<<< Vissza | Tovább >>> |
Tibcsi | Adatlap | 293698 | 2006. október 26. 11:10 | ||
Ezt én is így tudom... :-) Előzmény: (293696) Stefan 2006. október 26. 10:34 | |||||
Fodi | Adatlap | 293697 | 2006. október 26. 11:07 | ||
Öööö... A "D" szerintem ötóra, 1000m és 50 km táv... | |||||
Stefan | Adatlap | 293696 | 2006. október 26. 10:34 | ||
Én úgy tudom, hogy az "A" vizsga az régen egy fokozat volt, méghozzá az, hogy siklottak néhány métert a géppel, de manapság ez már érvényét vesztette, mert már nem a dombra cipelik a gépeket és nem autóval húzzák. Szóval ez nem elméleti fokozat, hanem gyakorlati, csak hagyománytisztelésből meghagyták és ezért "B"-vel kezdenek. | |||||
Farkaskoma | Adatlap | 293695 | 2006. október 26. 10:28 | ||
"A" vizsga az elmélet, nem releváns, csak azt jelenti hogy be teheted a fenekedet a gépbe. "B" vizsga 5 önálló iskolakör, és nem kell kitölteni a 72 felszállást, ez csak az irány szám. Általáan ha kb 60 felszállásból simán megvan, ha van valakinek érzéke a dologhoz. Bár találkoztam olyannal is akinek 114 felszállásból még nem volt meg a "B", bár ez szerintem már az oktatót minősíti, nem a növendéket. "C"-nél anny van, hogy 20 percet viszont nem illik túlépni, mert akkor érvénytelen. a "D" pedig 3x fél óra repülés. Gondolom, hogy viszoont neked maga a jelvény kellene... Régi Mhsz-es repülőklubbok hátsó szobályában az íróasztal fenekén túrkálva lehet még találni... de kivesző kincs. Viszont ha nagyon érdekel, akkor tudok valakit aki ismer egy örgeget, aki még csinál vitorla jelvényeket. Persze mondanom sem kell, hogy nem olcsó... | |||||
Stefan | Adatlap | 293694 | 2006. október 26. 09:16 | ||
"A"-hoz már külön sehogy. "B"-hez teljesíteni kell 72 felszállást és 9 feladatot, ezután első egyedül-repülések. "C"-hez pedig 5 percet kell a lekapcsolási magasság felett eltölteni (általában a 10 perces repülést már elfogadják). Már régen volt (sajnos), :( úgyhogy, ha rosszul emlékszem valamire javítsatok ki! | |||||
Figaro | Adatlap | 293693 | 2006. október 25. 19:43 | ||
Sziasztok! Vitorlázó teljesítmény jelvényekhez "A", "B", "C" vizsga hol lehet hozzájutni? Figaro | |||||
komppeter | Adatlap | 293692 | 2006. október 23. 18:29 | ||
Áhhh,Ilyesfajta barbárságot azért nem követnék el:) | |||||
Geronimo | Adatlap | 293691 | 2006. október 23. 18:23 | ||
Aha értem. Azt hittem ez valami ami kívülről is látszik | |||||
komppeter | Adatlap | 293690 | 2006. október 23. 18:12 | ||
Arról nincs mert a gép most is bent van egy makettbolt vitrinében. De nem kell túlbonyolítani... Felrakod az egyik szárnyat, 2-es fúróval átfúrod a törzset keresztirányban a másik oldalról a szárny tőnél párhuzamosan a villákal úgy hogy a túloldalon felrakott szárnyat is átfúrd,majd szárnyat cserélsz és a másik oldalról ugyanezt megcsinálod a már kifúrt lyukon keresztül, ezután mindegy hogy a csapot a törzsbe vagy a szárnyba rakod-jól fog illeszkedni. Üdv | |||||
Geronimo | Adatlap | 293689 | 2006. október 23. 17:54 | ||
Nem a válfa :) Hanem az a tartó csap a szárnytőnél amiről írtál Jó lett végül a törzs. már le is alapoztam. Egyedül alul az első és a középső kerék között nem ért össze rendesen és ott pillanatragasztóval tömítettem de nem teljesen lett fehér a csík. Simának sima. De még jön a festés is. szóval remélem végül jó lesz | |||||
komppeter | Adatlap | 293688 | 2006. október 23. 17:27 | ||
Én amúgy mindent pillanatragasztóval ragasztok mert nincs türelmem kivárni a többi ragasztó száradási idejét, igaz hogy itt hibázni nem nagyon lehet... | |||||
Geronimo | Adatlap | 293687 | 2006. október 23. 14:56 | ||
van erről valami kép hogy hogy is néz ki? | |||||
Geronimo | Adatlap | 293686 | 2006. október 23. 14:16 | ||
Néztem is hogy neked átlátszó a tartója. Na megvan a törzsfelek összeragasztása. Nem lett tökéletes mert a ragasztót nem mindenhol nyomta ki így majd kicsit tömíteni kell. Köszben lealapoztam a szárnyakat de egy rohad muslinca belezuhant a vízszintes vezérsíkba :(( | |||||
komppeter | Adatlap | 293685 | 2006. október 23. 13:34 | ||
Én még annyit módosítottam rajta hogy mivel a gép elég nagy, jó ha állványon lehet tárolni, hogy alá még mindig lehessen pakolni-viszont a széria állvány túl alacsony és vaskos +szerintem túl nagy nyílást kell a géptörzsön nyitni, a rögzítés helyén ezért beszereltem egy függőlegesen elhelyezett rézcsövet aminek a belső átmérője 2mm, kicseréltem az állvány függőleges részét egy (kicsit vicces) valamelyik hipermarketben a feleségem által vásárolt bugyijának vállfájának egyik karjára amibe beleragasztottam egy az előbbiekben már említett 2mm-es rézdrótot -így nem olyan feltűnő +magasabban is van. | |||||
komppeter | Adatlap | 293684 | 2006. október 23. 13:20 | ||
Én ecsettel festettem viszonylag híg festékkel több rétegben-szépen végigfut a keretet határoló pozitív panelvonalon(szerintem direkt ezért van) ha meg valahol kiszaladt akkor még félig megszáradt állapotban le lehetett kaparni.. | |||||
Geronimo | Adatlap | 293683 | 2006. október 23. 13:08 | ||
Az ablakkeretet hogy érdemes festeni? Kimaszkolni és fújni vagy óvatosan ecsettel? | |||||
Geronimo | Adatlap | 293682 | 2006. október 23. 13:05 | ||
Szép fényesnek tűnik. én tamiya sprayvel fogom festeni. 2-3 réteg aztán polír Most szenvedek a kabinnal. Én úgy szeretném ha nyitható lenne a kabin. Elvileg nem kell ráragasztani az ablakot a zsanérra mint ahogy írja. Elég berakni aztán festés után is rámegy. így könnyebb maszkolni. Nagyobb gáz hogy a kereket viszon be kell rakni. Bá ha nem akarom hogy forogjon akkor azt is be lehet rakni utólag | |||||
komppeter | Adatlap | 293681 | 2006. október 23. 13:02 | ||
A leszedhető szárnynál arra kell odafigyelni hogy a gyári főtartóvilla nem rögzíti rendesen a szárnyat ezért a kilépőéltől 1/3-ra kell egy csapot szerelni(én 2mm-es rézdrótból csináltam)- míg a törzsre egy ugyanakkora furatot... Én a kormányokat+féklap+ivelőkarokat csak a legvégén szereltem be. A két törzsfél összeragasztásánál a kabintetőknek csak a pici csonkjait +a kerekeket raktam a helyére-aztán a festés előtt egy pici munkával szépen ki lehetett takarni papírral+szigszalaggal az egészet . | |||||
Fodi | Adatlap | 293680 | 2006. október 23. 12:22 | ||
Én még csak szárazpróbát csináltam, tényleg elég gáz... Lehet, hogy jobb a kabint fixen zárva csinálni, akkor egyszerűbbnek tűnik a szerelés. A szárnyak becsúsztatható kialalkítása viszont jó ötlet, könnyebben lehet szállítnan a kész gépet, és az illesztési rész sem gáz ott, mert az eredeti gépen is ilyen megoldás van. | |||||
komppeter | Adatlap | 293679 | 2006. október 23. 12:22 | ||
Én selyem+fényes keverékével festettem-majd kényszerből átpolíroztam mivel sok por került a fújt felületre. Az eredmény viszont szebb lett mint reméltem-ezért legközelebb már eleve így csinálom. Üdv | |||||
Geronimo | Adatlap | 293678 | 2006. október 23. 10:52 | ||
Köszi, Ma jön az első alapozás és fényes fehér réteg | |||||
Geronimo | Adatlap | 293677 | 2006. október 23. 10:51 | ||
Én is akartam, de jó lesz ez így. Most már csak az a gond hogy mindent beszerelve kell összragasztani a két törzsfelet. Ez elég hülye megoldás szerintem. Na de mindegy valahogy majd csak megbirkózóm vele :) | |||||
Fodi | Adatlap | 293676 | 2006. október 23. 10:13 | ||
Szép lett. A makett gyönyörű ésa a szép festés is nagyon sokat dob rajta. Ha majd nekiállok az enyémnek (csak évek kérdése... ;) ), akkor a hevedereket saját gyártásúra akarom cserélni, szerintem az ülésre öntött + matrica párosítás nem illik egy ekkora méretarányú gépbe. | |||||
Atesz | Adatlap | 293675 | 2006. október 22. 23:53 | ||
Szia! Nem fogok finomkodni, szerintem nagyon szép, mutatós darab, idáig 5-ös. Folytasd, hátha kedvet kapok hozzá! :-D Űdv: Atesz | |||||
Geronimo | Adatlap | 293674 | 2006. október 22. 23:47 | ||
| |||||
Geronimo | Adatlap | 293673 | 2006. október 22. 17:16 | ||
készül az ASK-21 nemsokára dobok 1-2 képet. Teljesen dobozból épített lesz | |||||
Tibcsi | Adatlap | 293671 | 2006. október 13. 17:13 | ||
Igen, van (volt) egypár ilyen: pl. HA-YNAU, HA-PCI, HA-RAG | |||||
Stefan | Adatlap | 293670 | 2006. október 13. 16:11 | ||
Hmm, érdekes lajstrom: www.funpic.hu/en.picview.php | |||||
Geronimo | Adatlap | 293669 | 2006. október 11. 15:04 | ||
Tibcsi | Adatlap | 293668 | 2006. október 11. 14:04 | ||
Konyhanyelven: siklószám = hány métert siklik előre, amíg 1 métert merül lefelé. Szaknyelven: siklószám = a szárnyon ébredő felhajtóerő és a légellenállási erő hányadosa. | |||||
Geronimo | Adatlap | 293666 | 2006. október 11. 13:48 | ||
mi az a siklószám? Az a jó ha kicsi vagy ha nagy? | |||||
Geronimo | Adatlap | 293665 | 2006. október 10. 22:14 | ||
ok, köszi, már intéztem is az ASK-t Ha minden jól megy lehet a Bólyaira el is készül. Bár nem tudom milyen kategóriában lehetne indítani (persze nem a versenyre készítem, de már ha elkészül akkor lehet elviszem) | |||||
Fodi | Adatlap | 293664 | 2006. október 10. 19:07 | ||
Nagyon fényes, nagyon tiszta. Kopás nincs, koszolás esetleg a futóműnél, de ott is csak minimális. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 293663 | 2006. október 10. 17:39 | ||
Amit én láttam, az tükörfényes volt. Éppen a jó siklóteljesítmény miatt (kisebb légellenállás). | |||||
Geronimo | Adatlap | 293662 | 2006. október 10. 16:01 | ||
Kár, na mindegy. Egy ismerősömnek lesz és én nem értek hozzá azárt teszek fel ennyi hülye kérdést. Egyébként mennyire kell fényesre festeni ezeket a gépeket? Tükörfényes csillivilli mint az autók vagy félfényes? | |||||
Fodi | Adatlap | 293661 | 2006. október 10. 15:47 | ||
Geronimo | Adatlap | 293660 | 2006. október 10. 14:42 | ||
ok, néztem a jatek-maketten elvileg az ASK-21 van, az LS csak előrendelhető. De nekem most rögtön kell. Úgyhogy marad az ASK. Ez típus elterjedt nálunk? | |||||
Fodi | Adatlap | 293659 | 2006. október 10. 14:33 | ||
Nagyon szépek, bár most csak az ASK-21 kapható, az LS most fog megjelenni. teljesen új szerszámok, gyönyörű matricák stb. hsfeatures.com/features04/ask21jl_1.htm | |||||
Geronimo | Adatlap | 293657 | 2006. október 10. 13:21 | ||
köszi szépen. Akkor lehet hogy egy Revellt építek inkább és nem Ardpolt. Milyen minőségűek ezek a Revell makettek? Én autós vagyok és autóban nem túl jó a Revell de ha jól tudom akkor repülőben nem rosz. | |||||
Fodi | Adatlap | 293656 | 2006. október 10. 12:59 | ||
Egyszer már írtam listát a makettekről,de akkor itt van még egyszer,a teljesség igénye nélkül: Ardpol, 1:48: Jantar, Jantar Std, Mucha, Bocian, Grunau Baby stb... Modela, 1:48: Blanik, Lunak Revell, 1:32: ASK-21, LS8 PZW, 1:72: Jantar Std, Mucha Std Cseh kisszériás gyártók (CMK stb), 1:72 Minimoa, Kranich, Habicht HuMa, 1:72: Gr-9, SG-38 | |||||
Geronimo | Adatlap | 293655 | 2006. október 10. 12:19 | ||
ok, tegnap nézelődtem hogy úgy mégis milyen gépekkel nyerik az emberek a versenyeket és ezeket találtam: ASW 22, Ventus 2, ASW 27, Discus, Nimbus4, ASG 29. Szóval gondolom ezek jó gépek. A gond már csak az hogy ahogy nézem ezekből egyikből sincs makett. Vagy gyárt az Ardpolon kívül más is vitorlázógépeket? | |||||
HungryCoyote | Adatlap | 293649 | 2006. október 9. 15:42 | ||
Fodi Lecserélnéd a Corsára? ;-) Geronimo! Nem lehet megmondani h melyik az a típus ami után mindenkinek csöpög a nyála. Attól függ h ki mit szeret. Jelenleg amúgy a legnagyobb teljesítményű gép az ETA, csupán >70-es siklószámával. | |||||
Fodi | Adatlap | 293648 | 2006. október 8. 22:39 | ||
Geronimo | Adatlap | 293647 | 2006. október 8. 20:40 | ||
Fodi | Adatlap | 293646 | 2006. október 8. 18:39 | ||
Minden sebességnél szeretnének minél jobb siklószámot elérni. Ehhez minimális légellenállás kell. De azt is figyelembe kell venni, hogy a minimális merülősebesség és az ehhez tartozó siklósebesség is alacsony legyen. Ja igen és a leszállósebesség se legyen túl nagy. Szóval egy jó szárnynak mindezt kellene tudnia... :)) Ahhoz, hogy mindent tudjon teljesíteni változtatni kell a szárny tulajdonságait repülés közben. Erre szolgálnak az ívelőlapok. A szárny kilépőélén vannak a csűrő és a szárnytő között, hasonlóan mint a motoros gépek fékszárnyai. Nagy sebességnél csökkentik vele a szárny íveltségét (javítja a siklószámot) kis sebességnél pedig növelik vele az íveltséget (csökken a minimális sebesség). www.limbussoftware.hu/repklub/is28b2.JPG Ezen a képen láthatod a gép szárnyán az ívelőlapot. | |||||
Geronimo | Adatlap | 293645 | 2006. október 8. 17:05 | ||
miaz az ívelőlap? | |||||
Geronimo | Adatlap | 293644 | 2006. október 8. 11:48 | ||
ok köszi, visszatérve az álomrepülőhöz, azért csak van egy olyan amire azt mondják hogy mostanság a legjobb, és a legtöbb vitorlázó ezzel szeretne repülni. (Nekem mint aki 2 napja foglalkozik a témával, külsőre az Astir CS 77 tetszik a legjobban) | |||||
Fodi | Adatlap | 293643 | 2006. október 8. 11:42 | ||
A Gruanuhoz nem is kell, sima hajlított szélvédő van hozzá. A Jantarhoz viszont vákuumos kabintető van (2 db, ha jól emlékszem). | |||||
Geronimo | Adatlap | 293642 | 2006. október 8. 11:29 | ||
Megnéztem a képeidet és írtad hogy nincs ablak a készletben. Megnéztem az ardpol honlapját, ott is vannak képek az alkatrészekről de más típusnál sem volt ablak. Tényleg nincs ablak egyik készletben sem? Ez elég fura lenne | |||||
Fodi | Adatlap | 293641 | 2006. október 8. 11:24 | ||
Standard Class (nincs ívelőlap, 15 m fesztáv, vízballaszt lehet) 15 m Class (lehet ívelőlap, 15 m fesztáv, vízballaszt lehet) 18 m Class (lehet ívelőlap, 18 m fesztáv, vízballaszt lehet) Open Class (nincsenek megkötések...) Two Seater Class (maximum 20 m fesztáv) Club Class (Jellemzően a régebbi teljesítmnygépek számára létrehozott osztály. Pl. SZD30. Vízballaszt nem lehet) World Class (Egységes típussal végrehajtott versenyek. Olcsó, egyszerű gépet szerettek volna ehhez, ez lett 1993-ban a PW5) Álomtípus? Mindenkinek más... :) |
<<< Vissza | Tovább >>> |