<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
juge75 | Adatlap | 257659 | 2011. június 18. 12:08 | ||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 257657 | 2011. június 18. 12:06 | ||||||||||||||||||
Szu-152, önjáró nehéz löveg, az ISzu-152 pedig vadász önjáró nehéz löveg. A feladatkör miatt más megnevezést takar, amennyire én tudom, eredetileg rohamlövegnek, gyalogságot támogató önjáró tüzérségi eszköznek készült, de a gránátja a betonbunkereken kívül az ellenséges tankokat is el tudta pusztítani, páncélzata pedig elől szinte kilőhetetlenné tette (a KV-1 nehéz harckocsin alapult az alváza). Az (caу-самоходная артиллерийский установка) önjáró tüzérségi eszköz név helyett, annak rövidített formáit használták. Az új feladatkörrel kiegészült járművek megnevezése is kibővült, megkapta a vadász szót a neve elé. A löveget ellátták erre specializált lőszerrel. Szu=Su= самоходная установка (önjáró szerkezet, önjáró löveg) ISzu=Isu= истребитель самоходная установка (vadász önjáró szerkezet, feladatú eszköz) Zszu=Zsu=ЗСУ=Зенитная самоходная установка (légvédelmi önjáró szerkezet). | |||||||||||||||||||||
apuka86 | Adatlap | 257656 | 2011. június 18. 10:36 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Rengeteg jó kép van az orosz hadseregről (és német ww2-esek is vannak) ezen az oldalon. Minden korból, csak győzzétek végig nézni. Mindenféle kép van itt, de jobb oldalt lelehet szűrni külön az orosz hadseregre. www.englishrussia.com/ Kellemes nézegetést! | |||||||||||||||||||||
Sziráki | Adatlap | 257655 | 2011. június 18. 09:37 | ||||||||||||||||||
Tudnád ezt nekem képpel illusztrálni mert a ki google zott képeken én nem látok külsöre semmi eltérést se löveg se semmi | |||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 257654 | 2011. június 18. 09:29 | ||||||||||||||||||
A ISZU vadász páncélost (vadász önjáró löveg-páncélvadász), a SZU pedig önjáró löveget takar, feladatának megfelelően, kezdő betűkből, rövidítve (oroszul). | |||||||||||||||||||||
Sziráki | Adatlap | 257653 | 2011. június 18. 09:16 | ||||||||||||||||||
A SU 152-esekre visszatérve mitől ISU mitől SU | |||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 257652 | 2011. június 17. 23:42 | ||||||||||||||||||
SENNÁS | Adatlap | 257651 | 2011. június 17. 22:11 | ||||||||||||||||||
EZ JÓÓ! Azt írják "katonai műholdról már látni lehet a "fémfaló VEGÁT" Talán ez az utolsó darab vagy valami ilyesmi... | |||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 257650 | 2011. június 17. 12:31 | ||||||||||||||||||
Neeem olyanok a zemberek... | |||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 257649 | 2011. június 16. 21:33 | ||||||||||||||||||
Úgy nézem elkéstél vele... | |||||||||||||||||||||
A-3 | Adatlap | 257648 | 2011. június 16. 21:24 | ||||||||||||||||||
Javasolnám nekik, hogy jól válasszák meg az elhelyezés irányát mert biztos akad valaki a zemberekből, hogy tíltakozzon az irányon. | |||||||||||||||||||||
SENNÁS | Adatlap | 257647 | 2011. június 16. 21:06 | ||||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 257646 | 2011. június 15. 21:50 | ||||||||||||||||||
Na ez az FN2000 biztos örök emlék lesz neki, ha megéli és hagyják, hogy kiakassza a falra :) | |||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 257645 | 2011. június 15. 18:48 | ||||||||||||||||||
Sikerült fél órával késnem a válasszal, így jár, aki megnyit egy topikot, majd elkezd mást csinálni:) | |||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 257644 | 2011. június 15. 18:47 | ||||||||||||||||||
Ismét csak a wikipédia szerint kezdetben nem akarták hagyni, hogy a Líbiaiak ilyet kapjanak, de végül létrejött az üzlet. | |||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 257643 | 2011. június 15. 18:46 | ||||||||||||||||||
A 25-ös képen vajon milyen kézifegyver van? Honnan szerezhette? :) Egy gránátvetős (és talán hangtompítós) FN2000, a híres belga FN fegyvergyár gyártmánya. A leírás szerint Kadhafi katonáitól zsákmányolták. A wikipédián azt írják, hogy 367 darabot vett belőle Líbia pár éve. | |||||||||||||||||||||
Tamás | Adatlap | 257642 | 2011. június 15. 18:18 | ||||||||||||||||||
FN f2000res. De ilyen tuti csúzli hogy kerül oda az érdekes . Líbiának biztos nem adtak el? Vagy lehet hogy egy maffiózóé volt ? Mert kicsit drága már csak rá nézésre is . hogy a fekete piacon belehessen cserélni egy Ak-t rá . | |||||||||||||||||||||
szezsolt | Adatlap | 257641 | 2011. június 15. 17:59 | ||||||||||||||||||
Jó az a gyors reagálású (irodai)gurulószékes légvédelmem! A 25-ös képen vajon milyen kézifegyver van? Honnan szerezhette? :) | |||||||||||||||||||||
Tamás | Adatlap | 257640 | 2011. június 15. 17:39 | ||||||||||||||||||
Hát köszönjük HUJBI Van közte egy pár érdekes . Meg mostantól kedvenc :) Az irodai székes az jó lenne diorámának . Az hagyján hogy a líbiai felkelők mindent szétszednek és fegyvert csinálnak belőle de azért van egy két merész húzás a képeken . | |||||||||||||||||||||
HUJBI | Adatlap | 257638 | 2011. június 15. 14:14 | ||||||||||||||||||
Marci7 | Adatlap | 257636 | 2011. június 13. 19:57 | ||||||||||||||||||
MAZHL2005 | Adatlap | 257634 | 2011. június 13. 18:10 | ||||||||||||||||||
Üdv. Én nem is állítottam az ellenkezőjét, csak olvastam hogy a németek ilyen titulussal is illették. mellesleg erről a képről mi a véleményed, engem már régóta foglalkoztat | |||||||||||||||||||||
Béla | Adatlap | 257633 | 2011. június 13. 17:48 | ||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 257632 | 2011. június 13. 16:42 | ||||||||||||||||||
asian-defence.blogspot.com/2011/01/f-117-night-hawk-mockup-in-luoyang.html 1:1-es F-117-es makett Kínában. | |||||||||||||||||||||
MAZHL2005 | Adatlap | 257631 | 2011. június 13. 16:19 | ||||||||||||||||||
Üdv. Egy fórumon találtam ahol a SZU-152-vel foglalkoztak. A kép állítólag a típus tesztelése, lőgyakorlata után készült. Ferdinándon is tesztelték. Nem csoda, hogy a németek konzervnyítónak hívták a SZU-152-t | |||||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 257630 | 2011. június 13. 16:15 | ||||||||||||||||||
Ha megfigyeled a luk széleit, egyes helyeken láthatóan kifelé hajlanak. Ez arra utal, hogy belső detonáció nyitotta a rést. Már amennyire meg tudtam állapítani. | |||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 257629 | 2011. június 13. 15:48 | ||||||||||||||||||
Hoppá! Ez a Párduc vajon telitalálatot kapott, vagy "hatástalanították" a kezelői? | |||||||||||||||||||||
MAZHL2005 | Adatlap | 257628 | 2011. június 13. 15:37 | ||||||||||||||||||
Fodi | Adatlap | 257626 | 2011. június 12. 11:33 | ||||||||||||||||||
Igen, mint pl. régi kedvencem, az örök életű Ta-183, ehh Saab J-29, ooo, IAe 33 Pulqui II. :D Nem ennyire közvetlenül, de a jellemző arányokat és jegyeket több más gépen is látni. Az argentín gépet nem titkoltan német mérnökök tervezték, a Saab meg beszerezte a németek pár tanumálmányát a nyilazott szárnyakról. en.wikipedia.org/wiki/FMA_IAe_33_Pulqui_II Ez az "ugyanarra a követelményre ugyanazt dobja ki a gép" elv meg egy elég gyenge lábakon álló érvelés, főleg azokban az országokban szoktak rá hivatkozni, ahol érdekes módon "ugyanazokat az eredmémyeket dobta ki a számítógép mint valahol máshol". :) Mérnökként láttam már rengeteg ugyanarra a célra tervezett berendezést és közük sem volt egymáshoz. :) | |||||||||||||||||||||
silent8 | Adatlap | 257624 | 2011. június 11. 16:53 | ||||||||||||||||||
És ha már makettezünk, nézzük meg makett formájában a stealth black hawk-ot. www.youtube.com/watch silent8 | |||||||||||||||||||||
HUJBI | Adatlap | 257623 | 2011. június 11. 16:52 | ||||||||||||||||||
"FMA obtained assistance from Dornier on the project." - ezen nincs mit ragozni. a második világháborút követően (de már előtte is) rengeteg német (és magyar) szakember telepedett le Latin-Amerikában és helyezkedett el az argentin, mexikói és brazil repülőgépiparban. így született meg a Pucara vagy a Tucano is. a '60-as, '70-es években (és ma is) ezek az országok jó kapcsolatokat ápoltak a németekkel. | |||||||||||||||||||||
silent8 | Adatlap | 257621 | 2011. június 11. 16:39 | ||||||||||||||||||
silent8 | Adatlap | 257620 | 2011. június 11. 16:39 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Egy kisvideó a youtube-on a lezuhant Stealth Black Hawk-ról. Üdv. silent8 | |||||||||||||||||||||
jerry82 | Adatlap | 257619 | 2011. június 11. 16:10 | ||||||||||||||||||
Hello 1945 nov -1947 jun között Kingman Arizona ban több mint 10000 repülő várta hogy eladjákvagy bezuzák irányár: * BT-13 $450 * P-38 $1,250 * AT-6 $1,500 * A-26 $2,000 * P-51 $3,500 * B-25 $8,250 * B-17 $13,750 * B-24 $13,750 * B-32 $32,500 | |||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 257614 | 2011. június 11. 14:50 | ||||||||||||||||||
silent8 | Adatlap | 257613 | 2011. június 11. 12:54 | ||||||||||||||||||
Egyébként Levix igazad van. silent8 | |||||||||||||||||||||
silent8 | Adatlap | 257612 | 2011. június 11. 12:53 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Olvasom amit írtatok, szinte hihetetlen amit műveltek :DDD Azt hiszem egy s más embernek hiányzik az életéből a balhé, és vita. :DD Eleve így kezdtem, "nem akarok vitafórumot nyitni" mert tudtam, hogy azonnal ugranak a nagy vadak, ha valami olyat olvasnak amit egy laikus ír. :DDD Azt azért nem mondanám, hogy csak azért hasonlít 2 gép egymásra, mert a szélcsatorna próbák után ezt a formát hozták össze. Nem az a lényeg, hogy kinek van igaza. Nem is azért írtam :DDD Ez csak egy észrevétel volt. :DDD De ha ezzel valaki lelki világába beletapostam, akkor elnézését kérném! :DDD Üdv és jó makettezést! silent8 | |||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 257610 | 2011. június 10. 21:11 | ||||||||||||||||||
unicellular! Szerintem a másolat definícióján múlik, hogy elfogadjuk-e amit állítasz. A másolat szerintem akkor állna meg, ha a tervdokumentációt adják át. De erről nem volt szó. Ez a két gép hasonlít, hasonló volt a koncepció, de ez két eltérő gép. Az Alpha Jet Lite meg amolyan költői elnevezés. Ahogyan a MiG-29 és a Szu-27 aerodinamikai alapjai is azonosak voltak mégis két különböző gép született. A másolat az amit az oroszok csináltak az amerikai gépekkel a 2. vh után, meg amit a kínaiak csináltak, csinálnak. Szerintem. | |||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 257608 | 2011. június 10. 20:19 | ||||||||||||||||||
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/84/Iryda_NTW_11_93.jpg Oldalról a lengyel Irydara is hasonlít. Mégsem rokonok, ahogy igazából az Alpha Jettel sem. Ráadásul a Pampa csak egyhajtóműves. | |||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 257607 | 2011. június 10. 20:15 | ||||||||||||||||||
Úgy azért még halkan megírnám (bár én sem szeretnék vitafórumot nyitni), hogy két szárny hasonlóságát alapvetően egy szárnyszelvényből, vagy keresztmetszetből/ szárnyprofilból lehet megállapítani. Két fénykép az édeskevés. Üdv:p-51 | |||||||||||||||||||||
unicellular | Adatlap | 257606 | 2011. június 10. 19:05 | ||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 257605 | 2011. június 10. 19:02 | ||||||||||||||||||
Felsoroljunk Neked még kb. 150 olyan gépet, ami nagyon hasonlít egymásra? Azért van, mert egy törvénynek kell megfelelniük: aerodinamika a neve. Semmi köze a másoláshoz. Egyszerűen, ha hasonló feladatra terveznek gépet, nagy valószínűséggel ugyanazt az alakot dobja ki a szélcsatorna/számítógép. Üdv: p-51 | |||||||||||||||||||||
The_Ori | Adatlap | 257604 | 2011. június 10. 18:58 | ||||||||||||||||||
Az ebbe a kategóriába tartozó gépek mind hasonlítanak egymásra valamnnyire. | |||||||||||||||||||||
Neo954 | Adatlap | 257603 | 2011. június 10. 18:49 | ||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 257602 | 2011. június 10. 18:42 | ||||||||||||||||||
Szia silent8 Mintha azt írtam volna, hogy "nagyon hasonlít oldalnézetből",ezután jött a "de viszont"...! Keress alul- vagy felülnézeti fotókat, rajzokat, azokat is hasonlítsd össze, aztán olvasd el újra, mit írtam! Üdv R. | |||||||||||||||||||||
silent8 | Adatlap | 257601 | 2011. június 10. 18:19 | ||||||||||||||||||
Szia Rumcájsz 52! Nem szeretnék vitafórumot indítani. Nyilván igazad van, de ha megnézed a két gépet jelentős hasonlóságokat lehet észrevenni. A szárnynál alapvető hasonlóság, hogy mind2 gép felső vállszárnyas. Mindkettő szárnyai azonos szöget zárnak be. Itt van 2 kép. Hasonlítsd össze.Azt ne mond nekem, hogy jelentős eltérés van a 2 gép között. :DDD | |||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 257600 | 2011. június 9. 09:31 | ||||||||||||||||||
silent8 Ez azért egy kicsit erős túlzás. Oldalnézetben ugyan tényleg nagyon hasonlít a Pampa az Alphajet-re, de a repülőgépek tulajdonságainak elsőszámú és meghatározó fő része a szárny, itt pedig már lényeges eltérés van. Az Alphajet nyilazott szárnyú tipus, míg a Pampa-nak - bár jóval későbbi gyártású - egyenes szárnyai vannak, tehát jóval hagyományosabb konstrukció (egyébként nem véletlen, nyilazott szárnyat tervezni jóval nehezebb, bonyolultabb aerodinamikai munka). Üdv R. | |||||||||||||||||||||
Lala | Adatlap | 257599 | 2011. június 9. 07:57 | ||||||||||||||||||
silent8 | Adatlap | 257598 | 2011. június 8. 21:51 | ||||||||||||||||||
Szia! Ez egy Alphajet másolat. Argentinában van rendszeresítve. | |||||||||||||||||||||
Matróz | Adatlap | 257597 | 2011. június 8. 20:39 | ||||||||||||||||||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Szóval, ennél a változatnál csak a név és a feladatkör változott.