/ Fórumok /

Vitorlázórepülés

Mindenki aki repül vagy vitorlázórepül!!!
Vagy aki szeretne!!!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13.
komppeter 293813 2009. augusztus 13. 14:52
Válasz erre
Sziasztok!

Látta már vki a Revell Duodiscusát vmelyik boltban?
Neten láttam már képet a bontott dobozról és a kész makettről úgyhogy lassan időszerű lenne hogy megjelenjen vhol.

Üdv
Gavallér 293812 2009. augusztus 9. 21:11
Válasz erre
Nálunk Bocian a nagyfiú:D

Amúgy milyen szegeden?

Üdv.: Gábor
HDG370 293811 2009. augusztus 9. 20:53
Válasz erre
Spatz 155kg...

Két kemény koma átemeli az árkon... :)
Hát a nagyvasat már nem biztos.

Üdv: Árpi
TOmCSI 293810 2009. augusztus 9. 20:12
Válasz erre
Gavallér 293809 2009. augusztus 9. 19:56
Válasz erre
Szia!

Hát tényleg. Meséltek érdekes dolgokat amivel repülnek. Például van egy vit. rep ami csak 80 kiló és az ember magáraveszi mint egy gyalogsárkányt majd felszállás után behúzza a lábait, becsukja az aknaajtókat és repül a géppel mint egy vitorlával.
Amúgy mondta a Silent2 tulaja, hogy a gép 180 kiló ami elég érdekes egy ilyen gépnél, mivel a nemrég említett kanyó súlya 185 kiló körül van.

Üdv.: Gábor
Muzzy 293808 2009. augusztus 9. 17:16
Válasz erre
Szia Gavallér!
Nincs semmi baj!
Egyébként, hogy mit minek hívunk az ízlés dolga. Bár a Movit és az UL között azért szerintem van különbség, bár az UL-be rengeteg minden belefér.
Üdv
Muzzy
Gavallér 293807 2009. augusztus 9. 15:24
Válasz erre
Szia!

Ma nagyot néztem amikor HHH-n a starton szembetaláltam magam egy Silent 2-vel. Hát elég érdekes szerkezet, de legalább felszállt magától.

Ui.: Én is rosszul mondtam, mivel nem segédmotoros vitorlázógép, hanem UL. Ezért elnézést kérek.

Üdv.: Gábor
Gavallér 293806 2009. augusztus 7. 22:04
Válasz erre
Lebuktam :D

Amúgy állítólag ezeket a gépeket pont azért tervezték ilyen egyszerűre, hogy mindenki tudjon építeni magának, mivel csak egy asztalos és egy heggesztő kellett, hogy megépítsenek egy gépet és pont azért van ennyi féle gép.

Üdv.: Gábor
HDG370 293805 2009. augusztus 6. 17:32
Válasz erre
Igazad van GJ barátom, ezek olyanok mint a Falkék... azokból sincs kettő ugyanolyan

Üdv: PM
harold 293804 2009. augusztus 5. 22:54
Válasz erre
Gavallér 293803 2009. augusztus 5. 21:21
Válasz erre
Sziasztok!

Szerintem lehet Spatz, mivel azokból is van sok változat, hasonlóan a kanyóhoz, amiből én még nem láttam két ugyanolyan gépet. Mindegyik különbözik egy kicsit a másiktól.

Üdv.: Gábor
HDG370 293802 2009. július 10. 22:25
Válasz erre
Nahát ezbiztos nem spatz bocs :)
Horvath_Balazs 293801 2009. július 10. 22:23
Válasz erre
Lehet, csak számomra az a gyanús, hogy a dekli ennyire egybesimul a gép orrával...
HDG370 293800 2009. július 10. 22:17
Válasz erre
Szerintem ez egy Spatz 55..
Fodi 293799 2009. július 5. 20:42
Válasz erre
Hmm, erdekes. Ketulesesnek nezem, alakja alapjan nemetnek "tunik". :) Na meg a meropont felett mintha nemet nyelvu szoveg lenne.
Horvath_Balazs 293798 2009. július 5. 19:41
Válasz erre
ismeretlen vitorla Kiskunfélegyháza 2008-07-11
ismeretlen vitorla Kiskunfélegyháza 2008-07-11

Ezt a fotót a Neten találtam. Vajon milyen gép látható rajta?
Stefan 293797 2009. június 12. 14:16
Válasz erre
Szerintem pont az a lényeg, hogy csak arra legyen elég a segédmotor, hogy saját erőből felszálljon (az első termikig), vagy, ha nagyon szorult a helyzet, akkor kicsit odébb tudjon menni. Aki normális vitorlázórepülő az úgy sem fog nyílegyenes útvonalakat lerepülni ilyennel (valószínűleg nem is lehet), arra ott vannak a motoros gépek. Ez még nem veszi el a szépségét a dolognak, pont a korlátozottsága miatt.
Azért gondolom úgy, hogy "nyitott állapotú" motorral szinte mindegy, hogy milyen repülési tulajdonságai vannak (persze ne legyen veszélyesen szar), a lényeg, hogy önerőből emelkedjen. A lényeg, hogy becsukott állapotban ugyanolyan maradjon a karakterisztikája, mint egy normális vitorlázórepülőgépnél. Ha már ez teljesül, akkor ez a kis segítség egyáltalán nem rossz dolog véleményem szerint.
A bizalmatlanság részemről abból áll, hogy ezt a feltételt elég nehéz teljesíteni, mert a fizikát nem lehet átbaxni. A többlet súly mindenképpen ott lesz, emiatt (ugyanolyan fejlődési szint mellett) soha nem lesz ugyanolyan repülési tulajdonsága egy segédmotorosnak, mint egy sima vitorlázógépnek.
Muzzy 293796 2009. június 12. 14:07
Válasz erre
Nem azt mondtam, hogy tökéletes megoldás, csak érdekes, szokatlan, de Tibcsivel értek egyet. Ha jól tudom a gép saját mmotorjával fel tud szállni, ezért írtam, hogy movit, ha csak útvonalon a levegőben tartásra lenne elegendő a teljesítmény, akkor segédmotoros.
Hát egy légcsavar lapát, két ütem, mi jöhet még ez után? :) szegény vitorlás gépek :)
Muzzy
Stefan 293795 2009. június 12. 14:07
Válasz erre
Ha visszacsukva nem zavar sok vizet aerodinamikailag sem, akkor annyit vezetéstechnikával lehet kompenzálni, amíg kint van a segédmotor szerintem.
Igazából a súly ami a nagyobb gond, bár manapság ez is kezd kevésbé probléma lenni ezeknél.
Nekem tetszenek ezek a megoldások, illetve, hogy ilyen irányban is elindultak fejlesztések.
Tibcsi 293794 2009. június 12. 12:59
Válasz erre
Szerintem egyetlen előnyük, hogy kisebb helyet foglalnak el a vitorla törzsébe hajtva. :) Én valahogy bizalmatlan vagyok az ilyenekkel: statikusan lehet, hogy ki van egyensúlyozva, de aerodinamikailag szerintem nincs...
Gavallér 293793 2009. június 12. 11:53
Válasz erre
Szegény segédmotoros vitorlát le movitozni:D
Amúgy ez érdekes dolog. Körrepülő modelleknél régóta használják és állítólag jobb a hatásfoka mint a több tollúaknak. Gondolom csak azért nem használták eddig, mert eygszerűbb a 2 tollú légcsavarokat kifaragni fából és kiegyensúlyozni, mint számolgatni az egy tollú ellensúlyát.
Amúgy ennél már csak a HP gyár Sharkja durvább, aminek sugárhajtóműve van.
www.wingsandwheels.com/images/304SJ_fly_Ewald.JPG

Üdv.: Gábor
Muzzy 293792 2009. június 12. 11:10
Válasz erre
Sziasztok!
Most találtam egy Movitot amelynek egy lapátos légcsavarja van. Mint kiderült korábban is voltak ilyen gépek.
www.network54.com/Forum/149674/message/1244766483/Silent+2+Targa
Muzzy
fodi 293791 2009. május 24. 10:52
Válasz erre
Muzzy 293790 2009. május 24. 10:16
Válasz erre
Szabi!
Bocsánat, rosszul emlékeztem! :(:(:( A jogszabály alapján csak alul kell a szárnyon
elhelyezni.
Megnéztem a légijárművek lajstromozásának szabályairól szóló 32/2001. (IX. 28.) KöViM rendeletet
A 13. - 15. §.§ részletesen leírják hol, és milyen betűkkel kell felrakni a lajstromjelet.
3) Levegőnél nehezebb légijármű esetében:
a) a felség- és lajstromjelet a szárnyszerkezet alsó felületének bal oldalán kell elhelyezni úgy, hogy a betűk, számok felső része a szárny belépőélének irányába essen. Amennyire csak lehetséges, a jeleket a be- és kilépőélektől egyenlő távolságra kell elhelyezni;

b) a felség- és lajstromjelet a törzs mindkét oldalán (vagy azzal egyenértékű szerkezetén) a szárnyak és a vezérsíkok között, vagy a függőleges vezérsík felső felületein kell feltüntetni. Osztott vezérsíkú felületek esetén a jeleket a szélső vezérsíkok külső oldalán kell elhelyezni.

(4) Amennyiben a levegőnél nehezebb légijárműnek nincsenek olyan felületei, melyek a (3) bekezdés a) és b) pontjaiban felsoroltaknak megfelelnének, a jeleket oly módon kell elhelyezni, hogy a légijármű normál repülési helyzetében azonosítható legyen.

Muzzy
Szabi77 293789 2009. május 24. 08:01
Válasz erre
De igen,már én is észrevettem!
Szabi77
Horvath_Balazs 293788 2009. május 24. 07:06
Válasz erre
Szabi77 293787 2009. május 22. 18:43
Válasz erre
Fodi,Muzzy!
Köszönöm a segítséget!
Azért kérdeztem mert lehet,hogy szabvány ,de láttam olyan képet amin felül nem volt lajstrom!De így már képben vagyok!
Szabi77
Muzzy 293786 2009. május 22. 18:28
Válasz erre
Szabi!
A lajstromjel a vonatkozó nemzetközi előírások alapján alul és felül is szerepel.
Tudom, hogy sok vitorlázónak ez nem tetszik, mondván a fehér felületen a fekete számok jobban felmelegednek, és ez főleg műanyag gépek esetében problémát okozhat, de ez van.
Muzzy
fodi 293785 2009. május 22. 16:06
Válasz erre
Kezdőoldal -> Archív -> 2007 -> Üzemnap

Harmaszorra csak osszejon.
fodi 293784 2009. május 22. 16:06
Válasz erre
Ehh, nem megy a kozvetlen linkeles. Kezdőoldal » Archív » 2007 » Üzemnap . Ott talalsz egy kepet rola, amin csorles kozben hatulrol van fotozva.
fodi 293783 2009. május 22. 16:05
Válasz erre
Szerintem van rajta.
www.opitz.hu/index.php
Szabi77 293782 2009. május 22. 14:00
Válasz erre
Sziasztok!
A Ha-5175-ös Blanikról keresek képeket,főleg az érdekelne a szárnyon felül volt-e lajstrom felfestve,vagy csak alul volt?
Aki tud kérem segítsen!

petroviczszabolcs77@gmail.com

Szabi77
Szabi77 293781 2009. május 16. 15:34
Válasz erre
Sziasztok!
Fodi!
Írtam mélt még két hete a saját készítésű vitorlázóddal kapcsolatban,megkaptad?
Adj egy elérhetőséget,hátha nemjó címre ment!

petroviczszabolcs77@gmail.com

Szabi77
Fodi 293780 2009. május 11. 19:23
Válasz erre
Én a helyedben írnék egy emailt nekik, ha nem boldogulsz a lengyel menüvel.
Horvath_Balazs 293779 2009. május 11. 17:52
Válasz erre
Szabi77 293778 2009. május 7. 20:36
Válasz erre
Sziasztok!
Nemtudjátok erről az oldalról hogyan lehetne rendelni?
www.modelarstwo.waw.pl/
Elég jó áron vannak vitorlázórepülő makettek!
Szabi77
HDG370 293777 2009. május 7. 19:08
Válasz erre
Arról sajnos nincs, de biztosithatlak rola, hogy ugyn olyan mint a tobbié szokásos LS-szürke..
Horvath_Balazs 293776 2009. május 7. 19:01
Válasz erre
Hálás köszönet a képekért! Nem szeretnék túl szemtelen lenni, de ha esetleg akadna még egy fotód az ülés háttámla-fejtámla részéről, annak külön örülnék...
Balázs 293775 2009. május 7. 17:58
Válasz erre
Szervusztok!
Találtam egy oldalt, de nem tudom hogy lehet-e magyar címre rendelni.
Ha valaki megfejtené nagyon hálás lennék érte.
Köszönöm Balázs

www.glidingbookshop.com/index.php
HDG370 293774 2009. május 7. 17:57
Válasz erre
LS_panel
LS_panel
LS_panel2
LS_panel2

ha-4505
Horvath_Balazs 293773 2009. május 4. 22:20
Válasz erre
harold 293772 2009. május 3. 21:30
Válasz erre
Szia Tibcsi!

Azt nem tudom, és is csak innen szereztem az infót:
www.nkh.hu/repules/images/stories/szolgaltatasok/lajstromlista.xls
harold 293770 2009. május 3. 20:46
Válasz erre
Szia Balázs!

Ls-8 /HA-4505/: Tülkös János Kecskemét

Remélem tudtam segíteni!
Horvath_Balazs 293769 2009. május 3. 16:21
Válasz erre
Magyar színekben repülő LS.8-asról keresnék kabinfotót. Szerintetek melyik reptéren érdemes kilincselnem ezügyben?
harold 293768 2008. december 24. 21:40
Válasz erre
SZPSZ=Száguldás Porsche szerelem! :-D
Nagyon boldog karácsonyt kívánok mindenkinek!
dudus 293767 2008. december 24. 21:08
Válasz erre
mínden repülőgépnél az a cél,hogy a szárnyon minél tovább megmaradjon a lamináris áramlás.A hajtóműves repülőgépeknél ezt úgy érik el,hogy nagy állásszögeken/leszállásnál/a szárnyon lévő "nyílásokon"levegőt áramoltatnak,ami csökkenti a turbulencia kialakulását a szárnyon,ezáltal a maximális állásszög megnő csökken a minimális sebesség.
A Mig-21-esek a legkorábbi tipusokat leszámítva rendelkeztek az ugy.nev.SZPSZrendszerrel.Alkalmazásuk révén csökkent a leszállósebesség ennélfogva a kifutás hossza.
Üdv.dudus.
Gavallér 293766 2008. december 18. 14:00
Válasz erre
Láttam egy ilyet egyszer, de azon csak Rubik gépek voltak. Remélem azokat is megcsinálják makettben majd egyszer. Amúgy nem felejtettem el:D
Üdv.: Gábor
Stefan 293765 2008. december 18. 09:29
Válasz erre
Meg a vitorlázógépeken az a cél, hogy minél tovább lamináris maradjon a szárnyon az áramlás. Nagysebességű és főleg hajtóműves repülőgépeken más elvek vannak.
Horvath_Balazs 293764 2008. december 18. 07:36
Válasz erre
20 év magyar vitorlázógépei
20 év magyar vitorlázógépei

Egyszer talán mindegyik megjelenik makettben...
dudus 293763 2008. szeptember 26. 19:30
Válasz erre
Az utasszállítóknál harcígépeken a hajtómü gázokat a szárny köré terelik mehanikus úton,hogy javítsák a szárny aerodinamikai jóságát.Vitorlázó gépeknél,erre nincs mód , csak az ideális profil a szárny símaságával lehet nagyobb teljesítményt elérni
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13.