/ Fórumok /

Érdekes képek és videók

Esténként mikor nem makettezem, a neten kutatok érdekes, repülös, és harcjármüves képek után. Kedvencem az airliners.net repülös képhalom. Ezt a webold< látogatom leggyakrabban képek után nyomozva. Úgy gondolom mások is tudnak jó linkeket, így hát osszuk ezt meg egymás között!!!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270.
Sziráki 257653 2011. június 18. 09:16
Válasz erre
A SU 152-esekre visszatérve mitől ISU mitől SU
romeo 257652 2011. június 17. 23:42
Válasz erre
9k33-1t_osa-1t_air_defence_missile_system_adms_belarus_tetraedr
9k33-1t_osa-1t_air_defence_missile_system_adms_belarus_tetraedr
t381_launchert_vehicle_t38_stilet_air_defence_missile_system_belarus_tetraedr
t381_launchert_vehicle_t38_stilet_air_defence_missile_system_belarus_tetraedr

üdv
SENNÁS 257651 2011. június 17. 22:11
Válasz erre
EZ JÓÓ! Azt írják "katonai műholdról már látni lehet a "fémfaló VEGÁT" Talán ez az utolsó darab vagy valami ilyesmi...
sanyi 257650 2011. június 17. 12:31
Válasz erre
lucky 257649 2011. június 16. 21:33
Válasz erre
A-3 257648 2011. június 16. 21:24
Válasz erre
Javasolnám nekik, hogy jól válasszák meg az elhelyezés irányát mert biztos akad valaki a zemberekből, hogy tíltakozzon az irányon.
SENNÁS 257647 2011. június 16. 21:06
Válasz erre
raketa nytelek P1440352
raketa nytelek P1440352
raketa nytelek P1440366
raketa nytelek P1440366

Nyírtelek "központjában" vasárnap avatják fel a katonai emlékpark(remélhetőleg) első darabját.
Jimbow 257646 2011. június 15. 21:50
Válasz erre
Na ez az FN2000 biztos örök emlék lesz neki, ha megéli és hagyják, hogy kiakassza a falra :)
Freddy 257645 2011. június 15. 18:48
Válasz erre
Sikerült fél órával késnem a válasszal, így jár, aki megnyit egy topikot, majd elkezd mást csinálni:)
Freddy 257644 2011. június 15. 18:47
Válasz erre
Ismét csak a wikipédia szerint kezdetben nem akarták hagyni, hogy a Líbiaiak ilyet kapjanak, de végül létrejött az üzlet.
Freddy 257643 2011. június 15. 18:46
Válasz erre
A 25-ös képen vajon milyen kézifegyver van? Honnan szerezhette? :)

Egy gránátvetős (és talán hangtompítós) FN2000, a híres belga FN fegyvergyár gyártmánya. A leírás szerint Kadhafi katonáitól zsákmányolták. A wikipédián azt írják, hogy 367 darabot vett belőle Líbia pár éve.
Tamás 257642 2011. június 15. 18:18
Válasz erre
FN f2000res.

De ilyen tuti csúzli hogy kerül oda az érdekes .
Líbiának biztos nem adtak el?
Vagy lehet hogy egy maffiózóé volt ?
Mert kicsit drága már csak rá nézésre is . hogy a fekete piacon belehessen cserélni egy Ak-t rá .
szezsolt 257641 2011. június 15. 17:59
Válasz erre
Jó az a gyors reagálású (irodai)gurulószékes légvédelmem! 
A 25-ös képen vajon milyen kézifegyver van? Honnan szerezhette? :)
Tamás 257640 2011. június 15. 17:39
Válasz erre
Hát köszönjük HUJBI

Van közte egy pár érdekes .
Meg mostantól kedvenc :)

Az irodai székes az jó lenne diorámának .
Az hagyján hogy a líbiai felkelők mindent szétszednek és fegyvert csinálnak belőle de azért van egy két merész húzás a képeken .
HUJBI 257638 2011. június 15. 14:14
Válasz erre
Marci7 257636 2011. június 13. 19:57
Válasz erre

:)
MAZHL2005 257634 2011. június 13. 18:10
Válasz erre
_1_50_3_1mGbjg013[1]
_1_50_3_1mGbjg013[1]

Üdv.

Én nem is állítottam az ellenkezőjét, csak olvastam hogy a németek ilyen titulussal is illették.

mellesleg erről a képről mi a véleményed, engem már régóta foglalkoztat
Béla 257633 2011. június 13. 17:48
Válasz erre
2108447qht
2108447qht
isu152-a
isu152-a
isu152-b
isu152-b
152
152

Ő is nyitható.
Levix 257632 2011. június 13. 16:42
Válasz erre
MAZHL2005 257631 2011. június 13. 16:19
Válasz erre
tn_800x600_622359_11292_SU152_Vs_Ferdinand
tn_800x600_622359_11292_SU152_Vs_Ferdinand

Üdv. Egy fórumon találtam ahol a SZU-152-vel foglalkoztak. A kép állítólag a típus tesztelése, lőgyakorlata után készült. Ferdinándon is tesztelték. Nem csoda, hogy a németek konzervnyítónak hívták a SZU-152-t
zaran 257630 2011. június 13. 16:15
Válasz erre
Ha megfigyeled a luk széleit, egyes helyeken láthatóan kifelé hajlanak. Ez arra utal, hogy belső detonáció nyitotta a rést. Már amennyire meg tudtam állapítani.
Elnar 257629 2011. június 13. 15:48
Válasz erre
Hoppá!

Ez a Párduc vajon telitalálatot kapott, vagy "hatástalanították" a kezelői?
MAZHL2005 257628 2011. június 13. 15:37
Válasz erre
untitled
untitled

No comment
Fodi 257626 2011. június 12. 11:33
Válasz erre
Igen, mint pl. régi kedvencem, az örök életű Ta-183, ehh Saab J-29, ooo, IAe 33 Pulqui II. :D Nem ennyire közvetlenül, de a jellemző arányokat és jegyeket több más gépen is látni.
Az argentín gépet nem titkoltan német mérnökök tervezték, a Saab meg beszerezte a németek pár tanumálmányát a nyilazott szárnyakról.
en.wikipedia.org/wiki/FMA_IAe_33_Pulqui_II

Ez az "ugyanarra a követelményre ugyanazt dobja ki a gép" elv meg egy elég gyenge lábakon álló érvelés, főleg azokban az országokban szoktak rá hivatkozni, ahol érdekes módon "ugyanazokat az eredmémyeket dobta ki a számítógép mint valahol máshol". :) Mérnökként láttam már rengeteg ugyanarra a célra tervezett berendezést és közük sem volt egymáshoz. :)
silent8 257624 2011. június 11. 16:53
Válasz erre
És ha már makettezünk, nézzük meg makett formájában a stealth black hawk-ot.

www.youtube.com/watch

silent8
HUJBI 257623 2011. június 11. 16:52
Válasz erre
"FMA obtained assistance from Dornier on the project." - ezen nincs mit ragozni.

a második világháborút követően (de már előtte is) rengeteg német (és magyar) szakember telepedett le Latin-Amerikában és helyezkedett el az argentin, mexikói és brazil repülőgépiparban.

így született meg a Pucara vagy a Tucano is.

a '60-as, '70-es években (és ma is) ezek az országok jó kapcsolatokat ápoltak a németekkel.
silent8 257621 2011. június 11. 16:39
Válasz erre
Hopp! a link lemaradt :DDD
www.youtube.com/watch

silent8
silent8 257620 2011. június 11. 16:39
Válasz erre
Sziasztok!

Egy kisvideó a youtube-on a lezuhant Stealth Black Hawk-ról.

Üdv.
silent8
jerry82 257619 2011. június 11. 16:10
Válasz erre
18848_615838008_Bombers
18848_615838008_Bombers
18848_615838008_Bombers 2
18848_615838008_Bombers 2
Kingman _Arizona_World_War_2_Bomber_Boneyard
Kingman _Arizona_World_War_2_Bomber_Boneyard
Kingman_B-17storage1947
Kingman_B-17storage1947
Kingmanaaf-storage
Kingmanaaf-storage
b24skingmancloseup_copy_j2bl
b24skingmancloseup_copy_j2bl
b-17lineupclose_copycrop_copy_zxgj
b-17lineupclose_copycrop_copy_zxgj
carloselmersphoto_copy
carloselmersphoto_copy

Hello
1945 nov -1947 jun között Kingman Arizona ban több mint 10000 repülő várta hogy eladjákvagy bezuzák

irányár:

* BT-13 $450
* P-38 $1,250
* AT-6 $1,500
* A-26 $2,000
* P-51 $3,500
* B-25 $8,250
* B-17 $13,750
* B-24 $13,750
* B-32 $32,500
Elnar 257614 2011. június 11. 14:50
Válasz erre
dl.ziza.ru/other/062011/09/fotopodborka/005.jpg

Ezt nem akarja megépíteni valaki? :D
silent8 257613 2011. június 11. 12:54
Válasz erre
Egyébként Levix igazad van. 

silent8
silent8 257612 2011. június 11. 12:53
Válasz erre
Sziasztok! 
Olvasom amit írtatok, szinte hihetetlen amit műveltek :DDD
Azt hiszem egy s más embernek hiányzik az életéből a balhé, és vita. :DD
Eleve így kezdtem, "nem akarok vitafórumot nyitni" mert tudtam, hogy azonnal ugranak a nagy vadak, ha valami olyat olvasnak amit egy laikus ír. :DDD Azt azért nem mondanám, hogy csak azért hasonlít 2 gép egymásra, mert a szélcsatorna próbák után ezt a formát hozták össze. Nem az a lényeg, hogy kinek van igaza. Nem is azért írtam :DDD
Ez csak egy észrevétel volt. :DDD De ha ezzel valaki lelki világába beletapostam, akkor elnézését kérném! :DDD

Üdv és jó makettezést!
silent8
Levix 257610 2011. június 10. 21:11
Válasz erre
unicellular!
Szerintem a másolat definícióján múlik, hogy elfogadjuk-e amit állítasz. A másolat szerintem akkor állna meg, ha a tervdokumentációt adják át. De erről nem volt szó. Ez a két gép hasonlít, hasonló volt a koncepció, de ez két eltérő gép. Az Alpha Jet Lite meg amolyan költői elnevezés. Ahogyan a MiG-29 és a Szu-27 aerodinamikai alapjai is azonosak voltak mégis két különböző gép született. A másolat az amit az oroszok csináltak az amerikai gépekkel a 2. vh után, meg amit a kínaiak csináltak, csinálnak. Szerintem.
Levix 257608 2011. június 10. 20:19
Válasz erre
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/84/Iryda_NTW_11_93.jpg

Oldalról a lengyel Irydara is hasonlít. Mégsem rokonok, ahogy igazából az Alpha Jettel sem. Ráadásul a Pampa csak egyhajtóműves.
p-51 257607 2011. június 10. 20:15
Válasz erre
Úgy azért még halkan megírnám (bár én sem szeretnék vitafórumot nyitni), hogy két szárny hasonlóságát alapvetően egy szárnyszelvényből, vagy keresztmetszetből/ szárnyprofilból lehet megállapítani. Két fénykép az édeskevés.
Üdv:p-51
unicellular 257606 2011. június 10. 19:05
Válasz erre
p-51 257605 2011. június 10. 19:02
Válasz erre
Felsoroljunk Neked még kb. 150 olyan gépet, ami nagyon hasonlít egymásra?
Azért van, mert egy törvénynek kell megfelelniük: aerodinamika a neve.
Semmi köze a másoláshoz. Egyszerűen, ha hasonló feladatra terveznek gépet, nagy valószínűséggel ugyanazt az alakot dobja ki a szélcsatorna/számítógép.
Üdv:
p-51
The_Ori 257604 2011. június 10. 18:58
Válasz erre
Az ebbe a kategóriába tartozó gépek mind hasonlítanak egymásra valamnnyire.
Neo954 257603 2011. június 10. 18:49
Válasz erre
Pampa_diagram
Pampa_diagram

Rumcájsz-nak van igaza!

Üdv.:Neo
Rumcájsz_52 257602 2011. június 10. 18:42
Válasz erre
Szia silent8
Mintha azt írtam volna, hogy "nagyon hasonlít oldalnézetből",ezután jött a "de viszont"...! Keress alul- vagy felülnézeti fotókat, rajzokat, azokat is hasonlítsd össze, aztán olvasd el újra, mit írtam!
Üdv R.
silent8 257601 2011. június 10. 18:19
Válasz erre
300px-Alpha_jet_zj646_arp
300px-Alpha_jet_zj646_arp
IA-63.1
IA-63.1

Szia Rumcájsz 52! Nem szeretnék vitafórumot indítani. Nyilván igazad van, de ha megnézed a két gépet jelentős hasonlóságokat lehet észrevenni. A szárnynál alapvető hasonlóság, hogy mind2 gép felső vállszárnyas. Mindkettő szárnyai azonos szöget zárnak be. Itt van 2 kép. Hasonlítsd össze.Azt ne mond nekem, hogy jelentős eltérés van a 2 gép között. :DDD
Rumcájsz_52 257600 2011. június 9. 09:31
Válasz erre
silent8
Ez azért egy kicsit erős túlzás. Oldalnézetben ugyan tényleg nagyon hasonlít a Pampa az Alphajet-re, de a repülőgépek tulajdonságainak elsőszámú és meghatározó fő része a szárny, itt pedig már lényeges eltérés van. Az Alphajet nyilazott szárnyú tipus, míg a Pampa-nak - bár jóval későbbi gyártású - egyenes szárnyai vannak, tehát jóval hagyományosabb konstrukció (egyébként nem véletlen, nyilazott szárnyat tervezni jóval nehezebb, bonyolultabb aerodinamikai munka).
Üdv R.
Lala 257599 2011. június 9. 07:57
Válasz erre
Szia!
Elméletileg az..
FMA AT-63 Pampa
silent8 257598 2011. június 8. 21:51
Válasz erre
IA-63.1
IA-63.1
Moron08011
Moron08011

Szia! Ez egy Alphajet másolat. Argentinában van rendszeresítve.
Matróz 257597 2011. június 8. 20:39
Válasz erre
Lala 257596 2011. június 8. 19:56
Válasz erre
Itt a videó is...
www.youtube.com/watch
Freddy 257595 2011. június 8. 18:21
Válasz erre
Ez egy reklámvideó volt a ledekhez, szóval azért nem teljesen spontán ötlet. De ötletesnek ötletes:)
Zsolti1537 257594 2011. június 8. 18:10
Válasz erre
Freddy 257593 2011. június 8. 18:04
Válasz erre
De nem sok hiányzott ahhoz, hogy ma fejezze be:P
SENNÁS 257592 2011. június 8. 17:02
Válasz erre
total-madness2
total-madness2

Nem ma kezdte a srác!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270.