/ Fórumok /

Törtenelmi vitorlasok

17.sz-20.sz ig
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.
lucky 351100 2010. január 29. 12:22
Válasz erre
Szia Johnie!
azon gondolkodtál már, h pl hungarocellel feltöltöd a bordák közét?
Persze, ha a belsőt is megépíted akkor ez nem jó megoldás...
Johnie 351099 2010. január 29. 11:42
Válasz erre
Szia Kalóz! Természetesen már maga a rajz is tartalmaz némi ráhagyást, hát majd a kivágása után előre-hátra tologatva a két gyári borda között majdcsak rátalálok a helyére... Remélem ha minden gyári borda közé teszek egy saját készítésűt is ,akkor már elég lesz a test huplimentes lepalánkozásához. Mert ahogy elnézem, még ezzel ,hogy mindegyik közé teszek még egyet , még így sem lesz túl sűrű a bordaköz...
Kalóz 351098 2010. január 29. 11:24
Válasz erre
Ne lepődj meg, de a közbenső bordák nem mindig a kettő között vannak a hajóoldal hosszirányú görbülete miatt. Ez az építésnél esetleg okozhat egy kis problémát. De ha ezeket a bordákat kis ráhagyással vágod körbe, akkor a plusz lefaragása segíthet. A hajó rajzpadlási munkáit ilyen rövid idő alatt nehéz lenne elmagyarázni.
Sok sikert az építéshez:
Kalóz, a hajómérnök
Johnie 351097 2010. január 28. 23:22
Válasz erre
brig (30)
brig (30)

Szia bigboy! Ma nem igazán volt időm a hajómmal foglalkozni, de az új bordák megrajzolását legalább elkezdtem...
Kalóz 351092 2010. január 27. 15:27
Válasz erre
A farposst főoldalán nagyon jó hajómodellező háttéranyagok vannak:
Kalóz
bigboy 351088 2010. január 26. 23:47
Válasz erre
Üdv nem kell oda semmi progi,ott van a fejedben .Meg a szélesség megvan .A kettőt lerajzolod egy lapra ,egymásra, a szélesség adott,a hajótest alapján.Értelem szerűen megrajzolod pont a kettő rajz közé, ha nem vagy biztos a kezedben ,mérsz a két rajz közé.És összekötöd a vonalat.El se lehet .Toszni.Üdv bigboy
Johnie 351087 2010. január 26. 23:25
Válasz erre
goldenstar_foto_28
goldenstar_foto_28

Szia bigboy! De bizony kevéske ám ez a borda, de nagyon! De hát ennyit tervezett a makett rajzoló. Plusz bordákat nem tudom hogyan tervezhetnék bele, biztos van rá PC program, de Autocad, Archicad féléket én nem ismerem sosem használtam. Hát majd lesz valahogy. Valószínüleg ismét nagyon sok Fagittet fogok az oldalára felhordani és összecsiszolni, a végső palánkozás előtt. Mutatok is egy képet, itt a kész hajótesten tényleg látszanak a huplik amit említesz, főleg a vízvonalnál ahol a fehér színű alsó rész kezdődik. Bizony kevés a borda, ej de kevés, a közök pedig nagyok...
bigboy 351085 2010. január 26. 23:06
Válasz erre
Üdv szép lesz ,csak nem kevés a borda? Nem lesz szögletes a hajótest.Most tervezek magamnak egy szerszámot ,a palánkoláshoz,(DVD láttam úgy se tudnám megvenni) .Amivel a szöget egy mozdulattal és ami fő egy kézzel is be tudom "ütni nyomni".Ha jól sikerül ,csinálok Szücs Iminek is.Üdv bigboy
Johnie 351084 2010. január 26. 15:42
Válasz erre
brig (27)
brig (27)
brig (20)
brig (20)
brig (21)
brig (21)
brig (26)
brig (26)
brig (24)
brig (24)

Újabb pár kép. Ma is ráértem.
Jozsi 351079 2010. január 24. 19:13
Válasz erre
Hali!
Ha a hajó testét lecsupaszítva felhasználod akkor sokkal előrébb vagy, csak keresd meg, hogy melyikhez passzol. Ezeknél ugyan úgy működött a "dizájn" és a technológia, mint az autóknál. Látsz egy autót és néhány év differenciával megmondod, hogy mikor készült. Az szinte biztos, hogy a LAEISZ flottához tartozott.
Üdv.: Jozsi
Zsolt 351078 2010. január 24. 14:01
Válasz erre
Sziasztok
Az a gondom hogy maga az egész hajó nem igazán ragaszkodott a méretarányokhoz amikor készítette a makettező, ha teljesen méretarányosat szeretnék készíteni akkor jobban járok ha kezdek egy teljesen újat építeni és nem ezt próbálom restauálni!
legnagyobb sajnálatomra marad ez a hajó a technika elsajátítására és a szerszámokkal való munka gyakorlására!
lucky 351077 2010. január 23. 14:15
Válasz erre
Lehet elszámoltam...
Tudod 3 féle ember van.Aki tud számolni meg aki nem...
Jozsi 351076 2010. január 23. 13:50
Válasz erre
Én javasolnám a 3 mm-t. Szerintem 1:100-as lehet a hajó. Tehát 30 cm széles "volt" eredetiben, ami már nagyon széles. Úgy igaz, szerezz furnért, én is avval csinálom.
lucky 351075 2010. január 23. 13:20
Válasz erre
Úgy saccolom olyan 5-7 mm kellene legyen a deszkázat.
Próbálj furnért szerezni azt könnyebb vágni.
Zsolt 351074 2010. január 23. 13:14
Válasz erre
Hmmm!
Igazatok van, akkor viszont csinálnom kell egy vágót amivel fel tudom szabdalni, erre nem is gondoltam, köszönöm a segítséget és ha láttok még valamit akkor szívesen venném mint kezdő!
A hajó méretei:
1200mm hosszú
700mm magas
250mm a legyszélesebb része
Jozsi 351073 2010. január 23. 12:41
Válasz erre
cs�rlä
cs�rlä

Halihó!
Nézd a deszkák szélességét a gyerekek lábához. Ha ennek a háromszorosát veszed a maketten még jó, persze arányaiban. A hajódon tényleg 6-8 szorosa minimum.
lucky 351072 2010. január 23. 08:18
Válasz erre
Szélesnek találom a fedélzetet borító palánkokat ( léceket).
Nem ismerem a hajó szélességét, ezért mérteket se tudok mondani de így aránytalan.
Úgy saccolom kb 6-7 részre kellene felosztani egy lécet.
Zsolt 351071 2010. január 22. 22:59
Válasz erre
Pontosan mire gondoltok?
Én egy csiszolásra és festésre gondoltam de ha van ötlet azt szívesen fogadnám!
Jozsi 351070 2010. január 22. 22:38
Válasz erre
A múltkorában én is erre akartam rákérdezni, de nem vetted a lapot.
lucky 351069 2010. január 22. 22:14
Válasz erre
A fedélzet végleges v erre még borítás jön?
mert így nekem kissé durva a palánkolás...
De Te építed, neked tessen.:)
Zsolt 351068 2010. január 22. 16:53
Válasz erre
1
1
2
2
3
3

Néhány kép a jelenlegi helyzetről hogy ne álljon a topik :-)))
Kalóz 351061 2010. január 19. 17:10
Válasz erre
Normál ipari fűrészekkel nem valószínű, hogy sikeres lenne. Túl durva a fűrészek fogazata hozzá.
Az ilyen finom munkákat házilag lombfürésszel lehet elkészíteni.
Kalóz
kérdezõ 351060 2010. január 19. 12:22
Válasz erre
kösz szépen a tippeket,fa alapanyagról csak annyit hogy bármelyik ügyes és jószándékú bútorasztalos (akinek van lapszabászgépe) képes piszok vékony "falapokat"készíteni.Öcsém tanuló de egyszer mutatóba hozott haza pár ilyen "hulladékfát"azóta gondolkodom egy ilyen hajó megépítésén amúgy csak kocamakettes vagyok(inkább szeretem mint értek hozzá,ezért is a nagyobb méretarány)mégegyszer kösz a tippet
Joe 351059 2010. január 18. 20:39
Válasz erre
Szia!

Köszi, ezt egyszer én is megtaláltam, jól mutatja az építést, én még most pihentetem sajnos most valahogy nem tudok sok időt szakítani az építésére :(

üdv
dasboat 351058 2010. január 18. 20:17
Válasz erre
Találtam valamit a shipyard uss lexington építőjének!
www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php
dasboat 351057 2010. január 18. 19:29
Válasz erre
Üdv johnie!
A furnér ügyben:bútor asztalos maszek úriembereknél érdemes érdeklődni(én is így szereztem be)van-e maradék hulladék,sallang stb. a kukájukban."Originaltan" venni nem éri meg mert táblákban adják és piszok drága másik lehetőség a zöldségpiacon szanaszét dobált(ha nincs szétdobálva akkor a kofáktól lehet kérni tőlem még pénzt nem kértek érte)vékony mediterrán országokból származó fa ládikák anyaga nagyon jó palánk készítésére,és más elemek legyártására a láda rétegelt része esetleg borda vagy gerinc alapanyaga is lehet egy tipp:ha a rétegelt részeket szikével hosszú csíkokra vágod majd meleg vízben áztatod akkor a préselt részt ki lehet vájni így kapsz kettő nagyon vékony lécet hasonló lesz mint a furnér bár elég időigényes de hát ez ingyen van...
Johnie 351056 2010. január 17. 22:14
Válasz erre
Ronin, én kíváncsian várom a folytatást :-)
Johnie 351055 2010. január 17. 22:08
Válasz erre
Szia kérdező!
Tervrajzok felnagyításához én a PosterRazor programot használom. Bármilyen képfájlt kezel (.jpeg, .tif ,.bmp stb) segítségével felnagyíthatod a képet kedved szerint több A4-es méretű lapra. Illesztővonalakat is csinál amiknek méretét is beállíthatod 1cm.-ről bármilyen nagyságra. A végén csinál a kész nagyított képből egy .pdf dokumentumot amit Adobe Acrobat Readerrel megnyithatsz ,megnézheted és kinyomtathatod a lapokat. Már csak celluxal vagy papírragasztóval egymáshoz kell illeszted a kinyomtatott ,felnagyított lapokat. Ha küldesz e-mail cím elérhetőséget akkor elküldöm a programot, de letölthető a Hajomakett.hu oldalról a Letöltés / Segédprogramok fül alatt is. Link: hajomakett.hu/component/option,com_docman/task,cat_view/gid,58/Itemid,111/lang,hu/
Ronin 351052 2010. január 17. 21:13
Válasz erre
London 513
London 513
London 536
London 536
London 523
London 523
London 535
London 535

Sziasztok! Egy hete szerencsém volt eljutni Londonba. És ott sikerült megtalálnom ezt a gyönyörűséget. Ha úgy gondoljátok, és van rá érdeklődés, szívesen teszek fel komolyabb galériát is a Golden Hind-ről.
Üdv:Ronin
kérdezõ 351051 2010. január 17. 21:12
Válasz erre
sziaztok megint én vagyok.olyan kérdésem lenne hogy ti milyen programot használtok a papírmodellek felnagyításaára,vagyis az eredetit mivel,milyen módon nagyítjátok fel,ugyanis hajókat szeretnék építeni kb 1/72 be.és mindenhol csak 1/200 ban van-ezeket kéne nagyítani az lenne a kérdésem hogy milyen módon?vagy ha esetleg valakinek vannak ilyen méretqarányban szkennelt dolgai azt is megköszönném,főleg vitorlások s IIvh-s rombolók érdekelnek.válaszotokat előre is köszönöm
Jozsi 351049 2010. január 17. 20:18
Válasz erre
Hali!
Ritka méretek. A kereskedőknél nincsenek ilyen vastagságok. Egy tizedest is a Vaterán vetten. 0.05 mm-est egy kolléga adta.
Üdv.:Jozsi
bigboy 351047 2010. január 17. 16:42
Válasz erre
Üdv azzal nem szolgálhatok,de a vőm asztalos ,rá kérdezek nála van e valami.Üdv bigboy
Johnie 351046 2010. január 17. 16:35
Válasz erre
Én pedig elmentem egy hobbi boltba nézelődtem és nem találtam semmilyen furnért :-(
bigboy 351045 2010. január 17. 14:58
Válasz erre
Üdv Jozsi,sikerült beszereznem 0.13mm 0.18mm réz lemezt.Talán 2 hajóra is elég mindkét méret.Tudok még belőle beszerezni.1-2 hajónyit.Van még 0.09mm és 0.03mm is .
Megkaptam a részlet fotókat az eredeti Custozáról.Illetve ígéretet kaptam az Erzherzog Albrecht részlet fotókra is.
Üdv bigboy
Johnie 351044 2010. január 16. 19:04
Válasz erre
Semmi gond, most már nekem is leesett, hogy anno a www.nostalgianavy.hu/wsample1.htm oldalról rendeltél tervrajzokat, és meg is osztottad volna velem. Köszönöm szépen, de egyelőre maradok a vitorlásoknál, aztán majd évek múlva lehet, hogy átpártolok...:-)
bigboy 351043 2010. január 16. 18:52
Válasz erre
Üdv.Azt hittem arra válaszoltál hogy ,felajánlottam a kazamata hajók 1:187 tervrajzát.Korábbi hozzászólásban.Közben meg a munkáimról volt szó.Hát ezt benéztem.Üdv bigboy
Johnie 351042 2010. január 16. 18:34
Válasz erre
Jozsi! Valóban az általad említett vitorlás szerepel a képen, az adattáblán a hajó alatt is ez szerepel. bigboy: tök jók ezek az általad készített szerszámok, igaz én eddig még csak csipesszel dolgoztam, volt hogy kettővel egyszerre:-) Kazamata hajó...? Valamiről lehet lemaradtam...? :-O
bigboy 351040 2010. január 16. 16:27
Válasz erre
Kep_003~5
Kep_003~5
Kep_008~4
Kep_008~4
Kep_009~1
Kep_009~1
Kep_012
Kep_012

Üdv szűk helyeken való kötözésre használható szerszámok.paraméterek. A szára átmérő 3,25mm fogó rész átmérő, 5mm réz cső hossz 300m.A tollrugós 5mm réz cső,a szerszám pofa 7mm. 5mm tud kinyílni.A tollrugó előfeszítve,ezzel tudjuk megfogni a kötelet,a szerszám hossza 350mm Üdv bigboy
lucky 351039 2010. január 16. 10:23
Válasz erre
dasboat 351038 2010. január 15. 23:50
Válasz erre
Üdv Joe!Én ezeket ajánlom a hajótest építésére bár én még nem próbáltam de a képek tanulsága szerint működik.Személy szerint a Bounty tetszik nekem.
www.kartonist.de/wbb2/thread.php www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php
www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php
Jozsi 351037 2010. január 15. 22:44
Válasz erre
Ez szerintem a Juan Sebastian de Elcano szeretett volna lenni, de nem sikerült.
Johnie 351036 2010. január 15. 18:59
Válasz erre
Halihó!
Úgy látom a fedélzet palánkok fából készültek, és úgy gondolom ha az egész megszárad, akkor kellő tartást ad majd amikor nekilátsz a hajótest oldala kigittelésének. A Bellona fedélzete nálam is papír volt. Az oldalát és alját gitteltem. Azt nem gondoltam, hogy a gitt száradása maga ekkora anyagösszehúzódással, zsugorodással jár. Mire a gitt megszáradt, a fedélzet és a fő gerinc mivel mindkettő kartonpapír volt szépen elgörbült. A Szent Ferenc fő gerincét, bordáit és fedélzetét emiatt már préselt fából készítettem, ezt már nem tudta elgörbíteni holmi gitt:-)
Joe 351035 2010. január 15. 16:22
Válasz erre
Fotó0895
Fotó0895

Szia Johnie!
Már egy párszor nézegettem készítés közben a cikkedet, mind a kettőt :)

Szia Trucker39!
Nagyon szép a Bellona!

Ma csak a fedélzetre ragasztottam palánkokat, elég sok időbe telt de megérte.
Bár még javítgatni kell itt-ott.
A hajótestel nem foglalkoztam még, de azt is meg akarom csinálni szépen, azok a tanácsok alapján amit írtatok néhány hozzászólással lentebb.
Johnie 351031 2010. január 15. 10:44
Válasz erre
DSC00094
DSC00094

Jozsi ,Bigboy!

Jártam, keltem a városban, egyszercsak betértem egy 100 forintos boltba. Az egyik sarokban fent láttam egy hatalmas kb 1 méteres vitorlást. Gyorsan le is fényképeztem , messziről minőségi munkának tűnt. Megkérdeztem , hogy nem -e tudják esetleg ki csinálta. Azt válaszolták, hogy minden 100ft-os bolt kapott egy ilyen hajót. Közelebb menvén láttam ,hogy ez bizony "konfekcióárú" és azokra az 3-4000 ft-ért a kínai boltban kapható kis díszhajócskákra hajaz. Hát már ilyent is csinálnak? Ekkorában?
Johnie 351030 2010. január 15. 10:33
Válasz erre
Nahát a link az nem jött ösze, de ott van az adatlapomnál a Bellona cikk
Johnie 351029 2010. január 15. 10:32
Válasz erre
Szia Joe!

Jó lesz ez a test, és az sem baj ha már két sor palánk van rajta. Most fogsz egy tubus Neoflex autójavító gittet és szépen elkezded kitölteni a huplikat vele. Rákensz egy réteget elsímítod egy telefon vagy bankkártyával, megvárod míg megszárad, csiszolod, majd megint egy réteg jön, ezt addig csináld míg eltűnnek a huplik. A legvégén az egész testet fehér zománcfestékkel kend le. Ha elolvasod az általam készített pici papír Bellona "testépítését" akkor látni fogod képekkel illusztrálva a menetét. makettinfo.hu/
Trucker39 351028 2010. január 15. 09:16
Válasz erre
Esetleg nézz körül itt: www.papirmakett.hu/forum/viewtopic.php

Ezt én csinálgatom.

Hátha találsz a leírásban vagy a képeken megoldást a problémádra.
Joe 351027 2010. január 14. 18:25
Válasz erre
köszi a segítségeket! :)
lucky 351026 2010. január 14. 17:59
Válasz erre
Szóba jöhet még a bordák közeinek feltöltése.
Lehet, h a kész Togo törzset kidobom, és újat készítek hungarocell, v purhabos töltéssel.
Szamuráj 351025 2010. január 14. 15:16
Válasz erre
Szia Joe!

A keresztbordák sűrűségével semmi baj, ellenben a vastagságukkal annál inkább. Legalább 2-4 mm vastagságúnak kéne lenniük, így a vékony bordáknak nagyon kicsi a szilárdsága és semmi tartásuk. :( A bordák közti huplik az ilyen hajómakettek jellegzetességei. A papírpalánkok meg pláne hajlamosak behullámosodni. Én beszereznék vékony léceket, és a végén azokkal is beburkolnám az egész hajótestet. Kitartást és sok sok türelmet!
Szam tanárúr
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.