/ Fórumok /

Törtenelmi vitorlasok

17.sz-20.sz ig
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.
Zsolt 350790 2009. december 12. 18:45
Válasz erre
1
1
2
2
3
3

Ha minden igaz sikerül a képfeltöltés és erről a hajóról szeretnék valami infót megtudni mert nem találom sehol hogy milyen típusú lehet!
Restauálni szeretném!
Johnie 350789 2009. december 12. 18:28
Válasz erre
Hopp nekem megy regelés nélkül is
123 350788 2009. december 12. 18:28
Válasz erre
asan (681)
asan (681)

Próba (Johnie)
123 350787 2009. december 12. 18:28
Válasz erre
asan (681)
asan (681)

Próba (Johnie)
Johnie 350786 2009. december 12. 18:25
Válasz erre
Helló Tanárúr! Már épp azon voltam ,hogy körbekiabálom a topikokat merre is találunk téged! Mi volt a baj? Megtorpanni meg szoktam én is, főleg most a kötélzetnél és csigáknál, de előveszem a sok letöltött és tőletek kapott képeket, kiadványokat, linkeket, és megpróbálom a hasonlóságok alapján elhelyezni, átbújtatni, elvezetni a köteleket a talán megfelelő helyekre. Bizonyosan lesz benne hiba , de ha belegondolok, hogy a legelején annyira egyszerűre képzeltem el a Franciskát, hogy még palánkozni sem akartam, (Jozsi buzdítására estem neki a furnércsíkokkal és örvendek hogy hallgattam rá) hát elfér rajta pár hiba. Úgyis olyan pici ,hogy csak közelről látszanak a hibái:-) Nem tudom mikor tudom kijelenteni, hogy kész a hajó, így is csodálom, hogy ennyit tudtam vele foglalkozni munkaidőben:-) Eddig egy darab vitorla van kész. Ez be is lett áztatva fekete teafőzetbe. Van még 5 legyártandó vitorla amit még "színezni" kell, és addig ezt az egyet nem teszem fel mert attól tartok ,hogy árnyalatbeli színkülömbségek lesznek a most kész levő és a jövöben készülő vitorlák között. Érdekes ez a helyzet: a kész vitorla a jövőben elkészültektől 140 kilométer távolságra van így hát a korrigáláskor nem igazán lehet ugrabugrálni:-) Vissza kell vinnem a "szülővárosába" és együtt elhozni őket. Úgyhogy még elszöszmötölök egy darabig ezen a hajón. Még a macskafejeket sem fejeztem be teljesen. Csinálok a hajótesthez valamilyen szép állványt is. Valamikor jövőre lesz teljesen kész, pedig de szép karácsonyi ajándék lett volna...
lucky 350784 2009. december 12. 18:11
Válasz erre
Nekem regelés után jött össze a képfeltöltés.
Zsolt 350782 2009. december 12. 18:10
Válasz erre
Halihó mindenki!
Csak akkor tudok képet feltenni ha regelek?
Segítség kellene mert már nagyon elvagyok keseredve!
Józsi ha itt vagy kérlek írj!

Zsolt
lucky 350781 2009. december 12. 17:51
Válasz erre
Tanár úr!
Nem hatott az oltás? Vagy hatott csak nem úgy? :(
Szamuráj 350780 2009. december 12. 17:30
Válasz erre
Sziasztok!
Johnie! Szépen alakul a hajód! Én megtorpantam az építéssel, beteg is voltam. Mikor lesz kész várhatóan a San Francisco?
Üdvözlettel:
Szamuráj
dasboat 350779 2009. december 11. 21:42
Válasz erre
1
1
02673
02673
02676
02676
02677
02677
02678
02678
02720
02720
02711
02711
02725
02725
02713
02713
02712
02712
02678
02678
200812919531_b
200812919531_b
2008129191133_f
2008129191133_f
2008129194026_h
2008129194026_h

Szia Lucky!Találtam pár érdekes megoldást lehet,hogy meglehetne építeni nem tűnik bonyolultnak és ahogy látom multifunkcionális esztergál,vág,csiszol.
lucky 350778 2009. december 11. 09:37
Válasz erre
Szia!
Én szintén Dremellel, csináltam hasonlót. Nálam fekvő elrendezésű a szerkezet. 80-as U acél a váz. A felfogó elemek is fémből vannak.
A tárgyasztallal és a vibrációval voltak gondok így a kísérlet hamvába holt.
Képes volt a szerkezet saját magától vándorolni az asztalon. Ha le volt fogatva vibrált minden.
Én fémekhez használom csak, mert alacsony fordulaton a teljesítménye is kicsi.
Johnie 350777 2009. december 11. 07:24
Válasz erre
DSC00055
DSC00055
DSC00056
DSC00056
DSC00050
DSC00050

Sziasztok! Felbiggyesztettem az eddigi egyetlen elkészült vitorlát. Éppen csak a két szélén fogattam meg, hogy könnyen le tudjam szedni. A mérete 5 x 9 cm. Egy icipicit nagynak tűnik de ha sikerül "domborítani" rajta akkor szerintem jó lesz. Üdv!
Narn 350776 2009. december 11. 00:26
Válasz erre
IMG_3170
IMG_3170
IMG_3171
IMG_3171
IMG_3173
IMG_3173
IMG_3174
IMG_3174

Itt vannak a képek az elkezdett Nináról. A korlátok sajnos elég gázosak így szerintem inkább újat fogok készíteni.
dasboat 350775 2009. december 10. 22:03
Válasz erre
1.verzió
1.verzió
1.v
1.v
2.v
2.v
3.v
3.v

Sziasztok!Valami ilyesmi kis asztali gépet akarok összehozni vagyis a leszorítást és az állványt akarom elkészíteni várok tippeket,tanácsokat melyik lenne a jobb megoldás nagyon megkönnyítené a csiszolásaimat de szerintem másnak is aki fával is bánik.Hali!
bigboy 350774 2009. december 10. 21:45
Válasz erre
bigboy 350773 2009. december 10. 21:45
Válasz erre
Nem bírtam ki ha segíteni kell,ott tenni kell!Meg hát Józsi hiányom is kialakult.üdv bigboy
Jozsi 350772 2009. december 10. 20:50
Válasz erre
Szia Bigi!
Gondoltam én, hogy te nem gondoltad komolyan azt.
Üdv.: Jozsi
Narn 350771 2009. december 10. 11:47
Válasz erre
Köszönöm! Már át is nyálaztam őket.
Este teszek fel képeket az építésről.
bigboy 350770 2009. december 10. 10:31
Válasz erre
Üdv Helyesbítek 4 kiadvány.meg 3 kép.Üdv bigboy
Narn 350767 2009. december 10. 09:56
Válasz erre
Szia!
Régebben be voltam, de valami történt és nem láthatóak az adataim stb ...
Azóta nem foglalkoztam vele.
Email címem
miklosb kukac ioi pont dk
bigboy 350766 2009. december 10. 09:48
Válasz erre
Üdv ha be volnál regisztrálva,vagy adnál egy email címet!Nagymértékben könnyebb volna,képeket küldeni.Üdv bigboy
Narn 350765 2009. december 10. 02:13
Válasz erre
Az előzőből kimaradt a link, ahol szép képek vannak a Pintáról és a Nináról, de szerintem ismeritek már

www.thenina.com/
Narn 350764 2009. december 10. 02:06
Válasz erre
Hello!
Mivel tegnap elkezdtem egy kis műanyag vitorlást építeni, nevezetesen a Nina-t, ezért bátorkodtam ide kontárkodni.
Tapasztalatom nincs vitorláshajó építésben, de mivel egyszerű kis makett, ezért szerintem nem lehet nagy gond (vagy ki tudja :) ). A makett a Heller 1/75-ese. Nem tudom, hogy mikori gyártású, de egész jól néz ki bár kicsit erős a faerezet. Sorják vannak bőven, de ettől szép az élet :)
Kérdésem az lenne, hogy hány verzió létezett ebből a hajóból, mert az enyém kétárbócos, de inkább a háromárbócosról találtam képeket. Nekem nem világos ...
Ha tudtok valahol szép rajzot vagy képeket szépen összerakott kétárbócos Ninaról, az nagyon érdekelne. Három árbocosról van néhány.
Köszi!
Johnie 350763 2009. december 9. 22:14
Válasz erre
dasboat 350762 2009. december 9. 21:36
Válasz erre
Nem rossz de kicsit gyűröttnek tűnik vagy csak a fényviszonyok amúgy ilyen méretben ceruzával is imitálhatod a varrásokat vagy hülyeséget beszélek?Kérdésedre a válaszom persze vissza fogom hajtani de létezik textil ragasztó is amivel varrás nélkül ragasztani is tudsz majd ceruzával imitálni a varrást varrógép nélkül mást úgysem tehetek.:-( A vákumformázott gagyi műanyag vitorláknál biztos élethűbb lesz a vászon Te mit szólsz ?
Johnie 350761 2009. december 9. 20:54
Válasz erre
DSC00045
DSC00045

Első próbálkozás
Johnie 350760 2009. december 9. 20:51
Válasz erre
Johnie 350759 2009. december 9. 20:48
Válasz erre
Halihó! Szerintem a szárítás mindegy milyen irányban történik, a végén úgyis vasalni kell. Visszahajtani sem fogod a vitorlát és a visszahajtásnál elvarrni? Félő, hogy az anyag akkor szétfoszlik a széleknél. Nekem sincs érzékem a vászonhoz, de mivel nemrég vettünk egy varrógépet, a párom meg szeret varrni (úgy látom ért is hozzá :-)) ezért megpróbáljuk a picuri vitorlák elkészítését.
Piratre 350758 2009. december 9. 20:30
Válasz erre
Szia Johnie!

Anno, amikor a vitorlásaimat építettem a vitorlák dagadását az alábbiak szerint oldottam meg.
A vitorla varrásakor a vitorla élét, szélét egy kicsit visszahajtottam, és az így keletkezett "csőbe" egy vékony de erős drótot fűztem, amit a végén lehetett ívre hajlítani (minta dagadna a vitorla).Ezután lakkal kentem át és egy gömbölyű felületen (újságpapírt összegyűrtem, fóliát raktam rá és arra a vitorlát) hagytam megszáradni, ezáltal a vitorla középen is púpos lett.

üdv
Pirate
dasboat 350757 2009. december 9. 20:01
Válasz erre
Hali!Akkor kimosom kézzel egy kis mosóporral meg langyos vízzel aztán függőlegesen vagy vízszintesen kell szárítani vagy mindegy?Én varrni nem fogok csak a vitorla szegély kötelet (vagy szegő?lenne a megnevezése)a vitorlához.No a varrás az egyetlen olyan dolog amihez nincs affinitásom a makettezésben sok mindent lehet imitálni ezt akarom ezen a hajón is gyakorolni.Köszi a válaszod.sok sikert a varráshoz!Üdv!
Johnie 350756 2009. december 9. 17:25
Válasz erre
Helló dasboat. Úgy olvastam, hogy a vásznat érdemes kimosni használat előtt, mert összemehet idővel. Valamint a teafőzetnek is hidegnek kell lennie. Találtam egy régi ezerszer kimosott vékony inget, ebből lesz a vitorlám. Nemsokára neki is látunk a párommal a varrásnak.
dasboat 350755 2009. december 8. 22:19
Válasz erre
Johnie!az enyém csak lógni fog de mindenképp vitorlával lesz de én nem mosom át arra gondoltam,hogy meleg tea főzetbe bele rakom így kap egy kis színt nem lesz vakító fehér nekem is vászon lesz de nem varrom csak cérnákkal ragasztással imitálom a varrást.(1:65)Most még a koszolással vagyok elfoglalva de utána már a vitorla rudakat készítem így sokkal jobban tetszik a a hajóm.Üdv!
Johnie 350754 2009. december 8. 17:09
Válasz erre
Hát igen - az örök kérdés ismét: vitorlával vagy anélkül ; ha vitorlával akkor dagadjon vagy lógjon...
Johnie 350753 2009. december 8. 16:55
Válasz erre
Szevasz dasboat! Elég nehéz volt egy szusszra elolvasni a hozzászólásod :-) Végre folytatod a hajód! Már azt hittem mellőzöd a natúr fedélzeti elemek lelakkozása miatt. A lakkozott elemeket is befogja a barna makettfesték, vékony ecsettel kenegetve és eltakarva a környezetet lassan de megoldható az átfestés hogy ha nem jön be a világos szín számodra. Az én hajóm teste 24cm. ezt még megfejeli az orrárboc úgyhogy kb 30 cm lesz a kész hajó. Egy A4-es fénymásolópapír mögé el tudom rejteni:-)
Jozsi 350752 2009. december 7. 21:58
Válasz erre
Johnie hajója nem hány centis lesz, hanem hány milliméteres :-)
dasboat 350751 2009. december 7. 21:53
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5

Sziasztok!Újra elkezdtem tovább építeni a pintámat,lefestettem a védő palánkokat és a rakodó nyílást humbrol barna és higitója egyvelegével ezt követően kapott egy híg fekete átmosást a lécek közötti résekbe hogy jobban elő jöjjenek a részletek.A tat fedélzet padlója is kapott egy híg matt feketés barna higitós átmosást a szellőző rács csak gyengén kapta mert ezek általában világos "natur" színűek a többi fedélzeti kütyü is szépen be lesz koszolva:-) bár többet nem csinálok ilyet,hogy felragasztok natúrba mindent mert így baromi nehéz ám festeni várom a kritikákat ne kíméljetek johnie nagyon szépen alakul a a hajód hány centis is lesz?Üdv hajó ácsok!
Jozsi 350750 2009. december 7. 21:07
Válasz erre
Nem én voltam megszólítva, de: Ltg. még mindig nem regisztráltál. Mutass valamit amit Te csináltál.
Üdv.: Jozsi
Ltg. 350749 2009. december 7. 08:54
Válasz erre
Johnie!

Egy fohász!:
Könyörgöm ne dagadó vitorlákkal egy statikus modellen.! Kár lenne azért a szép modellért.
üdv,

LS
Jozsi 350748 2009. december 5. 21:12
Válasz erre
Szeva!

Mindenféleképpen pamut vagy lenvászon legyen.Itt a szövés méretarányát nem tudod lekicsinyíteni. Ha van PALMA fa ragasztód, tudod, az a fehér tejföl szerű, akkor próbálkozzál olyannal, hogy felhígítasz belőle egy kicsit vízzel egész folyósra és ebben beáztatott textilt próbálsz szélfújta vitorlává dagasztani. Nagyon fel kell hígítani, hogy a megszáradt anyagon ne látszódjon a ragasztó. Ezt még tapéta ragasztóval is meg lehet csinálni, szintén nagyon hígítva. A szélfújást úgy tudod megoldani, hogy a vitorlát vízszintesre fordítod, és a nedves vitorla a saját súlyától "belóg". Nagyon ki kell csavarni az anyagból a ragasztót, mert a belógás legaljára összegyűlik és egy csepp formájában megjelenik. A felső részét egyenesen kell tartani mert az ugye fel van varrva a vitorla rúdra, a két alsó sarka csak ki van kötve és ha így szárad meg akkor függőlegesen is dagadni fog. Na de ennek a kivitelezését ki kell kísérletezni!
Üdv.: Jozsi
Johnie 350747 2009. december 4. 22:41
Válasz erre
Szervusz Józsi! Nagyon tartok ettől a vitorla dologtól, megmondom őszintén, mert a Szent Márián nem sikerült megoldanom hogy szép vitorlái legyenek, ezért csak simán feszes kötélzettel csináltam meg. Biztos vagyok benne, hogy kénytelen leszek majd a segítséged kérni ez ügyben. Ha minden jól megy már a jövő héten kiszabom és megvarrom őket, csinálok majd róla képeket és feltöltöm a topikba ,hogy a hibákat majd tudjam a segítségetekkel orvosolni. Persze még előtte egypár elmaradt vitorla tartó rudat el kell készítenem és felszerelnem csigákkal de a vásznat most előre el lehet hozzá készíteni. Már most az elején lenne egy kérdésem a vászon anyagát illetően: ajánlották felhasználásra a batiszt anyagot, vagy akár egy egyszerű sima fehér inget. Figyelembe véve a méreteit a vitorláknak ( a legnagyobb vitorla mérete 11 x 8 cm, a legkisebbé 7.5 x 4 cm) megfelelő lenne ez az anyag vagy valami vékonyabb ,könnyebb kellene?
Jozsi 350746 2009. december 4. 19:59
Válasz erre
Halihó!
Vitorlával jó lesz, de a vitorlák alja most túl egyenes. Nehogy így maradjon! Azoknak dagadniuk kell !
Üdv .: Jozsi
Johnie 350745 2009. december 4. 15:33
Válasz erre
asan (673)
asan (673)
asan (674)
asan (674)
asan (680)
asan (680)

Ismét jó napot! :-) Nem hagyott nyugodni a dolog, hogy is néz ki majd a hajó vitorlákkal, ezért elvégeztem egy próbaöltöztetést papírvitorlákkal:-)
Johnie 350744 2009. december 3. 15:32
Válasz erre
asan (670)
asan (670)
asan (671)
asan (671)

Jó napot, jó napot! Végre készen a mászókötelek!
Jozsi 350743 2009. december 2. 22:12
Válasz erre
180px-Vollschiff-Preussen
180px-Vollschiff-Preussen
719px-Preußen_sailing_ship_1908
719px-Preußen_sailing_ship_1908
csőrlő abból az időből
csőrlő abból az időből
Csőrlő
Csőrlő
cs�rlä
cs�rlä
preussen02_b
preussen02_b
preussen03_b
preussen03_b
preussen8
preussen8
preussen13
preussen13
preussen15
preussen15
preussen-towed
preussen-towed
Ez a vég.
Ez a vég.

Sziasztok!
Néhány eredeti fotó.
Johnie 350742 2009. december 1. 07:34
Válasz erre
asan (654)
asan (654)
asan (656)
asan (656)
asan (657)
asan (657)

De gyönyörű lesz ez a hajó! Mennyi kis apró mütyür van már most rajta és milyen szép alapos a kidolgozásuk. Ha kész lesz biztosan órákig el lehet majd nézelődni az apróságokon és az egész összhatásán. Mikor is kezdted el a hajót? Mennyi időd van vele foglalatoskodni? És kb. mennyi idő még amíg befejezettnek tekinthető? És mekkora a mérete? mert az látszik ,hogy egy impozáns darab. Épp ma este néztem meg a San Franciskáról készült legelső kép adatait ,hogy mikor is kezdtem neki: 2009 szeptember 2. Pont három hónapja. Ahhoz képest elég jó tempóban haladok vele úgy érzem. Nekiláttam ma éjjel a vitorla tartó rudaknak, és a kötélcsigákat "felszereltem" rá. Nagyoknak tűnnek a 0.4-es fúróval kifúrt 1.5 mm-es csigák, ezért vissza kellett térnem a barna színű telefonkábel ér szigeteléséhez kötélcsigának való felhasználására. Ennek mérete jó volna, csak hát ennek meg kör lakú a keresztmetszete...:-)
Jozsi 350741 2009. november 30. 21:04
Válasz erre
Kép 014
Kép 014
Kép 015
Kép 015
Kép 016
Kép 016
Kép 017
Kép 017
Kép 018
Kép 018
Kép 019
Kép 019
Kép 020
Kép 020
Kép 022
Kép 022
Kép 025
Kép 025

A friss fotók. Az alkatrészek csak fel vannak dobálva a fedélzetre. Legtöbbjük félkész vagy még attól is nyersebb állapotban van. Úgy szeretem csinálni,hogy az összes alkatrészt készre gyártom és egy nap alatt felrakom a fedélzetre. Ilyenkor úgy tűnik, hogy nagyon gyorsan készül a hajó.
Johnie 350740 2009. november 30. 18:28
Válasz erre
Jozsi 350739 2009. november 30. 18:25
Válasz erre
1:100- ban épül. 147 méter volt a teljes hossza. Vas hajó volt. A meglévő néhány eredeti fotón jól látszódik a lemezelés. A tiszta festés elég "érdekes", ezek régebbi fotók de azóta az egyik oldalt próba képen koszoltam és sokkal jobb az eredmény. Majd csinálok friss képeket és felrakom.
Johnie 350738 2009. november 30. 18:17
Válasz erre
Uhhh ... ez szép lesz! És hatalmas! Kedvenceid lettek a sok árbocos sok vitorlás klipperek? Már most gyönyörű ez a hajó!
Jozsi 350737 2009. november 30. 18:08
Válasz erre
Kép 001
Kép 001
Kép 004
Kép 004
Kép 005
Kép 005
Kép 007
Kép 007
Kép 008
Kép 008
Kép 010
Kép 010

Hát nem volt mit írnom. Na, az alábbi hajón ügyködök. A festés még nyers és használati koszolás lesz.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.