<<< Vissza |
makatamas | Adatlap | 286228 | 2010. augusztus 7. 10:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Diablo | Adatlap | 286227 | 2010. augusztus 6. 16:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Itt van minden építményem, időrendben: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jutas | Adatlap | 286226 | 2010. augusztus 6. 16:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Én is megnézném | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ambasa | Adatlap | 286225 | 2010. augusztus 6. 16:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kombájn | Adatlap | 286224 | 2010. augusztus 6. 12:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
én kíváncsi vagyok rá | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Diablo | Adatlap | 286223 | 2010. augusztus 6. 11:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Közel egy éve kezdtem el a gyufából készült makettekkel foglalkozni. Vadász tanuló vagyok, így az első "munkáim" (inkább próbálkozásaim) ezzel kapcsolatosak voltak. Készítettem 2 magaslest, vadetetőt, és 3 különböző típusú csapdát. Ezután a Luftwaffe után kezdtem nagyobb érdeklődést mutatni. A lesek, és csapdák után egy kicsit nagyobb falatra vágytam, így egy Messerschmitt Bf 109-es F2-es típusát készítettem el mindössze 2 nap alatt. Mivel első repülőnek nem is lett olyan rossz hát folytattam, így született meg a szintén Lufwaffe kötelékeiben szolgáló Heinkel He 111-es típusú közepes bobmázó. Mivel az eredeti gépek szinezése nem hasonlít a gyufa színére, így temperával festettem őket, de mivel a kezdeti nehézségek miatt a gépek kissé szögletesek lettek, a festés nem a legszebb. Ráadásul a méretük megeggyező, ami annyiból gáz, hogy a Heinkel, közel kétszer akkora valójában, mint a kis vadászgép. Egy hosszabb pihenő után a Star Wars felé fordultam. Kedvenc járművem, a Lambda osztályú komphajó. Kisebb nehézségeim akadtak ismét, de az esetből tanulva a következő gyártásnál használtam, amit tanultam. Három Birodalmi AT-AT lépegető született meg a kezem alatt. Az építésük egyszerre folyt, egy-egy lépés különbséggel. Sokáig gondot okozott, hogyan állíthatnám lábra őket. A négy oszlop szerű láb nem volt képes elviselni a lépegetők robosztus testét. Ez a dolog többször is nagyon felbosszantott, és nem egyszer akartam megszabadulni a darabokban fekvő "kudarcaimtól", de nem volt hozzá szivem. Közel három hónap várakozás, és kerülgetés után mégis újra ragasztót ragadtam, és erősítettem a lábakon, de ez még mindíg nem volt elég. Ekkor úgy döntöttem, hogy megteszem, amit nem akartam. Hurkapálcákból készítettem merevítőket, melyek a lépegető két oldalán, hátul, és elől is megtartják azt. Ezután az álom befejeződhetett, és egy kis "diorámába" állíthattam őket. Néhány napi pihenő után vissza tértem a Luftwaffe "kötelékébe", és elhatároztam, hogy egy nagy német légi flottát hozok össze. Az első gép kész van belőle, ami mi lehetne más, mit az annak idején pályafutást indító Messerschmitt Bf 109 F-2-es típusának a feljavított változata. Az első gép, és az új gép között hatalmas a külömbség, pedig csak valamivel több, mint fél év választja el őket. Ha kíváncsi valaki valamelyik építményemre, szívesen töltök fel képet. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Építész | Adatlap | 286222 | 2010. április 19. 23:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az a nagyszerű, hogy bármit meg tud építeni ezekből a szögletes hasábokból...bármit, bármilyen görbületet, ívelt formát telejesen pontosan | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Építész | Adatlap | 286221 | 2010. április 19. 23:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez az ember egy valóságos mnűvész. Elképesztő amit tud. Azt kell mondjam mi itt a fórumon amatőrök vagyunk Hozzá képest... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stefan | Adatlap | 286220 | 2010. április 19. 10:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem tudom volt e már... "Egy 38 éves férfinek 6 évre volt szüksége, hogy egy várost felépitsen fogpiszkálokból. Ehhez szüksége volt 6 millió fogpiszkálóra és 170 liter ragasztóra. Egy épületet 6 hónap alatt tud felépiteni, részben mindent létráról épitett. Ő a Tudomány és Technologia Múzeumban Siracusa New-York dolgozik. Vessetek egy pillantást az ö kreácóira, öt nevezik a legtürelmesebb embernek a földön" -Vagy csak a legelmebetegebb, de el kell ismerni, hogy jók lettek :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Építész | Adatlap | 286219 | 2010. február 26. 21:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyformátumú, gigantikus munka. Minden elismerésem a készítőjének. Lehet többen csinálták... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Keri | Adatlap | 286218 | 2010. február 26. 20:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Csabi | Adatlap | 286217 | 2009. július 30. 13:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hello! Én szeretnék készíteni egy hajó makettet gyufából, és azt szeretném kérni hogy ha valaki csinált már ilyet az legyenszíves küldjön nekem képeket róla , hogy valahogy el tudjam kezdeni. email: csabi_93@citromail.hu előre is köszi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stefan | Adatlap | 286216 | 2008. október 3. 11:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szeretnénk látni a makettjeidet. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
biciklisvandor | Adatlap | 286215 | 2008. október 3. 06:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szeretném megmutatni makettjeimet. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
bavida | Adatlap | 286214 | 2008. február 14. 16:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hát ez nem semmi! http://www.origo.hu/auto/20080214-ezust-nyil-gyufabol.html | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 286213 | 2007. július 9. 19:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Úgy látszik nem csak mi voltunk piromániások... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
korzaar | Adatlap | 286212 | 2007. július 5. 21:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
és milyen frankon égtek:))) legalábbis mi azzal szorakoztunk, hogy mikor készen voltak akkor meggyujtottuk, meg a western falut is ami szintén gyufábol, meg lécekböl készült | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 286210 | 2007. július 4. 21:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anno, még az általánosban volt egy osztálytársam aki kockákat csinált gyufából. Akkor volt a kánanán amikor bejöttek a klf színű fejekkel rendelkező gyufák. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stefan | Adatlap | 286206 | 2007. július 4. 13:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
tray | Adatlap | 286205 | 2007. április 26. 23:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kisrozi | Adatlap | 286203 | 2006. augusztus 6. 20:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Konkrétan eszméletlen | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csatai | Adatlap | 286202 | 2006. augusztus 6. 16:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egyébként olvava a korábbi hozzászólásokat, nekem a magyar gyártású Korona gyufa, a barna fejű, tökéletesen bevált a makettezéshez, mert szabályos szögletes az alakja és egyenesek is. Persze, vannak kivételek de még akkor is az a legjobb. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 286201 | 2006. augusztus 6. 14:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
fuuu! hányszor próbáltad felgyujtani, mire eddig eljutottál?! :-O Szép! Grat! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csatai | Adatlap | 286200 | 2006. augusztus 6. 10:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Remélem tetszeni fog:) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bendeguz | Adatlap | 286199 | 2006. augusztus 5. 04:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
öcsém, látom téged is elkapott a gépszíj rendesen, amúgy eg gratula, szép lett | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csatai | Adatlap | 286198 | 2006. augusztus 4. 21:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
warbirds | Adatlap | 286197 | 2006. július 20. 21:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
jahhogy!! köszi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 286196 | 2006. július 20. 21:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pl bevizezed és már lehet is melegíteni.A melegítés hatására a víz gőzzé válik és a fa hajlíthatóvá válik. Mihelyst kihűlt, a marad a meghajlított formán. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
warbirds | Adatlap | 286195 | 2006. július 20. 21:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Én csak azt nem értem, hogyan lehet a fát melegíteni?? Biztos van rá magyarázat. Plíííz! :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kisrozi | Adatlap | 286194 | 2006. július 20. 21:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
szia ide nem tudnál párat feltenni? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csatai | Adatlap | 286193 | 2006. július 20. 20:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szasztok Srácok! Én most raktam össze bolti gyufából egy Honda S2000-est. 1 év mnukám volt, és egész tűrhető lett. A gyufáknak a fejét lávagtam, és melegen hajlítottam őket ey sablonra, így lettek az ívek...Egyébként kabrio lett, a belsőtérhez is igyekeztem gyufát használni, az ülések váza lett ebből, persze benotam az álalam fellehető legvékonyabb műbőrrel:) A műszerfal at festettem,a kormány meg makettgyurmából lett kisütve. Ha érdekel az autó, akkor írjatok e-mailt, küldk képeket. 24Cm hosszú lett... Van egyébként egy A/4-es méretű berendezett házam is, levehető tetőtérrel, erkélyel, ez majdnem 5 évnyi munkámba tellet, hoszabb megszakításokkal...Ha érdekel, ezekről is küldök képeket, ha kell... Üdv : Csati (csatai@citromail.hu) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ZomBeeZ | Adatlap | 286192 | 2006. május 25. 17:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Unokatestvérem papája katona évei alatt egy csodálatos hajót rakott össze az orosz laktanyák mélyén :)Az is gyufából volt...a vitorlák pedig szárított disznóbőrből...gyönyörű a hajó...:) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
tray | Adatlap | 286191 | 2005. március 19. 22:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A faterom foglalkozott gyufákkal... Emlékszem, egy kb. 1 méteres Eiffel-toronyra, meg egy hasonló méretű vitorláshajóra, amit gyufákból rakott össze. Illetve, a hajó testén csak "burkolás" volt a gyufa, az árbócok esztergált farudak voltak, viszont a vitorlák szintén gyufából épültek - ezeket úgy csinálta, hogy megfelelő (boros) üvegre tekerte rá a vitorla papír rajzát, arra tekert egy átlátszó, de kemény fóliát, és ezen ragasztotta össze a cuccott, aminek így szép íve volt. Tök szép dolgokat lehet így építeni... Egyébként teljesen kommersz gyufák voltak. A teli doboz gyufát be kell gyújtani (lobban egy nagyot, de nem vészes), majd pár másodperc elteltével be kell csukni, akkor el is alszik. Az eredmény az, hogy a "mérges" vége fekete lesz, de ott még egy elég sötét színből kb. a gyufa feléig halványulva füstös árnyalata lesz a szálaknak. Ha van kérdés, segíthetek. Én csak 10-12 éves koromban foglalkoztam a dologgal, azóta nem, de ha tudok, segítek... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 286190 | 2005. január 11. 19:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hajóácsok azt használják. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 286189 | 2005. január 11. 19:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem válogatni kell a gyártók között, mert nem mindegyik marad az ember kezében vagy száll el, amikor meg akarod gyújtani. Ha ilyet talász, az valszeg makettezéshez is jó lesz. Mellesleg van gázgyújtó kivitelben is, az jóval hosszabb és vastagabb is. Persze nem mindenhez aklkalmas, mármint a mérete miatt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tomi | Adatlap | 286188 | 2005. január 11. 18:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem nincs de brobáld meg hurkapálcával.A vékonyabbik nagyon jó csak parketa ragasztó kell hozá | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
  | Adatlap | 286187 | 2005. január 11. 11:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Létezik olyan gyufa amivel lehet makettezni?Mert a boltiakkal sok bajom van.Hol lehet kapni egyáltalán? |
<<< Vissza |
érdeklődök egyre inkább a gyufa makettek iránt.
az előző magasles nagyon megtetszett és meg is szeretném építeni a közeljövőben.
ehhez lenne pár kérdésem.
az egyik hogy a gyufához melyik ragsztót érdemes használni faragasztó pillanat ragasztó stb?
én pl henkel faragasztón gondolkodtam.
másik kérdésem hogy tudtok e olyan magyar oldalakról ahol bővebben foglalkoznak gyufamakettezéssel.
ragasztás nélküli kockától egészen a komoly házakig.
előre is köszi