<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Tamás | Adatlap | 257642 | 2011. június 15. 18:18 | ![]() | |||||||||||||||||
szezsolt | Adatlap | 257641 | 2011. június 15. 17:59 | ![]() | |||||||||||||||||
Jó az a gyors reagálású (irodai)gurulószékes légvédelmem! A 25-ös képen vajon milyen kézifegyver van? Honnan szerezhette? :) | |||||||||||||||||||||
Tamás | Adatlap | 257640 | 2011. június 15. 17:39 | ![]() | |||||||||||||||||
Hát köszönjük HUJBI Van közte egy pár érdekes . Meg mostantól kedvenc :) Az irodai székes az jó lenne diorámának . Az hagyján hogy a líbiai felkelők mindent szétszednek és fegyvert csinálnak belőle de azért van egy két merész húzás a képeken . | |||||||||||||||||||||
HUJBI | Adatlap | 257638 | 2011. június 15. 14:14 | ![]() | |||||||||||||||||
Marci7 | Adatlap | 257636 | 2011. június 13. 19:57 | ![]() | |||||||||||||||||
MAZHL2005 | Adatlap | 257634 | 2011. június 13. 18:10 | ![]() | |||||||||||||||||
Üdv. Én nem is állítottam az ellenkezőjét, csak olvastam hogy a németek ilyen titulussal is illették. mellesleg erről a képről mi a véleményed, engem már régóta foglalkoztat | |||||||||||||||||||||
Béla | Adatlap | 257633 | 2011. június 13. 17:48 | ![]() | |||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 257632 | 2011. június 13. 16:42 | ![]() | |||||||||||||||||
asian-defence.blogspot.com/2011/01/f-117-night-hawk-mockup-in-luoyang.html 1:1-es F-117-es makett Kínában. | |||||||||||||||||||||
MAZHL2005 | Adatlap | 257631 | 2011. június 13. 16:19 | ![]() | |||||||||||||||||
Üdv. Egy fórumon találtam ahol a SZU-152-vel foglalkoztak. A kép állítólag a típus tesztelése, lőgyakorlata után készült. Ferdinándon is tesztelték. Nem csoda, hogy a németek konzervnyítónak hívták a SZU-152-t | |||||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 257630 | 2011. június 13. 16:15 | ![]() | |||||||||||||||||
Ha megfigyeled a luk széleit, egyes helyeken láthatóan kifelé hajlanak. Ez arra utal, hogy belső detonáció nyitotta a rést. Már amennyire meg tudtam állapítani. | |||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 257629 | 2011. június 13. 15:48 | ![]() | |||||||||||||||||
Hoppá! Ez a Párduc vajon telitalálatot kapott, vagy "hatástalanították" a kezelői? | |||||||||||||||||||||
MAZHL2005 | Adatlap | 257628 | 2011. június 13. 15:37 | ![]() | |||||||||||||||||
Fodi | Adatlap | 257626 | 2011. június 12. 11:33 | ![]() | |||||||||||||||||
Igen, mint pl. régi kedvencem, az örök életű Ta-183, ehh Saab J-29, ooo, IAe 33 Pulqui II. :D Nem ennyire közvetlenül, de a jellemző arányokat és jegyeket több más gépen is látni. Az argentín gépet nem titkoltan német mérnökök tervezték, a Saab meg beszerezte a németek pár tanumálmányát a nyilazott szárnyakról. en.wikipedia.org/wiki/FMA_IAe_33_Pulqui_II Ez az "ugyanarra a követelményre ugyanazt dobja ki a gép" elv meg egy elég gyenge lábakon álló érvelés, főleg azokban az országokban szoktak rá hivatkozni, ahol érdekes módon "ugyanazokat az eredmémyeket dobta ki a számítógép mint valahol máshol". :) Mérnökként láttam már rengeteg ugyanarra a célra tervezett berendezést és közük sem volt egymáshoz. :) | |||||||||||||||||||||
silent8 | Adatlap | 257624 | 2011. június 11. 16:53 | ![]() | |||||||||||||||||
És ha már makettezünk, nézzük meg makett formájában a stealth black hawk-ot. www.youtube.com/watch silent8 | |||||||||||||||||||||
HUJBI | Adatlap | 257623 | 2011. június 11. 16:52 | ![]() | |||||||||||||||||
"FMA obtained assistance from Dornier on the project." - ezen nincs mit ragozni. a második világháborút követően (de már előtte is) rengeteg német (és magyar) szakember telepedett le Latin-Amerikában és helyezkedett el az argentin, mexikói és brazil repülőgépiparban. így született meg a Pucara vagy a Tucano is. a '60-as, '70-es években (és ma is) ezek az országok jó kapcsolatokat ápoltak a németekkel. | |||||||||||||||||||||
silent8 | Adatlap | 257621 | 2011. június 11. 16:39 | ![]() | |||||||||||||||||
silent8 | Adatlap | 257620 | 2011. június 11. 16:39 | ![]() | |||||||||||||||||
Sziasztok! Egy kisvideó a youtube-on a lezuhant Stealth Black Hawk-ról. Üdv. silent8 | |||||||||||||||||||||
jerry82 | Adatlap | 257619 | 2011. június 11. 16:10 | ![]() | |||||||||||||||||
Hello 1945 nov -1947 jun között Kingman Arizona ban több mint 10000 repülő várta hogy eladjákvagy bezuzák irányár: * BT-13 $450 * P-38 $1,250 * AT-6 $1,500 * A-26 $2,000 * P-51 $3,500 * B-25 $8,250 * B-17 $13,750 * B-24 $13,750 * B-32 $32,500 | |||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 257614 | 2011. június 11. 14:50 | ![]() | |||||||||||||||||
silent8 | Adatlap | 257613 | 2011. június 11. 12:54 | ![]() | |||||||||||||||||
Egyébként Levix igazad van. silent8 | |||||||||||||||||||||
silent8 | Adatlap | 257612 | 2011. június 11. 12:53 | ![]() | |||||||||||||||||
Sziasztok! Olvasom amit írtatok, szinte hihetetlen amit műveltek :DDD Azt hiszem egy s más embernek hiányzik az életéből a balhé, és vita. :DD Eleve így kezdtem, "nem akarok vitafórumot nyitni" mert tudtam, hogy azonnal ugranak a nagy vadak, ha valami olyat olvasnak amit egy laikus ír. :DDD Azt azért nem mondanám, hogy csak azért hasonlít 2 gép egymásra, mert a szélcsatorna próbák után ezt a formát hozták össze. Nem az a lényeg, hogy kinek van igaza. Nem is azért írtam :DDD Ez csak egy észrevétel volt. :DDD De ha ezzel valaki lelki világába beletapostam, akkor elnézését kérném! :DDD Üdv és jó makettezést! silent8 | |||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 257610 | 2011. június 10. 21:11 | ![]() | |||||||||||||||||
unicellular! Szerintem a másolat definícióján múlik, hogy elfogadjuk-e amit állítasz. A másolat szerintem akkor állna meg, ha a tervdokumentációt adják át. De erről nem volt szó. Ez a két gép hasonlít, hasonló volt a koncepció, de ez két eltérő gép. Az Alpha Jet Lite meg amolyan költői elnevezés. Ahogyan a MiG-29 és a Szu-27 aerodinamikai alapjai is azonosak voltak mégis két különböző gép született. A másolat az amit az oroszok csináltak az amerikai gépekkel a 2. vh után, meg amit a kínaiak csináltak, csinálnak. Szerintem. | |||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 257608 | 2011. június 10. 20:19 | ![]() | |||||||||||||||||
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/84/Iryda_NTW_11_93.jpg Oldalról a lengyel Irydara is hasonlít. Mégsem rokonok, ahogy igazából az Alpha Jettel sem. Ráadásul a Pampa csak egyhajtóműves. | |||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 257607 | 2011. június 10. 20:15 | ![]() | |||||||||||||||||
Úgy azért még halkan megírnám (bár én sem szeretnék vitafórumot nyitni), hogy két szárny hasonlóságát alapvetően egy szárnyszelvényből, vagy keresztmetszetből/ szárnyprofilból lehet megállapítani. Két fénykép az édeskevés. Üdv:p-51 | |||||||||||||||||||||
unicellular | Adatlap | 257606 | 2011. június 10. 19:05 | ![]() | |||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 257605 | 2011. június 10. 19:02 | ![]() | |||||||||||||||||
Felsoroljunk Neked még kb. 150 olyan gépet, ami nagyon hasonlít egymásra? Azért van, mert egy törvénynek kell megfelelniük: aerodinamika a neve. Semmi köze a másoláshoz. Egyszerűen, ha hasonló feladatra terveznek gépet, nagy valószínűséggel ugyanazt az alakot dobja ki a szélcsatorna/számítógép. Üdv: p-51 | |||||||||||||||||||||
The_Ori | Adatlap | 257604 | 2011. június 10. 18:58 | ![]() | |||||||||||||||||
Az ebbe a kategóriába tartozó gépek mind hasonlítanak egymásra valamnnyire. | |||||||||||||||||||||
Neo954 | Adatlap | 257603 | 2011. június 10. 18:49 | ![]() | |||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 257602 | 2011. június 10. 18:42 | ![]() | |||||||||||||||||
Szia silent8 Mintha azt írtam volna, hogy "nagyon hasonlít oldalnézetből",ezután jött a "de viszont"...! Keress alul- vagy felülnézeti fotókat, rajzokat, azokat is hasonlítsd össze, aztán olvasd el újra, mit írtam! Üdv R. | |||||||||||||||||||||
silent8 | Adatlap | 257601 | 2011. június 10. 18:19 | ![]() | |||||||||||||||||
Szia Rumcájsz 52! Nem szeretnék vitafórumot indítani. Nyilván igazad van, de ha megnézed a két gépet jelentős hasonlóságokat lehet észrevenni. A szárnynál alapvető hasonlóság, hogy mind2 gép felső vállszárnyas. Mindkettő szárnyai azonos szöget zárnak be. Itt van 2 kép. Hasonlítsd össze.Azt ne mond nekem, hogy jelentős eltérés van a 2 gép között. :DDD | |||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 257600 | 2011. június 9. 09:31 | ![]() | |||||||||||||||||
silent8 Ez azért egy kicsit erős túlzás. Oldalnézetben ugyan tényleg nagyon hasonlít a Pampa az Alphajet-re, de a repülőgépek tulajdonságainak elsőszámú és meghatározó fő része a szárny, itt pedig már lényeges eltérés van. Az Alphajet nyilazott szárnyú tipus, míg a Pampa-nak - bár jóval későbbi gyártású - egyenes szárnyai vannak, tehát jóval hagyományosabb konstrukció (egyébként nem véletlen, nyilazott szárnyat tervezni jóval nehezebb, bonyolultabb aerodinamikai munka). Üdv R. | |||||||||||||||||||||
Lala | Adatlap | 257599 | 2011. június 9. 07:57 | ![]() | |||||||||||||||||
silent8 | Adatlap | 257598 | 2011. június 8. 21:51 | ![]() | |||||||||||||||||
Szia! Ez egy Alphajet másolat. Argentinában van rendszeresítve. | |||||||||||||||||||||
Matróz | Adatlap | 257597 | 2011. június 8. 20:39 | ![]() | |||||||||||||||||
Lala | Adatlap | 257596 | 2011. június 8. 19:56 | ![]() | |||||||||||||||||
Itt a videó is... www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 257595 | 2011. június 8. 18:21 | ![]() | |||||||||||||||||
Ez egy reklámvideó volt a ledekhez, szóval azért nem teljesen spontán ötlet. De ötletesnek ötletes:) | |||||||||||||||||||||
Zsolti1537 | Adatlap | 257594 | 2011. június 8. 18:10 | ![]() | |||||||||||||||||
Erre már nincsen gyógymód. | |||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 257593 | 2011. június 8. 18:04 | ![]() | |||||||||||||||||
De nem sok hiányzott ahhoz, hogy ma fejezze be:P | |||||||||||||||||||||
SENNÁS | Adatlap | 257592 | 2011. június 8. 17:02 | ![]() | |||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 257591 | 2011. június 8. 17:01 | ![]() | |||||||||||||||||
No comment:) www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 257590 | 2011. június 8. 09:33 | ![]() | |||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 257589 | 2011. június 7. 12:46 | ![]() | |||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 257588 | 2011. június 6. 22:37 | ![]() | |||||||||||||||||
Üdv! Az utóbbi időben a lengyel-, és szlovák hadsereg rendszeresített saját fejlesztésú 98mm-es aknavetőt. A CFE fegyverkorlátozási szerződés a 100mm feletti tüzérségi eszközökez szabályozza, ezért a szokatlan űrméret. A 98mm-es aknavetők figyelemreméltó lőtávval rendelkeznek 7000-8000m. | |||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 257587 | 2011. június 6. 22:09 | ![]() | |||||||||||||||||
Üdv! Érdemes átlapozni a lengyel HSW hadiipari cég katalógusát: www.hsw.pl/files/HSW_katalog_a4X44__PL-1.pdf | |||||||||||||||||||||
börni_75 | Adatlap | 257586 | 2011. június 6. 21:01 | ![]() | |||||||||||||||||
HUJBI | Adatlap | 257585 | 2011. június 6. 15:53 | ![]() | |||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 257584 | 2011. június 6. 14:09 | ![]() | |||||||||||||||||
Ezek aztán az érdekes képek. Amúgy amit kérdőjellel jelöltél az egy orvosi droid a Star Wars-ból. Egy ilyen készített új kezet Luke-nak. | |||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 257583 | 2011. június 6. 12:32 | ![]() | |||||||||||||||||
Öreg repülő nem vén repülő. index.hu/tudomany/2011/06/06/kaprazatos_tajat_rejt_az_antarktisz_jege/ | |||||||||||||||||||||
Kontár | Adatlap | 257582 | 2011. június 6. 11:07 | ![]() | |||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 257581 | 2011. június 6. 08:12 | ![]() | |||||||||||||||||
Bocsánat, helyesen lengyel... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
De ilyen tuti csúzli hogy kerül oda az érdekes .
Líbiának biztos nem adtak el?
Vagy lehet hogy egy maffiózóé volt ?
Mert kicsit drága már csak rá nézésre is . hogy a fekete piacon belehessen cserélni egy Ak-t rá .