<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73. |
Johnie | Adatlap | 350479 | 2009. szeptember 29. 18:34 | ||
Nekem kicsomagolja:( | |||||
Johnie | Adatlap | 350478 | 2009. szeptember 29. 18:33 | ||
hopp, pedig rar. tömörítövel csomagoltam be | |||||
Tommy | Adatlap | 350477 | 2009. szeptember 29. 16:13 | ||
Megjött, de szerintem valami gond van. Nem tudja megnyitni semmi. Nem tudom társítani semmihez. Kicsomagolni se tudom. | |||||
Johnie | Adatlap | 350476 | 2009. szeptember 28. 23:24 | ||
Tommy | Adatlap | 350475 | 2009. szeptember 28. 23:03 | ||
Az szuper lenne. z.tamas@citromail.hu köszi előre is | |||||
Johnie | Adatlap | 350474 | 2009. szeptember 28. 21:55 | ||
csak adj egy mail címet | |||||
Johnie | Adatlap | 350473 | 2009. szeptember 28. 21:52 | ||
Tommy | Adatlap | 350472 | 2009. szeptember 28. 21:11 | ||
Értem, köszi. Tök jó lenne, ha lucky 415 hsz-ében említett könyv meglenne máshol is. Nekem azt írja, hogy el lett távolítva. | |||||
Johnie | Adatlap | 350471 | 2009. szeptember 28. 08:55 | ||
Hali! Igen ,hagyom. Vagyis még rásegítek hajszárítóval. Pillanatok alatt száraz lesz és ragaszthatom a helyére. Kaptam az egyik munkatársamtól egy még DDR-ben gyártott kb. 30 éves fotópapírvágó készüléket! Micsoda súlya van! Az egész eszköz egy picit rozsdás, de a kés éle nincs kicsorbulva, gyorsan próbáltam vele nyisszantani egy palánkcsíkot. Sikerült! Azt hiszem érdemes lesz rá távtartót barkácsolni és nagy becsben tartani:) | |||||
Tommy | Adatlap | 350470 | 2009. szeptember 27. 17:10 | ||
Szia Johnie! Hagyod megszáradni a bükköt alakra hajlítva, és utána ragasztod fel? Bocs, tök kezdő vagyok fa ügyben...:) | |||||
Johnie | Adatlap | 350469 | 2009. szeptember 27. 11:12 | ||
Lassan lassan 3-4 palánksor/nap teljesítménnyel haladok a végső cél felé. A bükk furnér csíkot csak nedvesítem a hajlatokhoz érve, páka nem szükséges hozzá ,hogy meghajoljon. Fantasztikus, hogy milyen engedelmes egy anyag, egy kis áztatás után akár az ujjam közé is csavarhatom anélkül hogy eltörne. | |||||
lucky | Adatlap | 350468 | 2009. szeptember 26. 16:38 | ||
Ha jól emléxem a sánta mária K szerint nao volt.Na ezt a típust nem tudják beazonosítani.Talán a karakkal lehet azonos? | |||||
Johnie | Adatlap | 350467 | 2009. szeptember 26. 09:11 | ||
A makettgyártók pont emiatt ,hogy nem maradt fent róluk értékelhető rajz, eléggé elengedhetik a fantáziájukat és majdnem minden gyártónak megvan a saját maga elképzelése a 3 híres hajóról. A 2 kissebb hajót is eltérésekkel készítik , hátha valaki megveszi a készletük mindhárom darabját és egymás mellé helyezve állítja ki. Marad a NET és a lehető legtöbb információ begyüjtése, majd az építés ahogy te is jónak látod. (Igazán feltalálhatná már valaki az időgépet és visszamehetnénk az 1492-es évekbe fényképeket készíteni:))). | |||||
Tommy | Adatlap | 350466 | 2009. szeptember 26. 00:48 | ||
Szia lucky! Én is úgy tudom, csak azt nem tudom, hogy teljesen egyformák voltak-e.Biztos voltak eltérések, de mivel nincs forrásanyag, ezért sztem ugyanolyan lesz, max pár kisebb eltéréssel. Üdv és köszi Tommy | |||||
Jozsi | Adatlap | 350465 | 2009. szeptember 25. 20:50 | ||
Hát nem tudom de már az eredeti sem volt teljesen az eredeti, de talán a "fíling" még meg volt. Ez újra építve már nem az. | |||||
Ronin | Adatlap | 350464 | 2009. szeptember 25. 20:14 | ||
Sziasztok! Nem tudja valaki hogy a Cutty Sark klippert elkezdték-e már újáépíteni a tűz után? Valamikor év végén, jövő év elején lehet hogy alkalmam nyílik Londonba látogatni, és nagyon szeretnék néhány hasonló édekességet megnézni. Sajnos a Viktory lehet hogy egyenlőre álom marad, Portmouth távolsága miatt. Üdv:Ronin | |||||
lucky | Adatlap | 350463 | 2009. szeptember 25. 17:08 | ||
Kolumbusz hajóiról pontos lírást nem fogsz találni.Az összes leírás, makett mind csak feltevés, mivel nem maradt fent egyik se. Ha jól tudom a Nina és a Pinta egyforma volt.Mindkettő latin vitorlákkal hordozott egy árbocán. | |||||
Tommy | Adatlap | 350462 | 2009. szeptember 25. 16:23 | ||
Sziasztok! Az után érdeklődnék, hogy meg tudná-e mondani valaki, hogy mi volt a Pinta, és a Nina közötti különbség? Mert van egy rajzom, amiről azt mondják, hogy a pintáé, megint mások azt, hogy a nináé. És nem találok róluk érdemben semmit. Köszi Tommy | |||||
Johnie | Adatlap | 350461 | 2009. szeptember 23. 15:24 | ||
Johnie | Adatlap | 350460 | 2009. szeptember 22. 20:16 | ||
Köszönjük szépen, nektek pedig jó böngészést és sikeres választást. | |||||
ki-27 | Adatlap | 350459 | 2009. szeptember 22. 18:42 | ||
Szia Johnie! Köszönöm a tanácsot és a biztatást, és a weblap címét! Kívánunk Neked és a többi makettezőknek még több szép vitorlást. Jó építést üdv Laci. | |||||
Johnie | Adatlap | 350458 | 2009. szeptember 21. 19:51 | ||
Szia! A profik úgyis azt mondanák ,próbáljatok meg ,csak tervrajzok alapján megépíteni egy teljes vitorlást, úgy hogy minden elemét ti magatok faragjátok ki. Valahol igazat is adok nekik. Jómagam csak kezdő vagyok, egy dobozos kitet építettem eddig a Constructo cég Santa Mariáját 1/100 méretarányban. Kezdésnek, tanulókitnek tökéletes volt számomra. Ajándékba kaptam , kb. 18.000 Ft-ba kerül. Miután megépítettem már valahogy nem érdekeltek többé a dobozos hajók, talán a komolyabb készletek horribilis árai miatt sem, valamint rájössz idővel ,hogy saját építésként olcsóbban megúszod. Laci egy dolgot tudok ajánlani, látogass el a hajomakett.hu/ weboldalra, rengeteg dobozból és saját erőből épített vitorlás hajómakettel fogsz találkozni leírva lépésenként az építés menetét, valamint található ott egy cikk a kiteket gyártó cégekről rangsorolva, melyiket érdemes választani. | |||||
ki-27 | Adatlap | 350457 | 2009. szeptember 21. 19:34 | ||
Üdvözlet a hajóépítőknek! Miskolcról vagyok és repülős, de most a párom és én elhatároztuk, hogy építünk egy fa vitorlás hajót. Mivel a tanulóidőmben már műanyag/heller/ vitorl. már csiáltam nem áll messze , de fából még nem! Tanácsot szeretnénk kérni, hogy a kereskedelemben kapható makettgyártók közül/COREL, MAMOLI, CONSRUCTO stb./ melyiket érdemes beszerezni legjobb ár-érték arány, pontosság, megépíthetőség. Válaszaitokat előre is köszönöm Laci. | |||||
Johnie | Adatlap | 350456 | 2009. szeptember 21. 16:23 | ||
Johnie | Adatlap | 350455 | 2009. szeptember 19. 17:18 | ||
Végül is ideiglenes megoldásnak jó a rajzom, csak vágás előtt nekem is ki kell vennem a távtartókat ,hogy legyen hova "tágulnia" a levágandó résznek. Így viszont megszűnik a távtartó állíthatósága. Valamit barkács módszerrel összehozok erre a pár palánkra, aztán majd meglátjuk.( Jót mosolyogtam mikor elképzeltem a folyamatot, hogyan vágsz, behelyez, igazít, fejjel tart majd ha minden ok guggolás :) majd vágás). | |||||
Jozsi | Adatlap | 350454 | 2009. szeptember 19. 14:26 | ||
Az a baj a "proba"-val, hogy a leváló darab ki van ütköztetve. A késnek is van vastagsága, annak be kell mennie a ketté választott anyagba. A két-három milliméter széles anyagot úgy vágom, hogy a papírvágóra 5 mm-es ütközőt rakok azért mert a kése 5 mm vastag. Minden vágáskor pluszba berakom a szükséges távtartót (2-3 mm) félig leengedett késnél az automata leszorító lefogja az anyagot, a plusz távtartót kiveszem és levágom a csíkot. Ehhez három kéz kéne azért, mert egy tartja fent a kést, egy tolja az anyagot, egy meg a pót távtartót tarja, ezért a kést a fejem tetejével szoktam tartani. Amikor minden a helyén van roggyantok egy lazát, a szorító lezár és a pót távtartó kivétele után levágom a csíkot. Egy hétig fáj a fejem teteje. A MÜLLER-be láttam egy karos papírvágót 6000-ért, de csak a dobozképet láttam. Azon nem volt rossz. Lehet hogy a Lucky féle vágó volt. Világos szürke mind a kettő. Megnézem majd közelebbről. Üdv : Jozsi | |||||
Johnie | Adatlap | 350453 | 2009. szeptember 18. 21:50 | ||
Jozsi | Adatlap | 350452 | 2009. szeptember 18. 21:28 | ||
Óvatosan! Amit én használok azt a cégtől szoktam kölcsönkérni hétvégére. Az egy olyan DAHLE tip. vágó ami kb. 60.000- Huf. Nagyon jó kése van. Kb. 10 éves, sok millió papírt elvágott már, és elnyűhetetlen. Látni kellene a képen szereplő eszközt, mert múltkor vettem e NET-en Egy egyszerűbb DAHLE ollót 6000-ért. Az új ára 15 000-Ft. Semmire sem használható. Jozsi | |||||
Johnie | Adatlap | 350451 | 2009. szeptember 18. 21:10 | ||
Húha ez nem is rossz! | |||||
lucky | Adatlap | 350450 | 2009. szeptember 18. 21:08 | ||
Johnie | Adatlap | 350449 | 2009. szeptember 18. 21:02 | ||
Szia! Úgy képzeljem el mint az a bizonyos nagy karos lemezvágó ollót amivel a műhelyben vágnak csak sokkal kisebben kivitelezve? Valami ilyesmire gondoltam én is. Vásárolt szerszám eme vágó vagy saját kivitelezés? | |||||
Jozsi | Adatlap | 350448 | 2009. szeptember 18. 20:54 | ||
Szia! Én egy karos papírvágó ollóval vágom szériában. Van rajta egy állítható ütköző és így mindegyik egyforma. Jozsi | |||||
Johnie | Adatlap | 350447 | 2009. szeptember 18. 16:45 | ||
Igen ,erre én is gondoltam és ez megoldható. Épp egy sablonon gondolkodom hogyan tudnám megoldani ,hogy egyforma szélességű palánkokat vágjak mivel egy teljes hajóhosszt csak két palánk egymás után helyezésével tudok lefedni. | |||||
Jozsi | Adatlap | 350446 | 2009. szeptember 17. 21:40 | ||
Hali! A vágott furnér élét egy-két húzás erejéig csiszold meg. Jobban illeszkednek egymáshoz. | |||||
Johnie | Adatlap | 350445 | 2009. szeptember 16. 16:46 | ||
Hát , a kitgyártók az összállítási rajzban sem térnek ki az ilyen részletekre, egy kezdő pedig inkább rájuk támaszkodik | |||||
lucky | Adatlap | 350444 | 2009. szeptember 16. 16:23 | ||
Ahogy nézem a készítő sem ragaszkodott túlságosan. | |||||
Johnie | Adatlap | 350443 | 2009. szeptember 16. 16:14 | ||
Köszi, a könyv megvan nekem is, hát túlságosan minden részletéhez nem fogok ragaszkodni, egyrészt ez is mini hajómakett, másrészt összecsiszolva a palánkok köze alig látszik ekkora méretnél. Mutatok képet a makettről amiről készítem az enyém (remélem nem sértek szerzői jogkat) | |||||
lucky | Adatlap | 350442 | 2009. szeptember 16. 15:50 | ||
Johnie | Adatlap | 350441 | 2009. szeptember 16. 12:13 | ||
Már épített makett alapján dolgozok, ezért lesznek benne hibák rendesen. Ha tudnál képet ,rajzot küldeni hogyan is volt akkor megköszönném | |||||
lucky | Adatlap | 350440 | 2009. szeptember 16. 11:49 | ||
Johnie! A palánkolásnál figyelj arra, h az orron és a taton máshogy volt kiképezve a burkolat. Már ha meg tudod oldani.. | |||||
Johnie | Adatlap | 350439 | 2009. szeptember 15. 23:25 | ||
Megszáradt a faragasztó, így már le tudtam kenni a testet gyantás folyékony fával. Megszáradt, lecsiszoltam és rákentem egy réteg autójavító gittet. Pillanatnyilag épp szárad, majd később csiszolás és jön még egy réteg. Jozsi! Az általad küldött bükk furnért megkezdtem ,gyönyörű 2-2.5mm-es palánkokat tudok belőle vágni. Az elmozdulást úgy oldottam meg, hogy a furnér csiszolópapíron fekszik, és a vonalzó hátoldalára is egy vékony csík smirglipapírt ragasztottam. Még nem mozdult el vágás közben. | |||||
Johnie | Adatlap | 350438 | 2009. szeptember 15. 09:35 | ||
Johnie | Adatlap | 350437 | 2009. szeptember 13. 23:26 | ||
Johnie | Adatlap | 350436 | 2009. szeptember 10. 16:25 | ||
Johnie | Adatlap | 350435 | 2009. szeptember 9. 17:40 | ||
Johnie | Adatlap | 350434 | 2009. szeptember 9. 17:39 | ||
Szervusz! Próbálkozom, próbálkozom, egyelőre még nem szívok vele, holnap pedig már megpróbálkozok a palánkozással. Kb 20 szál kell a hiányzó alsó részhez az egyik oldalt, 20 a másik oldalra. Valahogy nem hagyott nyugodni ez a méretarány dolog. Ugye az előzöekben írtam 1/90-est és 680 mm hosszúságot. Ugye ezt találtam róla a neten. Nem hagyott nyugodni a dolog, utánanéztem és találtam 3 féle leírást és dobozfényképet a San Franciscoról, az Artesanianál kiadják 1/35-ös és 1/90 méretarányokban. Az 1/90 méretarányú dobozokon eltérő hosszúságok szerepelnek! Küldök is képet róluk, én már belezavarodtam. Már nem tudjuk meg soha mekkora lehetett az eredeti hajó:)? Úgyhogy nem is próbálok méretarányt meghatározni az én éppen épülő hajómról , egyszerüen 24 cm. hosszú így jelen pillanatában a hajótest. | |||||
Jozsi | Adatlap | 350433 | 2009. szeptember 9. 16:50 | ||
Mellvéddel már egészen másképpen néz ki. Így már nem szembetűnő a széles deszkázat. | |||||
Johnie | Adatlap | 350432 | 2009. szeptember 9. 16:00 | ||
Johnie | Adatlap | 350431 | 2009. szeptember 8. 22:40 | ||
Értem, értem és teljesen igazad van mert a végén a kisebb alkatrészek a végén elnagyoltnak fognak tűnni. Valóban szélesek a deszkák (3mm) és ráadásul kis hézaggal teszem le őket ami tovább ront az összképen. Szerintem ezen a hajón is lesz bőven aránytalanság pláne hogy a méretarány ennél is valahol jóval 1/100 alatt van. Kénytelen vagyok a mások által megépített és közzétett makett fotókról dolgozni úgyhogy még onnan is gyűjthetek be hibákat. A legrosszabb a kötélzet lesz mert annyira "diétás" kötélzetrajzom van erről a hajóról ,hogy nem is értem más hogyan fűzte őket a helyükre. De azért majd igyekszem pofás kis hajót készíteni belőle | |||||
Jozsi | Adatlap | 350430 | 2009. szeptember 8. 21:19 | ||
Csak arra akartam volna utalni a mérettel, hogy egy kicsit szélesek a fedélzet deszkái. Szerintem! Arányokban is muszáj gondolkodni. Pl.: nem tudod milyen széles egy korlátnak vagy egy mellvédnek a könyöklője. Milyen lehet? 20-25 cm? Eredeti méretről beszélek. Képzeld el magadban. Akkor 1:100-ban 2-2.5 mm. Véleményem szerint ha nézek egy makettet legyen az bár mi, nem tudom hogy mennyire pontos, és mi az, de valahogy látni lehet azt ha valamelyik alkatrész túl vastag, széles, hosszú, tehát nem illik oda méretileg. Pl.:1:100-as hajón a kormánykerék küllőjének a vastagsága nem lehet 3 mm, mert az 30 cm lenne igaziban. Üdv.: Jozsi |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73. |