<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
notarius | Adatlap | 253666 | 2010. január 25. 14:42 | ![]() | |
Ennél nagyobb hófelhő lenne mögötte szerintem. Előzmény: (253654) Kamovos 2010. január 24. 21:32 | |||||
Kalóz | Adatlap | 253665 | 2010. január 25. 14:37 | ![]() | |
Kamovos cimbi! Ezeket a gépeket Antonovék hasonló produkciókra tervezték meg :): Kalóz | |||||
MoMi | Adatlap | 253664 | 2010. január 25. 14:36 | ![]() | |
Sziasztok! Jó Photoshop munka! momi | |||||
Lompi | Adatlap | 253662 | 2010. január 25. 09:06 | ![]() | |
RonnieFrown | Adatlap | 253661 | 2010. január 25. 07:41 | ![]() | |
Han | Adatlap | 253660 | 2010. január 25. 06:42 | ![]() | |
Nemnem, tévedés, az új teljesen láthatatlannátevő lopakodó módot tesztelik, egyenlőre csak a futóművön! Mit nekik amerikai lopakodó... | |||||
Sulaco | Adatlap | 253659 | 2010. január 24. 23:30 | ![]() | |
A fotóst ne felejtsük el:) | |||||
Ronin | Adatlap | 253658 | 2010. január 24. 22:57 | ![]() | |
Á, az első képek az új orosz antigravitációs futóműről!:) | |||||
mig23papa | Adatlap | 253657 | 2010. január 24. 22:44 | ![]() | |
sulyid | Adatlap | 253655 | 2010. január 24. 21:42 | ![]() | |
Ez orosz gép a felségjel szerint. | |||||
Kamovos | Adatlap | 253654 | 2010. január 24. 21:32 | ![]() | |
Lompi | Adatlap | 253653 | 2010. január 24. 20:42 | ![]() | |
Bocs Jimbobá! A kapkodásban melléütöttem, elírtam a neved! Szégyenlem magam!:o( Lompi | |||||
Lompi | Adatlap | 253652 | 2010. január 24. 20:40 | ![]() | |
Jombobá! Bocs a kihagytam a 2 a lompi után az emil címben. Írj aztán összebeszélünk.:o) Üdv, Lompi | |||||
Jimbobá | Adatlap | 253651 | 2010. január 24. 19:46 | ![]() | |
Szia Lompi! Mi a mailcímed? Írtam neked és fontos lenne a válasz, képek ügyében. Vagy jelentkezz! Nagyon szépen köszönöm! Üdv! | |||||
Lompi | Adatlap | 253650 | 2010. január 24. 10:29 | ![]() | |
Bubu | Adatlap | 253643 | 2010. január 23. 14:37 | ![]() | |
KapusiZoli | Adatlap | 253642 | 2010. január 18. 23:08 | ![]() | |
Sziasztok! Én láttam élőben a Zil 157est működés közben. 1998ban, vagy 99-ben ruzsán volt az önkéntes tűzoltók ifjúsági ob-ja.oda hozták ki az algyői tűzoltók, ültem is a vezetőfülkében. Mig 15ös hajtómű volt benne, és a zil motorja is még az edetei benzines volt.A tűzoltók elmondása szerint képes volt 10 perc alatt 400 liter keroznit lenyelni,de az igazi a hangja volt az ember a saját szavát sem hallotta a közelében. Üdv: Zoli | |||||
Kamovos | Adatlap | 253641 | 2010. január 18. 18:22 | ![]() | |
Sziasztok! Köszönöm a válaszokat a Tűzotó tankal kapcsolatban! Na most vagyok rendesen megkeveredve a témában! Figaro Zsana képén Zil-157 1db Mig-15-ös hajtóművel. Migi we2557 (60) képén T-34-es 2db hajtó művel. Figaro big wind 1 big wind 2 képén Szintén T-34-es 2db hajtó művel. A T-34 Mig-15-ős hajtóműről nincsen kép. A T55-ről sem láttam képet. Azt hiszem egyenlőre nem állok neki ennek a tanknak! Üdv:kamovos | |||||
kinggi | Adatlap | 253640 | 2010. január 18. 18:21 | ![]() | |
Jakesz | Adatlap | 253639 | 2010. január 18. 18:19 | ![]() | |
És még azt mondják,hogy a tankok minden tereppel megbírkóznak. | |||||
kinggi | Adatlap | 253638 | 2010. január 18. 18:18 | ![]() | |
Igazad van! :D:D | |||||
szezsolt | Adatlap | 253637 | 2010. január 18. 18:13 | ![]() | |
Ez nekik nagyon megy... :) | |||||
kinggi | Adatlap | 253636 | 2010. január 18. 18:07 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 253635 | 2010. január 18. 17:59 | ![]() | |
atis76 | Adatlap | 253634 | 2010. január 18. 16:19 | ![]() | |
sanyi | Adatlap | 253633 | 2010. január 18. 14:28 | ![]() | |
Pusztaszőlősön is járt egy lánctalpas tűzoltó 2000-ben, de sajnos nem emlékszek rá tisztán. | |||||
juge75 | Adatlap | 253632 | 2010. január 18. 14:07 | ![]() | |
A T-34-es alvázat Szolnokról, a Tiszaligeti parkból vitték el a MOL szakemberei. Ez az Iraki öböl háború idején történt. Erről készült egy könyv is, a címe: Lánctalpas kútölők. | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 253631 | 2010. január 18. 12:56 | ![]() | |
Azt hittem rosszul emlekszem, hogy T-55-os alvazat lattam a 98as nagylengyeli ramazuri eseteben, de ez volt az. A T-55os oltogep, nem a regi T-34 alapu. Ott nalunk is secperc alatt rendbetette a dolgokat. | |||||
sulyid | Adatlap | 253630 | 2010. január 18. 12:47 | ![]() | |
Tudnátok képeket feltenni az afganisztánban állomásozó magyar katonák fegyvereiről,ruhájukról,felszerelésükről? | |||||
Maz | Adatlap | 253629 | 2010. január 18. 11:25 | ![]() | |
>Jelenlegi sorsáról nem tudok semmit. Utolsó előtti tartózkodási helye: Bólyai Az utolsó gondolom Petőfi laktanya. | |||||
páncélos | Adatlap | 253628 | 2010. január 18. 11:19 | ![]() | |
Kamovos! Én úgy tudom, de ez nem 100%, hogy: Zsanai gázkitörésnél egy ZIL-157-es alvázon lévő MiG-15 hajtóművel próbálták elfújni a lángot (SZU, vagy magyar jármű volt, nem tudom). Majd odavittek egy (SZU) 2Sz3M Akáciát, ami lelőtte a csapot, ezt követően 2db (szintén szovjet) ZiL-131 alvázra szerelt, nem tudom milyen MiG hajtóművel eloltották. Utána egy ilyen ZiL-131-es megmaradt valahol az országban, vagy talán meg is van még, nem tudom. Az öbölháború és a kuvaiti olajmezők eloltása érdekében kértek segítséget. Erre hazánkban a zsanai esetből lemodellezve megalkottak egy nagyobb és erősebb gépezetet T-34-85 alvázra 2db MiG-21 hajtóművel. Ezt hozzáértő szakember jobban el tudná mesélni, de a lényeg, hogy a hajtómű tolóereje és körben rávezettet víz egyszerre fújta, és oltotta a lángoló kutakat. Olyan sikeres lett, hogy idehaza továbbfejlesztették és a két hajtóművet egy VT-55A alvázra szerelték. Ha jól tudom a szerkezet valahol megtalálható. A korábbi T-34-es alváz magánkézbe került, majd különböző 56-os filmekben vontatóként szerepelt. Jelenlegi sorsáról nem tudok semmit. | |||||
Rocker | Adatlap | 253627 | 2010. január 17. 10:19 | ![]() | |
En meg azt hittem valami furo. | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 253626 | 2010. január 17. 10:15 | ![]() | |
Sajnos nem ertekelik az akkori kuvaiti erofesziteseinket elegge nyugaton. Ezt a jarmuvet vetettek be a nagylengyeli gazkitoreskor is 98ban. | |||||
lucky | Adatlap | 253625 | 2010. január 17. 09:04 | ![]() | |
Benne van a cikkben...:) | |||||
Maz | Adatlap | 253624 | 2010. január 16. 22:00 | ![]() | |
Mocsárjáró. ZiL-2906 Az űrből visszatérő űrhajósok kimentésére tervezték a ZiL-4906 "Kék madár" kétéltűvel egyetemben. Ez a kötöttebb talajon szállította, és szükség esetén lerakta. "Elterjedni" csak a ZiL-4906-nak sikerült, ezt a MIR űrállomás utolsó személyzetének földet érésekor sokat mutatták a híradásokban. A két spirál egymással szemben forog, az egyiken bal, a másikon jobb emelkedésű menettel. Kanyarodás a harckocsikhoz hasonlóan a két oldal sebességének változtatásával történik. Azonos forgásirány is kapcsolható, ilyenkor oldalazó mozgást végez. Úszóképes, és ráadásul a tőzeges lápos talajon/talajban is képes a haladásra (ahol az egyéb kétéltű járművek megfeneklenének.) | |||||
Rocker | Adatlap | 253623 | 2010. január 16. 21:45 | ![]() | |
Rocker | Adatlap | 253622 | 2010. január 16. 21:38 | ![]() | |
Mi jott ki a turbinabol? Lehet hulye kerdes de nem ertek a repcsikhez. Folegnem a repulo es tank hibridekhez. | |||||
Rocker | Adatlap | 253621 | 2010. január 16. 21:34 | ![]() | |
Nem gyenge! Vajon hogy kerult oda? | |||||
lucky | Adatlap | 253620 | 2010. január 16. 20:10 | ![]() | |
Figaro | Adatlap | 253619 | 2010. január 16. 16:19 | ![]() | |
1991 nyarán készült el Kecskeméten, és szeptemberben már a kuwaiti égő olajkutat oltotta. | |||||
KossuthLajos | Adatlap | 253618 | 2010. január 16. 16:18 | ![]() | |
Szerintem te arra gondolsz, amikor Kuvaitban az Irakiak felgyújtották az olajfúró tornyokat és a magyarok az alvázra szerelt MIG-21 hajtóművével fújták el a lángot, hogy valami szabályzót vayg zárót tudjanak a kútra tenni. Nagyon bevált eszköz volt és a Világ a csodájára járt. | |||||
lucky | Adatlap | 253617 | 2010. január 16. 15:36 | ![]() | |
joci232 | Adatlap | 253616 | 2010. január 16. 15:13 | ![]() | |
mikor volt egy gázkitörés a közelkeleten pontosan nemtudom hol akkor is a magyarokat hívták hogy ezzel a masinával oltsák el. 1 óra alatt eloltották...( az ottaniaknak több hét is kevés volt) úgyhogy bevált a találmány | |||||
SIG | Adatlap | 253615 | 2010. január 16. 15:00 | ![]() | |
Én anno még a tv-ben néztem a zsnai gázkitörést és ott csak Zil-ek voltak, de abból egyszerre 3-4 darab. Úgy tudom, hogy a T-34 az Öböl háborúban került csak bevetésre és előtte építették valamivel, igazán pont erre a célre. Szerintem Zsanán az még nem létezett. | |||||
Kamovos | Adatlap | 253614 | 2010. január 16. 14:40 | ![]() | |
Még csak egy filmet találtam a 2 hajtóművesről! :( www.indavideo.hu/video/_Tuzoltas_Jet_turbinaval Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 253613 | 2010. január 16. 14:21 | ![]() | |
Szia Joci232! Köszi a leírást! Most azért kicsit megkeveredtem mint közép paraszt 56-ban! A képek szerint, ott volt a Zil Mig-15-ös hajtóművel! Hiányzik a T-34/85 Mig-15 hajtóművel! Szerintem ezen nem volt vízsugár! Úgy emlékszem, hogy akkoriban a hajtóműves oltást azért alkalmazták, egyedüliként, és először a világon, mert úgy gondolták, hogy a hajtómű erős gázsugara elfújja a lángot, a kialudt kútfejet oltócsövekből kellőképpen lehűtik és lecserélik újra. De hát ez sem tegnap volt, úgy hogy lehet csalnak az emlékeim! A T-34/85 2db Mig-21 hajtóművel emlékeim szerint későbbi kialakítás. Üdv: kamovos Ui: megyek be írom keresőbe, hogy Zsana! | |||||
Figaro | Adatlap | 253612 | 2010. január 16. 14:15 | ![]() | |
A hajtómű R-11F-300 | |||||
Figaro | Adatlap | 253611 | 2010. január 16. 14:14 | ![]() | |
Szia Kamovos! 2 db,egymástól függetlenül vezéreltethető, Tumanszkij R–11F–300 hajtómű van rajra. | |||||
Kamovos | Adatlap | 253610 | 2010. január 16. 14:05 | ![]() | |
Szia Migi! Ez már olyasmi mint amire én emlékszem! De mintha azon nem lettek volna vízsugár csövek! Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 253609 | 2010. január 16. 14:04 | ![]() | |
Szia Figaro! A Zil alvázra épített Mig-15-ös hajtóműves oltóberendezés biztosan ott volt biztosan! Ez tuti! Nekem csak a T-34-es alvázra épített a kakuk tolyás! Pontosabban mondva a felépítménye! Üdv: kamovos |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |