<<< Vissza | Tovább >>> |
Fodi | Adatlap | 293587 | 2006. február 7. 19:05 | ||
HungryCoyote | Adatlap | 293586 | 2006. február 1. 18:34 | ||
Hali! Újabb 1:32-es Revell vitorla a láthatáron! Ezúttal egy LS-8A! :) www.revell.de/typo3/en/products/model_kits/catalogue/article/ | |||||
Fodi | Adatlap | 293585 | 2006. január 16. 21:45 | ||
Háát. :))) Nagyobb. Korszerűbb. Gyorsabb. Jobb teljesítményű. :) Blanikkal nem repültem, de a Góbét biztosan egyszerűbb vezetni. Én csak az IS-28B2-vel tudom Góbét összehasonlítani. Az IS "nagygépesebb, komolyabb", a Góbé hozzá képest érezhetően könyebben kezelhető. | |||||
Mekett | Adatlap | 293584 | 2006. január 16. 20:27 | ||
Szép ez a Blanik. Ez milyen gép amúgy pl a Góbéval összehasonlítva? | |||||
Fodi | Adatlap | 293583 | 2006. január 16. 19:24 | ||
repuloklub.uw.hu/ujkepek/Szep_repulos_kepek/19.jpg
repuloklub.uw.hu/ujkepek/Szep_repulos_kepek/20.jpg repuloklub.uw.hu/ujkepek/Szep_repulos_kepek/21.jpg repuloklub.uw.hu/ujkepek/Szep_repulos_kepek/23.jpg alto.nethit.fi/cpg/albums/blanik_movie/blanik_boogie.avi Ejtőernyős ugrás Blanikból. Eddig csak hallottam róla, de még sosem láttam. Mindenkinek meg kell néznie!!! | |||||
Fodi | Adatlap | 293582 | 2006. január 14. 20:45 | ||
www.condorsoaring.com/ Nagyon jó vitorlázórepülő szimulátor. Teljesen valósághű fizika, időjárás és online versenyek. Folyamatosan fejlesztik, így nincs kizárva, hogy magyar scenery is lesz valamelyik következő patchben. Ajánlom mindenkinek, elsőosztályú program! | |||||
Fodi | Adatlap | 293581 | 2006. január 9. 19:35 | ||
Fodi | Adatlap | 293580 | 2006. január 9. 15:16 | ||
A szétszedhetőre való átalakítás nem rossz ötlet, majd megnézem, hogy milyen módszerel érdemes megcsinálnom. | |||||
komppeter | Adatlap | 293579 | 2006. január 9. 08:58 | ||
Hát a porral én is küszködöm-és egyenlőre nem is nagyon bírok vele valszeg a radiátorok miatt. Ezt is a fürdőszobában festettem és mielőtt elkezdtem a munkát megengedtem a zuhanyt-ennek ellenére került pár porszem a szárnyra is meg a törzsre. Az igazság az hogy fényes festékekkel nem szeretek festeni mert nehezen száradnak és sokkal kényesebb a felület az egyenetlenségekre de itt elkerülhetetlen volt. szóval miután lefestettem a gépet találtam pár csúnya por-szálat -úgyhogy jól elkeseredtem- de mivel a gép felületén nincs semmi kitüremkedő elkezdtem először a szárny csúnya részét-majd az egészet, később pedig az egész gépet a legfinomabb csiszolópapíral+fogkrémmel átcsiszolni majd polírozni-az eredmény sokkal jobb lett mint gondoltam mert a valósághoz sokkal közelebb álló felületet kaptam. A kérdés már csak az ,hogy ha a lakkozásnál hasonló probléma akad azt lehet -e hasonló képpen polírozni+ kell-e az egész gépet lakkozni vagy csak a matricák körűl... Fodi : szerintem arra kell a két törzsfél összeragasztásánál figyelni hogy berakd a kabintetö nyitó vázait meg a kerekeket lehetőleg már festve, mert később sokkal nehezebb lesz...Én nem ragasztottam be a szárnyakat a helyükre mert a modell nagyon nagy (fél méteres fesztáv) és ha valamikor költözni akarok akkor valszeg egy időt ennek is dobozban kell töletenie-ezért a két törzsfél összerakása előtt kialakítottam egy szekrényt a főtartó nyúlványoknak + a szárnyprofil 2/3-ánál 2mm es drótból egy csapot helyztem el ennek megfelelően a törzset is kifúrtam( hát GL-t már nem sikerült bele fabrikálnom) így a modell bármikor elfér egy boros ajándék szatyorban... Üdv | |||||
tray | Adatlap | 293578 | 2006. január 8. 18:49 | ||
komppeter! Lakkozással kapcsolatban egy kis segítség: én mostanában szívok a szöszökkel, apró porszemekkel. Valószínűleg a lakótelepi lakás száraz levegője az oka, ugyanis a párásabb levegő jobban leköti az ilyen apróságokat. Szóval a tanácsom az, ha lakkozol, előtte gondoskodj a levegő párásításáról, valamint fújás után takard le a makettet valamivel, mondjuk egy megfelelő méretű műanyag dobozzal! | |||||
Fodi | Adatlap | 293577 | 2006. január 8. 18:12 | ||
Nekem tetszik! :) A kabintető is szépen illeszkedik annak ellenére, hogy mozgatható. LAssan én is nekiállok a sajátomnak. Jó lenne, ha írnál pár szót az épításről, hogy mire számítsak. Bár ahogy nézem az útmutatót szerencsére nem sok buktató van benne... :) A lakkozás valóban meggondolandó, mert tényleg óvja a makettet de az ellene felhozott érveid is érthetőek. | |||||
komppeter | Adatlap | 293576 | 2006. január 8. 16:36 | ||
Elkészült az ASK-m. Egy pár képet megpróbálok csatolni. Már csak azt nem tudom hogy lakkozzam-e át hogy az idő vas foga ne tegyen kárt az egészben(főleg a matricában)-kockáztatva az eredményt azzal hogy mondjuk megfolyik vagy kosz kerül a festékbe stb... Ha tud vki tanácsot adni akkor kérem hogy tegye meg. Üdv | |||||
HungryCoyote | Adatlap | 293575 | 2006. január 3. 16:11 | ||
Hali! Érdemes megnézni a www.luftarchiv.de linket, a legtöbb vitorla siklószámát is feltüntették. www.leichtwerk.de/eta/de/flugerprobung/leistung.html Ez se semmi... | |||||
Fodi | Adatlap | 293574 | 2006. január 2. 21:00 | ||
www.schempp-hirth.com/en/flugzeuge/nimbus_4/index.html Nimbus 4, siklószám csak diszkréten így jelölve: >60 | |||||
Fodi | Adatlap | 293573 | 2006. január 2. 20:15 | ||
Akkoriban az élmezőnyben volt. :) A műanyag gépek megjelenésével ugrásszerű növekedés indult el, a mostani rekord 1:60 (!!!) körül van, egy 26 méteres szárnyú szabadosztályú gép érte el. | |||||
Fodi | Adatlap | 293572 | 2006. január 2. 20:12 | ||
10.6 font a Hannants-nál. | |||||
Mekett | Adatlap | 293571 | 2006. január 2. 20:04 | ||
Tényleg, mik voltak eddig a best of siklószámok, amiket a gyakorlatban sikerült elérni? És ezek között hol van a Ho IV 32-je? | |||||
Mekett | Adatlap | 293570 | 2006. január 2. 20:02 | ||
Ööö 37-es elméleti siklószám? Nem rossz! És mi lehet az ára a makettnek? | |||||
Fodi | Adatlap | 293569 | 2006. január 2. 19:58 | ||
Horváth Balázs | Adatlap | 293568 | 2005. december 29. 22:36 | ||
HA-4083 ---> HA-7001, gyári száma LF.017.3 HA-7006 HA-7008 HA-7009 HA-7010 HA-7011 HA-7012 Illusztrációként lásd a mellékelt HTML-t:-) Arról sajnos egyelőre nincsenek pontos adataim, hogy meddig üzemeltek ezek a masinák, de gondolom, az ötvenes évek végén-hatvanas évek elején selejtezhették ki őket, a Lepke-Koma-Szellő típusokhoz hasonlóan. Az üzemidejük valószínűleg erősen korlátos volt, hiszen leginkább műrepülésre lehetett használni őket, ami nyilván fokozott igénybevételt jelentett a faszerkezetű sárkánynak. (A Modela-féle lajstromot először kamunak hittem /még 1997-ben/, de aztán szerencsére találtam két hiteles fotót is erről a gépről.) | |||||
Mekett | Adatlap | 293567 | 2005. december 29. 16:33 | ||
Balázs! Hány Lunakunk volt, meddig és milyen számokkal? Mert az oldaladon is csak a 4083-ast találtam, aminek a jelzéseit a Modela is mellékelte. | |||||
Fodi | Adatlap | 293566 | 2005. december 29. 14:14 | ||
Okoskodás? :) Ugyan már, most már legalább ezt is tudjuk. :))) | |||||
Horváth Balázs | Adatlap | 293565 | 2005. december 29. 13:56 | ||
Kétségtelen, hogy a szárnyak valaha egy Kukához (R-254/E-31 Esztergom) tartoztak. A mostani magyar vitorla-lajstromjeleknél az első számjegy egyfajta kategóriát jelent, az adott típus teljesítménybe sorolása alapján; így az 1000-esbe kerültek a siklógépek + MOVIT-ok nagy többsége, a felső határ pedig egyelőre a 7000-es sorozat (nagyteljesítményű gépek és műrepülőgépek /A-15, Swift, Fox/). Kivételek persze bőven akadnak, például az első Lunak-unk anno ezerkilencszázötvenvalahányban még HA-4083 jellel futott egy darabig, aztán átnevezték HA-7001-re. Bocs az okoskodásért:-) http://www.avia-info.hu | |||||
Fodi | Adatlap | 293564 | 2005. december 29. 13:45 | ||
members.chello.hu/bukkair/base/ A BAZ megyei repülőterek története, érdekes fotókkal. | |||||
Fodi | Adatlap | 293563 | 2005. december 29. 13:36 | ||
Ha már szóba került Farkashegy. Ha jól tudom, akkor valahol a hegyen még megtalálható egy régi katapult, amivel a vitorlázógépeket indították. Az még mindig ott lehet? Ha igen, akkor van valakinek fényképe a katapultról és annak környékéről? | |||||
Fodi | Adatlap | 293562 | 2005. december 29. 11:48 | ||
Még annyit a témáról, hogy szégyen az emlékmű állapota... Sajnos ma kis hazánkban néhány embernek (vagy inkább fáról leesett majomnak, mert annyi esze sincs az ilyennek, hogy magától másszon le) különös ösztöne van arra, hogy emlékművekre, fákra, oszlopokra, többszázéves falakra firkálja saját nevét... | |||||
Fodi | Adatlap | 293561 | 2005. december 29. 10:18 | ||
Átlapoztam sok mindent, de nem találtam meg. Pedig határozottan emlékszem, hogy olvastam egy írást az emlékmű felállításáról. Ott írták, hogy milyen gépből készült és azt is említették, hogy mi történt vele. A fotókat nézve nekem úgy tűnik, hogy eredetileg ez egy E-31 Esztergom szárnya volt, de vsz. az időjárás elleni védelem miatt ez eredeti vászon felületeket is lemezekkel borították. | |||||
Fodi | Adatlap | 293560 | 2005. december 29. 09:06 | ||
Mekett! Az nem lajstromjel, hanem utalás az 1929-es évre. :) Az emlékművet 1979-ben állították fel a magyar vitorlázórepülés 50. évfordulóján. Van valahol egy visszaemlékezésem arról az időszakoról, megpróbálom kideríteni, hogy milyen gépről van szó. Fodi | |||||
Mekett | Adatlap | 293559 | 2005. december 29. 00:17 | ||
Lehet hogy rosszul emlékszem. Egyrészt eszembe jutott, hogy az 1929-es oldalszám az egyik Do X-ről lehet ismerős. Másrészt talán az 1929 szám így magában talán csak a nevezetes évszámot jelöli. De továbbra is nyitott a típus. Mert egyelőre nem tudom kitalálni, mi lehet. És ha esetleg a Pecsában sincs, jó lenne dokumentálni, mint kiveszőben látező fajt... | |||||
Mekett | Adatlap | 293558 | 2005. december 29. 00:01 | ||
Amint látható a mellékelt ábrán, régebben mindkét szárny ott lehetett, de valami vandál (nem hiszem, hogy a szél) az egyiket eltüntette :( Szóval a találós kérdés: kihez tartozott a két szárny? | |||||
Horváth Balázs | Adatlap | 293557 | 2005. december 27. 10:19 | ||
Tudomásom szerint öt év "pihentetés" után újra ki lehet adni ugyanazt a lajstromjelet. Legutóbb a HA-SAA jelsort kezdték el ismét használni (immár harmadszor:-)) | |||||
Fodi | Adatlap | 293556 | 2005. december 27. 09:59 | ||
Ja igen, van rá lehetőség, hogy lajstromok ismétlődjenek, ilyen pl. a HA-5000 sorozat, ebben pl. a HA-5033 jelzést egy R-11b Cimbora kapta meg előszőr a háború idején, másodszor pedig az egyik péri IS-28B2 1990 körül. | |||||
Fodi | Adatlap | 293555 | 2005. december 27. 09:57 | ||
www.freeweb.hu/horac/Kep/Vitorlazo/HA-1929.jpg Ez a HA-1929, de szerintem ez a lajstrom egy utalás az 1929-es évre, amikor kis hazánkban elkezdtek foglalkozni vitorlázással. | |||||
Mekett | Adatlap | 293554 | 2005. december 26. 23:46 | ||
Az lehetséges, hogy az 1929-es számot több gép is megkapta az idők során? Levadászná valaki nekem Balázs oldaláról vagy meg tudná mondani fejből, hogy milyen gép viselte? | |||||
HungryCoyote | Adatlap | 293553 | 2005. december 22. 03:09 | ||
Hali! Visszatérve a vitorlázórepüléshez: sokan azt hiszik, hogy ez a gazdagok sportja, holott, éppen azok űzik, akik nem tudják megfizetni a motoros repülést... Ami pedig a klubok anyagi helyzetét illeti, elkeserítő a helyzet, hiszen a gépeik eladására kényszerülnek (nálunk, Péren eddig legalábbis nem találtak jobb megoldást... sajnos). És ez a szomorú, mert repülőgép nélkül hogyan lehetne folytatni ezt (az amúgy gyönyörű) sportot?! Üdv: HC | |||||
sys | Adatlap | 293552 | 2005. december 21. 20:52 | ||
Lucky! Nekem még megvan a bicikli-törzskönyvem. Ennyire komolyan gondolták a ...lyék. Szóval kiadták, én aljas + 3 hónap után átfestettem a cangát, h erre varrjanak gombot. El is küldtek ... | |||||
Kalóz | Adatlap | 293551 | 2005. december 21. 20:49 | ||
Lucky! Sztem biciklit ugyanannyit loptak volna, de a rendszámgyártásban rejlő biznisz ... | |||||
lucky | Adatlap | 293550 | 2005. december 21. 19:55 | ||
Mekett! Ahhoz mit szólsz h egy képviselő a bicikli lopások elkerülésére be akarta vezetni a rendszámot és a hozzá való törzskönyvet+regisztrációs számot.Hál istennek eddig semmi se lett belőle... | |||||
Mekett | Adatlap | 293549 | 2005. december 21. 19:49 | ||
Szia Fodi! Ez szerintem felháborító, a járműadót elvileg azon a címeken szedik hogy szennyezi a környezetet és károsítja az utakat. Ez eddig igaz és rendben van és és fizessünk, de pl egy vitorlázógép után annyit kéne fizetni mint egy kerékpár után. Jajj, én hülye még ötleteket adok... És valóban, amint a makettezéstől eltávolodik, vagy politikára terelődik a társalgás, azonnal hozom a javítófestéket. | |||||
Kalóz | Adatlap | 293548 | 2005. december 21. 19:14 | ||
Fodi! Engem sajna korábbi csigolyatörésem miatt nem engedtek repülni, így egy másik közlekedési eszköz mellett maradtam, igaz, csak!? tervezési szinten. Viszont a makettezében a repülőket favorizálom. A politikát csak a miatt írtam be, nehogy valaki félreértsea dolgokat. Itt makettezésről és ahhoz tartozó dolgokról írogatunk (remélem, érted :) ). Egyébként minden gondolatoddal, amit leírtál tökéletesen egyetértek. Kalóz | |||||
Fodi | Adatlap | 293547 | 2005. december 21. 18:18 | ||
Eszem ágában sem volt politizálni. Csak fel szerettem volna hívni a figyelmet arra, hogy az eleve nehéz helyzetben lévő repülőegyesületek jövőre még nehezebb helyzetbe kerülhetnek. Így is aránytalanul nagy biztosítási díjakat akasztanak le minden gép után. A repülés sajnos nem tömegsport és ezért kormánytól függetlenül (!) sosem fog nagy támogatást kapni. Nem mozgat meg nagy tömegeket, nincs szem előtt és nem termel anyagi hasznot. A repülőegyesületek (és általában a sportrepülés) megítélése nem túl jó hazánkban. "Repüljenek, ha annyira akarnak" - mondják az emberek. De ők nem élték át, amit én 15 éves koromban már megtapasztalhattam. Sajnos csak két évig repültem aktívan (azóta csak évente egy kisebb összeggel járulok hozzá egy egyesület működéséhez és igyekszem öregbíteni a magyar sportrepülés jó hírét), de akkor, mindössze 15-16 évesen a repülőtéren olyan fegyelmet és felelősségtudatot neveltek belém, amit az "öregek" által sokat emlegetett sorkatonaság sem tudott volna megadni... | |||||
Kalóz | Adatlap | 293546 | 2005. december 21. 17:49 | ||
Fodi! A gépjármű-adó (útadó) áldásos hatása is meglátszik útjaink állapotán. Mennyiben különbözik ez a levegőtől vagy a víztől? Ja, és ne politizáljunk ... | |||||
Fodi | Adatlap | 293545 | 2005. december 21. 12:49 | ||
Az origón találtam... Húzzunk le még egy bőrt a sportrepülőkről, úgyis olyan jó helyzetben vannak az egyesületek. A gépjárműadóról volt szó a cikkben. "Bár az adónem így is rentábilisnak mondható, a bevételek maximalizálása érdekében jobb lenne azt járműadóvá átalakítani, azaz a vitorlás hajók, a sportrepülők, jet skik és egyéb közlekedési eszközök után is megfizettetni." index.hu/gazdasag/magyar/ipa051221/ No comment... | |||||
Horváth Balázs | Adatlap | 293544 | 2005. december 18. 17:20 | ||
Jelentem, még élek, és a bőrömön sem keletkeztek folytonossági hiányosságok:-))) Műgyanta öntéssel sajnos nem foglakozom, de ha valaki mintát szeretne készíteni valamelyik makettről, keressetek meg E-mailben. | |||||
komppeter | Adatlap | 293543 | 2005. december 18. 16:34 | ||
Szia Balázs! Asszem most irígy lettem rád. Szép kis gyüjtemény lesz belőlük. Nincs kedved szilikonmintát készíteni róluk, vagy legalább vmelyik Jantár törzséről? Szerintem lehet hogy mást is érdekelne-és jó eséllyel visszajönne a modellek ára... Üdv | |||||
Fodi | Adatlap | 293542 | 2005. december 18. 11:58 | ||
A Revell ASK-21 makett festési útmutatóján szereplő gépek eredetijei: OE-5280: www.airliners.net/open.file/814255/L/ www.airliners.net/open.file/616803/L/ HB-1982: www.airliners.net/open.file/699626/L/ www.airliners.net/open.file/616649/L/ D-8418: www.ac-buende.de/flugzeuge/img/ASK21.jpg D-3254: www.rhoenflug-poppenhausen-ev.de/bilder/segelflug_ask%2021%20pj.jpg AF-2: atlas.usafa.af.mil/wing/34og/94fts/tg-9aNum3.JPG Az ASK-21-ek gyári számai és lajstromjelei: www.rcawsey.fsnet.co.uk/ask213.htm | |||||
Fodi | Adatlap | 293541 | 2005. december 18. 09:55 | ||
Kalóz | Adatlap | 293540 | 2005. december 18. 09:46 | ||
Horác! Nem nyúvasztottak meg értük? Irigyellek ... | |||||
Horváth Balázs | Adatlap | 293539 | 2005. december 18. 07:32 | ||
Íme pár fotó az említett makettekről (a Grunau Baby korábbi beszerzés, de szintén az Ardpol terméke). | |||||
Fodi | Adatlap | 293538 | 2005. december 15. 11:33 | ||
www.sgzuerich.ch/images/revell_ask21.jpg A makett és eredetije. Revell ASK-21. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Valaki felismeri a film alatt hallható zenét?