<<< Vissza | Tovább >>> |
HungryCoyote | Adatlap | 293649 | 2006. október 9. 15:42 | ![]() | |
Fodi | Adatlap | 293648 | 2006. október 8. 22:39 | ![]() | |
Geronimo | Adatlap | 293647 | 2006. október 8. 20:40 | ![]() | |
Fodi | Adatlap | 293646 | 2006. október 8. 18:39 | ![]() | |
Minden sebességnél szeretnének minél jobb siklószámot elérni. Ehhez minimális légellenállás kell. De azt is figyelembe kell venni, hogy a minimális merülősebesség és az ehhez tartozó siklósebesség is alacsony legyen. Ja igen és a leszállósebesség se legyen túl nagy. Szóval egy jó szárnynak mindezt kellene tudnia... :)) Ahhoz, hogy mindent tudjon teljesíteni változtatni kell a szárny tulajdonságait repülés közben. Erre szolgálnak az ívelőlapok. A szárny kilépőélén vannak a csűrő és a szárnytő között, hasonlóan mint a motoros gépek fékszárnyai. Nagy sebességnél csökkentik vele a szárny íveltségét (javítja a siklószámot) kis sebességnél pedig növelik vele az íveltséget (csökken a minimális sebesség). www.limbussoftware.hu/repklub/is28b2.JPG Ezen a képen láthatod a gép szárnyán az ívelőlapot. | |||||
Geronimo | Adatlap | 293645 | 2006. október 8. 17:05 | ![]() | |
miaz az ívelőlap? | |||||
Geronimo | Adatlap | 293644 | 2006. október 8. 11:48 | ![]() | |
ok köszi, visszatérve az álomrepülőhöz, azért csak van egy olyan amire azt mondják hogy mostanság a legjobb, és a legtöbb vitorlázó ezzel szeretne repülni. (Nekem mint aki 2 napja foglalkozik a témával, külsőre az Astir CS 77 tetszik a legjobban) | |||||
Fodi | Adatlap | 293643 | 2006. október 8. 11:42 | ![]() | |
A Gruanuhoz nem is kell, sima hajlított szélvédő van hozzá. A Jantarhoz viszont vákuumos kabintető van (2 db, ha jól emlékszem). | |||||
Geronimo | Adatlap | 293642 | 2006. október 8. 11:29 | ![]() | |
Megnéztem a képeidet és írtad hogy nincs ablak a készletben. Megnéztem az ardpol honlapját, ott is vannak képek az alkatrészekről de más típusnál sem volt ablak. Tényleg nincs ablak egyik készletben sem? Ez elég fura lenne | |||||
Fodi | Adatlap | 293641 | 2006. október 8. 11:24 | ![]() | |
Standard Class (nincs ívelőlap, 15 m fesztáv, vízballaszt lehet) 15 m Class (lehet ívelőlap, 15 m fesztáv, vízballaszt lehet) 18 m Class (lehet ívelőlap, 18 m fesztáv, vízballaszt lehet) Open Class (nincsenek megkötések...) Two Seater Class (maximum 20 m fesztáv) Club Class (Jellemzően a régebbi teljesítmnygépek számára létrehozott osztály. Pl. SZD30. Vízballaszt nem lehet) World Class (Egységes típussal végrehajtott versenyek. Olcsó, egyszerű gépet szerettek volna ehhez, ez lett 1993-ban a PW5) Álomtípus? Mindenkinek más... :) | |||||
Geronimo | Adatlap | 293640 | 2006. október 8. 11:16 | ![]() | |
Lenne egy-két lajikus kérdésem: Milyen kategóriák vannak vitorlázógépek között, mi az hogy teljesítmény repülő? Napjainkban melyik a "csúcstípus" amit mindenki szeretne repülni? | |||||
Bombraider | Adatlap | 293639 | 2006. szeptember 22. 13:29 | ![]() | |
Mekett | Adatlap | 293638 | 2006. szeptember 14. 18:59 | ![]() | |
Bundesign | Adatlap | 293637 | 2006. szeptember 14. 18:51 | ![]() | |
lezuhant egy vitorlás repcsi leszállás közben, de nem halottam hol! úgytudom a pilóta korházba került, de túlélte | |||||
Fodi | Adatlap | 293634 | 2006. szeptember 13. 18:02 | ![]() | |
Ősszel. Pontosabban talán Pilotka tudja megmondani, vagy nézd meg a Revell honlapot, ott általában 1 hónap pontossággal ott van. | |||||
ls8 | Adatlap | 293633 | 2006. szeptember 13. 16:08 | ![]() | |
Tudja vki, hogy mikor lesz elérhető a revell ls8-as? | |||||
Fodi | Adatlap | 293632 | 2006. július 30. 09:16 | ![]() | |
| |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 293631 | 2006. július 28. 22:20 | ![]() | |
Ez igen! Gratula a csapatnak!!! | |||||
Fodi | Adatlap | 293630 | 2006. július 28. 16:02 | ![]() | |
Ennek a KoraModels verzója nekem is megvan. Össze kellene raknom :D | |||||
Bombraider | Adatlap | 293629 | 2006. július 28. 12:00 | ![]() | |
szenko | Adatlap | 293628 | 2006. július 28. 09:28 | ![]() | |
2006.-ban is: The new European Glider Aerobatic Champion 2006 became Ferenc Toth (Hungary), In national team classification: 1st Hungary | |||||
Fodi | Adatlap | 293627 | 2006. július 24. 15:31 | ![]() | |
| |||||
Fodi | Adatlap | 293626 | 2006. július 17. 12:41 | ![]() | |
www.gyor-per.hu/metlog/mainframe.htm
A péri repülőtér webkamerája www.hahnweide.de/Deutsch/Webcam/WH_indexwabcam.htm Ez pedig egy német webkamera, nézzétek meg a "tagesvideo" menüt is, lehetőleg egy hétvégi napon! Nagggyon jó! | |||||
Bundesign | Adatlap | 293625 | 2006. július 16. 01:22 | ![]() | |
aha! akkor logikus a fehér, valóban! üdv | |||||
Fodi | Adatlap | 293624 | 2006. július 14. 19:49 | ![]() | |
| |||||
HungryCoyote | Adatlap | 293622 | 2006. július 13. 21:40 | ![]() | |
Fodi! A fotós spant persze muszáj volt lefotóznod... :) | |||||
Fodi | Adatlap | 293621 | 2006. július 13. 20:02 | ![]() | |
Utánanéztem, a műanyag gépek azért fehérek, mert hő hatására gyengül a szerkezetük. Ha fehérre van festve a gép, akkor minimalizálni lehet ezt a hatást. A fa és fém gépeknél nem volt ilyen probléma, így ezek színesebbek lehettek. A hetvenes évek óta szinte csak műanyag gépeket gyártanak, így egyre több a "fehérgép". :D | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 293620 | 2006. július 13. 19:04 | ![]() | |
Régen a hullámtáborok kapcsán a kabin körül feketére festették a törzset, állítólag azért, hogy ne fagyjanak meg a pilóták. www.avia-info.hu/Kep/Vitorlazo/HA-4203.jpg Volt még néhány tarka festés is: www.avia-info.hu/Kep/Vitorlazo/HA-3074.jpg www.avia-info.hu/Kep/Vitorlazo/HA-3319-1.jpg www.avia-info.hu/Kep/Vitorlazo/HA-3409-1.jpg www.avia-info.hu/Kep/Vitorlazo/HA-3430-1.jpg www.avia-info.hu/Kep/Vitorlazo/HA-4133.jpg www.avia-info.hu/Kep/Vitorlazo/HA-4155.jpg www.avia-info.hu/Kep/Vitorlazo/HA-5037.jpg www.avia-info.hu/Kep/Vitorlazo/HA-5063.jpg | |||||
szenko | Adatlap | 293619 | 2006. július 13. 18:26 | ![]() | |
pl a gép anyagai között a conticell hab hő hatására szeretne visszaalakulni az eredeti alakjára, az pedig sík lemez, ez egy szárnynak nem tenne túl jót. voltak kisérletek más szinekkel is, pl a finnek gyártottak pik-20d-t sárgában, nálunk is repült egy vagy két ilyen festésű. www.freeweb.hu/horac/Kep/Vitorlazo/HA-4406.jpg by horac | |||||
komppeter | Adatlap | 293618 | 2006. július 12. 15:54 | ![]() | |
Általában a teljesítmény gépek színe fehér-ez azért is jó mert nem melegszik fel a gép a napon így nem károsodik a gép anyaga+ nem süt meg ha pl.tolod. A tanuló gépek színesebbek szoktak lenni-például gyakran a szárnyvéget eltérő színre-gyakran pirosra festik-így a magasból jóval könnyebb észrevenni egy esetleg terepre szállt gépet... Üdv | |||||
Fodi | Adatlap | 293617 | 2006. július 11. 22:00 | ![]() | |
A modern műanyag gépek (ha jól tudom) a gyártási technológia miatt. A régebbiek nem mindig voltak fehérek, elég sok volt a színes közöttük. A még régebbi "ős-gépek" pedig natúr fa színűek voltak, vászonborítással, ami bézs/szürke színű volt. | |||||
Bundesign | Adatlap | 293616 | 2006. július 11. 21:56 | ![]() | |
helló. én repülős vagyok de a vitorlázókhoz nem értek, 1 idióta kérdés : miért fehér szinte mind :) | |||||
Fodi | Adatlap | 293615 | 2006. július 11. 21:18 | ![]() | |
| |||||
marshall | Adatlap | 293614 | 2006. július 2. 13:55 | ![]() | |
Hi honnan szereztétek a komplett vizsgajelvény sorozatot? nekem még csak b vizsgám van de érdekelne a komplet vizsgajelvény sorozat | |||||
Fodi | Adatlap | 293613 | 2006. június 24. 19:19 | ![]() | |
www.youtube.com/watch Hátha valaki nem ismeri - egy régi reklám :D | |||||
Fodi | Adatlap | 293612 | 2006. június 17. 13:13 | ![]() | |
modelingmadness.com/reviews/preww2/previews/poiottop.htm 1/32-es Lilienthal vitorlázógép fából, papírborítással és műgyanta figurával. Áááá! :) | |||||
Fodi | Adatlap | 293611 | 2006. május 22. 17:56 | ![]() | |
Én is néztem egyet, amikor megláttam. :) Elég gyorsan lecsiszoltam és újrakarcoltam, a szárnyak felső felülete készen is van, a vásznazással együtt. | |||||
szenko | Adatlap | 293610 | 2006. május 21. 21:28 | ![]() | |
a vásznazott részek kiállnak a szárnyból? érdekes elképzelés :) | |||||
Fodi | Adatlap | 293609 | 2006. május 21. 17:36 | ![]() | |
| |||||
szenko | Adatlap | 293608 | 2006. május 21. 07:42 | ![]() | |
nem, nem láttam. nekem gyerekkorom kedvenc gépe a bocian, térdeltem a hátsó ülésen, hogy kilássak. papírból csinálok épp egyet, de ez már másik topic... úgy tudom, hogy a csehek blanikból csináltak valami hasonlót, a két törzs fölött egy konzolon még motor is volt. | |||||
Fodi | Adatlap | 293607 | 2006. május 20. 19:40 | ![]() | |
Láttad már ennek a makettváltozatát? NAgyon kemény, 1:48-ban adták ki | |||||
szenko | Adatlap | 293606 | 2006. május 20. 19:37 | ![]() | |
szerintem ez a bocian sokkal merészebb: www.piotrp.de/SZYBOWCE/pszd28.htm | |||||
Fodi | Adatlap | 293605 | 2006. május 20. 18:37 | ![]() | |
www.piotrp.de/SZYBOWCE/dbopuls.htm Ez kemény... Kísérleti lengyel vit. repülő... :) | |||||
Fodi | Adatlap | 293604 | 2006. május 14. 13:09 | ![]() | |
www.epozar.com/militaria.html Rengeteg szép kép Horvátországból, köztük igazán érdekes típusokról is. Nem csak vitorlázógépek! | |||||
Fodi | Adatlap | 293603 | 2006. május 14. 13:08 | ![]() | |
[URL[http://www.epozar.com/militaria.html Rengeteg szép kép Horvátországból, köztük igazán érdekes típusokról is. Nem csak vitorlázógépek! | |||||
Fodi | Adatlap | 293602 | 2006. április 30. 20:08 | ![]() | |
Full műgyanta kit, nagyon jó minőségben öntve. A gép felülete gyönyörű, nagyon szép a vásznazás megjelenítése. A fa borítás panelvonalai viszont teljesen hiányoznak, mindenképpen kell rajzot szerezni a gépről. A kabinbelső megfelelő, de feljavítás szükséges, a kioldó, a féklapmozgató kar és a hevederek teljesen hiányoznak. A szélvédőt nekünk kell legyártanunk a mellékelt átlátszó lapból, sablont vagy rajzot viszont nem kapunk hozzá. A matricák jónak tűnnek, két német ( egy natúr fa és egy szürke) és egy lengyel (zöld/szürke) géphez kapunk jelzéseket. Ár 5-7e forint között | |||||
Fodi | Adatlap | 293601 | 2006. április 15. 19:48 | ![]() | |
HA1245 | Adatlap | 293600 | 2006. április 15. 19:37 | ![]() | |
A 2b makettet gyártják még? | |||||
szenko | Adatlap | 293599 | 2006. március 28. 18:15 | ![]() | |
akkor talán ez az ASK-21 is elfér itt (szintén papír):www.marian-aldenhoevel.de/modelle/ASK-21.html | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 293598 | 2006. március 26. 21:05 | ![]() | |
| |||||
Stefan | Adatlap | 293597 | 2006. március 14. 14:43 | ![]() | |
Hát, talán egy kicsit off, mert inkább Made of paper, de ha esetleg érdekel, akkor itt van egy Duo Discus, meg egy Swift méretarányos papírból: www.cardmodels.de/en/Download.html |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Lecserélnéd a Corsára? ;-)
Geronimo!
Nem lehet megmondani h melyik az a típus ami után mindenkinek csöpög a nyála. Attól függ h ki mit szeret. Jelenleg amúgy a legnagyobb teljesítményű gép az ETA, csupán >70-es siklószámával.