/ Fórumok /

Autók, és más puhatestű járművek

Veterán autók és más érdekességek az utakról
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738., 739., 740.,
741., 742., 743., 744., 745., 746., 747., 748., 749., 750., 751., 752., 753., 754., 755., 756., 757., 758., 759., 760.,
761., 762., 763., 764., 765., 766., 767., 768., 769., 770., 771., 772., 773., 774., 775., 776., 777., 778., 779., 780.,
781., 782., 783., 784., 785., 786., 787., 788., 789., 790., 791., 792., 793., 794., 795., 796., 797., 798., 799., 800.,
801., 802., 803., 804., 805., 806., 807., 808., 809., 810., 811., 812., 813., 814., 815., 816., 817., 818., 819., 820.,
821., 822., 823., 824., 825., 826., 827., 828., 829., 830., 831., 832., 833., 834., 835., 836., 837., 838., 839., 840.,
841., 842., 843., 844., 845., 846., 847., 848., 849., 850., 851., 852., 853., 854., 855., 856., 857., 858., 859., 860.,
861., 862., 863., 864., 865., 866., 867., 868., 869., 870., 871., 872., 873., 874., 875., 876., 877., 878., 879., 880.,
881., 882., 883., 884., 885., 886., 887., 888., 889., 890., 891., 892., 893., 894., 895., 896., 897., 898., 899., 900.,
901., 902., 903., 904., 905., 906., 907., 908., 909., 910., 911., 912., 913., 914., 915., 916., 917., 918., 919., 920.,
921., 922., 923., 924., 925., 926., 927., 928., 929., 930., 931., 932., 933., 934., 935., 936., 937., 938., 939., 940.,
941., 942., 943., 944., 945., 946., 947., 948., 949., 950., 951., 952., 953., 954., 955., 956., 957., 958., 959., 960.,
961., 962., 963., 964., 965., 966., 967., 968., 969., 970., 971., 972., 973., 974., 975., 976., 977., 978., 979., 980.,
981., 982.
Gala 338671 2009. június 17. 10:22
Válasz erre
Bocsánat mindenkitől, azt hittem az adatlapomról elérhető a mélcímem...

galuska.szabolcs@gmail.com

Üdv:
Yankee 338669 2009. június 17. 09:43
Válasz erre
trek84 338668 2009. június 17. 06:57
Válasz erre
Szia a Raly topikban válaszoltam

Ati
Yankee 338667 2009. június 16. 23:09
Válasz erre
subaru
subaru

Hello sziasztok. Egy kis gondba vagyok és segítségeteket kérném. Az első maket autómat kezdtem restaurálni újra építeni (nem sikerült jól) és gondoltam mostanra megtudnám cisnállni rendesen csak az a baj hogy már össze volt rakva:S És a szétszedés során néhány alkatrész megsérült. És ebben kérném a segítségeteket hogy ha lenne valakinek elfekvőbe ehhez a subaruhoz a következő alkatrésze. Ablak, ablaktörlők, lámpák mindennel együtt első hátsó lámpa, búra, krómozott rész minden. Tök mindeggy, hogy utcai vagy rally bármi jöhet ha egyszer elkészül egy kis tuning autó lesz belőle. ÉS ha valakit érdekelne ennek az autónak a gyári kereketit tudom cserébe adni vagy természetesen megbeszéljük matrica lap is érdekel az utcaihoz vagy a rally az mind1.
Tibchi 338666 2009. június 16. 22:15
Válasz erre
Köszi!

Az újnak kicsit érdekes a feje, de eredeti, tetszik :D
Apa 338665 2009. június 16. 20:49
Válasz erre
Szia Gala!
Milyen emilen tudlak elérni?
Üdv Apa
PüsiLaci 338664 2009. június 16. 20:26
Válasz erre
Ez meg egy "drogos" Playboy nyulambulam.
Kumancs 338663 2009. június 16. 19:51
Válasz erre
DSCN9929
DSCN9929
DSCN1519
DSCN1519

Helyesen mondja Püsi Laci Playboy nyúl. Akkor még azt szántam dekornak. Azóta kicsit átalakult. :)
PüsiLaci 338662 2009. június 16. 19:30
Válasz erre
PüsiLaci 338661 2009. június 16. 19:30
Válasz erre
bb... 338660 2009. június 16. 19:09
Válasz erre
Szia Gala!

Mi az e-mail-címedet?

Üdv::bb
Tibchi 338659 2009. június 16. 19:08
Válasz erre
A tetején az milyen kép? Vagy én látok rosszul? :)
Gala 338658 2009. június 16. 18:59
Válasz erre
Stuttgart 137
Stuttgart 137
Stuttgart 013
Stuttgart 013

Hali!

Rendezgettem a dolgaimat és végrehajtottam némi profil tisztítást... :) A mellékelt 2 makettritkaság (Mercedes 450 SLC, Ferrari SWB)nem passzol az irányvonalamba, így szívesen elcserélném őket!

Csere esetén Subaru Impreza WRC 2005 aszfalt verzió (pl: TAM24281), esetleg Subaru WRX STI SpeC (pl: FUJ03686) esetleg Peugeot 206 WRC aszfalt verzió (pl: TAM24283) jöhet elsődlegesen szóba, de más témakörbe illő makettról is lehet szó...

Ha valakit érdekel, kérem E-Mail-en keressen!

Üdv:

Gala
vlevi 338657 2009. június 16. 18:10
Válasz erre
Lakkozatlan rész
Lakkozatlan rész
Zeroval lakkozva. Kicsit élesebb a fény
Zeroval lakkozva. Kicsit élesebb a fény

Naszóval elsőre ilyen a különbség a sima, humbrol fényes 41-es bézs, és a zeroval lakkozott rész között.
Kicsit alulexponált, de
PüsiLaci 338656 2009. június 16. 17:24
Válasz erre
Kumancs 338655 2009. június 16. 17:14
Válasz erre
DSCN9925
DSCN9925

Szerintema a Zero festékek nem olyan kényesek. MM aranyra ráfujva a Candy piros és semmi bajya nem lett. Zero alá mindig MM-el alapozok. Utána rá Tamiya lakk (vékonyan pisztolyból) és a fekete nyomtattot matricát se bántotta. De azért mindenki saját felelőségre probálkozzon
vlevi 338654 2009. június 16. 14:29
Válasz erre
Egy darab maradék műanyagon, ami előtte le lett fújva bézs színűre.
Majd megpróbálom úgy fotózni, hogy látszódjon milyen volt lakkozás előtt és után is. Ugyanis előrelátó módon csak a felét fújtam le :)
f2d 338653 2009. június 16. 14:23
Válasz erre
vlevi 338652 2009. június 16. 14:18
Válasz erre
Ezen 1 réteg lakk van. Vagyis kettő, az első csak amolyan ködölés, a második egy vastagabb réteg.
f2d 338651 2009. június 16. 14:13
Válasz erre
Na erre nagyon kíváncsi leszek, mert a legutolsó lakkréteget szoktam elrontani.
vlevi 338650 2009. június 16. 13:46
Válasz erre
Nekem jósokéve áll egy Mercedes CLK GTR-em a vitrinben, amit ezzel festettem. Nemrég rendezgettem a dolgokat, és még mindíg olyan érzésem van tőle, mintha még száradás alatt lenne. Persze az is lehet, vagyis inkább biztos, hogy megszáradt már, csak nem akar keményedni.
Revell tégelyes lakkal hasonlóak az élményeim.
Most Zero kétkomponensű fényes lakkot próbáltam, fél óra után már tapintásra száraznak tűnt, de azért még hagytam keményedni. Viszont tükörfényes lett, ami nálam nagy szó :) Főleg azért, mert egy direkt elrontott fényezésű próbadarabbal próbáltam ki, hogy mi lesz a vége. Egészjó. Otthon majd rakok fel róla képet.
Johnie 338649 2009. június 16. 13:34
Válasz erre
"Tégelyes Humbrolból eddíg a legvacakabb a lakk volt. Az sose szárad meg."

Jaj! Akkor hiába várok a MI-24 megszáradására már 3-4 napja? Mert nekem is ragad még egy picit
ltom74 338648 2009. június 16. 13:06
Válasz erre
Koszi a valaszokat Zero ugyben.

Azert remelem Sztanyit is erre jar es megosztja a tapasztalatait :-)
Dark85 338647 2009. június 16. 12:49
Válasz erre
Sziasztok.
Lenne még egy kérdésem az Aoshima, Fujimi makett-el kapcsolatban. Azt tudom, hogy nem mindegyik kaszniban rejlik a motor, de bizonyos Revell gyártmányoknál még a kormányzott kerekek sem fordíthatóak. Itt ez a probléma orvosolva van, mert azt látom, hogy kb. Tamiya árban vannak ezek is!
vlevi 338646 2009. június 16. 12:45
Válasz erre
"Meg ugye nagyon szeretnek beszáradni.."
Ez sajnos nagyon így van. Nemrég vettem Humbrolból barnát, és már megbőrösödött a teteje, pedig le volt zárva rendesen.
Vasárnap délben pedig azért kellett kiszaladnom a Müllerbe (még jó, hogy van :) ), mert elővettem a MM fényes fehéret. Na, annak olyan állaga volt, hogy sztrapacskára inkább rátenném, mint makettre.
Ellenberger a több, mint 10 éves Tamiya X-10Gunmetál (ráadásul nem is nem akril, hanem enamel) tegnapelőtt elővettem, és olyan eszméletlenszép színt fújtam vele, hogy majdnem berosáltam.
Valami verdát olyan színre kellene festeni.
Az akrilok pedig, ha rá is száradnak a flakon falára, le lehet kapirgálni, és hígítóban újra feloldható.

Tégelyes Humbrolból eddíg a legvacakabb a lakk volt. Az sose szárad meg.
Raybrig_89 338645 2009. június 16. 12:29
Válasz erre
Vermate 338644 2009. június 16. 12:09
Válasz erre
Raybrig_89!

Köszönöm a figyelmeztetést! Akkor veszek másmilyen lakkot is!

Vermate
Raybrig_89 338643 2009. június 16. 12:07
Válasz erre
Nem tudom,nekem mindig problémáim voltak a revell és humbrol festékekkel,1-2 kivételtől eltekintve..pl a matt fekete és az ezüst szépen száradt..de a fényes színek katasztrofálisak
De szinte csak tamiya akrilt használok már,amúgyis utáltam,hogy pár használat után olyan volt a festékek tégelye,hogy a kupak alig ment rá:) Meg ugye nagyon szeretnek beszáradni..
f2d 338642 2009. június 16. 12:00
Válasz erre
Akkor valamit rosszul csinálsz. Pl a Xsara-t Humbrol enamellel alapoztam és a piros színt is ilyen festékekből kevertem ki, és már csont száraz. Az alapozásnál vártam pár napot, mert viszonylag vastagon fújtam, hogy utána lehessen polírozni. A gyári adatok szerint a száradási ideje minimum 24 óra, de ennél én mindig többet várok vele. Ez az egy nagy hátránya van az akrilokkal szemben.
Raybrig_89 338641 2009. június 16. 11:50
Válasz erre
Hát,ha nagyon belegondolok nem igazán lehet kivárni a száradási időt:) Volt olyan alkatrészem,amit humbrol pirossal festettem,és még hónapokkal később is nyomot tudtam benne hagyni körömmel vagy ha megnyomtam az ujjammal..
f2d 338640 2009. június 16. 11:22
Válasz erre
Na ezt én is megcáfolom. Jobbára Humbrol enamel festékeket használok, és eddig semmi bajom nem volt velük. Ha normálisan kivárod a száradás időt, akkor bármit fújhatsz rá, semmi nem fogja megmarni, még a nitro alapú festékek sem.
vlevi 338639 2009. június 16. 10:54
Válasz erre
A fémszínek viszont kérdésesek, mert azok tényleg elképesztő kényesek.
Raybrig_89 338638 2009. június 16. 10:51
Válasz erre
Én hiszek neked,mivel még sajnos sosem használtam zero festéket,de nagyon szeretném már egyszer kipróbálni.. Én csak azt mondtam,amit hallottam:)
vlevi 338637 2009. június 16. 10:49
Válasz erre
Namostkéremszépen, ezt én megcáfolnám.
Pár napja vettem a hiroboytól a zero festékeket, közte alapozót és kétkomponensű lakkot is. Ráfújtam a Humbrol festékre, jó vastagon, semmi bajya.
Másnap kipróbáltam, ecsettel kentem fel humbrol festékre. Semmi baja.
Igaz, hogy a szaga alapján én is félelembe voltam, mert észter hígítóhoz hasonlító szaga van. De ha ecsettel fel tudom úgy kenni, hogy nem bőrösödik be alatta a festék, akkor nagygáz nem lehet.
A zero sima festékei pedig elvileg akrilok, ezért remélem, az akrilfestékeket sem bántja a zero lakk. Hülyén is nézne ki.
Ja, és a zero állítólag tesztelte pár makettgyártó matricáival, és azok a matricák túlélték a találkozást.

Viszont, mielőtt nekiesnél a dolognak, próbáld ki! Attól, hogy nálam működik, nálad még egyáltalán nem biztos. Én is csak próbadarabra fújtam eddig.
Raybrig_89 338636 2009. június 16. 10:29
Válasz erre
A zerohoz azthiszem csak a saját alapozója jó,és állítólag még azt is meg tudja marni..de ebben Sztanyit kell kérdezni,ő jártas Zeroban
Raybrig_89 338635 2009. június 16. 10:28
Válasz erre
Tamiya lakkot csak olyan autónál használj,amin nincs matrica..matricázott autónál semmiképp,mert megeszi a matricát
ltom74 338634 2009. június 16. 10:12
Válasz erre
Pont most kezdtem el 1 tamiya Nissan GT-R-t es Zeroval terveztem fujni.
Irtatok, hogy nem olyan mint a tamiya spray. Mert agresszivabb? Mire kell figyelni?
Tamiya/gunze akrilra lehet fujni?
Alcladot lehet ra fujni? Es forditva?

A 2 komponensu lakkjaval is erdekelne tapasztalat.

Koszi elore is
Vermate 338633 2009. június 16. 09:01
Válasz erre
sziklakks!

Köszönöm szépen!
sziklakks 338632 2009. június 16. 08:44
Válasz erre
A gunze alapozó jó,de mivel fényeset fújsz rá,érdemes 2000,vagy 2500 papírral átmenni rajta óvatosan,hogy jobban terüljön,mert hajlamosabb narancsosodni mint a matt.
Tamiya lakkot nem használtam,de mintha az rémlene emlékeimben,hogy panaszkodtak,hogy a matricát megmarja.Ha tudsz kék gunze lakkot venni,az nem olyan agresszív.Én 2k-s autólakkot használok,az sem bántja a matrinyát,vékonyabban több rétegben lehet fújni mint a gunzét,és erősebb(nálam ez fontos,mert elég sokat tapicskolom lakkozás után)
hátránya,hogy 16 óra a száradási dő,de a polírral többet szoktam várni.
Vermate 338631 2009. június 16. 08:34
Válasz erre
Raybrig_89, kryss!

Köszönöm szépen a válaszokat!

Gunze Surfacer, és Tamiya lakk van itthon. Ezek is jók lehetnek, vagy vegyek inkább másikat?

Vermate
trek84 338630 2009. június 16. 06:54
Válasz erre
171662_78316_S6005136
171662_78316_S6005136

Eladó 1:1-es Carbon fólia

Érdeklődni
ati86@freemail.hu
Raybrig_89 338629 2009. június 15. 23:21
Válasz erre
Hát a 2000-es az tényleg annyira finom,hogy már szinte polírozásnak is vehetjük:) Nagyon finom felületet ad,nálam mindig van kéznél belőle
A TS festéknél csodálkoztam,hogy az ellenkezőjét írtuk :D
Egyezzünk ki annyiban,hogy nem olyan mint mondjuk a zero,de azért jó ha odafigyel az ember:D
kryss 338628 2009. június 15. 23:15
Válasz erre
Egyszerre. :-)
1. Ha a 2000-es papír polírozásnak számít, akkor tényleg kell. :-)

2. Nekem oldott más fel fetéket a Tamiya TS, ezért írtam, hogy agresszív. De az igaz, hogy a legtöbb festéket nem bántja.
Raybrig_89 338627 2009. június 15. 23:05
Válasz erre
Szia!

1.: A sorjákat,kisebb egyenetlenségeket vizes 2000-es csiszolópapírral csiszold le,ha esetleg beszívódást,más hibát találsz azt Tamiya putty-al (www.hiroboy.com/catalog/product_info.php) tömítsd,majd 1 nap száradás után ezeket a részeket is szép simára kell csiszolni. Ha valami nagyobb sorja vagy csiszolni való van a maketten,amit nehezebb eltűntetni 2000-es papírral,akkor ott először 500-as,800-as,vagy 1000-es papírral csiszolj,utána 2000-essel. Fontos,hogy ha minden csiszolást,tömítést,sorjázást elvégeztél a kasztnin,a legvégén menj végig az egészen mégegyszer 2000-essel,nehogy valahol érdes felület maradjon,mert később látszani fog.
Alapozáshoz nagyjából bármilyen alapozó megfelel,de sokan ebből is a Tamiya termékeit (http://www.hiroboy.com/catalog/product_info.php?products_id=404) használják/javasolják,nekem egyenlőre sajnos még nem volt dolgom ilyennel,szóval ebben talán valaki más tud majd tanácsot adni neked

2.: Amennyire az én tapasztalataim mutatják,nem igazán mondható a TS festékekre,hogy agresszívak lennének,nekem nem is volt talán még olyan eset,hogy megmarrt volna bármit is.. esetleg a revell és humbrol festékeket bánthatja,mert azokat szinte minden meg tud oldani.

3.: Általában több színű festésnél a világosabb színnel kezdenek,és később jönnek a sötétebb színek,remélem jól mondom.. Ebből adódóan először a fehéret érdemes felvinni,utána pedig a pirosat.Ha rosszul tudom valaki majd úgyis kijavít:)

4.: Matricázás után természetesen lakkozni érdemes,2-3 rétegben.. A legtöbben Mr.Hobby Super Clear (www.hiroboy.com/catalog/advanced_search_result.php)lakkot használunk,többekközt én is. Nekem teljesen bevált,sosem bántotta még a matricákat,festést sem,és gyönyörű szép fényes,sima felületet ad. A lakk teljes száradása után érdemes puha törlőkendővel és tamiya polír pasztával (vagy jó akár a rendes autókhoz való is) fényesíteni,ha szükséges.

Remélem segítettem valamit:)
kryss 338626 2009. június 15. 23:04
Válasz erre
Minden kérdésed megválaszolásra került már többször is itt a fórumon, valamelyik topic-ban. De azért nézzük sorban:

1. Én festés előtti polírozásról még nem hallottam (esetleg króm fújása előtt). Viszont valami alapozót mindenképpen ajánlanék. Jó a Tamiya surfacer, de nagyon drága. Én autófényezésben használatos spray-s alapozót használok. Jobb festékboltokban kapható, szürke, több márka os létezik.

2. A Tamiya spray-k elég agresszívek, ezért legalább 1 teljes nap száradás kell, mielőtt valamire ráfújod. Az akril bázisú alapozót nem bántja; más színű Tamiya TS-ben sem tesz kárt elvileg.
Megjegyzés: én egy ideje a színre fújáshoz sem veszek Tamiya sprayt (mert drága), hanem pl. Prisma Color akril bázisú spray-t (minden festékboltban van; bár vannak színek, ami csak Tamiya-ban létezik).

3. Az egészet fehérre, és utána maszkolni.

4. Matricára lakk! Utána már fakultatív a polírozás.
Vermate 338625 2009. június 15. 22:36
Válasz erre
Sziasztok!

Csütörtökön kezdem el építeni a Tamiya 1999-es Ford Focus WRC-jét.
Mivel ez lesz életem első autó makettje, feltennék néhány amatőr kérdést:

1.
Tamiya TS festékek használata előtt milyen felületkezelést érdemes alkalmazni?
Hallottam már festés előtti polírozásról, különböző anyagokkal (surfacer, más festékek) történő alapozásról, de nem tudom, melyik hozza a legjobb eredményt.

2.
Mennyire tűr meg maga alatt a Tamiya spray más festékrétegeket? Magyarul feloldja-e az előzőleg felvitt festéket, ha ráfestek?

3.
Érdemes-e kimaszkolni a piros részek helyét a fehér festése előtt, vagy fessem az egészet fehérre,és utána csak azt maszkoljam, ami fehér marad, és úgy fújjam a pirosat?

4.
Matricázás után milyen anyagokat érdemes felvinni, hogy védje a felületeket, és a matricát? (lakk, wax, esetleg mindkettő, vagy valami más?)

A válaszokat előre is köszönöm!

Vermate
ADY32. 338624 2009. június 15. 21:52
Válasz erre
DSCF6697
DSCF6697
DSCF6700
DSCF6700
DSCF6703
DSCF6703
DSCF6704
DSCF6704
DSCF6705
DSCF6705
DSCF6706
DSCF6706
DSCF6708
DSCF6708

Sziasztok! Eladó a képeken látható Solido fémautómodell 2 db törött és hiányos . 4000 ft db . érd.adame_istvan@citromail.hu
Raybrig_89 338623 2009. június 15. 21:46
Válasz erre
Poén lett volna ha 1/24-es,emelgethettük volna a kész autókat:D
PüsiLaci 338622 2009. június 15. 21:39
Válasz erre
Ha addig élek is veszek egyet vagy Fujimit vagy Aoshimat.
NHZsolt 338621 2009. június 15. 21:26
Válasz erre
Ki tudja, milyen körökben mozog. Lehet, hogy abban a körben ez már szép munka.
Így el tudod képzelni a többit is.
Nekem a legelső autómakettem gyerekkoromban egy 1:43-as Mercedes sportkocsi volt, összeragasztottam, festékem nem nagyon volt hozzá, a ragasztás is valami tubusos rettenettel történt, talán a Heller gyártmánya volt. De akkor még nem volt internet, így nem tudtam publikálni...
És innen még van hova fejlődnie... :-)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637., 638., 639., 640.,
641., 642., 643., 644., 645., 646., 647., 648., 649., 650., 651., 652., 653., 654., 655., 656., 657., 658., 659., 660.,
661., 662., 663., 664., 665., 666., 667., 668., 669., 670., 671., 672., 673., 674., 675., 676., 677., 678., 679., 680.,
681., 682., 683., 684., 685., 686., 687., 688., 689., 690., 691., 692., 693., 694., 695., 696., 697., 698., 699., 700.,
701., 702., 703., 704., 705., 706., 707., 708., 709., 710., 711., 712., 713., 714., 715., 716., 717., 718., 719., 720.,
721., 722., 723., 724., 725., 726., 727., 728., 729., 730., 731., 732., 733., 734., 735., 736., 737., 738., 739., 740.,
741., 742., 743., 744., 745., 746., 747., 748., 749., 750., 751., 752., 753., 754., 755., 756., 757., 758., 759., 760.,
761., 762., 763., 764., 765., 766., 767., 768., 769., 770., 771., 772., 773., 774., 775., 776., 777., 778., 779., 780.,
781., 782., 783., 784., 785., 786., 787., 788., 789., 790., 791., 792., 793., 794., 795., 796., 797., 798., 799., 800.,
801., 802., 803., 804., 805., 806., 807., 808., 809., 810., 811., 812., 813., 814., 815., 816., 817., 818., 819., 820.,
821., 822., 823., 824., 825., 826., 827., 828., 829., 830., 831., 832., 833., 834., 835., 836., 837., 838., 839., 840.,
841., 842., 843., 844., 845., 846., 847., 848., 849., 850., 851., 852., 853., 854., 855., 856., 857., 858., 859., 860.,
861., 862., 863., 864., 865., 866., 867., 868., 869., 870., 871., 872., 873., 874., 875., 876., 877., 878., 879., 880.,
881., 882., 883., 884., 885., 886., 887., 888., 889., 890., 891., 892., 893., 894., 895., 896., 897., 898., 899., 900.,
901., 902., 903., 904., 905., 906., 907., 908., 909., 910., 911., 912., 913., 914., 915., 916., 917., 918., 919., 920.,
921., 922., 923., 924., 925., 926., 927., 928., 929., 930., 931., 932., 933., 934., 935., 936., 937., 938., 939., 940.,
941., 942., 943., 944., 945., 946., 947., 948., 949., 950., 951., 952., 953., 954., 955., 956., 957., 958., 959., 960.,
961., 962., 963., 964., 965., 966., 967., 968., 969., 970., 971., 972., 973., 974., 975., 976., 977., 978., 979., 980.,
981., 982.