<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111. |
Adam | Adatlap | 291117 | 2007. január 8. 10:22 | ![]() | |
Stefan | Adatlap | 291116 | 2007. január 8. 09:07 | ![]() | |
DjBogyi | Adatlap | 291115 | 2007. január 7. 22:27 | ![]() | |
Üdv Stefan! Köszi a tippeket, az elemtartó a vázon kívül lesz álcázva hengeres tartálynak ferdén nyíló tetővel. Nem lesz 12V, üvegszállal vezetem el a fényt majd. Xenonos Jelcz lesz. Hobbirendszám mellett TESCO-s szatyor, sárgamellény, menetlevél, stb. is kerül majd a fülkébe, ha már ott tartok majd egyszer. | |||||
Stefan | Adatlap | 291114 | 2007. január 7. 19:06 | ![]() | |
12 V az elég sok egy LEDnek. Ha megküldted annyival, akkor az már szerintem nem is fog többet világítani. Kell egy minimum 1KOhm -os ellenállást elérakni. A másik, hogy valami olyan helyre érdemes az áramforrást rakni (elemek használata esetén), hogy lehessen cserélni, ha lemerült (tudom evidens, de én már feledkeztem meg ilyen "apróságról"). Egyébként szerintem a sárga LED is jó lehet, ha teherautót építesz. Régebben nagyon divat volt a sárga izzó használata (még a jó kis sufnituning korszak), amit sok teherautón is látni (persze az ablakba rakott beceneves rendszámtábla is szériatartozék :) ). Személyautón persze lehet Xenont imitálni, de újabb kamionokon kívül nem hiszem, hogy nagyon elterjedt lenne a xenon. | |||||
Zombojca | Adatlap | 291113 | 2007. január 7. 15:33 | ![]() | |
Szerintem nem baj, hogy kékes, attól függ hogy mihez kell... Lehet xenonként használni ;) ( nézzük a pozitív oldalt ) | |||||
lucky | Adatlap | 291112 | 2007. január 6. 20:44 | ![]() | |
Ja és a Conrad is forgalmaz LED-eket bár nem a legolcsóbban. | |||||
lucky | Adatlap | 291111 | 2007. január 6. 20:43 | ![]() | |
DjBogyi! A "fehér" LED-ek mindegyike egy kicsit kékes fényű.De hát létezik olyan autó izzó is ami ilyen fényt ad. Az általad fotózott fehér LED egy szabvány 5mm-es tokozású tipus. A másikat 3 mm-esnek nézem.Ebben a méretben van más színű is (pl sárga) a fehér kivételével.Legalábbis én még nem találkoztan ilyennel. Ez tokozás nagyon elterjedt, rengeteg féle típust tokoznak így. Az SMD-k között van olyan ami lapos úgy 1mm magas és egy 3*3mm-es négyzetet formáz. Egy kis gond van azért vele mert 12V alatt nem nagyon akar világítani. Esetleg szóba jöhet még az üvegszál fényvezetőnek. | |||||
DjBogyi | Adatlap | 291110 | 2007. január 6. 20:22 | ![]() | |
Ma meglátogattam rég nem látott klubomat, be is fejeztem a 15-ös hidat. De elötte kiszereltem két potyaöngyújtóból ledeket. Pláne úgy az igazi, ha az ember nem is dohányzik és a kolegáktól megkapja. Szóval a fehér led jó nagy (5 mm) viszont fényes is. Egy baj van vele, hogy csakugyan kissé kékes fénnyel világít. Ezt az OMV kúton lehet kapni, kb. 150-200 Ft. A másik, amiben a szintén erős fényű de piros és sokkal kisebb LED van, mikrokapcsolóval, L&M repicucc. Mindkét ledhez 3 db gombelem adja az energiát. A fehér szerkezete csak úgy lazán forrasztás nélküli. Belemértem a Jelcz lámpába, de túl bumfordi. Lehet plexivel kellene átvezetni a fényt kétfelé. Hátulra még egy ilyen pici pirosat kellene szereznem és gyakorlatilag már teljes a felszerelés. Ez a barna egyszerű elemtartó nagyon megtetszett. Kívülre is elhelyezhető a vázon. Mondjuk egy olyan hengeres fedővel, mint amilyenek a fali WC papír tartók. Mire nem jók ezek a kis gagyi öngyújtók! Persze minderre csak a legvégén fog sor kerülni, mikorra már minden alkatrész elnyerte helyét a maketten. | |||||
atya2001 | Adatlap | 291109 | 2007. január 6. 08:17 | ![]() | |
Hali Bogyi Még vannak ilyen rendes eladók...? Mindenesetre örülök neki, mert azzal a körpengés dologgal nem igazán tudtál volna, normális köröket vágni. Sőt szinte semmit nem tudtál volna vele vágni, mert az csak ilyen naggyából vágásra jó. csaio atya | |||||
DjBogyi | Adatlap | 291108 | 2007. január 5. 21:21 | ![]() | |
Sziasztok! Körkivágó ügyben haladás történt. Ugyanaz az eladó, elismerve tévedését megrendelte azt a bizonyos körkivágót, ami a képen is van. Ezt a textil vágót pedig visszaveszi. Aláírta és le is pecsételte a blokkot. KB 10 nap és itt a körkivágóm. Ez így korrekt volt. | |||||
Zombojca | Adatlap | 291107 | 2007. január 5. 14:21 | ![]() | |
Hello Atya2001! Sajnos képek csak nagyon ritkán lesznek mert nekem nincs fényképezőm... Egyébként nagyon jó lett a Tatra!!! Jó makettezést mkinek! Zombojca | |||||
Adam | Adatlap | 291106 | 2007. január 5. 10:51 | ![]() | |
Hali! Csatlakozom EmG véleményéhez. A rajzon tisztán látszik, hogy a híd enyhén csavart. Viszont a kardán erős emelkedése nem csak a híd csavarásából adódik. A kardáncsuklónál erős törés van. Én csavarva építettem meg a hidat, de nem vagyok biztos benne, hogy feltétlenül szükséges, mert az összerakott maketten igazából nem látszik a dolog. Egy korábbi képemen lehet látni, hogy igazából feleslegesen építettem csavarva, mert a híd közel vízszintes, bár ez adódhat a teljes hátsó felfüggesztés pontatlan összerakásából is... www.makettinfo.hu/forum/upload/174.262.8_008.jpg Üdvözlet: Ádám | |||||
EmG | Adatlap | 291105 | 2007. január 4. 22:55 | ![]() | |
Hello Atya! Köszi a rajzokat,valahol megvan a makett is elmentve,de nem volt hozzá rajzom ezért hála neked már teljes! Bogyi! Szerintem ezeken a rajzokon is látszik,hogy meg van csavarva,nézd meg menyire felfelé áll az első kardán!De mindegy ez minket nem érint.. Üdv:G. | |||||
DjBogyi | Adatlap | 291104 | 2007. január 4. 22:25 | ![]() | |
Szia Atya! Először is köszi a felvilágosítást, azt a gördülős vágót majd lepasszolom a családban. Az a baj, hogy ez is azt mutatja mennyire értenek az eladók a dolgukhoz. Hiába magyaráztam el neki 5-ször is, ezek szerint ő sincs tisztában dolgokkal. Na mindegy. A Jelcz rajzokat nagyon köszönöm és szerintem a többiek is. Íme a bizonyíték: a belső híd (16-os) NINCS megcsavarva. Ez valamiféle újítás csak. A méretezett jellegrajznak meg külön örülök, mert nagy anyaggyűjtő vagyok, tehergépkocsis téren. Ez pont nem volt meg. Köszi szépen. Üdv. | |||||
atya2001 | Adatlap | 291103 | 2007. január 4. 21:59 | ![]() | |
Hali Mivel sokan elkezdtétek építeni a Jelczet, szeretnék kis segítséget nyújtani nektek. Mivel ezt már nem hiszem, hogy belehet szerezni, ezért merem megosztani, szerintem már csak digitális formában létezik. Ez 3 tervlap a Jelczről: 2 össze van műsolva, a 3. sajnos darabokban van, de attól még lehet használni. Illetve vannak képek is és rövid leírás Remélem sokaknak tudtam segíteni, használjátok egészséggel: Egy 6 megás rar file http://www.2big.hu/modules/download.php?ufile=56301/atya2001/jelcz_tervrajz.rar Szándékosan nem teszem linkbe, hogy kitudjátok másolni. csaio atya | |||||
atya2001 | Adatlap | 291102 | 2007. január 4. 21:53 | ![]() | |
Hali Bogyi Az nem körkivágó. A körkivágó olyan, mint egy körző, azt amit te vettél, az egy textil vágó, körpengés kés, szerintem makettezéshez nem használható. Remélem nem vettem el a kedved, de sajnos ez nem az amire te gondoltál. Amire te gondoltál az ez: www.olfa.hu/images/kesek/dekor/CMP-1.jpg Nekem is ilyen körkivágó késem van, meg sokaknak is, itt. csaio atya | |||||
DjBogyi | Adatlap | 291101 | 2007. január 4. 21:47 | ![]() | |
Bevallom, most kicsit áll az építés, ugye a nők miatt is:-) Illetve beszereztem némi cuccokat makettezéshez. A tördelős pengém ugye már megvolt. A körkivágó érdekes darab. Arra számítottam, hogy tekerni lehet majd, mint a körzőt és úgy vág ki kört. De ez gördülve vág. Van a képen egy kiegészítés hozzá, amibe be lehet fogni, de azt hiszem külön kell rendelnem majd hozzá. Hidat valószínűleg én sem fogom megcsavarni. Mert nem szokványos a tehergépkocsikon. | |||||
atya2001 | Adatlap | 291100 | 2007. január 3. 21:51 | ![]() | |
Hali Bomb Nagyon szépen köszönöm, az eddigi megörzést is, és mindenképpen szólok, ha fogok menni. csaio atya | |||||
EmG | Adatlap | 291099 | 2007. január 3. 19:54 | ![]() | |
Hali,Bogyi és ádám! Én is arra gondoltam előszőr amit Ádám mond,csak még anyit hozzátennék,hogy ennek akkor van jelentősége(a valódi teherautón) amikor az első híd teljessen ki van rugózva(előre billen a mérleg) akkor nagyon nagy lenne a kardán szögeltérése és nem képes normális módon működni(nagy szöggyorsulás nélkül).Én nem fogok ezzel kínlódni szerintem nincs jelentősége a maketten,és amint látom a neten egyiken sincs megcsavarva a már kész Jelczeken. Üdv:G. | |||||
Bombraider | Adatlap | 291098 | 2007. január 3. 13:00 | ![]() | |
Szia atya! Szolnokra elvigyem az evergreent? Gondolom ja. Csak akkor majd légyszi szólj,mert elfelejtem...:( üdv:bomb | |||||
Adam | Adatlap | 291097 | 2007. január 3. 12:40 | ![]() | |
Hali! Szerintem azért van csavarva, mert ez ugye az "első" hátsóhíd. Namost ennek a kardántengelye már enyhén felfelé fog menni, hogy elérje a motornál lévő csuklót. Ennyi okot látok rá, bár ez nem teljesen állja meg a helyét, mert ugyebár mindkét végén csukló van, ergó majdnem mind1, hogy merre indul el a dolog... Na ezt most jól megmondtam, csak nem biztos, hogy érthető voltam... Ádám | |||||
DjBogyi | Adatlap | 291096 | 2007. január 3. 07:40 | ![]() | |
Üdv, EMG és Ádám és többiek! Ma reggel nézegettem a diagramokat, és csakugyan látható, hogy a 16-os híd a hossztengelye körül van elcsavarva. Valamint szerepel az egyik ábrán (a 16-os összeállításiján) a 16A formázósablon is. Már csak 1 nyitott kérdés maradt számomra: miért van vajon megtekerve a 16-os híd? Rég tanulmányozom a teherautókat, de ilyennel még nem találkoztam. | |||||
DjBogyi | Adatlap | 291095 | 2007. január 2. 22:34 | ![]() | |
Ja, a formázósablonokat már magyar maketten is alkalmazták, most jut eszembe. Pont azon a rózsaszín Trabin is, amelyiknek a lapjait, ha minden jól megy szombaton fogom elhozni és természetesen az A3-as lapokat meg is osztom veletek is, ahogy azt már régen megígértem. valószínűleg úgy szkennelem majd, mint egyszer egy régi borász oklevelet, 2 darabban és azután összerakom képszerkesztővel. A nagyobb makettek szkennelésére pedig kitaláltam, hogy lehetne kettévágni a lapot, ami nagyobb A4-nél és úgy beszkennelni. Igaz ezt lehet majd virtuálisan vágni, ahogyan a forma-1-es kocsikat is láttuk. | |||||
DjBogyi | Adatlap | 291094 | 2007. január 2. 22:25 | ![]() | |
A puha lapon szereplő alkatrészekből formázósablont lehet összerakni. (sejtésem igazolta az angol útmutató is) Ez arra való, hogy ezen lehet meghajlítani, formázni az alkatrészeket. Pontosan a 16-os híd csavartsága miatt készítették. Ez nem is szerepel a diagramon mert nagybetűs alkatrészek. Amúgy még nem hagytalak le, csak ugye a segédalvázzal több nálam a Jelcz. Most elkészült a hátsó, 15-ös híd gömbölyű része, szintén nem tervezem gittelni és csiszolni, mert szerintem így jobban visszaadja papír mivoltát. Aztán, ha már így benne voltam a gömbölyítésben elkészítettem a rugóházakra való végelemeket is. De addig nem rakom fel és a rugókat se rögzítem, míg a futómű teljesen fel nem kerül. Akkor majd rögzítek mindent a maga helyén. | |||||
EmG | Adatlap | 291093 | 2007. január 2. 21:35 | ![]() | |
Hali! Először is B.Ú.É.K. mindenkinek! Atya!Nagyon klassz a Tatra látom a németeknél is be volt rá mindenki izgulva! Bogyi!Nagyon szépen haladsz (már nem hogy behoztál meg is előztél:(()a Jelcz-el és nálam is most jön majd az "első"hátsóhíd.Egyébbként nekem fogalmam sincs erről a megcsavarásról ráadásul az ábrán ahol a a két híd közötti méret van megadva,tökéletessen egyenes mind a2 nincs megcsavarva az első!?Továbbá szerinted hová valók a vékonyabb papíron lévő alkatrészek??? 16A*,16B*,16C*,16D*?? Üdv:G. | |||||
Stefan | Adatlap | 291092 | 2007. január 2. 11:45 | ![]() | |
Helló mindenkinek! Atya! Szép lett a dioráma. Jó lett a koszolás is. Bogyi! Jól haladsz. Lassan, de biztosan. Szerintem ezt így is kell. Én most inkább műanyagozok, de ez csak átmeneti :) | |||||
DjBogyi | Adatlap | 291091 | 2007. január 2. 09:57 | ![]() | |
Üdv Ádám! A kis lyukon én is gondolkodtam, de megnéztem sok alvázat és sokan bennhagyták. Majd megpróbálom fúrni. A hidakat én is kibogoztam. Pont a képeid alapján. A 15-ös a leghátsó és a 16-os az enyhén csavart. | |||||
Adam | Adatlap | 291090 | 2007. január 2. 08:58 | ![]() | |
Hali! Jól halad a Jelczed, ügyi vagy... Ez az enyhén "megcsavart" híd, vagy az a másik lesz? Én azt annyira nehezen bírtam felfogni, kihámozni az adott instrukciókból... Jah, meg még annyit jegyzek meg, ogy szerintem az alváz leghátulján lévő apró kerek lyukat fúrd ki, vagy lyukaszd ki, mert sokat lendít a dolgon ;) Üdvözlet: Ádám | |||||
DjBogyi | Adatlap | 291089 | 2007. január 1. 22:44 | ![]() | |
Köszi szépen segítettél az ötletekkel. Amint azt korábban említettem. Összeépült a 15-ös híd teste. (azóta már leszedtem a szöszöket :-))) Még friss. | |||||
atya2001 | Adatlap | 291088 | 2007. január 1. 21:46 | ![]() | |
Hali Bogyi A turbó csövek azok, forrasztóón huzalból vannak, és humbrol átlátszó narancssárga festékkel van festve. A többi csövek azok rézdrót. A különböző csövekhez, és vezetékekhez, én eddig szinte mindig forrasztóónt hazsnáltam. A tengelyekhez aminek tehert is kell viselni rézdrótot használok ez sokkal merevebb. Szoktam még elvétve használni virágkötöző drótot, valamint elektromos vezetékek belselyéből kiszedett különböző vastagságú rézhuzalt. De lehet nagyon sok hasznos holmit találni a lakásban, mint pl tollbetét, amit azért nem szeretek, mert soha nincs olyan méret ami kellene. :D De van mégegy újdonságom, /ami még nincs nálam, mert nem volt időm átvenni/ de rendeltem különböző átmérőjü Evergreen csöveket. Ezek müanyag csövek. Remélem tudtam segíteni. csaio atya | |||||
DjBogyi | Adatlap | 291087 | 2007. január 1. 20:40 | ![]() | |
Szia Atya és BUÉK! Nagyon klassz lett a gép. Szerintem a kerekek sem olyan gázosak rajta. A csövekre azért kíváncsi lennék, miből vannak? Gumicső festve vagy más. A Jelcznél is kellenek majd vastagabb csövek. Ott most a futóművek következnek. | |||||
atya2001 | Adatlap | 291086 | 2007. január 1. 12:12 | ![]() | |
Hali krisz és Zombojca Örülök, hogy egyre többen építenek komolyabb maketteket, csak így tovább, várom a képeket. csaio atya | |||||
atya2001 | Adatlap | 291085 | 2007. január 1. 12:10 | ![]() | |
Ahogy ígértem az ünnepek alatt befejezem a Tátrát. Nos tegnap elkészült! Sajnos ezek a kerekek soha nem úgy sikerülnek ahogy szeretném, de már egy fokkal jobb lett, mint a Man-é. Sokat gondolkodtam azon, hogy ragasszam e rá az alapra a makettet, és végülis jobbnak láttam rögzíteni, így nagyon sok dolog nem látszik, amit az alján megcsináltam, de a biztonság kedvéért jobb lesz így. Remélem tetszenek a képek. :D Most egy kicsi szünetet tartok, aztán neki állok, a Jt-34-nek. csaio atya | |||||
krisz01 | Adatlap | 291084 | 2006. december 31. 17:13 | ![]() | |
Boldog új évet kívánok mindenkinek!!! Ma megcsináltam az első lökhárítót. Én is csak utólag vettem észre, hogy a vékony lapokon ott van az alkatrész hátulja. Majd veszek filctollakat és megcsinálom. Képek: krisz02.atw.hu | |||||
Zombojca | Adatlap | 291083 | 2006. december 31. 16:23 | ![]() | |
Köszi szépen a jótanácsokat! Zombojca BÚÉK!!! | |||||
DjBogyi | Adatlap | 291082 | 2006. december 31. 15:20 | ![]() | |
...végül egy elhamarkodott ajánlat: Ha az angol sem menne, ezt le tudom fordítani magyarra esetleg. (mivel angoltanár is vagyok vagy mi a szösz.) Mindenkinek BUÉK!!! | |||||
DjBogyi | Adatlap | 291081 | 2006. december 31. 15:16 | ![]() | |
Szia Zombojca! A 11d-t egyben kell hagyni, úgy vágd ki. Ebből hengeres tengely lesz. Azért vab mellette nagyobb téglalap mert ahogyan tekered fel lesz majd egy vaskosabb része így lehet bedugni a helyére. Teljesen a papírlap szintjéről kell tekerni a nyíl irányába. A rugókhoz valóban drót kell. Lengyelben nem olyan nehéz eligazodni. Az S-esek azok valamiféle sablonok mindig. Mert más anyagból hajlítod, vágod, stb. F-fel majd az ablaküvegek lesznek. Aztán az összeállítási rajzokon van olyan, hogy nyíl és odaírták: PRZÓD. Ez a menetirányt jelöli, vagyis, hogy merre van a kocsi eleje. Összeállítási leírás pedig van angolul az Orlik honlapján. | |||||
DjBogyi | Adatlap | 291080 | 2006. december 31. 10:31 | ![]() | |
Szia Krisz! Jól alakul ám ez a Jelcz akkor is. Pláne ismerve, hogy kezdő vagy a szakmában:-))) Egy pár tipp az újévre.: Egy vékony fekete filccel húzd ki a fehér éleket. Az alsó kereszttartóknál pedig van hátlap feketéből egy puha oldalon. De erre én is csak utólag jöttem rá, de filceztem. Aztán valszeg a szélesség eltérés az íves kereszttartók miatt van. ezt még összerakás elött kellett volna korrigálni, mert a cég valóban kissé szélesre méretezett. Utóla már csak kicsit lehet összenyomni óvatosan rajtuk. Vagy talán, ha itt is van segédalvázkeret akkor azzal egyenesíthetsz. Végül a vázelemeknél (hossztartók) a kis peremeket tovább kell összanyomva tartani, míg meg nem köt eléggé a ragasztód. Haj RÁ!!! Újabb Jelcz épül!!! Ja, és nézz körül neten, más is építget tűzoltót, tanulhatsz belőle, meg innét is. Üdv és BUÉK mindenkinek!!! | |||||
Zombojca | Adatlap | 291079 | 2006. december 31. 10:18 | ![]() | |
Hello! Na haladtam a Jelczzel ( képek sajna nem lesznek )... Egész jó!! DjBogyi! Van pár kérdésem Hozzád: a Jelcz 11d alkatrésze ( már ha neked is úgy van ) egy olyan hosszú csík meg mellette egy feleakkora.. Hogy lesz abból olyan dolog, amilyennek Te megcsináltad? 8)... És a másik: én a lengyel nyelvű sablonokon nem tudok eligazodni. A laprugóhoz kell 2 bigyó, de az mi??? Valami drót? Előre is köszi és jó makettezést mindenkinek!!! Zombojca ;) | |||||
krisz01 | Adatlap | 291078 | 2006. december 30. 19:21 | ![]() | |
Hi! Rendeltem két Jelcz makettet, a billentőset és a tűzoltót. Tegnap el is kezdtem a tűzoltót. Kicsit elrontottam, mert az elején és a végén 31mm a közepén meg 34mm a két tartó. Képek: krisz02.atw.hu | |||||
atya2001 | Adatlap | 291077 | 2006. december 30. 10:19 | ![]() | |
Hali Bogyi Valóban előfordul a nyomdai eljárásban szín eltérés, de szerintem még mindig elfogadhatóbb, mint az otthoni nyomtatás. Legalábbis nekem ahány lap volt, annyi árnyalotot kaptam eddig. Az utólagos teljes átfestést általában, azért szokták, hogy valóban a szín eltérés eltakarják, illetve, nagyon sokan gittelik és csiszolják a maketteket, ezekben az esetekben kötelező a teljes átfestés. Már nagyon sokan pisztollyal festik a makettet. Szépen halad a gép, csak így tovább. csaio atya | |||||
DjBogyi | Adatlap | 291076 | 2006. december 30. 09:18 | ![]() | |
Nézegetve Ádám képeit én is rájöttem, hogy mielött tovább haladnék a futóművel, el kell készíteni a segédalvázkeretet, mert később sokkal nehezebb lenne a helyére tenni. Így is lett. Tapasztalatok: alapból hosszabb kereszttartói vannak, mint az alváznak, így "fűrészelni" kellett. Észre vettem, hogy bizonyos helyeken a nyomdai kivitel azért hagy némi kívánnivalót maga után, nevezetesen nem egyforma piros mindenhol a piros, ill. korrigálni kellett a nyomdai foltokat néhol. Ezt egyébként (utánszínezés) legjobb egy kifogyófélben lévő filccel végezni, mivel ez éppen hogy árnyal szinte csak. Nem tudom nektek hogy van, de nálam az alváz egy árnyalatnyit sötétebb, mint a segédalvázkeret. De láttam neten is hasonlót. Szerintem páran ezért festik a makettet. Legalább most olyan hatást kelt, mint ha most lett volna nagyjavításon a gép :-))) | |||||
atya2001 | Adatlap | 291075 | 2006. december 28. 22:11 | ![]() | |
Hali Bogyi Huh a fekete fotókarton nagyon nagy ötlet, tetszik, valszeg én is így fogom majd csinálni. Gratulálok az építéshez, csak így tovább. csaio atya | |||||
DjBogyi | Adatlap | 291074 | 2006. december 28. 21:32 | ![]() | |
Nagyon klassz lett a TATRA. Asszem amúgy már be lehet szerezni, valaki kérdezte még jó pár hónapja... Már kezdtem azt hinni, az ünnepek alatt nem fórumozik senki. na én is küzdöttem a Jelcz-cel, a laprugók tartói és a drótok készültek el. A kettő közül az egyik kicsit nyomottabb, de viszonylag jó lett az is. nagyon jól mutatnak a vázra felrakva... Laprugóba egyébként vastagításnak fekete fotókartont használtam. Így csak a hordozót kellett filceznem. | |||||
atya2001 | Adatlap | 291073 | 2006. december 28. 16:03 | ![]() | |
csaio atya | |||||
atya2001 | Adatlap | 291072 | 2006. december 28. 16:01 | ![]() | |
Hali Kicsi Tatra Frissités: Tulajdonképpen teljes egészében elkészült a kamion, már csak a kerekek vannak hátra. Elkészült a már majdnem végleges koszolás, a bal oldalsó elemen gumifelkenődést próbáltam megjeleníteni, remélem fellehet ismerni. Valamint a kipufogók általi kormozódás volt a másik nagyobb feladat, sajnos nem úgy sikerült mint szerettem volna, de azért talán elmegy, még kell gyakorolni. A koszolást a szokásos vízfestékkel és pasztelkrétával oldotam meg. csaio atya | |||||
DjBogyi | Adatlap | 291071 | 2006. december 26. 22:48 | ![]() | |
Ezek szerint van egy új Jelcz-es is körünkben. Haj Rá! Tűzoltósom nekem is van csak egyelőre netről. A billencs jobban felcsigázott. Amúgy én is épp futóművezem. Elkészültek a laprugók és most a tartóházaik vannak soron. Ehez kapcsolódik tippem is. A kicsi íves hajtást úgy oldottam meg, hogy a kivágott elemet a hajtani kívánt résznél rátettem a drótra. Aztán ügyesen mindkét oldalról lenyomtam a vágólapra így a papírban íves "törés" keletkezett. Asszem ilyen technológiát (préselés) a fémiparban is használnak. A kamionos fórumon épp LED-es munkákat mutattak be, lenyűgöző mert egészen aprók is vannak benne. Végül a fenébe is de megint egy újabb munkanap jön, hogy elvegye a makettezéstől az időmet :-)) | |||||
Lacc | Adatlap | 291070 | 2006. december 26. 19:33 | ![]() | |
Képek lesznek majd? amúgy nekem is ez az egyik karácsonyi ajándékom;) | |||||
Zombojca | Adatlap | 291069 | 2006. december 26. 11:22 | ![]() | |
Jó napot!! Nekem a "Jézuska" Jelcz tűzoltót hozott bibibííí!! Már bele is kezdtem: mit mondjak?? Nagyon nehéz. Az alváz és a lökhárító még elmegy, de a futómű!! Nagy volt a pofám, mert mint kezdő, ilyet kértem karira :) ... Majd +birkózok vele. Egyébként ha sikerül én nem tom mit csinálok!! Jó makettépítést: Zombojca | |||||
DjBogyi | Adatlap | 291068 | 2006. december 24. 10:05 | ![]() | |
Apró popó karácsony, Sikerült további Delta-Te cuccokat leszednem, úgy hogy Jelcz után majd nagy vonatozás lesz.:-))) (állomás, jelzőház, villamos szerelőkocsi, Ursus A tgk., villamos motorkocsi) Sőt azért a lengyeleknek is van pl. hasonló mozdonya, mint a mi V43-asunk, úgyhogy szerintem azt át is dolgozom majd idővel. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111. |
Szerintem nem feltétlenül kell buherálni a LEDeket. Simán vannak elektronikai boltok, ahol hulladék összegért juthatsz vaciúj olyan színű LEDhez, amilyen kell (és persze van nekik). Ha Budapest érdekel, akkor tudok is rögtön javasolni ilyen boltot...
és üvegszálat honnan lehet szerezni?
Á