<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Figaro | Adatlap | 253430 | 2009. december 28. 23:42 | ||
notarius | Adatlap | 253429 | 2009. december 28. 21:30 | ||
Én nem ezt írtam. :) A jó női (szárazföldi) sofőr is ritka, milyen lehet ugyanez, ha több dimenzióban kell koordinálni a mozgást? ;) | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 253428 | 2009. december 28. 21:27 | ||
női pilóta? szerintem csak Mi-24 operátor van női jelenleg, volt egy hölgy Kanadában, de őt hazaküldték idő előtt, most irányító | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 253427 | 2009. december 28. 21:24 | ||
nézz rá a pilótára, szőke nő:) | |||||
mig23papa | Adatlap | 253426 | 2009. december 28. 21:12 | ||
notarius Nem kell annyira csodálkozni, magyar légierőben is akad pár. | |||||
mig23papa | Adatlap | 253425 | 2009. december 28. 21:11 | ||
bigboy Ilyenkor van az, hogy leszállás után nem kell újra felszállnia, mert le van tiltva a repülésről. | |||||
mig23papa | Adatlap | 253424 | 2009. december 28. 21:09 | ||
Figaro Lehet csak az volt épp a cél a lövészeten :-) | |||||
notarius | Adatlap | 253423 | 2009. december 28. 20:11 | ||
Női sofőr. :))) | |||||
lucky | Adatlap | 253422 | 2009. december 28. 20:01 | ||
harold | Adatlap | 253421 | 2009. december 28. 19:18 | ||
bigboy | Adatlap | 253420 | 2009. december 28. 18:42 | ||
bigboy | Adatlap | 253419 | 2009. december 28. 18:42 | ||
Sennás | Adatlap | 253418 | 2009. december 28. 18:13 | ||
Szia Figaro!Jó kép!Lehet ez volt elég "gyors" amit még MISS TOP GUN ki tudott löni.Kérdeznek ha lehet.A HUD ott fent jó szögben áll?Vagy beszállásnál ki-be lehet hajtani?Vagy ahol Miss TG ül onnét pont jó csak ebből a szögből látom én "érdekesnek"?Talán valaki tud segiteni KÖSZI! | |||||
A-3 | Adatlap | 253415 | 2009. december 28. 16:43 | ||
Semmit, csak az nem lőtt vissza! | |||||
Figaro | Adatlap | 253414 | 2009. december 28. 16:35 | ||
lucky | Adatlap | 253413 | 2009. december 28. 11:34 | ||
Ronin | Adatlap | 253412 | 2009. december 28. 11:24 | ||
Azért én még hiányolok róla legalább egy Stukát, és a fair play nevében egy Sturmovikot is.:) | |||||
balaton | Adatlap | 253411 | 2009. december 28. 11:19 | ||
Az alkotó szerintem poénnak szánta ezt a diorámát. | |||||
Ronin | Adatlap | 253410 | 2009. december 28. 11:13 | ||
Ronin | Adatlap | 253409 | 2009. december 28. 11:07 | ||
sanyi | Adatlap | 253408 | 2009. december 28. 11:03 | ||
Már csak az Ezeréves Sólyom hiányzik a képről:) Bár, lehet hogy csak jobban szét kellene nézni:) | |||||
Ronin | Adatlap | 253407 | 2009. december 28. 10:42 | ||
Talán a Kurszki csata akar lenni. De mit csinál az a féllánctalpas a vontatott Pak-al, meg az oldalkocsis BMW a harc sűrűjében? Ja tudom! Félnek...:) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 253406 | 2009. december 28. 10:37 | ||
Dugójelenet? Ezt kifejtenéd bővebben? :-))) | |||||
balaton | Adatlap | 253405 | 2009. december 28. 10:17 | ||
Budapest...metróépítés miatt néhány csomópont lezárva, több harckocsi-menetoszlop összetorlódott :DDD | |||||
lucky | Adatlap | 253404 | 2009. december 28. 08:31 | ||
Zsákmány T-34, erősítésként átdobva, a sietség miatt még nincs átfestve... | |||||
Freddy | Adatlap | 253403 | 2009. december 27. 21:38 | ||
Ha már, akkor talán a 45-ös lengyelországi harcokban harcolhatott együtt Elefánt és Királytigris T-34-esek ellen. | |||||
Sziluboy | Adatlap | 253402 | 2009. december 27. 21:35 | ||
Páncéloscsata tejködben. A ködöt még ebben a méretarányban nem sikerült kiviteleznie a kollégának. | |||||
Mty | Adatlap | 253401 | 2009. december 27. 21:29 | ||
Freddy | Adatlap | 253400 | 2009. december 27. 21:20 | ||
Hát, ha már arról is T-34-esek jönnek, akkor jól bekerítette őket a Vörös Hadsereg:) | |||||
lucky | Adatlap | 253399 | 2009. december 27. 21:17 | ||
Sztem dugójelenet valahol az Ardennek felé...:) | |||||
Mty | Adatlap | 253398 | 2009. december 27. 21:12 | ||
Ez egy csatajelenet,vagy egy panzertemető? | |||||
balaton | Adatlap | 253397 | 2009. december 27. 21:08 | ||
Így néz ki egy nem túlzsúfolt dioráma: www.modelforum.cz/download/file.php Ha nem működne a link: http://www.modelforum.cz/download/file.php?id=368647&sid=91d83b152b914d69bcb879063a986f37&mode=view :DDD | |||||
Gyurma | Adatlap | 253396 | 2009. december 27. 15:55 | ||
Basszus :D Ez fáj...:D | |||||
sanyi | Adatlap | 253395 | 2009. december 27. 13:14 | ||
Ez olyan mint a Dragon 144-es 1+1 sorozata:) Egy dobozból 2 gépet:) | |||||
kinggi | Adatlap | 253394 | 2009. december 27. 12:05 | ||
hát ez szó szerint abból van építve :D De kreatív a srác :) kinggi | |||||
Tibcsi | Adatlap | 253393 | 2009. december 27. 11:58 | ||
Sziasztok, Nem tudtam, hová tegyem, hát ide teszem. :) Monogram F-117 1/48-ban, dobozból építve: www.network54.com/Forum/47751/message/1261382627/Monogram+F-117+Stealth+Fighter-+out+of+the+box+build... | |||||
lucky | Adatlap | 253392 | 2009. december 27. 09:00 | ||
Egyetértek, csak nem tudtam ilyen szépen kifejteni. | |||||
Kamovos | Adatlap | 253391 | 2009. december 26. 21:01 | ||
Nálunk az össze Kamov és Mi-2 balesetnél L zárták a tűzcsapokat vagy lekapcsolták a szivattyúkat! A tűzoltó renszer autómatikussan indul! A Mi-2 tüzeknél ritkán maradt érték! De a reduktor fogaskerekei mindig megmaradtak. Üdv: kamovos | |||||
mig23papa | Adatlap | 253390 | 2009. december 26. 20:19 | ||
juge75 " Becsapódás után ha még nem tette, elzárja az üza csapot, és bekapcsolja a tűzoltást. " ilyen esetre én nem emlékszem | |||||
sulyid | Adatlap | 253389 | 2009. december 26. 18:56 | ||
Én teljesen egyet értek veled. | |||||
Kamovos | Adatlap | 253388 | 2009. december 26. 18:00 | ||
Lehet cáfolni! Bírom a kritikát! Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 253387 | 2009. december 26. 17:43 | ||
Szia SIG! Te jó irányból közelítesz! Az Amerikaik valóban a Koreai háború tapasztalatai alapján fejlesztették ki a Cobrát! Ennek vetélytársa a Cheyen majd az YAH 63, 64 majd az AH-64! Volt neki 3 különböző kifejezetten tengerészeti prototípusa is de ezek ott nem váltak be mert nem bírták a tengeri klímát! A két típus között mai napig folyik a vetélkedés! De ugye ők elhagyták a deszant teret! Mivel eleve a 2 típus kifejezetten kísérő, támadó helikopternek készült! A fejlesztések során modifeikációk készültek, ezek más, újabb feladatokra tették képessé a típusokat! A V-24 pedig a Mi-8-on már bevált reduktorok, hajtóművek és fedélzeti eszközök, rendszerek beépítésével készült! Ahogy nálunk az EMO-sok mondanák, a mi-8 eszközei köré építettek egy új sárkányt! Pontosan a MI-8 alapja miatt volt a személyzet is 3 fő! Ennek a helikopternek a tovább fejlesztése során módosított sárkánnyal és hajtóművekkel érte el a mostani sárkány szerkezetét! No persze az Afganisztáni beavatkozásuk is módosításokat eredményezett! Viszont a MI-24 soha nem volt csak harckocsi vadász helikopternek tervezve! A MI-24 egy támadó, támogató, szállító helikopter! Melynek feladata a páncélosok, a páncélozott gyalogság légi fedezése, esetenként az arcvonal mögé történő behatolás, és deszantos erők födi deszantolása Ennél az esetnél jól jön a Mi-8, Mi-17-es védelme a gépágyú és az oldal géppuskák támogatásával! Kis létszámban de ő maga is képes kell, hogy legyen a helyszínre juttatni deszantosokat! Nem feltétlenül hadseregek deszantolására van szükség mindig minden feladnál! De akkora tűzerővel amivel a MI-24 rendelkezik biztosan megtudja védeni a feladat végrehajtókat 1-1 szakasszal szemben. Tehát megállapítjuk mindegyik helikopter, más, más feladat körre van tervezve, ezért össze hasonlításuk nem lehetséges! Üdv: kamovos | |||||
SIG | Adatlap | 253386 | 2009. december 26. 17:10 | ||
Csak két apróság a témához: A Mi-24-et tudomásom szerint úgy fejlesztették ki, hogy a Mi-8-at használták "bázis"-ként. Ha megnézzük a korai Mi-24A-t, ez helyenként határozottan látszik is (farok kialakítás, hajtóművek és rengeteg szerkezeti rész). Így lett a 24-nek szállító kapacitása. De emlékeim szerint az AH-1-es is az UH-1 főbb részeinek felhasználásával épült, csak ott az első amit eldobtak, a tehertér volt. A helikopterekben alkalmazott katapultok pedig pont a légimozgékonyság lényegét ölték meg, mivel a már említett rotorlapátok lerobbantásával a tömeges alkalmazás lehetősége ugrik a nagy tér és távköz miatt. És szerintem rengeteg tapasztalat van arra is, hogy a repülőgép pilóták is még az uccsó pillanatig hiszenek abban, hogy ők valahogy leteszik a vasat, pedig egészen más a sebesség és a magasság. | |||||
juge75 | Adatlap | 253385 | 2009. december 26. 16:32 | ||
Ilyenkor a hajózó nem kapcsolgat semmit. Legfőbb dolga, hogy kapaszkodjon és imádkozzon. Lábszárcsont törés, gerinc-nyak csigolya roppanás, vagy törés a következménye. Becsapódás után ha még nem tette, elzárja az üza csapot, és bekapcsolja a tűzoltást. Ha tud járni, vagy mozogni, minél messzebbre megy a géptől. Még emlékszem arra a Mi-2 es helikopterre, amit lelőtt a mezőgazdasági locsolórendszer, majd oldalára fordulva kigyulladt, mert a forró hajtómű rászakadt az üza-tartályra. Nagyon szép idő alatt elhagyták a pilóták. Maradványa jó ideig a Mi-8 szimulátor háza mellett volt látható Szolnokon, szinte csak a faroktartó maradt meg az oldalszámmal. | |||||
Sennás | Adatlap | 253384 | 2009. december 26. 15:56 | ||
Mennyit is mondanak függőlegesen talán max.20g? mell-hát irányban meg csak12g?Tudja valaki pontosan.Főleg ha a krapek még kapcsolgat tesz-vesz.Nincs ideje felvenni a jó testarást.Vagy annyira szorosan vannak bekötve? | |||||
juge75 | Adatlap | 253383 | 2009. december 26. 15:15 | ||
Így igaz, ezért vannak gyűrődési és elnyelő dolgok. Futómű, ülés és maga a kabin. Ha ez sem képes elnyelni az ember számára nem halálos mértékig az erőket, akkor a hajózó sajnos menthetetlen. | |||||
mig23papa | Adatlap | 253382 | 2009. december 26. 15:02 | ||
juge75 " Maga a lehetőség megmaradt, de a helikopter törzsét és kabinját úgy építik, hogy elviseljen egy függőleges x-sebességű becsapódást. " A gond csak az lehet, hogy a benne ülő ember nem viseli el ugyanezt a függőleges x-sebességű becsapódást. | |||||
juge75 | Adatlap | 253381 | 2009. december 26. 14:34 | ||
Ka-50 esetében piro patronok lerobbantják a forgószárnyakat, (6db), ezután a kabinüveg jön és utána a módosított K-36 katapult ülés. Kipróbálták, 50-50 százalékban megmarad a pilóta (már ha marad elég idő a folyamathoz ami magasság és sebesség függvénye), kísérletek voltak az egész kabinfülke egyben történő mentőkapszulaként való alkalmazásának, de ez bonyolult és nehézzé teszi a helikoptert. Maga a lehetőség megmaradt, de a helikopter törzsét és kabinját úgy építik, hogy elviseljen egy függőleges x-sebességű becsapódást. De, ha a helikopter nem függőlegesen, hanem oldal irányban zuhan, akkor ez az esély minimális. Auto rotáció az egyik fő lehetőség a menekülésre, de hagyományos helikopter elrendezés esetén nem a forgószárnyat, hanem a farok rotort(légcsavart) lövik el. A helikopter ekkor pörög a forgató nyomaték miatt, megint csak csökkentve a biztonságos földet érést. Ez az Apache-helikopter szerintem kis magasságon repült. Bele akadhatott valamibe, és átfordult legalább 1x. | |||||
mig23papa | Adatlap | 253380 | 2009. december 26. 14:33 | ||
Mi-24 esekben sincs katapult ülés, de meg van a szabályzatban a gép vészelhagyásának leírása. | |||||
index | Adatlap | 253379 | 2009. december 26. 14:27 | ||
Igen jók, ezt senki sem vitatja. Az alkalmazhatóságuk kérdéses. Egy amerikai katapulttal is ez lenne a helyzet. Na nem akarok tovább okoskodni, az Oroszoknak jó mérnökeik vannak, akár így akár úgy az élet majd eldönti(, mint mindig), hogy tévedtek vagy sem. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
a LANTIRN és FLIR miatt.