<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73. |
Fodi | Adatlap | 350127 | 2007. szeptember 15. 17:38 | ||||||||||||
www.orlogsmuseet.dk/ Előzmény: (350125) Fodi 2007. szeptember 15. 16:52 | |||||||||||||||
Fodi | Adatlap | 350126 | 2007. szeptember 15. 16:53 | ||||||||||||
A képek elég ramatyok, de pont lemerült a fényképezőgépem és a telefonomat használtam jobb híján... | |||||||||||||||
Fodi | Adatlap | 350125 | 2007. szeptember 15. 16:52 | ||||||||||||
Dán tengerészeti múzeum, Koppenhága - ezt látni kell! Nem lehet kihagyni, hihetetlen méretű hajómodellgyűjtemény, vitorlások, tengeralattjárók és modern hajók... Ezt tényleg érdemes meglátogatni! | |||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 350124 | 2007. szeptember 14. 14:59 | ||||||||||||
tsaba | Adatlap | 350123 | 2007. szeptember 8. 21:41 | ||||||||||||
Sziasztok Ti milyen lakkal szoktátok a vitolásokat lekenni? Egy HMS Victoryt rakok össze. Ugye a festékek selyemmattok. Ehhez félfényes lakk kell? köszi tsaba | |||||||||||||||
Pisti | Adatlap | 350122 | 2007. szeptember 3. 11:26 | ||||||||||||
Sziasztok Eladó H.M.S. Victory kit -Heller gyártmány, -1/100 méret, -elemek száma 2107db, -hosszúsága: 960 mm, -magassága: 660 mm -Bontatlan ára: 35000 FT Tel.: 06 20 536 60 72 Üdv | |||||||||||||||
Bill | Adatlap | 350121 | 2007. július 19. 17:10 | ||||||||||||
Sziasztok! Eladó egy 1:150 méretarányú (hossza 40 cm, magassága 32 cm) Revell márkájú "Batavia" vitorlás. A doboz bontott, de a makett hiánytalan! Ritkaság! Eladó, vagy elcserélhető modern polgári hajó makettre. képek és információk az eredeti hajóról itt: www.bataviawerf.nl ár: 6.000 Ft Érdeklődni a fennti email címemen lehet! Üdv! Bill | |||||||||||||||
Pisti | Adatlap | 350120 | 2007. július 9. 20:34 | ||||||||||||
Nekem van egy szép Hellerem (2300 db :) ). A Fabulis Modellpostától vettem. | |||||||||||||||
tsaba | Adatlap | 350119 | 2007. július 9. 18:44 | ||||||||||||
A Bounty-t nem ismerem, a Victoryval már szenvedek egy ideje. Vannak hibái rendesen... Nekem ez az első vitorlásom, lehet mással kellett volna kezdenem. Azért nem adtam fel, csak ritkán szánom rá magam, hogy folytassam. Egyébként szép, és még a Karib tenger 3-ban is szerepelt.. :) Tsaba | |||||||||||||||
sza.sa | Adatlap | 350118 | 2007. július 9. 16:51 | ||||||||||||
Kezdésnek azért nem a 20-25k kategóriát néztem, az van a Revellnek is... Egy HMS Bounty vagy Victoryt néztem... Ezek olyan 40cm hossz körül vannak... Meg is érdezem Pilotkának megvan-e még... ;) | |||||||||||||||
Bill | Adatlap | 350117 | 2007. július 9. 15:20 | ||||||||||||
Szia! Szerintem tűrhetőek a Revell vitorlásai. Mondjuk ez függ a készlettől. Láttam már elég gyatrát, de kifejezetten szépet is (pl. Batavia). Sajnos 1:100-as Heller vitorlásokat nem nagyon fogsz találni. Kétségtelenül azok a legszebbek, hihetetlenül részletesek (többségük több mint 2000 alkatrészből áll), hatalmasak és gyönyörűek. Az áruk is ezt tükrözte, 20-25 ezer forint körül mozogtak míg lehetett őket kapni. Ha van rá lehetőséged, esetleg nézz szét eBay-en. Ott előfordulnak. Üdv! Bill | |||||||||||||||
sza.sa | Adatlap | 350116 | 2007. július 9. 13:28 | ||||||||||||
Sziasztok! Szeretnék egy vitorlást építeni... Viszont nem találtam infókat, hogy a Revell hajói milyen minőségűek... (1:100 és 1:200 környékében gondolkozom...) Kezdésnek ajánljátok? Sajna Hellert nem nagyon találok... :( üdv: Sza.sa | |||||||||||||||
pilotka | Adatlap | 350115 | 2007. április 19. 13:14 | ||||||||||||
Skacok! eladó bontatlan Revell 05408 kat.no Victory : 4600 Ft + 800 Ft szállítás díj | |||||||||||||||
Kusti | Adatlap | 350114 | 2007. április 11. 18:05 | ||||||||||||
Eladnám vagy kamion alkatrészek re cserélném a következő kitet. Egy Heller La Stella vitorlás, félkész állapotban. Az ár alku tárgyát képezi. Esetleg Móváron átvehető... Üdv. Kusti | |||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 350113 | 2007. március 18. 18:56 | ||||||||||||
Szolnokon magsasoltam, nagyon jó munka! Grat mégegyszer! Kalóz | |||||||||||||||
szucsimi | Adatlap | 350112 | 2007. március 18. 18:22 | ||||||||||||
én is a tiédhez | |||||||||||||||
gyurma | Adatlap | 350111 | 2007. március 18. 18:21 | ||||||||||||
gratulálok hozzá!!! | |||||||||||||||
szucsimi | Adatlap | 350110 | 2007. március 18. 18:03 | ||||||||||||
hopsz, ez egy bronz volt köszi mindenkinek szucsimi | |||||||||||||||
lucky | Adatlap | 350109 | 2007. március 17. 19:23 | ||||||||||||
Nem kell sajnálkoznod, nincs miért. | |||||||||||||||
gyurma | Adatlap | 350108 | 2007. március 17. 19:22 | ||||||||||||
sorry,én nem voltam ott,és nem az enyém. csak láttam | |||||||||||||||
lucky | Adatlap | 350107 | 2007. március 17. 19:20 | ||||||||||||
Mi tagadás lehetett volna közelebb is a kordonhoz... | |||||||||||||||
gyurma | Adatlap | 350106 | 2007. március 17. 18:42 | ||||||||||||
jah,átjön,de csinálják az uj képeket,akkor tudjátok majd élvezni a minőséget. vagy aki szolnokon van,ott megcsodálhatja | |||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 350105 | 2007. március 17. 15:41 | ||||||||||||
Azért a lényeg még így is! átjön. Szép munka gratula Kalóz, aki egyébként hajómérnök. | |||||||||||||||
gyurma | Adatlap | 350104 | 2007. március 16. 16:45 | ||||||||||||
ööö nem,dehogy,ááá... de imi művész,nagyon jó a hajó élőbe,többször láttam,átvizsgáltam. de a fotón tényleg teljesen mást mutat | |||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 350103 | 2007. március 16. 16:40 | ||||||||||||
most azért mert új fényképeződ van?:P (amúgy 1etéértek!) Chevy | |||||||||||||||
gyurma | Adatlap | 350102 | 2007. március 16. 16:26 | ||||||||||||
szép-szép. csak a fotózás még nem megy. ezt még gyakorolni kellene.. egyébként élőben a hajó sokkal jobb és szebb. a fotó nem adja vissza a szineit rendesen. KÉRNÉM UJRAFOTÓZNI!!! | |||||||||||||||
szucsimi | Adatlap | 350101 | 2007. március 16. 13:25 | ||||||||||||
mellvéd+ címer, de má csinálom | |||||||||||||||
lucky | Adatlap | 350100 | 2007. március 16. 10:22 | ||||||||||||
szucsimi! Grat! Mi hiányzik még róla? A matrózok?:) | |||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 350099 | 2007. március 16. 10:07 | ||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 350098 | 2007. március 16. 09:56 | ||||||||||||
szucsimi | Adatlap | 350097 | 2007. március 15. 18:35 | ||||||||||||
| |||||||||||||||
Stefan | Adatlap | 350095 | 2007. január 15. 11:12 | ||||||||||||
Azt hiszem ide illik: kep.tar.hu/istf/50419654 Még a Bolyai börzéjén tettünk szert erre a hajóra. A barátnőmnek meg tetszett (remélhetőleg sikerült megfertőzni a makettezéssel :) ), és azt tervzte, hogy nyáron összerakja, ha már végre túl lesz a vizsgaidőszakon. | |||||||||||||||
Stefan | Adatlap | 350094 | 2006. november 30. 12:48 | ||||||||||||
A hajomakett.hu -t ismered (hajomakett.hu/news.php)? | |||||||||||||||
CsTom | Adatlap | 350093 | 2006. november 30. 12:46 | ||||||||||||
S.O.S. a segítségedre lenne szükségem, mert ebben a témában nem vagyok otthon. 30 - 50 ezer Ft értékben kellene egy vitárláshajó-makett. A részletek: modern, egyárbócos, balatoni vitorlás jelleg?, jó, ha van rajta fok és grosz is. Tudnál segíteni, hol lehet beszerezni ilyesmi makettet? Üdv. CsTom | |||||||||||||||
Stefan | Adatlap | 350092 | 2006. október 16. 10:01 | ||||||||||||
Csatlakoznék Kalózhoz, nagyon szépek a képek. Valami lilliputi ácsmester lehet nálatok otthon :) | |||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 350091 | 2006. október 15. 10:00 | ||||||||||||
agaba! Tetszenek a képek (meg a rajtuk lévő hajó), a 041-es pedig különösen csúcs! Úgy látszik, nem csak a makettezés megy neked, hanem a fényképezés is! Gratula! Ami a kőhorgonyt illeti, az akkori hajóméretekhez nem is kellett olyan nagy súly, igaz a horgonyok tartóereje hagyott némi kívánnivalót (megjegyzem a mai horgonyok sem minden esetben tudják megtartani a hajót, de ez csak rendkívüli helyzetekben igaz). Közben előkerestem egy könyvem, ami a horgonyberendezéseket ill. azok fejlődését tartalmazza. Annyiban módosítanom kell a 62-ben leírtakat, hogy a két faágat nem a horgony tetetjére, hanem az aljára erősítették. A beemeléshez meg voltak segédeszközeik, a darut (annak kezdetleges kialakítását) meg már ismerték. Igaz, a horgonyemelő járgányt később találták fel. Üdv: Kalóz | |||||||||||||||
agaba | Adatlap | 350090 | 2006. október 15. 00:13 | ||||||||||||
Elég nagynak kellett lennie a kőnek, hogy megtartsa a hajót. Elképzelem ahogy nekifeszülnek páran és belőkik a vízbe, de hogyan emelték vissza a fedélzetre? Láttam ugyan más típusú egyiptomi hajó maketten egy egyszerű emelő szerkezetet, de a Marjai tervén nincsen se kő se horgony. Kolumbusz hajó? No, abba is belefogtam :) | |||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 350089 | 2006. október 14. 12:23 | ||||||||||||
Agaba! A kőhorgony tulajdonképp a legegyszerűbb dolog. Egy megfelelő méretű követ körbekötöztek kötéllel, és leengedték a hajóról. A kő súly tartotta a hajót. Később a kő tetejére (ahol a horgonykötelet rögzítették) két keresztben fekvő faágat is rögzítettek, ami a horgony stabilitását növelte. Tulajdonképp ebből a megoldásból alakult ki a későbbi horgonyok igen nagy része (Admiralitás, Danfort stb.). Mivel ezekről a hajókról igen kevés információ maradt fent (hajó maga meg még kevesebb), ezért az egyes munkák jelentős eltéréseket tartalmazhatnak. Még Kolumbusz hajóról sincsenek pontos információk (egyes esetekben a hajó típusa is kérdéses), így az egyes másolatok (hajó vagy makett) is valszeg pontatlanok. Üdv: Kalóz | |||||||||||||||
lucky | Adatlap | 350088 | 2006. október 13. 18:34 | ||||||||||||
agaba! Vitorlásból az első.Jelenleg egy lengyel vontató készül(get). | |||||||||||||||
agaba | Adatlap | 350087 | 2006. október 13. 15:57 | ||||||||||||
lucky és Kalóz! Igen, abból a könyvből van. Még jó, hogy zsebkendőre hasonlít - mert az is :) Kevés infó van erről a vitorlásról, elég nehéz volt kitalálni bizonyos részeket és ez az első fából készült vitorlás makettem :) A kőhorgony mibenléte, helyzete, használata, számomra mai napig homályos. Azok nem csipeszek, hanem faragványok. A minta felét kifaragtam egy tömbfára, utána felszeleteltem, aztán szembefordítottam. Nem vagy kukacos, szemed a pályán :) Mikor az a könyv kijött, szerintem sokan örültek, hogy ilyen is van. Akkor még internet sem volt. Nem profi, nem profiknak :) Sok sikert az Endeavour-hoz! Első hajód lesz, vagy már csináltál ilyet? Apropó: Miután megvolt a törzs, találtam egy orosz rajzot erről a hajórol. Érdekesség képpen: Marjai rajzán a far keskenyebb, az oroszén az orr. Nem is tudom :) Ti mit gondoltok? | |||||||||||||||
lucky | Adatlap | 350086 | 2006. október 8. 15:22 | ||||||||||||
Kalóz! Egyetértek.EZT lefelejtettem az előbbiből. | |||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 350085 | 2006. október 8. 10:27 | ||||||||||||
lucky! Nem akarom bántani Marjait, de a könyve (a puhafedeles) nem éppen vérprofi dolgokat tartalmaz. Sajna, aki nem szakmabeli, azokat helyenként igencsak félrevezeti. Kalóz | |||||||||||||||
lucky | Adatlap | 350084 | 2006. október 8. 08:21 | ||||||||||||
Nem rossz, sőt! A puhafedeles ( ha jól emlékszem kék színű) füzetből származik a terv ugye? Az a vitorla egy kicsit zsebkendőre hasonlít. Én nem ilyen szinben csináltam volna meg.Mondjuk meghagytam volna sárgásfehér (vászon) színben.És hagytam volna lógni. A vitorlarúdon spirálisan csavarodó szinórt (gondolom ez tartja a vitorlát) vékonyabb anyagból készítettem volna.Mondjuk olyanokból ami az árbocfej (?)-től húzódnak lefelé. Gondold csak el a régiek se voltak hülyék.Ahol nagyobb terhelés volt oda vastagabb anyagot raktak. A kormányosállás korlátjához csipeszeket raktál be? Na ez csak az én kukacoskodásom,javító szándékkal írtam. Mihelyst sikerül megfelelő alapanyagot találnom nekilátok apám félbehagyott Endeavour-jának.Már csak a kötelezés hiányzik. Szóval foglalkoztat a kérdés... | |||||||||||||||
agaba | Adatlap | 350083 | 2006. október 8. 07:51 | ||||||||||||
Marjai tervrajza alapján készítettem. | |||||||||||||||
lucky | Adatlap | 350082 | 2006. augusztus 26. 12:22 | ||||||||||||
Törvénytelenségre akarsz rá venni?!!! De azért figyeled a postád... | |||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 350081 | 2006. augusztus 25. 21:29 | ||||||||||||
szkennelni tudnál? | |||||||||||||||
lucky | Adatlap | 350080 | 2006. augusztus 25. 18:16 | ||||||||||||
Chevy! Javaslom Marjai Hajómodellezés c könyvét beszerezni... Kifejezetten vitorlásokkal foglalkozik. Ha kell tudok segíteni... | |||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 350079 | 2006. augusztus 25. 16:31 | ||||||||||||
az eredeti teknő még létezik, majd gyüjtök képeket róla netröl, és ebben a gugli lessz a barátom:) | |||||||||||||||
lucky | Adatlap | 350078 | 2006. augusztus 25. 16:18 | ||||||||||||
A vitárrlásokat én se.:) Egyébként lehet. Ha nem akartak haladni akkor kénytelenek voltak bevonni őket. Sőt, lehet vitorla nélkül is. Végül is nem volt mindig a vitorlarúdon a vászon( pl kikötőben hosszabb utazási szünet idején, mert a sót ki kellett áztatni). De ilyenkor oda kell figyelni h milyen kötelek vannak fennt.A vitorla bevonó kötelek pl biztos h nincsenek felszerelve. | |||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 350077 | 2006. augusztus 25. 13:00 | ||||||||||||
szokás bevont vitorlákkal is elkészíteni a hajókat? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73. |