<<< Vissza | Tovább >>> |
komppeter | Adatlap | 293813 | 2009. augusztus 13. 14:52 | ![]() | |
Gavallér | Adatlap | 293812 | 2009. augusztus 9. 21:11 | ![]() | |
Nálunk Bocian a nagyfiú:D Amúgy milyen szegeden? Üdv.: Gábor | |||||
HDG370 | Adatlap | 293811 | 2009. augusztus 9. 20:53 | ![]() | |
Spatz 155kg... Két kemény koma átemeli az árkon... :) Hát a nagyvasat már nem biztos. Üdv: Árpi | |||||
TOmCSI | Adatlap | 293810 | 2009. augusztus 9. 20:12 | ![]() | |
Gavallér | Adatlap | 293809 | 2009. augusztus 9. 19:56 | ![]() | |
Szia! Hát tényleg. Meséltek érdekes dolgokat amivel repülnek. Például van egy vit. rep ami csak 80 kiló és az ember magáraveszi mint egy gyalogsárkányt majd felszállás után behúzza a lábait, becsukja az aknaajtókat és repül a géppel mint egy vitorlával. Amúgy mondta a Silent2 tulaja, hogy a gép 180 kiló ami elég érdekes egy ilyen gépnél, mivel a nemrég említett kanyó súlya 185 kiló körül van. Üdv.: Gábor | |||||
Muzzy | Adatlap | 293808 | 2009. augusztus 9. 17:16 | ![]() | |
Szia Gavallér! Nincs semmi baj! Egyébként, hogy mit minek hívunk az ízlés dolga. Bár a Movit és az UL között azért szerintem van különbség, bár az UL-be rengeteg minden belefér. Üdv Muzzy | |||||
Gavallér | Adatlap | 293807 | 2009. augusztus 9. 15:24 | ![]() | |
Szia! Ma nagyot néztem amikor HHH-n a starton szembetaláltam magam egy Silent 2-vel. Hát elég érdekes szerkezet, de legalább felszállt magától. Ui.: Én is rosszul mondtam, mivel nem segédmotoros vitorlázógép, hanem UL. Ezért elnézést kérek. Üdv.: Gábor | |||||
Gavallér | Adatlap | 293806 | 2009. augusztus 7. 22:04 | ![]() | |
Lebuktam :D Amúgy állítólag ezeket a gépeket pont azért tervezték ilyen egyszerűre, hogy mindenki tudjon építeni magának, mivel csak egy asztalos és egy heggesztő kellett, hogy megépítsenek egy gépet és pont azért van ennyi féle gép. Üdv.: Gábor | |||||
HDG370 | Adatlap | 293805 | 2009. augusztus 6. 17:32 | ![]() | |
Igazad van GJ barátom, ezek olyanok mint a Falkék... azokból sincs kettő ugyanolyan Üdv: PM | |||||
harold | Adatlap | 293804 | 2009. augusztus 5. 22:54 | ![]() | |
Gavallér | Adatlap | 293803 | 2009. augusztus 5. 21:21 | ![]() | |
Sziasztok! Szerintem lehet Spatz, mivel azokból is van sok változat, hasonlóan a kanyóhoz, amiből én még nem láttam két ugyanolyan gépet. Mindegyik különbözik egy kicsit a másiktól. Üdv.: Gábor | |||||
HDG370 | Adatlap | 293802 | 2009. július 10. 22:25 | ![]() | |
Nahát ezbiztos nem spatz bocs :) | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 293801 | 2009. július 10. 22:23 | ![]() | |
Lehet, csak számomra az a gyanús, hogy a dekli ennyire egybesimul a gép orrával... | |||||
HDG370 | Adatlap | 293800 | 2009. július 10. 22:17 | ![]() | |
Szerintem ez egy Spatz 55.. | |||||
Fodi | Adatlap | 293799 | 2009. július 5. 20:42 | ![]() | |
Hmm, erdekes. Ketulesesnek nezem, alakja alapjan nemetnek "tunik". :) Na meg a meropont felett mintha nemet nyelvu szoveg lenne. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 293798 | 2009. július 5. 19:41 | ![]() | |
Stefan | Adatlap | 293797 | 2009. június 12. 14:16 | ![]() | |
Szerintem pont az a lényeg, hogy csak arra legyen elég a segédmotor, hogy saját erőből felszálljon (az első termikig), vagy, ha nagyon szorult a helyzet, akkor kicsit odébb tudjon menni. Aki normális vitorlázórepülő az úgy sem fog nyílegyenes útvonalakat lerepülni ilyennel (valószínűleg nem is lehet), arra ott vannak a motoros gépek. Ez még nem veszi el a szépségét a dolognak, pont a korlátozottsága miatt. Azért gondolom úgy, hogy "nyitott állapotú" motorral szinte mindegy, hogy milyen repülési tulajdonságai vannak (persze ne legyen veszélyesen szar), a lényeg, hogy önerőből emelkedjen. A lényeg, hogy becsukott állapotban ugyanolyan maradjon a karakterisztikája, mint egy normális vitorlázórepülőgépnél. Ha már ez teljesül, akkor ez a kis segítség egyáltalán nem rossz dolog véleményem szerint. A bizalmatlanság részemről abból áll, hogy ezt a feltételt elég nehéz teljesíteni, mert a fizikát nem lehet átbaxni. A többlet súly mindenképpen ott lesz, emiatt (ugyanolyan fejlődési szint mellett) soha nem lesz ugyanolyan repülési tulajdonsága egy segédmotorosnak, mint egy sima vitorlázógépnek. | |||||
Muzzy | Adatlap | 293796 | 2009. június 12. 14:07 | ![]() | |
Nem azt mondtam, hogy tökéletes megoldás, csak érdekes, szokatlan, de Tibcsivel értek egyet. Ha jól tudom a gép saját mmotorjával fel tud szállni, ezért írtam, hogy movit, ha csak útvonalon a levegőben tartásra lenne elegendő a teljesítmény, akkor segédmotoros. Hát egy légcsavar lapát, két ütem, mi jöhet még ez után? :) szegény vitorlás gépek :) Muzzy | |||||
Stefan | Adatlap | 293795 | 2009. június 12. 14:07 | ![]() | |
Ha visszacsukva nem zavar sok vizet aerodinamikailag sem, akkor annyit vezetéstechnikával lehet kompenzálni, amíg kint van a segédmotor szerintem. Igazából a súly ami a nagyobb gond, bár manapság ez is kezd kevésbé probléma lenni ezeknél. Nekem tetszenek ezek a megoldások, illetve, hogy ilyen irányban is elindultak fejlesztések. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 293794 | 2009. június 12. 12:59 | ![]() | |
Szerintem egyetlen előnyük, hogy kisebb helyet foglalnak el a vitorla törzsébe hajtva. :) Én valahogy bizalmatlan vagyok az ilyenekkel: statikusan lehet, hogy ki van egyensúlyozva, de aerodinamikailag szerintem nincs... | |||||
Gavallér | Adatlap | 293793 | 2009. június 12. 11:53 | ![]() | |
Szegény segédmotoros vitorlát le movitozni:D Amúgy ez érdekes dolog. Körrepülő modelleknél régóta használják és állítólag jobb a hatásfoka mint a több tollúaknak. Gondolom csak azért nem használták eddig, mert eygszerűbb a 2 tollú légcsavarokat kifaragni fából és kiegyensúlyozni, mint számolgatni az egy tollú ellensúlyát. Amúgy ennél már csak a HP gyár Sharkja durvább, aminek sugárhajtóműve van. www.wingsandwheels.com/images/304SJ_fly_Ewald.JPG Üdv.: Gábor | |||||
Muzzy | Adatlap | 293792 | 2009. június 12. 11:10 | ![]() | |
Sziasztok! Most találtam egy Movitot amelynek egy lapátos légcsavarja van. Mint kiderült korábban is voltak ilyen gépek. www.network54.com/Forum/149674/message/1244766483/Silent+2+Targa Muzzy | |||||
fodi | Adatlap | 293791 | 2009. május 24. 10:52 | ![]() | |
Új szemüveg kellene. :) | |||||
Muzzy | Adatlap | 293790 | 2009. május 24. 10:16 | ![]() | |
Szabi! Bocsánat, rosszul emlékeztem! :(:(:( A jogszabály alapján csak alul kell a szárnyon elhelyezni. Megnéztem a légijárművek lajstromozásának szabályairól szóló 32/2001. (IX. 28.) KöViM rendeletet A 13. - 15. §.§ részletesen leírják hol, és milyen betűkkel kell felrakni a lajstromjelet. 3) Levegőnél nehezebb légijármű esetében: a) a felség- és lajstromjelet a szárnyszerkezet alsó felületének bal oldalán kell elhelyezni úgy, hogy a betűk, számok felső része a szárny belépőélének irányába essen. Amennyire csak lehetséges, a jeleket a be- és kilépőélektől egyenlő távolságra kell elhelyezni; b) a felség- és lajstromjelet a törzs mindkét oldalán (vagy azzal egyenértékű szerkezetén) a szárnyak és a vezérsíkok között, vagy a függőleges vezérsík felső felületein kell feltüntetni. Osztott vezérsíkú felületek esetén a jeleket a szélső vezérsíkok külső oldalán kell elhelyezni. (4) Amennyiben a levegőnél nehezebb légijárműnek nincsenek olyan felületei, melyek a (3) bekezdés a) és b) pontjaiban felsoroltaknak megfelelnének, a jeleket oly módon kell elhelyezni, hogy a légijármű normál repülési helyzetében azonosítható legyen. Muzzy | |||||
Szabi77 | Adatlap | 293789 | 2009. május 24. 08:01 | ![]() | |
Horvath_Balazs | Adatlap | 293788 | 2009. május 24. 07:06 | ![]() | |
Bocs, de ez nem az 5176-os? | |||||
Szabi77 | Adatlap | 293787 | 2009. május 22. 18:43 | ![]() | |
Fodi,Muzzy! Köszönöm a segítséget! Azért kérdeztem mert lehet,hogy szabvány ,de láttam olyan képet amin felül nem volt lajstrom!De így már képben vagyok! Szabi77 | |||||
Muzzy | Adatlap | 293786 | 2009. május 22. 18:28 | ![]() | |
Szabi! A lajstromjel a vonatkozó nemzetközi előírások alapján alul és felül is szerepel. Tudom, hogy sok vitorlázónak ez nem tetszik, mondván a fehér felületen a fekete számok jobban felmelegednek, és ez főleg műanyag gépek esetében problémát okozhat, de ez van. Muzzy | |||||
fodi | Adatlap | 293785 | 2009. május 22. 16:06 | ![]() | |
Kezdőoldal -> Archív -> 2007 -> Üzemnap Harmaszorra csak osszejon. | |||||
fodi | Adatlap | 293784 | 2009. május 22. 16:06 | ![]() | |
Ehh, nem megy a kozvetlen linkeles. Kezdőoldal » Archív » 2007 » Üzemnap . Ott talalsz egy kepet rola, amin csorles kozben hatulrol van fotozva. | |||||
fodi | Adatlap | 293783 | 2009. május 22. 16:05 | ![]() | |
Szerintem van rajta. www.opitz.hu/index.php | |||||
Szabi77 | Adatlap | 293782 | 2009. május 22. 14:00 | ![]() | |
Sziasztok! A Ha-5175-ös Blanikról keresek képeket,főleg az érdekelne a szárnyon felül volt-e lajstrom felfestve,vagy csak alul volt? Aki tud kérem segítsen! petroviczszabolcs77@gmail.com Szabi77 | |||||
Szabi77 | Adatlap | 293781 | 2009. május 16. 15:34 | ![]() | |
Sziasztok! Fodi! Írtam mélt még két hete a saját készítésű vitorlázóddal kapcsolatban,megkaptad? Adj egy elérhetőséget,hátha nemjó címre ment! petroviczszabolcs77@gmail.com Szabi77 | |||||
Fodi | Adatlap | 293780 | 2009. május 11. 19:23 | ![]() | |
Én a helyedben írnék egy emailt nekik, ha nem boldogulsz a lengyel menüvel. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 293779 | 2009. május 11. 17:52 | ![]() | |
Oké, köszi szépen! | |||||
Szabi77 | Adatlap | 293778 | 2009. május 7. 20:36 | ![]() | |
Sziasztok! Nemtudjátok erről az oldalról hogyan lehetne rendelni? www.modelarstwo.waw.pl/ Elég jó áron vannak vitorlázórepülő makettek! Szabi77 | |||||
HDG370 | Adatlap | 293777 | 2009. május 7. 19:08 | ![]() | |
Arról sajnos nincs, de biztosithatlak rola, hogy ugyn olyan mint a tobbié szokásos LS-szürke.. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 293776 | 2009. május 7. 19:01 | ![]() | |
Hálás köszönet a képekért! Nem szeretnék túl szemtelen lenni, de ha esetleg akadna még egy fotód az ülés háttámla-fejtámla részéről, annak külön örülnék... | |||||
Balázs | Adatlap | 293775 | 2009. május 7. 17:58 | ![]() | |
Szervusztok! Találtam egy oldalt, de nem tudom hogy lehet-e magyar címre rendelni. Ha valaki megfejtené nagyon hálás lennék érte. Köszönöm Balázs www.glidingbookshop.com/index.php | |||||
HDG370 | Adatlap | 293774 | 2009. május 7. 17:57 | ![]() | |
Horvath_Balazs | Adatlap | 293773 | 2009. május 4. 22:20 | ![]() | |
Köszi szépen! | |||||
harold | Adatlap | 293772 | 2009. május 3. 21:30 | ![]() | |
Szia Tibcsi! Azt nem tudom, és is csak innen szereztem az infót: www.nkh.hu/repules/images/stories/szolgaltatasok/lajstromlista.xls | |||||
harold | Adatlap | 293770 | 2009. május 3. 20:46 | ![]() | |
Szia Balázs! Ls-8 /HA-4505/: Tülkös János Kecskemét Remélem tudtam segíteni! | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 293769 | 2009. május 3. 16:21 | ![]() | |
Magyar színekben repülő LS.8-asról keresnék kabinfotót. Szerintetek melyik reptéren érdemes kilincselnem ezügyben? | |||||
harold | Adatlap | 293768 | 2008. december 24. 21:40 | ![]() | |
SZPSZ=Száguldás Porsche szerelem! :-D Nagyon boldog karácsonyt kívánok mindenkinek! | |||||
dudus | Adatlap | 293767 | 2008. december 24. 21:08 | ![]() | |
mínden repülőgépnél az a cél,hogy a szárnyon minél tovább megmaradjon a lamináris áramlás.A hajtóműves repülőgépeknél ezt úgy érik el,hogy nagy állásszögeken/leszállásnál/a szárnyon lévő "nyílásokon"levegőt áramoltatnak,ami csökkenti a turbulencia kialakulását a szárnyon,ezáltal a maximális állásszög megnő csökken a minimális sebesség. A Mig-21-esek a legkorábbi tipusokat leszámítva rendelkeztek az ugy.nev.SZPSZrendszerrel.Alkalmazásuk révén csökkent a leszállósebesség ennélfogva a kifutás hossza. Üdv.dudus. | |||||
Gavallér | Adatlap | 293766 | 2008. december 18. 14:00 | ![]() | |
Láttam egy ilyet egyszer, de azon csak Rubik gépek voltak. Remélem azokat is megcsinálják makettben majd egyszer. Amúgy nem felejtettem el:D Üdv.: Gábor | |||||
Stefan | Adatlap | 293765 | 2008. december 18. 09:29 | ![]() | |
Meg a vitorlázógépeken az a cél, hogy minél tovább lamináris maradjon a szárnyon az áramlás. Nagysebességű és főleg hajtóműves repülőgépeken más elvek vannak. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 293764 | 2008. december 18. 07:36 | ![]() | |
dudus | Adatlap | 293763 | 2008. szeptember 26. 19:30 | ![]() | |
Az utasszállítóknál harcígépeken a hajtómü gázokat a szárny köré terelik mehanikus úton,hogy javítsák a szárny aerodinamikai jóságát.Vitorlázó gépeknél,erre nincs mód , csak az ideális profil a szárny símaságával lehet nagyobb teljesítményt elérni |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Látta már vki a Revell Duodiscusát vmelyik boltban?
Neten láttam már képet a bontott dobozról és a kész makettről úgyhogy lassan időszerű lenne hogy megjelenjen vhol.
Üdv