<<< Vissza | Tovább >>> |
Balu | Adatlap | 299688 | 2005. április 30. 23:03 | ||
Vadász | Adatlap | 299687 | 2005. április 30. 22:44 | ||
Kalóz! A partvonalas dolgot magamra értem,mível saját klubunk nem rendez mostanában versenyt. Krisztian! Nem talált, most értem haza Óvárról. exec! Nagyon örülnék a polgárijárművesek önszervezödésének, mivel nekem teljesen idegen a terület, a szempontok meghatározása belső ügy. A többire holnap válaszolgatok. Vadász | |||||
Mekett | Adatlap | 299686 | 2005. április 30. 21:01 | ||
Én is támogatom a felvázolt díjazási rendszert. Az ötlet nagyon jó szerintem is, ami a dokumentációkról, vagy az internetes hozzáférésről szól. De az utóbbival az a probléma, hogy emlékezzünk csak vissza, hány napig/hétig vadásztunk képeket egy-egy makettünkhöz, mire megtaláltuk a nekünk hiányzó képeket. Zsűrizés közben erre biztos nem lenne idő. Persze sok olyan téma is van, amiben hamar segíthetne, mert tele van a net anyagokkal róla. Elvégre is nem cipelhet minden zsűri egy valag szakirodalmat a versenyekre. Szerintem mindenki hozzon dokumentációt a zűrösebb részekről, és saját felelősségére ne hozzon, ha szerinte nincs semmi nem triviális megoldása. A laptopok a másik érdekes kérdés. Sajnos elég kevés embernek van egyelőre, akinek meg van, az sokszor nem tudja elhozni, vagy nem akarja (érthető, mégsem 2 fillér). De szerintem még 1-2 év és lesz elég laptop a versenyekre (ha már mindenki vett elég nyomtatót és vinyót sulinetben :) És akkor a nevezéseknél is beállhat némi változás, hiszen több géppel gyorsabban megy az is (persze csak ott, ahol a szervezők ezt számítógépekkel tervezik megoldani). Az internet terjedése is a korai nevezések malmára hajtja a vizet. Prérifarkas Nem véletlenül hoztuk a szabályokat a fórumon, még ha csak kérelem szintjén is tartatjuk be őket. Az csak a jóindulatunkon múlik, hogy töröljük-e a nyilvánvalóan kamuadatokkal beírt hozzászólásokat. Sajnos ezt nem itt kellene megbeszélni, dehát... | |||||
RaPe | Adatlap | 299685 | 2005. április 30. 20:34 | ||
Egyenlőre még nincsenek konkrét terveim, de mostmár legalább tudom kihez kell fordulnom :) | |||||
Corpus Christi | Adatlap | 299684 | 2005. április 30. 20:13 | ||
RaPe Bocs Peti, hogy én válaszolok a Pisti nevében is. Most nem fog tudni válaszolni neked más elfoglaltsága van (Mehegahastar…Hi-Hi), amúgy jövő hétvégén nem fog jönni Rebekára más elfoglatságok miatt, nem Mehegahastar…. Amúgy az nem fekete, hanem egy üveglap, melynek hátulja fényes feketével lett megfújva. Milyen kell, Szabácsik Peti készíti. Rebekára elvihetem. Üdv Chris | |||||
RaPe | Adatlap | 299683 | 2005. április 30. 19:59 | ||
Krisztián! Jó hogy csatoltad a képeket :) mindig kiment a fejemből megkérdezni, hogy honnan szerezted ezt a fekete üveget(?) Vadász! Jut eszembe, az albatrosomat pontoztátok esetleg? vagy csak simán megnéztétek? Ha lett pontozva van rá esély hogy a jövő heti rebekára elhozd a lapokat? Köszi. | |||||
RaPe | Adatlap | 299682 | 2005. április 30. 19:56 | ||
Számítógép internettel :) majd talán 10 év múlva... Ahol mi csináltuk a számítógépes nevezést, oda a saját pc-inket cipeltük. Annak idején felvetettem, hogy lehessen hozni elektronikus dokumentációt, értsd memóriakártyán, cd-n képeket, és a zsűrízéskor az egyik gépet odatolni a zsűri mellé, hiszen akkor már nem kell mind a kettő a nevezésnél. Ezt az utolsó hungaromodell előtt meg is hirdettük kipróbálás gyanánt, 2-3 ember hozott is így dokumentációt(barackdr-ra tisztán emlékszem). (ez már lassan 2 éve volt) Mindez azért érdekes mert a verseny előtt kb másfél héttel lett meghirdetve kizárólag a neten. Azóta kicsit jobban elterjedt a net, talán több számítógép is van magyarországon. Elképzelhető hogy újra meg kéne próbálni. Persze ha a zsűri véleménye még mindig ugyanaz mint 2 éve, akkor megint csak a szám jártatom :) | |||||
Corpus Christi | Adatlap | 299681 | 2005. április 30. 19:51 | ||
Ne vegye el a kedvedet az ha valaki azt mondja, hogy csak a maratással és fémlánccal felpakolt jármű a szép. Én múlt évben második helyet nyertem el Szolnokon 1 35-ös kategóriában pedig a jármű 1 48-as és a lánc a kerekekre volt öntve, sőt még maratás sem volt rajta. De például kedvencem Miguel Jimenez a Jagdtigerére semmit sem tett és Még is nyert vele az Euro Militaren. Nos azt a járművet mellyel Szolnokon nyertem itt láthatod. Ezek után döntsél, hogy magadnak készíted a makettet vagy egy eladónak. Akinek az lenne a kötelessége, hogy kiszolgáljon. Üdv Bódi Krisztián | |||||
prérifarkas | Adatlap | 299680 | 2005. április 30. 19:37 | ||
Sziasztok! Nagy érdeklődéssel olvastam a hozzászólásaitokat és nagyon jó ötletnek tartom azokat a tervezeteket, melyek a zsűrízéshez kapcsolódó folyamatok változtatását célozzák meg. Hasonlóképp vélekedek a díjazás átalakításáról. A dokumentumokkal kapcsolatban az az ötlet merült fel bennem, hogy mi lenne ha a zsűrinél lenne egy vagy két számítógép internettel. Így esetleg a kétséges dolgokra hamar rá lehetne keresni és megoldást is adna. És hogy ne legyen túl helyigényes, ezt egy laptoppal tudnám elképzelni. Igen tudom ez súlyos pénzekbe kerülne, de talán lehetne rá más megoldás is. Gondolok itt arra, hogy akinek esetleg van ilyen az kölcsönözhetné arra a két napra. Én biztosan megtenném, de sajnos nem rendelkezem ilyennel. A díjazás átalakítása talán már nem ennyire szerteágazó probléma, könnyebben megoldható. Nagyon jó ötlet! Többen írtatok a matricáról. Nekem is van még egy ilyen makettem dobozban, megnéztem. Érdekes. Az én matricám 21mm átmérőjő és pontosan felmegy a szárnyra úgy, hogy nem lóg a csűrőre. Csak éppen eléggé előre kell húzni a belépőél irányába. És ha a belépőél sárga csíkja letakar belőle valamennyit nem baj, úgyanis a valóságban az ilyen volt. Egyébként az utasítás sem azt rajzolja, hogy rakd rá a kormányfelületre. A gép készítője hatalmas munkát fektetett a kabinbelsőbe és fontosnak érezte annak feltuningolását. Akkor ehhez képest mennyi időbe telt volna az általam említett problémáknak utánanézni? Mekett! Valóban nem tudsz írni az emailemre. Egész egyszerűen azért nem csináltam magamnak, mert nincs rá szükségem. De a négyzetbe valamit be kellett írnom, így hát megtettem. Üdv. | |||||
Kalóz | Adatlap | 299679 | 2005. április 30. 18:21 | ||
exec! Azt írtad, hogy örökre letettél a harcjármű makettezésről, mert egy boltban hülyeségeket mondtak neked. Én erre reagáltam, aminek a lényege az lett volna, hogy ne hagyd magad rosszindulatú, vagy csak egyszerűen buta emberek cukkolására eltántorítani attól, amit kedvvel csinálsz. Ami a kamion segédletet illeti, biztosan jó munka lenne, feltéve, hogy nem az egyetlen és megkérdőjelezhetetlen SZABÁLYKÖNYV akar lenni. Mert a makettezésben - bár már van elég sok irodalom - igazán egy-egy témára koncentráló vagy akár a makettezés általánosságait felkaroló átfogó mű nagyon kevés van (vagy nincs is), és ami van, az is nehezen hozzáférhető. Sajnos. Ezért mindenképpen jó lenne, ha pl. a kamion makettezők elkezdenének egy ilyen művet, de a többi kategóriában sem lenne rossz. Vadász! Teljességgel értem, amit írtál, és egyet is értek vele. Amíg nincs valamire igény, nehéz eredményt elérni (és nem csak a makettezésben). És nem akarok a partvonalról tanácsokat adni, csak időnként leírom a saját! véleményem, hátha van benne használható. Aminek az eldöntése azok joga, akik az adott témával konkrétan foglalkoznak. Üdv: Kalóz p.s.: én szinte csak! repülőben utazom... | |||||
Gabi | Adatlap | 299678 | 2005. április 30. 17:20 | ||
exec! Szerintem fontosabb lenne kiemelni, hogy a kamionoknál milyen átépítésekre van lehetőség, valamint milyen feljavításokat lehet elvégezni. Ebben a témakörben szerintem általában járatlanabb a zsűri, mivel az átalakításokat még a kamionosok között is csak szűk réteg végzi. Részemről benne vagyok bármilyen segédlet megírásában, vagy bármire ami a zsűri helyzetét könnyíti. A versenyeken azért indulok én is, és nem zsűrizek, mert még nagyon ritkán kértek fel erre, és szerintem így van ezzel más is. Nekem természetes, hogyha felkérnek akkor vállalom (és sokkal többet jelent mint egy helyezés), mert szerintem az a makettezés csúcsa, és a legnagyobb megtisztelés, ha az adott kategóriában valakit felkérnek zsűrizni. A hozzászólásokat olvasva én is hibáztam abban a versenyeken, hogy nem mellékeltem a kamionokhoz leírást, pedig aki ismer tudja, hogy szinte mindet átépítem. Igaz engem nem is zavart különösebben a helyezés, nem tulajdonítottam neki nagy fontosságot. Gabi | |||||
exec | Adatlap | 299677 | 2005. április 30. 14:04 | ||
Kalóz! Kedvember vagyok. Versenyeken nem nagyon szoktam indulni. Anno egy Mardeem mondjuk különdíjas lett, ugyanis ellopták. Gondolom a tolvajnak tetszett. A párducom kevésbé tetszhetett neki, mert azt csak összetörte. Ez 96-ba volt. utána 2004-ig egyetlen versenyen sem voltam hajlandó indulni, az itteni fiúk beszéltek rá az érsekújvári hepajra, ami nagyon tetszett nekem. És mint lejjebb megírtam, abszolút nem a győzelem hajt a versenyzésben, pláne hogy aki igazán ért a kamionokhoz az szerintem inkább indulni szokott a versenyeken, így esély is kisebb meg a zsűriben sincs igazán hozzáértő ember. Mielőtt megint támadás kezdődne, én csak a kamionos zsűriről beszélek. A diorámákhoz még van szemem, de bevallom én pl a repülőkhöz "hót" hülye vagyok. Van viszont egy ajánlatom. Azok a kamionosok, akiket ismerek amúgy is össze akartak hozni egy magyarországi kamion makettező klubot. Szerintem itt az ideje, hogy leüljünk, és megírjunk egy kis "kézikönyvet" arról, hogy a kamion makettezés miben tér el a többitől. kíváncsi vagyok egyrészt a véleményetekre, másrészt Vadász véleményére, mint tapasztalt zsűri tag. (tudom, hogy sohase pontozott még kamionokat, és nagy az esélye, hogy nem is fog. maga az ötlet jó-e?) Ebben leginkább festési és dekorációs eltéréseket lehet kiemelni, de attól még használna. üdv. exec | |||||
Vadász | Adatlap | 299676 | 2005. április 30. 13:38 | ||
Kalóz! Nagyon szeretném, ha sikerülne változtatni, de ennek először a feltételeit kell megteremteni. Nem rohanhatunk előre (lásd MMOE esete) bármennyire is látjuk előre a tendenciákat, addig amig a tömeges igény nincs meg rá. A pontozásos módszert 1986- ban találtuk ki a nevezési formával és a kategória meghatározásokkal egyetemben, de csak most kezd elfogadottá válni. Néhányan már látjuk, hogy merre kellene tovább lépni (regisztráció bevezetése, doksi, dijazás átalakitása), de ezek elfogadása még évekig fog tartani. A klubok sem szeretik minden esetben, ha valaki a partvonalról ad tanácsot. Meg kell várni a tanáccsal amig igény van rá (ez a tanulság az MMOE történetéből). Vadász | |||||
Kalóz | Adatlap | 299675 | 2005. április 30. 10:56 | ||
exec! Megértelek és nem értelek! Az, hogy egy eladó mit mond egy üzletben, engem a legkevésbé sem érdekel, kivéve, ha látom, hogy segíteni akar (pl. Józsibácsi a Sas-ban. vele kevésszer találkoztam, de mindig volt pozitív élményem. És volt már máshol is hasonló). Az hogy nem nyertem még versenyen, abszolút nem zavar, főleg, hogy nem is indultam, és nem is szándékszom, elkerülendő az esetleges rosszérzéseket. Tudom, hogy ezt egyesek megfutamodásnak vagy önmagamban nem bízásnak fogják értékelni, de én a magam örömére makettezem (ami nem jelenti azt, hogy másoknak nem mutatom meg, amit készítettem), és nem azért, hogy díjat, dicsőséget szerezzek. Vadász és a többiek! Régóta gondom általában a versenyeknél, hogy miért kell mindenáron sorrendet kialakítani, amennyiben hasonló "minőségű" produkciók vannak. Más dolog, ha valamit cm-re, percre, kg-ra stb. lehet mérni, és más a szubjektív ítéleten alapuló összehasonlítás. Dehát, mint írtátok, ez a beidegződés, meg a díjak kérdése, és gondolom, ha változtatnátok, ugyanúgy egy csomó probléma lépne fel, csak más irányból. Tehát mindez csak az én meglátásom, megoldási lehetőséget nem tudok felajánlani. Viszont már többször leírtam, hogy aki nem tud veszíteni, az ne induljon versenyen, és főleg utána ne kiabáljon kígyót-békát, jogosan vagy jogtalanul. További klassz versenyeket: Kurusa Sándor, alias Kalóz. | |||||
exec | Adatlap | 299674 | 2005. április 30. 09:26 | ||
Balu! Akkor ok :) És higy mit lehet tenni? Hát... én örökre letettem harckocsi makettezést. Pedig szerettem diorámázni, és van is egy félkész. De sose fogom befejezni. exec | |||||
Vadász | Adatlap | 299673 | 2005. április 30. 07:37 | ||
Gsolo! Nagyon jól értelmezted a zsűrizés folyamatát. Közös megbeszélés alapján választjuk ki azokat a maketteket amelyek az első hat helyre eséllyel pályázhatnak (8-12 db), és ezeket pontozzuk. Régi álmom, hogy ne rangsoroljunk, hanem az angol mintára arany-ezüst-bronz jelvényes (szintű) munkák legyenek. Sajnos ennek több akadálya is van. Az egyik a "kultúrtörténelmi" hagyomány, vagy inkább beidegződés. Ez szerintem egy tipikusan poroszos közép-európai szokás, hogy rangsort állítunk fel. A másik a szponzorok korlátozott száma. Az óvári díjak nagyon mutatósak, de pénzbe kerülnek (az angoloknál "csak" egy oklevelet kapsz), és be kell vallanunk, hogy még az olasz, osztrák, német, stb. résztvevők számára is vonzó egy ilyen díj elnyerése. Nekem is fájó pont, hogy Nyíregyházáról nincs egyetlen plecsnim sem. Nem a hiúság, hanem azért mert nagyon szép, különleges egyedi díjak voltak. Az viszont nem megoldhatatlan, hogy a pontozásra kiemelt, de az első háromba nem került makettek mindegyike oklevelet kapjon. Itt csak egyetlen gondom van. A válogatás során a mezőnyből az első 2-4 munka magasan kiugrik, a további 8-10 helyre 15-20 makett is esélyes lehet (első szemrevételezés alapján), viszont a részletes elbírálás (pontozás) folyamán nagyon nagy szintkülönbségek is kialakulhatnak.Most is volt olyan ahol az 1-3 helyezett 92-89 pont között volt, de már a többi munka között lényegesen nagyobb az eltérés. A pontozólapok kiosztására mindig van lehetőség, és sokan el is viszik. Egy kis problémát érzek itt, a "versenyzők" nem tudják értelmezni a pontozólapokat. Mindig felmerül a kérdés, hogy miért adott az egyik zsűritag egy vagy két ponttal kevesebbet a másiknál. Pedig nem ez a lényeg. A pontozólapokon nagyon jól látszik (akár egy grafikon), hogy milyen részeknél gyengébb a kivitelezés (a saját munkáimnál mindig a kabintető tisztaságával volt gondom). Ez ad igazán segítséget a makettezőnek a fejlődéshez. Valószínűleg a dokumentáció leadását komolyabban számon fogjuk kérni, és gondolkozunk azon is, hogy a doksit is értékelni kellene. A koszolással én is egyetértek, de lényeges különbséget látok egy környezet nélküli koszolt repülő és harcjármű között. Az utóbbiaknál a koszolt járművet mindenképpen talajon tudom elképzelni (ha nem is diorámában), míg a repülőgép nem kötődik ennyire a földi környezethez és a koszolódás sem köthető az adott reptérhez (gyors helyváltoztatás lehetősége). A napokban küldtem mailt. Megkaptad? Hívj fel a 06-30-94-98-160-on. Vadász | |||||
Gsolo | Adatlap | 299672 | 2005. április 29. 21:26 | ||
Hi. Agyaltam jó pár napot a témán. Vadász elvtárs javaslatára még hetekkel ezelőtt megnéztem a pontzólap tervezetét. Hát nem semmi. Rengeteg dolgot kell/kellene egy zsűrinek megnéznie egy maketten. Talán túl sok mindent is. A hozzászólásokból azt szűrtem le, hogy a sok makett közül kiemelnek párat, amik közül majd kiválasztják a győzteseket (ha valamit rosszul gondolok szóljatok). Gondolom a kiemeltek között már nincs olyan makett amin durva festési, ragsztási vagy tömítési hiba van. A kiválasztás módjáról nincs infóm. Együtt történik vagy a zsűritagok külön-külön teszik? A lényeg, hogy szerintem a zsűri munkájának megkönnyítésére MINDEN maketthez kötelező legyen leadni valamilyen dokumentációt. Nem kell mindet végignézni, de a kiemeltekét mindenképpen tanulmányozni kellene. Ha valaki dobozból készült makettet nevez, annak elég beadnia az összerakási és festési segédletet. Ha az valamit alapból roszul ad meg (mint pl. az említett Spit matricája) , azt nem szabad hibának tekinteni. Ha spéci, feljavított makettről van szó, akkor minél több a doku (nema Sith lovag :)) , annál nagyobb az esély, hogy a zsűri nem téved. Óvás lehetséges, ha a beadott doku alapján történik. A kiemelt munkák tulajdonosainak meg kellene kapniuk a pontozólapot, hogy lássák mi volt a bibi. Óváron rengeteg gyönyörű makettet láttam, ott jutott eszembe, hogy miért kell 1., 2., 3. helyezés. Annyira minimális és esetenként szubjektív vélemény alapján kihozott különbség lehetett csak köztük, hogy nincs értelme rangsorolni őket. Három győztes és kész. A többit sem kell rangsorolni. Kinek fáj ha mondjuk ha hat 4. helyezett van? A koszolásról meg annyit, hogy miért jobb egy olyan makett ami mosás előtt ábrázol egy járművet. Mert akár milyen nehéz is elképzelni, mossák őket. :) Egy koszos maketett diorámán kívűl nem sokra értékelek. (ez az én személyes véleményem) Valahogy nagyon erőltetett. Az egyedi makettek Sci-fi kategóriába sorolását támogatom, hátha így minden versenyen lesz ilyen kategória. :) Most ennyi jutott eszembe. Kritikákat a fenti emilre vagy ide várok. Üdv. Gsolo | |||||
Balu | Adatlap | 299671 | 2005. április 27. 14:16 | ||
Szia Exec! Értem mire gondolsz, én is jártam már így, sokszor sajnálom is a súlyos ezreket a fotómaratásra, vagy a fém lánctalpra, de hát mit lehet tenni... Balu | |||||
Timur | Adatlap | 299670 | 2005. április 27. 10:19 | ||
Kedves Prerifarkas! Szerintem neked egyszerűen Vadász-fóbiád van.(He-he). Ha ismernéd, nem feltételeznél róla olyanokat, mint az ízlésének a zsűritagokra erőltetése, az eredmény befolyásolása,begyöpösödöttség, stb.Nevetséges. Több, mint 10 éve ismerem Vadász Pistit, jó párszor zsűriztünk is együtt. Nyugodt lelkiismerettel állíthatom, hogy soha, semmilyen formában nem próbálta meg más irányba terelni sem az én, sem másik zsűritag bírálatát. Ugyanez elmondható azokra a kiváló emberekre, akikkel volt szerencsém 20-25 kiállításon együtt zsűrizni. (A teljesség igénye nélkül: Havasi Józsi, Kormos Peti,Fóth Gabi, Szabó Peti,Nagy Zsolt, Gulyás Máté,Buza Zoli -bocs azoktól, akik kimaradtak). További bűnöm, hogy segítettem a pontozólapok átdolgozásában, korszerűsítésében, a kategóriák pontosabb meghatározásában. De zsűrizést manapság már alig-alig vállalok. Az ok egyszerű: elegem van a sértett "zsenik" zsigeri rosszindulatából, a zsűri tisztességének, pártatlanságának, szakmai hozzáértésének állandó megkérdőjelezéséből. Persze azt, aki összeesküvés-elméletekben gondolkodik, a fenti szösszenet aligha érdekli.(Meg persze a személyes tapasztalatom sem. Én versenyen először '94-ben indultam. Vidéki,teljesen ismeretlen makettezőként sikerült első helyet elhoznom. A "részrehajló" és a "díjakat csak a haveroknak adó" zsűri tagja volt Vadász Pisti is.) A dokumentációról szeretnék pár szót írni, mert ez az egyik mániám. A feljavított és/vagy bontott gépekhez, átalakításokhoz (függetlenül a festés, jelzések stb. különlegességétől, vagy standard voltától)elengedhetetlen a dokumentáció mellékelése. Ha nincs dokumentáció, mi alapján ítéljen a zsűri? (Aki azt mondja, hogy minden gép minden szerkezeti eleme a fejében van, az hazudik.)Mellesleg egy makett általános megítéléhez (ragasztás, tömítések, beállítások, festés és matricázás minősége stb.) nem feltétel, hogy ismerni kell pl. a Mig 21 hidraulikarendszerét. Megfordítva, ha nincs dokumentáció, mi alapján javított fel, bontott, vagy alakított át a tisztelt makettező? Fejből tudta pl. egy DB hajtómű teljes kábelezését? Nonszensz... Egy doboz kategóriás géphez mellékelt festési utasítás, öszeállítási rajz, egyéb dokumentáció (fotó, grafika, stb) lehetővé teszi pl. egy magamfajta Luftwaffe- fanatikusnak, hogy megítélje egy F-16, vagy épp egy Spitfire festésének, jelzéseinek hitelességét.Enélkül ugyanis a szerencsétlen zsűritag kénytelen a zsűri másik tagjához fordulni -aki a téma szakértője- és tőle tanácsot kérni. Ugye nem kell magyarázni, hogy ebben az esetben tényleg egy ember tudása, tapasztalata a döntő... Talán sikerült valamit érzékeltetnem a mellékelt dokumentáció fontosságáról. Üdv: Fülöp Sándor | |||||
kp_ | Adatlap | 299669 | 2005. április 27. 09:10 | ||
Prerifarkas: Kicsit úgy érzem elbeszéltek egymás mellett Vadásszal. Esetleg tudnál mutatni olyan makettről képet, ami szerinted reálisan néz ki és nem sci-fi? Hátha tanulnánk belőle valamit... Üdv: kp | |||||
E. András | Adatlap | 299668 | 2005. április 26. 20:43 | ||
Kedves Barátaim ! Néhány szót a zsűrizésről, a mosonmagyaróvári rendezvénnyel kapcsolatosan. A zsűri elnökéről (aki természetesen zsűrizett is): István, a magyar makettezés egyik meghatározó alakja, ezt senki sem tagadhatja. A családja és a megélhetésért folytatott harc mellett, a makettezés az amiért él és hal, szervez, spekulál és ráadásul makettezik is. Ő már nem csak egy -egy klub sikeréért, rendezvényéért hajt, Ő önzetlenül az egész magyar makettezésért dolgozik. A néhány kiemelkedő személyiség között ott van Ő is, akit a rendezvényekre látogatók nagy része ismer és elismer. Mosonmagyaróváron első alkalommal ténykedett zsűri elnökként. Tény, hogy soha ilyen nyugodtak nem voltunk a tagok kiválasztása, eligazítása és munkája tekintetében, ugyan is ezt mind István vezényelte le, óriási terhet levéve a vállunkról. TÉNY, HOGY A ZSŰRI EGYETLEN TAGJA SEM TUDHAT MINDENT, EZÉRT AKI OLYAN MUNKÁT KÉSZÍT, AMI MEG VAN EGY KICSIT SPÉKELVE, VAGY VALAMI KÜLÖNLEGESSÉG, KÉSZÜLJÖN DOKUMENTÁCIÓVAL. ISMÉT LEÍROM, HOGY A ZSŰRI TAGJAINAK MUNKÁLÁVAL MAXIMÁLISAN MEG VAGYUNK ELÉGEDVE, KÖSZÖNJÜK NEKIK ÉS MINDEN MEGBECSÜLÉSÜNK AZ ÖVÉK !! A KÖVETKEZŐ ÉVBEN IS VADÁSZ ISTVÁNT FOGJUK FELKÉRNI A ZSŰRI ELNÖKI TISZTRE ÉS ŐT KÉRJÜK MAJD MEG, HOGY ÁLLÍTSA ÖSSZE A SEGÍTŐK NÉVSORÁT ( ebben az évben magyar makettezők mellet szerb, szlovák, osztrák és angol makettezők zsűriztek). Akiben van akkora bátorság és becsvágy, hogy úgy itéli meg, hogy munkájával eredményt érhet el, tudnia kell azt is, hogy nem nyerhet mindenki és a zsüri döntését el kell tudnia fogadni, még ha az nem is "tetszik" igazán. Ahogyam már írtam többször is : soha ne bántsd azokat, akik a közösségért tesznek valamit. Kritizálj, de kultúráltan, vitázz, de diplomatikusan. Most már készüljön Mindenki a GÁRDONYI versenyre, ott találkozunk !! Baráti üdvözlettel: Egresi András, Mosonmagyaróvárról | |||||
Vadász | Adatlap | 299667 | 2005. április 26. 17:17 | ||
kp! Sajnos a döntés felelősségét nem lehet átruházni a tanácsadókra. A tanácsadók felkérésében megvan a parttalan vita lehtősége, mint notárius is irta. A tanácsadásnak a legjobb módszere a dokumentáció mellékelése, egy rövid szöveges kegészitéssel. Vadász | |||||
Prerifarkas | Adatlap | 299666 | 2005. április 26. 17:05 | ||
Tisztelt Vadász! Én értem amit írsz, de némileg pro és kontra van abban amit megfogalmazol. Azt írod, hogy az eredeti hangulat visszaadásával. És ehhez néha túlzásokba kell esni. No de kell e annyira túlzásokba esni, mint az említett példa? A fényképeken amiket küldtem, igaz láthatsz erősebb vonalakat, de csak a motornál, az ajtónál, az üzemanyagtanknál és a kormányfelületek csuklópontjainál. pl a törzs hátsó részén vagy a szárny tetején ilyen szinte alig látszik. Ehhez viszonyítva a maketten ugyanezek durvák. Szerintem maga a gép összképe is már furcsán hatott első ránézésre, pont emiatt. Tiszta sor, hogy valamennyire túlzásokba kell esnünk, hiszen ha nem, akkor panelvonalak sem kellenének a gépekre. De csak módjával. Nem, én nem hiszem, hogy vállalnám a zsűri vagy a Te szerepedet. De egy olyan makettezőnek mint Te - szerintem - az ilyen felségjel meg légcsavarhibákat szigorúbban kellene néznie, hisz ezeknek a helyretétele nem jelent kivitelezhetetlen feladatot egy makettezőnek, sőt nem is túl bonyolult. Most had ne menjek bele, hogy hogyan mert az egy kicsit hosszú lenne. Ha már Te a tárgy eredeti méretének minél pontosabb lekicsinyítése mellett voksolsz, akkor ezek is beletartoznak nem? És ha ebbe belevesszük azt is, hogy ki, mennyi munkát fektet az adott hibák kijavításába és azt milyen színvonalon és minőségben teszi... Valahogy azt érzem, hogy a makettezés amolyan hagyományos művészet irányába tendál. Gondolok itt egy festőre vagy egy szobrászra, aki a saját meglátását, egyéni látásmódját és ötleteit is beleviszi az alkotásába. De erre szerintem ott van a sci-fi kategória. Üdv | |||||
kp_ | Adatlap | 299665 | 2005. április 26. 15:07 | ||
Bomb: "Kicsit OFF lesz,de nem baj(remélem). Mit lehet azzal tenni, ha vastag a kabintető? Ahelyett, hogy veszel egy vákumhúzottat." Csiszolással, polírozással fel lehet javítani az eredeti alkatrészt, vagy esetleg vákuumosra le lehet cseréli. Remélem ez válasz a kérdésedre. notarius: Nem akartalak támadni, bocs ha így jött le neked a dolog. aláírás: Tegnapi üzenetemet aláírtam, ma ugyanazzal a nick -el írtam, gondoltam elég lesz a monogrammom... erős ember: Az erős ember példa arra utalna, hogy a zsűrizést olyan ember is végezheti, akiről első körben nem rí le, hogy alkalmas a feladatra, de jobban megismerve az illetőt (és tudását) a kívülállók is megnyugodhatnak. szakértő: 3 tagú a zsűri + igény szerint szakértő(k), de azok csak az előválogatásban beszélnek össze, a döntést a felvetésemben az eredeti felálláshoz hasonlóan a 3 tagú zsűri végzi... Üdv: Kormos Péter | |||||
Corpus Christi | Adatlap | 299664 | 2005. április 26. 15:00 | ||
notarius Elnézést, hogy közbe szólok de már kp bemutatkozott, 35. hozzászólás Chris | |||||
Corpus Christi | Adatlap | 299663 | 2005. április 26. 14:42 | ||
Sziasztok az előbb nem mutatkoztam be, Bódi Krisztiánnak hívnak. Nos érdekesek voltak a hozzászólások, felvetések. Az alap témához csak egy-két dologra mondanám el a véleményem. Az hogy váltsuk le a zsűri elnököt, nosza rajta. Ha tud valaki jobbat. Na meg persze a számtalan rendezvényszervezőt kell meg győzni arról, hogy az új Titán ugyan úgy megkönnyíti a dolgukat a rendezvény alatt. De az, hogy ki lesz egy versenyen a zsűri elnök az nem a Vadász Pistin múlik hanem a rendezvény szervezők kérik fel. És ezzel nem a rendezvényszervezőket bántom, hanem az a helyzet, ha volna jobb a Pistinél hát biztos, hogy azt a bizonyos jobbat kérnék fel. Mert nem mindegy a rendezvényszervezőnek hogy a zsűri elnök helyett őt nyaggatják e a zsűri tagok kérdéseikkel vagy az elnököt. Mert én volnék oly hiu, ha felkérnének, elvállalnám, de nem volnék oly bolond, hogy meg is tegyem. És most már örülnék, hogy ha újra gyermeki ártatlansággal tudnék szemlélni egy versenyt és utóéletét, de sajnos ez nem lehetséges, mert az emberek mindig többet akarnak idehaza, mint ami van, de ha nem akarnak többet, akkor azzal a kevéssel is elégedetlen. Mert nem a belefektetett munkát nézi egy versenyben, hanem csak a végeredményt és ezzel sárba tiporja azon emberek örömét és lelkesedését mellyel létrehoznak egy versenyt NEKI! Mert bizony munka és fáradság mindent összehozni és nem kevés pénz, amit ha sikerül adományokból, ha nem akkor saját pénztárcájukból. A másik dolog ugye az erős panelezés amelyet Vadász Pisti előnybe helyez. Van nekem egy kedves jó barátom, földim meg is mondom nevét Lőrincz Péter. Senki se tudta ki ő, hova valósi, még versenyre se járt a semmiből tűnt elő 28 évesen, ez ugye ritkaság. Aztán múlt év Szolnokra benevezett egy makettet és lássatok csodát elhozta a Verseny legjobbja díjat kb. 500 makett közül. Nem volt erősen megpanelezve, halvány szürke jelölte a panelosztásokat. És tudjátok ki volt a repülős zsűri egyik tagja VADÁSZ ISTVÁN és tudjátok mindig nagy örömmel nézi meg Péterünk munkáit azóta is. Hát azt hiszem, ezen el lehet gondolkodni. Amúgy az a makett mellyel Péterünk nyert a Pro modell 2005/1 szám borítójának kis képében látható és az újság többi lapján olvasható. És ha most valaki azt gondolja, hogy én mindenben egyetértek a Pistivel hát nagyon téved mert mi olyanok vagyunk ketten mint a rossz házasok ÖRÖKKÉ VESZEKSZÜNK, VITATKOZUN, DE MEG HALGATJUK AMIT A MÁSIK KITALÁL ÉS MEG FOGADJUK HA AZ JÓ. És egy gondolat a végére: A DÍJ MIT ELNYERÜNK EGY VERSENYEN, NEM ELISMERÉS, HANEM A MUNKÁNK MELLÉKTERMÉKE. Chris | |||||
Bombraider | Adatlap | 299662 | 2005. április 26. 13:49 | ||
Szia Krisz! Még sosem húztam kabintetőt...Most nincs olyan problémám, de azért elmagyarázhatod:) Jövőhétvégé azaz Május 7-8? Akkor sajnos semmi képpen,mert osztály kirándulás lesz(erdei iskola, ami kötelező,csak nem tudom miért éppen szünetben...). Bocsi az off-ért. üdv:bomb | |||||
Corpus Christi | Adatlap | 299661 | 2005. április 26. 13:44 | ||
Szia Bombraider Máté Máté, én azt hittem, hogy ennél te, már rutinosabb vagy. Hát meg húzod magad. Majd segítek benne. Amúgy már összeszedte a Máté neked a csomagot. Jövő hétvégén elhozom, de ha rá érsz, akkor jöhetsz velem. Chris | |||||
notarius | Adatlap | 299660 | 2005. április 26. 13:31 | ||
kp_ Nem értek egyet az alábbi soraiddal. Azt hiszem van jó néhány makettező akár kis hazánkban, akár a környező országokban, akik magas szinten ismerik mind a gyakorlati, mind az elméleti oldalát ennek a hobbinak. Válogatni lehet. Aztán meg nem igazán értem, hogy te most engem támadsz, vagy csak úgy általánosságban beszélsz. Ha támadsz (mint pl. partvonalról bekiabálás, meg hasonlók), akkor azt névvel tedd, ahogy én is aláírtam... Az erős ember versennyel véleményem szerint rossz példát hoztál fel, teljesen más terület, ami mondjuk elméleti tudást kevésbé igényel. Makettezni nekem sem jut túl sok idő, de amihez hozzányúlok, azt igyekszem azon a szinten megépíteni, ahol éppen tartok. Így azt a részt valahogy nem ismerem, hogy gyorsan gányoljunk össze valamit, csak azért mert kevés az időnk. "Szakértőt" felkérni persze lehet, de egy csoportos döntést annál nehezebb meghozni, minél nagyobb a csoport létszáma. Ha egy előszűrőt teszünk be, akkor tulajdonképpen ki dönt? A kritikával kapcsolatos mondatom pedig elsősorban nem a zsürinek szántam, az ő munkájukat azt hiszem nagyon is elismerem. A fenti mondat azoknak szólt, akik csak beszélnek eredmények és kellő utánajárás nélkül. Üdv.: SA | |||||
Bombraider | Adatlap | 299659 | 2005. április 26. 13:14 | ||
kp_! Kicsit OFF lesz,de nem baj(remélem). Mit lehet azzal tenni, ha vastag a kabintető? Ahelyett, hogy veszel egy vákumhúzottat. Előre is köszi! üdv:bomb | |||||
kp_ | Adatlap | 299658 | 2005. április 26. 12:36 | ||
notarius: kritikát az gyakorolhat, aki letett már valamit az asztalra. A kritikát jobban elfogadja az ember olyan zsűritől, aki már letett valamit az asztalra, de szerintem nem feltétlenül kell ilyen emberekből összeválogatni a tagokat. Tű esete a szénakazallal: Tegyük fel valaki fejében ott az összes makett, feljavító a szépségükkel, hibájukkal együtt + az eredeti járműveket is jól ismeri. Makettezni viszont nincs sok ideje, így általában dobozból épít és ecsettel fest. A végeredmény - nem meglepő - nem valami szemet gyömörködtető. Ettől még az illető zsűrizhetne, mert a legjobb ember a feladatra... Jó példa (volt?) erre a a Világ legerősebb embere versenyek. A feladatokat (pl. hogy emelj meg egy 200kg -os betongolyót) kis cingár emberek találják ki, akik megszakadnának egy 20 l-es kanna alatt... A kétajtós szekrények meg röhögnek rajtuk, de hát a feladat az feladat... Ilyen "csiszolatlan gyémántok" lehetnek közöttünk is, úgyhogy a partvonalról bekiabálás, fikázás helyett a legjobb szerintem az lenne, ha segítségüket, tudásukat felajánlanák a verseny szervezőknek. Ha a zsűri elnök nem is kéri fel őket a zsűrizésre, még mint szakértők segíthetnék a zsűri munkáját. Pl. segítené a pontozandó makettek kiválasztását, felhívná a figyelmet azok alapvető hibáit, vagy a makett alkatrészeinek bontásából adódó nehézségekre (rossz illeszkedés, vastag kabintető, stb.). A pontozásnál már nem lenne jelen, úgyhogy akkor már nem zavarna, ha esetleg nem váltja be az illető a hozzá fűzött reményeket. ??? kp | |||||
notarius | Adatlap | 299657 | 2005. április 26. 10:58 | ||
Sziasztok! Kezd unalmas lenni ez a téma is, de nagyban egyet kell, hogy értsek barackdr kijelentésével. A verseny célja a győzelem, vagy adott esetben valami helyezés elérése. Aki ezzel vitatkozik, az saját magának sem vallja be az ellenkezőjét. Mindenki megteheti, hogy csupán a nyilvánosság kedvéért kiállítsa makettjét, szerintem ezt minden rendezvény megengedi. Aki viszont nevez, az minden bizonnyal szeretné megméretni magát és alkotását. Másrészről úgy gondolom, hogy kritikát az gyakorolhat, aki letett már valamit az asztalra, mondani és javasolni dolgokat könnyű, megvalósítani annál nehezebb. Apróbb hiányosságai ellenére a Móvári verseny szervezése példaértékű, dícséret illeti a lebonyolítókat. A zsűrik sajnos mindig tévednek egyesek szemében, magamat is beleértve, azonban aki versenyez, az aláveti magát ezen döntéseknek. A makettek stílusán is lehet vitatkozni, bár szerintem a lényeg abban áll, hogy az alkotás saját magunknak tetszen. Ha mások vonatkozásában is így áll a dolog, akkor külön szerencsénk van. :-) Üdv.: Sisa András | |||||
exec | Adatlap | 299656 | 2005. április 26. 10:41 | ||
Balu! Amit írtam, az mindenre igaz, az összes vas, és acél öntvényre... :) A hű de profi alatt pedig azt értettem igazából, hogy annó egy pz IV F2-t akartam építeni. A BOltban 3 csomag aber maratást tettek elém, hogy enélkül nem fog jól kinézni... Nekem itt ment el a kedvem az egésztől. :) A kamionok terén egy csomó feljavítást megcsinálok, nem a dobozból építésről van szó. A harckocsikra is sokszor ráfér. Inkább a kedvcsinló rész (enélkül szarul fog kinézni) vette el örökre a kedvem. Nem tudom érted e amit mondok... | |||||
Balu | Adatlap | 299655 | 2005. április 26. 10:22 | ||
Szia Exec! Láthattad itt vagy a Fabulison is, hogy még az ún. "nagy kategóriák" pl. Harcijármű, repülö zsűrijét is éri elég kritika. A kamionos mezény ezekhez a kategóriákhoz képest elég kicsi, nyilván való hogy még nehezebb olyan zsűrit összeszedni amit semmi kritika nem érhet, mindent ismer az adott témakörben. Én kifejezetten harcijárműves vagyok, ahogy írtad: "A hű de profinak kell lenni, a szűk kreativitást is zárjuk ki stb..." az első fele végülis igaz, mert hát különösen egy Móvár méretű versenyen hatalmas a mezőny, nehéz kitűnni, jóval nehezebb érvényesülni mint egy kisebb kategóriában. De ez baj? Engem nem zavar, ha soha nem nyertem volna eddig semmit akkor is harcijárműveket építenék, mert ezt szeretem. Aki azért kezd el makettezni, hogy minél gyorsabban díjjakat nyerjen annak nem ezt a kategóriát ajánlanám (de a repülőseket se)...:) A mondatod másik felében is van igazság, de szerencsére mostnára szerintem már kezd változni a helyzet... Nagyon egyet értek veled a dokumnetációt illetően! Valaki írta lentebb, hogy miért nem ismeri a zsűri azt, hogy a kamion nem tudom milyen része sorjás stb...(bocs a pontatlnaságért nem értek hozzá). De szerintem az egy makettezőnek sem evidens, hogy valami sorjás, és még az sem lehetne perdöntő ha a "sértett" a verseny után oda menne a zsűrihez és azt mondaná, hogy pedig ő látta... Az ilyenekről képet kell hozni!!! (Mondjuk ez az eset a harcijárművesek különleges festéseinél sem ritka) A verseny előtt végig kell gondolni, hogy mi az a maketten ami az építőnek nyilván kézenfekvő mivel ő csinálta, de másoknak (a zsűrinek) esetleg nem az. Tudom ez sajons nem könnyű... Ha én is átépítek valamit és utánna azt versenyeztetni is akarom, addig nem kezdek az átépítéshez amig nincs arról egy hiteles képem, ami bizonyítja az igazam! Balu | |||||
exec | Adatlap | 299654 | 2005. április 26. 08:33 | ||
Ja +1 ötlet. Mi lenne ha a döntőbe került gépeknél bevezetnénk az indoklást? Azzal még mindig lehet vitázni, kötekedni, ez igaz, de úgy érzem mégis elfogadhatóbbá teszi a dolgokat. Én a magam részéről a halálba szekáltam az ismerőseimet Móváron (szegény Brúnóékat pedig hazafelé az M1-esen) hogy mi a véleményük. És kritikát vártam! Mert javítani csak úgy lehet, ha más objektíven rávilágít, mit basztam el jelen makettemen. :) sziasztok | |||||
exec | Adatlap | 299653 | 2005. április 26. 08:29 | ||
Sziasztok! Visszaolvasgattam megint. Két dolgot jegyeznék meg. Legendásan ritkán nevezek makett versenyen, sokkal inkább az itt megismert barátaimmal szeretek találkozni, technikákról trendekről beszélgetni. Ha néha indulok, akkor azért persze jól esne valami díj. Nem nyerni kaarok én, de valami papíros már jól jönne hogy a fater abbahagyja hobbim hmmm... elítélését :))) Viszont. Valóban kamionozok. Móváron egyetlen embert láttam a zyűrien, aki igazán értett a kamionokhoz, Bánás Imrét, azonban mire odajutott volna, addigra kikerült a zsűriből. A részleteket nem ismerem, nem is érdekelnek. Csak a zsűrizésnél pont azokat az alapvető hibákat követték el, amiket Vadász kiemelt. Randa festés, stb... és mielőtt részre hajlással vádolnátok, nem azért mondom, mert én nem nyertem! De amikor a hazai ismerősökkel végigmentem (akik munkáját mind ismerem) és ugyan azt hoztuk ki győztesnek. (Marek Kassa munkáját, ami érthetetlen okok miatt csak a 3. lett...) Ezzel csak azt akartam érzékeltetni, hogy máshol sokkal rosszabb az arány :) Viszont nagyon elszomorít az a dolog, hogy egyre inkább olyan kezd ez lenni, mint az élsport. A hű de profinak kell lenni, a szűk kreativitást is zárjuk ki stb... ez nem igazán tetszik. A harckocsik építésétől annak idején pontosan ezért ment el a kedvem. Jah, és hogy még egy picit haza beszéljek :) aki nem ismerné a nemzetközi kamion versenyt azoknak ajánlom szlovákiai barátunk, Igor Hakszr honlapján a www.truckmoodelkits.sk honlapját, nézzétek meg az on the road képgyüjteményét... állak a padlón, még a nem kamionosoknál... Javasolni pedig azt javasolom, ha valaki az igazát így be akarja mutatni, hogy az eredeti hogy nézett ki, stb. az igenis tegsen ki egy fotót a gépről, még a versenyen. Utána a lejjebb leírt zsűrizési folyamat is sikeresebb lehet. Üdv mindenkinek, és jó makettezést! exec, alias Imre Géza | |||||
Vadász | Adatlap | 299652 | 2005. április 26. 07:06 | ||
Korzaar! Hogy milyen a makett panelezése? Először megfordítanám a kérdést. Mit várunk a makettezéstől, mi a lényege? Lehet, hogy megköveztek érte, de számomra a makettezés nem az eredeti tárgy mérethű lekicsinyítése, beleértve annak koszolódását, panelvonalainak árnyékhatását is. Szerintem a makettezés egy tárgy eredeti méreteinek minél pontosabb lekicsinyítése, úgy hogy annak eredeti hangulatát, használatának körülményeit is megjelentessük rajta. Ehhez természetesen néhol túlzásokba kell esnünk, valahol el kell venni az eredetihez képpest (részletesség), és valahol hozzá kell adni (festés). Ezért a makettezést a térbeli festészet elnevezéssel illetném. A képen látható makett szerintem egy nagyon szép munka. A törzs hátsó részén a mellékelt fotóhoz viszonyítva erősebb panelezést használt a készítője, ezzel szemléltetve a Hellcat jellegzetes panelosztását. A gép elejéről viszont hiányolom az erősebb (feketébb) befuttatást a nyíló, mozgó, és a leszerelhető elemek környékén. Prérifarkas fotóin nagyon jól látszik a panelvonalak mentén megülepedet szennyeződés, ill. a panelvonalak erőteljes elszíneződése az árnyékhatás és az illesztések közül kiszivárgó egyéb szennyeződések hatására. Nagyon jól látható a nem fixen rögzített elemek mentén az erősebb árnyékhatás. Az már a makettező ízlésén és makettezés technikai tudásán múlik, hogy ennek az arányait mennyire találja meg, és hogy tudja kivitelezni. Aki a makettezésnek ezt az irányát (trendjét) választja, annak szembe kell néznie a kísérletezésből adódó kudarcokkal is. Egy új makettezés technikai megoldás megismeréséhez és elsajátításához kb. 5-6 makett elkészítésén keresztül vezet az út. Egyébként az említett Spit-ten nekem is megakadt a szemem. Szép tiszta munkának találtam, de nem hibanélkülinek. Nagy valószínűséggel én is a kiemelése mellett döntöttem volna. Mivel jelenleg nem egy egységes stílus irányzat létezik a makettezésben (szerencsére), a zsűrizés folyamatában sem ezeket vesszük figyelembe. Az elsődleges szempontok a durva makettezés technikai hibák ( tömítetlenség, ragasztási nyomok, csúnya festés, durva beállítási pontatlanság) kiszűrése. A számtalan apró részlet elbírálása már a pontozólapokon történik. Vadász | |||||
Vadász | Adatlap | 299651 | 2005. április 25. 23:43 | ||
Mekett! A te kedvedért ( na meg a lányok, a családom, a többi makettező, a kuncsaftok, és mert idén nem jönnek a bulgár lányok a balcsihoz) május elején szanálom. Vadász | |||||
Vadász | Adatlap | 299650 | 2005. április 25. 23:34 | ||
A francba, irtam egy regényt és elveszett. Vadász | |||||
Vadász | Adatlap | 299649 | 2005. április 25. 23:33 | ||
A francba, irtam egy regényt és elveszett. Vadász | |||||
Kalóz | Adatlap | 299648 | 2005. április 25. 21:47 | ||
Ez a gép (vagy hasonló) az egyik tavalyi Pro Modellben is benne van, az egész építési leírással, és egy csomó részletfényképpel. | |||||
korzaar | Adatlap | 299647 | 2005. április 25. 21:18 | ||
| |||||
Kalóz | Adatlap | 299646 | 2005. április 25. 19:59 | ||
Nem tudom, miért kéne haragudnom? Amikor az eredeti hsz-t írtam, valóban nem ugrott be az egyesület neve, de anno hallottam róla. Hogy nem ugrott be, azt is jelezte, hogy nem működhet, mint kiderült, sajnos nem is működik. Vadásznak igaza van, az állam által megkövetelt bürokráciát sok szervezet nem tudja vállalni (no, meg rengeteg pénzbe is kerül, de erre kitérni nagyon OFF, és Mekett már így is ideges:)) Egyébként engem sok minden érdekel, az más helyzet, hogy ezekből min idegesítem fel magam. Sajna az optimális szint megtalálása eddig még nem sikerült, és gyanítom, nem is fog. | |||||
béla | Adatlap | 299645 | 2005. április 25. 19:24 | ||
Kalóz! Ne haragudj. Úgy éreztem szavaidból, hogy nem vagy tájékozott a témában, ezért gondoltam, hogy fiatalabb vagy. Hülyeség volt. Persze az megint csak jó kérdés ki a tájékozott. Ki mennyire akar tájékozott lenni? Engem már nem érdekel minden. Úgy veszem észre, hogy meg kell találtam az optimális szintet, amit a makettező közéletből még nem leszek ideges. Másoknak is ennek felkutatását ajánlom. | |||||
kocka | Adatlap | 299644 | 2005. április 25. 18:47 | ||
Mindenkivel megosztom örömhírem!!! Ma hívott a mosonmagyarovari polgármester hogy ott hagytam a díjamat :-)!!! Tökre abba a tudatba voltam,hogy nem nyertem semmit, közbe kiderült hogy nem hallottam a nevem!! És tök jó mert ma van a névnapom is!!! És tökre örültem meg örülök is:-) | |||||
kp_ | Adatlap | 299643 | 2005. április 25. 18:39 | ||
Sziasztok! Aki nem ismer, annak gyorsan bemutatkoznék: Kormos Péter vagyok, én zsűriztem azt a ominózus Spitfire makettet 2+1 (Szabó Peti, Peter Terry és Peter Elly az IPMS UK -tól) másik zsűritagokkal együtt. Azért nem írtam eddig, mert nem olvasom minden nap ezt a fórumot, de mostanra sikerült végigfutnom az írásokat. Miért ért el helyezést a Spit? Nem tudom, igazából azt sem tudom hanyadik helyen végzett, mert személyes okok miatt vasárnap reggel el kellett utaznom Mosonról. Az a makett a kategóriáján belül benne volt abban a kb. 8 makettben, amit első körben kiválasztottunk hogy lepontozzuk (A kiválasztásnál nem volt jelen Vadász!). Nekem első körben nem tetszett a makett, de a többiek szóltak hogy nézzük meg. Gondoltam jól van, majd pontozás után kiderül hogy mennyire jó a makett. A fekete panelvonalak nekem sem tetszenek, de zsűrizéskor az csak egy-két pontba számíthat bele (koszolás, összhatás) a 11(?) -ből! A zsűrizéskor én csak adtam a pontokat függetlenül a többiektől, függetlenül a másik makettektől, de arra megpróbáltam odafigyelni, hogy minden makettnél ugyanolyan szigorú és figyelmes maradjak. Miután mindenki végzett a pontozólappal, azokat csoportba foglalva félre tettük, a végeredmény meg csak este alakult ki amikor a pontok bekerültek a számítógépbe. Úgy néz ki Prerifarkas elég jól ismeri a Spitfire-t, bár a dolgokat amiket felsorakoztatott megerősíteni nem tudom; mert én a 2. vh -s amerikai és német gépeket ismerem jobban, az angol gépek nem az erősségeim. Persze ilyenkor felszisszenhetnek páran, hogy de akkor legyen olyan a zsűri, hogy értsen ezekhez is! A zsűritagok összeválogatásánál gondolom ez is a cél, de szerintem nehéz olyan kompetens embereket találni, akik eddig letettek valamit az asztalra, megfelelő tárgyi tudással rendelkeznek, hajlandóak zsűrizni és rá is érnek aznap. Ha igaza van Prérifarkasnak a makettben szereplő éktelen hibákkal kapcsolatban, akkor az eset eléggé hasonlatos Pipper izraeli tankjához: Megfelelő kisérődokumnentáció vagy a zsűritagoknak a témában nem megfelelő jártassága miatt csak "általános" szempontok alapján tudta értékelni a makettet így elsiklott a hibákon. Mint ahogy hibátlan makett sincs, úgy a zsűri döntése sem mindíg hibátlan. De kérdem én: Te, Prérifarkas, hasonló magabiztossággal mozogsz az orosz, francia, olasz, japán, lengyel, német, amerikai, stb. gépek technikai-, történeti háttere és a kapható makettek terén? Bocs, ezzel a kérdéssel nem támadni akarlak, csak hát ugye nehéz összehozni, hogy a kecske meg a káposzta ... érted... Vadász Pistit több vád is érte, nem akarom fogni a kezét, majd megvédi magát ha kell. De mivel barátomnak tekintem, nem tudok egy valami mellett szónélkül elmenni: nagyon sok időbe telik neki míg megszabadul a régi beidegződéseitől és elfogadja az új dolgokat. Vadász Pisti nem a legjobb magyarországi makettező, én sem vagyok az; de hogy beidegződései lennének azt kétlem! Sokminden mellett, amiért én nagyon tisztelem, az az innovatív gondolkodás, ami őt jellemzi és azt véletlenül sem lehet beidegződésnek nevezni. Szinte az elsők között van az új festékek, lakkok, pigmentek kipróbálásánál. Pl. rég kipróbálta a Future -t, most vett megint(?)Alclad festéket, már rég kész a filterekkel felspékelt repülő makettje; kérdem én: ezek a berögződés jelei? Én többet forgok külföldi fórumokon, naponta több külföldi cikket is olvasok, és mint egyfajta tolmács, időről időre elbeszélgetünk erről, arról, pl. az ujdonságokról. Úgy éreztem mindíg is érdeklődéssel fogadta az új technikákat, gondolatokat. Nekem is voltak meggondolatlan kijelentéseim, amit azóta már megbántam, de ettől én már össze-vissza fecsegő hülye vagyok? Az első hely kérdése: Sokszor olvasom, hogy az élvezetért makettezzen az ember, ne a díjakért. Egy kicsit unom már olvasni, de ez így van. De ha az ember normális, akkor erre magától is rájön, vagy a haverja elmondja neki az eredményhírdetés után. Akinek meg nincs olyan haverja, annak az internetes szemléletkiigazítások sem segítenek. Engem sokáig motíváltak az eredmények, pontosabban hogy díjat nyerjen a makettem. Ezzel semmi baj nincs addig, amig az élvezet rovására nem megy, mert ha már erőlteti az ember, akkor tuti nem fog azzal a makettel nyerni. Bocs, ha hosszú lett... Üdv: kp | |||||
Kalóz | Adatlap | 299642 | 2005. április 25. 18:36 | ||
OFF Mekett! Akkor én is ellenszenves vagyok? Nekem is van szakállam, és bizony már nagyon régen... :((( | |||||
Mekett | Adatlap | 299641 | 2005. április 25. 18:26 | ||
Prérifarkas Felőlem lehet Vadászt, vagy a módszereit utálni, érveket, személyes tapasztalatokat, tényeket lehet felhozni pro és kontra, de ha valaki a tegnapi hangnemhez hasonlóan ír be, azt továbbra is törölni fogom. Írtam egy emailt a megadott címedre, de valószínűleg én voltam naiv, amikor feltételeztem, hogy legalább az valós :) Ha nem olvastad volna, csak körvanalakban írom, hogy ez a fórum a makettezők összehozására, építő vitázásra és nem személyeskedésre született. Örülök, hogy a mostani hozzászólásodban tulképp megfeleltél a csapat által támasztott kívánalmaknak/színvonalnak. Köszönöm a fórumozók nevében. Ennyi. Más: Vadászt én sem szeretem, főleg mert szebben fest nálam repülőket. Amióta meg szakálla is van, kifejezetten ellenszenves. Ahogy elnézem, a maketthez mellékelt (gondolom, azt látjuk) matrica a megfelelő helyre téve mindenhogy rálóg a csűrőre. Csak jelzem. | |||||
Kalóz | Adatlap | 299640 | 2005. április 25. 14:50 | ||
Prerifarkas! Nagyon sok mindenben igazad van, amit leírtál, most nincs időm végigmenni rajta, pedig érdemes lenne. Márcsak a szemléletünk összehasonlítása miatt is. Azzal azonban továbbra sem értek egyet, hogy azért kell makettversenyre menni, hogy győzzél (a győzelem persze nemcsak az első hely). Ha - és erősen kérdőjeles a Ha - indulnék versenyen, biztos, hogy rosszul esne, ha egy GYENGÉBB produktum nyerne( és nem csak makettben). de mivel ez benne van a pakliban, nem indulok, és nem azért, mert nem bízok magamban, hanem az előzőekben leírtak miatt. Amit nem értek, ha ennyi keserű tapasztalatotok van a zsűrizés területén, miért lepődtök meg, ha újra ugyanaz történik? Godóra várni lehet, de nem érdemes... | |||||
Prerifarkas | Adatlap | 299639 | 2005. április 25. 13:12 | ||
Összegyűjtöttem néhány képet, melyeket a csatolt fájlokban megnézhettek. Már ha sikerül elküldenem. Köztük van az ominózus makett is. Az eredti képek között van kettő melyen igencsak megviselt Spitek láthatók, de fekete panelvonalak alig. Egy másik képen egy Mk VII-est láthattok, ami világos szürkére van festve és ennek ellenére sem feketéllik. Egyébként mindegyik képen jól láthatóak a felségjelek pozíciói és szárnyon lévő járó útvonal csíkja. Kétlem hogy a Vadász ilyeneket még sohasem látott! Sokan írjátok, hogy ott a helyszínen kellene reklamálni. Igen ám, de ezzel van egy kis probléma. Mint ahogy az 2003-ban is történt - amit meg is írtam de kitöröltétek - , mikor az állításokhoz kézzel fogható érveket, fizikailag látható okokat csatoltunk a vele való beszélgetéskor, ahelyett, hogy ugyanezt tette volna, röviden lezárta a beszélgetést azzal, hogy akkor is ez a legjobb és kész! Aki nem olvasta volna, csak körvonalakba írom, hogy szintén egy Spit volt az áldozat, aminek vízszintesen álltak a szárnyai és ezzel a küllemmel borzalmasan hatott. Másrészt mikor elindítottam ezt a fórumot, újból konkrét dolgokra alapoztam, melyeket most fényképekkel is alátámasztok. Mindezek ellenére a mai napig nem kaptam választ arra, hogy miért pártolja az ilyen munkákat, láthatólag már évek hosszú sora óta. Ehelyett csak mentegetőzést és visszautasítást olvastam. Mindezek tekintetében érdemes vele megvitatni a kényes dolgokat? A chat vonalon írta valaki:én ismerem a Vadászt és nagyon sok időbe telik neki míg megszabadul a régi beidegződéseitől és elfogadja az új dolgokat. Balu írja, hogy a makettezés területén is vannak trendek, mint pl a figuráknál. Ez így jó? Miért kellenek trendek és miért kellene ezeknek megfelelni? Azok a repülők sok évtizeddel ezelőtt úgy néztek ki ahogy a képek megörökítették és már nem is fognak soha megváltozni. Kvázi nem kell rájuk húzni új köntöst évről évre, mert az előző elavult. Azt hiszem az a baj, hogy meg mertem írni ezeket a kényes dolgokat és persze ez most sokakból visszatetszést vált ki. Ám legyen. Sajnos más módja nincs annak, hogy reálisabb mederbe terelődjenek a dolgok mint ez, hisz a szavakra úgyis csak diktatórikus válaszokat kaptunk. Ezért engem lehet utálni, gyűlölni vagy bármit, de a rideg tények melyeket a történelem szolgáltatott, engem igazolnak. Tegnap olvastam: Sok évvel ezelőtt néhány híres színész a Nemzeti Színházunk aulájában beszélgetett, hogy ki miért kapott Kossuth díjat és ki miért nem. Mire az egyikük ezzel zárta a vitát. Díjat az kap akinek adnak. Üdv |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Igaza van a Krisztiánnak és a többieknek egy bolti eladó miatt ne menjen el a kedved a harckocsiktól! Elég sok olyan gyártó van aki olyan minőséget képvisel hogy nem szükségesek a feljavítások. Nem rég vettem egy Dragon T34-est és annyira jó, meg annyi mindent adnak hozzá (fém löveg cső, maratás) hogy szerintem semmit nem kell hozzá venni.
Mondjuk sajnos vannak ellen példák is, pl. Alan, amit nem akarok szidni mert mostanában az ő makettjeiket építem, ritka típusokat is készít és a minőség lassan de azért javulgat.. Egy viszonylag jól sikerült kittbe is képesek néhány fatális hibát belevinni. (pl. dupla lépték stb..) Ezeken pl. egy Eduard fotó maratás azért nagyon sokat tud dobni..
Balu