<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Maz | Adatlap | 253624 | 2010. január 16. 22:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Rocker | Adatlap | 253623 | 2010. január 16. 21:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Rocker | Adatlap | 253622 | 2010. január 16. 21:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Mi jott ki a turbinabol? Lehet hulye kerdes de nem ertek a repcsikhez. Folegnem a repulo es tank hibridekhez. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Rocker | Adatlap | 253621 | 2010. január 16. 21:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Nem gyenge! Vajon hogy kerult oda? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 253620 | 2010. január 16. 20:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Figaro | Adatlap | 253619 | 2010. január 16. 16:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||
1991 nyarán készült el Kecskeméten, és szeptemberben már a kuwaiti égő olajkutat oltotta. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
KossuthLajos | Adatlap | 253618 | 2010. január 16. 16:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem te arra gondolsz, amikor Kuvaitban az Irakiak felgyújtották az olajfúró tornyokat és a magyarok az alvázra szerelt MIG-21 hajtóművével fújták el a lángot, hogy valami szabályzót vayg zárót tudjanak a kútra tenni. Nagyon bevált eszköz volt és a Világ a csodájára járt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 253617 | 2010. január 16. 15:36 | ||||||||||||||||||||||||||||||
joci232 | Adatlap | 253616 | 2010. január 16. 15:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||
mikor volt egy gázkitörés a közelkeleten pontosan nemtudom hol akkor is a magyarokat hívták hogy ezzel a masinával oltsák el. 1 óra alatt eloltották...( az ottaniaknak több hét is kevés volt) úgyhogy bevált a találmány | |||||||||||||||||||||||||||||||||
SIG | Adatlap | 253615 | 2010. január 16. 15:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Én anno még a tv-ben néztem a zsnai gázkitörést és ott csak Zil-ek voltak, de abból egyszerre 3-4 darab. Úgy tudom, hogy a T-34 az Öböl háborúban került csak bevetésre és előtte építették valamivel, igazán pont erre a célre. Szerintem Zsanán az még nem létezett. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 253614 | 2010. január 16. 14:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Még csak egy filmet találtam a 2 hajtóművesről! :( www.indavideo.hu/video/_Tuzoltas_Jet_turbinaval Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 253613 | 2010. január 16. 14:21 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Joci232! Köszi a leírást! Most azért kicsit megkeveredtem mint közép paraszt 56-ban! A képek szerint, ott volt a Zil Mig-15-ös hajtóművel! Hiányzik a T-34/85 Mig-15 hajtóművel! Szerintem ezen nem volt vízsugár! Úgy emlékszem, hogy akkoriban a hajtóműves oltást azért alkalmazták, egyedüliként, és először a világon, mert úgy gondolták, hogy a hajtómű erős gázsugara elfújja a lángot, a kialudt kútfejet oltócsövekből kellőképpen lehűtik és lecserélik újra. De hát ez sem tegnap volt, úgy hogy lehet csalnak az emlékeim! A T-34/85 2db Mig-21 hajtóművel emlékeim szerint későbbi kialakítás. Üdv: kamovos Ui: megyek be írom keresőbe, hogy Zsana! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Figaro | Adatlap | 253612 | 2010. január 16. 14:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||
A hajtómű R-11F-300 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Figaro | Adatlap | 253611 | 2010. január 16. 14:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Kamovos! 2 db,egymástól függetlenül vezéreltethető, Tumanszkij R–11F–300 hajtómű van rajra. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 253610 | 2010. január 16. 14:05 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Migi! Ez már olyasmi mint amire én emlékszem! De mintha azon nem lettek volna vízsugár csövek! Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 253609 | 2010. január 16. 14:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Figaro! A Zil alvázra épített Mig-15-ös hajtóműves oltóberendezés biztosan ott volt biztosan! Ez tuti! Nekem csak a T-34-es alvázra épített a kakuk tolyás! Pontosabban mondva a felépítménye! Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||
joci232 | Adatlap | 253608 | 2010. január 16. 13:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||
ALVÁZ:A beszerzési lehetőséget, s árat is figyelembe véve a T–34/85 harckocsi alvázát választották a tervezők, mint legalkalmasabbat. FELÉPÍTMÉNY:Magyarországon eddig két darab egy-egy MiG-15 sugárhajtóművel rendelkező turbóreaktív oltógépet építettek, ezek az Szeged-Algyő-i tűzoltó parancsnokság technikai eszközeinek állományában vannak, és szükség esetén teljesítettek, teljesítenek szolgálatot. A ”Big Wind”, a „Kúttűz-ölő”, „Tűzoltó páncélos”, vagy „Páncélos tűzoltó” néven ismert turbóreaktív oltógép két darab MiG-21 sugárhajtóművel van felszerelve, ez a turbóreaktív oltógép a Pestvidéki Repülőgép Javító Üzemben (Tököl) található. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 253607 | 2010. január 16. 13:36 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Figaro | Adatlap | 253606 | 2010. január 16. 13:21 | ||||||||||||||||||||||||||||||
A zsanai tűznél MiG-15 hajtómű volt, ha jól tudom. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 253605 | 2010. január 16. 11:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||
www.fn.hu/kulfold/20100115/nyolceves_kisfiu_terrorlistan/ Az automatizmus mintapéldánya... | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Atesz | Adatlap | 253604 | 2010. január 15. 23:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 253603 | 2010. január 15. 23:03 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Zsanai gázkitörésnél is T-34/85 alvázon voltak a Mig-21-es hajtóművei! Erről nincs véletlen kép? Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 253602 | 2010. január 15. 22:29 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Utána átépítették tűzoltóvá, és bevetették Irakban. Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 253601 | 2010. január 15. 22:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Eredetileg T-34-85 volt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 253600 | 2010. január 15. 22:17 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Bocsi, hogy nem kép! De ha megnézitek megértitek miért a linket tettem be! www.militaryphotos.net/forums/showthread.php Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 253599 | 2010. január 15. 22:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 253598 | 2010. január 15. 21:52 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 253597 | 2010. január 15. 21:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 253596 | 2010. január 15. 21:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Rizmajer_Jozsef | Adatlap | 253594 | 2010. január 15. 17:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Lalas! Nagyon nagy a valószínűsége, mert az akkor készült többi képet a szentesi vasúti motorgarázsban és a környékén készítette a barátom. Rómeónak már megígértem, meg fogom kérdezni! Szia Rizmajer. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 253593 | 2010. január 15. 16:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Kubai hadsereg. Érdekes a BTR-60 átalakítás egy kubai hadiüzemben. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Csobi21 | Adatlap | 253592 | 2010. január 15. 14:47 | ||||||||||||||||||||||||||||||
A Tini-nindzsa teknőcökben volt ilyen Zúzónak:) Na jó, nem teljesen ilyen. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 253591 | 2010. január 15. 14:28 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ezt nem is utakra tervezték...:D | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 253590 | 2010. január 14. 22:33 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Állítólag azért nem rendszeresítették, mert bedarálta maga alatt az utat:) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Lalas | Adatlap | 253589 | 2010. január 14. 22:16 | ||||||||||||||||||||||||||||||
A képekkel kapcsolatban az lenne a kérdésem, hogy véletlen nem Szentesen készültek? Lalas | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Marci7 | Adatlap | 253588 | 2010. január 14. 20:31 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Rizmajer_Jozsef | Adatlap | 253587 | 2010. január 14. 17:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia romeo! A Dácsiás mozdonyos az kakukk tojás. Az egy képeslap fényképe, " Hazafelé a csatából" Drégelypalánkon 2000.10.30. A többi Tamás barátom felvétele, felvétel idejét megkérdezem. A mostani dátum az a fényképezőgépem okossága, az én kapkodásom eredménye. Ma fotóztam le a fotókat, ezért a mai dátum. Életem első galériája!. Szia Rizmajer. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 253586 | 2010. január 14. 14:36 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 253585 | 2010. január 14. 14:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 253584 | 2010. január 14. 14:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 253583 | 2010. január 14. 14:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Jó képek, csak megtévesztő a mai dátum a képeken, főleg a hódmezővásárhelyi 72-esek esetében. Reálisabb a 6-12 évvel korábbi időpont. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Rizmajer_Jozsef | Adatlap | 253582 | 2010. január 14. 14:17 | ||||||||||||||||||||||||||||||
tsaba | Adatlap | 253581 | 2010. január 14. 09:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Tiszta emberi arc! Most már tudom, hogy készülnek az UFO sztorik. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 253580 | 2010. január 13. 22:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 253579 | 2010. január 13. 22:17 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 253577 | 2010. január 13. 21:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||
An-124 offroad: fishki.net/comment.php | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 253575 | 2010. január 13. 21:16 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Freddy Elárulom ez nem csak az űrhajósoknál volt divat! egyik másik gyakorlaton bizony mi is oldalba lőttük a kis Kamov szebbik kerekét! Mert sose tudtuk, hogy előbb szálunk le mint kifogy a benzin, vagy elég lesz csak 4-órát repkedni, mint egy ön felett molylepke Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 253574 | 2010. január 13. 20:59 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Első űrruhákban még nem lehetett brunyálni (illetve lehetett, csak izgulni kellett, hogy a súlytalanságban inkább a csizma felé orientálódjon a cucc), viszont az űrhajós csak a kilövés előtt több órát töltött az űrhajóba szíjazva, hát gondolom, még az utolsó pillanatban is igyekeztek megragadni a lehetőséget:) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 253573 | 2010. január 13. 20:17 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Talán Gagarin óta: hagyomány! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 253572 | 2010. január 13. 20:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Az űrből visszatérő űrhajósok kimentésére tervezték a ZiL-4906 "Kék madár" kétéltűvel egyetemben. Ez a kötöttebb talajon szállította, és szükség esetén lerakta.
"Elterjedni" csak a ZiL-4906-nak sikerült, ezt a MIR űrállomás utolsó személyzetének földet érésekor sokat mutatták a híradásokban.
A két spirál egymással szemben forog, az egyiken bal, a másikon jobb emelkedésű menettel. Kanyarodás a harckocsikhoz hasonlóan a két oldal sebességének változtatásával történik. Azonos forgásirány is kapcsolható, ilyenkor oldalazó mozgást végez.
Úszóképes, és ráadásul a tőzeges lápos talajon/talajban is képes a haladásra (ahol az egyéb kétéltű járművek megfeneklenének.)