/ Fórumok /

Törtenelmi vitorlasok

17.sz-20.sz ig
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.
Fodi 350127 2007. szeptember 15. 17:38
Válasz erre
Fodi 350126 2007. szeptember 15. 16:53
Válasz erre
A képek elég ramatyok, de pont lemerült a fényképezőgépem és a telefonomat használtam jobb híján...
Fodi 350125 2007. szeptember 15. 16:52
Válasz erre
A jelenlegi dán haditengerészeti központ diorámája, 1:250
A jelenlegi dán haditengerészeti központ diorámája, 1:250
Egy modell a sok közül
Egy modell a sok közül
Hatalmas
Hatalmas
Ez egy régi "robbantott" modell
Ez egy régi "robbantott" modell
Még egy modell
Még egy modell

Dán tengerészeti múzeum, Koppenhága - ezt látni kell! Nem lehet kihagyni, hihetetlen méretű hajómodellgyűjtemény, vitorlások, tengeralattjárók és modern hajók... Ezt tényleg érdemes meglátogatni!
ChevyG 350124 2007. szeptember 14. 14:59
Válasz erre
tsaba 350123 2007. szeptember 8. 21:41
Válasz erre
Sziasztok

Ti milyen lakkal szoktátok a vitolásokat lekenni? Egy HMS Victoryt rakok össze. Ugye a festékek selyemmattok. Ehhez félfényes lakk kell? köszi

tsaba
Pisti 350122 2007. szeptember 3. 11:26
Válasz erre
Sziasztok

Eladó H.M.S. Victory kit

-Heller gyártmány,
-1/100 méret,
-elemek száma 2107db,
-hosszúsága: 960 mm,
-magassága: 660 mm
-Bontatlan

ára: 35000 FT

Tel.: 06 20 536 60 72

Üdv
Bill 350121 2007. július 19. 17:10
Válasz erre
Sziasztok!

Eladó egy 1:150 méretarányú (hossza 40 cm, magassága 32 cm) Revell márkájú "Batavia" vitorlás. A doboz bontott, de a makett hiánytalan! Ritkaság! Eladó, vagy elcserélhető modern polgári hajó makettre.

képek és információk az eredeti hajóról itt: www.bataviawerf.nl

ár: 6.000 Ft

Érdeklődni a fennti email címemen lehet!

Üdv!
Bill
Pisti 350120 2007. július 9. 20:34
Válasz erre
Nekem van egy szép Hellerem (2300 db :) ). A Fabulis Modellpostától vettem.
tsaba 350119 2007. július 9. 18:44
Válasz erre
A Bounty-t nem ismerem, a Victoryval már szenvedek egy ideje. Vannak hibái rendesen... Nekem ez az első vitorlásom, lehet mással kellett volna kezdenem. Azért nem adtam fel, csak ritkán szánom rá magam, hogy folytassam. Egyébként szép, és még a Karib tenger 3-ban is szerepelt.. :)

Tsaba
sza.sa 350118 2007. július 9. 16:51
Válasz erre
Kezdésnek azért nem a 20-25k kategóriát néztem, az van a Revellnek is...
Egy HMS Bounty vagy Victoryt néztem... Ezek olyan 40cm hossz körül vannak...
Meg is érdezem Pilotkának megvan-e még... ;)
Bill 350117 2007. július 9. 15:20
Válasz erre
Szia!

Szerintem tűrhetőek a Revell vitorlásai. Mondjuk ez függ a készlettől. Láttam már elég gyatrát, de kifejezetten szépet is (pl. Batavia).

Sajnos 1:100-as Heller vitorlásokat nem nagyon fogsz találni. Kétségtelenül azok a legszebbek, hihetetlenül részletesek (többségük több mint 2000 alkatrészből áll), hatalmasak és gyönyörűek. Az áruk is ezt tükrözte, 20-25 ezer forint körül mozogtak míg lehetett őket kapni. Ha van rá lehetőséged, esetleg nézz szét eBay-en. Ott előfordulnak.

Üdv!
Bill
sza.sa 350116 2007. július 9. 13:28
Válasz erre
Sziasztok!

Szeretnék egy vitorlást építeni... Viszont nem találtam infókat, hogy a Revell hajói milyen minőségűek... (1:100 és 1:200 környékében gondolkozom...) Kezdésnek ajánljátok?
Sajna Hellert nem nagyon találok... :(

üdv:
Sza.sa
pilotka 350115 2007. április 19. 13:14
Válasz erre
Skacok!

eladó bontatlan Revell 05408 kat.no Victory : 4600 Ft + 800 Ft szállítás díj
Kusti 350114 2007. április 11. 18:05
Válasz erre
HPIM0376.jpg méret: 106 KB
HPIM0377.jpg méret: 76.4 KB
HPIM0378.jpg méret: 56.4 KB
Sziasztok!
Eladnám vagy kamion alkatrészek re cserélném a következő kitet. Egy Heller La Stella vitorlás, félkész állapotban.
Az ár alku tárgyát képezi. Esetleg Móváron átvehető...

Üdv.
Kusti
Kalóz 350113 2007. március 18. 18:56
Válasz erre
Szolnokon magsasoltam, nagyon jó munka! Grat mégegyszer!
Kalóz
szucsimi 350112 2007. március 18. 18:22
Válasz erre
gyurma 350111 2007. március 18. 18:21
Válasz erre
szucsimi 350110 2007. március 18. 18:03
Válasz erre
hopsz, ez egy bronz volt
köszi mindenkinek szucsimi
lucky 350109 2007. március 17. 19:23
Válasz erre
Nem kell sajnálkoznod, nincs miért.
gyurma 350108 2007. március 17. 19:22
Válasz erre
sorry,én nem voltam ott,és nem az enyém.
csak láttam
lucky 350107 2007. március 17. 19:20
Válasz erre
Mi tagadás lehetett volna közelebb is a kordonhoz...
gyurma 350106 2007. március 17. 18:42
Válasz erre
jah,átjön,de csinálják az uj képeket,akkor tudjátok majd élvezni a minőséget.
vagy aki szolnokon van,ott megcsodálhatja
Kalóz 350105 2007. március 17. 15:41
Válasz erre
Azért a lényeg még így is! átjön. Szép munka gratula
Kalóz, aki egyébként hajómérnök.
gyurma 350104 2007. március 16. 16:45
Válasz erre
ööö nem,dehogy,ááá...

de imi művész,nagyon jó a hajó élőbe,többször láttam,átvizsgáltam.
de a fotón tényleg teljesen mást mutat
ChevyG 350103 2007. március 16. 16:40
Válasz erre
most azért mert új fényképeződ van?:P

(amúgy 1etéértek!)

Chevy
gyurma 350102 2007. március 16. 16:26
Válasz erre
szép-szép.
csak a fotózás még nem megy.
ezt még gyakorolni kellene..
egyébként élőben a hajó sokkal jobb és szebb.
a fotó nem adja vissza a szineit rendesen.

KÉRNÉM UJRAFOTÓZNI!!!
szucsimi 350101 2007. március 16. 13:25
Válasz erre
mellvéd+ címer, de má csinálom
lucky 350100 2007. március 16. 10:22
Válasz erre
szucsimi!
Grat!
Mi hiányzik még róla? A matrózok?:)
Kalóz 350099 2007. március 16. 10:07
Válasz erre
No comment! Ez a hajó még épül??? :)
Kalóz
ChevyG 350098 2007. március 16. 09:56
Válasz erre
szucsimi 350097 2007. március 15. 18:35
Válasz erre
wasa 001.jpg méret: 156.7 KB
wasa 002.jpg méret: 209.7 KB
wasa 005.jpg méret: 200.7 KB
wasa 006.jpg méret: 117.9 KB
wasa 007.jpg méret: 194.2 KB
wasa 011.jpg méret: 106.7 KB
wasa 012.jpg méret: 225.8 KB
Nahh, ezt csinálom most jól jönne egy pár vélemény
Stefan 350095 2007. január 15. 11:12
Válasz erre
Azt hiszem ide illik: kep.tar.hu/istf/50419654
Még a Bolyai börzéjén tettünk szert erre a hajóra. A barátnőmnek meg tetszett (remélhetőleg sikerült megfertőzni a makettezéssel :) ), és azt tervzte, hogy nyáron összerakja, ha már végre túl lesz a vizsgaidőszakon.
Stefan 350094 2006. november 30. 12:48
Válasz erre
CsTom 350093 2006. november 30. 12:46
Válasz erre
S.O.S. a segítségedre lenne szükségem, mert ebben a témában nem vagyok otthon.
30 - 50 ezer Ft értékben kellene egy vitárláshajó-makett.
A részletek:  modern, egyárbócos, balatoni vitorlás jelleg?, jó, ha van rajta fok és grosz is.

Tudnál segíteni, hol lehet beszerezni ilyesmi makettet?

Üdv.
CsTom
Stefan 350092 2006. október 16. 10:01
Válasz erre
Csatlakoznék Kalózhoz, nagyon szépek a képek. Valami lilliputi ácsmester lehet nálatok otthon :)
Kalóz 350091 2006. október 15. 10:00
Válasz erre
agaba!
Tetszenek a képek (meg a rajtuk lévő hajó), a 041-es pedig különösen csúcs! Úgy látszik, nem csak a makettezés megy neked, hanem a fényképezés is! Gratula!

Ami a kőhorgonyt illeti, az akkori hajóméretekhez nem is kellett olyan nagy súly, igaz a horgonyok tartóereje hagyott némi kívánnivalót (megjegyzem a mai horgonyok sem minden esetben tudják megtartani a hajót, de ez csak rendkívüli helyzetekben igaz). Közben előkerestem egy könyvem, ami a horgonyberendezéseket ill. azok fejlődését tartalmazza. Annyiban módosítanom kell a 62-ben leírtakat, hogy a két faágat nem a horgony tetetjére, hanem az aljára erősítették.
A beemeléshez meg voltak segédeszközeik, a darut (annak kezdetleges kialakítását) meg már ismerték. Igaz, a horgonyemelő járgányt később találták fel.
Üdv: Kalóz
agaba 350090 2006. október 15. 00:13
Válasz erre
K?p 033.jpg méret: 96.2 KB
K?p 039.jpg méret: 81.2 KB
K?p 041.jpg méret: 59.6 KB
K?p 042.jpg méret: 120.8 KB
K?p 045.jpg méret: 68 KB
K?p 048.jpg méret: 126.4 KB
K?p 049.jpg méret: 136.4 KB
K?p 068.jpg méret: 80.3 KB
K?p 069.jpg méret: 91 KB
Kalóz!

Elég nagynak kellett lennie a kőnek, hogy megtartsa a hajót. Elképzelem ahogy nekifeszülnek páran és belőkik a vízbe, de hogyan emelték vissza a fedélzetre?
Láttam ugyan más típusú egyiptomi hajó maketten egy egyszerű emelő szerkezetet, de a Marjai tervén nincsen se kő se horgony.

Kolumbusz hajó? No, abba is belefogtam :)
Kalóz 350089 2006. október 14. 12:23
Válasz erre
Agaba!

A kőhorgony tulajdonképp a legegyszerűbb dolog. Egy megfelelő méretű követ körbekötöztek kötéllel, és leengedték a hajóról. A kő súly tartotta a hajót. Később a kő tetejére (ahol a horgonykötelet rögzítették) két keresztben fekvő faágat is rögzítettek, ami a horgony stabilitását növelte. Tulajdonképp ebből a megoldásból alakult ki a későbbi horgonyok igen nagy része (Admiralitás, Danfort stb.).

Mivel ezekről a hajókról igen kevés információ maradt fent (hajó maga meg még kevesebb), ezért az egyes munkák jelentős eltéréseket tartalmazhatnak. Még Kolumbusz hajóról sincsenek pontos információk (egyes esetekben a hajó típusa is kérdéses), így az egyes másolatok (hajó vagy makett) is valszeg pontatlanok.

Üdv: Kalóz
lucky 350088 2006. október 13. 18:34
Válasz erre
agaba!
Vitorlásból az első.Jelenleg egy lengyel vontató készül(get).
agaba 350087 2006. október 13. 15:57
Válasz erre
lucky és Kalóz!

Igen, abból a könyvből van.
Még jó, hogy zsebkendőre hasonlít - mert az is :)
Kevés infó van erről a vitorlásról, elég nehéz volt kitalálni bizonyos részeket és ez az első fából készült vitorlás makettem :)
A kőhorgony mibenléte, helyzete, használata, számomra mai napig homályos.
Azok nem csipeszek, hanem faragványok. A minta felét kifaragtam egy tömbfára, utána felszeleteltem, aztán szembefordítottam.
Nem vagy kukacos, szemed a pályán :)
Mikor az a könyv kijött, szerintem sokan örültek, hogy ilyen is van. Akkor még internet sem volt. Nem profi, nem profiknak :)
Sok sikert az Endeavour-hoz!
Első hajód lesz, vagy már csináltál ilyet?
Apropó: Miután megvolt a törzs, találtam egy orosz rajzot erről a hajórol. Érdekesség képpen: Marjai rajzán a far keskenyebb, az oroszén az orr. Nem is tudom :) Ti mit gondoltok?
lucky 350086 2006. október 8. 15:22
Válasz erre
Kalóz!
Egyetértek.EZT lefelejtettem az előbbiből.
Kalóz 350085 2006. október 8. 10:27
Válasz erre
lucky!

Nem akarom bántani Marjait, de a könyve (a puhafedeles) nem éppen vérprofi dolgokat tartalmaz. Sajna, aki nem szakmabeli, azokat helyenként igencsak félrevezeti.
Kalóz
lucky 350084 2006. október 8. 08:21
Válasz erre
Nem rossz, sőt!
A puhafedeles ( ha jól emlékszem kék színű) füzetből származik a terv ugye?
Az a vitorla egy kicsit zsebkendőre hasonlít.
Én nem ilyen szinben csináltam volna meg.Mondjuk meghagytam volna sárgásfehér (vászon) színben.És hagytam volna lógni.
A vitorlarúdon spirálisan csavarodó szinórt (gondolom ez tartja a vitorlát) vékonyabb anyagból készítettem volna.Mondjuk olyanokból ami az árbocfej (?)-től húzódnak lefelé.
Gondold csak el a régiek se voltak hülyék.Ahol nagyobb terhelés volt oda vastagabb anyagot raktak.
A kormányosállás korlátjához csipeszeket raktál be?
Na ez csak az én kukacoskodásom,javító szándékkal írtam.

Mihelyst sikerül megfelelő alapanyagot találnom nekilátok apám félbehagyott Endeavour-jának.Már csak a kötelezés hiányzik. Szóval foglalkoztat a kérdés...
agaba 350083 2006. október 8. 07:51
Válasz erre
K?p 205.jpg méret: 136.6 KB
K?p 215.jpg méret: 91.1 KB
K?p 220.jpg méret: 118.4 KB
K?p 221.jpg méret: 116 KB
K?p 223.jpg méret: 146.8 KB
K?p 224.jpg méret: 144.7 KB
Sziasztok!
Marjai tervrajza alapján készítettem.
lucky 350082 2006. augusztus 26. 12:22
Válasz erre
Törvénytelenségre akarsz rá venni?!!!
De azért figyeled a postád...
ChevyG 350081 2006. augusztus 25. 21:29
Válasz erre
lucky 350080 2006. augusztus 25. 18:16
Válasz erre
Chevy!
Javaslom Marjai Hajómodellezés c könyvét beszerezni...
Kifejezetten vitorlásokkal foglalkozik.
Ha kell tudok segíteni...
ChevyG 350079 2006. augusztus 25. 16:31
Válasz erre
az eredeti teknő még létezik, majd gyüjtök képeket róla netröl, és ebben a gugli lessz a barátom:)
lucky 350078 2006. augusztus 25. 16:18
Válasz erre
A vitárrlásokat én se.:)
Egyébként lehet. Ha nem akartak haladni akkor kénytelenek voltak bevonni őket.
Sőt, lehet vitorla nélkül is. Végül is nem volt mindig a vitorlarúdon a vászon( pl kikötőben hosszabb utazási szünet idején, mert a sót ki kellett áztatni).
De ilyenkor oda kell figyelni h milyen kötelek vannak fennt.A vitorla bevonó kötelek pl biztos h nincsenek felszerelve.
ChevyG 350077 2006. augusztus 25. 13:00
Válasz erre
szokás bevont vitorlákkal is elkészíteni a hajókat?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.