<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sztanyi | Adatlap | 338006 | 2009. május 15. 18:51 | ||
G-funk | Adatlap | 338005 | 2009. május 15. 14:40 | ||
Szóval a diffúzor gondot nem értem. A szárnynál meg több lehetőség van: a) egy darabból rakod fel és valahol alul van egy kis átfedés ahol nem látszik. b) két darabból karod fel és alul van két átfedés ahol nem látszik c) két darabból rakod fel és pont a ki- illetve belépő éleknél van a találkozási vonal. Szetintem embere válogatja hogy kinek melyik a legszimpatikusabb. Talán az első a legnehezebb és a középső a legkönyebb. | |||||
kbx | Adatlap | 338004 | 2009. május 15. 14:15 | ||
Azért ennyire nem drámai a helyzet, nem kell átalakítani a fél autót egy kis ültetéshez! Én már elég sok autómat ültettem különböző módszerekkel. Első körben alá kell próbálni a nagyobb kereket, hogy biztos kell-e ültetni, mert lehet hogy a méret különbséggel pont jó lesz! az egyik legegyszerűbb módszer, ha a féktárcsát kicsit feljebb tolva ragasztod fel a rugós tagra, bár ez nem túl élethű, de hatásos, kezdésnek jó! Aztán lehet a rugós tagból is levágni annyit amennyi szimpatikus, összeragasztani, és az alsó lengőkart feljebb hajlítani, hogy ne lötyögjön... Meg szerintem nem kell ragaszkodni az igazi autók ültetési méretéhez, úgyis lesz valami eltérés, viszont ha alárakod a kereket és kell ültetni, akkor látod hogy mennyit, leméred a gumiperem és a sárvédő távolságát, és annyit vágsz le a gátlóból, vagy annyival tolod feljebb a féktárcsát... De szerintem a Golf esetében nem kell majd ültetni mert elég pici a gyári kerék, és ha alá raksz valami 18-19 colos Aoshimát simán jó lesz! | |||||
Raybrig_89 | Adatlap | 338003 | 2009. május 15. 12:06 | ||
Tibchi | Adatlap | 338002 | 2009. május 15. 10:24 | ||
Aham, átment rajta egy T34es, amit egy Király Tigris kergetett, mely után ment az egész német hadsereg :D:D:D:D *spoiler vagy ha ez se jó, akkor legyen hátsó légterelő :D (vicces amúgy, h a google, mind2re ugyan azt dobja ki :D ) | |||||
G-funk | Adatlap | 338001 | 2009. május 15. 10:01 | ||
Tibchi a spojler olyan mint a bojler csak laposabb? :P | |||||
blackthunder | Adatlap | 338000 | 2009. május 15. 00:19 | ||
Üdv rolye2! Nos én sem régóta kezdtem újra a makettezést, de kb 6-8éve autóztam, mondjuk főleg rally, de volt utcai sport is. Jelenleg is van autó makettem. Találkoztam ez idő alatt az ültetési problémával. Ugyanis ez nem úgy működik, mint a valóságban 1:1-ben. Először is, ha nagyobb felnit akarsz az autó alá tenni, akkor meg kell nézni van e elég hely a sárvédő és a kerék között. Ha még a nagyobb felni mellett is van hely, bár ez már nem szokott, akkor beszélhetünk az ültetésről. Általában 40mm-es a elterjedtebb ültetés, persze vannak ennél nagyobb mértékűek is. 40mm 1:24-ben 1.66mm ennyit kell megültetni az autónkat. De ehhez, hogy ezt elérd általában a fél alvázat és a teljes futóművet át kell alakítanod. Ami első makettnél nem biztos, hogy előnyös. Ami még nem utolsó dolog, hogy senki nem fog bele kötni szerintem, hogy miért nincs lejjebb 1.66mm-el. Én a helyedben első makettnél arra figyelnék, hogy az általános kiegészítőkkel, szép legyen a végeredmény. Mert az nagyon jó érzés, ha elkészül első remekműved és tetszik amit kihoztál belőle. Még egy tanács soha ne más miatt makettez csináld magad miatt. Ezzel nem le akarlak beszélni az ültetésről, de szemléltettem, hogy nem egyszerű feladatt. Üdv: Blackthunder | |||||
Tibchi | Adatlap | 337998 | 2009. május 15. 00:17 | ||
Kellene 1 kis help. Mivel a karbonozás nekem spec nem az erősségem, így hátha akad valaki, akit mint 1 értelmi fogyatékosnak el tudja magyarázni, h 1 diffúzort hogy lenne legegyszerűbb lekarbonozni. Amire én gondoltam: Maszkolóból körbemaszkolni, és kivágni a darabokat. Ezzel nekem csak az a problémám, h bizonyos vonalak soha nem egyenesek... :S Gondolom más megoldás nem nagyon van... De ha igen, akkor pls valaki leírná-é nekem mélben vagy akár ide? Köcce! T ui.: hasonló dilemmával vagyok mondjuk 1 hátsó spojler karbonozásánál... Úgy megcsinálni, h ne látszódjon, h össze van illesztve...oké de hol legyen a karbon találkozása? alul? élen? (találkozási pontot a számok és a nyíl jelöli) | |||||
rolye2 | Adatlap | 337997 | 2009. május 14. 22:58 | ||
Hát még nem tudom milyen színű lesz.Lenne egy kérdésem:az ültetést ti hogy oldjátok meg? | |||||
Raybrig_89 | Adatlap | 337996 | 2009. május 14. 22:45 | ||
Sziasztok! Tudna esetleg valaki mutatni nekem egy közeli képet,hogy milyen ennek a karbonnak a mintázata? (leginkább a sűrűsége miatt érdekelne..) Crazy Modeler Carbon Fibre Decals Silver Grey (Extra Thin) (DC0122) Erről volt szó pár kommenttel lejjebb Köszi | |||||
jabel | Adatlap | 337995 | 2009. május 14. 19:04 | ||
hali! Fekete szép, de a fehér után az a legszemetebb. | |||||
rolye2 | Adatlap | 337994 | 2009. május 14. 17:46 | ||
Szia!Köszi,majd vigyázok vele.A felnit cserélni fogom szerintem valami nagyobbra,a színét sem döntöttem még el milyen legyen,talán fekete.Üdv:rolye2 | |||||
kbx | Adatlap | 337993 | 2009. május 14. 17:36 | ||
Egyedül a tetőablak kivágása lehet nehezebb, arra figyelj, én anno elég csúnyán oldottam meg! | |||||
kbx | Adatlap | 337992 | 2009. május 14. 17:34 | ||
Egyszerű kis készlet, könnyen összerakható, ha jól emléxem nincs semmi illeszkedési probléma... Nekem is az első makettjeim egyike volt, most már darabokban van, de ott lesz Jászberényben a az ezeknek szánt asztalon:) | |||||
rolye2 | Adatlap | 337991 | 2009. május 14. 16:53 | ||
Mpower | Adatlap | 337988 | 2009. május 14. 08:05 | ||
G! Ezt a felnit úgy hívják: ujjszeletelő:) | |||||
Raybrig_89 | Adatlap | 337987 | 2009. május 14. 00:54 | ||
Sztanyi | Adatlap | 337986 | 2009. május 14. 00:42 | ||
Szia, akkor egyértelmű,hogy a legsűrűbb szövésüt vegyed és az valóban az Extra Thin lehet. De szerintem ezeknek a Crazy karbonoknak a mintája nem a legjobb választás erre a célra.Talán egy 1/24-es Modelers jobb lenne. | |||||
Raybrig_89 | Adatlap | 337985 | 2009. május 13. 22:02 | ||
Ilyen mintázatot szeretnék elérni,amilyen itt a képen van..Igazából olyan,hogy messziről nézve nem is látni,hogy karbon,hanem sima feketének tűnik..ebből én arra következtetek,hogy elég sűrűn vannak a csíkok | |||||
Hoffer | Adatlap | 337984 | 2009. május 13. 21:44 | ||
Hali! Az eltérés a csíkok méretében van! Extra thin a legvékonyabb aztán Thin és Natural! Attól függ, hogy milyen autóhoz kéne pontosabban szerintem! | |||||
Raybrig_89 | Adatlap | 337983 | 2009. május 13. 21:36 | ||
Sziasztok! Karbonosok,segítsetek plíz:) Mi az eltérés ezek között a karbon matricák között? www.hiroboy.com/catalog/product_info.php www.hiroboy.com/catalog/product_info.php www.hiroboy.com/catalog/product_info.php www.hiroboy.com/catalog/product_info.php 1/24-es rally autóhoz kellene,de nem tudom eldönteni melyik lenne a célnak leginkább megfelelő,főleg,hogy nem nagyon van normális fotó arról,hogyan néz ki.. Köszi! | |||||
Hoffer | Adatlap | 337982 | 2009. május 13. 21:14 | ||
Hali! Eladó egy bontatlan Tamiya Enzo Ferrari Rosso Corsa 24273 7500Ft 06-70-310-43-94 vagy email! Üdv. | |||||
G-funk | Adatlap | 337981 | 2009. május 13. 19:52 | ||
Ez nem semmi : news.caradisiac.com/Essen-2008-Brabham-BT92-mysterieuse-renaissance-006 Nagyon durva a felnije | |||||
Bebá | Adatlap | 337980 | 2009. május 13. 10:26 | ||
Wakama! Akkor egy utolsó lakk réteggel zártad a munkát.Oké,kérdések -részemről- lezárva. | |||||
Bebá | Adatlap | 337979 | 2009. május 13. 10:23 | ||
Mpower! Kifejtenéd az első mondatot? Bár én csak jó makettezőnek tartom magamat. | |||||
Wakama | Adatlap | 337978 | 2009. május 13. 10:10 | ||
Én is erről a fórumról (meg pl. az automotiveforums-ról) próbáltam (és fogok még tovább, remélem) okosodni autó témában. Maga a művelet abból állt, hogy az egyes lakk rétegek felfújása között vizes 2000-es papírral "kezeltem" a felületet. Wakama | |||||
Mpower | Adatlap | 337977 | 2009. május 13. 09:48 | ||
Ez a profik hibája (hogy azt gondolják), Bebá :) Mikor ide kerültem, még én sem mertem hozzá nyúlni a festéshez. Az előtt, ahogy sikerült a fújás, úgy maradt. Azóta okosodtam, hogy tőletek tanulok. | |||||
Bebá | Adatlap | 337976 | 2009. május 13. 09:31 | ||
Hogy hol csináltad a műveletet azt én is tudtam,csak a művelet további részére lettem volna kíváncsi -bár én azt már gondolom-, hogy egy abszolut kezdő is tudja -ha éppen idetéved-. B. | |||||
Wakama | Adatlap | 337975 | 2009. május 13. 09:15 | ||
Igen, arra írtam. Gunze fényes lakkot és 2000-es csiszoló papírt használtam. Wakama | |||||
Raybrig_89 | Adatlap | 337974 | 2009. május 12. 23:00 | ||
Szerintem a karcokra írta,amik az autó tetején voltak a csomagolás miatt | |||||
Bebá | Adatlap | 337973 | 2009. május 12. 22:50 | ||
Wakama! Mégegyszer szívesen.Az igénytelen nem neked szólt,hanem úgy általában.Az építések során kompromisszumokat kell kötni.Valamit,valamiért.Én csiszoltam volna és festek.Viszont nem nagyon értem a karosszéria javítását ..."lakkozással és csiszolópapírral". Bercibá | |||||
Wakama | Adatlap | 337972 | 2009. május 12. 09:56 | ||
Bebá! Nem bántó, amit írtál, hiszen az építő kritikák kedvéért tettem fel a képeket. Ezúton mégegyszer köszönöm a rendszámokat. Jópár éve makettezek harcjármű és repülőgép fronton, ez a második autó, amit építettem, ezért leginkább a polírozás, fényesre lakkozás volt (és talán még most is) ismeretlen terület a számomra. Nem az igénytelenségem (nem vagyok, az...asszem ;-) miatt hagytam ott a sorját, hanem valóban a kasztni előre fényezett jellege miatt. Úgy gondoltam, hogy ha javítom, akkor csak rontok a helyzeten, feketére vagy szürkére pedig nem akartam festeni a lökhárítókat. A lámpabúra szélét a tanácsod szerint javítani fogom, és akkor az első indexek is megkapják a narancs színt. Ahogy Tibchinél, nálam is csupa karc volt a kasztni teteje. Még magamat is megleptem, hogy milyen jól sikerült ezt javítanom lakkozással és csiszolópapírral. Sőt, a tető és a csomagtértető sikerült a legjobban ebből a szempontból. Mpower! Harcjárműnél, repülőnél ragaszkodni szoktam az eredeti színekhez, itt ez nem állt szándékomban, sőt be kell, hogy valljam nekem tetszik ez a szín. (Azért eredetiben nem ilyen színbe vennék E36-ost ;-) Az ablakkeret festése elmaradt, mert úgy gondoltam, ha rontok, akkor nehéz lenne javítani az "előrefényezettség" miatt. Üdv Wakama | |||||
vlevi | Adatlap | 337967 | 2009. május 11. 21:37 | ||
A Mustangot meg nem merem elkezdeni polírozni, mert kipróbáltam egy próbadarabon, és nemigazán ment nekem. Vizeztem én összevissza, de akkor is nagyon hamar elkezdte lekapni a festékréteget, és jött elő az alapszín. Jobban járok, ha simán lelakkozom. Belső tetőkárpitra van valami bevált módszer? | |||||
vlevi | Adatlap | 337966 | 2009. május 11. 21:31 | ||
Egy kicsit (inkább nagyon) morcos vagyok most a Testors White Primer festékre. A mocsodék nem oldódott fel teljesen, jónéhány apró csomó maradt benne :((( Pedig már 2 réteg után sikerült elfedni a szürke alapozót (ami viszont a piros műanyagot takarja). Kell a fehér alapozás, lévén gyöngyház fehér lesz majd a kész jármű (Alfa GTA) | |||||
Mpower | Adatlap | 337965 | 2009. május 11. 21:15 | ||
A hibákat a kassztnin én is javítottam, bár az enyém nem volt gyárilag festve, de a Z3-asom ugyan ebben a színben pompázik(?), és az le is lesz szedve. És ilyen színt azért nem lehet kapni sehol, mert ilyen szín nincs is. BMW-ben legalább is. Mert van hasonló színe a BMW-nek (a fényezőnk ki is tudja keverni), de ehhez semmi köze nincs. Wakama! A kipufogót, és az indexeket jó lesz, ha javítod, sokat fog dobni az összképen. amit nem írtál az az ablakkeret kifestése, bár nem a legtökéletesebben van megmintázva, ezért nem a legegyszerűbb. Mindenesetre örülök, hogy újra Bimmertől hangos a topik, bár sajnos nem az enyémtől. | |||||
Raybrig_89 | Adatlap | 337964 | 2009. május 11. 20:48 | ||
Én személy szerint azzal kezdtem volna a makett építését,hogy megfürdetem a kasztnit:) 1: nem szép a szín,2: a minősége sem a legjobb,3: Makettezünk kéremszépen,nekem ne csináljanak meg semmit előre:) | |||||
Bebá | Adatlap | 337963 | 2009. május 11. 20:30 | ||
Tibchi! Csak igénytelen makettező hagyja úgy a festés miatt.Amennyiben kreatív vagy csiszolás után sötét szürkére vagy feketére fested a lökhárítókat.A tetejét elképzelhető,hogy polírpasztás kezeléssel -polírozással- vissza tudod fényezni. | |||||
Tibchi | Adatlap | 337962 | 2009. május 11. 18:45 | ||
Hali! Nekem is megvan ez a készlet, és megnéztem. Nálam ugyan ez áll fenn... Hát jó kérdés, h mi legyen vele, fürdik avagy sem... Sorja vagy nem sorja... Sajnos nálam annyival rosszabb a helyzet, hogy a teteje tiszta karist a műanyag doboz miatt, amiben van... :S Üdv: T | |||||
Hoffer | Adatlap | 337961 | 2009. május 11. 17:16 | ||
Hali! Valószínűleg azért nem tüntette el a lámpa alatt a sorját mert ezt a kasztnit ebben a készletben fényezve kapjuk, és akkor az egészet újra kellett volna fényeznie, mert ez a készlet nekem is megvan, és ilyen színt nem lehet kapni sehol! | |||||
Bebá | Adatlap | 337960 | 2009. május 11. 16:46 | ||
Wakama! Csupán jó indulatúlag.Mielőtt a lakkozási-polirozási technikát elsajátítod fontosabb, lényeges dolgot is el kell végzni a maketten.Pl: a szerszám okozta sorják eltávolítása lásd jobb hátsó féklámpa alatt és persze tökéletesen mindenütt.A lámpa "üveget" is be- lehet úgy helyezni,hogy ne látszódjon az a fránya világos "keret".A karosszéria színé- óvatosan körbe fested az üveg élét és száradás után beragasztod.Remélem nem bántó amit írtam | |||||
kbx | Adatlap | 337959 | 2009. május 11. 13:10 | ||
Szia! Én még nem jutottam el odáig, hogy után rendeljek, de írtam egy mélt a www.hlj.com-nak, hogy hogy lehet ezt megoldani. Azt hiszem azt írták, hogy el kell küldeni a makett számát(ez a dobozon van rajta) meg az öntőkeret betűjelét. Ennyi. | |||||
Wakama | Adatlap | 337958 | 2009. május 11. 12:12 | ||
Na, most van időm pár mondatot is hozzáfűzni az M3-hoz. Nem lett tökéletes, de szerintem 2. autó makettnek nem lett rossz. A lakkozási-polírozási technikámon még van mit javítanom. Az előre fényezett kasztninak is megvoltak a hátrányai. Asszem' az enyém az egyetlen M3-as, aminek elől fehér, hátul sárga indexe van, ezt lehet, hogy majd később javítom. A kipufogót is elképzelhető, hogy duplára cserélem, amilyen az eredeti volt (csak az teli volt, azért nem használtam fel). A hátsó M3-as fémmatricát pedig lehet, hogy felváltom egy kisebbel. | |||||
Wakama | Adatlap | 337957 | 2009. május 11. 10:36 | ||
Bebá | Adatlap | 337956 | 2009. május 11. 08:40 | ||
Biztosan ismered a közmondást: lassan megyünk messzire!Előbb-utóbb mindent megtanulsz.A karbonozástól ne félj az is csak matrica. | |||||
Tibchi | Adatlap | 337955 | 2009. május 10. 23:36 | ||
kbx, vagy bárki aki rendelt már után a Fujimitől! Mi a módja, vagy hogy fogjak neki? Van közvetlen link/e-mail? (fujimi oldala? :D ) (eddig még soha nem kellett erre gondolni, soha nem szívtam eddig meg...) Thx! | |||||
jabel | Adatlap | 337954 | 2009. május 10. 20:24 | ||
Hali! Igaz egy kis olasz tudás nem árt(ana nekem sem) hozzá, de vannak szép dolgok benne: www.modellismo.net/modeltribe/ | |||||
PüsiLaci | Adatlap | 337953 | 2009. május 10. 19:01 | ||
Persze. Ez csak az én véleményem, ami sajna nagyon is pénztárcafüggő, föleg mostanság. Talán ha izmosodik nemzeti valutánk, ez utólag is megoldható. Viszint az tény, sokat dob rajta. | |||||
JGHuN | Adatlap | 337952 | 2009. május 10. 18:46 | ||
Latin | Adatlap | 337951 | 2009. május 10. 16:28 | ||
Köszi srácok..ezt kipróbálom! | |||||
jabel | Adatlap | 337950 | 2009. május 10. 16:07 | ||
esetleg van pl a gunzának is speciális panelező tolla. vagyis egy elég vékony alkoholos filc, nekem bevált. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Ma készen lett a kupa,amit a Jászberényi versenyen fogok átadni valakinek!
A szerencsés nyertes ezt a kupát fogja megkapni!
Nincsen semmilyen megkötés,lehet motor,autó,versenyautó(F1,Nascar,Pályaautó,Rally) is mivel én mindhármat építek.Sajnos a kamionosok nem részésülhetnek,mivel azzal abszolut nem foglalkozom,így nem is tudnék korrekt véleményt formálni róla!
Szóval az kapja a kupát,akinek a munkája számomra a legjobban tetszik,mindent összevetve.
üdv,Sztanyi