánya. Kimentünk megnézni mi lesz ott, hátha nem csak sárkányok lesznek.
Hát ki is jött egy mi-24-es tett egy-két kört és leszállt. Nos elég távolról kelett néznünk a leszállást. Aztán a nap vége felé kezdtek összepakolászni, leelenörízni újra mindent. Jött a felszállás :) Mindenki odament olyan közel, hogy azért ne csapja szét az embert :) Hááát elég kemény volt amikor fűcsomók repkedtek az ember arcába :D
xcraft 249919 2007. május 23. 22:05
Válasz erre
Kopp-kopp.
Ez a Mi-24 Fan club? :)

Valamikor, nagyon régen, a szentendrei katonai akadémián, volt egyszer egy makettkiállítás. Az udvaron pedig eredeti Mi-24, Mi-8, Black Hawk volt kiállítva.
Van ott egy beton mellvéd, volt szerencsém e mellől, mintegy 15-20 méterről végignézni a helikopterek távozását. Az amcsi hawk szépen, csendben felszállt, nem hagyott bennem nyomot. Ezután indították a Hind hajtóműveit. -Itt lesz valami- ez volt az első benyomásom. Azután felszállt. Soha nem fogom elfelejteni, maga a nyers erődemonstráció volt. Egyszerűen nem lehetett megmaradni a közelében, azóta a kedvenc helikopterem.

Tudom, hogy ez itt Off, de most téma, képem nincs róla, de érdekes volt, az biztos.
Mekett 249918 2007. május 23. 21:05
Válasz erre
Mi-24-esen tudtommal a szárnyak és a véglapok is aszimmetrikusan vannak kialakítva, aminek az az (egyik) célja, hogy a forgószárny által keltett szél hatását kompenzálja a nem irányított rakéták kilövésénél.

A légcsavarok forgatónyomatéka igen sok problémát okozott annak idején, és nem csak repülés közben, ahol megfelelően aerodinamikai elemekkel kiküszöbölhető a jelenség, hanem felszállás közben, és ez volt a vszélyesebb. A légcsavarok ilyenkor teljes forulaton járnak, és a sebesség elenyésző.
Annak idején a TB-3 volt az egyik első típus, ahol tapasztalták a problémát (legalábbis az oroszok), de a szűkfutójú Me-109 is hírhedt volt a kitörési hajlamáról. Néhány éve éppen ez okozta az utolsó repképes példány vesztét.
Robidoki 249917 2007. május 23. 20:55
Válasz erre
Minden motorral,légcsavarral ellátott repülőszerkezetnél szükség van a precesszió csökkentésére.Pl a légcsavartengely,szárnyak,és irányfelületek pár fokos szögeltéréssel való beépítésére.
Zebi 249914 2007. május 23. 19:29
Válasz erre
Ez a kétoldali asszimetria már sokkal régebben megjelent, 2.vh-s gépeken is megtalálható.
boriszjelszint 249913 2007. május 23. 18:44
Válasz erre
és 1; jó nagy
2; csipkebokor vessző:D
Robidoki 249912 2007. május 23. 18:18
Válasz erre
Jól olvastad,hiszen rendelkezik függesztőberendezéssel(ferma)-val.Nagyon sokáig nem volt felszerelve rájuk.
Egyébként az Apacsisták nagyon kíváncsiak még mindíg a mi SZENT TEHENÜNK iránt.Kb annyira mint mi az övék iránt.Személy szerint ,és lehet hogy elfogultságból beszélek RÓLA nagy szeretettel,nekem kenyéradó tipusom volt.Nem mondható róla hogy korszerű,de számtalan elmés,műszakilag agyafúrt megoldással rendelkezik.
boriszjelszint 249911 2007. május 23. 18:01
Válasz erre
Azt olvastam, hogy a magyar Mi24esekkel vittek már bambi buckettet, meg UAZ-t is
Na, az apacs tud ilyet???:)
Cébés 249910 2007. május 23. 17:20
Válasz erre
Szia Momi!

Örülök! Én nem sokat tudtam arról a bizonyos Herkiről,csak annyit hogy CIA-gép.
De inkább be is fejezem mert szeretnék még fotózni. :) Bár ha annyira titkos gép lenne,akkor őrizték volna és kirakják a megállni tilos táblát,ahogy a Canada Air Force A310-es nél szokták.

Cébés
xcraft 249909 2007. május 23. 16:55
Válasz erre
Szia Momi!
Te is a KGB-nek dolgozol? :))
Robidoki 249908 2007. május 23. 16:18
Válasz erre
A 24-es törzsét ha alaposabban megnézitek,(a földön álva látszik leginkább)reülési irány szerint jobbra dől.Sőt a svancon a leg feltűnőbb ez a jelenség.(aerodinamikai elcsavarás)
ChevyG 249907 2007. május 23. 15:15
Válasz erre
Momi 249906 2007. május 23. 15:08
Válasz erre
Szia Cébés!

Azért mi is tudunk.Adatok a gépedről:

N2189M-N2731G is widely alleged to be a CIA-operated aircraft. Under its previous registration of N2189M it achieved notoriety for being allegedly involved in extraordinary rendition. It was re-registered in December, 2006 under a new tail number, N2731G.[1]

Registration number: N2731G
Serial number: 4582
Manufacturer: Lockheed
Model: 382G-44K-30
Registered owner: JJS&D LLC, previously Rapid Air Trans, Inc.
Operator: Tepper Aviation, Inc.
Previous reg numbers:: N2189M

További jó fotózást amíg lehet.

Momi
Muzzy 249905 2007. május 23. 14:43
Válasz erre
A farokrotor a főreduktor erre kialakított kihajtásán keresztül kapja a meghajtást, tehát ha leáll a hmű, elvileg autorotálásban tovább forog a forgoszárny, de csak akkor, ha az önforgás fenntartáshoz szükséges beállítást kapja meg, ugyanis ha nagy állászögön hagyják a lapátokat, a felhajtóerővel arányos légellenállás megfogja a lapátot. Ezért van az, hogy mind Mi-8/17 és Mi- 24-esnél hmű leálláskor azonnal le kell vinni a ságot (közös állászög), és ha jól emlékszem 80 % körül kell tartani a forgószárny forgását, majd különböző trükkökkel be kell állítani az egyenletes sebességet. Közvetlenül földetérés előtt a függőleges sebesség elkoptatására megint növelni kell a ságot, gyakorlatilag bele kell rántani, ekkor megnő felhajtóerő és a légellenállása a forgószárnynak, így a függőleges sebessége a gépnek jelentősen (elviselhető mértékre) lecsökken. Akkor van gond, ha a pilóta túl korán, vagy túl későn tép bele a ságba. Ha túl korán, átseik a forgószárny, ha túl későn, nem keletkezik elég felhajtóerő, mindkét esetben kellemetlen túlterhelésnek teszi ki a gerincét a pillóta.
Még egy apró megjegyzés, elvileg a 24-es kialakítása lehetővé teszi, hogy farokrotoll nélkül is tudjon egyenesen repülni.
Muzzy
Macal 249902 2007. május 22. 23:09
Válasz erre
Solo 249901 2007. május 22. 22:31
Válasz erre
Nem írtál butaságot. :)

Macal linkje meg egy viccoldal. :)
xcraft 249900 2007. május 22. 22:18
Válasz erre
Ez nem fordulhat elő. Ha a hajtóművek leállnak, a rotor akkor is továbbforog = autorotáció. Ez nem azt jelenti, hogy tud repülni, hanem azt, hogy nem leesik, mint a tégla, hanem van esélyed épségben megúszni.
Ha butaságot írtam, javítsa ki, aki már látott élőben helikoptert:)
Macal 249899 2007. május 22. 22:10
Válasz erre
www.c00lstuff.com/643/Russian_helicopter_flies_without_turning_its_main_rotor/

Érdekes videk, a szöveg szerint a Mi24es képes repülni a főrotor forgása nélkül...
Robidoki 249897 2007. május 22. 19:42
Válasz erre
Annyit mondhatok csak,hogy itt dolgozom számos jólképzett,és sokat látott sorstársammal egyetemben.
Cébés: itt vannak a valakik Szolnokon. Ma átjőtt a Magyar Légierő egy tiszteletkörre,két 24-es,két AUGUSZTA,és négy 17-es.
Szombaton lessz valami,de a program még nem lebeszélt.
Miggyuri 249896 2007. május 22. 18:53
Válasz erre
Robi!
Hol van ez a gyönyörűség?
Miggyuri
Cébés 249895 2007. május 22. 18:49
Válasz erre
Hú Doki!

Szóval ő az akiről meséltél.
Jól néz ki
Valószínű hogy rossz a rövidtávu memóriám,most,vagy jövőhét csütörtök? Szolnok

Gabesz
Robidoki 249894 2007. május 22. 18:37
Válasz erre
Segítségként fűzöm hozzá,hogy a 24-es forgószárny a 210-et fordul percenként,a MI -8 asé 192-őt 100%-on.Tegyük fel hogy 95-97%-on tornáztatták a 24-est.A további számolgatást rátok hagyom,számolgattam ezt már eleget.
Az előttem szóló profi gondolatmenete példaértékű.

Robi
Bluedanube 249893 2007. május 22. 18:12
Válasz erre
a profi kamerát arra értettem, amelyiknek be lehet állítani, hány képkockát készítsen másodpercenként.
Bluedanube 249892 2007. május 22. 18:10
Válasz erre
Stroboszkóp hatásnak hívják a jelenséget, ami itt a videó kapcsán felkeltette az érdeklődést.
Tegyük fel, hogy a videókamera 24 filmkockát vesz fel másodpercenként (mint a mozifilm) tehát 24 Hz a képrögzítés frekvenciája. Ha a helikopter rotorlapátjai szintén 24 kört tesznek másodpercenként (vagy ennek egyész számú többszörösét pl. 2,3,4...20x), akkor a kamera mindig ugyan abban a pozícióban fényképezi le a lapátokat, tehát állókép keletkezik. Ráadásul lehet nem is kell profi kamera hozzá, mert öt ágú a 24-es rotorja, tehát nem csak egy teljes fordulat után helyezkednek el újra ugyan abban a helyzetben, hanem 360°/5=60°-onként, így nagyobb valószínűséggel adódhat egy frekvencia (vagy az egész számú többszöröse), ami pont megegyezik a kamera frekvenciájával.
Régen például forgó szerszámokkal dolgozó üzemben tilos volt fénycsöveket használni, mert az 50Hz-es frekivel villogott és ha netán pl a fúrótokmány másodpercenkénti fordulata is 50 vagy netán 10000 volt (50*200=10000...a 200 egész szám!), akkor az állónak tűnt és mindenki elképzelheti, milyen meglepetés érhetné azt, aki mégis megfogja.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270.